نقد و بررسی بازی Life is Strange: True Colors – شبیه‌ساز تصمیم‌گیری در دنیای واقعی - گیمفا
نقد و بررسی بازی Life is Strange: True Colors – شبیه‌ساز تصمیم‌گیری در دنیای واقعی - گیمفا
نقد و بررسی بازی Life is Strange: True Colors – شبیه‌ساز تصمیم‌گیری در دنیای واقعی - گیمفا
نقد و بررسی بازی Life is Strange: True Colors – شبیه‌ساز تصمیم‌گیری در دنیای واقعی - گیمفا

نقد و بررسی بازی Life is Strange: True Colors – شبیه‌ساز تصمیم‌گیری در دنیای واقعی

سهند خانمحمدی
۱۸:۱۰ ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
نقد و بررسی بازی Life is Strange: True Colors – شبیه‌ساز تصمیم‌گیری در دنیای واقعی - گیمفا

سری بازی Life is Strange یکی از بهترین مجموعه‌های بازی در زمینه تصمیم‌گیری است. حال آخرین بازی از این فرنچایز چندی پیش منتشر شد. ما در این مقاله قصد داریم تا به نقد و بررسی بازی Life is Strange: True Colors آخرین بازی عرضه شده از سری Life is Strange بپردازیم.

آخرین بازی از این سری توسط شرکت Dontnod ساخته شده است. مانند دیگر بازی‌های این فرنچایز در آن شخصیت اصلی شما یک قابلیت غیرطبیعی دارد. برای مثال از آن‌ها می‌توان به بازگرداندن زمان یا خواندن ذهن افراد اشاره کرد. حال در آخرین نسخه از این سری بازی توانایی شما فهمیدن و حس کردن احساسات دیگران است. به این معنا که شخصیت اصلی این بازی یعنی Alex می‌تواند احساسات دیگران را درک کرده و بر اساس آن اطلاعاتی بدست آورد.

به طور کلی این بازی اکثر ایرادات بازی‌های قبلی این سری را برطرف کرده و عناصر بسیار زیادی به این بازی اضافه کرده است. Life is Strange: True Colors از دیگر بازی‌های این فرنچایز نه تنها جذاب‌تر بوده، بلکه بسیار کامل‌تر و پخته‌تر از موارد قبلی است.

اما حال بیایید تا به طور دقیق به نقد و بررسی این بازی بپردازیم.

داستان؛ اولین مورد نقد و بررسی Life is Strange: True Colors

اول کار به سراغ داستان این بازی خواهیم رفت. به طور کلی این مورد را می‌توان یکی از نقاط قوت True Colors دانست. داستان این بازی به شدت غنی و هیجان انگیز است. مخصوصاً اینکه تصمیمات شما تأثیر به شدت زیادی روی آن گذاشته و می‌توانند به طور کلی جهت آن را عوض کنند. همین تأثیر باعث می‌شود تا شما به تجربه دوباره این بازی ترغیب شوید.

جدا از آن به طور کلی داستان پیچیدگی‌های خاص خود را دارد اما برخلاف دیگر بازی‌های تصمیم‌گیری آنچنان از واقعیت زندگی ما دور نیست. بسیاری از چالش‌هایی که در این بازی وجود دارند در زندگی عادی ما نیز وجود دارند.

نقد و بررسی بازی life is strange true colors
تصویری از الکس در حال نواختن گیتار

اما داستان بازی از چه قرار است؟ شما در این بازی نقش Alex را بازی می‌کنید. نوجوانی که در کودکی مشکلات زیادی داشته اما در عین حال توانایی‌های خاصی نیز دارد. ویژگی خاص الکس این است که می‌تواند احساسات افراد را مانند هاله‌ای در اطراف آن‌ها دیده و حتی می‌تواند آن‌ها را حس کند. در ابتدای بازی شما می‌بینید که او وارد یک شهر کوچک شده تا زندگی خود را دوباره از نو آغاز کند.

از همان ابتدا شما با بسیاری از کرکترها آشنا می‌شوید. یکی از مهم‌ترین آن‌ها برادر الکس به نام Gabe است. او از افرادی است که نه تنها در انتخاب‌های شما تأثیر بسیاری داشته بلکه به طور کلی نقش مهمی در داستان بازی دارد. زمانی که در بازی بیشتر پیش بروید می‌بینید که در همین شهر کوچک تعداد زیادی راز وجود دارد. شهروندان این محیط کوچک تلاش می‌کنند تا با کمک الکس به رازهای این شهر پی ببرند.

