نگاهی به احتمالات و تئوری های Resident Evil 9- گیمفا
نگاهی به احتمالات و تئوری های Resident Evil 9- گیمفا
نگاهی به احتمالات و تئوری های Resident Evil 9- گیمفا
نگاهی به احتمالات و تئوری های Resident Evil 9- گیمفا

نگاهی به احتمالات و تئوری های Resident Evil 9؛ بازگشت قدرتمند اقامتگاه شیطان

مصطفی زاهدی
۱۰:۳۵ ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
نگاهی به احتمالات و تئوری های Resident Evil 9- گیمفا

فرنچایز Resident Evil نه تنها از جمله باسابقه‌ترین فرنچایز‌های تاریخ گیم به شمار می‌آید، بلکه خلقت و رشد سبک Survival Horror به شدت مدیون این فرنچایز بزرگ و خصوصا نسخه دوم و نسخه‌ی چهارم این سری است. رزیدنت ایول از آن دسته مجموعه‌هایی است که در دل خود میزبان یک دنیای بزرگ و ده‌ها شخصیت بزرگ و کوچک است و چندین خط داستانی اصلی و ده‌ها خط داستانی فرعی دارد.
پس از عرضه‌ی موفقیت‌آمیز نسخه‌ی Village، که به لطف گرگینه‌ها، شباهت اتمسفر به نسخه‌ی چهارم و صد البته Lady Dimitrescu محبوب و پر طرفدار بود، حالا سوالی که مطرح می‌شود این است که چه چیزی در ادامه فرانچایز Resident Evil را ادامه خواهد داد و نسخه‌ی بعدی سری چه سمت و سویی را پیش خواهد گرفت. در مقاله پیش‌رو نگاهی داشته‌ایم به بازی Resident Evil 9 …

resident evil

همه چیز از این میز لعنتی شروع شد. شامی که خود هزاران اتفاقات دیگر را به همراه داشت و مسیر فرنچایز‌ رزیدنت ایول برای همیشه دچار تغییر شد.

چه چیزی از نسخه‌ی بعدی Resident Evil می‌دانیم؟

در همین‌جا باید نکته‌ای را متذکر شوم. سیاست کپکام در این چند سال به شکلی بوده که در آن واحد، حداقل دو عنوان از Resident Evil کنار یکدیگر و به طور همزمان در دست توسعه قرار دارند. بنابراین وقتی در این‌جا در مورد نسخه‌ی بعدی سری صحبت می‌کنیم، روی صحبت ما نسخه‌ی بعدی شماره‌دار و اصلی سری یا همان Resident Evil 9 می‌باشد. چرا که بر اساس شایعات و گمانه‌زنی‌ها، نسخه‌ی ریمیک Resident Evil 4 و هم‌چنین Resident Evil: Revelation 3 نیز در دست توسعه قرار دارند و احتمالا تا دو سه سال دیگر عرضه خواهند شد.
اما برویم سراغ اصل مطلب. چه چیزی از Resident Evil 9 می‌دانیم؟ در واقع باید گفت کپ‌کام هیچ اطلاعات دقیق و مشخصی از این بازی منتشر نکرده است. تنها چیزی که به طور قطع از آن باخبر هستیم این است که توسعه این عنوان حدودا از اواسط زمان ساخت نسخه‌ی Village استارت خورده است. اما خوشبختانه گمانه‌زنی‌ها و شایعات مختلفی در مورد نسخه‌ی بعدی Resident Evil وجود دارند که به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

