یوشیدا از تلاش تیم توسعه Final Fantasy 16 می گوید - گیمفا 
یوشیدا از تلاش تیم توسعه Final Fantasy 16 می گوید - گیمفا 
یوشیدا از تلاش تیم توسعه Final Fantasy 16 می گوید - گیمفا 
یوشیدا از تلاش تیم توسعه Final Fantasy 16 می گوید - گیمفا 

نائوکی یوشیدا از تلاش سخت تیم توسعه‌ی Final Fantasy 16 می‌گوید

رضا مهرعلی
۱۳:۲۲ ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
یوشیدا از تلاش تیم توسعه Final Fantasy 16 می گوید - گیمفا 

از آنجا که طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی، بازی Final Fantasy 14: Endwalker قرار است در ماه‌های پایانی سال جاری میلادی عرضه شود و بازی Final Fantasy 16 نیز هم‌اکنون در دست توسعه است، طرفداران این فرانچایز چیزهای زیادی را برای دنبال کردن دارند.

علی‌رغم اینکه هر دو عنوان یادشده با رهبری آقای نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida) مراحل تولید را پشت سر می‌گذارند، اما تیم‌های متفاوتی وظیفه‌ی توسعه‌ی آن‌ها را بر عهده دارند. با این حال، آقای نائوکی اخیرا به طرفداران اطمینان داده است که هر دو بازی Final Fantasy 14: Endwalker و Final Fantasy 16 در بهترین وضعیت ممکن منتشر خواهند شد.

طی گفت و گویی با وب‌سایت فامیتسو (Famitsu)، آقای یوشیدا اظهار داشت که کار او روی بازی Final Fantasy 16 به این معنی که ایشان قادر به تمرکز بر روی ساخت Final Fantasy 14 نبوده است یا برعکس آن نیست و اگر باگی در یکی از این بازی‌ها دیده شود، به این دلیل نیست که آقای یوشیدا از آن غافل شده، بلکه بدین خاطر است که این‌ها بازی هستند و خواه ناخواه در زمان انتشار تعدادی باگ خواهند داشت. با این حال، آقای یوشیدا اطمینان می‌دهد که تیم‌های توسعه‌ی هر دو بازی مورد بحث سخت در تلاش‌اند تا بازی‌هایی کامل و بی‌نقص را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند.

بازی Final Fantasy 14: Endwalker در تاریخ ۲ آذر ماه ۱۴۰۰ (۲۳ نوامبر ۲۰۲۱) برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۵، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. در همین حین، بازی Final Fantasy 16 مراحل توسعه را در قالب یک عنوان انحصاری کنسول پلی‌استیشن ۵ پشت سر می‌گذارد و هنوز تاریخی برای انتشار آن اعلام نشده است.

این طور که از جدول برنامه‌ریزی شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) برای رویداد Tokyo Game Show 2021 استنباط می‌شود، این ناشر به زودی دست کم صحبت‌هایی را در رابطه با بازی Final Fantasy 14 خواهد داشت. گرچه، ممکن است در جریان رویداد PlayStation Showcase نیز سورپرایزهای ویژه‌ای را شاهد باشیم.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

یوشیدا از تلاش تیم توسعه Final Fantasy 16 می گوید - گیمفا 
یوشیدا از تلاش تیم توسعه Final Fantasy 16 می گوید - گیمفا 
یوشیدا از تلاش تیم توسعه Final Fantasy 16 می گوید - گیمفا 
یوشیدا از تلاش تیم توسعه Final Fantasy 16 می گوید - گیمفا 
یوشیدا از تلاش تیم توسعه Final Fantasy 16 می گوید - گیمفا 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • به احتمال خیلی زیاد فاینال۱۶ توو مراسم سونی هستش و پارسال توو نمایش معرفیش ترکوند
    فکر میکنم فاینال۱۶ تبدیل به یه هک‌اسلش سریع و پر از کمبو شده که طرفدارای دویل می‌کرای و سه گانه گاد و کسانی که بایونتا رو تجربه کردن حسابی سیراب بشن
    سال ۲۰۲۲ احساس میکنم از نظر عناوین شاخص و شاهکار از ۲۰۱۳ و۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ جلو بزنه و یه سال به یاد موندنی برای همه بشه

    • G.LN گفت:

      کاش همون مراسم سونی یه معرفی کامل ازش نشون بدن!
      یکی از بازیهایی که خیلی براش هایپم.
      بعد ریمیک هفت دوست دارم با همین شیوه ریمیک شاهکار نسخه هشت و البته ده رو بسازن.

      • دقیقا
        ببین فاینال ریمیک هفت از چهار تا فاینالایی که تا حالا زده بودم با فاصله خفنترینش بود
        نامزد بازی ۲۰۲۰ هم شد و فکر کنم توو یه بخش جایزه گرفت
        جزو سه تا ریمیک برتر نسل هشته
        هر کسی که تجربش نکرده حتما بهش فرصت بده
        کاراکترا فوق‌العاده در اومدن و داستانم پر از اتفاقای جدید نسبت به نسخه اورجینالشه ، موزیک بازی عالی و گرافیک فوق‌العاده
        من باگی توو این بازی ندیدم
        سومین بازی برتر من توو ۲۰۲۰

  • Matin_kh گفت:

    همکاری اسکوئر انیکس و سونی = شاهکار
    مثل : فاینال فانتزی ۷ ریمیک

  • فاینال ها نباید خیلی از ریشه هاش فاصله بگیره. گیمپلی نوبتی اکتیو باشه حداقل. پرسونا ۵ با گیمپلی نوبتی خیلی طرفدار پیدا کرد چه گیمرهای قدیم و چه جدید پس نباید از گیم پلی ریشه های فاینال بترسن که با استقبال مواجه نشه

یوشیدا از تلاش تیم توسعه Final Fantasy 16 می گوید - گیمفا