مدیر بخش فیلم‌سازی سونی: انتظار دارم در آینده شرکت‌های بازی‌سازی بیشتری خریداری‌ کنیم - گیمفا
مدیر بخش فیلم‌سازی سونی: انتظار دارم در آینده شرکت‌های بازی‌سازی بیشتری خریداری‌ کنیم - گیمفا
مدیر بخش فیلم‌سازی سونی: انتظار دارم در آینده شرکت‌های بازی‌سازی بیشتری خریداری‌ کنیم - گیمفا
مدیر بخش فیلم‌سازی سونی: انتظار دارم در آینده شرکت‌های بازی‌سازی بیشتری خریداری‌ کنیم - گیمفا

مدیر بخش فیلم‌سازی سونی: انتظار دارم در آینده شرکت‌های بازی‌سازی بیشتری خریداری‌ کنیم

سید محمد میرهاشمی
۱۸:۴۹ ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
playstation

رئیس بخش فیلم‌سازی سونی در صحبت‌های اخیر خود گفته است که فکر می‌کند، سونی سرمایه‌گذاری خود را روی بخش بازی‌های ویدیویی و خرید و ادغام شرکت‌ها در این حوضه بیشتر کند.

در حین برگزاری یک رویداد مرتبط با کسب و کار ، از مدیرعامل سونی پیکچرز (Sony Pictures)، آقای تونی وینسیکرا (Tony Vinciquerra)، درباره‌ی تحکیم و ادغام صنعت فیلم‌سازی سوال شد.

ایشان در پاسخ گفت:

من فکر می‌کنم رسانه‌های سنتی فیلم و تلویزیون احتمالا به اوج خود رسیده‌اند و حوزه‌ی رشد تجاری جدید، بازی‌های ویدویی هستند و چه کسی بهتر از سونی برای پیشرفت در این تجارت موقعیت دارد؟

من فکر می‌کنم ما شاهد خرید و ادغام بیشتری در آن حوزه باشیم. البته در حوزه‌ی ما (فیلم‌سازی) نیز شاهد تحکیم و ادغام‌های کوچکی خواهیم بود. من فکر می‌کنم اکنون بیش از اندازه استودیو‌های فیلم سازی داریم و احتمالا در ۵ تا ۱۰ سال آینده یک یا دوتا از این استودیو‌ها را نخواهید دید.

اما من فکر می‌کنم حوزه‌ی بعدی ادغام و خرید‌ها در گستره‌ی بازی‌های ویدیویی خواهد بود.

گسترده شدن صنعت بازی‌های ویدیویی باعث افزایش ادغام‌ها و خرید‌ها در این حوزه شده است. بر اساس تحقیقات اخیر InvestGame، در سال ۲۰۲۰، ارزش خرید و ادغام‌ها در صنعت بازی‌های ویدیویی از ۲۲ میلیارد دلار فراتر رفت. در این معاملات، خرید زنی‌مکس (ZeniMax) توسط مایکروسافت و کد مسترس (CodeMasters) توسط EA، بیشترین ارزش را از سال ۲۰۱۶ داشت. گفته‌ می‌شود که دیگر خرید‌اران مهم سال ۲۰۲۰، تنسنت (Tencent)، امبریسر گروپ (Embracer Group)، استیل‌فرانت (Stillfront) و زینگا (Zynga) بوده‌اند.

گزارشات همچنین به این نکته اشاره کرده‌اند که به دلیل بیماری کرونا و آسیب دیدن دیگر صنعت‌ها توسط آن، بسیاری از سرمایه‌گذاران دولتی و خصوصی، صنعت بازی‌های ویدیویی را به عنوان مکانی امن برای سرمایه‌گذاری انتخاب کردند. در گزارشات پایان سال مالی ۲۰۲۰ ، سونی اعلام کرد که در سال مالی جدید خود (پایان مارچ سال ۲۰۲۲) علاوه بر همکاری با توسعه‌ دهندگان خارجی، شدیدا بر روی عناوین انحصاری استودیو‌های خود سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

سونی تا کنون، همکاری خود را با استدیوی جدید جید ریموند (Jade Raymond)، رئیس سابق استیدیا گیمز (Stadia games)، سرمایه‌گذاری روی بازی چند‌نفره‌ی اعضای سابق بانجی (Bungie)، خرید استودیوهای نیکسس (Nixxes)، و شعبه‎‌ی بریتانیا‌ استودیوی فایر‌اسپرایت (FireSprite)، اعلام کرده است.

همچنین پلی استیشن، یک مبلغ ۲۰۰ میلیون دلاری اضافه را در اپیک گیمز (EpicGames) سرمایه گذاری کرد تا باعث افزایش سهم سونی بعد از سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیون دلاری آن روی بخش Fortnite و Unreal Engine شود.

مدیر مالی سونی در کنفرانس ماه آوریل گفت:

ما قصد داریم هزینه‌های کارکنان بخش توسعه و دیگر ‌هزینه‌های داخلی خود را به مبلغ ۱۸۴ میلیون دلار، به طور سالانه افزایش دهیم، زیرا این کار باعث افزایش قدرت بخش نرم‌افزاری داخلی ما خواهد شد.

به منظور گسترش بخش نرم‌افزاری خود، ما قصد داریم علاوه بر سرمایه‌گذاری شدید روی استودیو‌های داخلی خود، سرمایه‌گذاری خود را در همکاری با استودیو‌های خارجی ادامه دهیم.

همانطور که قبلا اشاره کردم، هدف ما تقویت پلتفرم پلی استیشن است و این عمل را از طریق کار‌هایی مانند همکاری اخیر ما با هیون اینترتیمنت (Haven Entertainment) که بنیان گذار آن جید ریموند، سازنده‌ی معروف Assassins’ Creed است، انجام خواهیم داد.

از طریق سرمایه‌گذاری اضافی ما در اپیک گیمز، به همراه دیگر بخش‌های سونی، ما همچنین برای گسترش قابلیت‌های اجتماعی و پلتفرمی بازی‌ها تلاش می‌کنیم.

سونی در سال‌های اخیر تمرکز بیشتری روی بخش فیلم‌سازی خود داشته است، افتتاح استودیوی‌ PlayStation production در این بخش که وظیفه‌ی ساخت فیلم و سریال بر اساس بازی‌های این شرکت را دارد، این موضوع را تایید می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مدیر بخش فیلم‌سازی سونی: انتظار دارم در آینده شرکت‌های بازی‌سازی بیشتری خریداری‌ کنیم - گیمفا
مدیر بخش فیلم‌سازی سونی: انتظار دارم در آینده شرکت‌های بازی‌سازی بیشتری خریداری‌ کنیم - گیمفا
مدیر بخش فیلم‌سازی سونی: انتظار دارم در آینده شرکت‌های بازی‌سازی بیشتری خریداری‌ کنیم - گیمفا
مدیر بخش فیلم‌سازی سونی: انتظار دارم در آینده شرکت‌های بازی‌سازی بیشتری خریداری‌ کنیم - گیمفا
مدیر بخش فیلم‌سازی سونی: انتظار دارم در آینده شرکت‌های بازی‌سازی بیشتری خریداری‌ کنیم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Arno گفت:

    حالا که pc بازار اصلی سونی شده احتمالا استودیو برا ساخت عناوین استراتژیک بخره تا بتونی سهمی هم تو این سبک بدست بیاره

    • pedram28 گفت:

      pc پلتفرم تحقیر شده و بی صاحب مگه هنوز بازی براش میاد ؟ فیفا و nba و یاکوزا و خیلی گیم ها توی راهن ولی برای پیسی نمیان یا نسخه نسل هشتی بی کیفیت براش میاد برای همینه شماها مجبورید دل خوش کنید به همون یکی دو تا گیم شش سال پیش سونی که میندازه جلوتون تا ناکام از دنیا نرید

      • Nietj گفت:

        خیلی حالت خرابه پسرم ….خودتو به یه دکتری چیزی معرفی کن اونقدر تحقیر شدست که از هر پلتفرمی بازی روش پورت میشه
        اون یه چیزی گفت ولی تو دگ خیلی بدتر ازونی

      • Arno گفت:

        pc یه پلتفرم عمومیه و همه صاحبشن چون تو همه خونه ها یدونه هست دقیقا مث موبایل که تو جیب هممون یدونه هست نیاز نیست کسی ازش دفاع کنه یا بش حمله کنه

      • ALI_BABA گفت:

        معرفی میکنم شاعر جدید جون من دیگه هر روز میام چک کنم شاید شعر گفته باشی شعرهاتو بخونم یعنی از بس خندیدم فکم از کار افتاد ممنون اسباب خندمون میشی خدا خیرت بده مدارس که باز شد بازم بیای نکنه دیگه نیای شعر بگی

      • کسی که از پی سی بد میگه قطعا از گیم سر در نمیاره پی سی قدرتمندترین جا برا اجرای گیم هست مخصوصا شوترها که خونه اصلیشون پی سی هست کسی پول خرید پی سی داشته باشه صدسال سیاه سمت کنسول نمیره فکر کن موس و کیبورد رو بزاری کنار ماسماسک بگیری دستت

        • AliReza گفت:

          راست میگی بهترین جا برای شوتر اول شخص پیسی هست

          چرا برای تجربه Halo infinite یک کنسول داغون با یک ماسماسک که نه هپتیک فیدبک داره نه ادپتیو تریگرز نه تاچ پد بخری؟؟

        • pedram28 گفت:

          با این چیزا خودتو گول بزن تمام گیم های شوتر روی کنسول از موس و کیبرد پشتیبانی میکنند واقعا فکر میکنی موس و کیبرد انحصار پیسیه ؟ علاوه بر اون بهترین مکان برای شوتر کنسوله چون چیتر نداره تقصیر نداری دسته دوال سنس دستت نگرفتی که بفهمی چه تعاملی با گیم بهت القا میکنه هیچ پلتفرمی در طول تاریخ اندازه پیسی تحقیر نشده که تعداد زیادی استودیوهای بازیسازی نادیده ش بگیرن اونم بدون هیچ گونه قرارداد انحصاری . اگه مثلا میبینی فورزا برای پلی استیشن نمیاد یا گاد برای ایکس باکس نمیاد برای اینکه انحصاری هستند اما در طول تاریخ هزاران بار اتفاق افتاده استودیوهای بازیسازی ترد پارتی پلتفرم پیسی رو به رسمیت نشناختند و بازیشونو براش ندادند این مصداق بارز تحقیر یه پلتفرمه

          • با احترام لذتی بازی با پی سی داره نه پلی ۵ داره نه سری ایکس مخصوصا دوال سنس که تو شوتر عذاب خالصه یکم سرچ کنی متوجه میشی هرکس پلی ۵ داره موقع بازیای شوتر ویژگیاشو خاموش میکنه

            • pedram28 گفت:

              توی انلاین ویژگی هاشو خاموش میکنی البته هپتیک فیدبک نیازی به خاموش کردن نداره اون لذت خالصه اون برای تریگراشه که قفل نکنه یا سفت نشه این حرفت درسته ولی توی کمپین نه همه ویژکی هاش لذت بخشه . بعدم چیتر برای شما مهم نیست اصلا چیترا معنای انلاین رو توی پیسی از بین بردن من خودم از دست این چیترا فرار کردم اومدم کنسول خریدم انلاین یعنی بشینی با آدمای واقعی توی یه شبکه بازی کنی رقابت کنی و ازش لذت ببری ولی این ویژگی با چیترای پیسی از بین رفته حتی سازنده های بازی هم عصبی کرده بارها خودشون اعلام کردن من کراس پلی روی ps5 خاموش میکنم و انلاین صد و بیست بازی میکنم لذت میبرم موس و کیبردم میشه وصل کرد ولی باید کراس پلی روشن کرد که من بخاطر چیترای پیسی ازش صرف نظر میکنم

          • nimabastami گفت:

            بچه بیا پایین سرمون درد گرفت
            باز یکی رفت ps5 خرید حالا تا ما رو مورد عنایت قرار نده ول نمیکنه
            باشه پسر ، اکی

      • Wild Rage گفت:

        اوه این کوچولو ها که به پی سی میپریدن هنوزم وجود دارن؟؟
        یادش بخیر چه قدر به این دلقکا میخندیدیم. جالبیش اینجاس این دلقکا فکر میکردن ما پی سی گیمرا فقط یه کنسول داریم.
        خدا رو شکر نسل این دلقکا از بین نرفته و امیدوارم از بین نره که همینجوری بهشون بخندیم.