زاویه دید سوم شخص کلاسیک، یا اول شخص مدرن؟ مسأله این است …

دو نسخه‌ی آخر سری Resident Evil، بدون در نظر گرفتن دو عنوان ریمیک، هر دو از زاویه دید اول شخص بهره می‌بردند که تغییری بسیار بزرگ در فرنچایز‌ ایجاد کرد. اول شخص شدن دوربین بازی مبارزات بازی را محدود‌تر اما سخت‌تر و دلهره‌آور‌تر ساخت و سکانس‌های تعقیب و گریز نیز به شدت ترسناک‌تر شدند. گیم‌پلی و گان‌پلی بازی نیز به شکل گسترده‌ای دچار تغییرات شد و ریتم مبارزات بازی نیز کاهش یافت. این تغییرات انقلابی که به نوعی ریسک بزرگ کپ‌کام به شمار می‌رفتند در نسخه‌ی هفتم نتیجه دادند و کپ‌کام همین زاویه دوربین را در دنباله‌ی نسخه‌ی هفتم یعنی Village مورد استفاده قرار دارد. حال سوال مهمی این‌جا مطرح می‌شود. آیا کپ‌کام در نسخه‌ی بعدی اصلی سری، که احتمال فراوان Resident Evil 9 نام خواهد داشت، دوباره از زاویه دید اول شخص استفاده خواهد کرد یا به سراغ زاویه دید کلاسیک و قدیمی سری یعنی سوم شخص خواهد رفت؟ جواب را باید در داستان نسخه‌ی بعدی جست‌وجو کرد.
داسک گولم، اینسایدر مشهور سری رزیدنت ایول که همواره خبرها و اطلاعات فراوان و دقیقی در مورد نسخه‌های مختلف این سری در دسترس هواداران قرار داده است، ماه‌ها قبل و پیش از انتشار نسخه‌ی Village در توییتی به این مسئله اشاره‌ کرد که رزیدنت ایول هفت، هشت و نه از لحاظ داستانی و وقایع مکمل و دنباله‌‌رو هم دیگر هستند و یک سه گانه به شمار می‌روند. در دید اول ممکن است فکر کنید که این شایعه احتمالا سخت نداشته باشند، اما داستان زمانی جالب می‌شود که بدانیم ماه‌ها قبل از معرفی رسمی ویلیج، داسک گولم در یک‌سری رشته توییت موارد بسیاری از جمله حضور گرگینه‌ها، پررنگ بودن نقش کریس و موارد مختلف دیگر را فاش کرد که این موارد درست از آب درآمدند. به نظر می‌رسد داسک گولم از طریق فرد یا افراد مطلعی در درون کپ‌کام همواره به خبرهای معتبر و صحیح زیادی دسترسی دارد و با توجه به افشاگری‌های بسیار در مورد این فرنچایز‌ در این چند سال اخیر، به شخصه احتمال می‌دهم تا حد زیادی این صحبت او قابل اعتماد است و نسخه‌ی نهم، از لحاظ داستانی مکمل نسخه‌ی هفتم و هشتم خواهد بود. موارد مختلفی نیز وجود دارند که این احتمال را تقویت می‌سازند.

نگاهی به احتمالات و تئوری های Resident Evil 9- گیمفا

بر اساس توییت‌های ماه‌ها قبل داسک گولم، Resident Evil 9نیز دنباله‌ای بر نسخه هفتم و هشتم خواهد بود.

