اطلاعاتی از پروژه‌های مخفی ایکس باکس منتشر شد
اطلاعاتی از پروژه‌های مخفی ایکس باکس منتشر شد
اطلاعاتی از پروژه‌های مخفی ایکس باکس منتشر شد
اطلاعاتی از پروژه‌های مخفی ایکس باکس منتشر شد

اطلاعاتی از پروژه‌های مخفی استودیوهای ایکس باکس فاش شد

سید محمد میرهاشمی
۱۳:۳۰ ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
اطلاعاتی از پروژه‌های مخفی ایکس باکس منتشر شد

اخیرا جزئیاتی از GeForce Now که شامل اطلاعات زیادی از بازی‌های آینده ناشرهای بزرگ می‌شود، فاش شد که در آن نام عناوینی از ایکس باکس نیز به چشم می‌خورد.

لیستی که از GeForce Now به بیرون درز کرد، شامل اطلاعات بسیار جالبی می‌شد. با این که انویدیا (Nvidia) تایید کرد که بسیاری از عناوین این لیست بر اساس گمانه‌زنی‌ها است و ممکن است به واقعیت نپیوندند، به نظر می‌رسد بعضی از این عناوین در دست توسعه باشند.

جز کوردن (Jez Corden)، از کارکنان Windows Central اخیرا به دو مورد از از عناوین این لیست اشاره کرد، Project Indus و Project Cobalt. او برای اولین بار این اطلاعات را در بهار ۲۰۲۱ به دست آورد و با جزئیات فاش شده از GeForce Now به نظر می‌رسد که این دو عنوان در استودیوهای ایکس باکس در دست ساخت هستند.

بر اساس این اطلاعات، اکسید گیمز (Oxide Games) سازنده‌ی عنوان Ashes of the Singularity، در حال ساخت یک عنوان استراتژی با سبک طراحی ۴X است. در این عنوان، عناصری از جمله شهر‌سازی، دیپلماسی، جنگ و جاسوسی، همانند بازی Civilization وجود خواهد داشت. جز کوردن بر این باور است که طراحی این عنوان برای سرویس‌های ابری و پلتفرم‌هایی با صفحه نمایش کوچک است، مانند گیم‌پلی Civilization که در این محیط‌ها به خوبی کار می‌کند. این عنوان بر اساس گزارش‌ها برای رایانه‌های شخصی( استیم و مایکروسافت استور) در دست ساخت است.

xbox game studios

Project Cobalt، نام عنوان دیگری است که از قرار معلوم استودیوی اینزایل انترتیمنت (inXile Entertainment) توسعه‌ی آن را برعهده دارد که بر اساس گفته‌ها در سبک تیر‌اندازی و جهان‌باز خواهد بود. ظاهرا در ساخت این عنوان از انقلاب صنعتی (Industrial Revolution) الهام گرفته شده و در عصر ویکتوریا جریان دارد.

ربات‌ها، موتور‌های بخار و زیپلین‌ها، چیز‌هایی هستند که انتظار دیدن آن‌ها را در این بازی داریم. الکساند دانیولوک (Aleksander Danilovac) هنرمند طرح‌های مفهومی، این اطلاعات را از طریق وبسایت ArtStation به اشتراک گذاشت و جز کردن باور دارد که این محیطی خواهد بود که بازی در آن جریان دارد. اطلاعات زیادی به جز استفاده از Unreal Engine 5 برای ساخت این عنوان در دسترس نیست و به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها اطلاعات بیشتری از این عنوان منتشر شود.

البته این را در نظر داشته‌ باشید که تمام این اطلاعات بر اساس پیش‌بینی‌ها می‌باشد و ممکن است برنا‌مه‌‌‌‌ریزی‌ها برای این عناوین دستخوش تغییراتی‌ شوند.

همچنین شما می‌توانید خبر لیستی که از GeForce Now به بیرون درز کرد را از اینجا بخوانید.

Hitasep

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اطلاعاتی از پروژه‌های مخفی ایکس باکس منتشر شد
اطلاعاتی از پروژه‌های مخفی ایکس باکس منتشر شد
اطلاعاتی از پروژه‌های مخفی ایکس باکس منتشر شد
اطلاعاتی از پروژه‌های مخفی ایکس باکس منتشر شد
اطلاعاتی از پروژه‌های مخفی ایکس باکس منتشر شد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • این نسل استدیو های ار پی جی اکس باکس جز خودشون با کسی نمیتونن رقابت کنن😍💚
    برایان فارگو اینگزیل
    تاد هاوارد بتسدا
    اعضا راک استدی راکستار، بایور و لاین هد تو شعبه دو پلی گراند (فیبل)
    ابسدین اوتر ورلدز و اوود

