بهترین بازی‌های کینکت ایکس باکس وان- گیمفا 
بهترین بازی‌های کینکت ایکس باکس وان- گیمفا 
بهترین بازی‌های کینکت ایکس باکس وان- گیمفا 
بهترین بازی‌های کینکت ایکس باکس وان- گیمفا 

۱۰ بازی برتر کینکت ایکس باکس وان؛ بهترین روش فعالیت در خانه

سهند خانمحمدی
۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - 09:00
بهترین بازی‌های کینکت ایکس باکس وان- گیمفا 

در سال ۲۰۱۰ مایکروسافت یکی از جالب‌ترین محصولات خود را معرفی کرد که این دستگاه جدید، کینکت، نام داشت. کینکت از زمان عرضه و حتی تا امروز یکی از خلاقانه‌ترین ایده‌ها در زمینه‌ی گیمینگ است. البته این دستگاه کاربردهای دیگری به جز گیمینگ (برای مثال در زمینه اسکن ۳بعدی و …) نیز داشت. در سال ۲۰۱۳ مایکروسافت کینکت ایکس باکس وان را معرفی کرد که این ورژن از هر نظر از نسخه قبلی بهتر بود. حال ما در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به لیست بهترین بازی‌های کینکت کنسول ایکس باکس وان بیندازیم.

کینکت به طور کلی یک دستگاه منحصر به فرد بود. زمانی که رقبای آن مثل Wii و Playstation Move نیاز به یک کنترلر در دست شما داشتند، کینکت بدون هیچ چیز دست و پا گیری به شما تجربه‌ی متفاوتی از گیمینگ را ارائه می‌داد. برخی باور داشتند کینکت آینده دنیای گیمینگ خواهد بود. این حرف تا حدی هم درست بود. اما مایکروسافت با سیاست گذاری کاملاً اشتباه، پتانسیل این ایده را از بین بُرد. برای مثال این‌که روی کنسول ایکس باکس وان در زمان عرضه، کینکت به صورت اجباری وجود داشت و باعث شد ایکس باکس ۱۰۰ دلار از رقیب خود گران‌تر باشد.

اما با وجود همه این مشکلات، همچنان کینکت طرفداران خود را دارد و در میان بازی‌های کینکت مواردی وجود دارند که بسیار زیبا و جذاب هستند. مخصوصاً از این جهت که این بازی‌ها شما را مجبور به فعالیت می‌کنند. چیزی که در جامعه‌ی گیمینگ کم پیدا می‌شود!

دستگاه کینکت چیست؟

قبل از پرداختن به بازی‌ها، بد نیست نگاهی به خود دستگاه بیاندازیم. کینکت یک سنسور حرکتی است. این دستگاه با استفاده از تعدادی دوربین حرکات شما را ردیابی کرده و به همراه هوش مصنوعی می‌تواند یک مدل سه بعدی از شما بسازد. تکنولوژی داخل کینکت از همان ابتدا بسیار پیشرفته بود. در کینکت ایکس باکس وان همه این موارد بهتر شده و به بلوغ خوبی رسیدند.

کینکت ایکس باکس وان دارای یک دوربین اچ دی بود، تمام سنسورهای آن بسیار دقیق‌تر شده و در زمینه تشخیص صدا هم پیشرفت عظیمی داشت. دستیار صوتی مایکروسافت به نام Cortana نیز وارد ایکس باکس شد و با کینکت یک تجربه جالب را در اختیار شما قرار می‌داد.

بهترین بازی‌های کینکت ایکس باکس

تصویری از این دستگاه دوست داشتنی که متأسفانه تولیدش متوقف شده است.

در سال ۲۰۱۷ مایکروسافت اعلام کرد که دیگر کینکت تولید نخواهد کرد، پس در حال حاضر دستگاه کینکت تولید نمی‌شود اما شما می‌توانید آن را برای خرید پیدا کنید. راستش فروش کینکت آن چنان خوب نبود، اما ایده‌ی پشت آن بسیار از زمان خودش جلوتر بود، به طوری که ممکن است چند سال دیگر دوباره به دنیای گیمینگ بازگردد.