اول از همه در پایان نسخه‌ی ویلیج، شاهد این عبارت بودیم که داستان پدر یا همان ایثن به اتمام رسید. این نوع جمله‌بندی به این مسئله اشاره میکند که داستان و ماجراجویی‌های رز، دختر ایثن و میا تازه شروع شده است و به نوعی می‌توان حدس زد که رز در نسخه‌ی بعدی می‌تواند به عنوان پروتاگونیست اصلی حضور داشته باشد. از طرف دیگر در Post Credit Scene بازی که در آن شاهد بزرگ شدن رز بودیم و هم‌چنین به نظر می‌رسید رز نیز از قابلیت‌های فراانسانی برخوردار است هم احتمالا بر این نکته تاکید می‌کنند که کار کپ‌کام با رز، میا و این خط و انشعاب داستانی سری تمام نشده است.
در واقع با کنار هم گذاشتن موارد و سرنخ‌های مختلف، از توییت‌های داسک گولم گرفته تا سرنخ‌های موجود در نسخه‌ی Village، می‌توان احتمال بیشتری داد که نسخه‌ی نهم نیز کاملا مربوط به نسخه‌ی هفتم و هشتم خواهد بود. شاید بپرسید ارتباط این موضوع با زاویه دوربین بازی چه خواهد بود که جواب این است می‌توان مطمئن بود که اگر Resident Evil بعدی به دو نسخه‌ی قبل مرتبط باشد، به احتمال فراوان راه و رسم این دو عنوان را پیش گرفته و از زاویه دید اول شخص بهره خواهد برد.
این موضوع به طور گسترده بر روی مبارزات و گیم‌پلی تأثیر خواهد داشت چرا که زاویه دید محدود‌تر، آگاهی محیطی و مبارزاتی را کم‌تر می‌کند و به طور بالقوه، شرایط را برای خلق تجربه‌ای دلهره‌آور مانند نسخه‌ی هفتم فراهم می‌سازد.
از طرف دیگر یک ابهام وجود دارد و آن این است که اگر در نسخه‌ی بعدی قرار است کنترل رز را بر عهده بگیریم و او دارای قابلیت‌های فراانسانی است، آیا این قابلیت‌ها به طور مستقیم در مبارزات حضور فعال خواهند داشت و می‌توان از قابلیت‌های او استفاده کرد یا خیر. به شخصه فکر می‌کنم دادن قابلیت خاص و فراانسانی به پروتاگونیست ‌های Resident Evil اگر در قالب تأثیر گذاشتن بر روی گیم‌پلی انجام شود به شدت به مبارزات بازی لطمه خواهد زد چرا که همیشه قهرمان‌های سری به عادی بودن مشهور بوده و همین عادی و آسیب‌پذیر بودن آن‌ها بوده است که تجربه‌ی این سری را لذت‌بخش‌تر ساخته است. به همین دلیل امیدوارم کپ‌کام قابلیت‌های احتمالی رز را به گیم‌پلی تزریق نکند و به مانند ایثن بیشتر از لحاظ داستانی به آن‌ها بپردازد.

نگاهی به احتمالات و تئوری های Resident Evil 9- گیمفا

رز بیشترین شانس برای حضور در نسخه‌ی بعدی به عنوان پروتاگونیست را داراست.

سوال دیگری این‌جا مطرح می‌شود. آیا نسخه‌ی نهم سری از لحاظ ریتم مبارزات، سکانس‌های اکشن، طراحی دشمنان و ساختار گیم‌پلی رویکردی اکشن و سریع مانند Village را در پیش خواهد گرفت یا مانند نسخه‌ی هفتم بیشتر بر روی دلهره و ترس تمرکز خواهد کرد؟ جواب این است که احتمال می‌دهم نسخه‌ی بعدی سری نیز شرایطی مشابه نسخه‌ی ویلیج داشته باشد و مبارزات سریع، پرتعداد و هیجان‌انگیز را ارائه دهد و از طرف دیگر از شدت ترسناک بودن و دلهره‌آور بودن بازی کم کند. دلیل این امر جنبه‌ی تبلیغاتی بازی خواهد بود. تهیه کننده نسخه‌ی ویلیج صراحتا به این موضوع اشاره کرد که اکشن بودن زیاد نسخه‌ی ویلیج به این دلیل انجام شد که مخاطبان کژوال نیز به تجربه‌ی بازی ترغیب شوند و مخاطبان مختلف بتوانند به تجربه‌ی بازی بپردازند و از آن لذت ببرند. نظر شخصی من البته این است که اتمسفر نسخه‌ی هفتم و آن حس عدم امنیت و دلهره همیشگی که دد آن نسخه وجود داشت فوق‌العاده بود و بهتر است Resident Evil 9 بیشتر بر روی این المان مانور دهد اما به نظر می‌رسد که واقعیت کاملا با این انتظار تفاوت داشته باشد.
پس در کل می‌توان به این نتیجه رسید که اکثر گمانه‌زنی‌ها، موارد مختلف و سرنخ‌ها بیشتر به این سمت شکل گرفته‌اند که نسخه‌ی نهم اولا از لحاظ داستانی و ساختار ادامه دهنده راه نسخه‌ی هشتم خواهد بود و دوما از زاویه دید اول شخص بهره خواهد برد.