        • ALI_BABA گفت:

          جون من اینجوری باهاش صحبت نکن میره دیگه نمیاد شعر بگه اصلا با این شعرش پشمای مایکروسافت که فقط با فروش ویندوز رو همین پلتفرم نادیده گرفته شده از نظر این شاعر خردسالمون شده دومین شرکت با ارزش دنیا به مبلغ ۲۱۰۰ میلیارد دلار حالا همچین شاعری کجا پیدا میشه که داری میپرونیش

        • pedram28 گفت:

          متاسفم برای اون کسی که یادت نداد از چه ادبیاتی استفاده کنی معلومه زیر نظر کی بزرگ شدی و توی چه محیطی بزرگ شدی اینقدر فشار خوردی که ترول یه پلتفرمو با توهین شخصی جواب میدی اونم ترولی که من کردم در جواب یه معلوم الحال ذغال فنی مثل خودت بود که ترول کرد .

          • ALI_BABA گفت:

            ممنونم ممنونم از تو که به حرفم گوش دادی و به شهر گفتن ادامه دادی تا اینگونه با شعر هایت 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 و در افق محو شوم ممنونم از تو شاعر محبوبم

          • Wild Rage گفت:

            داداش اخه اگه حرفت حق بود که بهت اون لقب رو نمیدادم. فکر کردم همینجوری یه چیزی از خودت میگی و قصد داری جمع رو بخندونی (کاری که همون شخصی که لقبش رو بهت دادم انجام میده).
            واستا ببینم….
            نگو که واقعا جدی بودی در مورد حرفایی که زدی!!!
            اقا من معذرت میخوام. اون حرفا اینقدر به نظرم مسخره اومد که به هیچ وجه فکر نمیکردم گفته های یه ادم بالغ باشه. من معذرت میخوام.
            شما هم ولی باید معذرت خواهی کنید. شما به اون پلتفرم گفتید بی صاحب و تحقیر شده که خب به دارندگان اون کنسول هم دارید به طور غیر مستقیم توهین میکنید. شما هم باید عذر خواهی کنید. الان هم که پلتفرم رو به ذغال تشبیه کردید.
            جالبه هیچ نمیدونید توهین هایی که شما کردید از کلمه دلقک خیلی بدتره. ادم بهتره که دلقک باشه و مردم رو بخندونه و رو صورتشون شادی بباره. ولی شما اومدید و گفتید تحقیر شده و بی صاحب.
            لطفا درک کنید که شما به هیچ وجه ادبیاتتون از من بهتر نیست. از کجا میدونید من به قصد توهین به شما گفتم دلقک؟؟؟ شاید قصدم تعریف بود.
            به کاربر علی بابا هم جواب دادم که اگه امثال دلقکا برن ما دیگه به کی بخندیم.
            باز هم پوزش من را بپذیرید. من فکر میکردم از عمد دارید این کار رو میکنید تا مردم رو بخندونید واسه همین شما رو اونجوری صدا کردم.
            دیگه اونجوری صداتون نمیکنم

      • هن!
        تحقیر شده! بی صاحب!😐😂😂😂😂
        داداش شما خیلی بالایی، دست ما رو هم بگیر😂
        میگن پیسی پلیر ها بعد خوندن این کامنت خشتک ها دریده و سر به بیابون گذاشتن.
        باز یه خبر از پلی استیشن اومد شما فاز گرفتتون. بیا پایین بابا سرمون درد گرفت.

        • pedram28 گفت:

          اگه بی صاحب نبود از هر پنج بازی ایی که براش میومد دو تاش غیر قابل بازی نبود اخرینش همین دثلوپ بود یه سایبرپانک روی کنسولا وضعیتش بد بود شرکتشو تا مرز ورشکستگی بردن سونی بازیو کلا حذفش کرد از استورش . تو که تجربه بودن با این پلتفرمو نداری من خودم پی سی پلیر بودم که به کنسول کوچ کردم آشغال ترین پلتفرمیه که تا حالا دیدم اینایی که میبینی توی این سایت از پیسی دفاع میکنند همشون ذغال فند که پول کنسول خریدن ندارن توی ارزونی سالها قبل یه ذغال بستند الان فن سینه چاکش هستند سیستم من اتفاقا سیستم بروزی بود که ردش کردم پلتفرمی که بخاطر چیترهاش نشه باهاش انلاین بازی کرد تعداد زیادی از بازیهای مولتی پلتفرم براش نیاد یا با تاخیر بیاد از هر پنج بازی دو تاش پورت افتضاح داشته باشه یه استور یکپارچه نداشته باشه که مجبور بشی بخاطر نبودن بازیهای یوبی سافت و اکتیویژن توی استیم قید بازیهای این دو استودیو رو بزنی یا چندین ماه صبر کنی فقط بتونی بازیهاشو افلاینشو اگه کرک شد کرکشو بازی کنی یا بازیهای که اپیک انحصاری میکنه برای ما ایرانی ها یعنی نمیشه خریدش فقط باید منتظر بمونی اگه قسمت افلاین داره صبر کنی کرک بشه کرکشو بازی کنی قید انلاینشو باید بزنی این پلتفرم که باید چندین برابر کنسولم خرجش کنی بدرد سطل زباله هم نمیخوره اگه کسی فقط فن بازی استراتژیک هست باید پیسی بگسره وگرنه حماقت محضه رفتن سمت این پلتفرم آشغال

          • farshadx گفت:

            “”من خودم پی سی پلیر بودم که به کنسول کوچ کردم “”
            یعنی جدیدآ این جمله اینقدر زیاده شده که سخته افرادی که ازش استفاده میکنن رو باور کرد
            وقتی میخوای هیت بدی ولی نمیدونی چطوری خودت رو توجیح کنی

          • آنلاین؟ بازی آنلاین شده معیار مقایسه؟ مضخرف ترین کار دنیا گیم انلاینه صدنفر بیفتید رد هم هر دوثانیه بمیری که چی؟ تو اگه میتونستی سییستم ذغالی بخری الان هزارتومن هزارتومن جمع نمیکردی چشمت به بازار باشه کی کنسول ارزون میشه دست دوم نسل هشتو بخری من پی سی بستم پنج سال پیش که تا ده ساله دیگه جوابه تازه بدون ارتقاع گرافیک که اعمال شه میره رو بیست سال تو چی؟ کنسول نسل هشتی که یه ساله خریدی تا کی جوابه؟ ۲۰۲۳

            • pedram28 گفت:

              من ps5 خریدم مگه مریضم کنسول سال ۲۰۱۳ بخرم تا نه سالم ( هفت سال نسل نه و دو سالم بین نسلی ) کامل بهترین بازیها براش میاد شمام با سخت افزار ذغالی بدون ری تریسینگت خوش باش و توهم بزن که تا پنج سال دیگه بازیها رو ساپرت میکنه ری تریسینگی که من توی مایلز مورالز و رچت اند کلنک ریفت اپارت دیدم گرافیکی که من توی لست دو دیدم کیفیت و گیم پلی بازی که من توی گاد ۲۰۱۸ و بلادبورن و گوست دیدم نمونه ی مشابه ایی توی هیچ پلتفرمی نداره شمام دست به دعا منتظر باشید تا شاید سونی چند گیم قدیمیشو براتون پورت کرد بلکه معنای بازیو بفهمید و البته ازت ممنونم که اعتراف کردی فنای پیسی گیمفا همشون کرکی بازن و گیم انلاین به چشم ندیدن که بفهمن انلاین پیسی بخاطر چیترا عملا غیرقابل استفاده ست و ممنون که اعتراف کردی پلتفرم پیسی یه پلتفرم افلاینه که از نعمت انلاین بازی کردن محرومه بخاطر چیترا

          • داداش اولا که من با پیسی بزرگ شدم و اگر به دلایل زیادی الان قیمت های قطعات انقدر بالا نمی بود، پیسی رو به هر چیز دیگه ای ترجیح میدادم.دوما که پیسی هزارتا فایده داره وکسی که کنسول داره فقط برای بازی ازش استفاده میکنه ولی کسی که پیسی داره علاوه بر گیم از خیلی نرم افزار ها وقابلیت های پیسی استفاده می کنه.
            والا این پرت های بدی که شما ازش تعریف می کنی رو ما فقط تو چند تا بازی دیدیم و بقیه بازی ها روی پیسی با اون طیف تنظیمات گرافیکی و محدودیت نداشتن فریم ریت تجربه بهتری رو ارائه دادن و حتی دسته هم به پیسی وصل میشه پس از این لحاظ هم ایرادی بهش وارد نیست.
            پیسی شاید مشکلاتی داشته باشه ولی با اطمینان میشه گفت از کنسول ها خیلی بهتره و اصلا اگر پیسی ها نبودن بازی ها هم ساخته نمی شدن چون با کنسول که بازی نمی سازن قاعدتا.

      • نوب های قرن خود را با این سیستم لایک و دیس لایک گیمفا بشناسید

        • میدونی جالبیش چیه عزیز ؟!
          جالبیش اینکه خودش، خودش رو لایک کرده 🤣🤣🤣🤣🤣

          یعنی وقتی میبینم کسی خودش رو لایک کرده ، بدون اینکه احتیاج به جوابی باشه از روی کامنتش رد میشم ….

          بعد اینکه قطعا و یقینا ۴ تا از اون اکانتهای لایک کرده ، مربوط به یک نفرن ، دقت کنی متوجه میشی …..
          مثل اون بنده خدایی که با یک اکانت ps رو ترول میکرد و با یک اکانت ایکس باکس رو 🤣

      • Faith گفت:

        اون یه حقی گفت تو چرا ورای اون حق میگی؟
        تمام گیمای مایکرو و گیمای تو استیم کشکن؟
        تحقیر شده به خاطر چنتا بازی؟
        همون فیفا ۲۲ رو اگه بخواین از ویژگیای جدیدش روی ps4 یا ایکس باکس وان بهرمند بشین باید ۹۹ دلار بدین 😂(رو نسخه های ارزونترش نیست ظاهرا)
        تحقیر بیشتر از اینکه تو رینبو دوتا انمی نمیتونن همو بزنن بعد یه دیقه؟

      • Omid_Fsh گفت:

        هنوز بازی براش میاد؟! بازیای مایکروسافت که روز عرضه هست و از اون ور لیست سونی هم که در اومده و بازیای نینتندو هم که شبیه ساز داره و علاوه بر اینا بازیایی هم داره که اصلا رو کنسولا نیست.میدونم ترولی و کلا ذاتتو رو نفهمی بنا کردی ولی اگه کمی فکر کنی پیسی از هر پلتفرمی بیشتر گیم داره سونی هم در اصل نیاز داره از خارجه اکوسیستمش پول در بیاره والا کسی درخواستی نکرده بود خودشون یهو شروع کردن عرضه کردن بازیا رو پیسی

      • nima- گفت:

        بین ترولا حرفای چرت و پرت زیاد دیدم و شنیدم ولی تبریک به تو این با اختلاف چرت ترین ترولی بود که دیده بودم 😂lmao
        مطمئنم والدینت بهت افتخار می کنن lmfao

      • MahyarMsm گفت:

        گیمری که میاد pc رو زیر سوال میبره و هیتش میکنه گیمر نیست
        با کمال احترام پیشنهاد میکنم از دنیای گیم لفت بدی دوست عزیز

      • ShinjiMikami گفت:

        Pc پلتفرم بی صاحبیه؟😂 واقعا خنده داره
        پیسی نه تنها وسیله گیم نیست بلکه باهاش صد ها کار میشه انجام داد. کل دنیا با پیسی و کامپیوتر و ویندوز میچرخه جناب از گیم بگیر تا هرچیز دیگه ای. اصلا پیسی نبود که بازی ساخته نمیشد.
        کیفیت اجرای بازی ها روی پیسی و کنسول قابل مقایسه نیست.
        در مورد بازی ها باید بگم کدوم بازیای شاهکار رو پیسی بجز گاد و لست نیومده؟ انچارتدم که تازگیا همه ی قسمت هاش معرفی شد دیگه چی؟ استارفیلد و الدر و فیبل و اوود و کل بازیای بتسدا هم الان رو پیسی میان ولی رو ps شما نمیاد که چی؟ مایکرو تیک تو رو بخره، gta و رد دد و بایوشاک هم از دست کنسول پلیرای ps میره که چی؟! پس بگیم ps کنسول بی صاحبیه ؟! ای بابا کافیه
        خیلیا صاحب پیسی هستن پس لطف کنید نگید بی صاحب. بنده خودم علاوه بر بازی، کار ارز دیجیتال و فارکس و همه ی کار های تحقیقاتیم رو روی پیسی انجام میدم. همه چیز رو پیسی و کامپیوتره.
        قدمت پیسی رو توی نت سرچ کنید.
        من هرچی بگم شما باز راضی نمیشیدا دلیلش اینه که متعصبید.
        ماشالا چه افرادی هستند که شمارو لایک کردند. کاملا مشخصه خیلی از سونی فنا با پیسی کاملا ضد هستن ولی به رو نمیارن.