در این مقاله ما قصد داریم تا ۱۰ تا از بهترین بازی‌های کینکت Xbox One را به شما معرفی کنیم. این لیست بر اساس نظر شخصی نبوده و از مطالب مختلفی در مورد برترین بازی‌های کینکت برای گردآوری لیست استفاده شده است. حال با لیست بهترین بازی‌های کینکت ایکس باکس وان با ما همراه باشید.


Commander Cherry’s Puzzle Journey

این لیست را با یکی از خلاقانه‌ترین بازی‌های ساخته شده شروع می‌کنیم. Commander Cherry’s Puzzle journey یک بازی ترکیبی از کینکت و کنترلر است. به این معنا که شما با استفاده از بدنتان مسیر و موانع را ساخته و با کنترلر شخصیت را در بازی تکان می‌دهید. این بازی به شدت بامزه و جالب است. قسمت جالب آن هم اینجاست که شما خودتان مرحله را خواهید ساخت. پس اگر سخت است، خودتان آن را طراحی کرده‌اید.

بهترین بازی‌های کینکت ایکس باکس وان

  گیم‌پلی منحصر به فرد 

شاید آن فعالیت زیادی که شما انتظار دارید در Commander Cherry’s Puzzle Journey وجود نداشته باشد اما این بازی هماهنگی ذهن و حرکت شما را به چالش می‌کشد. همینطور اینکه مانع از این می‌شود که حتی یکی از اجزای کنسول شما بیکار باشد. به راحتی می‌توان این بازی را متفاوت‌ترین پلتفرمر ساخته شده تا به حال دانست. بازی‌ای که دستگاه کینکت را برای کاربران بسیار کاربردی جلوه می‌داد.


D4 Dark Dreams Don’t Die

در میان بهترین بازی‌های کینکت یکی از جالب‌ترین داستان‌ها را D4 دارد. شما در آن نقش یک کارآگاه را بازی کرده که در تلاش است تا کسی که همسرش را کشته، بیابد. این بازی حالت اپیزودی داشته و به طور کلی سبک خاصی دارد. شاید نتوان آن را بهترین بازی از نظر گرافیکی نامید اما تجربه‌ای که در اختیار شما قرار می‌دهد منحصر به فرد است. با استفاده از کینکت شما بیش از پیش با بازی درگیر خواهید شد.

بهترین بازی‌های کینکت ایکس باکس وان

 شخصیت اصلی بازی D4

البته لازم به ذکر است که شما می‌توانید D4 را با کنترلر بازی کنید اما اینکار را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. اینکه دستتان را تکان دهید تا چیزی را بردارید یا به سمت مقصد قدم بردارید باعث می‌شود تا حس یک کارآگاه بودن را داشته باشید. البته به طور کلی قدرت انتخاب زیادی ندارید و تصمیمات شما روی داستان اثر چندانی ندارد اما بازهم به نوبه خود یکی از متفاوت‌ترین تجربه‌های گیمینگ موجود است.


FRU

یکی دیگر از بازی‌هایی که از کنترلر و کینکت به طور همزمان استفاده می‌کند، FRU است. شما در آن نقش یک نور را دارید که سایه را کنار خواهید زد. مسیر را برای شخصیت اصلی بازی مشخص کنید تا به مقصد برسد. درست مثل دیگر بازی‌های این لیست FRU هم از توان ذهنی و هم از توان فیزیکی شما بهره خواهد برد. در کنار آن جلوه‌های بصری زیبا لذت این بازی را دو چندان می‌کند.

بهترین بازی‌های کینکت ایکس باکس وان

 گیم‌پلی بسیار جالب FRU

چیزی که در لیست بهترین بازی‌های کینکت ایکس باکس وان مشاهده می‌شود؛ ترکیب کنترلر با کینکت است. این مورد در کینکت ایکس باکس ۳۶۰ بسیار نادر بود. درست است که شما با کنترلر توانایی حرکت زیادی ندارید اما استفاده از آن به شما قدرت مدیریت بیشتری در بازی می‌دهد. همینطور اینکه به هرحال استفاده از کنترلر برای تنظیمات یا دیگر کارها از کینکت راحت‌تر است.


