پلی‌استیشن 4 و شبیه ساز جدید Spine برای اجرای بازی - گیمفا
پلی‌استیشن 4 و شبیه ساز جدید Spine برای اجرای بازی - گیمفا
پلی‌استیشن 4 و شبیه ساز جدید Spine برای اجرای بازی - گیمفا
پلی‌استیشن 4 و شبیه ساز جدید Spine برای اجرای بازی - گیمفا

شبیه ساز جدیدی برای اجرای بازی‌های پلی‌استیشن ۴ منتشر شد

محمدمهدی روح‌الامینی
۱۳:۰۷ ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
شبیه ساز spine پلی‌استیشن 4

سرانجام، پس از گذشت هشت سال از انتشار کنسول پلی‌استیشن ۴، شبیه ساز جدیدی برای اجرای بازی‌های انحصاری این عنوان منتشر شد.

شبیه ساز Spine اولین و تنها شبیه ساز پایدار پلی‌استیشن ۴ است و کتابخانه‌ی بازی‌های قابل اجرا روی آن نیز در ۱ سپتامبر به‌روزرسانی شد. صدها بازی جدید و متفاوت در حال حاضر روی این شبیه ساز قابل تجربه هستند و توسعه دهنده‌ی آن نیز قول داده که به زودی بازی‌های بیشتری را راهی این شبیه ساز کند.

در حقیقت، Spine برای اولین بار از طریق یک ویدیوی یوتیوب (YouTube) که در تاریخ ۳ ژوئیه ۲۰۱۹ بارگذاری شد، معرفی گردید. در طول آن ویدیو شاهد بودیم که عناوینی مانند Megaman Legacy Collection و Stardew Valley از طریق این شبیه ساز اجرا شدند.

لازم به ذکر است که تا الان تلاش‌های زیادی برای ساخت شبیه ساز عناوین پلی‌استیشن ۴ انجام شده است. یکی از این تلاش‌ها، شبیه ساز Orbital بود که البته مشخص نشد سرانجام آن چه شد. همچنین، شبیه ساز GPCS4 نیز معرفی شده بود که البته تا الان موفق نشده تا هیچ بازی انحصاری را به درستی اجرا کند.

PCSX4 نیز یکی دیگر از شبیه سازهایی بود که به شدت امیدوار کننده ظاهر شد، اما بعدا مشخص شد که این تنها یک کلاهبرداری است و به سرعت از انتشار آن جلوگیری شد.

کنسول پلی‌استیشن 4

در حالی که اجرای بیش از سیصد بازی پلی‌استیشن ۴ از طریق Spine یک شاهکار بی‌سابقه است، باید توجه داشت که بعید به نظر می‌رسد Spine در حال حاضر بتواند بازی‌های سنگین و AAA را در بهترین حالت ممکن اجرا کند. اکثریت کتابخانه‌ی بازی‌های آن، عناوین کوچک و مستقل بودند.

همچنین، توسعه دهنده‌ی Spine در یادداشت‌هایی اعلام کرده است که در حال حاضر بازی‌های دو بعدی بهترین عملکرد را بر روی این پلتفرم دارند. نوشته‌های GitHub نیز تایید می‌کنند که با استفاده از این شبیه ساز، می‌توان از طریق کیبرد به تجربه‌ی بازی‌های انحصاری پرداخت. 

البته لازم به ذکر است که شبیه سازهای مختلفی تا به الان عرضه شده‌اند و به نظر می‌رسد که Spine موفق‌ترین آن‌ها تا الان است. همچنین، هنوز بحث‌های زیادی در رابطه با نحوه‌ی تاثیر یک شبیه ساز روی فروش بازی‌های مستقل وجود دارد چرا که استودیوهای توسعه دهنده‌ی عناوین مستقل معمولا استودیوهای کوچکی هستند و فروش بازی‌ها برایشان بسیار مهم است.

با این همه، می‌توان گفت که با استفاده از شبیه سازها می‌توان عناوین مستقل را بیشتر مشهور ساخت و به نوعی می‌شود کاری کرد تا بازی‌بازان بیشتری به تجربه‌ی آن‌ها بنشینند. برای مثال، بازی‌هایی نظیر Aibeya و Aikagi اصلا خارج از ژاپن منتشر نشده بودند و حال، با استفاده از شبیه سازها بازی‌بازان بیشتری می‌توانند آن‌ها را تجربه کنند.