به طور کلی شاید داستان کمی کلیشه‌ای به نظر برسد اما اصلاً اینگونه نبوده و بعد از تجربه آن متوجه خواهید شد که عناصر بسیاری در آن وجود داشته که جذابش بکنند. یکی از این عناصر چندین انتهای متفاوت است.

گیم‌پلی؛ تصمیم، تصمیم، تصمیم

ببینید، همانطور که گفتیم این بازی یک بازی تصمیم‌گیری است،ی پس تمرکز گیم‌پلی نیز روی انتخاب‌های شماست. انتخاب‌هایی که به شدت روی گیم‌پلی و داستان بازی تأثیر داشته و حتی باعث شده چندین انتهای متفاوت داشته باشد. اما به جز آن به طور کلی شما فعالیت چندانی در این بازی ندارید. سازندگان بازی تلاش کرده‌اند تا آزادی شما را در آن بیشتر بکنند اما به طور کلی جوری نیست که شما دستتان از بازی کردن خسته شود.

اکثر بازی در Cut sceneها جریان داشته که کمی خسته کننده است. اما این بازی به گونه‌ای نیست که شما را به طور کامل درگیر کند و بیشتر یک تجربه آرام بخش است. شما به نوعی روی صندلی خود تکیه داده و با تمرکز انتخاب می‌کنید که الکس چه کند. سازنده این بازی نیز تمام تلاش خود را کرده تا مانع خسته کنندگی این بازی شود. برای مثال در بخشی از این بازی شما یک تئاتر بازی کرده که در آن عناصر RPG دیده می‌شود. این مورد ولی جزو معدود موارد هیجان انگیز در True Colors بوده و بیشتر بازی شما به معاشرت الکس و تصمیمات او نگاه می‌کنید.

نقد و بررسی بازی life is strange true colors
تصویری از گیم‌پلی این بازی زمانی که شما توانایی کنترل حرکت الکس را دارید.

یکی از بخش‌های به شدت جذاب گیم‌پلی، توانایی خاص الکس است. بازی تمام تلاش خود را کرده تا آنچه او حس می‌کند را به شما انتقال دهد و نسبتاً موفق هم بوده است. برای مثال عصبانیت افراد رنگ قرمز داشته و زمانی که شما انتخاب می‌کنید تا حس او را درک کنید انیمیشن‌های خاصی اجرا می‌شود تا شما به طور کامل با این حس خاص الکس ارتباط برقرار کنید.

یکی از بزرگ‌ترین ایرادات این بازی وجود تعداد زیادی موارد بیهوده است. به این معنا که شما حس می‌کنید سازنده در تلاش بوده تا True Colors را طولانی کند تا حس یک بسته الحاقی را به گیمر ندهد. برای مثال در همان ابتدای بازی شما مشاهده می‌کنید که الکس قصد دارد کیف خود را خالی کند. او برای هر موردی که از کیف در آورده یک داستان می‌گوید و یاد یک خاطره می‌افتد. مشکل اینجاست که به جز یکی از این موارد که Journal او است بقیه اصلاً اهمیتی نه در داستان و نه در گیم‌پلی بازی دارند. یکی از بخش‌های سخت نقد و بررسی Life is Strange: True Colors هم همین موارد بیهوده بودند.

به طور کلی گیم‌پلی True Colors مشابه چیزی است که در گذشته از این فرنچایز دیده‌ایم. با این تفاوت که استعداد خاص الکس باعث شده تا از دیگر موارد این سری بازی جدا شود. همینطور اینکه به طور واضح شما می‌توانید تلاش سازندگان را برای جذاب کردن این بازی ببینید.

شخصیت پردازی؛ یکی از بهترین قسمت‌های True Colors

ببینید در یک بازی تصمیم‌گیری، به شدت شخصیت‌ها اهمیت دارند. اگر هم دقت کرده باشید قطعاً دیده‌اید که تمرکز اصلی بازی سازان این سبک روی شخصیت‌ها است. به دلیل اینکه شما بر اساس رفتار کرکترها تصمیم گرفته و حتی ممکن است یکی از آن‌ها را بُکشید.