    Hitasep
      • Black Knight گفت:

        داره اسم پروژه های ایکس باکس رو مینویسه به تو چیکار داره
        هر چند اون تیکه اولش که میگه هیچکی تو ژانر RPG با ایکس باکس نمیتونه رقابت بکنه داره فن بوی بازی در میاره و حرفش اشتباهه ولی بازم کارتو توجیح نمیکنه که اینطوری حرف بزنی

        Hitasep
        • کی میتونه رقابت کنه؟
          جز سی دی پراجکت تموم استدیو های شاخ ار پی جی ساز زیر دست مایکروسافت هستند

          • Black Knight گفت:

            استودیو RPG ساز زیاده نمونش همین Larian Studios یا CDPR یا استودیو تازه تاسیس کسی هادسون و چندتای دیگه درضمن BioWare هم هست که دیگه مثل قدیم EA دستشون رو نبسته که با Frostbite بازی بسازن و زورشون نکرده به ساخت بازی و میشه امیدایی داشت (البته تا حدودی)
            به جزء Bethesda و تا حدودی Obsidian تمامی استودیو هایی که مایکروسافت تو ژانر RPG خرید یا تاسیس کرد استودیو های کوچیک هستن مثلا الان خیلی مسخرست بگی inXile از CDPR بهتره یا شعبه دوم Playground که هنوز بازی نداده
            پس نمیشه قصاوت کرد تازه هنوز از اینا هیچ بازی ندیدیم و باید صبر کنیم

            • خوب به طور کلی یه دونه سیدی میونده و تا حدی بایوور که در حد بتسدا و ابسیدین هستن.

              • Wild Rage گفت:

                حاجی بایوور هیچی ازش نمونده.
                بیشتر از ۷۰ درصد اعضای مهم از استودیو رفتن.
                کسایی که اونجا هستن همه یه مشت تازه کار هستن. بینشون شاید چند تا دونه ادم قدیمی باشه که اونا هم احتمالا پست مهمی نداشته باشن

                • Black Knight گفت:

                  داداش بایوور اگه اینطوری شد همش تقصیر EA بود
                  EA زورشون کرد بیان فاجعه هایی مثل Anthem و Andromeda بسازن وگرنه مطمئن باش الان که دستشون بازه موفق ترن

                • Wild Rage گفت:

                  موفق که خواهند بود. ولی قطعا چیزی در حد مس افکت یا دراگون ایج های قدیم نمیتونن بسازن با این وضع.
                  خیلی از اعضایی که مونده بودن هم اومدن استودیو Aspyr برای ساخت KOTOR Remake.
                  ایشالا ولی بتونن یه بازی بسازن که اسمشونو برگردونه.
                  ولی اگه الان بخوایم مقایسشون کنیم با قدیم وضعشون خرابه.
                  الان بایوور جدید یجورایی حکم استودیو ۳۴۳ رو داره و بایوور قدیم هم حکم بانجی قدیم.
                  استودیو ۳۴۳ هم خب اصلا در حد بانجی نیست. یه سری از افراد قدیمی هستن ولی خیلی ها رفتن ازش.

              • Black Knight گفت:

                خب با استدلال حرف شما پس اینگزایل و شعبه دوم پلی گراند هم چیزی ازشون هنوز ندیدیم و اونقدرا هم بزرگ و عظیم نیستن که بگیم هیچکی نمیتونه باهاشون رقابت بکنه همین CDPR و بایوور زمان خودشون شاهکار های زیادی ساختن اگه الان اینطوری شدن همش تقصیره مدیر های بی مسئولیتشونه که به این وضع انداختنشون

                • موافقم به طور کلی باهات که از پلی گراند فعلا چیزی ندیدم اما اینگزایل همین پارسال وستلند ۳ رو داد(rpg) با متای۸۶ پس اینگزایل ثابت شدس.

            • سوال این بود که میتونه رقابت کنه
              وگرن تعداد ار پی جی ساز زیاده
              اما کمیت>کیفیت
              کل استدیو های ترد پارتی ار پی جی ساز در حد یدونه بتسدا که چند ده سال قدمت و یکی از پایه گذاران ژانر ار پی جیه نمیشن.