چرا بهتر است Resident Evil 9 به دنیای کلاسیک سری باز گردد؟

اول اجازه دهید کمی در مورد این مفهوم رزیدنت ایول کلاسیک توضیحاتی ارائه کنم. منظور من از کلاسیک بودن، به این معنا است که در وهله‌ی اول دوباره شاهد دوربین سوم شخص از پشت شانه در سری باشیم و در وهله‌ی بعدی، بازی از لحاظ ساختاری به نسخه‌های دوم، سوم و چهارم شبیه باشد. یعنی به جای این‌که مثل نسخه‌های پنجم و ششم ساختار خطی و پیشروی مداوم در مراحل مختلف را شاهد باشیم، بازی چند لوکیشن اصلی بزرگ داشته باشد و ساختار به هم مرتبط و Interconnected را ایجاد کند و مخاطبان با پیدا کردن آیتم های جدید، خب پازل و پیش‌روی در بازی به مکان‌های جدیدتر دسترسی پیدا کنند. از دیدگاه من این نوع ساختار مراحل و گیم‌پلی هسته اصلی هویت رزیدنت ایول را تشکیل می‌دهد. ساختاری که در نسخه‌ی ریمیک Resident Evil 2 کاملا با آن ارتباط برقرار کردیم و لذت بردیم.
از یک طرف با وجود این‌که به نظر می‌رسد نسخه‌ی نهم مسیری خلاف این ساختار را پیش بگیرد، اما می‌توان امیدوار بود که در دو سه سال آینده نسخه‌ی ریمیک Resident Evil 4 و هم‌چنین بازی احتمالی Revelation 3 بتوانند از این ساختاری که به آن اشاره کردم بهره ببرند. در واقع کپ‌کام این امکان را دارد که در آن واحد مسیر آینده سری را دو قسمت کند. انشعاب اول مربوط به رزیدنت ایول ۹ است که ساختاری مشابه نسخه هفت و ویلیج خواهد داشت، از زاویه دید اول شخص استفاده می‌کند و احتمالا اکشن‌تر است و از طرف دیگر انشعاب دوم به نسخه‌های قدیمی وفادار‌تر خواهد بود و ساختاری کلاسیک خواهد داشت. این تصمیم می‌تواند در آن واحد دو فن بیس بزرگ سری را راضی نگه دارد و فروش حداکثری این فرنچایز‌ در آینده را تا حد زیادی تضمین کند.

نگاهی به احتمالات و تئوری های Resident Evil 9- گیمفا

گمانه‌زنی‌ها، موارد مختلف و سرنخ‌ها بیشتر به این سمت شکل گرفته‌اند که نسخه‌ی نهم اولا از لحاظ داستانی و ساختار ادامه دهنده راه نسخه‌ی هشتم خواهد بود و دوما از زاویه دید اول شخص بهره خواهد برد.

