جهان بازار ، مرجع تخصصی خرید کارت گرافیک گیمینگ - گیمفا
جهان بازار ، مرجع تخصصی خرید کارت گرافیک گیمینگ - گیمفا
جهان بازار ، مرجع تخصصی خرید کارت گرافیک گیمینگ - گیمفا
جهان بازار ، مرجع تخصصی خرید کارت گرافیک گیمینگ - گیمفا

جهان بازار ، مرجع تخصصی خرید کارت گرافیک گیمینگ

پست گیمفا
۱۶:۳۰ ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
جهان بازار ، مرجع تخصصی خرید کارت گرافیک گیمینگ - گیمفا

اگر به دنبال خرید کامپیوتری جدید یا به فکر به روزرسانی کامپیوتر قدیمی خود هستید، تشخیص بهترین کارت گرافیک یکی از دغدغه هایتان خواهد بود. قبل از خرید بهتر است با این قطعه از کامپیوتر آشنا شده و سپس اقدام به خرید آن کنید. اینکه کارت گرافیک چه قطعه ایست و چه کاری قرار است برای کامپیوتر ما انجام ‌دهد اصلی ترین سوال های ما درباره این محصول است که در این مطلب پاسخ داده می شود؛ از طرفی در زمینه خرید پردازنده گرافیکی نیز نکاتی را بیان کرده ایم که می تواند کمک کننده باشد:

کارت گرافیک

کارت‌ گرافیک، داده‌ها را از واحد پردازش مرکزی کامپیوتر شما (CPU) می‌گیرد و آن را به اطلاعات بصری که بر روی مانیتور خود می‌بینید تبدیل می‌کند. تصاویری که شما بر روی مانیتور کامپیوتر خود می‌بینید از نقاط کوچکی به نام پیکسل تشکیل شده‌اند. غالبا در تنظیمات رزولوشن، یک صفحه حاوی بیش از ۲ میلیون پیکسل است، که سیستم باید آن چیزی که در هر پیکسل به نمایش گذاشته می شود را انتخاب کند. برای انجام این کار، نیازمند یک مترجم است، تا داده های دودویی از CPU را گرفته و آنها را به تصاویری تبدیل کند که شما میبینید. این مترجم به عنوان یک کارت گرافیک یا GPU شناخته می‌شود. ​

کارت های گرافیکی یکپارچه و خصوصی                       

امروزه اکثر لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای رومیزی با GPU ها، که به عنوان کارت های گرافیک‌ یکپارچه شناخته می‌شوند، کار می‌کنند. انواع کارت گرافیک محدود به این دو دسته می شوند:

  • پردازنده گرافیکی یکپارچه: همزمان با ساخت پردازنده مرکزی و CPU، کارت گرافیک یکپارچه نیز ساخته می شود و ساخت این دو قطعه به همراه یکدیگر است. این دسته از پردازنده گرافیکی قیمت معقولانه تری دارد و به نسبت باقی مدل ها ارزان تر است. مشکلی که این نوع پردازنده گرافیکی دارد عدم امکان ارتقاء آن است.
  • پردازنده گرافیکی خصوصی: خاصیت جدا سازی این نوع پردازنده گرافیکی سبب شده است که به هنگام خرابی مربوط به این قطعه، به فکر تعویض آن باشیم و چنین امکانی را به دلیل نصب پردازنده گرافیکی مجزا بر روی مادربرد داشته باشیم. اگر گیمر یا مدام در حال کار با نرم افزار های طراحی همچون فتوشاپ، ۳D Max و اتوکد هستید، پردازنده گرافیکی شما در معرض آسیب یا خرابی است، در نتیجه بهترین گزینه کارت گرافیک برای شما کارت های گرافیک مجزا هستند.

