توسعه دهندهی We Happy Few: گیم پس بر توسعهی بازیها تأثیر منفی نمیگذارد
مدیر بخش روابط عمومی استودیوی کامپولژن گیمز (Compulsion Games)، توسعه دهندهی بازی We Happy Few، معتقد است که سرویس ایکسباکس گیم پس بر روند توسعهی بازیها اثر منفی نمیگذارد.
در مصاحبهی اخیر خود با ایکسباکس اسکواد (Xbox Squad)، توسعه دهندهی بازی We Happy Few، استودیوی کامپولژن گیمز، در مورد تاثیر ایکسباکس گیم پس (Xbox Game Pass) بر روند توسعهی بازیها صحبت میکند. در این مصاحبه، رئیس بخش روابط عمومی استودیو، نیلا حاجادس (Naila Hadjas) میگوید که سرویس گیم پس نه تنها بر روند توسعهی بازیها تأثیر منفی نمیگذارد، بلکه حتی باعث رشد آن نیز میشود.
حاجادس بیان میکند که گیم پس به بازیبازان بیشتری اجازه میدهد تا به یک بازی دسترسی داشته باشند و آن را امتحان کنند که همین مورد میتواند منجر به خرید یک بازی شود. عنوان We Happy Few بر روی سرویس گیم پس از طریق برنامهی IDXbox منتشر شد و حاجادس معتقد است توسعهی بازیها بر روی سرویس گیم پس هیچ نکتهی منفی خاصی ندارد.
نه تنها هیچ تاثیر منفی ندارد، بلکه نکات بسیار مثبت زیادی هم دارد. ما میخواهیم تا بازیهایی که میسازیم را همه تجربه کنند و از آنها لذت ببرند. به عنوان مثال، در مورد بازی We Happy Few، در ابتدا میخواستیم آن را فقط روی سرویس استیم (Steam) منتشر کنیم. با این حال، کم کم آن را از طریق برنامهی IDXbox برای پلتفرمهای ایکسباکس و سپس به طور همزمان برای پلیاستیشن اضافه کردیم.
آنچه ما واقعاً میخواهیم این است که مردم بتوانند بازی ما را تجربه کنند. انتشار یک بازی روی سرویس گیم پس به این معنی است که افراد بیشتری میتوانند آن را بازی کنند و در نتیجه آن را خریداری نمایند. بنابراین، به نظر من هیچ نکتهی منفی در این زمینه وجود ندارد.
حاجادس در ادامهی مصاحبه، بیان میدارد که تفاوتهای فنی بین ایکسباکس سری ایکس و سری اس تا حدودی آزار دهنده خواهند بود و احتمالا در زمینهی توسعهی بازیهای مختلف، استودیوهای توسعه دهنده را با محدودیتهایی روبرو خواهند کرد. لازم به ذکر است که در حال حاضر، استودیوی کامپولژن گیمز زیر مجموعهی ایکسباکس است و هنوز جزئیاتی از بازی بعدی در دست ساخت آنها منتشر نشده است.
همچنین، در صورت تمایل میتوانید تا نقد و بررسی بازی We Happy Few را به قلم محمد آریامقدم از اینجا مطالعه نمایید.
نظر شما همراهان همیشگی گیمفا در این رابطه چیست؟ به نظرتان سرویس ایکسباکس گیم پس بر توسعهی بازیها چه اثری خواهد گذاشت؟ نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
الان دوستان میگن ایکس باکس بهش پول داده
حاجی پول ها رو قبلا گرفته دیگه
اینا بازیشون رو برای انتشار روی گیمپس پولش رو میگیرن
پ ن پ برای رضای خدا و اگاه سازی من و شما اومده فکت صادر کرده
یه حرف کلی هم بزنم:
اکثریت شما فنای ایکس باکس تو همین سایت میگید گیم پس خوبه چون دیگه پول خرید بازی نمیدیم و اینو نقطه قوت کنسولتون حساب می کنید ، این با صحبت های این سازنده در تضاده
فکر که نمیکنی بازیا مفت میان رو گیمپس که؟!قطعا کسی که بازیشو میده رو گیمپس در طیه یه قراردادی پول دریافت میکنه از مایکروسافت و بنظرم همه میدونن که سازنده دیوانه نیست بازیشو مفت بیاره پس نگران اونا نباش حتما پولشونو گرفتن
خب حرف منو مرسی که تایید کردی🤣 منم میگم پول از مایکرو گرفته و زیر دستش هم هست
اینو نگه چی بگه
فرست پارتیشه نوشه جونش من درمورد ثردپارتیا میگم این که ماله خودشه:\