چه شخصیت‌هایی در نسخه‌ی نهم حضور خواهند داشت؟

در وهله‌ی اول به نظر می‌رسد محتمل‌ترین گزینه برای حضور در نسخه‌ی بعدی، رز دختر ایثن و میا خواهد بود. وقتی سازندگان در پایان یک بازی به سرنوشت شخصیت‌ها اشاره می‌کنند و به طور قوی بر روی شخصیتی خاص تمرکز می‌کنند، این موضوع تا حد زیادی خود گواه این مدعا است که نسخه‌ی بعدی سری میزبان آن شخصیت به خصوص خواهد بود و بنابراین می‌توان تا حد زیادی مطمئن بود که رز در نسخه‌ی بعدی به احتمال فراوان نقش پر رنگی ایفا خواهد کرد و شاید حتی به عنوان پروتاگنیست اصلی نقش‌آفرینی کند. البته ممکن است حضور او مانند میا به شکل فرعی و تنها در جهت پیش بردن Plot بازی باشد.
از طرف دیگر چند روز پیش بود که داسک گولم اعلام کرد که Jill Valentine، شخصیت قدیمی و محبوب این سری در نسخه‌ی بعدی رزیدنت ایول حضور دارد. این موضوع با فرض این‌که صحت داشته باشد دو احتمال را ایجاد می‌کند. احتمال اول این‌که جیل مانند کریس در دو نسخه‌ی اخیر بیشتر در داستان بازی حضور دارد و احتمال دوم که ضعیف‌تر است این است که او به عنوان شخصیت قابل بازی در دسترس خواهد بود. در هر صورت با توجه به سابقه قابل اطمینان داسک گولم، به نظر می‌رسد جیل به احتمال زیاد در نسخه‌ی بعدی حضور خواهد داشت. البته صادقانه بگویم کمی گیج شده‌ام چرا که نمی‌توانم کامل درک کنم که جیل چگونه می‌تواند در این انشعاب داستانی جدید حضور داشته باشد و نقش‌آفرینی کند. اما حدس می‌زنم او احتمالا در قالب سازمان یا گروهی در داستان بازی حضور خواهد داشت.
در مورد شخصیت‌های دیگر تقریبا اطلاعات زیادی وجود ندارد. کریس می‌تواند بهترین انتخاب برای حضور در نسخه‌ی بعدی باشد چرا که در دو نسخه‌ی اخیر حضور فعالی در داستان و اتفاقات داشته است. کریس را در نظر نگیریم، در مورد حضور یا عدم حضور شخصیت‌های قدیمی سری مانند لیان، ایدا و شری برکین نیز چیزی نمی‌دانیم و حتی کوچک‌ترین شایعاتی نیز شنیده نشده است. البته این احتمال دارد که مانند ایثن و میا، Resident Evil 9 بیشتر بر روی خلق شخصیت‌های جدید اتکا کند و شخصیت‌های قدیمی سری را برای انشعاب‌های داستانی دیگر استفاده کند.

بازه احتمالی زمان انتشار بازی چه زمانی خواهد بود؟
با توجه به مواردی که می‌دانیم و هم‌چنین زمانبندی چند سال اخیر آثار کپ‌کام، می‌توان احتمال داد که Resident Evil 9 در زودترین زمان ممکن، در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد. از طرف دیگر بسیار بعید به نظر می‌رسد که کپ‌کام این بازی را دیرتر از ۲۰۲۴ عرضه کند. البته عامل مهمی نیز در این بین دخیل است و آن زمان عرضه نسخه‌ی ریمیک بازی چهارم و دیگر آثار مختلف رزیدنت ایول است. یعنی اگر کپ‌کام رزیدنت ایول‌‌های دیگری در دست ساخت داشته باشد که دارد، قطعا زمان‌بندی عرضه آن‌ها را هوشمندانه انجام می‌دهد تا هم فروش حداکثری آن‌ها تضمین شود و هم از لحاظ بازاریابی و تبلیغات به مشکل بر نخورد. به همین دلیل و با توجه به مواردی که به آن‌ها اشاره کردم، بازه زمانی ۲۰۲۳-۲۰۲۴ برای عرضه Resident Evil 9 بسیار محتمل است.

نگاهی به احتمالات و تئوری های Resident Evil 9- گیمفا

به نظر می‌رسد شاهد بازگشت جیل ولنتاین دوست داشتنی نیز خواهیم بود.

جمع‌بندی:

با توجه به شایعات و گمانه‌زنی‌های مختلف، به نظر می‌رسد که سری رزیدنت ایول آینده شلوغی در پیش خواهد داشت. از یک طرف به نظر می‌رسد کپ‌کام بر روی نسخه‌ی ریمیک عنوان چهارم سری کار می‌کند و از طرف دیگر رزیدنت ایول ۹ در دست ساخت قرار دارد.به عنوان طرفدار قدیمی سری، به شدت مشتاق تجربه عناوین بیشتری از این سری هستم و امیدوارم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد انتشار اطلاعات رسمی از Resident Evil 9باشبم.

