پلی استیشن استودیوی Firesprite را خریداری کرد
پلی استیشن استودیوی Firesprite را خریداری کرد
پلی استیشن استودیوی Firesprite را خریداری کرد
پلی استیشن استودیوی Firesprite را خریداری کرد

پلی استیشن استودیوی Firesprite را خریداری کرد

محمد حسین کریمی
۱۸:۴۷ ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
پلی استیشن استودیوی Firesprite را خریداری کرد

دقایقی پیش سونی از طریق بلاگ پلی استیشن اعلام کرد که استودیوی جدیدی با نام Firesprite را خریداری کرده است. این استودیو وظیفه ساخت The Playroom را بر عهده داشت.

بیانیه‌ی زیر از سوی پلی استیشن پیرامون تصاحب جدید به اشتراک گذاشته شده است:

پس از چندین همکاری مشترک و نزدیک که شامل The Playroom و The Playroom VR نیز می‌شود، خشنود هستیم که اعلام کنیم Firesprite به عنوان ۱۴امین استودیو به خانواده‌ی استودیوهای پلی استیشن ملحق شده است! تعدادی از اعضا از استودیوی لیورپول بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی به این تیم اضافه شده‌اند و ما به آن‌ها خوش‌آمد می‌گوییم.

Firesprite یک استودیوی خلاق و بلندپرواز است که در زمینه‌ی خلق تجربه‌های بی‌نظیر و نمایش قدرت‌های سخت‌افزاری مهارت دارد. مهارت‌های تکنیکی و قابلیت‌های مثال زدنی آن‌ها به ما کمک خواهد کرد تا کاتالوگ بازی‌های انحصاری جذاب خود را گسترش دهیم و ما فکر می‌کنیم که باید نسبت به آینده هیجان‌زده باشید.

در ادامه بیانیه‌ی تیم Firespirte پیرامون ملحق شدن به پلی استیشن را می‌خوانید:

امروز روز هیجان‌انگیزی برای Firesprite به شمار می‌رود، زیرا ما با پشتیبانی هرمن و خانواده‌ی پلی استیشن به مجموعه استودیوهای پلی استیشن ملحق می‌شویم. ما به شدت نسبت به ماجراجویی‌های پیش روی خود امیدوار هستیم.

Firesprite در سال ۲۰۱۲ با هدف خلق بازی‌های نوآورانه و تجربه‌های جدید پایه‌گذاری شد و دفتر اصلی آن در لیورپول قرار دارد. تیم ما از سازندگان بزرگی تشکیل شده است که در طول تاریخ آثار جذابی مانند WipEout را ارائه داده‌اند.

ما از همکاری با بسیاری از ناشران و سازندگان خارج از مجموعه‌ی خود بسیار لذت بردیم و به طور خاص پلی استیشن برای دهه‌ی گذشته همیشه دوست و همکار ما بوده است. ما با یکدیگر روی عناوینی مانند Run Sackboy! Run ،The PlayRoom و The PlayRoom VR کار کرده‌ایم.

همچنین پلی استیشن به ما این فرصت را داد که روی آی‌پی (IP) خود یعنی The Persistence کار کنیم و آن‌ها حول این پروژه‌ی ترسناک، آزادی کامل را به ما دادند. ما می‌دانیم که از این به بعد به عنوان یک استودیوی اختصاصی پلی استیشن، آن‌ها آزادی کامل را به ما خواهند داد تا خلاقیت و نوآوری‌های تکنیکی را با یکدیگر ترکیب کنیم و تجربه‌های خارق‌العاده‌ای را برای طرفداران پلی استیشن به ارمغان بیاوریم.

