راهنمای اکانت های پلی استیشن: اکانت ظرفیتی، هکی- گیمفا
راهنمای اکانت های پلی استیشن: اکانت ظرفیتی، هکی- گیمفا
راهنمای اکانت های پلی استیشن: اکانت ظرفیتی، هکی- گیمفا
راهنمای اکانت های پلی استیشن: اکانت ظرفیتی، هکی- گیمفا

راهنمای اکانت های پلی استیشن: اکانت ظرفیتی، هکی و بالانس چیست؟

مهدی ملکی
۱۸:۰۰ ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
راهنمای اکانت های پلی استیشن: اکانت ظرفیتی، هکی- گیمفا

چنین چیزی به هیچ شکل و فرمی در اسناد سونی، قوانین و گفته‌های این شرکت درباره پلی استیشن وجود ندارد! درست متوجه شدید، حساب‌های ظرفیتی یا آن‌طور که بیشتر باب میل جامعه و البته فروشندگان است، «اکانت‌های ظرفیتی» هرگز از سمت سونی نام‌گذاری، معرفی و عرضه نشده‌اند. این اکانت‌ها تحت شرایط مختلف و با توجه به قواعدی که سونی برای کنسول‌های بازی پلی استیشن ۴ و ۵ تدارک دیده است، تهیه و به فروش می‌رسند.

حساب‌های هکی که اساساً از نام آن‌ها می‌توان حدس زد نیز شرایطی مشابه دارند و سونی نه تنها استفاده از آن‌ها را پیشنهاد نمی‌کند بلکه به شدت بر مواضع خود مبنی بر مبارزه با افرادی که قوانین را نادیده می‌گیرند، ایستاده است.

با این وجود در دوره‌ای که خرید بازی در هر حالتی اعم از فیزیکی، دیجیتال و دست دوم عملی دشوار و هزینه‌بر محسوب می‌شود این حساب‌ها چه قانونی و چه غیرقانونی به محبوبیت دو چندانی دست یافته‌اند.

بسیاری از کاربران بدون اطلاع از ماهیت این حساب‌ها، دست به خریدها و اقداماتی می‌زنند که برگشت‌پذیر نیستند و یا برخلاف میل آن‌ها رقم می‌خورند. ما در این مقاله نه تنها در رابطه با ساز و کار این حساب‌ها توضیح می‌دهیم بلکه بهترین روش‌ها را در اختیار تمام بازیکنان کنسول‌های پلی استیشن که به خوبی از زوایا و پشت پرده حساب‌های مختلف این پلتفرم محبوب اطلاع ندارند، قرار خواهیم داد.

گفتنی است که در نگارش این مقاله از اطلاعات یک مقاله مفید دیگر در این زمینه یعنی روش‌های تهیه ارزان‌تر بازی‌ها نیز استفاده شده است. پیشنهاد می‌شود برای درک ساز و کار تمام روش‌های اقتصادی تهیه و تجربه بازی‌ها روی همه پلتفرم‌ها ابتدا مقاله ذکر شده را مطالعه کنید. با این حال، مقاله پیش‌رو بدون نیاز به پیش‌نیازی به‌خصوص، تمام اطلاعات مربوط به اکانت‌های پلی استیشن ۴ و ۵ را ارائه می‌دهد.

اکانت‌های ظرفیتی، اشتراکی و قانونی پلی استیشن

این روش، طی سال‌های گذشته به دلیل مقرون به صرفه بودن، محبوبیت بسیاری یافته است اما از آن‌جایی که اکنون ما در یک شرایط جنگی و ناجوانمردانه سیر می‌کنیم، حتی سهیم شدن چند نفر در خرید یک اثر، باز هم اقتصادی نیست!

به هر حال، کاربر معمولاً ۲ راه عمده پیش رو دارد؛ یا با دوستان خود شراکت تشکیل داده و به خرید بازی‌ها بپردازد و یا از واسطه‌ها کمک بگیرد. در وهله اول، استفاده از پتانسیل دوستان بسیار روش پسندیده‌ای است و معمولاً اگر در انتخاب دوست یا دوستان خود، دقت کافی به خرج داده باشید، از لحاظ مالکیت حساب یا بازی به مشکل نخواهید خورد.

افزون بر این که می‌توان به ترتیب به تجربه بازی مذکور پرداخت، اکثر پلتفرم‌ها در حال حاضر اجازه استفاده همزمان را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند. در این حالت می‌توان از تعداد افرادی که به حساب دسترسی دارند اطمینان حاصل کرد (البته اگر دوست نابابی نداشته باشید!) و بدون پرداخت مزایا به واسطه‌های دیگر، از تجربه بازی‌ها به صورت قانونی لذت برد.

پتنت جدید سونی sony پلی استیشن

از طرفی، استفاده از واسطه‌ها نیز همیشه در میان بوده است. این واسطه‌ها با خرید یک حساب و مدیریت روی آن‌ها، تا حد زیادی می‌توانند حتی بهتر از دوستان شما ظاهر شوند و پشتیبانی خوبی را هم به نمایش بگذارند. با این حال، تمام واسطه‌ها معتبر نیستند و چون درباره یک محصول دیجیتال و ملاقات مجازی صحبت می‌کنیم، ریسک نافرجام انجام هر معامله و تراکنشی نیز افزایش می‌یابد.

عدم اطمینان از پشتیبانی طولانی مدت نیز یکی دیگر از مشکلات این حوزه است که بدون تکرار و آزمایش نمی‌توان به درک خوبی از آن دست یافت. به هر حال این روش از لحاظ قانونی و از لحاظ منطقی هیچ مشکلی ندارد و چه بسا که استفاده از آن میان اعضای خانواده، حتی در کشورهای توسعه یافته نیز رونق بسیاری دارد.

نهایتاً مهم نیست که آیا شما شخصاً با دوستان خود به صورت اشتراکی به تهیه بازی خواهید پرداخت یا از مزایای یک واسطه بهره خواهید برد. به هر حال این اکانت‌ها مبتنی بر اشتراک هستند و به هر نحو باید در نظر داشته باشید که کاهش هزینه یک بازی در چنین حساب‌هایی و ظرفیت‌های مختلف آن، مستقیماً به تقسیم هزینه مابین چند نفر باز می‌گردد.