        • Fight Club گفت:

          ShinjiMikami
          خنده دار اینه … که عزیز من شما حرف از تعصب میزنی…
          فن رزیدنت اویل متعصب تر از شما ندیدم به عمرا….
          کل پست های رزیدنت اویل رو بهم ریخته بودی که نمیدونم… بازی متاش بالای ۹۰ میشه و شاهکار بی دلیل … هر کی هم میومد نظرشو میداد..بهش برچسب میزدی..
          بعدشم … یه نفر اومد یه فن بازی ای دراورد
          یه چرتی گفت…
          شما چرا ربطش میدی به همه سونی فنا!!!
          هیچ سونی فنه عاقلی از pc بدش نمیاد..
          شما لطف کن از اب گل الود ماهی نگیر…

          • ShinjiMikami گفت:

            لطف کن از ایول ویلیج و تعصب من حرف نزن. طرف مستقیم به پیسی توهین کرده. اگه شما دنبال متعصبی جواب ایشون رو بده. دنبال کوبیدن ایول ویلیج نباش
            من به شخصی مثل تو که تا به الان هنوزم که هنوز دنبال کوبیدن ایول ویلیجه، جواب پس میدم و کار خوبیم میکنم. من نه کسی رو کشتم نه انداختمش زندان. من نظرمو گفتم و هنوزم که هنوز میگم ایول ویلیج در حقش کوتاهی شده.
            پس اول نرو به گذشته و بچسب به امروز که میدونم خیلی چیزا تو دلت مونده.
            ثانیا برو قبل از اینکه کامنتی و جوابی به بنده بدی جمله هارو خوب بخون یا اگرم خوندنش رو بلد نیستی بده یکی دیگه بخونه برات ترجمه کنه. ایشون گفتن خیلی از بازیا برای پیسی نیومده پس اشغاله و منم در جواب گفتم چون الدر و استارفیلد و … به پی اس نمیاد پس پی اس هم اشغاله؟
            در اخرم کسایی که ایشون رو لایک کردن رو گفتم قشنگ بخون و یاد بگیر
            من متعصب نیستم شما کینه داری و هنوزم که هنوز ایول ویلیج رو فراموش نکردی 😂

            بجای اینکه کامنتی از شینجی میکامی رو پیدا کنی و دیس بزنی. اگه سونی فن عاقلی هستی برو به اون طرفم یه دیس بده.

            • Fight Club گفت:

              اخ بمیرم برات چرا انقدر فشار بهت اومد؟
              کینه ازت دارم:)))))
              هنوز اندازه این حرفا نشدی عزیز من…خیلی زوده برات این حرفا
              بعد از ۱۰ سال میخوای خوندن کامنت بهم یاد بدی؟
              مردم از خنده خدا..در کنار تعصب… متوهم هم هستی
              فقط برام جالبه … از تعصب صحبت کردی…
              اول خودتو درست کن اقا پسر… بعد به دیگران گیر بده..
              بعدشم حق نداری به خاطر نظر یه نفر یه عده زیادی از ما رو ماخذه کنی!
              اخرین بارت باشه درباره سونی فنا صحبت میکنی..انقدر این سایت هنوز بی صاحاب نشده هر کس و ناکسی بیاد ما سونی فنا رو تخریب کنه…
              چون دقیقا میدونم ادمای امثال تودقیقا دنبال چین تو سایت..
              هنوز تو سیستم لایک و دیسلایک موندی عزیزم:)))
              من به تو چی بگم اخه…

              • ShinjiMikami گفت:

                اندازه سنت، عقل نداری که. داشتی بعد چند ماه از ایول حرف نمیزدی 😂 فردا پس فردا سونی کپکام رو بخره میگی ایول شاهکاره و نظیری نداره. بیشتر شبیه بچه ای هستی که کینه به دل داره و فقط میخواد جواب بده.
                من متعصبم نیستم، تو متعصب رو سونی هستی که ندونسته ندونسته میای یه چرتی میگی میری.
                حرفمو انگار نفهمیدی یا خودتو زدی به نفهمی من گفتم با همه ی سونی فنا کاری ندارم. کامنت بالایی رو بخون تا بفهمی.
                از سیستم لایک دیس حرف نزن. من موندم یا تو که منو پیدا میکنی و دیس میدی 😂
                اینقدر مهمم برات که بعد هر هفته و ماه یه سری بهم میزنی. بیا سر بزن
                اینبار میگم استارفیلد با متای بالای ۹۰ یادتم باشه. سال ۲۰۲۲ هم گوتی رو میگیره اگر بیاد.
                خوبه خودتون قبل انتشار ویلیج زر میزدید و میگفتید بازی بده و ما میگفتیم بذار منتشر بشه از الان زوده که ایراد بگیرید. الان با یه متای ۸۵ زبون باز کردی؟!! جمع کن برو از اکشن بودن بازی و اول شخص بودن و پول باز بودت کپکام بازی ایراد نگیر و حرف نزن.

                • Fight Club گفت:

                  افرین پسر خوب… حالا شد
                  با توهین هایی کردی نشون دادی کی هستی…
                  گفتم که میدونم تو سایت چخبره… دیگه بعد از این همه سال بی وجود هایی مثل تو رو نشناسم… بهتره تو این سایت نیام…
                  مثل خودت زیاد ریختن تو سایت… پس راحت باش
                  چه اعتماد به نفسی داری تو… اعتماد به نفس تو رو خر داشت… میرفت دانشگاه..
                  دیگه چیزی رو پیشبینی نکن عزیز من… یه بار پیشبینی کردی برای هممون کافیه:)))
                  اصلا گوتی و این بچه بازی ها برام مهم نیست…این بشه اون نشه
                  گوتی برای خودت و مثل خودت که تو سایت زیاد هستن خوبه… که مثل قابلمه بزنین تو سر همدیگه…
                  ادبتم رعایت کن اقا پسر… خانوادات بچه بزرگ نکردن… که به خاطر دوتا بازی به این و اون تو فضای مجازی توهین کنی..
                  پس احترام خانوادتو خودت نگه دار

                • 🤘Mohsenj74 گفت:

                  واقعا خجالت اوره ، فایت کلاب اگر یه حرف زد تو صدتا زدی ، میبینم همش به خودت لایک میدی و تا یکی اندکی مخالفت کنه سریع دیس لایک میدی ، یعنی تا اینقدر برات مهمه لایک و دیسلایک ، حیف اسم شینجی میکامی که گذاشتی رو پروفایلت خودت رو خوب نشون دادی به خاطر یک بازی و یک پلتفرم ، چیزایی ادم میبینه تعجب میکنه ، خداحافظ برای همیشه من دیگه کاربری به اسم شینجی میکامی تو سایت گیمفا نمیشناسم

                • Fight Club گفت:

                  Mohsenj74
                  ول کن عزیز من…
                  گفتم که من بعد از این همه سال دیگه کاربرای اینجا رو نشناسم
                  پس وقتمو تلف کردم تو این سایت..
                  ممنون از لطف شما… که حق رو از ناحق تشخیص میدی
                  و تاسف بابته توهین به خاطر دوتا بازی…و دو تا بحث

        • pedram28 گفت:

          شاهکارهایی که روش نیست ۱_ لست یک ۲_ لست دو ۳_ گاد ۲۰۱۸ ۴_ بلادبورن ۵_ شاهکار استاد اوئدا لست گاردین ۶_ پرسونا پنج با متای ۹۷ بهترین jrpg بازار گیمینگ ۷_ آنچارتد دو بهترین نسخه آنچارتد ۸_ دیمون سولز گرافیکی ترین بازی سولزلایک ۹_ اسپایدرمن در کنار سری بتمن بهترین بازی ابرقهرمانی ۱۰_ گوست شاهکاری که یوبی سافت نتوست بسازه اما سونی همون اساسینی که میخواستیم نسخه در ژاپنشو ساخت ۱۱_دریمز این دیگه فرارتر از شاهکاره چون یه بازی نیست یه پلتفرمه یه دنیای بینظیره ۱۲_ متال گیر چهار ۱۳_ رد دد یک ۱۴_ ریمیک شادو کلوسوس دیگر شاهکار استاد اوئدا بسه یا بازم بگم دیگه من بازیهای عالی مثل ریترنال و رچت اند کلنک ۲۰۱۶ و رچت اند کلنک ریفت اپارت و انتیل داون و کرش تیم ریسینگ و دو نسخه از یاکوزا و کلی بازی ژاپنی نسل هشت و نصف گیم های مولتی پلتفرم شاهکار نسل هفت که برای پیسی نیومده نگفتم گیرز های سه گانه هم حتی براش نیومده تا جایی که میدونم . بله منم قبول دارم کسی که استفاده های دیگه داره و به پیسی قدرتمند نیاز داره برای کارش مجبوره پیسی بخره ولی کسی که صرفا بازی میخواد بهترین پلتفرم کنسوله یه سریز ایکس و ps5 دیجیتال بخر پول یه کارت گرافیک ری تریسینگ هم نمیشه بازیهای بتسدام فعلا انحصاری ps5 هست نسخه پیسیشم غیر قابل بازیه الدر و بقیه آیپی هایی که مولتی پلتفرم بودن هنوز تایید نشده انحصاری هستند پس احساسی کامنت نده فقط استارفیلد انحصاریه که باید ببینیم چی در میاد چون که بتسدا از سال ۲۰۱۱ به بعد مدام در حال سقوط بوده فالوت چهار با متای ۸۷ حتی نتونست یک چهارم موفقیت های فالوت سه رو تکرار کنه با فالوت هفتاد و شیش که تاد هاوارد درسته کارگردانش نبود اما ناظرش بود و زیر نظر اون ساخته شده با کله سقوط کرد و رفت بغل دست استودیوهای موفقی که ضعیف شدن مثل بایوور . از این توهم و شایعات دوهزاری تیک تو هم بیا بیرون بتسدا ارزشش دو میلیارد بود ولی با هفت و نیم میلیارد تونستن بخرنش تیک تو ارزشش بیست و پنج میلیارده ولی اگه بخوان بخرنش باید سه و نیم برابر این پول خرج کنید یعنی بالای هشتاد میلیارد دلار شوخی که نیست فعلا با این توهمات خوش باش

      • leftovers گفت:

        وقتی تراشه های کامپیوتر روز به روز دارن گرون تر میشن برگ برنده میفته دست سونی..
        واقعا فکر کردین بیخودی میاد انحصاری برای کامپیوتر منتشر کنه؟خیر عزیزجان داره نمک گیر میکنه که پس فردا نتونستی با ۲۰ میلیون یه بازی رو پی سی بکنی سریع یه کنسول بخری

        • همه تو ایران زندگی نمیکنن ، شما بورو بازارهای دست دوم خارج رو نگاه کن ، با کمی پول جمع کردن میشه بهترین سیستم رو بست ‌…. قیمتها ثابت و تورمی نیست ….