خلاصه مواردی که به آن اشاره شد:

  • از لحاظ داستانی، Resident Evil 9به احتمال فراوان دنباله نسخه‌های هفتم و هشتم خواهد بود.
  • جیل ولنتاین احتمالا در داستان بازی نقش خواهد داشت.
  • رز وینترز مهم‌ترین کاندید برای ایفای نقش به عنوان پروتاگونیست نسخه‌ی بعدی به شمار می‌آید.
  • بازه حدودی زمان انتشار بازی به احتمال فراوان ۲۰۲۳-۲۰۲۴ خواهد بود.
  • بازی از زاویه دوربین اول شخص استفاده خواهد کرد.

Brainiac(خداحافظ)PeterParkerPc Gamer (سهام دار سونی و ماکروسافت ترکیبی)

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نگاهی به احتمالات و تئوری های Resident Evil 9- گیمفا
نگاهی به احتمالات و تئوری های Resident Evil 9- گیمفا
نگاهی به احتمالات و تئوری های Resident Evil 9- گیمفا
نگاهی به احتمالات و تئوری های Resident Evil 9- گیمفا
نگاهی به احتمالات و تئوری های Resident Evil 9- گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • رزیدنت ایول در کنار GTA و دارک سولز، مقدس‌ترین فرنچایزهای زندگی منن …
    حس خاصی که موقع تجربه این عناوین بهم دست میده رو هیچ کجای دیگه پیدا نمی‌کنم …
    مرسی از نویسنده محترم

    Pc Gamer (سهام دار سونی و ماکروسافت ترکیبی)𝕄𝕣 ℂ𝕣𝕒𝕡بیگ اسموکAnubys
  • RE4 AND RE8 گفت:

    مقاله خفتی هست حتما بخونید مرسی از آقای مصطفی برای این مطلب

  • be name pc گفت:

    به احتمال زیاد شخصیت اصلی اویل ۹ رز هستش ولی با توجه به این که چهره شو کامل تو ۸ نشون دادن پس احتمالا بازی سوم شخص باید باشه بعید میدونم اول شخصش کنن یا ممکنه هردو زاویه دوربین و باهم داشته باشه

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    مورد علاقه من قطعا حضور ترکیبی رز و لیان و جیل هست با دوربین سوم شخص اما در هر صورت به مانند یک رسم و سنت قدیمی وقتی رزیدنت اویل منتشر بشه من day one اگر تجربش نکنم مریض میشم 😆

    Brainiac(خداحافظ)‌ ᏗᎷᎥᏒ
  • ماجراجویی رز و جیل ولنتاین؟ ولی رز به نظرم شخصیت اصلی و ی حسی میگه نسخه بعدی ی جوری درباره انتقام باشه چون رز خیلی از کریس متنفر بود و تو دیالوگ آخر داشت تهدید میکرد و گفت من قدرت هایی دارم که خود کریس خبر نداره پس احتمال میدیم نسخه بعدی ی جوری درباره انتقام البته بگم احتماله

    Anubys
  • Amir Reza گفت:

    داستانش از الآن مشخصه کلا تو این سری داستان زیاد اهمیت نداره
    آلبرت وسکر برمیگرده و معلوم میشه اونی که ایول ۵ مرد کلون بوده
    ایتن وینترز برمیگرده و معلوم میشه اونی که تو ایول ۸ مرد کلون بوده
    خلاصه هر کسی تو این سری مرده دوباره برمیگرده و معلوم میشه اونی که مرده کلون بوده

  • Mohsen7_3_0 گفت:

    ممنون از شما من فکر میکردم وقتی کپکام داشت نسخه ی ۲ و ۳ رو ریمیک میکرد میخواست گیمرهای جدید رو با پیش زمینه داستانی شخصیتها و اتفاقات آشنا کنه که در آینده از همونا استفاده کنه مثل جیل لیان کلیر و حتی شری ( که بزرگسالیش در RE 6 دیده شد ) ولی انگار کلا میخوان نسخه های اصلی شماره دار رو با شخصیت های جدید این سری بسازند
    در کنار اینها من خیلی با ریمیک ۴ موافق نیستم. ریمیک ” معمولا ” زمانی اتفاق میوفته که مکانیزم های بازی به شدت قدیمی شه و سازندگان قرار باشه ادامه ای نوین برای شخصیت های اون و داستانش بسازند( که در مورد ۲و ۳ فعلا این اتفاق نیفتاده پس با توجه به شایعات فعلا قرار نیست لیان هم ببینیم …)
    به علاوه اینکه دست زدن به همچین شاهکاری ریسکیه. با اینکه پتانسیل زیادی داره ولی یجورایی حکم مرگ و زندگی رو داره برای سری RE
    اما با ریمیک Revelation 1 بیشتر موافقم. به دلیل اینکه فضاسازی بازی شباهت بسیاری به نسخه های کلاسیک داشت و از داستان خوبی بهره میبرد ( که البته بازم از تمام پتانسیلش استفاده نکرده بود )از اونجایی که ابتدا برای ۳ds ساخته شده بود و محدودیت هایی داشت میتونن از اون فضای کشتی و اتفاقاتش یه نسخه ی عالی در بیارن به مراتب بهتر از نسخه ی اصلی . گرچه درخواستها برای نسخه ی سومش بیشتر هست.
    شخصا امیدوارم کارکتر های قدیمی رو فقط توی ریمیک ها نیارن و همچنین بازی برگرده به سوم شخص جوری که قدمهایی که توی محیط بر میداری رو کاملا حس کنی

  • ELECTERO گفت:

    اگه رز شخصیت اصلی باشه یعنی که از این به بعد لیون و جیل و کریس و ایدا و کلا هر چی شخصیت تو رزیدنت هست باید جای اسلحه عصا دستشون بگیرن

  • Ahmad_bk گفت:

    خب به سلامتی قراره داستان با رز ادامه پیدا کنه (احتمالا)
    همین یه هفته قبل بود که کامنتی با مضمون احتمالی ادامه داستان توسط رز رو داده بودم احتمالا باید بگم یووووهووووو 😁

  • آرین گفت:

    سلام
    متأسفانه اویل ۸ رو هنوز نتونستم بازی کنم.
    ولی فکر کنم یه اویل هم خواهیم داشت با حضور لیان و کلر…

  • Hope گفت:

    من نسخه pc رو بازی کردم و توی محتویات پس از پایانش داخل بخش extras اگه اشتباه نکنم، ایده های اولیه ای که تیم داشتن و کنار گذاشتن رو نوشته که یه سریاش جالب بود،
    مثل اینکه ابتدا قرار بوده اِدا داخل بازی نقش پر رنگی داشته باشه و چند باری هم ایتان رو نجات بده، مثلا توی قسمتی که هایزنبرگ دستگیر میکنه ایتان رو و جلوی میراندا و بقیه لردها بهوش میاد قرار بوده ادا با شلیک یه تیر کراسبو طناب رو از دستاش باز کنه و جلو پای بقیه ام شلیک کنه و بعد ایتان رو فراری بده! و در ادامه بازیم هوای ایتان رو داشته باشه، ولی گفته شده بود به خاطر اختلال در داستان این ایده کنار گذاشته شده بوده،
    یا اینکه قرار بود به جای مادر میراندا یه مرد میانسال که ظاهرا کشیش بوده آنتاگونیست داستان باشه، و یه سری موارد جالب دیگه…
    در مورد زاویه دوربین به نظرم نقش سونی چه در نسخه ۷ ام که به خاطر هدست psvr با کپ کام قرارداد بست و من احتمال میدم یکی از بزگترین دلایل تغییر زاویه دوربین از سوم شخص به اول شخص هم همین نکته بود این راهو برای نسخه بعدی و psvr2 هم ادامه بده (به شخصه با زاویه اول شخص رزیدنت اویل به شدت مخالفم و از این کار سونی و کپ کام ناراضی ام)
    در مورد نسخه بعدیم باید به این نکته توجه کنیم که احتمال ۹۹ درصد کپ کام قراره یه dlc داستانی برای re8 عرضه کنه که تو این کنترل کریس و تیمش رو دقیقا توی تایم زمانی ایتان داشته باشیم و شایدم کنارش شاهد محتوای جدیدی باشیم بعد از انتهای داستان ایتان، پس من احتمال میدم که در نسخه بعدی کنترل رز کنار جیل رو بر عهده داریم شاید هر دو همزمان با هم به شکل سری revelation و اینجا هم شاهد اختلاف رز با کریس باشیم شایدم نه و مثل نسخه ۸ فقط به هم برخورد داشته باشن و با راهکار همدیگه مخالف باشن، همینطور شاهد حضور اِدا هم هستیم چون وقتی توی re8 ایدش بوده مطمئنا توی نسخه بعدی پیادش میکنن!