اما چطور چنین چیزی رقم می‌خورد؟ ظرفیت اول، دوم و سوم بر چه اساسی نام‌گذاری شده‌اند؟

  • ظرفیت دوم

ابتدا به ظرفیت دوم می‌پردازیم زیرا این ظرفیت همان چیزی است که کاربران در حالت عادی روی حساب‌هایشان با آن مواجه هستند. زمانی که شما یک حساب جدید روی پلی استیشن خود می‌سازید و یا با حسابی که از قبل وجود دارد روی آن وارد می‌شوید، از شما سوال می‌شود که آیا قصد دارید از این دستگاه به عنوان پلی استیشن اصلی خود استفاده کنید یا خیر؟

معمولاً کاربران با فعال کردن این ویژگی، اجازه می‌دهند برخی از قابلیت‌های حساب برای دستگاه مذکور و در نتیجه سایر حساب‌های موجود روی آن پلی استیشن فعال شود. برای مثال تمام بازی‌ها و مجموعاً محتوای دیجیتالی که شما روی این حساب شخصی ثبت کرده‌اید، برای تمام کاربران آن پلی استیشن در دسترس قرار می‌گیرد و همه با حساب خود می‌توانند روی همان دستگاه به تجربه بازی‌ها و یا استفاده از آن محتوایی بپردازند که پیش‌تر توسط حساب شما تهیه شده است.

این حساب‌ها با نام اکانت‌های ظرفیت ۲ در ایران معامله می‌شوند. اگر شما و یک شریک دیگر مانند دوست‌تان به صورت اشتراکی اقدام به تهیه بازی‌ها کنید، تنها یک نفر می‌تواند مالکیت ظرفیت اصلی یعنی ظرفیت دوم را داشته باشد.

همچنین فروشندگان نیز این ظرفیت را با قیمت بالاتری به فروش می‌رسانند چون حساب اصلی همین ظرفیت محسوب می‌شود، به شما ویژگی‌های یک حساب کامل را ارائه می‌کند و همچنین سایر ظرفیت‌ها به آن وابسته هستند.

پلی استیشن

شما با تهیه این ظرفیت قادر هستید افزون بر تجربه بازی روی تمام حساب‌های دستگاه، تروفی‌های مربوط به بازی‌ها را نیز در حساب‌های دیگر ذخیره کنید. به این ترتیب معمولاً فروشندگان با تهیه ارز و یا شارژ کردن یک حساب تازه پلی استیشن، از آن برای خرید یک بازی استفاده می‌کنند تا بتوانند با ارائه آن به چند نفر، هزینه و سود خود را جبران کنند و در عین حال قوانین سونی را نیز زیر پا نگذارند.

حالا شما با خرید این حساب که تنها دارای یک بازی قانونی است، می‌توانید به آن دست یابید اما همان‌گونه که اشاره شد، مالکیت کامل این حساب متعلق به شما نیست و نمی‌توان از آن به عنوان یک حساب شخصی یاد کرد. به همین دلیل حتی کاربرانی که خواهان ثبت تروفی‌ها و پیشرفت‌هایشان در حساب شخصی هستند، از این ظرفیت‌ در کنار حساب اصلی خود روی یک دستگاه استفاده می‌کنند.

بسیاری از ما با استفاده از حساب‌های خودمان این فرایند را انجام می‌دهیم. اگر اعضای خانواده شما خواهان تجربه بازی‌هایی باشند که شما روی حسابتان به آن‌ها دسترسی دارید، با ساخت یک حساب جدید روی همان دستگاه، به سادگی به تجربه بازی‌ها بدون محدودیت می‌پردازند.

تا به این‌جا ما صرفاً به یک ظرفیت پرداختیم اما تاکنون بارها اشاره کرده‌ایم که این اکانت‌ها اشتراکی هستند؛ چه اتفاقی برای سایر شرکا و ظرفیت‌های متعلق به آن‌ها رخ می‌دهد؟

  • ظرفیت سوم

چند سطر پیش اشاره کردیم زمانی که حساب جدیدی را وارد پلی استیشن می‌کنید، این سوال از شما پرسیده می‌شود که آیا مایل به استفاده از این دستگاه به عنوان دستگاه اصلی حساب هستید یا خیر.

این سوال بنا به دلایلی پرسیده می‌شود. یکی از مهم‌ترین آن‌ها، ارائه یک تجربه مناسب برای کاربر با توجه به شرایط مختلف است. ممکن است شما حین مسافرت در خانه یکی از دوستان و یا آشنایان تصمیم بگیرید از حساب خودتان استفاده کنید.

در این شرایط پلی استیشن ۴ و یا پلی استیشن ۵ دوست‌تان، دستگاه اصلی شما محسوب نمی‌شود و احتمالاً شما هم نمی‌خواهید تمام محتوای شخصی‌ای را که برای آن پول خرج کرده‌اید و حتی اطلاعات خصوصی، پیام‌ها و … را به آسانی در اختیار دیگران قرار دهید.

در این شرایط سونی پیشنهاد می‌دهد که به هیچ عنوان چنین قابلیتی را فعال نکنید و به سوال یاد شده پاسخ خیر دهید. به این ترتیب اکانت شما روی آن دستگاه تنها برای خودتان در دسترس قرار می‌گیرد و کاربران دیگر که از اکانت‌های موجود در آن دستگاه استفاده می‌کنند، نمی‌توانند از بازی‌های شما استفاده کنند.

به این صورت اکانت شما اکنون روی دو دستگاه مختلف وارد شده است. سونی به صورت همزمان تنها اجازه می‌دهد یک دستگاه به عنوان پلی استیشن اصلی یک حساب تنظیم شود. از سوی دیگر به صورت همزمان تنها دو دستگاه می‌توانند از یک حساب استفاده کنند.

اکنون دستگاه خودتان هنوز هم به عنوان پلی استیشن اصلی حساب شناخته می‌شود و دستگاه پلی استیشن دوست‌ حاوی اکانتی است که تنها می‌توان به صورت آنلاین فارغ از بازی‌ها به استفاده از محتوای آن پرداخت.