      • اول اسمشو‌ یادبگیر
        و‌ نمیدونستم گفتن اسم استدیو و بازی انقد فشار وارد میکنه🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    • دقیقا درست میگی
      الان شرایط جوری هستش که ایکس‌باکس استدیو توو زمینه‌ی ژانر نقش‌آفرینی دست بالا رو داره و استدیوهای جدید امیدوارم نسل خوبیو پشت سر بزارن
      انتظارات از استدیوهای ایکس‌باکس توو نقش آفرینی همون حکم اکشن ماجراجویی سوم‌شخص استدیوهای سونی هستش
      امیدوارم مایکروسافت سیاست مدیریتی درستیو اتخاذ کنه تا بهترین بهره‌برداریو از این استدیوهای نابغه به دست بیاره

    • T800 گفت:

      فقط جای لارین و cd پراجکت رد خالیه که به زودی اونا هم به خانواده xbox میپیوندن

    • ShinjiMikami گفت:

      اره از این بابت موافقم که مایکرو تمامی بهترین های rpg رو گرفته دستش. چهار آیپی اصلی در این سبک که از بهترینای مایکرو هستند، فیبل و الدر و استارفیلد و اوود هستن. که به همین ترتیب بنظر من مهم و اساسی هستن . همچنین سه تای اولی توانایی گوتی بردن رو به راحتی دارند. بنظرم اوود یه سر و گردن از بقیه پایین تره.

      در مورد فیبل علاوه بر گفته های شما، نویسنده کنترل و سازنده گیم پلی سایبرپانک هم حضور دارن و بخاطر همین حضور های زیاد افراد مهم در استودیوی پلی گراند در کنار خود افراد پلی گراند که به تنهایی شاهکار ساز هستن. من رو به این بازی جلب کرده.

      مایکروسافت با این چهار بازی، میتونه چهار سال از نسل ۹ در گوتی بُردن رو تضمین کنه. ببینیم چه خواهد شد

      • حتما سونی هم نشسته گوتی بردن مایکروسافت رو نگاه می کنه! اگر نسل رو ۷ سال در نظر بگیریم ، ۲۰۲۱ که احتمالا سونی بیگ وینر بشه. ۲۰۲۲ گاد اف واره. دو بار هم که قطعاً ناتی داگ بیگ وینر میشه.

        • نگاه اگه استارفیلد به گیم اواردز۲۰۲۲برسه و تاد بتونه ایده هاش رو به بهترین شکل عملی کنه و چون ایپی جدید احتمال گوتی شدنش خیلی بالاتر از گاد

          گاد۲۰۱۸بخاطر تغییراتش جلوی ردد گوتی شد ولی راگناروک فکر نمیکنم تغییر خیلی زیادی داشته باشه

          هر چند الدن رینگ هم شانس خیلی زیادی دارا البته بعد از استارفیلد

          ۲۰۲۱اصلا معلوم نیست که گوتیه شاید فورزا شاید سایکوناتش شاید ویلج یا هیتمن۳(شانسشون کمتره)شاید ریترنال شاید رچت….

          • ShinjiMikami گفت:

            من متعصب روی تاد هاوارد نیستما عزیز ولی یجورایی مطمئنم الدر و استارفیلد هرجا باشن رقیبی ندارن. تاد هاوارد هر سال بازی نمیسازه که روش حساب نکرد. رو استارفیلد ۲۵ سال کار کردن. مایکرو هم الکی این همه پول خرج نکرده.
            رقبای ۲۰۱۱ در مقابل الدر در سال ۲۰۲۲ مقابل استارفیلد نیستن و کار برای استارفیلد سخت نیست. الدن رینگ و گاد درسته که هستن ولی فکر نمیکنم زورشون به استارفیلد برسه چون خیلی جدید و عظیمه.
            در اخر من باید بگم در مورد گاد و الدن بخصوص گاد، که بنظرم به ۲۰۲۳ تاخیر میخورن. البته اگه استارفیلد ۲۰۲۲ منتشر بشه.
            سوتی هم دوتا ایپی بزرگشو یه سال نمیده بیرون عقل که داره. با فاصله منتشرش میکنه.

            • AliReza گفت:

              ((رو استارفیلد ۲۵ سال کار کردن))
              داداش ۲۵ سال پیش کامپیوتر های ۵۱۲ مگابایتی هم نبوده چجوری از اون موقع داشتن میساختن😂😂😂

              • عزیز اول تریلر e3 هم زدن بازی ۲۵ سال درحال ساخت بوده ولی این به اون معنایی که شما فکر می کنی نیست بلکه منظور اینه که تادهاوارد از ۲۵ سال پیش رویای ساخت همچین بازی ای رو داشته و مدام درمورد ویژگی هاش نظریه پردازی می کرده که بازی چه المان هایی داشته باشه و جهان بازی چه شکلی باشه و… ولی برخلاف الدر اسکرولز این بازی با توجه به اینکه توی فضاست و صد ها سال بعد از زمان کنونی است، بازیه خیلی عظیمیه و روی سخت افزار های اونموقع ایده بازی قابل اجرا نبوده ولی حالا سخت افزار ها به درجه ای رسیدن که میشه ایده بازی رو پیاده کرد و نتیجه خوبی گرفت.

