فراتر از یک شبیه‌ ساز؛ ۳۳ تغییر که در FIFA 22 خواهیم دید
فراتر از یک شبیه‌ ساز؛ ۳۳ تغییر که در FIFA 22 خواهیم دید
فراتر از یک شبیه‌ ساز؛ ۳۳ تغییر که در FIFA 22 خواهیم دید
فراتر از یک شبیه‌ ساز؛ ۳۳ تغییر که در FIFA 22 خواهیم دید

فراتر از یک شبیه‌ ساز؛ ۳۳ تغییر که در FIFA 22 خواهیم دید

احسان شریعت
۱۱:۵۸ ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
فراتر از یک شبیه‌ ساز؛ ۳۳ تغییر که در FIFA 22 خواهیم دید

طبق روال همیشگی، به زودی EA Sports یک FIFA جدید منتشر خواهد کرد. اما سوال اینجاست که چه چیزی در FIFA 22 باعث ایجاد تفاوت با نسخه‌های قبلی می‌شود؟

به طور کلی عنوان FIFA 22 در بخش‌های گیم‌پلی، Career، Pro Club، Ultimate Team و Volta دچار تغییراتی شده است که می‌توانند نوید سنت شکنی و دیدن یک نسخه‌ی کاملا جدید از این سری را بدهند. با ما همراه باشید تا به همه‌ی تغییرات FIFA 22 که فکر می‌کنیم ارزش توجه دارند، بپردازیم.

تغییرات گیم‌پلی FIFA 22

۱- فناوری هایپرموشن (Hypermotion)

کلمه کلیدی امسال برای سری FIFA، هایپرموشن، فناوری جدید موجود در نسخه‌های نسل نهمی FIFA 22 است. این الگوریتم یادگیری ماشینی، مسابقات ضبط شده‌ی ۱۱ به ۱۱ را بررسی می‌کند، سپس با استفاده از آن انیمیشن‌های جدیدی را برای ایجاد حرکت طبیعی بازیکنان از جمله پاس‎‌ها، شوت‌ها و چیزهایی مانند به دام انداختن توپ، اجرا می‌کند.

به لطف این فناوری، حالا مشکل در حمل و لمس توپ بازیکنان به کمترین حد خود رسیده است، که این نوید یک تجربه‌ی بسیار روان‌تر را در گیم‌پلی جدیدترین بازی از سری FIFA می‌دهد.

۲- بازنویسی حرکات دروازه‌ بانان

حرکات غیرعادی دروازه بانان موضوعیست که اخیراً FIFA را تا حد زیادی گرفتار کرده است، اما هوش مصنوعی جدید موجود در این بازی قصد دارد آن‌ها را بسیار قابل اعتمادتر از قبل کند. همچنین سبک‌های دروازه بانی جدید، از سوییپرها گرفته تا دروازه بانان کلاسیک، به منظور تقلید از سبک دروازه بانان واقعی فوتبال در سراسر جهان، معرفی شده‌اند.

۳- سرعت انفجاری

این مکانیزم جدید به مهاجمان اجازه می‌دهد تا مدافع نزدیک خود را فریب دهند و با یک استارت سریع از او دور شوند. انتظار می‌رود که سرعت انفجاری (Explosive Sprint)، کورس‌های پویاتری را میان بازیکنان امکان پذیر کند، اما فقط امیدواریم که این قابلیت همانند حرکت بریج (Bridge) در FIFA 21، بیش از حد قوی نباشد.

۴- فیزیک واقعی توپ

بهبود فیزیک توپ باعث می‌شود که FIFA 22 واقع بینانه‌تر از همیشه به نظر برسد؛ چنان که در این نسخه شاهد سُر خوردن توپ روی چمن مرطوب و باران خورده و حتی کند شدن آن هنگام رسیدن یک پاس توی عمق بلند، هستیم.

۵- تاکتیک‌های تهاجمی جدید

در FIFA 22 سرانجام گیمرها می‌توانند شیوه‌های مختلف بازی را در هر نیمه‌ی زمین اعمال کنند، به این معنی که شما می‌توانید با استفاده از مهاجمان خود از بالا فشار بیاورید و در صورت تمایل به جلوگیری از ضد حمله، به مدافعان خود نیز عمق بدهید و آن‌ها را عقب نگه دارید.

بهبود‌های Career Mode

FIFA 22

۶- باشگاه خود را بسازید

حالا می‌توانید باشگاه فوتبال خود را از ابتدا ایجاد کرده و آن‌ها را در هر لیگی که می‌خواهید وارد کنید. گزینه‌های سفارشی سازی برای هر کسی که Pro Clubs بازی کرده است آشنا خواهد بود، مثلا شما می‌توانید از پیراهن و لوگو گرفته تا الگوی چمن استادیوم خود را طراحی کنید. سپس می‌توانید میانگین توانایی و سن بازیکنان خود را که بعداً به صورت تصادفی به عنوان بازیکن اصلی شما ایجاد می‌شوند، انتخاب کنید.