دلیل این موضوع بسیار ساده است. در صورتی که شما آنلاین باشید، سونی می‌تواند همواره وجود لایسنس بازی را چک کند و اجازه دهد که شما به کار خود ادامه دهید.

بنابراین در این ظرفیت هم می‌توان بازی‌ها را دانلود کرد ولی فقط و فقط از طریق همان اکانت و به صورت آنلاین می‌توان وارد آن‌ها شد. این موضوع دقیقاً به معنای عدم ذخیره پیشرفت شما روی اکانت‌های دیگر دستگاه و همچنین عدم امکان تجربه بازی با آن اکانت‌هاست. اگر ظرفیت سوم را تهیه کنید، تنها باید داخل خود اکانت مربوطه به تجربه بازی‌ها بپردازید.

پلی استیشن

با توجه به منطقی که بالاتر توضیح دادیم، از نظر سونی دلیلی هم ندارد که چنین قابلیت‌هایی در ظرفیت سوم وجود داشته باشند. اگر در شراکت با دوست‌تان تصمیم بر این شد که ظرفیت سوم در اختیار شما قرار بگیرد، فارغ از نظر سونی، باید این موارد را در نظر داشته باشید.

فروشندگان ظرفیت دوم را در اختیار کسی قرار می‌دهند که به ذخیره پیشرفت و امکان تجربه بازی در اکانت شخصی خود اهمیت می‌دهند. اما ظرفیت سوم در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که صرفاً به دنبال تجربه بازی‌ها هستند. برخی بازی‌های معدود از جمله نسخه‌های مختلف FIFA در این ظرفیت این اجازه را می‌دهند که روی حساب شخصی خود به تجربه بازی بپردازید اما این مورد همه‌گیر نیست.

هم ظرفیت دوم و هم ظرفیت سوم با توجه به ماهیت‌شان قابلیت خرید و فروش را شامل می‌شوند و شما می‌توانید پس از تجربه بازی‌ها، آن‌ها را به خود فروشنده و یا به سایر دوستان و آشنایان بفروشید.

  • ظرفیت اول

اما ظرفیت اول چیست؟ این ظرفیت با وجود آن که در فروش حساب‌های اشتراکی، قانونی محسوب می‌شود و شما را با مشکلی مواجه نخواهد کرد اما در قوانین سونی به رسمیت شناخته نمی‌شود.

افزون بر این، ظرفیت اول عجیب‌ترین نام‌گذاری در تمام ظرفیت‌های موجود را دارد و به نظر می‌رسد منطق خاصی پشت آن نبوده است و تنها طی مرور زمان دهان به دهان چرخیده تا جایی که امروز همه نام آن را شنیده‌اند.

در این ظرفیت، از روشی که در ظرفیت دوم توضیح دادیم استفاده می‌شود. یعنی شما نام کاربری و رمز یک حساب را دریافت می‌کنید و می‌توانید دستگاه را به عنوان پلی استیشن اصلی حساب تنظیم کنید. حساب وارد دستگاه شما می‌شود و شما قادر به استفاده از تمام مزایای ظرفیت دوم خواهید بود. با این حال زمان بسیار محدودی به شما اختصاص داده می‌شود تا بازی‌ها را دریافت کنید و از حساب خارج شوید و سپس اتصال اینترنت را قطع کنید.

در این حین فروشنده یا واسطه از طریق دستگاه خود و یا وب‌سایت پلی استیشن، دستگاهی که برای آن حساب به عنوان پلی استیشن اصلی تنظیم شده است را غیرفعال می‌کند. اگر شما پیش از این موضوع اتصال خود به اینترنت را قطع کنید، سونی تا زمان اتصال دوباره نمی‌تواند لایسنس را چک کرده و یا متوجه رخ دادن این مهم شود. البته پس از شش ماه از گذشت این زمان، بازی‌ها به صورت خودکار قفل می‌شوند تا شما دستگاه را حداقل یک بار به اینترنت برای بررسی لایسنس متصل کنید.

اگر پیش‌تر از این روند مطلع نشده باشید، اکنون درک خواهید کرد چرا این ظرفیت قیمت به مراتب پایین‌تر و البته محبوبیت بیشتری نسبت به سایر ظرفیت‌ها دارد. کاربرانی که به تجربه بازی‌های آنلاین توجهی نشان نمی‌دهند و اقتصادی‌ترین راه تجربه بازی‌های پلی استیشن را مد نظر قرار دارند،‌ به تهیه این حساب‌ها می‌پردازند.

پلی استیشن

عدم امکان اتصال به اینترنت و فقدان ویژگی فروش مجدد این ظرفیت از جمله معایب آن است که البته کاربران پیش از خرید آن کاملاً در جریان‌شان قرار می‌گیرند.

اگر فروشنده و یا واسطه‌ای که عملیات خرید، انتقال و مدیریت یک حساب و ظرفیت‌های آن را انجام می‌دهد، معتبر باشد، در استفاده از این حساب‌ها هیچ مشکلی وجود ندارد و تا زمانی که قوانین اشتراک بازی توسط سونی پابرجا باشد، شما می‌توانید از این حساب‌ها استفاده کنید و حتی ظرفیت‌های دوم و سوم را به فروش برسانید.

اکانت‌های هکی و حساب‌های غیرقانونی پلی استیشن

در تهیه و خرید حساب‌های اشتراکی که بالاتر به بررسی دقیق آن‌ها پرداختیم، می‌توان از انتقال پول به دست توسعه‌دهندگان مطمئن شد و همچنین باور داشت که به شخص دیگری آسیب نرسیده یا از آن سو استفاده نمی‌شود. این موضوع برای حساب‌های هک شده که به هر نحوی، اطلاعات ورود آن‌ها در اختیار اشخاصی غیر از صاحبانشان قرار می‌گیرند، صدق نمی‌کند.