True Colors نیز از این قانون مستثنی نبوده و به شدت روی شخصیت‌ها تأکید دارد. هر کرکتر در این بازی داستان مخصوص خود را داشته و الکس نیز در زندگی همه آن‌ها نقش کلیدی دارد. شخصیت پردازی خود الکس به عنوان یک نوجوان که در کودکی مشکلاتی داشته و اثرات آن‌ها هنوز روی او مانده، بی نظیر است. انیمیشن صورت، طراحی و دیالوگ‌ها به شدت با شخصیت او تطبیق داشته و می‌توان حدس زد که از این شخصیت چنین کارهایی سَر بزند.

نقد و بررسی بازی life is strange true colors
نگاهی به برخی از کرکترهای موجود در این بازی

اما به جز الکس تمام شخصیت‌های جانبی هم بسیار خوب ساخته شده و همگی ویژگی‌های خاص خود را دارد. در این میان ارتباط عجیب Gabe و الکس نیز بسیار خوب نمایش داده شده و به گونه‌ای است که شما تمام تلاش خود را می‌کنید تا تصمیمات شما باعث ناراحتی Gabe نشود.

گرافیک این بازی؛ همان سبک همیشگی Life is Strange

در بحث گرافیکی این بازی را نمی‌توان پیشرفته‌ترین مورد ساخته شده دانست. با این وجود اصلاً گرافیک True Colors کم یا ضعیف نیست. به طور کلی سری بازی Life is Strange از یک سبک خاص بهره می‌برند. به طوری که حالتی کارتونی داشته اما از طرفی هم بسیار به جزئیات در این بازی دقت شده است. گرافیک True Colors قطعاً نسبت به بازی‌های قبلی پیشرفت چشمگیری داشته است.

این پیشرفت را می‌توان در محیط آن مشاهده کرد. شهر کوچکی که True Colors در آن جریان دارد به شدت زیبا بوده و جزئیات بسیاری دارد. این شهر حس دلنشینی را به بازیکن القا کرده و باعث می‌شود که شما به گشت و گذار در آن علاقه‌مند شوید. به شخصه خیلی دوست داشتم که می‌توانستم در دنیای این بازی آزادانه بگردم اما خب به دلیل سبک بازی این اتفاق ممکن نبود.

نقد و بررسی بازی life is strange true colors
توجه این بازی به جزئیات محیط بسیار عالی است.

از لحاظ گرافیک شخصیت‌ها تمام تمرکز سازندگان این بازی روی صورت کرکترها بوده است. به طوری که انیمیشن صورت الکس آنقدر دقیق است که شما دردی که حس می‌کند را درک می‌کنید. این انیمیشن‌ها به گونه‌‌ای دقیق هستند که حتی ظریف‌ترین احساسات افراد را شما متوجه خواهید شد.

از طرفی هم توانایی خاص الکس بسیار خوب نمایش داده شده که باعث می‌شود شما به استفاده مدام از آن ترغیب شوید. به طور کلی از لحاظ گرافیکی این بازی از نسخه‌های قبلی Life is Strange الگو می‌گیرد اما بهبودهای بسیاری داشته است اما اگر انتظار دارید تا با این بازی قدرت کنسول نسل جدید خود را به رخ دوستانتان بکشید، انتخاب درستی نکرده‌اید.

موسیقی این بازی لیاقت ستایش دارد!

در بحث صداگذاری و موسیقی این بازی بسیار خوب عمل کرده است. به طوری که موسیقی‌های این بازی با شرایط موجود مرتبط بوده و حس بسیار خوبی را به شما می‌دهد. افکت‌های صدایی نیز بسیار خوب و مطابق با اعمال شما است. حتی یک افکت صدا وجود دارد که زمانی که شما تصمیمی بگیرید که روی داستان بازی تأثیر دارد، این افکت پخش خواهد شد.

نقد و بررسی بازی life is strange true colors
از همان ابتدا شما با تأثیر موسیقی روی این بازی روبرو خواهید بود.

از لحاظ موسیقی نیز شما با موارد آشنایی روبرو خواهید شد. برای مثال در جایی الکس شروع به خواندن آهنگی می‌کند که کاملاً با شرایط او همخوانی دارد. به نوعی شما با این آهنگ از درد الکس مطلع شده و می‌فهمید که او با چه مشکلاتی روبرو است. به نوعی می‌توان گفت که در True Colors به بهترین حالت از موسیقی استفاده شده و یکی از نقاط قوت این بازی است.