۷- حضور به عنوان بازیکن تعویضی در Player Career

در جدیدترین نسخه‌ی FIFA، هنگام بازی در بخش Player Career، می‌توانید به عنوان بازیکن تعویضی به زمین مسابقه وارد شوید. این قابلیت که باید زودتر از این‌ها در FIFA حضور می‌داشت، با هدف ارائه‌ی تجربیات یک بازیکن جوان و تلاش برای نفوذ به تیم و تحت تأثیر قرار دادن سرمربی، به FIFA 22 اضافه شده است.

۸- میزان رضایت سرمربی

با تحت تأثیر قرار دادن مربی خود، نواری که نشان دهنده‌ی میزان رضایت مربی از عملکرد شماست، سبزتر می‌شود. البته این نوار عملکرد عکس هم دارد؛ به این معنا که در صورت نارضایتی مربی، شاهد قرمز شدن این نوار و خارج شدن خود از ترکیب اصلی تیم خواهید بود.

۹- اهداف موجود در طول یک بازی

هنگامی که وارد زمین می‌شوید، سه هدف برای تکمیل در طول یک مسابقه به شما داده می‌شود تا حداکثر XP را بدست آورید. این موارد بسته به عواملی از جمله موقعیت شما در زمین، ترکیب موجود و شرایطی که در آن بازی می‌کنید، تفاوت دارند و از دستیابی به حداقل امتیاز بازی از ۱۰ تا به ثمر رساندن یک گل خارج از چارچوب متغیر هستند.

۱۰- سیستم جدید پیشرفت بازیکن

در FIFA 22 هنگام ساختن بازیکن مورد نظر خود، جای بیشتری برای مانُور دادن وجود دارد. چنان که یک درخت مهارت جدید به شما امکان می‌دهد تا بسیار تخصصی‌تر به پیشرفت بازیکن خود بپردازید و امتیاز‌های خود را در ویژگی‌های خاص خرج کنید.

۱۱- Perkها برای بازیکنان

در این نسخه، سیستم جدید Perkها وجود دارد که قرار است پیشرفت‌های ملموسی را برای بازیکن و تیم شما ایجاد کند. با بالا آمدن سطح، قفل این Perkها باز شده و می‌توانید تا سه مورد از آن‌ها را برای یک مسابقه استفاده کنید. Perkها به شما امتیازات اضافی بیشتری می‌دهند و در صورت برآورده شدن شرایط خاصی، به طور خودکار فعال می‌شوند. به عنوان مثال، پس از فعال شدن قابلیت Distance Shooter، ویژگی ضربات فنی همراه با ۵ ستاره شدن پای ضعیف‌تر (Weak Foot) به شما داده می‌شود، در حالی که Defensive Cover توانایی‌های آگاهی دفاعی، قطع توپ و تکل را برای تمام هم تیمی‌های شما افزایش می‌دهد.

۱۲- جو رختکن

حالا پس از اتمام برخی از بازی‌ها، سکانس‌های سینمایی از رختکن پخش می‌شوند که نشان دهنده‌ی افت و خیز تیم در طول یک فصل هستند. ممکن است در این سکانس‌ها شاهد پرتاب شدن بطری‌های آب پس از یک شکست در دربی یا جشن و پایکوبی پس از یک پیروزی شیرین در فینال یک تورنومنت باشیم.

۱۳- اولین گزارشگر مؤنث

الکس اسکات (Alex Scott)، بازیکن سابق تیم ملی زنان انگلستان و کارشناس فعلی به عنوان اولین زن در تیم تفسیر بازی‌های FIFA فعالیت می‌کند. او هنگام انجام یک مسابقه، از مسابقات دیگر که همزمان با بازی شما انجام می‌شوند، اطلاعاتی مانند کارت قرمز، گل و پنالتی را ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است که در نسخه‌های قبلی سری، آقای آلن مکینالی (Alan McInally) این نقش را بر عهده داشت.

۱۴- Tifoهای پویا

هر بازیکنی اکنون می‌تواند با استفاده از Tifoهای اختصاصی خود توسط تماشاگران در ورزشگاه نمایش داده شود. این Tifoها بسته به این که چه کسانی بهترین بازیکنان باشگاه هستند و چه کسانی بیشترین مدت زمان حضور در باشگاه را دارند، به احتزاز در می‌آیند و حتی شامل بازیکنان ایجاد شده توسط خود گیمر نیز خواهند شد.