            • واقعا ۲۵ سال در دست ساخت بوده؟
              .
              پ.ن: راستی هممون زلدا رو فراموش کردیم. اونم ۲۰۲۲ میاد!

            • نظر من اینه که الدن رینگ خیلی بعیده که تاخیر بخوره چون اون هم پرسه ساختش قبل تر از گاد شروع شده و از روی گرافیکش هم میشه تقریبا متوجه این شد و نشانه هایی هم مبنی بر اینکه که توی همون تاریخ منتشر میشه پیدا شده.
              از اونطرف گاد احتمالش هست نه بخاطر گوتی و این چیزها بلکه برای تکمیل شدن بازی ولی باز هم بعیده که سونی بزرگ ترین آیپیش رو دوسال تاخیر بندازه درصورتی که دیدیم واکنش ها نسبت به تاخیر قبلیش چقدر منفی بود.
              استارفیلد هم از روی تاریخ عرضش یعنی ۱۱.۱۱.۲۲ میشه متوجه شد داره به تاریخ عرضه اسکایریم اشاره میکنه که ۱۱.۱۱.۱۱ عرضه شد و بخاطر اینکه بتسدا معمولا بازی هاش رو وقتی تاریخ عرضه میده تاخیر نمیزنه می تونیم امیدوار باشیم که تاخیر نمی خوره.

            • ShinjiMikami گفت:

              خخخخخ باشه تو در رویا و خیال خودت بشین فکر کن استار فیلد حریف
              سلطان الدن رینگ بشه ههه اصلاً من نمی دونم یه بازی علمی تخیلی چرا باید شانس برای بازی سال شدن داشته باشه.، اونم با وجود همچین رقبای قدرتمندی؟ بنظرم بازی سال بازهم متعلق به میازاکی کبیر است دوست عزیز از همینجا دارم خدمتت عارض میشم. این بازی اثر هفت گانه ژانر سولزبورنِ و به نهایت تکامل دست یافته هیچ آیپی ای توان مقابله باهاش رو نداره و نخواهد داشت..

              • Wild Rage گفت:

                نمیخوام از عظمت میازاکی و فرام سافتور چیزی کم کنم. ولی از کی تا حالا اونا در حد بتسدا هستن؟؟ مگه استودیویی هست که از بتسدا تو سبک ار پی جی بیشتر انقلاب کرده باشه و این سبک رو رشد داده باشه؟؟؟
                از کجا میدونی استارفیلد نمیتونه الدن رینگو ببره؟؟ قبلا که اسکایریم دارک سولز رو با زمین یکی کرده. شاید استارفیلد هم الدن رینگ رو با خاک یکی کنه.
                البته دقت کن کلمه کلیدی اینجا ((شاید)) هست. احتمال هم داره الدن رینگ ببره.
                از لحاظ بازی سال که اصلا استارفیلد میوفته واسه ۲۰۲۳ و قرار نیست با بقیه بازی های ۲۰۲۲ مقایسه شه واسه گوتی.

                • ShinjiMikami گفت:

                  ببین اول استارفیلد درحدی نیست که بخاد همچین رقابتی رو با الدن داشته باشه من دارم خوده آیپی رو میگم نه شرکت سازنده رو میدونم موضوع از چه قراره و کدوم نسبت بهم چه جایگاهی رو دارن. خوده آیپی رو باید مقایسه کرد نه اینکه فکر کنیم چون این آیپی مال بتسدا عه پس از الآن برندست.. نه چنین چیزی نیست و چونکه حالا به قول معروف ۲۵ سال سره این بازی تفکر به خرج داده و خالصانه اون چیزی که در ذهنش میخاسته رو خلق کرده، درضمن حتی اگه ۲۰۲۳ هم بخاد بیاد باز شانسش حتی کمتر م میشه چون دیگه تو اون سال قراره قدرتمند ترین و عظیم ترین بازی ها بیان تو میدون رقابت که دیگه واویلا ای میشه.. که یکی از کلفت ترین هاشونو بخام برات بگم black myth wukong عظیم ترین و بلندپروازانه ترین بازی چین که انقلابی ترین جلوه های بصری و گرافیکی رو برای اولین بار وارد عرصه گیم کرده و بدون شک یکی از موفق ترین بازی های پیش رو خواهد بود و همچنین تاثیر گذار.