در حالت قبل، حتی با استفاده از یک واسطه، او به دلیل خدماتی که ارائه می‌دهد، مزایایی را دریافت می‌کند و باز هم به کسی آسیبی وارد نمی‌شود (یا حداقل این چیزی است که اگر واسطه معتبر باشد، باید در سناریوی مذکور رخ دهد). ولی زمانی که شما به سمت حساب‌هایی می‌روید که اما و اگر زیادی همراه آن‌هاست، چندین قدم به درستی برداشته نشده و هر لحظه احتمال سقوط وجود دارد.

حساب‌هایی که امروزه با نام حساب‌های هکی، اکانت‌های هکی یا اکانت‌های ترکیبی شناخته و معمولاً روی کنسول‌های پلی استیشن استفاده می‌شوند، بدون اجازه صاحب اصلی‌شان در اختیار کاربران دیگر قرار می‌گیرند.

 اطلاعات ورود این‌گونه حساب‌ها می‌توانند از طریق یک پیامک ساده یا حتی مراحل پیچیده‌تر مانند نفوذ به شبکه و سرور شرکت‌های تولیدکننده پلتفرم‌های مربوطه فاش شوند.

اطلاعات ورود برخی از این حساب‌ها از طریق وب‌سایت‌های خارجی و برخی به شیوه‌های دیگر و بدون واسطه به دست می‌آیند.

بنابراین منظور از اکانت‌های هکی، حساب‌هایی است که به هر روشی از راه‌های غیرقانونی در اختیار شما قرار می‌گیرند و دارای یک یا چند بازی هستند. اکانت‌های ترکیبی هم شرایط مشابهی دارند ولی افزون بر بازی‌ها، معمولاً شامل اشتراک پلی استیشن پلاس و یا اشتراک پلی استیشن نو نیز می‌شوند.

از آن‌جایی که برای این حساب‌ها و محتویات موجود در آن‌ها، ارزی برابر پرداخته یا صرف نمی‌شود، ارزش مادی بسیار پایینی دارند و تهیه آن‌ها از جمله راه‌هایی است که در نگاه اول می‌تواند بی‌نهایت جذاب و اقتصادی جلوه کند.

پلی استیشن

 با این حال، شاید ارزش این‌گونه حساب‌ها، با در نظر گرفتن تمام موارد، باز هم بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از حالت عادی باشد. در واقع این حساب‌ها محدودیت‌های بسیاری دارند که در پس قضیه نهفته‌اند و حتی برخی با وجود دانستن این محدودیت‌ها و گاهاً معایب، به سراغ آن‌ها می‌روند.

یکی از این محدودیت‌ها، عدم پشتیبانی آن‌ها است؛ زیرا به معنای واقعی کلمه، هیچ شخصی حاضر به پشتیبانی از یک حساب دزدی نیست. از طرفی، هر لحظه احتمال می‌رود که حساب از دسترس خارج شده و راه‌های جانبی ورود به آن هم مسدود شوند.

 مسدود شدن خود کنسول و پلتفرم به دلیل تغییر اطلاعات یا دست بردن در ارز موجود در آن و یا حتی دلایلی مبهم، از جمله دیگر خطراتی هستند که کاربران حساب‌های هکی را تهدید می‌کنند.

در ضمن از آن‌جایی که عرضه حساب‌های هکی معمولاً به روش مجازی و غیرحضوری صورت می‌گیرد و مراحل انتقال خود این پدیده هم قابل اطمینان نیست، احتمال از دست رفتن مبلغ پرداختی بسیار بالاست. با این حال، افراد بسیاری فارغ از کاری که انجام می‌دهند، به انجام درست آن باور دارند و تا جایی که می‌توانند، در انتقال آن به مخاطب دقت می‌کنند.

در نتیجه در حالت معمول استفاده از این حساب‌ها با برخی معایب قطعی و برخی معایب احتمالی همراه است. از جمله معایب قطعی آن‌ها می‌توان به عدم امکان استفاده از اتصال اینترنت اشاره کرد. در این حساب‌ها همچون چیزی که در ظرفیت اول می‌بینیم، اکانت و بازی‌های آن در اختیار کاربر قرار می‌گیرند اما او مجبور است در سریع‌ترین زمان ممکن از حساب خارج شده و از اینترنت استفاده نکند.

برخلاف ظرفیت اول حساب‌های قانونی، اکانت‌های هکی بیش از یک بازی و سرویس را در اختیار کاربر قرار می‌دهند اما سونی رسماً با این کار مخالف است و آن را تخطی از قوانینی تلقی می‌کند که شما حین ساخت حساب و اولین ورود به کنسول با آن‌ها موافقت کرده‌اید.

اگرچه اتصال به اینترنت در این حساب‌ها هم ساز و کار قاطعانه‌ای ندارد و گاه می‌توان مدت‌ها حتی به تجربه آنلاین بازی‌ها پرداخت اما مواردی هم به عنوان معایب احتمالی این حساب‌ها در نظر گرفته می‌شوند.

با توجه به این که مالکیت حساب در اختیار شما یا فروشنده نیست و عملاً قوانین را نقض کرده‌اید،  با وجود تمام حرف‌هایی که فروشندگان در گوش کاربر زمزمه می‌کنند افزون بر فرایند قفل شدن باز‌ی‌ها که پیش‌تر توضیح دادیم، تصاحب حساب شخصی دیگر به این صورت، می‌تواند هرگونه خطری را متوجه مشترکین سازد.

تجربه ثابت کرده است که نرخ مسدود شدن دستگاه در این حالت چندان بالا نیست اما در صورتی که صاحب حساب، این فرایند را دنبال کرده و موضوع روی داده را به سونی گزارش کند، شما با مشکلات متداولی مواجه خواهید شد.

همچنین اگر تغییراتی را در اطلاعات صاحب اکانت انجام دهید و یا از ارز موجود در حساب استفاده کنید، احتمال رخ دادن مشکلاتی نظیر مسدود شدن کنسول شما به شدت بالا می‌رود.

اکانت‌های بالانس

منظور از بالانس (Balance) مقدار ارز موجود در یک حساب است. در این حساب‌ها از روش‌هایی برای شارژ استفاده می‌شود که عملاً از پایه غیرقانونی است و نه تنها نقض قوانین سونی بلکه نقض قوانین حقوق بین کاربر و شرکت‌ها را در چند مورد و چند سناریوی مختلف انجام می‌دهد.