جزئیات بیشتر پیرامون استودیوی Firesprite:

  • بیش ۲۵۰ کارمند خلاق در این استودیو فعالیت دارند.
  • تعداد زیادی از اعضای قدیمی SIE Liverpool در این استودیو مستقر شده‌اند.
  • استودیو دو بازی AAA جدید در دست ساخت دارد، یک بازی شوتر چندنفره‌ی اکشن و یک عنوان ماجراجویی داستان‌محور با روایتی چند شاخه‌ای

مدتی پیش هاوس‌مارک (Housemarque) به استودیوهای پلی استیشن ملحق شد. به نظر می‌رسد که آن‌ها استودیوهایی را به عنوان فرصت سرمایه‌گذاری در نظر می‌گیرند که سابقه‌ی طولانی همکاری با آن‌ها را داشته باشند.

نظر شما در این باره چیست؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پلی استیشن استودیوی Firesprite را خریداری کرد
پلی استیشن استودیوی Firesprite را خریداری کرد
پلی استیشن استودیوی Firesprite را خریداری کرد
پلی استیشن استودیوی Firesprite را خریداری کرد
پلی استیشن استودیوی Firesprite را خریداری کرد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • مبارک پلی استیشن باشه!!
    انشالله خرید رسمی استودیوی بلوپوینت گیمز تو مراسم سونی

  • بنظرم استودیو خوبیه و پروژه ترسناکشون رو نمی دونم چطوریه کسی میدونه برای کنسول می آید یا وی ار 🤨؟

  • Sina_2081 گفت:

    این استودیو کارش توی vr درسته . به احتمال خیلی زیاد دارن بازی برای vr 2 میسازن ولی چرا این خبر رو توی مراسمشون اعلام نکردن ؟ (چندساعت پیش این استودیو لوگوش رو تغییر داد ، تو نگو خبریه)

  • Wild Rage گفت:

    به سلامتی. مبارکه!!
    ببینیم بازی بعدیشون چطور میشه (انتظار واسه بازی استودیو های تازه تاسیس خیلی جالبه)

  • darkwarrior گفت:

    مبارک باشه گزینه خرید بعدی بدون شک بلوپوینته

  • ببین چخبره تو مراسم که حتی خرید استدیو های بزرگ(نسبتا) رو خارج از مراسم میگه

  • شایعات عجیبی چند روزه سایتای خارجی دارن کار میکنن از لیک شدن خرید تیک تو

    • The Red Devil گفت:

      اون از تاثیرات نزدیک شدن به ایونت پلی استیشنه
      خرید تیک تو هم میره پیش خرید سگا

    • به گمانم تنسنت ، سونی که توان مالی خرید کامل نداره شاید بتونه با شیر کردن سهام بین هم ادغام بشن ، مایکروسافت هم که تازه بتسدا رو خریده و یک خرید بزرگ واقعا صنعت بازی رو مونوپلی می‌کنه و البته اجازش رو هم نمیدن پس میمونه تنسنت که اومده صنعت بازی رو با جاش بخره حزب کمونیست چین هم پشتشه میگن اکثر سرمایه نقدی این شرکت برای خرید از این حزب بهش تزریق میشه تا الان ۶۰ میلیارد دلار خرید داشته که حتی مایکروسافت هم نداشته پس به نظرم تنسنت باشه

      • Wild Rage گفت:

        من که فکر میکنم مایکروسافت تیک تو رو عمرا نمیخره
        ولی اگه بخواد میتونه بخره. مارکت لیدر از یه طرف سونی هست و از طرفی کلی شرکت مثل EA و Ubisoft و Square Enix و Sega و … وجود دارن و تعداد شرکت های صنعت گیم زیاده. به هیچ وجه حالا حالا ها به جایی نمیرسه که جلوی مایکروسافت رو بگیرن.
        مایکروسافت هم که رسما گفته که به شددددت در ایکس باکس سرمایه گذاری خواهد کرد و از پایه های اصلیش حسابش خواهد کرد.