پیشرفت‌های Pro Clubs

FIFA 22 Pro Clubs – FIFPlay

۱۵- بازی با دوستان بدون آسیب به رکورد مسابقات

اگر نمی‌توانید تمام تیم خود را برای یک مسابقه‌ی Pro Clubs جمع کنید اما همچنان می‌خواهید با برخی از دوستان خود بازی کنید، اکنون می‌توانید این کار را با گروه بندی و بازی در برخی از مسابقات انجام دهید بدون اینکه بر سابقه‌ی باشگاه خود تأثیر بگذارید. همیشه نمی‌توان حدود ۱۰ نفر دیگر را برای انجام بازی هماهنگ کرد، بنابراین این یک ویژگی مناسب برای اضافه شدن به این بخش است.

۱۶- رشد بازیکن

اکنون واضح‌تر خواهد بود که ببینید چقدر XP از هر مسابقه به دست می‌آورید و نمایش‌های بعد از بازی عملکرد شما را بررسی می‌کنند و نشان می‌دهند که چقدر به رسیدن به سطح بعدی و امتیاز مهارت‌ها نزدیک هستید.

۱۷- Perkها

Perkها به Pro Clubs نیز راه پیدا می‌کنند. برای اطلاع از نحوه‌ی عملکرد آن‌ها می‌توانید به تیتر شماره ۱۱ رجوع کنید.

۱۸- سفارشی سازی پیشرفته‌ی باشگاه

در حال حاضر سفارشی سازی بسیار بهتری برای طراحی باشگاه حرفه‌ای خود در FIFA 22 وجود دارد. چنان که در این نسخه می‌توانید همه چیز اعم از رنگ صندلی، آهنگ‌های پس از گل، شکل تور دروازه، لباس، بنرهای ورزشگاه و موارد دیگر را تغییر دهید.

۱۹- اضافه شدن بازیکنان مؤنث

برای اولین بار در سری FIFA می‌توانید یک بازیکن زن را در Pro Clubs ایجاد کرده و در کنار همتایان مرد خود بدون هیچ گونه تأثیر اضافی بر گیم‌پلی بازی کنید.

تغییرات Ultimate Team

FIFA 22 Ultimate Team (FUT 22) 新機能 - Electronic Arts 公式

۲۰- کارت‌های جدید FUT Heroes

FIFA 22 دارای نوع جدیدی از کارت‌هاست که شامل بازیکنانی می‌شود که Icon نیستند، اما اثر بزرگی را بر دنیای فوتبال گذاشته‌اند. این‌ بازیکنان شامل افرادی مانند رابی کین، دیوید ژینولا، کلینت دمپسی و ماریو گومز هستند. آن‌ها پیوند Chemistry سبز را برای بازیکنان شاغل در لیگ مربوط به کارت خود، ارائه می‌دهند.

۲۱- نوسازی Division Rivals

ساختار جدید Divison Rivals اکنون در طول یک فصل کامل اتفاق می‌افتد. برای پیشرفت در مراحل، رتبه‌ها و تقسیم بندی‌های جدید در راه رسیدن به پاداش‌های هفتگی بهتر، طبق معمول باید مسابقات را برنده شوید، اما تفاوت اینجاست که با انجام مسابقات و رسیدن به Checkpointها، می‌توانید در سطح مناسب مهارت خود باقی بمانید. همچنین شما بر اساس عملکرد خود در پایان هر هفته و در پایان هر فصل پاداش دریافت خواهید کرد.

۲۲- سطح جدیدی به نام Elite Division

حالا بالاتر از Division ۱ در این حالت بازی، سطح جدید Elite Divisions قرار دارد که مخصوص ماهرترین گیمرهاست. گیمرهای برتر این بخش شانس رقابت در سری جهانی فیفا را خواهند داشت.

۲۳- نوسازی FUT Champions

طبق روال همیشگی با انجام بازی‌های پلی آف در طول هفته و کسب امتیاز کافی، می‌توانید به FUT Champions یا Weekend League صعود کنید. مسابقات این بخش نسبت به سال گذشته با کاهش ۱۰ عددی مواجه شده‌اند و حالا شامل ۲۰ بازی هستند که در آخر هفته انجام می‌شوند. همچنین یک سیستم مبتنی بر امتیاز جدید پاداش‌های این بخش را تعیین می‌کند.

۲۴- Matchmaking کوآپ عمومی

دیگر لزوما نیازی به یار شدن با یکی از دوستان برای بازی آنلاین کوآپ در FUT ندارید. حالا می‌توانید یاری را به صورت اتوماتیک جستجو کنید و برای بازی ۲v2 وارد لابی FUT Friendlies شوید.