حرف آخر

نقد و بررسی بازی Life is Strange: True Colors از آنچه که تصور می‌کردم مثبت‌تر شد. به دلیل اینکه به شخصه از بازی‌های قبلی این سری لذت نبرده و با دید خوبی آن را شروع نکردم. اما هرچه پیش رفت به آن بیشتر علاقه‌مند شده و این بازی توانست نظر من را به طور کلی در مورد سری بازی Life is Strange عوض کند.

اگر به دنبال نهایت هیجان و شرایط خاص در تصمیم‌گیری هستید، این بازی مخصوص شما نیست. داستان این بازی کاملاً واقع‌گرایانه بوده و میزان کمی بخش‌های تخیلی دارد. تصمیمات شما همان مواردی هستند که شما در دنیای واقعی نیز با آن روبرو خواهید شد. به همین دلیل است که تیتر این متن را «شبیه‌ساز تصمیم‌گیری در دنیای واقعی» نامیدم. به دلیل اینکه امکان دارد شما با این شرایط روبرو شوید.

شاید بتوان گفت که ۶۰ درصد این بازی در Cutscene پیش می‌رود. شما باید به آن‌ها دقت کنید تا بتوانید انتخاب‌های درستی بکنید. اما به طور کلی به شدت تجربه آرام بخش و لذت بخشی است. شما با کرکترهای این بازی ارتباط برقرار کرده و دلتان نمی‌خواهد آن‌ها را آزرده کنید. اما در انتها انتخاب‌های شما نتایجی دارد که مطلوب همگان نیست.

در انتها باید گفت که تلاش سازندگان Life is Strange برای این بازی بسیار ستودنی است. آن‌ها تمام تلاش خود را کردند تا بهترین تجربه را به شما ارائه دهند. تجربه‌ای که حتی با اتمام آن شما همچنان در این فکر هستید که اگر انتخاب دیگری می‌کردید چه می‌شد. پس اگر نسخه‌های قبلی از آن را بازی کرده‌اید و خوشتان نیامده، یک شانس دیگر به Life is Strange بدهید. من مطمئن هستم که True Colors نظر شما را عوض خواهد کرد. حتی شما را مجبور خواهد کرد تا دوباره آن را بازی کرده و تصمیمات کاملاً متفاوتی بگیرید.

نکات مثبت:
داستان بسیار خوب
چالش‌های جذاب
موسیقی عالی
شخصیت پردازی عالی

نکات منفی:
گرافیک متوسط
وجود اعمال بیهوده
حضور برخی باگ‌ها

نقد و بررسی بازی Life is Strange: True Colors – شبیه‌ساز تصمیم‌گیری در دنیای واقعی - گیمفا

راستین کوله

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقد و بررسی بازی Life is Strange: True Colors – شبیه‌ساز تصمیم‌گیری در دنیای واقعی - گیمفا
نقد و بررسی بازی Life is Strange: True Colors – شبیه‌ساز تصمیم‌گیری در دنیای واقعی - گیمفا
نقد و بررسی بازی Life is Strange: True Colors – شبیه‌ساز تصمیم‌گیری در دنیای واقعی - گیمفا
نقد و بررسی بازی Life is Strange: True Colors – شبیه‌ساز تصمیم‌گیری در دنیای واقعی - گیمفا
نقد و بررسی بازی Life is Strange: True Colors – شبیه‌ساز تصمیم‌گیری در دنیای واقعی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • بازیش تقریبا دو ساعت بازی کردم و تو سبک خودش جالبه از این بازی هاست بعد بازی کردنش شدید نیاز به یه بازی اکشن پیدا می‌کنی!!!

    NightFury
  • G.LN گفت:

    محیط بازی خیلی عالیه haven spring اسمشم برازنده شه.
    بازی تعاملیه اما لزوما اینطور نیست هر انتخابی روی داستان کلی بازی تاثیر بزاره.
    موسیقی های بازی مخصوصا ابتدای ورود به هیون اسپرینگ روی پل خیلی عالی هستش.
    شخصیتهای بازی اتفاقا خوب کار شدن و من ازشون مشکلی ندیدم(لازم نیست کل شخصیتهای بازی کاملا معرفی بشن)
    ایرادی که داره بعضی از باگها و افت فریمها(لااقل روی نسخه pc) هستش که البته زیاد نیستن مطمئنا.
    ایراد دیگه که داره ابتدای side-b هستش.
    در کل بعضی تصمیمات توی روند کلی بازی زیاد تاثیرگذار نیست اما روی انتخابهای بعدی بازیباز تاثیرشو داره( مثلا برقراری روابط اجتماعی…).
    بازی مربوط به احساسات کاراکترهاس و تا جاییکه اسپویل نشه اینو میگم کاراکتر اصلی قدرت درک و ارتباط ذهنی با این احساسات رو داره که توی ادامه روایت داستان بعدها یه سری قابلیتهای دیگه رو کشف میکنه، پس روی احساسات بازیباز به طور عجیبی تاثیر داره.
    گرافیک فنی به اندازه کافی خوبه.
    گرافیک هنری محشره(لااقل از نظر من).
    خیلی خوبه بازی خیلی بیشتر روی واقعیتها تایید میکنه.
    بعضی از مینی گیمها باعث میشن بازی ازون حالت یکنواختی دربیان اما به نظرم بازی تعادل خوبی داره.
    داستان بازی بعد دو ساعت بازی کردن خیلی خوب بازیباز رو وادار میکنه تا ادامه ش رو ببینه.
    بازی در نهایت نشون میده انتخابها و نحوه ارتباط با دیگران چه تاثیری در ایجاد حس اعتماد و نحوه ارتباط داره.
    نهایت بازی نشون میده که لزوما نبایستی دنبال حمایت دیگران بی قید و شرط بود.

    Bobysad58
  • Adler گفت:

    خیلی گیمفا زود نقد می‌کنه بازی ها رو پلی زومجی خیلی تنبل شدن یک نقد از سایکوناتز نذاشتن یا بازی های مهمی که این هفته اومدن ولی دمتون گرم