کارت گرافیک و نقش آن در سیستم

فرض کنید شرکتی با بخشی مختص به هنر دارید، وقتی افراد حاضر در شرکت، خواهان یک اثر هنری هستند، درخواستی را به دپارتمان هنری می‌فرستند. دپارتمان هنر تصمیم می‌گیرد که چگونه تصویر را ایجاد کند و سپس آن را بر روی کاغذ پیاده می کند. در نهایت ایده دپارتمان به یک تصویر قابل مشاهده تبدیل می‌شود. ​

یک کارت گرافیکی با همان قاعده کار می‌کند. سی پی یو، که همزمان با برنامه‌های نرم‌افزاری کار می‌کند، اطلاعاتی را در مورد تصویر به پردازنده گرافیکی می‌فرستد. کارت گرافیکی چگونگی ایجاد تصویر توسط پیکسل های روی صفحه نمایش را مشخص می کند. سپس این داده ها را توسط یک کابل سیمی برای مانیتور می‌فرستد. ​

جهان بازار ، مرجع تخصصی خرید کارت گرافیک گیمینگ - گیمفا

کارت های گرافیک قدرتمند

کامپیوتر بدون کارت گرافیک!

ایجاد یک تصویر از داده‌های دودویی یک فرآیند دشوار است. برای ایجاد یک تصویر سه‌بعدی، کارت گرافیکی در شروع یک فریم سیمی از طریق خطوط مستقیم خلق می‌کند؛ سپس تصویر را محدود می‌کند (‏پیکسل ها را پر می‌کند)‏؛ و نور، بافت و رنگ را به هر یک از پیکسل ها اضافه می‌کند. برای بازی‌های با سرعت بالا، کامپیوتر باید این فرآیند را در حدود ۶۰ تا ۱۲۰ بار در ثانیه طی کند. بدون یک پردازنده گرافیکی برای انجام محاسبات لازم، حجم کار برای سیستم کامپیوتر بسیار بالا خواهد بود.

چهار مولفه اصلی مورد نیاز کارت گرافیک

کارت گرافیکی نیازمند چهار مولفه اصلی برای انجام کارهای خود است:

  • یک اتصال مادربرد برای داده و توان
  • ·        ​​​​​​​​یک پردازنده گرافیکی (GPU) برای تصمیم‌گیری در مورد این که با هر پیکسل روی صفحه نمایش چه باید کرد
  • ·        ​​​​​​​​حافظه تصویری (VRAM) برای نگهداری اطلاعات در مورد هر پیکسل و ذخیره لحظه ای تصاویر تکمیل‌شده
  • یک اتصال نمایشگر به طوری که بتوانید نتیجه نهایی را ببینید

​​​​​​​

جهان بازار ، مرجع تخصصی خرید کارت گرافیک گیمینگ - گیمفا
کارت گرافیک

معروف ترین شرکت های سازنده GPU

AMD و nVidia بخش اعظم GPU ها را در بازار تولید می‌کنند و هر دو شرکت پیشرفت‌های خود را برای عملکرد GPU توسعه داده‌اند. با مراجعه به سایت جهان بازار می توانید برند های مختلف تولید کننده کارت گرافیک را مشاهده کنید و در صورت نیاز سفارش خود را در زمینه خرید بهترین کارت گرافیک مختص شما ثبت کنید. پردازشگرهای ویدیویی امروزه می‌توانند موارد زیر را فراهم کنند:

  • full scene anti aliasing ‏(FSAA)‏، که لبه‌های اشیا سه‌بعدی را نرم می‌کند.
  • ·        ​​​​​​​​ Anisotropic filtering‏(AF)‏، که باعث می‌شود تصاویر به شکلی واضح به نظر برسند.
  • ·        ​​​​​​​​نمایش Multiscreen
  • خروجی ویدیویی با نرخ فریم بالا
  • ویدیو با وضوح فوق العاده بالا با میلیون ها پیکسل
  • محاسبات تسریع شده با GPU

هر شرکت همچنین تکنیک‌های خاصی را توسعه داده‌است تا به GPU کمک کند تا رنگ‌ها، سایه، بافت‌ها و الگوها را به کار گیرد.