اگر در مورد استفاده از اکانت‌های هکی این‌طور فرض می‌شود که احتمال اعمال مشکل از طرف سونی پایین است، در این اکانت‌ها احتمال به مشکل خوردن دستگاه شما چیزی بالاتر از ۸۰ و یا ۹۰ درصد در نظر گرفته می‌شود.

پلی استیشن

برای نمونه، برخی از این اکانت‌ها از طریق حساب‌های پی‌پل (PayPal) غیرقانونی و هک شده شارژ می‌شوند. بنابراین نه تنها شما با استفاده از این حساب‌ها قوانین سونی، بلکه قوانین شرکت شخص ثالث مانند پی‌پل و حتی قوانین امنیت سایبری را هم نقض کرده‌اید.

مسلماً سونی با در اختیار داشتن جامعه کاربران چند صد میلیونی در بخش‌های مختلف از جمله بازی‌های ویدیویی نمی‌تواند نسبت به قوانین بی‌اعتنا باشد و اصول استوار کسب‌وکار خود را نادیده بگیرد.

به همین طریق معمولاً در اولین استفاده‌ها از چنین حساب‌هایی، سونی به سرعت کاربران خاطی را پیگیری می‌کند و حتی در صورتی که آن‌ها آفلاین هم باشند، حساب کاربری و دستگاه آن‌ها را با محدودیت روبه‌رو می‌سازد.

جمع‌بندی؛ چه اکانتی را برای پلی استیشن تهیه کنیم؟

بدون شک بهترین گزینه برای تجربه اقتصادی بازی‌ها و در عین حال رعایت حقوق توسعه‌دهندگان و به حداقل رساندن مشکلات احتمالی، تهیه اکانت‌های قانونی اشتراکی با نام‌های ظرفیت اول، دوم و سوم است.

اگرچه ما تنها زمانی این اکانت‌ها را پیشنهاد می‌دهیم که شما از اعتبار کافی فروشنده و ادعای او اطمینان داشته باشید. در زیر می‌توانید خلاصه‌ای از مزایا و معایب این اکانت‌ها را مشاهده کنید:

 اکانت‌های قانونی ظرفیت اول: امکان استفاده آفلاین از بازی که نیازمند قطع اتصال به اینترنت است. این اکانت‌ها با قیمت به مراتب کمتری نسبت به ظرفیت دوم و سوم قابل تهیه هستند اما کاربر نمی‌تواند آن‌ها را دوباره به فروش برساند.

اکانت‌های قانونی ظرفیت دوم: این اکانت، ظرفیت کامل محسوب می‌شود. با تهیه این اکانت می‌توان بازی را‌ روی سایر اکانت‌های دستگاه، هم به صورت آفلاین و هم به صورت آنلاین تجربه کرد. قابلیت فروش این اکانت‌ها یکی دیگر از مزایای آن‌ها است ولی نباید فراموش کرد که خرید این ظرفیت، گران‌ترین انتخاب شما خواهد بود.

اکانت‌های قانونی ظرفیت سوم: تجربه بازی‌ها در اکانت ظرفیت سوم فقط به صورت آنلاین امکان‌پذیر است و پیشرفت شما از جمله تروفی‌ها نیز روی اکانت اصلی شما ذخیره نمی‌شود. این اکانت‌ها نیز قابلیت فروش مجدد دارند و با قیمتی کمتر نسبت به ظرفیت دوم و قیمتی بسیار بیشتر نسبت به ظرفیت اول ارائه می‌شوند.

در نهایت گفتنی است اگر علاقه‌مند به درک ساز و کار اکانت‌های ایکس باکس هستید، می‌توانید مقاله «معرفی ظرفیت‌های قانونی ایکس باکس» را هم مطالعه کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

راهنمای اکانت های پلی استیشن: اکانت ظرفیتی، هکی- گیمفا
راهنمای اکانت های پلی استیشن: اکانت ظرفیتی، هکی- گیمفا
راهنمای اکانت های پلی استیشن: اکانت ظرفیتی، هکی- گیمفا
راهنمای اکانت های پلی استیشن: اکانت ظرفیتی، هکی- گیمفا
راهنمای اکانت های پلی استیشن: اکانت ظرفیتی، هکی- گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • mety111 گفت:

    کسی میدونه روی ps5 اکانت هکی میشه ریخت… یعنی مشکلی برای کنسول پیش نمیاد. مثلا بن بشه..

    • راهنمای بالا رو مطالعه کنید فرقی نداره

      • ببخشید این سوالو اینجا میپرسم اما مدتیه ذهنم درگیره لطفا هر کسی می دونه جواب بده
        ببینید من هر وقت از اکانت هکی استفاده می‌کنم (برای ps4) وقتی می‌خوام اکانتو از روی کنسول پاک کنم دی اکتیو هم می‌کنم
        می‌خوام بدونم این کارم درسته؟
        صرفا به حذف اکانت بسنده کنم؟ یا که دی‌ اکتیو هم کنم؟
        کدوم حالت بهتره؟
        نکته ۱: هنگام دی‌اکتیو دو گزینه وجود داره
        ۱- دی اکتیو All
        ۲- دی‌ اکتیو صرفا از روی این کنسول
        خب طبیعیه که من گزینه دوم انتخاب می‌کنم
        نکته ۲:
        جدیدا اکانت به صورت اتوماتیک دی اکتیو هم میشه نمی‌دونم که فقط برای من اینطوریه یا برای همه
        یه سوال دیگه
        یادمه زمانی که کنسول خریدم فروشنده برام یه اکانت هکی زد (خیلی وقت پیش)
        من اکانتو حذف کردم اما یادم نیست که عملیات دی‌اکتیو رو انجام دادم یا نه
        آیا در صورت دی‌ اکتیو نشدن مشکلی پیش میاد؟

        یه سوال دیگه:
        آیا در صورت گذشتن مدت زیاد از اکتیو شدن اکانت هکی روی کنسول در هر صورتی به صورت خودکار امکان دی اکتیو وجود داره؟