          • pedram28 گفت:

            آره به لطف ماینرها توی خارج حتی بدتره چون بازار پیسی هیچوقت توی ایران پررونق نبود ولی برای خارج خوب بود چون به قیمت رسمی میخریدن ولی الان ماینرها گند زدن به بازار پیسی خارجی ها . همین ماینرها باعث نابودی کامل این پلتفرم میشن وقتی نود درصد کارت های سری ۳۰۰۰ دست ماینراست چطور این پلتفرم میخواد سر پا بمونه تازه اولشه بزار بعدا میفهمی چه گندی خورده به پیسی وقتی پلیر سیستم بروز نداشته باشه بازی نسل نه هم نمیتونه بخره و خود به خود پلتفرم پیسی محو میشه

      • WITCHER گفت:

        موافقم، البته برای ما ایرانی ها…حقیقتش اینه که تا موقعی که قطعات کامپیوتر قیمت معقولی داشت بازی کردن روش واقعا میصرفید اما الان با این نرخ تورم به صرفه ترین کاری که میشه کرد خرید کنسوله البته با اکانت های…

        • pedram28 گفت:

          من خودم با کنسولای نسل هشت مشکل داشتم بخاطر سی فریم بودن سمتشون نرفتم ولی الان نخریدن ps5 هیچ دلیلی نداره بسیار قدرتمند و عالیه شصت فریم استاندارشه ری تریسینگ با گرافیک بالا داره اگه پایرت بازم باشی اکانت هکی بخر اگه قانونی باز باشی ظرفیت دو و خرید و فروش

          • pedram28 گفت:

            تعصب روی پلتفرم فرقی با تعصب روی ایدولوژی های مختلف نداره اگه زمانی حس کنم پلتفرمی بهتر از ps5 هست میرم سمتش و ضد سونی حرف میزنم مگه بابام سهام دار این شرکت هاست که بخوام بیخود طرفداریشونو کنم اونایی هم که تعصب دارن برن تا انویدیا و اینتل و باقی شرکتها به بهونه ماینرها چند برابر قیمت یه قطعه تو پاچه اشون کنند و دو سال بعدم گرافیک جدید بدن و ساپرتشونو به تدریج از گرافیک شما کم کنند

      • soheil.exe گفت:

        آره بابا اچارتد و هورایزن و دوتا هف لایف سی اس گو و این همه بازی ایندی که وقتی رو پی‌سی میگیرن رو کنسول هم میاد مثل هیدیس همه اشغالن

      • NEON گفت:

        آفرین حالا بدو برو گوشی رو بده مامانت🙂

    • Sina_2081 گفت:

      میشه بگید چطور فهمیدید که بازار اصلی (اصلی) سونی pc هست تا ما هم متوجه بشیم ؟

    • نمیدونم چجوریه که تا یه شایع پخش میشه شما اعتماد به نفس میگیرین که نمکدون هستین
      آره بازار اصلی سونی پی‌سی هستش

      • Sina_2081 گفت:

        میدونی چی جالبه ؟ اینقدر رو سونی برای این پورتها مسخره میکنن ، ولی همیشه منتظر این هستن که فقط یه خبر درباره بازیهای نسل پیش سونی روی pc بشنون

        • AliReza گفت:

          می‌دونی چی جالب تره؟
          اینکه همه بازی های مایکروسافت روز عرضه میان رو‌ پیسی ولی سگ بازیش نمیکنه و هیچکس براش مهم نیست
          همین الان گرز ۵ رو استیم زیر ۵۰۰ تا بازیکن همزمان داره
          کالاف دیوتی بلک اپس ۲ ازش بیشتر پلیر همزمان داره

          • Wild Rage گفت:

            خجالت نکش.
            فورزا رو هم بگو که روزانه ۱۰۰۰۰ تا پلیر داره هنوز.
            یا هیلو مستر چیف کالکشن. یا Sea of Thieves.
            چرا خجالت میکشی عزیز؟؟

            • AliReza گفت:

              فورتزا خوبه اونم چون ریسینگ آرکید درست حسابی دیگه ای نیست

              تو زباله بودن نسخه آخر گرز شکی نیست با ۵۰۰ تا پلیر همزمانش که کمتر از بازی های ۱۰ سال پیش هست

              مسترچیف کالکشن چند تا بازی هست و حساب نیست

              وایستا مولتی پلیر هیلو اینفینیت بیاد ببینی چطور بعد چند روز مثل هایپر اسکیپ یوبیسافت دد میشه😂😂😂

              شعر گفتن هات کنتور نمیدازه

              • Wild Rage گفت:

                سر فورتزا که خب جوابی نداری خدا رو شکر (نید فور اسپید و کورسا و کرو و درت و… هستن).
                گیرز هم درسته شاهکار نشده ولی افتضاح هم نشده.
                مسترچیف کالکشن هم بازیه و مزخرفاتی مثل (((حساب نیست))) رو من متاسفانه قرار به جدیت بگیرم.
                کنتور رو کاش فنبوییزم بعضیا داشت که گند زده به زندگیشون و نمیتونن یه لحظه بدون هیت کردن زندگی کنن.
                در مورد هیلو اینفینیت هم باید دید کوچولو.

            • Matin_kh گفت:

              گرن توریسمو رو بگو ۱۰ ملیون پلیر داره 😱

          • ☆WKNWS☆ گفت:

            سگ بازیش ‌نمیکنه؟ اگه لیست پرفروش های استیم رو ببینی FH4 و SoT هر هفته هستن. تازه تا وقتی ‌گیم‌پس هست خیلیا ترجیح میدن نخرن.
            گیرز ۵ مال ۲ سال پیشه‌ میخوای مثل بازی های جدید پلیراش زیاد باشه؟
            همینطور گل واژه بگید، کنتور نمیندازه که…

    • اره سونی بازار اصلیش pc عه و بعضی از بازیاشو بعد چند سال واسه PS میده

    • Wild Rage گفت:

      “حالا که pc بازار اصلی سونی شده”

      تو خواب؟؟

    • بازار pc آنچنان هم برای سونی درآمد نداشته ک بخواد بخاطرش پلتفرم خودشوداغون کنه، برا اکس باکس فرقی بین کنسول و pc نیست چونکه سیاست اکس باکس مبتنی بر ارائه سرویسه و اتفاقا هر اندازه پلتفرم‌های این سرویسو افزایش بده ب سودشه، برعکس سونی، سونی سیاستش مبتنی بر فروشه، یعنی در بین پلتفرما pc و پلی استیشن در میزان فروش بازی روی پلتفرمشون باهم رقابت دارن، یعنی عمده بازیها رو این دو پلتفرم فروخته میشه، سونی اگه سیاست خودشو تغییر بده و بخواد بازیهای خودشو فرا پلتفرمی کنه، به این معناست ک پلتفرم خودشو ب عنوان استور و محلی برای خرید بازی از دست داده، و این ی ضرر بزرگ برای سونیه، سونی برای فروخته شدن هر بازی رو پلتفرم و استورش ۱۸ الی ۳۰ درصد بسته به نوع قرارداد درصد برمیداره. سونی دیوانه نیست این درآمد ر. بخاطر یک یا دومیلیون فروش بیشتر بازیش از دست بده.

      سونی اگرم بخواد بازی‌ای ب pc بده بازیهایی ک ۱۰ بار ب مخاطبای خودش رایگان کرده رو برای pc پورت می‌کنه

    • پسر خوب اون لیستی که از انویدیا لو رفت، خود انویدیا اومد گفت بیشتر این عناوین فقط گمانه زنی هستش و چنین چیزایی واقعیت نداره.
      بعد باز بیا زیر پستای پلی استیشن اینجوری دعوا راه بنداز و مثه بچه های ۱۰ یا ۱۲ ساله مغز آدمو بخور😬
      اونایی که دوس دارن بازیای پلی استیشن رو حوالی روز عرضه و همچنین با دسته دوال سنس تجربه کنن(مثل خودم) ، ps5 میخرن.اونایی هم که صبر ایوب دارن و فک میکنن بازیای پلی یه روزی برای پی سی پورت میشن، pc میخرن!!
      با کسی توی کمپانی سونی در ارتباط هستی که این چرت و پرتارو تفت میدی؟

      • کسی که پی سی میخره یک درصد هم به فکر بازیهای سونی نیست ، این یک حقیقته ، کدوم احمقی میره برای بازیهای سونی پی سی میخره ؟!

        مثل اینکه یه نفر بگه وای لست چه قدر خوب بود ، بعد بره پی سی بخره !!!!!😐😐😐😐😐

        آخه کدوم احمقی همچین کاری میکنه خداییش 🤣 یکم فکر کن بعد کامنت بزار …..

        اونی که پول داره و از بازی های سونی خوشش میاد ، خب میره ps میخره ، مغز خر نخورده که بره پی سی بخره بعد صبر کنه 🤣🤣🤣🤣

        • G.LN گفت:

          داداش من والا اینطور نیست که شما بگید.
          ضمنا چه کاریه این دعواها خوب هر پلتفرمی دارید برید لذتشو ببرید.
          اصلا فن هر بازی یا پلتفرمی باشی چه کاریه دیگرانو مسخره کنیم!!!
          این حرفم با شما نیست، خیلی زشته بگیم من فلان چیزو دارم درحالیکه تو نداری(خیلی هم بچگانه س)
          ببینید هر کسی یه بازی کرده و نظرشو بگه تا دیگران استفاده کنند تا بچه ها لااقل با این وضعیت گرونی بدونند با چی سر کار دارن و چی بخرن خودتون بگید چقدر خوب میشه.
          والا بعضا یه پستی میاد میام ببینم آقای چمنی نظرشون چیه و ازش لذت میبرم.

          • چی داری میگی فداتشم ، اصلا دقت کردی ،من به چی ریپلای کردم و جواب کدوم حرفش رو دادم ،
            چرا میای و ازش دفاع میکنی ، در جایی که حرف کاملا غیرمنطقیش دفاعی نداره

            • منم جواب یه کاربری به اسم آرنو رو دادم.ببین اون چی گفته و بعدش ببین من چی گفتم بهش(حوصله ندارم دوباره توضیحش بدم و اینکه تو متوجه کامنتم نسبت به کاربر آرنو نشدی)
              من یه زمانی اصن نمیدونستم پی اس چیه تا اینکه فهمیدم یسری بازیا مثه دلست و هورایزن و مارول اسپایدرمن و آنچارتد فقط برای پی اس میان.اونوقت بود که رفتم تو کف پلی استیشن و انحصاریاش!!
              اگه واقعا آدم منطقی ای باشی، میفهمی که کاربر آرنو در اصل کامنتارو به گند کشید اگه نمیومد نمیگفت که pc الان بازار اصلی سونی شده، این همه بحث صورت نمیگرفت!!😕

            • G.LN گفت:

              عزیزم یه نفری کامنتی رو گذاشت که کلا چرند بود ببین چندنفر با هم دعوا کردن!!!!
              من ازون کاربر بالایی دفاع نکردم که.

    • r_dh گفت:

      اخوی زشته با پدرش چکار داری؟
      خدایی این دعواهای بچه گونتون رو حتی توی کلام به خانواده هاتون نکشین. اصلا درست نیست.