البته جیم رایان و دیگر دیپلمه های صنعت گیم نظر دیگه ای دارن – گربه دستش به گوشت نمی رسید میگفت پیف پیف بو میده
جیم رایان مسئول بخش سرگرمی پلی استیشن شد دیپلمه حالا این سازنده بی استعداد هم دکترا داره
فقط ضرب المثل که نوشتی😆😆
باید ساعت ها تجزیه تحلیل کنیم این کامنت رو
“حاجادس در ادامهی مصاحبه، بیان میدارد که تفاوتهای فنی بین ایکسباکس سری ایکس و سری اس تا حدودی آزار دهنده خواهند بود و احتمالا در زمینهی توسعهی بازیهای مختلف، استودیوهای توسعه دهنده را با محدودیتهایی روبرو خواهند کرد.” استودیو فرست پارتی مایکروسافت میگه سری اس باتل نک و ترمز نسل نهمه اما همچنان یه عده فن بوی ایکس باکس اعتقاد دارند نه اینطور نیست . در رابطه با گیم پس هم تجربه نشون داده بازی که روی گیم پس روز عرضه بیاد فروشش روی پلتفرم ایکس باکس بشدت افت میکنه نمونه ش هیدیس که ۹۳ درصد فروشش روی کنسول ها متعلق به پلی استیشن بود یا جدول های فروش هفتگی بریتانیا و سایر کشورها که اثری از بازیهای فرست پارتی مایکروسافت درش نمیبینیم این حرفش در مورد بازیهای ناشناخته و ایندی مثل بازیهای همین استودیو درسته وقتی در گیم پس قرار میگیره افراد بیشتری متوجه ش میشن و تعدادی گیمر هم میخرنش که باعث میشه فروشش از حالتی که روی گیم پس نیست بیشتر باشه اما در مورد آیپی های شناخته شده و بازیهای AAA صددرصد موجب کاهش شدید فروشش روی پلتفرم ایکس باکس میشه
این سازنده گفته که عرضه بازی ها روی گیم پس باعث فروش بیشتر اون بازی ها میشه که من کامل توضیح دادم . اصلا در مورد اون چیزی که شما میگید حرف نزدم
عزیز من مطمئنا مایکروسافت پول بسیار گنده ای به سازنده هیدیس داده… هیدیس اگه بازیش رو گیم پس نمیومد فروش می کرد ولی الان که رو گیم پس اومده فروش نکرده ولی پول گنده مایکرو رو گرفته جاش….
پس اون سودشو کرده تو لازم نیست غمشو بخوری…
چرا اینقدر آیکیو شما جعبه فنا پایینه اصلا کسی در مورد اینکه مایکرو یا سازنده بازی تردپارتی سود کرده یا نکرده حرف نزده بحث اینه که حضور بازیهای AAA سینگل پلیر توی روز عرضه روی گیم پس باعث کاهش شدید فروش اون بازی ها روی ایکس باکس میشه برعکس این چیزی که این سازنده ادعا کرده و فکت غلط داده
نه خییرررررررررررر…میزاره..این حرف رو منی که یکی از کارشناسای اینجام میگم، شما گوش کنید میزاره.حالا برم بابا اب داد رو بنویسم بفرستم برا معلمم
بله بازی ایی ک شما میسازی با بودجه بسیار پایین معلومه هیچ تاثیر منفی ایی براتون نداره
ولی وقتی ی بازی ایی ( از بازیای خود ایکس باکس مثال میزنم ) مث هیلو با بودجه زیاد تولید میشه
و از روز اول رو گیم پس عرضه میشه
طبیعتا ن تنها پول بودجه شو نمیتونه برگردونه تازه ضرر هم میکنه
حرفت کاملا درسته
نگاهی به لیست بازی های توی لیست گیم پس هم حرفت رو تایید میکنه تا حدود زیادی
حاجی شما چرا یکبار هم که شده فرتزا هرایزن پنج رو مثال نمی زنین؟؟؟ کیفیتش کم شده؟؟؟ فلایت کیفیتش کم شده؟؟؟
این استودیو کمپالشن هم داره یک بازی بزرگ رو با تقریبا صد نفر میسازه پس بازی اینم بزرگه کوچک نیست…
استخونشو از ایکس باکس وگیرد معلوم بید همچین وگوئه
ببین من کاری با اون کسی که reply کردی ندارم
ولی ناموسا اون سریال اشغال و درپیت نیست
اتفاقا جزو سریال های tier: s تاریخ تلوزیون ایرانه
گویش برره ایی اولین بار از سریال پاورچین اومد ، نه خود برره …. پاورچین سریال درپیتی بود قطعا
اتفاقا پاورچین بهترین سریال مهران مدیری بود
خوب مثل همیشه گیمفا یک یا دو بخش مصاحبه رو میذاره….