Beatsplosion

اگر شما از طرفداران بازی Beat Saber هستید، این مورد مخصوص شماست. Beatsplosion نزدیک‌ترین بازی به Beat Saber برای کینکت است. شما در آن با استفاده از ریتم باید اجسام شیشه‌ای را بشکانید و به موانع برخورد نکنید. تجربه‌ای بسیار لذت بخش که در بازی‌های زیادی پیدا نمی‌شود. لذت شکستن حرکت بدن به همراه دقت زیاد کینکت ایکس باکس وان برای شما یکی از بهترین راه‌ها را برای تخلیه انرژی رقم خواهد زد.

بهترین بازی‌های کینکت ایکس باکس وان

گیم‌پلی این بازی شما را به وجد می‌آورد.

تنها مشکل این بازی را می‌توان نیاز آن به فضای زیاد دانست. به دلیل سرعت و هیجان بالا شما امکان دارد هرچیزی که در کنارتان باشد را بشکانید. لذت این بازی زمانی که شما با یک آهنگ آشنا بازی کنید چندین برابر می‌شود. به طور کلی می‌توان Beatsplosion را مفرح‌ترین بازی برای کینکت ایکس باکس وان نامید. BeatSplosion به راحتی شما را درگیر متن و گیم‌پلی خواهد کرد.


Kinect Sports Rivals

یکی از بهترین بازی‌های کینکت همواره کینکت اسپورتس است. این سری بازی با استفاده بهینه از فضا به همراه دقت شدیداً بالا یکی از بهترین تجربه‌های گیمینگ با کینکت را ارائه می‌دهد. تنها دلیلی که این بازی بهترین بازی کینکت نیست این است که چالش خاصی ندارد. بازی‌ها همان ورزش‌های معمولی هستند که اتفاقاً برای تمرین و فعالیت در خانه فوق‌العاده هستند.

بهترین بازی‌های کینکت ایکس باکس وان

بخش کوهنوردی داخل بازی Rivals

در کنار این موارد بهترین ویژگی Kinect Sports Rivals تجربه آن با دوستان است. اگر آنلاین یا در کنار یکدیگر باشید به هر نحوی این بازی شما را سرگرم خواهد کرد. در آن نیز تنوع بسیاری از ورزش‌های مختلف وجود داشته و بسیار شاد و هیجان انگیز است. البته لازم به ذکر است که نسبت به نسخه ایکس باکس ۳۶۰ این بازی کمی جدی‌تر شده و از آن حالت بامزگی خارج شده است. به هر روی اگر  به دنبال یک ورزش در خانه و بازی با دوستانتان هستید، Kinect Sports Rivals مخصوص شماست.


Blue Estate

شاید با خود فکر کنید که ساخت یک شوتر برای کینکت چیز ناممکنی باشد. تا حدی هم این باور درست است. به هرحال نمی‌توان گفت که شوتر با کینکت به دقت کنترلر یا ماوس و کیبورد نزدیک است اما تجربه‌ای منحصر به فرد است. Blue State با استفاده از دستگاه کینکت شما را به دنیای مافیای لس آنجلس می‌برد. داستان به همراه گیم‌پلی بسیار جالب قطعاً شما را مجذوب آن خواهد کرد.

بهترین بازی‌های کینکت ایکس باکس وان

 Blue Estate

Blue Estate مشخصاً برای بزرگسالان ساخته شده تا اینکه می‌گویند «کینکت برای بچه‌ها است» را کنار بزند. این بازی در سبک دارک کمدی و شوتر بوده که بر اساس کامیک بوک‌های Viktor Kalvachev ساخته شده است. به طور کلی تجربه‌ای که این بازی ارائه می‌دهد در هیچ یک از بازی‌های دیگر وجود ندارد. همینطور اینکه سبک آن نیز با اکثر بازی‌های این لیست متفاوت است. اگر به دنبال شلیک به سمت تلویزیون خودتان هستید، اصلاً این بازی را از دست ندهید.


Dance Central Spotlight

یکی از بهترین تفریحات رقصیدن است. حال با کینکت شما می‌توانید به بهترین نحو رقصیده و خود را به چالش بکشید. Dance Central Spotlight یکی از مفرح‌ترین بازی‌های این لیست است. لذت این بازی با دوستان چندین برابر شده و به طور کلی به شما تجربه‌ای به یادماندنی ارائه می‌دهد. کینکت نیز با تکنولوژی پیشرفته‌اش تمام حرکات شما را زیر نظر داشته و از شما ایراد می‌گیرد.

بهترین بازی‌های کینکت ایکس باکس وان

حرکات موزون!