  • s.a.m گفت:

    ولی حالا کار نداریم اگه شوخی شوخی مایکروسافت راکستار رو بخره سونی دقیقا چجوری و با چه خریدی میخواد جبرانش کنه ؟

    • Arno گفت:

      از صنعت تولید کنسول های خانگی هم مث کنسول دستی خارج میشه

    • @alistar گفت:

      ببین سونی خودشم خوب میدونه که تیکتو و زیر مجموعش راکستار اگه توسط اکس باکس خریداری بشن دیگه با هیچ خریدی نمیتونه باهاش مقابله کنه چه کپکام باشه چه اسکوئر انیکس و هر چیز دیگه ای . والا منم چند روزیه هنگ کردم که چه اتفاقاتی داره تو این صنعت میفته .

    • امیدوارم واقعا هیچ وقت چنین اتفاقی نیفته اما مطمئن باش اگر شایعات حقیقت داشته باشن و یه روز GTA انحصاری ایکس باکس بشه سونی یقینا با انحصاری کردن یک بازی بزرگ دیگه پاسخ میده چون واقعا هیچ راه دیگه ای برای جلوگیری از ریزش کاربرانشون ندارن انحصاری شدن GTA برای کنسول رقیب یک ضربه فوق العاده بزرگ هستش و ای پی ها خود پلی استیشن توان جبرانش رو ندارن که دلیل اصلیش اینه که همیشه در انحصار پلی استیشن بودن

      • نگا من اصلا نمی گم خرید تیک تو کار درستیه ولی اگر بخواد اتفاق بیوفته به اینکه من چی بگم کار ندارن و اتفاق میوفته و اگر جی تی ای هم بخواد انحصاری بشه رسما ایکس باکس دوتا از بزرگ ترین و مشهور ترین آیپی های صنعت گیم رو در اختیار می گیره یکی الدر اسکرولز و یکی جی تی ای، منکه بشخصه هیج آیپی دیگه ای به خاطر نمیارم که بتونه با این دوتا بازی رقابت کنه و با وضعیت حال حاضر سونی فکر نمی کنم بتونه (نمی گم نخواد) آیپی ای به اندازه حتی یکی از این دو بازی رو انحصاری دائم کنه که باز هم با این وجود کفه ترازو به سمت ایکس باکس میشه.

    • میخوای چیکار کنه
      مایکروسافت راکستارم بخره سونی همین مسیری که تا الان رفترو میره
      خرید استدیوهایی مثل هاوس‌مارک اینسومنیاک و..
      من احساس میکنم مایکرو میخواد به هر قیمتی که شده و با تمام ولخرجی‌هاش فن‌بیسشو گسترش بده و خلا بین خودشو سونیو با‌ اینجور خریدهای میلیارد دلاری پر کنه
      یه جوری باشه که طرف پی‌اس۵ میخره مجبور باشه یه سری اس هم شده بخره تا از الدرو جی‌تی‌ای محروم نشه
      بحث سر اینه که اگه اولویت‌بندی وجود داشته باشه اولویت شما مولتی‌ها هستن یا گیم‌پس یا فرست‌پارتیای سونی
      اینو جواب بدی پیش خودت ، راحت‌تر میتونی کنسولتو انتخاب کنی

      • r_dh گفت:

        امیدجان من خودم نظرم اینه که واقعا به این سادگی نیست. توی یه کامنت پایین تر نظرمو گفتم. به نظر من اگه مایکروسافت تیک تو رو بخره میتونه سونی رو تا مرز نابودی ببره و واقعیتشو بخوای من فکر میکنم هدفشم همینه.

        • pedram28 گفت:

          قیمت تیک تو بالای پنجاه میلیارده ارزش بتسدا دو میلیارد بود با هفت و نیم میلیارد خریدش ارزش تیک تو بین بیست تا بیست و پنج میلیارد نوسان داره بخواد بخره باید بالای پنجاه میلیارد هزینه کنه اگه خرید پونزده تومن میدیم کنسولشو میخریم جای نگرانی نیست ولی مطمعن باش شایعه ست

          • Wild Rage گفت:

            حاجی مارکت کپ تیک تو بین هیفده و نیم میلیارد تا بیست و خورده ای میلیارده!!!!!!
            خودشو بکشه برای فروش برسونه قیمت خودشو به سی میلیارد!!!!
            کدوم جونور احمقی میاد دو برابر مارکت کپ یه شرکت رو بده برای خریدش؟؟؟؟ فووووووقش حدود ۵ تا ۷ میلیارد.
            این قیمتا رو از کجات در میاری ناموسا؟؟؟
            بتسدا طبق گفته سایت های تحلیلگر خارجی بسیار بسیار مفت خریده شده با قیمت ۷.۵ میلیارد دلار!!
            اقا یه زحمت بکش دیگه کلا حرف از قیمت و اینجور چیزا برای ما نزار.
            دیسکورد مارکت کپش ۱۰ میلیارد یا بیشتره. ولی مایکروسافت نرفت قیمت ۱۵ میلیارد رو براشون بزاره. تقریبا همون قیمت مارکت کپ رو پیشنهاد کرد. اونجوری نیست که بگیری دو برابر ارزش مارکت کپ رو بدی و یه چیزی رو بخری.

            • مایکروسافت ۱۲ میلیارد دلار برای دیسکورد پیشنهاد داد اما پیشنهاد سونی ادغام بود

              • Wild Rage گفت:

                نمیدونم الان سونی چه ربطی داره به حرفی که من زدم.
                مارکت کپ دیسکورد هم از ۱۰ میلیارد بیشتره و تقریبا همون ۱۱ میلیارد و این دور و براست.
                مایکروسافت هم یه میلیارد بیشتر از مارکت کپ پیشنهاد کرد ولی خب اونا قصد فروش نداشتن.
                اون اقا فکر کرده اینطوریه که باید دو برابر مارکت کپ پول بدی تا بتونی یه شرکتو بخری ولی اشتباه میکنه

    • Sina_2081 گفت:

      چی رو جبران کنه ؟ همین الان خروجی استودیوهای سونی از نظر کیفی و کمی دوبرابر مایکروسافته . سونی در نسل هشتم فقط ۲۲ عنوان از استودیوهای خود منتشر کرده (بدون احتساب بازیهای ورزشی san diego و بازیهای سکند پارتی مثل bloodborn و death stranding که کم هم نیستن) . و این درحالیه که فقط یکسال از نسل ۹ گذشته و سونی علاوه بر خرید چندین استودیو جدید ، تمام استودیوهاش با بزرگ شدنشون حداقل روی دو عنوان کار میکنن . علاوه براینها ، همکاری سونی با استودیوهای خارجی بسیار بسیار بیشتر شده در این نسل ، مثلا تا همین الان ۷ عنوان انحصاری سکند پارتی برای سونی معرفی شده که سابقه تمام اعضای اون استودیوها میتونه یه اطمینانی درباره کیفیت اون بازیها بده . همین خریدهای گلچین سونی عالی هستن ، چون نیازی به تعداد زیاد بازی برای سرویسش نیاز نداره (دقیقا بخلاف ایکس باکس که همه میدونن به این کمیت نیاز داره )

    • با هیچ خریدی قابل جبران نیست مگه بتستارو بخره

    • r_dh گفت:

      @s.a.m:
      سوال خوبی پرسیدی. نظر شخصی خودم به عنوان یه فن سونی:
      اگه مایکروسافت تیک تو رو بخره متاسفانه فاتحه سونی خونده اس. امیدوارم همچین اتفاقی نیفته چون به شدت کار کثیفیه. رقابت کامل از بین میره و کفه ترازو میره سمت مایکروسافت. بعد از یه مدت هم سونی به راحتی از بازار حذف میشه. دلیل این قضیه هم معلومه: ما تعداد خیلی خیلی زیادی کژوال گیمر داریم و تقریبا هیچ کدوم از اینا نمیان پول بدن کنسولی بخرن که نمیشه GTA نسل بعدی رو روش بازی کرد. تقریبا هیچ کژوال گیمری براش مهم نیست لست (که یه شاهکار به تمام معناس) چیه. اینو به چشم دیدم که میگم.
      من اینجا دو تا رفیق دارم که بعد از کلی جون کندن تونستن ps5 بخرن. بعد از ۲-۳ ماه هنوز که هنوزه حاضر نشدن حتی لست۱ رو دانلود کنن بازی کنن با اینکه free ه. میدونی چرا؟ چون کژوال گیمرن و اهمیت نمیدن. میشینن GTA و Red Dead و فیفا بازی میکنن. حالا تو به اینا بگو دیگه GTA روی پی اس نمیاد. به نظرت واکنششون چیه؟

    • با چه خریدی میشه جبرانش کنه ؟؟
      به نظر من با خرید هیچ شرکت یا استودیویی ،خرید تیک تو جبران نمیشه ، چرا ؟ چون هیچ شرکتی آی پی های مشابه آی پی هایی که تیک تو در اختیار داره رو نداره ، نه بزرگیشون رو نه محبوبیتشون رو ….
      اما سونی اصلا باید در جواب این کار (بد) مایکروسافت ، واکنشی نشون بده ؟! بله ،باید واکنش نشون بده ، قطعا شکایت میکنه ، به نظر من این حق رو دارن ! کامیونیتی برتر صنعت گیم هستن ، هوادارهای سونی ، اگر مایکروسافت تیک تو رو بخره و اعلام کنه که بازیهاش انحصاری هستن ، قطعا سونی شکایت رو انجام میده ، تقریبا مطمئنم …
      اما به نظرم مایکروسافت این اشتباه بد رو مرتکب نمیشه ، انقدر احمق نیستن ،…..

      اما سونی میتونه در قبال این حرکت مایکرو برگ برنده ایی رو کنه ؟! به نظر من در کوتاه مدت قطعا نه ، اما در طی چند سال با خرید استودیوهای پرکار و با کیفیت کوچک و حمایت از اونها و دوری کردن از سختگیریهای تنش زا مثل اهمیت دادن صرف به نمره و متا و نظر منتقدین ( چیزی که تو دیزگان دیدیم) میتونه یک موقعیتی بسیار با ثبات برای خودش ، برند ps و هوادارهای زیادش ایجاد کنه …

      البته از اون طرف من نمیدونم چرا ، اما کاملا اطمینان دارم مایکروسافت سمت تیک تو نمیره به چند دلیل ،
      یکی اینکه تیک تو یک شرکت بسیار محبوبه ، با خریدنش و احتمالا به انحصار درآوردن عناوینش ، جمعیت زیادی از گیمرها رو نسبت به خودش دشمن میکنه ( دقت کنین قضیه بتسدا با تیک تو کاملا فرق دارن ، تقریبا وضعیت دو شرکت رو همه میدونن و درک میکنن)
      دومی اینکه صاحب عناوینی میشه که هرکدوم از اونها برای توسعه به چندین سال کار احتیاج دارن ، چندین سال طولانی ،نه ۳ یا چهارسال …. پس این روند زیاد به درد گیمپس نمیخوره ..

      سومی اینکه در حال حاضر مایکرو صاحب استودیوهای بسیار زیادی هست که هنوز حتی عناوینی که روش کار میکنن رو به مرحله ی معرفی اون عنوان نرسوندن ، انقدر ایپی و استودیو زیاد هست که به واقع اصلا نیازی نیست که شرکت بزرگ دیگه ایی رو خریداری کنه ، کار کردن و مدیریت همین شرکتها کافیه به نظرم و با همین ها میشه به موفقیتی دست یافت که دیگه کسی فکر رسیدن به مایکروسافت رو نکنه ….

      به نظر من خرید ۲ استودیوی ، آسوبو و موون استودیو از تیک تو بسیار موفقیت آمیزتره ….. من که خیلی راضی میشم این دوتا رو بخره ….

      شما فرض کنین دابل فاین همین دو هفته پیش سایکوناتس ۲ رو داد بیرون ، بازی بعدی چی میتونه باشه ؟! . … انقدر استودیو هست که اصلا لازم نیست به خرید دیگه ایی فکر کنن ….