کاربرد کارت گرافیک

  • گیمینگ و بازی: اولین و مهمترین قطعه برای گیمر ها پردازنده گرافیکی است که به هنگام خرید باید به این نکته توجه شود. به هر میزانی که یک گیمر کیفیت بازی ویدیویی بیشتری بخواهد کارت گرافیک به همان نسبت باید قوی تر عمل کند زیرا کیفیت، میزان پردازش کارت گرافیک را بالا میبرد. هر پردازنده گرافیکی شامل یک رم است که در این کاربرد مقدار رم پردازنده گرافیکی نیز باید بالا باشد. حداقل فریم بر ثانیه کارت گرافیک برای یک گیمر، عدد ۳۰ است. بازی پایین تر از این عدد به شکلی روان اجرا نخواهد شد.
  • نرم افزار های گرافیکی برداری: اگر مدام در حال کار با نرم افزار هایی همچون اتوکد یا Civil3D هستید، کارت های گرافیک اختصاصی در بازار برای شما عرضه می شوند به عنوان مثال پردازنده گرافیکی سری Quadro که معمولا گران است و برای کاربرد شما این قیمت را می‌طلبد.
  • تولید محتوا: در این نوع کاربرد به شکلی مساوی از پردازنده مرکزی و گرافیکی استفاده می شود در نتیجه کارت گرافیکی هم قیمت با پردازنده مرکزی خود خریداری کنید.
  • نرم افزار های پردازش محور: در این دسته تمرکز خود را از پردازنده گرافیکی، بر CPU و حافظه بگذارید زیرا پردازنده گرافیکی چندان به کار شما نمی آید و لزومی ندارد که هزینه زیادی بابت آن بپردازید.

در هر صورت اگر قصد خرید کارت گرافیک را دارید، با مراجعه به سایت جهان بازار و دیدن تنوع محصولات به محصول موردنظر خود خواهید رسید و آن را با قیمتی مناسب در سبد خرید خود ثبت خواهید کرد. دلیل آن هم تنوع بالای کارت گرافیک و وجود بیش از ۱۷ سازنده در سایت شرکت جهان بازار است.

جهان بازار ، مرجع تخصصی خرید کارت گرافیک گیمینگ - گیمفا
خرید کارت گرافیک

خرید کارت گرافیک

اگر به هنگام کار با کامپیوتر اکثرا از نرم افزار هایی مثل فتوشاپ یا ۳D MAX استفاده می کنید، شما قطعا باید به دنبال خرید یک سیستم با پردازنده گرافیک قوی باشید؛ حتی اگر صرفا جهت گیم و بازی به سراغ کامپیوتر خود می روید باز هم کارت گرافیک بخش مهمی از کامپیوتر برای شماست. حال که با نحوه کار GPU و کارکرد آن آشنا شده اید کمی درباره خرید این قطعه از کامپیوتر صحبت و نکاتی را در این باره بیان می کنیم:

  • پردازنده گرافیک را ارزان نخرید: اگر به دنبال خرید یک کارت گرافیک پر قدرت هستید باید هزینه کنید.
  • همه به پردازنده گرافیکی خفن احتیاج ندارند: بسته به نیازتان به خرید پردازنده گرافیک بپردازید. گاهی یک کارت گرافیک متوسط کار شما را راه می اندازد و برای سیستم شما کفایت می کند.
  • بستری برای استفاده از قابلیت های کارت گرافیک تان ایجاد کنید: برای مثال اگر کارت گرافیکی قوی بر روی سیستم خود تعبیه کنید ولی مانیتور شما رزولوشن بالایی نداشته باشد نمی توانید کیفیت پردازنده گرافیک و اثر قدرت مازاد آن را حس کنید.
  • لیست نیاز ها و انتظارات خود را از پردازنده گرافیکی تعیین کنید: بهترین کارت گرافیک برای شخص شما کارت گرافیکی است که نیاز های شما را برآورده کند.
  • RAM کارت گرافیک: به هر میزانی که رم پردازنده گرافیک زیاد و از با کیفیت ترین انواع باشد در بازی های کامپیوتری سریع تر هستیم و پردازش تصویر قوی تری خواهیم داشت. پس به این بخش از پردازنده گرافیکی توجه کنید.
  • خنک کننده کارت گرافیک: از آنجایی که کارت های گرافیک گرمای زیادی تولید می کنند در صورتی که خنک کننده نداشته باشند می سوزند. کارت گرافیک های Reference خنک کننده دارند و نیازی به خرید این جز ندارند اما non- Reference  ها به خنک کننده احتیاج دارند.