        اصلا کلا من مفهوم دی اکتیو رو درست متوجه شدم؟

        ببخشید دیگه خیلی سوال شد( استیکر خنده ملیح)

      • اگر ظرفیت ۳ بخری و ا شتراک پلاس از قبل روی اکانت خودت داشته باشی میتونی انلاین بازی کنی؟ یا حتما اون ظرفیتی که میخری باید اشتراک پلاس داشته باشه ؟ و در ظرفیت ۲ با پلاس خودت فک کنم بدون مشکل میشه اتجام داد؟؟

        • اگر اکانت خودتون که دارای اشتراک پلاسه، ظرفیت ۲ باشه (یعنی دستگاه به عنوان پلی استیشن اصلی براش اکتیو شده باشه) همه اکانت‌های روی دستگاه فارغ از شرایطشون میتونن از مزایاش مثل تجربه بازی‌های آنلاین نیازمند اشتراک پلاس، استفاده کنن

    • Siavashkhan13 گفت:

      جدیدا سونی سرعت ریست رو بالا برده و فروشنده ایمیل اکانت رو مجبور تغییر بده و شما به هیچ طریقی نمیتونی متوجه بشی در نتیجه کنسولتون بن خواهد شد،،، روزگار اکانت ترکیبی و هکی به پایان رسید،، کنسول ۲۰ میلیونی رو فدای این اشتباه نکنید

    • آرین گفت:

      سلام
      مسلما امنیت PS 5 خیلی بیشتر از PS 4 هست.
      بهتره فعلا صبر کنیم تا به ثبات برسه و تضمین بشه.
      وگرنه خطر بن و…اش خیلی بالاتر از PS 4 هست، الآن البته و ممکنه بعدا مثل PS 4 بشه.

    • 2X2L گفت:

      سلام ، نمی شه اکانت هکی و غیر قانونی روی PS5 وصل کرد اگه این کارو کنید سونی حتی اگه آنلاین نشید از قبل هک پیداتون میکنه و
      بن

  • راهنمای اکانت های پلی استیشن: اکانت ظرفیتی، هکی و بالانس چیست؟
    چیزیست مفت برای ما ایرانی های نسبتا بی پول خخ

  • آرین گفت:

    سلام
    اگه یه وقت کنسول‌تون آلوده ست یا اکانت هکی‌ای دارید یا هر چیزی، می‌تونید خیلی راحت کنسول رو ریست کنید.
    مثل روز اولش پاک می‌شه.

  • اقا یه سوال من این بار چهارمه دادم واسم بازی ریختن رو ps4 بار اول که دادم تعداد خیلی زیادی بازی میشد انتخاب کرد ولی همگی نسخه ۱.۰.۰ یا دیفالت بازیا بودن و آپدیتاشون روشون نصب نبود و همه اتبدای روشن کردن کنسول قفل بودن و باید وارد بخشی از تنظیمات میشدی تا قفلشون باز بشه اما دفعات بعد هم بازیای کمتری نصب شدن هم قفل نبودن و آپدیت بودن تا جایی که کنسول جا داشت این دفعه چهارمی که حدود ۱ سال پیش نصب کردم ۱۶ ۱۷ تا بازی بود اما چند ماه پیش یعنی ۲ ۳ ماه پیش دو تا از بازیام(کالاف wwii و uncharted 4) قفل شدن و وقتی از جایی مرسیدم گفتن اینا بازیای پلاسی بودن و تایم داشتن از اونور بقیشون فعاله و کار میکنه الآن دفعه اول هکی بوده بقیه دفعات ظرفیت ۱ درسته یا دفعه آخرم یه نوع هکی بوده؟

  • Moazzen گفت:

    سایتی رو کسی میشناسه برای خرید مطمِین اکانت ظرفیتی ۲؟وایا اون سایت دوباره اون اکانت رو از ما میخره یا نه؟

  • خیلی ممنون ازین پست و توضیحات کامل. 🌹👍

    فقَط بد نیست در مورد “ظرفیت” بعضی از گیمرای ایرانی هم بدونید…
    دوست شریفی دارم از خوزستان که به سختی مشغول کارگری هست، اونم روزی ۱۲ ساعت. درآمد ایشون بین ۵ تا ۶ میلیون در ماه هست که در حال حاضر نزدیک ۲ میلیون پول برق براش میاد!! چون اونجا بدون کولر گازی اصلا نمیشه زندگی کرد، و نزدیک ۱ میلیون هم کرایه خونه میده که رو هم میشه ۳ میلیون!! دیگه خودتون هزینه‌های زندگی رو هم که میدونید؛ الآن باید بگیم این دوست عزیز حق داشتن تنها سرگرمی زندگیش که گیم هست رو برای خودش و فرزندش نداره!؟ یا باید برای استفاده از اکانت هکی بهش لقب دزد بدیم؟!

    روزگار غریبی‌ست نازنین…

    • وقت بخیر
      ما نسبت به هیچکس قضاوت نمی‌کنیم. توی تاریکی همه ما شبیه همدیگه هستیم. این پست صرفاً جنبه آگاهی داره
      زنده‌باد

    • آرین گفت:

      سلام
      اون‌ دوست عزیز رو باید کله‌اش رو ماچ کرد و براش آرزوی خیر کرد.
      بنظر منم اصلا دزدی نیست.
      قرار بود آب و برق مجانی باشه نه اینکه یک‌سوم حقوقمون بره پاش!
      اصلا نمی‌فهمم این واژه از کجا اومده، صاحب اکانت خودش می‌تونه بازی کنه، به اون که آسیبی نمی‌رسه، چیزی ازش کم نمی‌شه. کجاش دزدی یه؟
      باز دوستان بگن کار غیرقانونی یا غیراخلاقی یه چیزی، ویزیت ۱ دقیقه‌ای ۸۰ هزارتومنی دزدی ست نه این کار…

      • جالبه قوانین جدید مصرف برق رو هم با یسری اسامی مثل “آستانه مصرف منصفانه” تصویب کردن!
        من خودم سری قبل ۳۰۰ هزار تومان برام قبض اومد، این سری ۹۰۰ هزار تومان! خیلی برام پرداختش سخته ولی میپذریم ولی دیگه خوزستان و جاهای مشابه رو استثنا قرار ندادن اوج بی وجدانی هست!
        در مورد اکانت هکی هم هیچ نظری ندارم؛ فقط آرزو دارم که همه بتونن با اکانت قانونی بازی کنن.