  • سلام و احترام خدمت جناب آقای سهند خانمحمدی . امیدوارم شب خوبی داشته باشید .
    نقد حضرتعالی را به دقت خواندم و باید اذعان کرد به جز عملکرد دیر وبسایت خبری گیمفا بر نقد و بررسی عنوان فوق ، نقد جنابعالی به خوبی تمامی کلیات و محتوای عنوان فوق را پوشش می دهد .
    حال اگر به بنده نیز اجازه دهید نقدی مختصر و تیتروار به شرح زیر تقدیم علاقمندان به این عنوان منحصر به فرد نمایم .
    در ابتدا لازم است تا متذکر شوم پلتفرمی که اینجانب عنوان فوق را بر روی آن تجربه نمودم PS5 بوده و از عمکلرد آن بر روی سایر پلتفرم ها حدأقل بنده اطلاعی ندارم .
    برای بازی بازانی که با سری زیبای Life Is Strange آشنایی دارند باید عرض کرد این عنوان همچون سایر عناوین این نام دارای المان های تعاملی با شخصیت های درون بازی و محیط بازی می باشد . تصمیمات تا حدودی در نحوه ی داستان سرایی و روایت پردازی دخیل هستند اما انتظار خرق عادت را از نحوه ی روایت گویی نداشته باشید .
    در همین ابتدا به مسایل فنی بازی اشاره می کنم .
    قابلیت RT در عنوان فوق برای دارندگان پلتفرم نسل جدید فراهم است :
    https://s4.uupload.ir/files/video_settings_ad4h.jpg
    موارد تأثیرگذار تکنیک RT در بازی به وضوح خود را نشان می دهد :
    https://s4.uupload.ir/files/rt_techniques_drra.jpg
    https://s4.uupload.ir/files/rt_techniques_(2)_d7wj.jpg
    علی ایحال یکی از ایرادات فنی بازی در فعال سازی این قابلیت می باشد که با فعال نمودن آن در جای جای بازی ، از محیط های باز گرفته تا محیط ها و فضاهای بسته افت فریم های شدید گریبان گیر بازی باز خواهد بود . به دلیل اتمام بازی اطلاعی ندارم که توسعه دهنده ی عنوان فوق این معضل را برطرف نموده یا خیر .
    حال بر خلاف سایر نسخ پیشین این عنوان میزبان چندین مینی گیم نسبتاً جذاب برای گذران وقت می باشد
    https://s4.uupload.ir/files/mini_game_u483.jpg
    اضافه شدن المان های مبارزات نوبتی در بخش های کوتاهی از بازی ، نشان دهنده ی رویکرد توسعه دهنده به جهت متفاوت نمودن این سری نسبت به نسخه های پیشین خود می باشد
    https://s4.uupload.ir/files/other_gameplay_kuw5.jpg
    برای اتمام بازی بدون طی نمودن فعالیت های جانبی به زمانی حدود ۵ الی ۷ ساعت نیاز دارید
    https://s4.uupload.ir/files/playtime_5ev.jpg
    منوی اصلی بازی شامل یک نمای باز از منطقه ی Haven Springs می باشد
    https://s4.uupload.ir/files/main_menu_h1pa.jpg
    در هر نقطه از بازی می توانید با فشردن Touch Pad کنترل خود به محتویات زیر درستری داشته باشید
    https://s4.uupload.ir/files/journal_4yeo.jpg
    https://s4.uupload.ir/files/sms_34h4.jpg
    https://s4.uupload.ir/files/mermories_6j2o.jpg
    فعالیت های اصلی و جانبی به شکل زیر برای بازی باز مشخص شده است که آن ها را با خطوط قرمز مشخص نموده ام
    https://s4.uupload.ir/files/main_amp_side_quests_s5p5.jpg
    تغییر جزیی فیلم برداری یا همان دوربین بازی از ابتدای اثر کاملاً واضح می باشد
    https://s4.uupload.ir/files/life_is_strange_true_colors™_۲۰۲۱۰۹۰۹۲۰۴۱۱۲_۷ovd.jpg
    https://s4.uupload.ir/files/life_is_strange_true_colors™_۲۰۲۱۰۹۱۰۱۲۵۲۲۵_j5kl.jpg
    با کمی جستجو متوجه شدم منطقه ی Haven Springs به صورت خیالی از منطقه ی Glen Haven ایالت Colorado وام گرفته است
    https://s4.uupload.ir/files/colorado_4lhg.jpg
    بارگذاری در بازی به هیچ وجه شایسته ی یک عنوان نسل نهمی نیست
    به تکنیک بصری به نمایش درآمده در عنوان فوق در اصطلاح آن POP Arts Style گفته می شود این تکنیک یکی از چندین تکنیک Stylized می باشد که به تکنیک های بصری واقع گرایانه گرایش و نزدیکی دارد .
    تمامی نکات فنی و المان ها و مواردی را که باید به صورت تیتر وار به آن در بالا اشاره نموده ام ، اما حال به بحث اصلی می پردازم ، جایی که این عنوان برای به نمایش گذاشتن آن ساخته شده است ؛ داستان سرایی .
    نویسنده ی ارشد عنوان فوق خانم Felice Tzehuei می باشد که وظیفه ی نویسندگی عنوان Life Is Strange: Before the Storm را در کارنامه ی خود داشته است .
    در داستان سرایی کلیدی ترین عنصر ، معرفی و جای گذاری شخصیت های داستان برای مخاطب می باشد که معمولاً نویسنده برای این کار از کنش های صعودی ، پیش داستان و مقدمه استفاده می نماید و در ادامه در طول میانه ی داستان به پرداخت هر چه بیشتر ایشان می پردازد و در نهایت با یک پایان بندی زیبا و البته هوشمندانه می تواند شخصیتی ماندگار خلق نماید .