بهترین سایت برای خرید آنلاین کارت گرافیک

شرکت جهان بازار با تمرکز بر عرضه کارت های گرافیک با کیفیت، بهترین سایت برای ثبت سفارش چنین محصولی است. اگر به دنبال برند خاصی از کارت گرافیک با قابلیت هایی مشخص هستید با ورود در سایت جهان بازار و مراجعه به بخش دسته بندی ها، به بخش قطعات کامپیوتری رفته و بر روی کارت گرافیک کلیک کنید تا به صفحه برند های مختلف این قطعه کامپیوتری وارد و با قیمت ها روبه رو شوید. دلیل اینکه ما شما را به خرید کارت گرافیک از سایت جهان بازار توصیه می کنیم موارد زیر است:

  • تنوع بالا: برای هر یک از کاربرد ها، سری کارت های گرافیک مخصوصی روانه بازار شده است. باید بگویم تمامی برند های تولید کننده کارت گرافیک جایگاه خوبی در بازار دارند. در هر صورت اکثر برند های کارت گرافیک توسط شرکت جهان بازار عرضه می شوند. از جمله ایسوس، گینوارد، پلیت، ازراک، پی ان وای و … . تنها کافیست به سایت www.jahanbazar.com رجوع کنید.
  • گارانتی معتبر: اگر برای خرید پردازنده گرافیکی نو اقدام می کنید حتما اعتبار گارانتی قابل توجه است. زیرا اگر پردازنده گرافیکی با خرابی مواجهه شود این کارت گارانتی است که می تواند مشکلات شما را حل کند. جهان بازار از طریق واردات قانونی کالا به دنبال عرضه محصول اصیل است و شما را با ارائه گارانتی از هر گونه نگرانی قبل از خرید آسوده می سازد. 
  • قیمت مناسب: معمولا کارت گرافیک به عنوان قطعه ای از کامپیوتر، گران قیمت است و هزینه زیادی برای خرید آن باید پرداخته شود؛ اما شرکت جهان بازار با قیمت مناسبی به عرضه آنها پرداخته است. جهت مشاهده قیمت کارت گرافیک به این سایت مراجعه فرمایید.
  • محصولات فن دار: از آنجایی که پردازنده گرافیکی گرمای زیادی تولید می کند، اکثر محصولات باید به همراه فن عرضه شوند که در سایت جهان بازار این مورد برقرار است. ​

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جهان بازار ، مرجع تخصصی خرید کارت گرافیک گیمینگ - گیمفا
جهان بازار ، مرجع تخصصی خرید کارت گرافیک گیمینگ - گیمفا
جهان بازار ، مرجع تخصصی خرید کارت گرافیک گیمینگ - گیمفا
جهان بازار ، مرجع تخصصی خرید کارت گرافیک گیمینگ - گیمفا
جهان بازار ، مرجع تخصصی خرید کارت گرافیک گیمینگ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • GAMER 1995 گفت:

    gtx 970 12 ملیون تومن ۳۹۰ بالایه ۸۰ ملیون من بچه بودم بابام با ۳۰ ملیون خونه ساخت الان پول سه تا رو باید بدی به یه gpu اونم حالا اگه برادران ماینر بزارن

  • GTA 6 گفت:

    سلام
    بسیار عالی اطلاعاتتون خوب بودن یکی اینکه به پهنای باند حافظه اشاره نکردید و دوم اینکه اون سایتی که معرفی کردید همش ناموجود زده
    به نظر حقیر سایت emalls.com بهترین سایت با تمامی فروشندگان هر نوع برند کارت گرافیک هست حتما سر بزنید
    با تشکر…

جهان بازار ، مرجع تخصصی خرید کارت گرافیک گیمینگ - گیمفا
جهان بازار ، مرجع تخصصی خرید کارت گرافیک گیمینگ - گیمفا