نظر شما همراهان همیشگی گیمفا در این رابطه چیست؟ به نظرتان شبیه سازها ابزاری مفید هستند یا خیر؟ نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

Nemesis

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پلی‌استیشن 4 و شبیه ساز جدید Spine برای اجرای بازی - گیمفا
پلی‌استیشن 4 و شبیه ساز جدید Spine برای اجرای بازی - گیمفا
پلی‌استیشن 4 و شبیه ساز جدید Spine برای اجرای بازی - گیمفا
پلی‌استیشن 4 و شبیه ساز جدید Spine برای اجرای بازی - گیمفا
پلی‌استیشن 4 و شبیه ساز جدید Spine برای اجرای بازی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • s.a.m گفت:

    جیم رایان عامل نفوذی و در تلاش برای پایان ماموریت خویش یعنی نابودی پلی استیشن است . ژاپنی ها به خاطر چندرغاز سود بیشتر پلی استیشن را با دست خویش به نابودی کشاندند . آنها مهمترین شعار خود یعنی For The Players را زیر پا گذاشتند و بازی های زیادی را روی PC منتشر کردند . آنها تاوان خواهند داد . برای خیانتی که کردند.
    با تشکر .

    • یعنی فقط اونایی که ps دارن و طرفدار سونی هستن پلیرن؟ به اونایی که pc دارن اگه پلیر نیستن شما چی صداشون میکنی!؟

      • s.a.m گفت:

        اونا هم گیمر یا به قول شما پلیر هستن . چه فرقی میکنه دوست عزیز ؟ من قصد ناراحت کردن PC گیمرا رو نداشتم . بحث چیز دیگه ای هست . به هر حال هر کسی سلیقه ای داشته و یکی دوست داشته به جای پلی استیشن بره سیستم کامپیوتر ببنده . خیلی هم خوبه اتفاقا . مشکل اینه که با شایعاتی که چند وقته منتشر شده مثل اینکه کم کم دارن همه ی انحصاری های پلی استیشن رو روی بقیه ی پلتفرما منتشر میکنن و اینجوری دیگه دلیلی برای خرید پلی استیشن باقی نمیمونه . خب اگه قراره همه ی انحصاریا بیاد روی PC دیگه چرا گیمر کنسول بخره . اتفاقا خرید PC بهتر هم هست چون هزارتا نقطه قوت داره که هیچ کنسولی نداره . مشکلی که بوجود میاد اینه که پول خرید همون کنسول هم نیست چه برسه به خرید PC .

    • سلام – دادچ داری اشتباه می زنی – اتفاقا حرکت فوق العاده ای زد – ۱ اونای که پلی بازن هیچ وقت کوچ نمی کنن به PC پس چه بهتره که بازی هایی قدیمی که امید دیگه به فروششون نیست روی پلتفر PC منتشر کرد و دوباره از این راه سرمایه به دست اورد ، شما جای گرم و نرم نشستی و داری بازی می کنی ، هیچ توجه می کنی که سازندگان چقدر زحمت می کشن و یه بازی با اون کیفیت بیرون می دن پس حق دارن تا جایی می تونن از بازیشون کسب درامد کنن تا با امید و پشتوانه قوی تر ادامه بدن – دوم اونایی که بازی های پلی تجربه کردن و عاشق بازی هاش شدن دیگه صبر نمی کنن ۳ ۴ سال بعد بازی براشون منتشر بشه از همین رو مزش که رفت زیر دهنشون می رن پلی می خرن و فروش پلی هم بیشتر می شه – شما نگران اونا نباشه ، اونا اتاق فکر دارن و خوب می دونن چی کار کنن، بهترین حرکت ممکن می زنن –

  • Armin گفت:

    یه شبیه ساز درست ما ندیدیم جز شبیه ساز سگا و nec

  • Wild Rage گفت:

    هممم. شبیه ساز ها دارن پیشرفته میشن واقعا.
    خوشمان آمد
    البته خیلی خیلی جای رشد داره این شبیه ساز

  • Stardew valley که واسه گوشی هم هست چرا باید یک نفر با شبیه ساز نسخه ps4 رو بازی کنه😂
    ((بعید به نظر می‌رسد Spine در حال حاضر بتواند بازی‌های سنگین و AAA را در بهترین حالت ممکن اجرا کند))

    تو شبیه ساز تمام فشار روی CPU میاد و هیچ استفاده ای از GPU نمیشه برای همین اگر بخواد بازی های غول گرافیکی مثل لست ۲ رو اجرا کنه غیرممکن هست بتونه
    مگه اینکه ۱۰ سال دیگه یک CPU چند هزار دلاری بیاد که آنقدر قدرت داشته باشه

  • برای من شبیه ساز های سوییچ، ۳DS و PSP به شدت به درد بخور بودن. کلی از عنوان های شرقی که انحصاری کنسول های نینتندو بودن رو تجربه کردم.