        و دلیل اینکه تیک تو رو نمیخرن بنظرم اینه که جدا از ای پی های خوبی که دارن. اونجوری استودیو ندارن که زیاد بازی بسازن. منظورم اینه که مایکروسافت برای گیم پس نیاز به ای پی داره و تعداد زیادی استودیو که از اون ای پی ها بازی بسازن. الان برای مثال راکستار (که خودش شامل کلی استودیو مختلف هست) حداقل بین هر بازیش ۵ سال فاصله هست. استودیو گوست استوری گیمز هست که توسط کن لوین ساخته شده و در حال ساخت ای پی جدید هست.
        کلود چیمبر هست (همون ایرشنال گیمز سابق) که دارن بایوشاک جدید رو میسازن. فایرکسیز گیمز هست که XCOM و Civilization رو ساخته. هنگر ۱۳ هست که مافیا ۲ و ۳ و ریمستر و اینا رو ساخته. ویژوال کانسپتز هست که سری NBA و WWE رو ساخته (که خیلی هم خوب نبودن بعضیاشون). Parrot Games که این اصلا یه چیز نامعلومیه که حتی سایت هم نداره و تو ورد پرس هست. گیر باکس هم که دیگه زیر ۲k نیست.
        بعضی از این ای پی ها و استودیو ها خیلی خیلی خوب هستن مثل راکستار و کلود چیمبر و شاید گوست استوری گیمز. ولی به اندازه کافی نیستن که ادم بره کلی پول بده بابت تیک تو. اینا در کل ۲ یا ۳ تاشون شاهکار سازن و خب زمان زیادی هم میبره تا بازیشونو بسازن.
        ولی برای مثال نگاه کنید مایکروسافت با خرید بتسدا چی گیرش اومد. بتسدا ماریلند (سازنده فال اوت ۳ و ۴ و اسکایریم و ابلیوین و استارفیلد) و استین. ارکین (سازنده سری دیسانرد و پری) که دو تیم داره. اید سافتور (سازنده سری دوم). ماشین گیمز (سازنده سری ولفنشتاین که الان دارن ایندیانا جونز میسازن). تانگو گیمز (سازنده سری اویل ویثین) که اینطور که میگن دو تیم داره که یکیش داره گوست وایر میسازه. زنیمکس انلاین (سازنده الدر اسکرولز انلاین) که خب قراره ای پی جدید بسازه. و چند استودیو که بازی موبایل میسازن.

        اینطور که مردم هم میگن چین به تنسنت دستور داده دیگه پول برای خرید استودیو و شرکت و … خرج نکنه.

      • مشکلی در رابطه با انحصار طلبی پیش نمیاد براشون چون اول تو آمریکا رقیب ندارند و دولت گیر نمیده دوم اگه بخوان بخرند حمایتم میشن چون چین نفوذش تو گیمینگ خیلی بالا رفته مثل تیک تو که چون چین اجازه نداد ماکرو بخرتش ترامپ تحریم کرد چین رو اینا هرچی که باعث ضربه به چین بشه رو جلوشو نمیگیرند تنسنت براشون خطری شده

    • r_dh گفت:

      شایعه قدیمیه داداش. بعید میدونم همچین اتفاقی بیفته. شرایط تیک۲ با شرایط بثسدا (قبل از خریده شدن) خیلی فرق داره.

    • احتمال بسیاااااار بالا فقط بخاطر مراسم سونی شایعه شده چون اگر ایکس باکس فن هم باشی یکم فکر کنی می بینی که این معامله خیلی بعیده، از طرفی چرا باید سهامدار ها حاضر بشن آیپی ها و استودیو راکستار رو بفروشن وقتی انقدر دارن از جی تی ای وی سود می کنن و از اونطرف قطعا با اومدن جی تی ای ۶ سود کلانی می کنن و از طرف دیگه حتما مایکروسافت باید برای این خرید چندین برابر بتسدا هزینه کنه که قطعا اینجوری ایکس باکس بسیار زیاد میره تو ضرر و باید خیلی کار کنه تا به سود برسه، آیا مایکروسافت انقدر از ایکس باکس مطمئنه که همچین ریسکی رو بکنه؟ من بشخصه این شایعه رو صرفا ساخته ذهن مریض چند تا فن بوی میدونم و اگر مایکروسافت بخواد در این حد خرج کنه براحتی می تونه خیلی استودیو و حتی ناشر های دیگه رو بخره که از لحاظ کمیت استودیو های ایکس باکس رو تقویت می کنن و اگر روزی هم بخواد تیک تو رو بخره با اینکار می تونه سریع تر به سود و جذب مخاطب برسه تا اینکارو بکنه نه اینکه بیاد یهو تو این اوضاع ایکس باکس همچین خرید بزرگی رو انجام بده.