      • سلام آرین عزیز
        من شما رو نمیشناسم و از اخلاق و ویژگی های شخصیتیتون اطلاعی ندارم و فقط نظراتتون رو خوندم که اکثرا موافق بودم باهاش
        من معمولا زیر نظرات بقیه نظر نمیدم ولی اینجا لازم دونستم پاسخ بدم
        اول از همه در مورد جمله ای که ویزیت یک دقیقه ای دزدیه میخوام توضیح بدم
        من خودم پزشکم و این حرف شما دور از انصافه
        اولا که توی یک دقیقه نمیشه مریض رو ویزیت کرد و مریض اگه خیلی سریع هم صحبت کنه توی یک دقیقه نهایتا بتونه یه شرح حال نصفه نیمه بده
        ویزیت یک مریض در سریع ترین و تیپیک ترین حالت ممکن ده دقیقه وقت میبره مگر وقتی اورژانس باشه
        این که شما میگین هشتاد هزار تومن دزدیه برای ویزیت، من برای همین ویزیت هفت سال و نیم دانشگاه رفتم شب ها کشیک دادم و به طور خلاصه زحمت کشیدم
        کار ساده ای نبوده این همه درس خوندن و تلاش کردن و شب بیداری و کشیک
        شما ده دقیقه ویزیت رو میبینین من هفت سال و چه بسا یازده سال تلاش و زحمت کشی پشت اون ده دقیقه ویزیت میبینم
        پزشکان قشر شریفی هستن درسته که بعضی از به اصطلاح همکاران ما سوگندی که خوردن رو فراموش کردن ولی این حرف شما دور از انصافه و امیدوارم تجدید نظر کنید روی حرفتون
        در مورد اکانت هکی هم خودم شخصا دوست ندارم هکی بخرم یعنی دوست دارم مالک بازیام باشم بنابراین درآمدمو جمع میکنم و منتظر میشم وقتی چهل پنجاه درصد تخفیف میخورن تهیه میکنم مگه یه عنوان لانچ بزرگ مثل لست ۲ که روز عرضه خریدم
        در مورد نظرتون در مورد صاحب اکانت هم خیر به صاحب اکانت آسیبی نمیرسه ولی وقتی بری بهش بگی یکی میخواد رایگان از بازیات استفاده کنه مطمئنا اجازه نمیده
        هرچند خرده نمیگیرم به کسانی که هکی تهیه میکنن. اوضاع کشور خوب نیست و همه در سختین و شاید گیم تنها تفریح سالم باقی موندشون باشه و از همین راه سرگرمی خودشون رو تامین میکنن. این افراد رو نمیشه دزد خطاب کرد حتی نمیشه گفت کار غیر اخلاقی میکنن چون از ناچاریه. اگه وضع درآمد ما مثل سوئیس بود و این راه هکی هم وجود داشت بازم کسی هکی می خرید؟ بعید میدونم
        قضیه مثل اون داستان گاندی هست که میگن یه مردی به خاطر دزدیدن داروی مورد نیاز همسرش دستگیر شده چیکار باید بکنیم. گاندی پاسخ میده قانونگذار رو مجازات کنید که با سوءمدیریت باعث شده این مرد از تنگدستی مجبور به دزدیدن داروی همسرش بشه و این مرد نباید مجازات بشه و کارش اصلا دزدی نام نداره و ایشون دزد نیست
        امیدوارم یه روزی همه بتونن قانونی از بازی ها لذت ببرن که هم صاحب بازیاشون باشن و هم از شرکت سازنده حمایت کرده باشن

        • آرین گفت:

          سلام
          شما خیلی به ما لطف دارید، تشکر
          همه جا هم همه جور آدمی پیدا می‌شه، چه خوب چه بد.
          مثل قضیه گاندی ست، بخاطر عوامل فرهنگی که ریشه چند قرنه دارن و ضعف مدیریت، تقریبا همه‌ی پزشکان کشور ما، منهای استثنائی مثل شما، بی‌مسئولیتی می‌کنند و کم‌کاری و حتی بدکاری!
          همه برای کارشون زحمت می‌کشند، درس خوندن شما دلیل نمی‌شه انقدر تفاوت وجود داشته‌باشه و کارهای سخت‌تری از پزشکی هستند که حقوق کمتری دارند و کارهای آسان‌تری که حقوق بیشتری دارند.
          تو سوئیس هم دکتر داریم، از مال ما هم خیلی مسئولیت‌پذیرتر اند.
          ولی تفاوت حقوق دکتر و معلم تو سوئیس چقدره و تو ایران چقدر؟
          اینجا ست که بی‌عدالتی وجود داره، تقصیر هم گردن حاکمیت و قانون هست نه پزشکان.
          و نظر من رو بخواهید، مهمترین شغل در یک جامعه معلمی ست، اونم معلم اول ابتدایی.
          سلامت باشید!