شما در Dance Central با تعداد زیادی آهنگ روبرو خواهید بود. آهنگ‌های نام آشنا که می‌توانید آن‌ها را انتخاب کرده و از رقص خود لذت ببرید. در بخش چند نفره نیز می‌توانید با دوستانتان یا حتی آنلاین رقابت کنید. البته لازم به ذکر است که این بازی از لحاظ ورزشی نیز بسیار قوی است. به دلیل اینکه حسابی شما را مجبور به تحرک خواهد کرد. به راحتی می‌توان این بازی را بهترین راه ورزش و فعالیت در خانه دانست.


Squid Hero for Kinect

بازی سوم در لیست بهترین‌ بازی‌های کینکت Squid Hero است. در دنیای این بازی عصر یخبندان دوباره بوجود آمده و شما تنها امید برای نجات زمین هستید. شما باید این شخصیت دوست داشتنی را کنترل کرده و راه را برای او باز کنید. چالش‌های زیادی از جمله Boss Fightهای مختلف در آن وجود داشته که هیجان را در بازی افزایش می‌دهند.

بهترین بازی‌های کینکت ایکس باکس وان

 Boss fight

موسیقی جالب به همراه جلوه‌های بصری زیبا مواردی هستند که شما را مجذوب خواهند کرد. داستان این بازی شاید به نظر جذاب نرسد اما برای راضی کردن مخاطب کافیست. مانند بسیاری از موارد این لیست Squid Hero نیز هم از توان جسمی و هم از توان ذهنی شما بهره خواهد برد. شما باید بتوانید درست و به موقع تصمیم بگیرید تا به موانع برخورد نکرده و به پیش بروید. بازی جذاب، بامزه و با صحنه‌های خشن بسیار کم بوده که برای کودکان بسیار مناسب است.


Rabbids Invasion: Interactive TV show

در لیست بهترین بازی‌های کینکت ایکس باکس وان مناسب‌ترین بازی برای کودکان همین مورد است. اگر با Nickelodeon آشنایی داشته باشید، می‌دانید که برنامه‌ای به نام Rabbids Invasion در آن وجود دارد. حال این شخصیت‌های بامزه وارد دنیای بازی‌های ویدئویی شدند. به طور کلی Rabbids موجوداتی هستند که از ضربه خوردن هراسی ندارند. پس شما می‌توانید به خیالت راحت آن‌ها را بزنید و از چیزی نترسید.

بهترین بازی‌های کینکت ایکس باکس وان

گیم‌پلی بخش چند نفره بازی Rabbids Invasion

مهم‌ترین نکته این بازی بامزه بودن آن است. به این معنا که هرچیزی در Rabbids Invasion برای خنده و شادی طراحی شده و هیچ چیز در آن جدی نیست. درست است که ما این بازی را برای بچه‌ها معرفی کردیم اما بدون شک بزرگسالان نیز از آن لذت خواهند برد. یکی از دلایل خوب بودن آن نیز تنوع بسیار در بازی‌های کوچک است. به طوری که حدود ۴۰۰ نوع فعالیت مختلف در آن وجود داشته تا شما را برای ساعت‌ها یا حتی روزها درگیر کند. همینطور اینکه این بازی را می‌توان به راحتی بهترین تفریح خانوادگی دانست.


Fruit Ninja Kinect 2

همه ما بازی Fruit Ninja را روی پلتفرم‌های همراه مثل iOS یا Android می‌شناسیم. حال با خود فکر کنید که اگر تجربه این بازی روی یک صفحه ۱۰ اینچی آن هم با انگشت لذت بخش است، دیگر روی کینکت چه لذتی خواهد داشت! Fruit Ninja Kinect 2 را می‌توان به راحتی بهترین بازی کینکت نام برد. به دلیل اینکه لذتی که در بریدن میوه‌ها آن هم با دست است در فعالیت دیگری وجود ندارد.