    حس همزادپنداری با شخصیت های اصلی و فرعی مهم ترین احساس خواننده ی یک اثر می باشد که متأسفانه تیم نویسندگی عنوان فوق نتوانسته اند از این مهم به خوبی بهره ببرند .
    یکی از شخصیت های اصلی در دنیای بازی Gabe ، برادر Alex می باشد که به هیچ وجه به خوبی پرداخت نشده است . در ابتدای بازی هیچ یک از تکنیک های محدود به کار رفته در داستان سرایی که در بالا به آن ها اشاره نمودم در جهت تحریک حس همزادپنداری حرکت نمی کنند . نتیجه آن می شود که مخاطب با آخرین کنش صعودی در قسمت اول بازی آنچنان که باید با شخصیت های داستان همراه نمی شود . در حقیقت عدم دادن فرصت کافی به روایت پردازی برای شخصیت های مهم و اصلی داستان منجر به عدم تأثیرگذاری ایشان در ذهن مخاطب می شود و صرفاً بیننده ایشان را همچون یک قاب نقاشی بدون پس زمینه می بیند . البته که این مهم تا حدودی برای شخصیت اصلی داستان یعنی Alex اتفاق نمی افتد .
    برخی از توانایی های شخصیت اصلی داستان تأثیر نابخشودنی در کلیت داستان سرایی و شخصیت پردازی می گذارد که گمان می کنم نویسنده برای فرار خود از یک داستان درگیر کننده و چالشی آن ها را به بازی اضافه نموده است . برای مثال یکی از توانایی های Alex در جهت ربودن احساسات تند برخی از شخصیت ها کاربرد داشته ، حال فرض کنید شخصی در بازی به شدت عصبانی است و شما صرفاً با ربودن احساس او به ناگهان همه چیز را تغییر می دهید و آن شخص به یک باره به آدمی دیگر تبدیل می شود که برای مخاطب به هیچ وجه حس باور پذیری نداشته .
    شما در بازی این توانایی را دارید که یک احساس عاشقانه با یکی از شخصیت های اصلی درون بازی برقرار نمایید .
    توانایی ها Alex در دیدن احساسات و کنترل ایشان و پاسخ به موقع در لحظه ی مناسب در برخی مواقع به خوبی پیاده سازی شده است . رنگ ها در بازی و برای نمایش احساسات معنای علمی داشته و در سایر موارد نیز می توان به آن ها استناد نمود
    https://s4.uupload.ir/files/insideout2_l6o1.jpg
    معمولاً برای استفاده از چند خط دیالوگ بین شخصیت ها و تأثیر جداگانه ی آن ها بر روایت پردازی از نرم افزار Twine Storymap استفاده می گردد که بازی فوق نیز از این قائده مستثنی نمی باشد .
    https://s4.uupload.ir/files/twine-storymap_jmkc.jpg
    پاشنه ی آشیل عنوان فوق در شخصیت پردازی های آن می باشد و این مهم در اکثر مواقع منجر به عدم کشش کنش های صعودی برای مخاطب اثر در داستان سرایی می گردد .
    موسیقی یکی از نقاط قوت عنوان فوق بوده و باید اذعان داشت این مهم یکی از المان های اصلی این سری از ابتدا تا به امروز بوده .
    جهان به تصویر کشیده شده در بازی بسیار زیبا ، رویایی و آرامش بخش می باشد که هر گوشه ی آن برای بازی باز حسی منحصر به فرد را رقم می زند
    https://s4.uupload.ir/files/life_is_strange_true_colors™_۲۰۲۱۰۹۰۹۲۰۴۲۳۲_۹v8w.jpg
    https://s4.uupload.ir/files/life_is_strange_true_colors™_۲۰۲۱۰۹۰۹۲۰۵۹۴۱_bea2.jpg
    https://s4.uupload.ir/files/life_is_strange_true_colors™_۲۰۲۱۰۹۰۹۲۰۴۷۴۸_cr36.jpg
    https://s4.uupload.ir/files/life_is_strange_true_colors™_۲۰۲۱۰۹۰۹۲۰۴۷۴۴_clp2.jpg
    https://s4.uupload.ir/files/life_is_strange_true_colors™_۲۰۲۱۰۹۱۰۱۲۳۰۱۰_0ju4.jpg
    چهره و فیزیک شخص Alex به زیبایی هر چه تمام برای مخاطب جذاب و زیبا می باشد
    https://s4.uupload.ir/files/life_is_strange_true_colors™_۲۰۲۱۰۹۰۹۲۰۴۲۴۳_۹۹vj.jpg
    https://s4.uupload.ir/files/life_is_strange_true_colors™_۲۰۲۱۰۹۱۱۱۸۱۳۲۴_۷۵ut.jpg
    https://s4.uupload.ir/files/life_is_strange_true_colors™_۲۰۲۱۰۹۱۰۱۳۳۶۴۸_iuw5.jpg
    تمام توانم را برای کوتاه کردن نقد خود به خرج دادم و در نهایت از طولانی شدن این پی نویس از نویسنده ی محترم و سایر مخاطبان عمیقاً عذرخواهی می نمایم ، امیدوارم مفید و موثر واقع شده باشد .

    Bobysad58M.KhNightFury
  • اریا گفت:

    من سیستم تا life Strang be form strom می‌خورد خیلی ناراحتم که نمی توتم اینو بازی کنم😓😓😓😓😓

نقد و بررسی بازی Life is Strange: True Colors – شبیه‌ساز تصمیم‌گیری در دنیای واقعی - گیمفا
نقد و بررسی بازی Life is Strange: True Colors – شبیه‌ساز تصمیم‌گیری در دنیای واقعی - گیمفا