            • عزیز در مورد انتشار بازی‌های بزرگ سونی باید بگم که سونی چرا نباید دو تا آیپی بزرگش رو تو یه سال منتشر نکنه درحالیکه tlou2 – تسوشیما در ۲۰۲۰ و گاد-اسپایدر‌من در ۲۰۱۸ توسط سونی منتشر شدن؟

          • زلدا نگاه می کند…
            زلدا آآه می کشد…

            • زلدا به مولا فقط یه بار گوتی شده اونم موقعی که هیچی نبود.

              • هورایزن با ۱۱۵ تا نمره و کسب متای ۸۹ هیچیه؟😐 چرا اینقد متعصبی تو؟
                دلیلت برا اینکه هیچیه، چیه؟(میشه توضیح بدی؟

              • بیا پایین بچه
                هورایزن شلغم بود پس؟
                زلدا رو خیلیا بهترین بازی نسل میدونن متا ۹۷ گرفته

                • وقتی نمیگیری چی میگم نظر نده خردسال

                  وقتی شاخ ترین حریف متا۹۷ یه بازی با متا۸۹هستش اره خیلی حریفش گندس منظورم این نیست زلدا شاهکار نیست اما تو که فن بویی از قیافت میباره ببند.

                • ShinjiMikami گفت:

                  جناب اول از همه اینجا کوچه محلتون نیست که هرکسیو بچه خطاب کنید. شما از سن و شخصیت و شغل طرف مقابل خبر ندارید پس احترام رو رعایت کنید تا طرف مقابلم جواب پس نده.
                  ثانیا زلدا با متای ۹۷ یا ۹۸ باید با بازیای متای بالای ۹۰ و حتی ۹۵ مقایسه بشه. بازیایی مثل گاد و gta و الدر و پورتال و … انگار شما هرایزن با متای ۸۹ رو با بازیای متای ۸۰ مقایسه میکنید.
                  هرایزن رقیب سختی برای زلدا نیست. هرایزن به فرض اگر همین امسال منتشر میشد که نکردن و حیف شد. سونی میتونست گوتی رو مثلا بگیره چون رقیبی نیست. البته فورزا فراموش نشه.

                • ShinjiMikami
                  شما داروغه سایتی؟
                  شما دو روزه مارو نمودی با ۲۰۱۱ آقا ۱۰ سال گذشته اون بتسدا و تاد هاوارد اون بتسدا و تاد هاوارد ۱۰ سال پیش نیستن
                  متا صرفا یک بازه کیفیت رو تعیین میکنه اینطور نیس که چون متاش زیر ۹۰ بوده گوتی نمیشده
                  اون اقا حرفش از همه طرف مث فوش میمونه میگه زلدا یبار گوتی شده خب بتسدا و تاد هاوارد هم یبار گوتی گرفتن😐
                  Xbox one s noob gamer
                  من فن بوی هم باشم رو بازی میکنم مث جنابعالی صد تا رو ندارم

            • ShinjiMikami گفت:

              اینو گفتم باز میگم اسکایرم آیپی تاد هاوارد سال ۲۰۱۱ در کنار زلدا هم گوتی شد.
              استارفیلد عظیم تر و خیلی جدید تر از الدر هست.

          • Adler گفت:

            هیچ وقت یک ریسینگ گوتی نمیگیره

          • Adler گفت:

            مگه شما کارگردان هستی که میگی تغییر نکرده برو گرافیک رو ببین گیم پلی رو ببین همه منتقد ها گفتن بازی پیشرفت خیلی خوبی داشته استارفیلد هم احتمالش کمه ۲۰۲۲ بیاد اگرم بیاد شانسش زیاد نیست تا گاد هست به هیچ مالی نمیخوره میخوای قبول کن میخوای قبول نکن

          • ShinjiMikami گفت:

            تو واقعاً فکر کردی استارفیلدی که نه هنوز چیزی ازش می دونیم و نه دیدیم قراره شانس بیشتری نسبت به الدن رینگ داشته باشه سره گوتی شدن؟! اون بازی علمی تخیلی رو با جهان باز و هفت رنگ میازاکی
            مقایسه میکنی؟ باید بگم اصلاً اینطور نیست و تازه کلی آیپی دیگه هم هست که شانس بسیار بالایی دارن تو ۲۰۲۲.