      • Hasan0930 گفت:

        کلا تیک تو فقط راکستارش خوبه بقیه اش بازی هاشون متوسط یا متوسط رو به بالاست… بازی شاهکار ولی نمیدن…

        ولی به نظرم مایکرو یک یا چندتا استودیو‌ رو خریده و گذاشته بعد نمایش سونی رو کنه..‌ .

        مثل سال قبل که ۷سپتامبر بتسدا رو خریدن و بعد قیمت کنسول رو هم گفتن تا بالاخره پلی استیشن نمایش بذاره بعد منتظر موندن پلی استیشن نمایش بذاره ۱۴ سپتامبر (( یا همین طرفا )) پلی استیشن رویداد گذاشت و توش گاد رو معرفی کرد و قیمت پلی استیشن…

        بعدشم مایکرو اجازه داد قشنگ تمام فن بوی ها ایکس باکس رو هیت کنن و بگن ایکس باکس بازی لانچ نداره و مثل نسل قبل میبازه و خلاصه قشنگ هیتاشونو بکنن تا بعد با یک خبر بسیار بزرگ و شوکه کننده همه رو ضایع کنه و حرفاشون باطل دربیاد تا دیگه کسی به حرفاشون گوش نکنه (( خودش یک روش بازاریابی هست ))

        بعد ۳۱ سپتامبر خرید بتسدا رو اعلام کردن… حرکتی که پلی استیشن اصلا فکر نمی کرد همچنین کاری کنه..‌ در واقع ایکس باکس جوری رفتار کرد که انگار دیگه تمام برگ برنده ها را رو کرده و الان نوبت پلی استیشنه که حرف آخر رو بزنه….

        الانم مایکروسافت با نمایش گیمزکام طوری رفتار کرد که پلی استیشن فکر کنه ایکس باکس تمام برگ برنده ها را رو کرده…

        یاد پرفسور در سریال مانی هست افتادم که پلیسا رو چه طوری طبق خواسته خوش برنامه ریزی می کرد… و اون بیچاره ها هم خبر نداشتن…

        • آره منم با آقای کریمی در همین مورد تو چند پست قبل بحث داشتم و بنظرم همچنان مایکروسافت میتونه غافلگیری داشته باشه که شاید برای بعد مراسم سونی گذاشته باشه ولی خوب قطعی نیست و خرید استودیو هم طبق گفته خودشون ادامه داره ولی اگر تو ۲۰۲۱ خبری از خرید استودیو اعلام نکنن نباید تعجب کرد چون بتسدا اونقدر پر هزینه و دهن پرکن بود که تا یکسال بعدش هم نیازی به خرید جدید نباشه، در هر صورت مایکروسافت هنوز جا برای سوپرایز داره و از کجا معلوم شاید نمایش گیم پلی هیلو رو از دستی انداخته بعد از این رویداد تا با نشون دادن پیشرفت های بازی نسبت به پارسال طرفدار ها رو غافلگیر کنن. باید منتظر بشیم تا زمان همه چیز رو روشن کنه.