بهترین بازی‌های کینکت ایکس باکس وان

 بهترین بازی موجود برای کینکت ایکس باکس وان

بخش چند نفره و آنلاین Fruit Ninja هم بسیار هیجان انگیز و جالب است. به طوری که شما را غرق در بازی کرده و دقت شما را نیز چندین برابر خواهد کرد. به طور کلی چهارچوب Fruit Ninja برای کنسول کینکت مشابه آن چیزی است که در اندروید و آی او اس وجود دارد. تنها فرق آن طریقه کنترل بازی به همراه گرافیک و جلوه‌های بصری بسیار بهتر است. در کل این بازی یکی از بهترین روش‌ها برای تخلیه انرژی است که به همراه دوستانتان به بهترین بازی چند نفره تبدیل می‌شود. این بازی واقعاً لیاقت لقب بهترین بازی کینکت را دارد.


حرف آخر

دستگاه کینکت ایکس باکس وان شروع و پایان ناخوشایندی داشت. از همان شروع عرضه به دلیل اجباری بودن تهیه‌ی آن روی ایکس باکس، حس اضافی بودن را به کاربران می‌داد. هرچه بیشتر گذشت، مایکروسافت نیز با عرضه‌ی عناوین ضعیف مانع از پیشرفت این دستگاه شد و کینکت به نوعی هرگز نتوانست جایگاه خود را پیدا کند. باید گفت کینکت ۳۶۰ بازی‌‌های خیلی بهتری نسبت به کینکت ایکس‌باکس‌وان داشت.

کینکت به راحتی می‌توانست آینده کنسول‌های بازی باشد. به دلیل اینکه دستگاه‌های واقعیت مجازی هنوز به طور کامل تکمیل نشده و نیاز به پیشرفت زیادی داشتند، اما کینکت یک دستگاه کامل بود که متاسفانه از این مزیت استفاده نکرد. همانطور که در ابتدا گفتیم سیاست‌های اشتباه مایکروسافت و عدم ارائه خلاقیت در بازی‌های کینکت باعث مرگ این دستگاه شدند.

برای مثال شما این نکته را در نظر بگیرید که بهترین بازی کینکت، عنوانی است که از اندروید و آی او اس وارد دنیای کینکت شده است. همین نشان می‌دهد که مایکروسافت اصلاً پتانسیل این دستگاه را درک نکرده است. مشکلی که وجود داشت این بود که مایکروسافت تلاشی  هم برای پیشرفت کینکت نکرد و فروش این دستگاه به شدت کم شد؛ بعد هم به همین دلیل فروش کم، به طور کلی ساخت آن را متوقف کرد.

استودیوها هم آن‌چنان به کینکت اهمیت ندادند و همه این موارد کم کم باعث مرگ یکی از بهترین و خلاقانه‌ترین ساخته‌های مایکروسافت شد. در انتها باید گفت که کینکت ایکس باکس وان با وجود عمر کوتاهش تجربه تقریبا خوبی را در اختیار کاربران قرار داد و باعث شد تا گیمرها بیشتر در خانه فعالیت کنند.


اگر علاقه دارید تا با بهترین بازی‌های کینکت ایکس‌باکس ۳۶۰ نیز آشنا شوید، می‌توانید این مطلب را مطالعه نمایید.

نظر شما در مورد کینکت و عملکرد آن در سال‌های اخیر چیست؟

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • pegasus گفت:

    عجب دستگاهی بود
    نسل هفت من پلی ۳ داشتم و دوستم ۳۶۰ واقعا چ پز هایی که با این دستگاه به من نمی داد
    ولی نسل هشت هر دو رفتیم سمت پلی ۴ قسمت نشد نسخه نسل هشتمی این دستگاه دوست داشتنی رو تجربه کنم

  • یادش بخیر
    طرفداران مایکروسافت در نسل هفتم به کینکت میگفتند آینده صنعت گیم و قرار هست جایگزین کنترلر ها باشه…آخرش هم دیدیم که کلا مایکروسافت کنار گذاشتش
    متاسفانه براشون آینه عبرت نشد و همین حرف رو در نسل هشتم و نهم راجب گیمپس میزنند :دی

    مهبد بزرگیRepublic of Sega
    • MA2020 گفت:

      چرا قیمه هارو میریزی تو ماستا؟ کینکت کجا و گیم پس کجا اصن دوتا چیز از بیخ و بنیه متفاوتن. اگه اینجوری باشه هر شرکتی که یه پروژه داره و با شکست مواجه میشه بقیه برنامه هاشم باید کنسل کنه یا به عبارت شما “درس عبرت” بگیره . با همین فرمون بری جلو چار روز دیگه بابای خوبی میشی 🙂