      • نگا دیشب که داشتم در مورد این موضوع فکر می کردم دیدم آنچنان هم این خرید از طرف مایکروسافت غیر منطقی نیست حالا اینکه قیمتش خیلی بالا باشه یا نزارن بخره و یا هر دلیل دیگه که جلوی اینکارو بگیره کار ندارم اما اگر مایکروسافت بخواد رقابت رو بهم بریزه و کلا سونی رو از میدون بدر کنه خرید تیک تو حتی به قیمت بالا برای مایکروسافت منطقی و سود آوره پس اگر مایکروسافت بخواد ره صد ساله رو یک شبه بره و بجای خرید استودیو های متنوع و هزینه کردن روی اونها و پیشرفتشون و کلی هزینه دیگه برای گیم پس در طولانی مدت، میاد بزرگ ترین آیپی و استودیو صنعت گیم رو حتی گفتم بیشتر از قیمتش می خره تا به آینده مطمئن باشه و بدونه رقیبش ازش خیلی عقب میوفته و منم خیلی دوست دارم این اتفاق نیوفته و حتی ۲۱ سپتامر رد بشه و هیچ خبری از مایکروسافت نیاد تا این رقابت جذاب حفظ بشه اما همچنان اون دلایل بالا که گفتم می تونه مایکروسافت رو مجاب کنه به همچین خریدی دست بزنه.

  • MahyarMsm گفت:

    خبر خوبیه👍👍
    ولی امیدوارم استودیو هایی رو بخرن که زیاد بزرگ نباشن مثل همین هوسمارک تا در اینده تبدیلش کنن به یه غول. مثل کاری که با اینسامنیاک کردن
    بهترین کار اینه که اول بازیساز هایی رو تصاحب کنه که باهاشون همکاری داشته. مثلا اول همین دویشن و امبرلب رو بسنجه و اگه کارشون خوب بود بره توی کار خریدشون

    • pedram28 گفت:

      البته این حرفی که این شخص زده یه منظور دیگه ایی داره منظورش استودیو کوچیک نیست حرف از ادغام زده بعدش گفته ما کارمون توی صنعت فیلم سازی و انیمه سازی برای خرید و ادغام استودیوها تموم شده و از این به بعد هر چی سرمایه داریم روی خرید و ادغام استودیوهای بازیسازی خرج میکنیم

    • Hope گفت:

      اینسامنیاک از همون اول استودیو aaa ساز، پرکار و با استعدادی بود سونی اتفاقا خیلی باهوش بود که همچین استودیو بزرگی رو خرید،
      هوسمارکم خیلی وقته با سونی همکاری میکنه، بیشتر روی پورت بازی ها و همینطور بازیهای مربوط به psp و vita به همین خاطر خیلی زیاد اسمی ازش نشنیدیم، ریترنالم خب aa محسوب میشد چون هوسمارک ۷۰ نفر بیشتر توسعه دهنده نداشت، ولی از این به بعد مطمئنم قراره تعداد کارمنداشون بالا بره و میتونن یه aaa بلاک باستری عالی بسازن 👍
      در کل سونی معمولا استودیوهایی رو میخره که خودشونو ثابت کرده باشن، تنها استودیویوهایی که خودش تاسیس کرد و رشد داد سانتا مانیکا و پولی فونی دیجتال هستند، بقیه همه استودیوهای نام دار و ثابت شده ای بودن که خریداری شدن (که خب از لحاظ تجاری منطقیش هم همینه، چرا وقتی میشه جای مطمئنی سرمایه گذاری کرد میلیون ها دلار ریسک کرد و آخرشم ضرر کرد؟)
      ولی خب امیدوارم بیشتر شاهد ساختن استودیوهای بزرگ باشیم تا خریده شدن،
      یا همین خریداری شدن استودیو های کوچیک مثل هوسمارک توسط سونی و اینگزایل توسط مایکروسافت که روشون سرمایه گذاری بشه تا تبدیل بشن به یه استودیو بزرگ و قوی

  • Wild Rage گفت:

    همه دیگه رفتن تو فاز خرید
    پناه بگیرید

  • Matin_kh گفت:

    بنظر باید استودیو های خوب رو بخره مثل کپکام و اسکوئر انیکس و حتی فرام سافتور 😮😍

  • اسم این نسل باید بذارن جنگ استدیو ها😈😈

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    ظاهرا خرید استودیو ها توسط قطبهای بازیسازی به روندی تبدیل شده که از تفکرات ما گیمر ها عظیم تره ، نسل ۹ داره تبدیل میشه به نسل خرید و فروش استودیو ها ،،،، فقط امیدوارم اینکار باعث پرورش استعداد و ظهور عناوین با کیفیت و نو آورانه بشه ….

  • مهم نیست تو فقط بخر بازی های شاهکارتو روز اول با اکانت ه@@ بازی میکنیم

  • Amir Reza گفت:

    سونی گیدا اگر پول خرید استودیو داشت که بازی هاشو برای پیسی عرضه نمی‌کرد

  • Black Knight گفت:

    چرا وقتی صحبت درباره سینماست رئیس بخش سینما سونی باید یهو ربطش بده به گیم 🤔
    به نظرم یکم عجیب رفتار کرد
    ولی احتمال خریداری های بیشتر از سونی زیاده بخصوص که الن رقیبش هم قوی تر شده و استودیو های خوبی داره البته خودم اصلا از سونی توقع خرید ناشر مثل بتسدا ندارم نه اینکه نتونه ها بحثم کلا اینه خرید ناشر اشتباهه و به جای اون میتونه روی خرید استودیو هایی مثل اینسامنیاک گیمز سرمایه گذاری بکنه که الان داریم میبینیم چه سود نجومی برای سونی داشته !
    استودیو هایی مثل دیویشن و هیون و فایرواک اگه درآینده همکاری های خوبی بینشون باشه و بازی های خوبی بسازن احتمال خریداریشون زیاده
    ولی من از همه بیشتر مشتاق Larian Studios هستم 😍

    • pedram28 گفت:

      سونی توی انیمه همه رو خرید هیچی باقی نذاشت جاروش کرد اگه بخواد مثل اون عمل کنه خیلی ترسناک میشه باید ببینیم چی میشه ولی مشخصه همین الان تعداد زیادی استودیو خریده که اعلامش نکرده چون توی چند ماه گذشته هرمن هالست بصورت فشرده خبر خرید سه تا استودیو را داده قشنگ مشخصه بازم اعلام خرید دارن ولی میخوان تدریجی اعلامش کنند

  • Adler گفت:

    بچه ها احتمال خرید تیک تو توسط مایکروسافت خیلی بیشتر شد تمام کارکنان مایکروسافت به تیک تو و راکستار اشاره میکنن

  • مایکروسافت میدونه که سونی داره چکار میکنه و بعید نیست شمشیر رو از رو ببنده و یه خرید بزرگ بعنوان مثال تیک تو رو انجام بده… به نظر من اگر چنین اتفاقی بیافته و GTA هم انحصاری بشه سونی نباید با خرید ناشر جوابشونو بده باید با خلق یه آیپی بالاتر از GTA جواب بده که اگه اینجور بشه من استقبال میکنم چون میدونم سونی اگه بخواد میتونه

    • داداش بحث تونستن و نتونستن نیست، گرچه که سونی تواناییش رو داره اما شما یه نگاه به فن بیس جی تی ای و الدراسکرولز بندازی متوجه میشی که این محبوبیت یک شبه و بعد از عرضه نسخه اول بدست نیومده و هرکدوم بعد از عرضه پنج نسخه به این حد از محبوبیت رسیدن و درضمن پنج نسخه ای که توی اون سال ها و امکانات کم و سرمایه گذاری پایین و زحمت کمتر نسبت به امروزه اتفاق افتاده و اگر سونی بخواد از همین امسال شروع کنه و اولین بازی برای مقابله با جی تی ای رو عرضه کنه حداقل تا نسل ۱۱ به فن بیس حال حاضر جی تی ای خواهد رسید و اصلا چرا راه دور بریم مگه رد دد ۲ رو همین راکستار با اون بودجه عظیم و هشت سال مدت ساخت عرضه نکرد؟ پس چرا بازم به محبوبیت جی تی ای نرسید؟ من چندین بار گفتم اصلا راضی به خرید تیک تو نیستم ولی اگر اتفاق بیوفته و جی تی ای ۶ انحصاری بشه، سونی با اینکه الان دست برتر رو داره خیلیییییی کار براش سخت میشه.

      • Black Knight گفت:

        حاجی ولی جدی به نظرم دروغه چون الان تو گوگل هم سرچ میکنم حتی اخبار شایعه اش هم برام نمیاره فقط تو توییتر یه سری کاربر که اولین بار اسمشون رو میشنوی میگن میخواد فلانی رو بخره این هم یه جورایی شده حکایت سگا و وارنر ولی به هر حال باید تا ۲۱ سپتامبر صبر کرد و صمیمانه از ته قلبم امیدوارم این شایعات کثیف حال بهم زن دروغ باشن
        تصویر اینکه تیک تو بخواد بره زیر مجموعه سونی یا مایکروسافت وحشتناکه این شرکت این همه بازی مولتی پلتفرم داره که همه باهاش خاطره دارن اللخصوص جی تی ای
        امیدوارم دروغ باشه اصلا دلم نیمخواد از تجربه جی تی ای و عناوین تیک تو محروم بشم و رقابت از بین بره

        • منم دارم بر اساس حدثیات صحبت می کنم و به قول خودت باید تا سه شنبه صبر کنیم ببینیم آیا واقعا توی سالگرد خبر بتسدا اتفاقی میوفته یا نه. اگر نه که همون روال قدیمی کنسول ها طی میشه و اتفاقی هم نیوفتاده ولی اگر یک درصد خبری بشه، باتوجه به بزرگی خبر مسیر صنعت گیم می تونه تغییر کنه.

          • ☆WKNWS☆ گفت:

            نه، ممکنه خریده باشن ولی ۲۱ سپتانبر نگن. ممکنه تو توکیو گیم شو بگن چون‌گفتن اونجا اخبار اختصاصی داریم. ممکنه بزارنش برای ایونت XO21. کی‌گفته حتما باید تو سالگر خرید بتسدا اعلام بشه. جیم رایان پارسال بعد خرید بتسدا گفت مایکروسافت یه خرید دیگه هم بعد بتسدا داشته ‌که ازش خبر داره.

            • Black Knight گفت:

              خودشون گفتن تو توکیو گیم شو برنامه خاصی نداریم بعد میگی تو توکیو گیم شویی که مخصوص ژاپنی هاست و ویو کمتری داره بیان خرید رونمایی بکنن ؟!!!
              مرز های خیال پردازی رو دارید جا به جا میکنید
              آره جیم رااینی که تو سونی کار میکنه از برنامه های مایکروسافت خبر داره !!!!
              ببینید چه قدر رفتید تو فاز خیال پردازی و شایعه که همچین چیزایی هم باور میکنید

              • ☆WKNWS☆ گفت:

                کی گفتن برنامه خاصی نداریم؟ گفتن نمایش بازی حدید نداریم ولی خبرهای اختصاصی داریم(exclusive news) چدا خبر رو تحریف میکنی به نفع خودت؟ اتفاقا چون مخصوص ژاپنی‌هاست ممکنه از یه خرید ژاپنی/شرقی رونمایی بشه.
                راجب خرف جیم رایان هم تو زومجی هست برو بخون. خبرش رو پارستل اقای جعفریان کار کرد.

        • ☆WKNWS☆ گفت:

          حالا میتونی درک کنی وقتی مدتها منتظر نسخه جدید اسپایدرمن بودم و یهو دیدم نسخه جدیدش انحصاری ‌چه حسی بهم دست داد…
          من طرفدار همچین خریدهای بزرگی نیستم ولی واقعا از شنیدن جملاتی مثل “xbox بازی نداره” ، “انحصاری‌های ps خیلی بهتره” و… خسته شدم.