      • Ramin گفت:

        اگه صاحب اکانت با دوستش شریکی خریده باشن بازی رو و روی کنسول دوستش پرایمری بوده باشه چی؟

  • sadraclub گفت:

    سلام به عنوان کسی که سال هاست سابقه در فروش اکانت دارم یه نکته بگم درباره ی ظرفیت ۲ ۳ اکثر فروشنده های اکانت قانونی ظرفیت ۲ اکانت حداقل به دو نفر می فروشن یعنی ۲ عدد ظرفیت ۲ از هر اکانت می فروشن که به این روش می گن اشتراکی برای ps5 فکر می کنم تا ۳ عدد ظرفیت ۲ می شه که هر یه مدت سونی پچ می کنه یا هی دائم دی اکتیو می شه اکثر فروشنده ها این طوری می فروشن ظرفیت ۲ ۳ ارزون نسبتا معمولا اگر خرید می کنید اگر اکانت قانونی می خواید بخرید سعی کنید کسی پیدا کنید که اشتراکی نفروشه ظرفیت ۲ ۳ که ظرفیت ۲ هی دائم دی اکتیو میشه ظرفیت ۳ اگر دست شما باشن دائم میان داخل اکانت شمارو پرت می کنن بیرون

  • SFC14ARROW گفت:

    به نظرمن هیچ اتفاقی نمیوفته تا وقتی که اکانتی که میخرید ایمیل اورجینال باشه. اد فاند و بالانس نباشه.
    من خودم بالای ۱۰تا اک وار کردم بازی کردم و چندین اکانت هم فروختم هیچ مشکلی پیش نمیاد.
    تنها مشکلی که پیش میاد همین ادفاند و بالانس هست که احتمال بن کردن کنسول شما رو داره ینی در ۹۰درصد مواقع. فکر کنم در ریجن ۱ کنسول بن نشه.
    و باز چنج میل یا تغییر ایمیل باعث میشه بازی زودتر از ایمیل اورجینال قفل بشه و کنسولو در ۹۰درصد واقع بن نمیکنه. اون ۱۰ درصدم به خاطر دیگه چنج میل های چرتی که میدن.
    ۹۹درصد اکانت های ترکیبی هیچ خطری برای کنسول نداره و اصلا هم کنسولو بن نمیکنه.
    ما اک رو زدیم و بازی رو به لیست اضافه کردیم و ری‌استور لایسنس رو زدیم و بعد خارج شدیم از اکانت. و برای هر ظرفیت بازی لایسنس دارند که وقتی میزنید در ظرفیت دو که انلاین این لایسنسه هست و مشکلی به وجود نمیاره و راحت سیستم سونی چک میکنه و میبینه داره و حل بازی قفل نمیش ولی در ظرفیت یک این لایسنس از بین میره و با انلاین شدن کل بازی های اون اکانت قفل میشه.
    همچنین شما نباید اکانتی که وارد کردید رو حذف کنید.
    حتی اگر شما ظرفیت یک باشه و بعد اکانتی که از اون بازیا رو گرفتید حذف کنید از لیست اکانتا بازیا قفل میشه حتی وقتی که آفلاینید. پس تا وقتی که بازی رو تموم نکردید دست به اکانت نزنید و بعدم حذفش کنید.
    من که حدود۳ یا۴ ساله اکانت کرکی دارم مشکلی ندارم و حدود ۳ یا ۴ تا اکانت داخلشه نه بن شده و نه هیچی قفل شده بازیا که حذفش کردم باز از اکانت دیگه ای زدم
    امیدوارم کسانی که علاقه ای به بازی دارند ولی شرایط خوبی ندارند از اکانت های ترکیبی استفاده کنند و لذت خودشونو ببرند و الکی نترسند.
    یک نکته خیلی مهم : همیشه از ادمین های فروش معتبر خرید کنید. اگر اکانت ترکیبی میخواید خریداری کنید. ادمین های فروشی که ۱۰۰درصد ایمیل اورجینال و بدون بالانس و اد فاند هست.

  • مهم مهم

    دوستان یه مطلبی رو در رابطه با اکانتهای هکی خدمتتون عرض کنم
    راهکارهایی که سونی در رابطه با استفاده ظرفیتی از بازیها گذاشته کاملا قانونیه اگه خود سونی مشکلی در این زمینه داشت حتما این راهکارها رو مسدود میکرد
    در رابطه با بن شدن کنسول هم جای نگرانی نداره چون صاحب اکانت هر زمانی بخواد میتونه به سونی گزارش بده که اکانتم هک شده و اکانتشو پس بگیره ولی سونی اجازه نداره بدون حکم قانونی شما رو بن کنه چون ممکنه خود شخص با رضایت خودش اکانت رو به شخص دیگه ای داده باشه ولی بعدا به هر دلیل و یا خصومت شخصی به سونی گزارش داده باشه و سونی حق قضاوت در این مورد رو نداره . به همین خاطر سونی با افزودن امکان تایید دو مرحله ای راه رو برای ایمن کردن اکانت باز گذاشته
    توصیه من به دوستان اینه که اگه از اکانتهای هکی استفاده میکنین از کانالها و فروشنده های معتبر خریداری کنین که خدایی نکرده اکانتهای بالانسی به شما نفروشن چون ممکنه به قیمت بن شدن داعمی دستگاهتون تموم بشه

  • اگر ظرفیت ۳ بخری و ا شتراک پلاس از قبل روی اکانت خودت داشته باشی میتونی انلاین بازی کنی؟ یا حتما اون ظرفیتی که میخری باید اشتراک پلاس داشته باشه ؟ و در ظرفیت ۲ با پلاس خودت فک کنم بدون مشکل میشه اتجام داد؟؟

  • Ramin گفت:

    من خودم چند بار اکانت هکی خریدم.ولی برام سواله امنیت سرور های سونی چه جوریه که اکانت هاش هک میشه؟

  • Gamer گفت:

    دوستان من PS5 خریدم و فروشنده قرار روش بازی بریزه. اصرار داشت که بازیهایی که من میریزم به صورت اکانتی هستن و از هک کردن پی پال paypall ریخته نمیشه. من بعد از تحویل گرفتن دستگاه چطور میتونم مطمئن بشم که واقعا اکانت هکی روش ریخته؟ چدن میدونم که با هک کردن کیف پول پی پال و خرید بازی از پول غیرقانونی اون حساب، دستگاه حتما بن میشه.
    ممنون میشم جواب بدین

  • mh.p گفت:

    سلام من کلا بازی آنلاین نمی‌کنم اما نمی‌خوام ریسک داشته باشه و بن بشم، حالا به‌نظرتون ظرفیت یک بگیرم یا دو؟
    لطفا پاسخ بدید🙂

راهنمای اکانت های پلی استیشن: اکانت ظرفیتی، هکی- گیمفا
راهنمای اکانت های پلی استیشن: اکانت ظرفیتی، هکی- گیمفا