    • Eternal Man گفت:

      از نظریات یک فن بوی ، اینه که میاد یه وسیله سرگرمی رو با یه سرویس موفق رو به رشد مقایسه می کنه :دی! سرویسی که اینقدر موفق باشه که سونی بخواد جلوش سنگ بندازه ، حالا طبیعتا هم عده ای که از اون بی بهره هستن هیتش میکنن – گیم پس همواره موفق بوده و خواهد بود ، شما نگران نباش

    • در مورد کینکت نظری ندارم چون بقیه هم از این مدل دستگاه ها عرضه کردن و خوب با استقبال گیمر ها رو به رو نشد و کنار گذاشته شد ولی در مورد گیمپس بد نیست نگاهی به حوضه های دیگه مثل موسیقی و سینما هم داشته باشیم که پیشرو های سرویس در این حوضه ها مثل اسپاتیفای و نتفلیکس الان جزو تاثیر گذار های کل صنعت هستن مثلا اسپاتیفای باعث شده تا یکسری از سبک های موسیقی کنار گذاشته بشن یا نتفلیکس باعث شد تا بقیه کمپانی های بزرگ هم به این فکر بیوفتن تا سرویس خودشون رو معرفی کنن درضمن گیمپس فقط توسط طرفدار ها تحسین نمیشه بلکه خیلی از کارشناس های این صنعت هم دید خوبی به این سرویس دارن. تکلیف یکسری طرفدار های سونی هم با خودشون مشخص نیست، وقتی مایکروسافت استودیو می خرید می گفتن هع مایکروسافت توانایی پرورش استعداد نداره میره استودیو می خره بعد حالا که سونی پنج تا استودیو خریده میگن آره همینه داره استودیو هاش رو بیشتر می کنه تا بترکونه حالا هم اگر چهار روز دیگه سونی سرویس معرفی کنه میگن آره دیگه گیم پس بدون رقیب نیست و این سرویسش آینده گیم رو دگرگون می کنه. کنتر که نمیندازه فعلا این هفته مال پلی استیشن و سونی فن ها نوش جانتون تا می تونین عشق کنین اما لای این عشق و حال ها حواستون باشه چه چیز هایی تایپ می کنین که بعد خوتون زیر سوال نبریدش.

      • parsa.s71 گفت:

        طرفداران گیم پس و مایکروسافت شناخت خوبی از این کمپانی ندارن گیم پس میخواد نتفلیکس بشه ؟ اوکی Mixer هم میخواست Twitch بشه اتفاقا میلیونی هم براش خرج کرد بهترین استریمرها مثل نینجا رو براش آورد که فقط به صورت انحصاری براش محتوا بسازن دید نمیتونه یه شبه بیانیه داد خیلی راحت بستش . نوکیا هم خرید میخواست ویندوزفون رو به آی او اس و آیفون جدیدی تبدیل کنه سرمایه گذاری کلانی هم روش کرد دید نمیتونه خیلی راحت جمع ش کرد کینکت هم دید جواب نمیده بستش . من نمیگم گیم پس موفق نمیشه ولی شمام با توجه به سوابق کمپانی مورد علاقه اتون اینقدر مطمعن نباشید شاید توی دو سه آینده وقتی دید گیم پس هم نتیجه نمیده توی یه شب اومد بیانیه داد و جمع ش کرد و تبدیل به یه ناشر تردپارتی شد گیم پس آخرین شانس ایکس باکسه اگه موفق نشه مایکروسافت از کنسول دست میکشه و تبدیل به یه ناشر تردپارتی میشه