          • Black Knight گفت:

            اسپایدرمن یه فرنچایز بازی های ویدئویی نبوده که انحصاری بشه !!!!
            یه شخصیت کمیک بوکی بوده که لایسنس سینماش هم حتی دست سونی بوده و الان با مارول قرارداد بستن سر این شخصیت چه تو سینما چه تو گیم که به نفع هر دو طرف بوده
            جدی اینو داری با GTA مقایسه میکنی که یه بازی ویدئویی کلا و یه عنوان مولتی پلتفرمه و تا حالا انحصاری هیچ کنسولی نبوده !!!!
            مرز های حق گویی جا به جا شد
            تو هم صرفا داری انحصارطلبی مایکروسافت رو با اسپایدرمن ماسمالی میکنی که نه مقصر سونیه درحالیکه سونی هیچوقت نرفت یه ناشر بخره یا یه بازی رو تا ابد انحصاری خودش بکنه که مولتی بوده
            اگرم میخوای درمورد فاینال فانتزی صحبت بکنی اون از نسخه ۷ تا الان انحصاری سونی بوده
            از نسخه ۱ تا ۶ هم انحصاری نینتندو بوده کلا یه گیمن انحصاری برای کنسول های ژاپنی بوده

            • ☆WKNWS☆ گفت:

              سونی اگه گیتونست کاشر که هی۰، کل صنعت گیم رو میخرید چون حتی به بازی های فری تو پلی هم رحم نمیکنه.
              اسپایدرمن به تنهایی محبوبیت و معروفیتش از GTA بیشتره و با وجود امحصاری بودن، پرفروش ترین بازی PS4 شد.
              سونی همین الان RE4 رو داره انحصاری میکنه.
              خودت رو مخالف انحصارگرایی نشون میدید در حالی که بعد ایونت سونی هرکی میگفت KOTOR زمانی، عصبی میشدی و میگفتی چرت نگو انحصاری ‌کامله! خب اگه انحصارگرایی بده چرا دوست داشتی انحصاری کامل باشه؟
              شما چه خوشتون بیاد و چه نه، مایکروسافت باید خریدهای بزرگ انجام بده، چون اگه این کار رو انجام نده از نسل بعد آمازون،نتفلیکس، گوگل، اپل،تنسنت و… این کار رو میکنن و تو کلاد وار عقب ‌میمونه. یه فایده دیگه این خریدها هم اینه که امثال شما نمیان بگن “سه نسل فقط فورتزا داشتید”.
              پ.ن:اصلا چرا سونی و نینتندو فاینال فانتزی رو که استودیوش تردپارتی بود از اول انحصاری کردن؟ چون از اول انحصاری کردن انحصارگرایی محسوب ‌نمیشه؟
              پ.ن ۲:بخاطر این شایعات چندین بار من رو فن بوی، مجنون، متوهم و… خطاب کردید، تا الان نادیده گرفتم ولی ادامه بدید مجبورم با ادبیات خودتون باهاتون صحبت کنم.

              • ☆WKNWS☆ گفت:

                راستی یه سوال ازت دارم، تو که میگی اگه مایکروسافت یه خرید بزرگ دیگه انجام بده سازمان ضد انحصار جلوش رو میگیره، میشه به من بگی چرا سازمان ضد انحصار جلوی ‌سونی رو نگرفت و جازه داد انیمه رو کاملا مونوپولی کنه؟ چرا جلوی دیزنی رو نگرفت و الان نصف صنعت فیلم سازی دست دیزنیه؟ ظاهرا سازمان ضد انحصار رو ساختن که فقط ‌جلوی مایکروسافت رو بگیره😉

        • farshadx گفت:

          تو یوتوب و حتی تویتر همه دارن ازش حرف میزنن چطوری پیدا نمیکنی؟!
          بشخصه انتظار چنین خریدی ندارم (خرید تیک تو) اگر هم خریده باشه فکر نمیکنم ۲۱ سپتامبر خبر رسمیش رو بگه
          تیک تو اینقدر بزرگ هست که اگر واقعآ هم خریده باشتش تا به صورت رسمی نگن من باور نمیکنم
          ولی بنظرم ۲۱ سپتامبر یه خبری از سمت ماکرو بیاد

          • Black Knight گفت:

            عزیز به جزء توییتر که معدن اخبار زرد و شایعه های بی اساسه و همینطور یوتیوب که فن بویا ویدئو زیاد آپلود میکنن (نمونش تو ایران همین گیم شو) هیچکی به این موضوع اشاره نکرده مطمئن باش اگه چیزی بود اینطوری نبود به علاوه تیک تو یه تنه داره با جی تی ای و بقیه بازی هاش میدوشه چرا باید خودشو بفروشه مگه شرایطش مثل بتسدا بوده ؟
            ولی تیک تو بعد از عرضه جی تی ای وی کلی سهامش رفت بالا و جزء برترین ناشر های صنعت گیمه هر طوری هم فکر میکنم منطقی نیست امیدوارم هستم واقعی نباشه چون باعث یه رقابت کثیف و بد میشه و میتونه به ضرر گیمرا باشه در بلند مدت

            • ☆WKNWS☆ گفت:

              اگه دروغه چرا تیک تو تکذیب نمیکنه؟ میدونی تکذیب نکردنش باعث میشه ارزش ‌سهامشون پایین بیاد؟ رئیس تیک‌تو و اسپنسر آخر این ماه میلادی دقیقا راجب چی قراره صحبت کنن؟
              اصلا ممکنه تیک تو نباشه ولی قطعا یه خرید بزرگ دارن چون ساتیا نادلا هم غیر مستقیم همین رو گفته، Skullzi هم تو لایو دیشبش تو یوتیوب گفت:”بزرگتر از بتسدا”. نیک شپشال تاحالا هیچ خبری از xbox رو اشتباه نگفته، با یه خبر اشتباه راجب ps‌ که نمیشه بی‌اعتبار فرض کردش.
              لینکدین و اسکایپ هم تو اوج بودن ولی مایکروسافت خریدشون؛ کافیه به سهامدارهای تیک‌تو بیشتر از ارزش واقعی سهامشون‌ پیشنهاد بده.

              • Black Knight گفت:

                چون خبرش اونقدر بولد نشده تو کل اینترنت که تیک تو بخواد چیزی رو تکذیب بکنه بعدشم مگه زمان سگا و وارنر تکذیب کردن ؟!!!!
                اسکوئر اگه تکذیب کرد به خاطر این بود که خبرش رو همه رسانه ها گذاشتن و خیلی شدت بولد شدنش زیاد شد ولی این ها هیچکدوم چیزی نیستن فقط یه سری فن بوی و کاربر تو توییتر دارن جو میدن با اینفولوئنسر
                و البته یه سری سهامدار و فن بوی که دارن برای انحصاری شدن بازی های تیک تو بخصوص جی تی ای نقشه میریزن و آرزو میکنن بقیه نتونن بازیشون بکنن چون یه فن بوی به تمام معنا هستن

        • ShinjiMikami گفت:

          خیر، به زبان انگلیسی بزنید تا بیاره. به احتمال زیاد واقعا مایکرو خریدی داشته. اینستا هم که پر شده. سایت های ایرانیم گذاشتنش.
          با دقت به گذشته و کیک که خرید بتسدا رو هم اینجور بهش اشاره کرده بودند به احتمال زیاد مایکرو تیک تو رو خریده.
          تیک تو تکذیبم نمیکنه

          • Black Knight گفت:

            همین که منبع خودتون رو اینستا و توییتر میزارید مشخصه منطقتون چیه
            هیچ سایت ایرانی خبری ازش نرفته به جزء همینجا که تازه اینجا هم فقط یه اشاره کردن
            آره تیک تو که با جی تی ای پول پارو میکنه میاد خودشو میفروشه اصلا هم سازمان ضد انحصار گیری نمیده و جنگ راه نمیافته سر این موضوع هر چند برای امثال فن بوی ها و سهامدارایی مثل شما خیلی خوبه چون فقط دوست دارن ضربه خوردن رقیب رو ببینن و اونقدر فن بوی هستن که دوست دارن بقیه نتونن بازی مورد علاقه خودشون که یه عمر مولتی بوده رو تو پلتفرم خودشون بازی بکنن
            خرید بتسدا هم اون موقع هیچکی بهش اشاره نکرده بود یهویی بود
            این هم صرفا از ذهن یه سری فن بوی اومده که مایکروسافت میخواد تیک تو رو بخره

      • داداش منم به این واقعیت واقفم ولی چاره واقعا خرید یه ناشر توسط سونیه؟؟؟ صنعت گیم به فنا میره اینجوری… بهترین راهش همینه که گفتم در غیر اینصورت به ضرر همه گیمرا تموم میشه

        • داداش اگر همچین اتفاقی بیوفته، سونی بره کدوم ناشر رو بخره که به اندازه بتسدا و تیک تو توجه ها رو جلب کنه و بتونه مخاطب رو راضی کنه که از عناوین آینده ایکس باکس دست بکشه؟ متاسفانه از وقتی این شایعه داره بیشتر جدی میشه و بیشتر بهش فکر می کنم می فهمم که چقدر می تونه این خرید به ضرر سونی و صنعت گیم باشه و تقریبا بعد این خرید نه ایکس باکس به خرید دیگه ای نیاز داره و نه اتفاق دیگه ای می تونه آثار این خرید رو از بین ببره.

    • Wild Rage گفت:

      داداش نمیخوام اینجا تو امید کسی بزنم.
      ولی بیاین ایده ی ساخت حریف برای جی تی ای رو بزاریم تو همون دنیای ارزو ها و رویا ها.
      هیچ کوفتی نمیتونه حریف جی تی ای لعنتی بشه. خیلیا تلاش کردن!!!
      اینقدر هم به عنوان یه ای پی بزرگ و معروف شده که عمرا چیزی بتونه زمین بزنتش.
      خود سازنده جی تی ای رو هم بیاری عمرا بتونه یه ای پی بسازه که همونقدر معروف و موفق باشه.

    • ☆WKNWS☆ گفت:

      همین الان هم GOW‌ و Uncharted بیشتر از GTA نباشن، کمتر هم ‌نیستن. سونی میتونه با ترید چندتا استودیو ارزون ولی پربازده مثل اینسامنیاک و آبسیدین این فاصله رو جبران کنه.

  • جالبه که خریدارای بزرگ تنسنت و امبریسر و اینان نه سونی یا مایکروسافت. نینتندو و نینجاهاشم که تو جهان موازی خودشون دارن شاهنشاهی می کنن.

  • SEHSANHS گفت:

    نمیدونم چرا اصلا حس خوبی به این خریدا ندارم

  • ShinjiMikami گفت:

    سونی خریدای زیادی انجام داده و فکر نمیکنم قدرت خرید بزرگی مثل خرید ناشر رو داشته باشه. سونی میتونه فرام سافتور رو هم بخره و عناوینی همچون الدن و سکیرو و دارک سولز و البته بلادبورن رو به انحصاری خودش دربیاره و سونی به قطعیت با همین کار میتونه جواب خوبی به مایکرو پس بده ولی باید دید میخره یا خیر.
    بنظر من سونی با خرید کپکام و اسکوئر انیکس به چیزی نمیرسه. همین الانم فاینال فانتزی بصورت انحصاری برای ps میاد. این دو استودیو بازیایی ندارن که گوتی ببرن و متای خیلی بالایی بگیرن. البته بنده ایول و دی ام سی رو بیش از اندازه دوست دارم.

    • داداش اون بازی هایی که مثال زدی هیچ کدوم مخاطب عام ندارن و همشون یه تعداد مخاطب خاص عاشق دارن که در مقابل جی تی ای هیچ حساب میشن. سونی نمی تونه با خرید فرام سافتور جواب خرید بتسدا رو هم بده چه برسه به تیک تو.