            • ShinjiMikami گفت:

              من استارفیلد رو با گاد و الدن مقایسه نمیکنم سبکشون باهم فرق داره. من فقط در مورد موفقیت و گوتی شدن عناوین صحبت میکنم. راستشو بخوای ایول اوتریج رو اگه منتشر بشه بیشتر از استارفیلد و گاد دوسش دارم ولی میدونم گوتی نمیشه خب باید قبول کرد.
              ببینید دوست عزیز استارفیلد ایپی تاد هاوارده که ۲۵ سال روش کار شده و مایکرو بخاطر همین بتسدا رو خریده.
              باز تکرار میکنم گه الدرِ تاد هاوارد در سال ۲۰۱۱ مقابل دارک سولز ۱ و زلدا و انچارتد و بتمن و پورتال و … گوتی رو برد. چه برسد به استارفیلد که عظیم تر و دنیای بازیش جدید و برای اولین بار تجربه میشه.
              الدن رینگ عالیه ولی مقابل استارفیلد نمیدونم که بتونه گوتی رو ببره یا خیر😂 ولی بنظرم خیر

        • ShinjiMikami گفت:

          سونی خب نمیشینه نگاه کنه ولی ۴ ایپی که من گفتم شوخی نیستن دوست عزیز. الدر در ۲۰۱۱ میدونید کنار کدوم بازی ها از جمله انچارتد و پورتال و بتمن و دارک سولز و زلدا و deux و دد اسپیس ۲ و ویچر ۲، اول شد؟
          ۷ یا ۸ سال بودن نسل ۹ هنوز معلوم نیست. شما ۲۰۲۱ رو با چه پیش فرضی گفتید سونی میبره؟ مایکرو فورزا ۵ رو داره و رقیب سرسختیه. باید صبر کرد و دید.
          ۲۰۲۲ رو با شما موافق نیستم و قبلا هم گفتم استارفیلد رو داریم. همچنین به احتمال خیلی زیاد گاد ۲۰۲۳ منتشر میشه چون هرایزن ۲۰۲۲ منتشر میشه. من مطمئنم این اتفاق میفته. گاد اگه باز بیفته جلوی استارفیلد، دوباره کارش سخته و استارفیلد برنده ی میدانه. تاد هاوارد چیزایی از این بازی گفته که فال اوت ۴ به کنار بلکه حتی به نظر میرسه استارفیلد از الدر هم بیشتر و جدی تر روش کار شده.
          فیبل هم که بازی اصلی پلی گراند و مایکرو هست که با توجه به سازنده هاشون معلومه در هر قسمت از بازی یک شخصیت مهمی آوردن تا اون قسمت رو بسازه.
          چهار بازی استارفیلد و فیبل و الدر و اوود کاملا از هم متفاوتن در واقع ۴ rpg متفاوت و عالی دست مایکرو هست.
          فیبل جهان فانتزی و خاص و طنز گونه ای داره. الدر فضای حماسی. استارفیلد که کاملا جدید و در فضاست. اوود هم که محیط خشن و تاریکی داره که منو به خودش جذب کرد.
          در اخر در مورد دو بازی ناتی داگ که به فرض لست و انچارتد در نظر بگیریم. اگر این دو در کنار الدر و فیبل بیفتن رقابت سرسختی وجود داره عزیز. الدر رو که بالا گفتم. فیبل هم معلومه روش زیاد کار کردن. فیبل رو بنظرم از نو ساختن.

          • باید ببینیم چی میشه… رقابت خیلی سخت تر از نسل هشته که قدرت دست سونی بود. ولی مایکروسافت اگر بتسدا رو نمیخرید کارش خیلی سخت می شد. همین استارفیلد هم در مراحل پایانی توسعه بود که مایکروسافت بتسدا رو خرید.

            • اینکه استارفیلد اگر اشتباه نکنم ۲۰۱۸ معرفی شد درسته ولی تا ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ خبر هاش میرسید که پروژه بازی آنچنان پیشرفتی نداشته و به این زودی ها نباید منتظر اخبار جدید ازشون بود، همونطور که الدر تا ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ نباید منتظر خبری ازش بود و حتی استارفیلد هم سر این بحث بود که قراره ۲۰۲۳ عرضه بشه پس نمیشه منکر حمایت شدید مالی مایکروسافت سر این بازی شد با وجود وضعیت نسبتا بد بتسدا قبل خرید حتی یکسری میگن اگر بتسدا خریده نمی شد شاید این بازی به اون کیفیت لازمش نمی رسید و بتسدا تبدیل میشد به یه چیزی مثل یوبی سافت

    • مثل نسل ۸ وشین تا ۱۰ سال زیرت علف سبز وشد. ههه هه هه هه هه(خنده داونه)

    • Adler گفت:

      تیک تو هم احتمال خریدش خیلی رفت بالا مایکروسافت به احتمال زیاد داره با تیک تو مذاکره می‌کنه و به توافق اولیه رسیدن