بهبودهای Volta

Back to FIFA Street? FIFA 22 Turns VOLTA Into Fun Mode | EarlyGame

۲۵- سنجش مهارت جدید

به منظور تاکید بر تفاوت بین ولتا و حالت‌های دیگر، یک مهارت سنج جدید گیمرها را تشویق می‌کند تا تکنیکی‌تر بازی کنند. حرکات مختلف با امتیازهای مختلف پاداش می‌گیرند و شامل از میان برداشتن بازیکنان با حرکات ماهرانه، لایی زدن به بازیکن حریف و پاس دادن با استفاده از دیوارهای کنار زمین، می‌شوند. جمع امتیاز بیشتر به این معنی است که امتیاز گل بعدی شما ۲ تا ۴ برابر می‌شود.

۲۶- توانایی‌های منحصر به فرد

حالا در بخش Volta یکی از سه توانایی منحصر به فرد می‌تواند به بازیکن شما اضافه شود. البته این توانایی‌ها به زمان برای پر شدن احتیاج دارند. این توانایی‌ها با عنوان Power Strike ،Pure Pace و Aggressive Tackle شناخته می‌شوند و بهبودهای مختلفی را به بازیکن شما می‌دهند.

۲۷- افزایش تعداد حرکات تکنیکی

مقدار بیشتری از حرکات تکنیکی به مکانیک حرکات ساده (با استفاده از شوک سمت راست) اضافه شده‌اند تا تنوع بیشتری را در گیم‌پلی ارائه دهند.

۲۸- آمار پایه‌ی جدید

هنگام ایجاد بازیکن Volta خود، دیگر نبرد سختی برای آماده سازی آن‌ها در راستای حضور در مسابقات خیابانی وجود ندارد؛ چرا که هر بازیکن با امتیاز ۸۲ و پای ضعیف‌تر و تکنیک ۵ ستاره شروع به کار می‌کند.

۲۹- حالت Volta Arcade

امسال تعدادی مینی‌گیم به سبک تنیس Virtua وارد این بخش شده‌اند. بنابراین اگر می‌خواهید کمی از فوتبال واقعی فاصله بگیرید، سعی کنید از حالت‌های بازی جدید Volta مانند Dodgeball ،Foot Tennis و Disco Lava استفاده کنید.

۳۰- بخش Volta Seasons

یک حالت جدید برای Volta که در آن از FUT الگو برداری شده، Volta Seasons است. این بخش در واقع یک بتل پس ۶ هفته‌ای است که می‌توانید برای به دست آوردن لوازم شخصی سازی جدید، آن را تکمیل کنید.

۳۱- حذف شدن جذب بازیکن

در FIFA 22 تمرکز بیشتر بر ایجاد شخصیت اختصاصی شما است، به طوری که هیچ بازیکن حرفه‌ای، افراد مشهور یا Iconها به تیم‌های Volta شما جذب نمی‌شوند.

۳۲- حذف بخش داستانی Volta

برای اولین بار از زمان راه اندازی حالت Volta، هیچ بخش داستانی تک‌نفره‌ای برای این حالت در FIFA 22 وجود نخواهد داشت و در عوض، تمرکز بر تجربه‌ی چندنفره‌ی این بخش است.

۳۳- شادی پس از گل دو نفره

مطمئنا این تغییر چندان مهم به نظر نمی‌رسد، اما با توجه به شادی پس از گل‌های جالب بخش Volta، شادی پس از گل دو نفره همراه یکی از دوستان می‌تواند جذاب باشد.

این تمام تغییراتی بود که فکر می‌کنیم ارزش توجه را داشتند، حالا تنها کاری که باید انجام دهیم این است که منتظر بمانیم تا FIFA 22 منتشر شود و ببینیم که این تغییرات واقعا چقدر تفاوت ایجاد می‌کنند.

عنوان FIFA 22 در روز جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ (۱ اکتبر ۲۰۲۱) برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، سرویس گوگل استدیا و کنسول‌های پلی‌استیشن ۵، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس سری ایکس/اس و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد. در صورت تمایل از این نشانی می‌توانید سیستم موردنیاز این بازی را مشاهده کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فراتر از یک شبیه‌ ساز؛ ۳۳ تغییر که در FIFA 22 خواهیم دید
فراتر از یک شبیه‌ ساز؛ ۳۳ تغییر که در FIFA 22 خواهیم دید
فراتر از یک شبیه‌ ساز؛ ۳۳ تغییر که در FIFA 22 خواهیم دید
فراتر از یک شبیه‌ ساز؛ ۳۳ تغییر که در FIFA 22 خواهیم دید
فراتر از یک شبیه‌ ساز؛ ۳۳ تغییر که در FIFA 22 خواهیم دید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

فراتر از یک شبیه‌ ساز؛ ۳۳ تغییر که در FIFA 22 خواهیم دید
فراتر از یک شبیه‌ ساز؛ ۳۳ تغییر که در FIFA 22 خواهیم دید