        • مثال هاتون همه اینطوری بود که مایکروسافت می خواد با یه رقیب بزرگ در یک ضمینه ای رقابت کنه و سعی می کنه محصولی مشابه اون تولید کنه که موفق نمیشه اما در ضمینه گیمپس الان خودش یک رقیب بزرگ محسوب میشه و سرویس های دیگه مثل ps now سعی دارن شبیهش بشن. همون مایکروسافت که میخواست مثل آیفون رو تولید کنه و نتونست، ویندوزی داره که اپل، مک رو برای رقابتش گذاشته و هنوز درصد بالایی از کامپیوتر ها ویندوز استفاده می کنن. از این شکست ها کمپانی های بزرگ زیاد دارن مثالش هم فراوانه مثلا سونی هم رسما در زمینه گوشی شکست خورد و جمعش کرد یا گوگل در اولین تجربش در حوضه گیمینگ استدیا رو کنسل کرد یا همون نتفلیکس چندتا سریال رو نصفه کاره کنسل کرد! اینکه یک کمپانی در ضمینه هایی شکست بخوره به معنی این نیست که هر کار دیگه رو شروع کنه احتمال شکستش بالاست.
          مایکروسافت اگر می خواست ایکس باکس رو ول کنه منطقی ترین حالش همون اواسط نسل ۸ بود که نه گیمپسی داشت و نه ایکس کلاودی و نه انقدر استودیو مختلف، اما حالا بعد از این همه خرج تو قسمت های مختلف و تبلیغات یهو بیاد همچی رو کنسل کنه بعید بنظر میرسه اونم بعد از فاجعه نسل ۸ که رسما ایکس باکس هیچ حرفی نداشت ولی در نسل ۹ دوباره سر زبون ها افتاد. درمورد تیکه آخر حرفتون موافقم که اگر گیم پس شکست بخوره باید گفت دیگه ایکس باکسی وجود نخواهد داشت اما آیا این اتفاق میوفته؟ میشه گفت تنها نتیجه ای که در حال حاضر میشه گرفت اینه که زمان باید اینو مشخص کنه ولی من اگر جای سونی فن ها بودم آرزوی همچین اتفاقی رو نمی کردم چون بازار بدون رقیب یعنی انحصار و در همچین بازاری مجبورین هر چیزی که میگن قبول کنید چون راه دیگه ای ندارین مثلا بگن ۲۰ دلار برای آپدیت نسل بعد بده شما اگر اعتراض هم بکنین چون انتخاب دیگه ندارین آخرش مجبورین ۲۰ دلار رو پرداخت کنید.

          • parsa.s71 گفت:

            ببین خود طرفدران مایکروسافت هم میدونن گیم پس یه ریسک بزرگه سرمایه گذاری زیادی روش شده یا به یه موفقیت بزرگ میرسه یا شکست میخوره هیچ قطعیتی وجود نداره خود شما میگید گیم پس قراره به موفقیتی شبیه نتفلیکس برسه منم میگم ممکنه برسه ممکنه نرسه فعلا در ابتدای راهه و ریسک بزرگی رو شروع کرده گیم پس الان اصلا اون سود مورد نظر مایکروسافت رو نداره سود خیلی ناچیزی در حال حاضر داره پس زمان نشون میده آیا موفق میشه یا شکست میخوره

    • اتفاقا آینده گیم دست این سرویس هاست الان سینما هم اینطوری شدن مطمئن باش یه روز گیمم تمام دیجیتالی میشه فقط یه سری احمق فن بوی سرویس ها رو هیت می کنن

  • sonicer گفت:

    مایکروسافت قاتل ایده های ناب و جذابیه که بدلیل اینکه از همون ابتدا پولساز نبودن رها میشن. مثل zune , lumia ، هلولنز و کینکت. لامصب شکمش از ویندوز و آفیس چنان سیر شده که از کنسل کردن پروژه های بزرگ و خلاقانش پشیمون نمیشه.

    • Mohsen7_3_0 گفت:

      دقیقا جالبتر اینکه لومیا رو زمانی ول کرد که در آستانه ی پیشرفت قرار داشت یعنی وقتی که ویندوز ۱۰ رو دریافت کرد و اگر فقط یک دهم تعهداتش رو عملی میکرد اوضاع ویندوزموبایل بهتر میشد
      خودم هنوزم یه نوکیا لومیا دارم و به خاطر طراحی گوشی و سیستم عاملش چند سال باهاش کار میکردم ( از دوربین فوق العاده ش هم که نگم) ولی مایکروسافت خیلی بد عهدی کرد در مورد بخش گوشی
      کینکت هم استفاده نکردم ولی میتونست یه تجربه ی خیلی جذاب باشه برای گیمر ها
      یادمه توی یکی از مراسم های e3 داشتن ghost recon رو تست میکردن و خیلی جالب بود.

بهترین بازی‌های کینکت ایکس باکس وان- گیمفا 
بهترین بازی‌های کینکت ایکس باکس وان- گیمفا