  • هر چیزی که از برنامه geforce now لو رفت عین حقیقته
    وقتی سونی کالکشن ۴ و نسخه فرعی انچارتد واسه pc میده یا دیز گان یا هورایزون چرا گاد و دیمونز سولز و … نده؟
    من خودم گاد ۲۰۱۸ روی ps4 رفتم و خوشحال میشم pc بازا این شاهکار رو روی pc تجربه کنن
    حقیقتش سونی و مایکرو کنسولاشون دارن با قیمت ۵۰۰ دلاری به ضرر میفروشن و سود واقعی از فروش گیم پس و پلاس و بازی ها کسب میکنن پس اینجوری نیست بگی هرچی بازی شاهکار بسازن کنسول بیشتری میفروشن و سود بیشتری میکنن در نتیجه اگه مثلا انچارتد ۴ روی ps4 بیست میلیون نسخه فروخته باشه و روی pc و ps5 هم جمعا ده میلیون بفروشه سودش خیلی می‌ره بالا چرا نیاد واسه pc بده از طرفی هزینه ساخت بازی ها داره نزدیک ۲۰۰ میلیون دلار میشه به گفته کارشناسان معتبر صنعت گیم و هرچی بیشتر یک بازی فروش کنه و طیف وسیع تری جذب کنه سودش تضمین میشه

  • وای بی نهایت واسه گیم اینزایل هایپم استودیو فوق العاده ای هستش اونم جهان باز و احتمالاrpg😍😍

  • saman_mmn گفت:

    “ربات‌ها، موتور‌های بخار و زیپلین‌ها،کوچه های تاریک در زمان انقلاب صنعتی.”
    خودم نمیدونستم همچنین بازی با این مشخصات رو دوست دارم تا اینکه این ها رو خوندم.

  • ☆WKNWS☆ گفت:

    شوتر اوپن ورلد تو دوره‌ی انقلابی صنعتی با UE5 = هایپ

  • Ryder گفت:

    به چیز دیگه ای هم که گفته اینه که بازی اینزایل اوایل ۲۰۲۳ عرضه میشه

  • Amir Reza گفت:

    اصن ماکرو هر گیمی بده پشم ریزونه

  • سلام و احترام خدمت جناب آقای سید محمد میرهاشمی . امیدوارم روز خوبی داشته باشید .
    جدای از اصل خبر که بر اساس اخباری پیرامون سرویس بازی های ویدیویی شرکت Nvidia این روزها رسانه های خبری را پر کرده است ، جمله ای جالب در متن خبر فوق نظر بنده را به خود جلب نمود :
    (( اکسید گیمز (Oxide Games) سازنده‌ی عنوان Ashes of the Singularity، در حال ساخت یک عنوان استراتژی با سبک طراحی ۴X است ))
    آیا می دانید ۴X به چه معناست ؟
    این قبیل عناوین دارای چهار X می باشند که به شرح زیر آن ها را توضیح می دهم :
    ۱ – Explore : همانگونه که از نام آن بر می آید بازی باز مجبور به اکتشاف در جهت پیشرفت در بازی است .
    ۲ – Expand : به معنای گسترش دادن می باشد . پیشرفت در این قبیل از عناوین منوط به گسترش جهان بازی است .
    ۳ – Exploit : به معنای بهره برداری . در این قبیل عناوین بازی باز به جهت پیشرفت در بازی نیاز به منابع داشته تا با بهره برداری از آن ها بتواند جهان بازی را پیش ببرد .
    ۴ – Exterminate : به معنای از میان برداشتن هر آن چه که جلوی راه بازی باز در جهت گسترش جهان بازی است . این مهم می تواند چالش مدیریت منابع و نیروهای به کار گرفته شده در عنوان مورد نظر باشد .
    عناوین ۴X بایستی در مقیاس نقشه و جهان بازی تقریباً نامحدود یا به شدت وسیع باشند . این عناوین به لحاظ منابع یکی از پیچیده ترین و پر جزییات ترین عناوین حال حاضر می باشند . شما در این قبیل از عناوین می توانید فرآیند دیپلماسی را به جهت گسترش قلمرو خود اتخاذ نمایید و با سایر قلمرو ها وارد معامله شوید . در انتها چیزی که این بازی را از سایر عناوین مشابه خود که ایشان را با نام استراتژیک می شناسیم متمایز می کند المان های به شدت پیچیده در Gameplay بازی می باشد . شما در این قبیل از بازی ها برخلاف عناوینی که شامل دشمنانی مشخص می شوند ، هیچگونه رقیبی به آن شکل نداشته و مشکل شما مدیریت استراتژیک منابع ، نیروهای نظامی در بازی و قدرت اقتصادی در قلمرو خود می باشد ، در نهایت این مسایل تنها بخش کوچکی از عناوین ۴X می باشند .
    سوال : با توجه به توضیحات فوق آیا عنوانی همچون Command & Conquer در دسته ی عناوین ۴X قرار می گیرند ؟
    پاسخ : خیر
    بخش اصلی این قبیل عناوین در برتری در صنعت ، اقتصاد ، بهداشت ، حوزه ی نظامی و سایر المان ها می باشد .
    Gameplay در این قبیل عناوین می تواند نوبتی و یا مشابه عناوین استراتژیک به قول معروف Real-Time باشد .
    یکی از موفق ترین و محبوب ترین این عناوین که خیل عظیمی از بازی بازان حتی در صورت عدم تجربه نام آن را شنیده اند عنوان Civilization می باشد . این عنوان برای اولین بار در دهه ی ۹۰ میلادی به بازی بازان معرفی شد . Gameplay در عنوان فوق به صورت نوبتی یا Turn-Base می باشد . علی ایحال یکی از رقبای این عنوان با Gameplay مشابه عناوین استراتژیک امروزی Real-Time عنوان Imperium Galactica می باشد که این عنوان نیز در دهه ی ۹۰ میلادی به بازی بازان معرفی شد .
    لازم به ذکر است عنوان Civilization IV که در سال ۲۰۰۵ معرفی و عرضه گردید به باور خیل عظیمی از منتقدان بهترین عنوان پلتفرم PC در تمامی دوران می باشد .
    علی ایحال اگر بخواهم نیم نگاهی نیز به خبر فوق بیاندازم باید ذکر نمود مایکروسافت نیز در این زمینه دست خالی نیست و عنوان Rise of Nations یکی از بهترین های این سبک می باشد و این عنوان تحسین منتقدین و بازی بازان را به همراه داشته است .
    حال با توجه به توضیحات فوق ، لازم است تا بازی بازان این عناوین را با عناوین RPG اشتباه نگیرند .
    در نهایت باید خاطر نشان نمود این سبک تا به امروز به دلیل محدودیت های سخت افزاری بر روی کنسول های خانگی قابلیت اجرایی نداشته ، علی ایحال با رفع شدن این محدودیت ها در آینده شاهد حضور ایشان در بازار بزرگ و پر رونق کنسول های خانگی نیز خواهیم بود .