        • Max22 گفت:

          یعنی اینقدر مایکرو ذلیل شده واسه جواب دادن به هر کاری که سونی انجام میده. بیا فرتی ناشر بخره!
          شما فن بوی های مایکرو هم الاماشا.. لیست آرزوهاتون مثل همیشه بلنده مثلا بیاد تیک تو یا ناشرهای بزرگ دیگه رو بخره!
          اما حیف دریغ از ذره ای استعداد. زمان مشخص میکنه بازی های آینده بتسدا زیر نظر مایکرو چه کیفیتی نسبت به قبل خواهند داشت( جدا از بازی های که قبل از خرید داشتن ساخته میشدن مثل استارفیلد)

  • MahyarMsm گفت:

    تبریک میگم
    معلومه استودیو با استعدادی هستن. منتظر پروژه های ایندشون هستم👍👍
    چرا اینو نخواستن فردا اعلام کنن؟ امیدوارم فردا خبر خرید بلوپوینت رو هم اعلام کنن
    صبر ندارم برای فردا

  • Matin_kh گفت:

    به به ❤ یه استودیو خوب رو خریدن واقعا این تیم با استعداده 👌 مبارک باشه

  • Matin_kh گفت:

    جنگ جهانی سوم = play station vs xbox

  • mugiwara07 گفت:

    به به مبارک باشه
    خبر خرید بلوپوینت هم اگه تو مراسم فردا بیاد عالیه 🙂

  • سونی موتورش برای خرید گیمینگ تازه داره گرم میشه اول هوسمارک ، بعد نیکسز حالا هم فایر اسپریت ، بلوپوینت هم خریده هنوز اعلام نکرده و تازه این اول نسله اینقدر خرید کرده اگه به نسل هشتم نگاه کنید به ساکر پانچ رو سال ۲۰۱۱ خرید پیش از عرضه پلی استیشن فور و یکی اینسامیناک سال ۲۰۱۹ یعنی تو کل نسل هشتم فقط یه خرید داشت که با آخرین خریدش هشت سال فاصله داشت اما الان ۴ استودیو در یه سال شاهکاره ، حالا بماند که دور رقابت پلی استیشن و ایکس باکس از سال ۲۰۲۲ شروع میشه و خرید های بیشتری هم در راه است

    • parsa.s71 گفت:

      گویا یه استودیو توی ژاپن هم تاسیس کرده که اعضاش ، اعضای سابق کونامی و اسکوئر انیکس و کپکام هستند و قراره یه آیپی جدید غرب پسند و شرق پسند مثل رزیدنت اویل بسازن . علاوه بر اینا سونی کلی استودیو پشتیبان داره که کمک زیادی به استودیوهای اصلی ش میکنند

  • Adler گفت:

    خیلی خوبه تعداد این استودیو به اندازه پلی گرانده
    این استودیو روی ۳ عنوان داره کار می‌کنه
    یکی یک بازی بلاد باکستر
    دومی یک بازی مولتی پلیر
    سومی یک بازی وی ار هستش

  • @alistar گفت:

    اقای کریمی یه سؤال لطفا اگه میشه جواب بدید ، چقدر احتمال میدید که سونی یه خرید بزرگ رو در رویداد یا بعدش اعلام کنه ، خریدی که هیچ کس انتظار نداره ؟ اصلا ممکنه به نظرتون ؟

  • ASHEN ONE گفت:

    به به مبارکه😍
    ماشالله چه پروژه های بلندپروازانه ای دارند.
    تعداد کارمندان هم خیلی بالاست.

  • ASHEN ONE گفت:

    یخورده عجیبه.
    چرا الان گفت ؟
    میتونست فردا موقع مراسم بگه

  • Hope گفت:

    نسل نهم هم برای ایکس باکس و هم برای پلی استیشن فوق العاده ست، واقعا رقابت توی هر صنعتی جون تازه بهش تزریق میکنه، امیدوارم هر دو شرکت موفق بشن که در نهایت به نفع گیمرهاست.

  • Black Knight گفت:

    ببین خود کنفرانس چیه که اومدن قبلش خرید رو اعلام کردن ! 😶

  • Max22 گفت:

    بهبه تبریک به سونی و دوستان سونی فن عزیز‌‌‌

پلی استیشن استودیوی Firesprite را خریداری کرد
پلی استیشن استودیوی Firesprite را خریداری کرد