    • Black Knight گفت:

      دلیل هاتون اصلا منطقی نبودن یعنی مایکروسافت یا سونی یا هر شرکت دیگه ای استودیو و شرکت میخرن تا گوتی بگیرن ؟!!!
      اینکه فکر میکنید سونی نمیتونه ناشر بخره هم خیلی جالبه !
      پ.ن: دوست عزیز سونی فقط بخش گیمینگ نیست ! کلی بخش مختلف داره از سخت افزار و سینما بگیر تا انیمه و هزاران هزار بخش دیگه اینکه صرفا اندازه مایکروسافت نیست دلیل بر اینکه نتونه بخره نیستش

      • G.LN گفت:

        عزیزم نه من و نه هیچکس دیگه تو همین گیمفا نمیتونیم تحلیل درستی کنیم که سونی یا مایکی چی میتونن بخرن.
        بعضیا فکر میکنن عین پول تو جیبی خودشونه که هر چی توان داشتن بخرن.
        اینکه مایکی شرکت بزرگیه اصلا حرفی نیست اما تصور خیلیا اینه سونی شرکت کوچکیه.
        انصافا مایکی شرکت دست و دلبازیه( مثلا جایزه های پنج دلاری به کاربران ویندوزش که تصور کن به طور کلی چند دلار میشه یا خرید گیمپس آلتیمیت ماه اول با یک دلار….)، اما با اینکه اپل شرکت بزرگتریه، اصلا اینطور نیست.
        الآنم ۲۲ سپتامپر فکر کنم قراره سرفیس(تبلت یا لپ تاپ) جدید معرفی کنه.
        پ.ن: کاش ما هم یه کارمند جزء سونی بودیم!!!

  • farshadx گفت:

    برای منه pc پلیر این رقابت نه فقط بد نیست که فکر میکنم خوب هم هست
    هر چی این ۲ تا شرکت بیشتر بزنن تو سر و کله هم و بیشتر خرج کنن نیاز دارن که بیشتر هم بفروشن
    در نتیجه بازیهای بیشتری برای pc میدن
    خلاصه این وسط اگر کسی ضرر کنه متاسفانه کنسول بازهای هر دو شرکت هستن
    البته تا تعریف دو طرف از ضرر چی باشه
    در کل این نسل رقابت واقعی رو باید دید نه نسل ۸ که کلآ ماکرو کشیده بود بیرون از رقابت

    • حرف شما تا وقتی درسته که صنعت گیم مشابه صنعت موبایل باشه که رقابت تنگاتنگ باشه و هرسال شرکت ها سعی کنن با فناوری بهتر از رقیب پیشی بگرن که اابته همونم دیدیم که با تحریم هوآوی چه بلایی سرش اومد از عرش به فرش رسید. تو صنعت گیم هم اگر مثل همون هوآوی سونی تحریم بشه و عناوین همه پسند مثل جی تی ای به دستش نرسن رقابت بشدت سختی براش ایجاد میشه.

    • Black Knight گفت:

      رقابت همیشه به نفه گیمراست نمونش هم نسل ۷ که عالی بود به معنای واقعی کلمه
      مهم اینه این رقابت چطور باشه اگه قراره با خریداری های بزرگ و ناشر باشه دیگه چیزی به اسم رقابت به قول شما نیست و در بلند مدت نه تنها به سود گیمرا نیست بلکه به ضررشون هم میشه و باعث میشه هر دو شرکت بشن مثل نسل ۷ و ۸ خودشون و به خودشون بیش از اندازه مغرور بشن
      به هر حال امیدوارم شاهد رقابت سالمی باشیم و دیگه شرکتی ناشری رو نخره چه سونی چه مایکروسافت

    • pedram28 گفت:

      کنسول بازا هر دو تا کنسول اصلی رو بخرن پول یه کارت گرافیک ری تریسینگ دار هم نمیشه نگران اونا نباش گزینه سریز اس همراه ps5 دیجیتالی هم پول یه پاور و مادربورد نمیشه شما نگران استودیوهای ترد پارتی باش ببین چند تا دیگه بازی ترد پارتی قراره براتون نیاد یا با تاخیر یا ناقص ( نسخه نسل هشتی ) براتون بیاد نگران پورت داغون بازیها برای پلتفرمت باش که از هر پنج بازی دوتاش غیرقابل بازیه اخریش دثلوپ بود نگران گله ی چیترها باش که عملا امکان انلاین بازی کردن از پلتفرمتون حذف شده و پلتفرم پیسی رو به یه پلتفرم آفلاین تبدیل کرده نگران بازیهای یوبی سافت و اکتیویژن و بازیهای انحصاری اپیک باش که روی استیم نیستند و امکان خریدشون عملا نیست یا باید با لانچر افتضاح یوبی سافت بدون تغییر ریجن با پول کامل بازیو بخرید یا مثل اپیک فیلتره و اکانت پی پال امریکا برای خرید با پول کامل نیازه

      • farshadx گفت:

        نصف چیزایی که داری میگی خرافاتی هست که داری برای خودت میگی
        فکر کنم شما از مدیران و کارشناسان ماکرو و سونی خبره تر هستی
        اونا تشخیص دادن بازیهاشون برای pc منتظر کنن و میکنن بعد شما شدی کاسه داغ تر از آش؟!
        نکه پورت بازیها همه تو کنسول عالی هستن
        دیزگان یادت رفته یا سایبر رو؟! دقیقآ اینا رو کنسول شما غیر قابل بازی بودن نه رو pc😂😁
        انحصاری اپیک؟! ما اونارو کرکی بزنی شما ناراحت نباش نهایتآ یه لانچره نصب میکنیم
        لازم نیست بریم خرج کنسول رقیب بکنیم
        بالا هم گفتم هرچی بیشتر خرج کنن مجبورن بازیهای بیشتر برای pc بدن
        از نسل ۷ همین خرافاتت رو کسای دیگه ای میگفتن منتها از اون موقع تا الآ pc نه تنها افت نکرده که هر روز بهتر و بزرگتر هم شده
        شما با کامنتات نشون دادی اگر پاور لس نباشی مطمعآ تا الآ جاش رو گرفتی
        خلاصه که اب قند بخور سکته نزنی

      • نمیدونم چرا هرچه قدر پیامهات رو میخونم بیشتر یاد تاینی تون میوفتم ، اونم مثل خودت فشاری و غیرقابل تحمل بود ، اونم دقیقا دیدش به پی سی و کنسول ایکس باکس همین زاویه دید شما رو داشت . …. اونم اکانت زیاد عوض میکرد ….

        دث لوپ غیر قابل بازیه رو پی سی ! آفرین …. روشنم کردی ….
        حالا افت چند فریم شد ، غیر قابل بازی ….
        ببین فقط انحصاریهای سونی رو پی سی نمیاد ، فقط و فقط همین …..
        حتی هموناهم با اینکه تاریخ مصرفشون گذشتس دارن میان برای پی سی …. آخرین بازی یوبی فنیکس بود ، رو پی سی بازی کردم … اپیک چه بازیهای اختصاصی داره ، من نمیدونم خداییش میگم ، میدونی جواب بده !
        آنلاین بازی کردن بازی های شوتر اول شخص رو فقط تو کلوپ تجربه کردم ، نظری در مورد چیترا ندارم … برام مهم نیست البته ، ولی بازی هایی مثل دیابلو رو کاملا آنلاین بودن رو داخل خونه قشنگ بازی کردم …

        ولا با پی سی به سادگی و به راحتی میشه بازی کرد ، خیلی راحت …. چه هکی ، چه اشتراکی ، چه قانونی و راههای دیگه …..

        شما کاملا داری با قصد و غرض اوضاعش رو بد میدونی …. و بد جلوه میدی ….
        وگرنه بازار اینهمه خریدار سیستم های گیمینگ نداشت حتی با وجود این گرونی های عجیب ….

        بورو این انرژی و نفرتت رو تبدیل به یه چیز مفید کن ، تا برای آیندت بتونی یه چیزی بشی ….

  • Ramin گفت:

    و در خبری دیگر مدیر بخش ماشین لباسشویی سامسونگ گفت باید تراشه های اگزینوس بیشتری در سری گلکسی اس به کار ببریم

  • ایکس باکس فن ها ی مدته توهم برشون داشته میگن مایکرو تیک تو رو خریده 😂😂😂
    همین نشون میده که خودشون بیشتر از هرکس دیگه ایی میدونن بازی ها و استودیو های الانشون به هیچ درد نمیخورن (و این یک واقعیته و هممون قبولش داریم) مایکروسافت برگرده به همون کارهای بی خودش نخواسته برامون کنسول درست کنه 😂

    • دختر گیمر که ترول هم بکنه ندیده بودیم که خدا و شکر اونم قبل از مرگ دیدیم😐👌

      • SEHSANHS گفت:

        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 خوبه بی حسرت از دنیا نمیریم

        • حسرت این رو که گدای ۲۰۰ تک تومن راکستارید و تو خواب “با شایعه” بدستش اوردید رو نمیخوری؟ 💀
          ولی بزار بگم هایپ ی استودیوی بی کیفیت تاریخ انقضا گذشته که سال ۲۰۱۸ سونی تونست اینو ثابت کنه و مسخره همه ایام اون گیم اواردز کردش اصلا ارزششو نداره 🤯 گیم اواردز که هیچی شما ها چه فیشاری خوردید 🥵، گیم اواردز خونه خاله نیست که تیک تو برای متا بره همه منتقدا رو پول بده که نمره بالا بره 😏.

          • SEHSANHS گفت:

            دختر (یا شاید هم پسر) خوب برای وقت تلف کردن خیلی کارای مفید تری از ترول میتونی بکنی. من ایکس باکس ندارم و نداشتم. بازیای راکستارم به جز رد دد ۲ که خیلی بازی عالی ای بود بازی نکردم. اصلنم از خریده شدن تیک تو راضی نیستم و اگر مایکروسافت همچین کاری انجام بده ارزشش پیش من کلی میاد پایین. تو هم که اینقده زور میزنی یه فن بوی گاد رو سر اینکه گاد ۲۰۱۸ گیم اواردزو برد به قول خودت فشاری (واقعا خیلی دلم میخواد بدونم کی اینو انداخت دهنتون) بکنی وضعت مشخصه. در اخر اینکه رد دد ۲ و گاد هر دو شایستگی کسب جایزه رو داشتن هرچند اگر من بودم باز میدادم گاد. هیچ شرکتیم بیکار نیس بره به ۱۰۰ تا منتقد پول بده متای بازیش بیاد ۹۷.

  • Adler گفت:

    من امید وارم چند تا استودیو مستقل بخره و یک استودیو بزرگ در حد کپکام یا اسکوئر حالا اگه اینا نشد حداقل یک چیزی باشه بتونه جواب بتسدا رو بده

    • سونی نیازی به این مسخره بازیا نداره
      خرید استودیو=نشان از احساس و ضعف و کم اوردن در برابر حریف
      استودیو هایی که سونی میخرن همشون ارگانیک و رشدشون داده و خریده یا نخریده فکر میکنی برای سونیه همینجوریش!
      مایکروسافت اخه چیکار کرده بابت رشد صنعت گیم؟ 🤣 مایکروسافت میره یکی دو تا استودیوی ضعیف و لب به ورشکستگی و حدر رفته و بی استعداد میخره بعد همه تعجب میکنن میگن: واو انتطار نداشتیم چه حرکت استراتژیکی ایی سونی باید جبران کنه 🤯 اگه مایکروسافت نبود با خودتون فکر میکنید چه فرقی پیش میومد تو دنیای گیم؟ بزارید من بگم:
      هیچ فرقی بوجود نمیومد حتی دنیای گیم پاک تر و عقلانی تر میشدن، و فن بوی ها و فن نما هایی (از جمله شما) بوجود نمیومدن. کاشکی منطقی فکر کنید یکم

مدیر بخش فیلم‌سازی سونی: انتظار دارم در آینده شرکت‌های بازی‌سازی بیشتری خریداری‌ کنیم - گیمفا