  • Hasan0930 گفت:

    این نسل خرید یکی از پلتفرم های مایکروسافت واجبه… هر کسی هم که میگه نیست اگه به خاطر محدودیت بودجه بگه درسته ولی اگه به این خاطر بگه که بازی های اینده بتسدا و پلی گراند و … آشغال خواهند بود فقط خودشو از بازی محروم می کنه

    به جای بحثای فن بویی باید برای خرید هر دو کنسول برنامه ریزی کرد حالا نهایتش یکی رو دوسال دیرتر میخری

    • جداً خرید هر دوتا پلتفرم واجبه برای این نسل😍امیدوارم وضعیت اقتصادی بهتر بشه تا هممون بتونیم پلتفرم مورد علاقمونو بخریم!!

    • برنامه خرید که داریم
      ولی چرا اینقدر صفر و یکی؟ یعنی چی که یه نفر یا بودجه نداره که ایکس باکس نمی خره یا فکر می کنه بازیای مایکروسافت آشغالن که ایکس باکس نمی خره؟
      خب شاید یکی پی سی داره. شاید یکی همه دوستاش ps5 دارن، خودشم واسه بازی با دوستاش ps5 می خره. شایدم یکی کلا با پلی استیشن بزرگ شده. اصلا شاید یکی از این دست بازیا خوشش نیاد، دوست داشته باشه سوئیچ بخره.

  • Wild Rage گفت:

    ببینیم اینگزایل چه میکنه. انریل انجین ۵ هم خیلی موتور خوبیه.
    امیدوارم یه جیز مو ریزون ازشون ببینم

  • Black Knight گفت:

    چند وقت پیش جز کوردن به بازی inXile اشاره کرده بود که میگفت یه بازی شوتر اول شخص استیم پانکیه و با آنریل ۵ ساخته میشه ولی درباره بازی اکسید گیمز چیزی نشنیده بودم یعنی یه چی شبیه به ایج او امپایر و سیویلایزیشنه ؟ 🤔

  • Matin_kh گفت:

    بهترین محیط گوتیک در صنعت گیم = blood borne

    • شاید بتونم بگم بهترین بازی نسل هشت سونی برای من اصلا شاید فقط بشه سری دیسانرد رو باهاش مقایسه کرد عالی بود حیف نه نسخه دومی می‌سازم نه ریمستری البته از نظر داستانی بازی تموم شده و نیازی به نسخه دوم نیست ولی بابا حداقل ریمستر بدید دیگه

اطلاعاتی از پروژه‌های مخفی ایکس باکس منتشر شد