کلیت مصاحبه این بوده:
– بعد از دی ال سی ای که توی دسامبر ۲۰۱۹ دادن دارن روی بازی جدیدشون کار می کنن
– جمعیت اشون به ۸۰ نفر رسیده و گفته که خیلی مشتاقم که حضوری همدیگه رو ببینیم و گفت که برنامه این بوده که به ۹۰ یا ۱۰۰ نفر برسیم و توی آینده تعدادمون بیشتر از این نمیشه
– در مورد مشکلات کار کردن از خونه صحبت کرده
– گفته حمایت مایکروسافت به ما خیلی کمک می کنه و هدف ما خلق دنیا های خاصه و کیفیت رو به کمیت ترجیح میدیم
– بعدش گفت که ما استدیوی جوونی هستیم و از اشتباهاتمون درس می گیریم
– دی ان ای کامپولژن داستان و کارگردانی هنرمندانه اشه.
– بازی بعدی سوم شخص سینگل پلیره داستانی هستش و همه ی تیم دارن روش کار می کنن و شروع ایده پردازی از اوایل ۲۰۱۹ بوده
(خبرنگار چندتا سوال درباره بازی پرسید تا یه چیزی از زیر زبونش بکشه بیرون ولی نم پس نداد این جوری که من برداشت کردم احتمالا روی آنریل ۵ قراره توسعه پیدا کنه چون بعد تر اسم کوالیشن رو به عنوان استدویی که ساپورتشون می کنه میگه)
– خبرنگار پرسید آخر سال چیزی از این بازی می بینیم؟ خندید و گفت نمی دونم
– عضوی از Xbox Game Studios بودن روی استخدام کردن اعضا، بهتر شدن مکان استدیو و همچنین در اختیار داشتن کلی امکانات و منابع تاثیر داره
– گفته که دپارتمان های مختلف توی مایکروسافت هست که به ما کمک می کنن تا توی مسیر درست قرار بگیریم و همچنین بقیه ی استدیو ها هم هستن که بهمون ایده و مشاوره میدن و از Rare و Coalition نام برد. این پشتیبانی ای که توی مایکروسافت هست رو هیچ وقت نمی تونستیم به عنوان یه استدیوی مستقل داشته باشیم
– بعد خبرنگار پرسید شما به اونا کمک می کنید؟ گفت که اگه نیاز باشه چرا که نه، ولی بخوام رو راست باشم ما الان کوچیک ترین استدیو ی مایکروسافت هستیم و اونا خیلی به ما کمک می کنن
– توضیحات گیم پس رو بالا نوشته و در انتها ذکر کرد که تنها مشکلی که هست باید برای دو تا کنسول با قدرت متفاوت بازی رو بسازیم
– گفت مایکرو با ما دیکتاتور گونه برخورد نمی کنه و تلاش نمی کنه تمام کارامون رو زیر نظر داشته باشه، موقعی که وارد مایکروسافت میشی، یه دوره هایی هست که باید بگذرونی، کلیپ هایی هست که باید ببینی و توی اون ها چیز های خیلی ساده رو به ما توضیح میدن
مایکرو خیلی به این اهمیت میده: برابری در محل کار و احترام گذاشتن به همدیگه
موقعی که یه استدیو رو میخرن خیلی به اون جو و فرهنگ استدیو احترام میذارن
یه چیزی رو بهت میگم، من توی مایکروسافت خیلی احساس امنیت می کنم چون می دونم موقعی که به مشکل بخورم همیشه منابع اش رو دارن که بهم کمک کنن
– بعد درباره آزار و اذیت هایی که توی این صنعت برای خانم ها و نژاد پرستی هایی که میشه توضیحاتی خشن و سختی داد lol
و تمام
صحبت های چند تا خانم و آقای ایرانی ای که توی مایکرو کار می کنن رو گوش می کردم اونا هم می گفتن محیط کاری خیلی سالمی داره و مسئله ی نژاد پرستی رو موقع کار باهاش رو به رو نمی شیم که به نظر من خیلی مهمه الان که Xbox به دنبال اینه که توی نقاط مختلف دنیا استدیو داشته باشه تبلیغ این نما از محیط کاریشون خیلی مفیده
مرسی بابت توضیحات تکمیلیت
محض اطلاع سایت قسمتای مهم رو میذاره الان همه میدونن کار از خونه مشکله ولی اینکه فقط این قسمت مصاحبه رو پوشش دادن هم یه جوریه =/
بیطرف ها قبلا نظرشونو در مورد گیم پس گفتند رییس تیک تو و جوزف فارس و شان لیدن هم بیطرف حساب میشه چون موقعی که در مورد گیم پس اظهار نظر کرده بود که مدت زیادی بود از سونی جدا شده بود من ندیدم غیر از سازنده های بازیهای انلاین و سرویس محور و سازنده های بازیهای ایندی ، کله گنده های صنعت گیم تعریفی از گیم پس کرده باشند
شاون لیدن بی طرفه … ممنون روشنم کردی 😄
بعد از یک سال نیست بعد از ۶ ماهه پس اطلاعات غلط نده. بقیه صحبت هات هم انقدر مضحکه نمیشه جواب داد اصلا.