    الانم که کارت گرافیک ندارم (بای بای PC) ، روی گوشی میتونم از یک سری شون استفاده کنم. درکل بنظرم شبیه ساز ها برای زنده نگه داشتن کنسول ها و بازی های قدیمی خیلی مهمن

    شبیه ساز های Citra و Yuzu خیلی خوب هستن

  • خب قطعا بهینه سازی شون سخته چون حتی شبیهساز های نینتندو و پلی ۳ و ایکس ۳۶۰ الان با کارت گرافیک های خوب مشکل قابل بازی هستن اما مشکل دارن

  • شبیه ساز ها سیستم بسیار قوی میخوان

    Rpc3 شبیه ساز ps3 سیستم نجومی میخواست

    واقعا جالبه معماری ps3 که کمتر از یک گیگ رم داشت نیاز به ۱۶ گیگ رم داره تا شبیه سازی بشه

  • majidam گفت:

    تا زمانی که نتونه انحصاریهای بزرگ سونی اجرا کنه بدرد نخور تلقی میشه چون همین بازیهایی که اجرا میکنه برای پی سی هم عرضه شده اون هم به بهترین شکل ممکن دقیقا مثل شبیه ساز ps3 هنوزم بازیهای انحصاری بزرگ نمیتونه اجرا کنه شاید اجرا کنه اما فریمش به قدری پایینه که بازی از روی سیستمت پاک میکنی و کاملا رهاش میکنی

  • سلام دوستان
    چند نکته راجع به Spine لازم هست بدونید:
    این شبیه ساز در حال حاضر صرفا برای لینوکس موجود هست.
    Spine متن باز (Open Source) نیست.
    فعلا توانایی اجرای بازی های دوبعدی و ایندی رو داره. ممکنه بتونید بازی های AAA رو هم اجرا کنید و منو و تنظیمات بازی رو ببینید اما توی اجرای خود بازی به مشکل می‌خورید.
    و در نهایت اینکه Spine راه اندازی سختی داره.
    شما علاوه بر لینوکس نیاز به یک PS4 جلبریک شده و چند تا بازی که روی اون PS4 نصب شده باشند دارید.
    باید firmware پلی‌استیشن۴ و همچنین فایل eboot.bin بازی نصب شده مد نظرتون رو استخراج و وارد شبیه ساز کنید تا در نهایت بتونید بازی کنید.
    این شبیه سازی فعلا رابط گرافیکی نداره و برای راه اندازی مجبورید توی محیط CLI چند خطی برای راه اندازی بنویسید.

  • ravi گفت:

    برای اجرای بازی رو این باید کم کم rtx20 داشته باشی

  • فکر اینکه این نرم افزار رو یک روزی دانلود کنی و روش رددد یا گاد اف وار اضافه بشن و تو بخوای اینا رو دانلود کنی و روی گوشی باهاشون بازی کنی بسیار سمی و مضحرفه!!! اونوقت شخص دیگری میره ps4 pro میخره و مثلا شصت دلار پول بازی میده و شصت دلار هم دسته میگیره میره خونه بازی رو با کیفیت ۴k 60fraim اجرا میکنه و حالشو میبره!!! من شبیه ساز ps3 قبلا روی کامپیوترم داشتم اولاش خوب بود یعنی یه کتابخونه داشت که صد بازی درجه یک رو مثل جی تی ای ۴ یا سن اندریاس و گاد۳ و مورتال کمبت ۹ رو میتونستی اجرا کنی و لذت ببری اما بعد ازچندماه بازی کردن و ریختن سه چهار تا بازی روش دیدم کامپیوترم هنگ کرد و پر از ویروس شد و نصف برنامه های مهم من یا پاک شدن یا دیگه باز نمیشدن آقا سرتون رو درد نیارم به خاطره یک برنامه اوباشی دوقرونی یه کامپیوتر چند میلیونی از بین رفت فقط اینو بدونید که این دوره زمونه هیچکس چیز رایگان به کس دیگه نمیده بخصوص بیاد صدتا بازی ps4 هم بده همه اینا کلاهبرداری و پولشویی هست اگر هم بازی درجه یک پی اس فور بیاره یا پلتفرمتون فدا میشه یا ازتون حسابی پول میگیره پیشنهادم اینه که این حرف اینکه پی اس فایو نخریم و وایسیم ده سال دیگه رایگان بازیاشو بازی کنیم را از سرتون بکشید بیرون…سپاس

    • PC Gamer گفت:

      چرا چرتو پرت میگی!: RPCS3 کی ویروس داره ستون؟ لینک ویروس توتال بده!
      ری… رو سیستمت ویروس ریختی به امولاتور اپن سورس گیر میدی بی سواد!؟
      من خودم Uncharted 1 بازی میکنم با سرعت خوب : ۱۰۸۰ ۳۲gb ra, 3900x هیچ وقت هم ویروس نیوفتاده، فقط یه کنترولر xbox لازم دارم.
      چرا عوام فریبی میکنی!

    • ST.ranger گفت:

      همون یه خط اخرت رو مینوشتی کافی بود و منظورت رو میرسوندی چرا داستان میبافی!؟
      من هر نوع شبیه سازی که بگی رو سیستم داشتم و دارم هیچ کدوم سیستم رو ویروسی نکردن! تبدیل ها تقریبا تا ps2 بی نقص اجرا میکنن! زحمت یه عده برنامه نویس اوباش! رو زیر سوال نبر جالبه بدونی گاد ۳ رو همین چند وقت پیش رو rpcs3 تموم کردم بعضی جاها میومد زیر ۳۰ فریم ولی قابل بازی بود!

  • onepunkman گفت:

    در اصل orbital داره به قول خودش شبیه ساز نمیسازه داره رو یک hardware-accelerated virtualization کار میکنه و spine هم داره کاری رو انجام میده که wine با برنامه های ویندوز تو لینوکس انجام میده و فقط تو لینوکسه
    orbital اتفاقا خیلی خوب تحت توسعه است و alexaltea پشتشه که تو rpcs3 نقش داشته و هنوز فعالن، در حال حاضر داره استاندار های خودشو خیلی خوب پیاده میکنه
    GPCS4 سازنده اش گفت فقط میخواد گرافیک اشکال سه بعدی رو یاد بگیره و بابت تحقیق روش کار میکنه اصلا چیز جدی ایی نیست
    PCSX4 کلاهبرداریه و یک کلون بی مصرف از PCSX2 هست، تو یوتیوب اشونم اونا بازی رو اجرا نکرده بودن اون ویدیو بود کلا
    RPCS4 هم هست یک پروژه شخصیه و توسط خود سازنده rpcs3 داره ساخته میشه، شبیه ساز روی یک سیستم عامل شبه یونیکس اجرا میشه، تونسته بازیای پلی استیشن ۴ رو بدون گرافیک و بدون اررور display ایی اجرا کنه، صفحه github اشون اصلا اپدیت نشده شاید تا وقتی ریلیز بشه که شایدم اصن نشه

  • sam snake 47 گفت:

    دیگه شبیه ساز چه اهمیتی داره؟ وقتی خود سونی داره انحصاریاشو واسه پیسی میده اونم با بهترین کیفیت! هم سونی سود میکنه هم پیسی گیمر بهترین استفاده رو داره. شبیه ساز مرد. دورانش تموم شد

  • PayaCast گفت:

    هیچ فایده ای نداره قشنگ، هنوز گاد آف وار ۱ پلی استیشن ۲ رو نمیشه با کیفیت مورد نظر و مناسب شبیه ps2 روی pc تجربه کرد الان توقع مناسب بودن از شبیه ساز ps4 قشنگ خیال پردازیه.

  • PC Gamer گفت:

    Emulators
    Name Platform(s) Latest Version FLOSS Active Recommended
    PC / x86
    Spine Linux ۲۰۲۱-۰۹-۱۰ ✗ ✓ ✗
    Orbital Windows Linux git ✓ ✓ ✗
    GPCS4 Windows git ✓ ✗ ✗
    PS4Delta Windows git ✓ ✗ ✗
    RPCS4 Linux git ✗ ✗ ✗

پلی‌استیشن 4 و شبیه ساز جدید Spine برای اجرای بازی - گیمفا
پلی‌استیشن 4 و شبیه ساز جدید Spine برای اجرای بازی - گیمفا