مدیران راک استار تا وقتی امثال شما فرت و فرت gtav برای ۱۰ سال پیش رو میخرن باید هم نظرشون در مورد گیم پس منفی باشه 🤣
یه چیزی بگو که نشه نقضش رو آورد.. فقط کافیه جدول هفتگی انگلستان رو نگاه کنی ….
بازی بالای ۹۰ هم هست که تو گیم پس هست به متا نیست
من با حرف این سازنده مخالفم
اگر بازی شما ایندی و AA باشه شاید کمی درست باشه
اون هم کمی نه کاملا
ولی برای بازی AAA کاملا اشتباهه
اکثریت بازی های گیم پس هم ببینید عناوینی هستند که فروششون رو قبلا کردند و تاریخ مصرف گذشته هستند
خود مایکرو با عناوینی مثل ۱۲ دقیقه و این بازی ، لیست رو سعی میکنه پر کنه ولی چند تا عنوان خفن AAA در روز عرضه میاد روی این لیست؟
به نظر من که برای بازی AAA خصوصا داستان محور سم خالص هست
نهایت در یک ۴۸ ساعت بازی رو تموم میکنم نیازی به خریدش نیست دیگه
بستگی داره حرف شما. اگه بازی های AAA استودیو فرست پارتی باشن که خب مشکلی نیست چون مایکروسافت به هیچ وجه برای اونا کم نمیزاره ( و تعداد سابسکرایبر ها هم داره میره بالا) و خیلی از یوزر های گیم پس بازی های مورد علاقشون رو میخرن
ولی اگه AAA ثردپارتی باشه اون موقع یه چیزی. که البته برای حضور یه بازی ثردپارتی تریپل A مایکروسافت احتمالا یه صد میلیونی رو میده بهشون.
مایکرو خب پولداره مشکلی نداره
سرویسش و کنسولش فروش بره یا بازی فروش کنه فرقی نداره
من معتقدم گیم پس نقطه قوت ایکس باکس هست که نیاز به خرید بازی رو برطرف میکنه
و بازی روی این سرویس نیازی نیست بخریش
یه هفته دو هفته تمومش میکنی و خلاص
اوترایدرز، بک فور بلاد، یاکوزا ۶ و… به علاوه بازی های خود XGS و بازی های EA که ۶ ماه بعد عرضه میان.
حاجی مثلا کال اف چرا نمیاد روی این سرویس؟
خیلی ساده است این مسئله
خب طبیعیه. الان نتفلیکس هم همهی سریال های خوب دنیا توش نیست و بعضیاشون روی سرویس های رقیبه. پس چرا بتلفیلد هست؟ چرا تایتانفال هست؟ انتظار نداری که کل بازی های دنیارو بیارن رو این سرویس که؟
در هر صورت با نظرت مخالفم
اگر بتل۲۰۴۲ روز عرضه اومد روی گیمپس و فروشش افت نکرد من حرفم رو پس میگیرم
و ساده تر از اون قبول کردنه این قضیه که مایکروسافت نیازی به کالاف و …. نداره که بیاره رو گیمپس چرا؟چون مایکروسافت ۲۳تا استودیو داره که دارن بازی میسازن و برای گیم پس تولید محتوا میکنن کمی بهش فکر کنی میفهمی حرفت مسخرست تا پایان امسال دوتا بازی AAA از استودیو های خودش روز عرضه میان تو گیم پس چرا باید بره برا کالاف هزینه کنه؟!از اون ور ۲۰۲۲ پره بازیای AAA هست که توسط استودیو های خودش تولید میشن نمونش استارفیلد و رد فال و … تازه جدا از اونم بازیایی مثله بک فور بلاد و اِ پلیگ تیل و … هم روز عرضه میان!!
الان شما فکر میکنی عرضه روی گیمپس فروش بازی رو بیشتر میکنه؟؟ لوب کلام!
هدف فروش بازی نیست هدف فروش اشتراک گیم پسه و بله گیم پس قطعا رشد میکنه
اصلا نه هیت بود نه ترول
اکثر بازی هایی که روز عرضه میان روی گیم پس بازی های خود مایکرو هستند و مایکرو فروش بازیش مهم نیست
فروش سرویس و سود نهایی واسش مهمه
قضیه خیلی ساده است
من یه بازی داستان محور رو نیازی نمی بینم بخرم وقتی توی گیم پس تمومش میکنم، نهایت استارفیلد مثلا دو ماه طول میکشه تمومش کنی
خب دو ماه اشتراک گیم پس نصف پول خرید کامل بازی هم نمیشه
شما خودتون نقطه قوت گیم پس رو نیاز نداشتن به خرید بازی می دونید غیر از اینه مگه