  • ShinjiMikami گفت:

    نظر شخصی بنده اینه که اگه رز قسمت ۹ تحت کنترل ما باشه کپکام با یک آیپی شکست خورده طرفه پس کپکام هیچوقت رز و میا رو شخصیت اصلی نمیکنه.
    کپکام ایتن رو شخصیت اصلی کرد و دو قسمت اون همه زحمت کشید که این شخصیت رو کاملا راضی کننده برای طرفداران این آیپی معرفی کنه و رو شخصیت ایتن کار کنه. حالا بیاد دوباره رز رو بیاره وسط؟!
    بنظر من کپکام همچین کاری رو نمیکنه و شخصیت تحت کنترل در ایول ۹ باید فردی بین لیان و جیل و کلر و کریس باشه البته جیل به زبون ها افتاده. اگر ایتن رفت و کشته شد، من میخوام لیان و جیل بیان سرکار نه رز و میا و …
    رز در قسمت ۹ میتونه از شخصیت های کلیدی و مهم برای داستان بازی باشه و خیلی کم و در بعضی جاهای بازی بتونیم کنترلش کنیم. کریس و جیل رابطه دارند واسه همینه که جیل رو اوردن وسط و من مطمئنم جیل در ایول ۹ نقش داره و بنظر شخصی بنده، در بازی کنترلش میکنیم. حال دوربین اول شخص به ایول ۹ نمیاد و بنظرم باید دوربین رو به سوم شخص تغییر بدن.
    جای کپکام باشم همینکارو میکنم و ایول رو برمیگردونم به دوران قدیم و لیان و جیل و … همچنین یه آیپی با دوربین اول شخص به سبک ترس خالص مثل ایول ۷ میسازم( البته خیلی ترسناک تر و سخت تر با فرار و گریز) تا طرفدارا حالشو ببرن.
    حال ببینیم کپکام چیکار میکنه. اگر رز رو بیاره وسط شکست میخوره. امیدوارم اینکار رو نکنه.

    Brainiac(خداحافظ)بیگ اسموک
    • دوست عزیز شما قطعا از بزرگ ترین فن های اویل این سایت هستین اما این حرفت یکم نادرسته چون مردم اون اوایل با ایتن حال نکردن وگرنه بعدش اویل ۷ شد پرفروش ترین نسخه اگه اشتباه نکنم پس یعنی مردم دوست داشتن دیگه پس برای ادامه ماجرا هم پول می دن

      بیگ اسموک
    • رز اگر قرار نبود شخصیت اصلی نه باشه اصلا دلیلی نداشت تو هشت نشونش بدن
      پس صد در صد رزه

      بیگ اسموک
      • ShinjiMikami گفت:

        خب چرا باید نشون دادن یه شخصیت نشون دهنده ی کنترل اون شخص در نسخه ی بعدی باشه؟! کنترل کردن رز با این سن و سال کمش همچنین با توجه به اینکه شخص جدیدیه برای ایول ۹ مناسب نیست همچنین کپکام جای اینکه از شخصیت های جدید استفاده کنه میره به سراغ شخصیت های قدیمی که طرفداران هم منتظرش هستن.
        رز رو بایدم نشون میدادن چون شخصیت مهم و کلیدی داستان ایول ۹ خواهد بود یجورایی مثل اشلی در ایول ۴. بنظر بنده
        با تشکر

        بیگ اسموک
  • ایتن وینترز زنده است و برمیگرده

    بیگ اسموک
  • Anubys گفت:

    طبق لیک هایی که شد فک کنم حداقل ۵ نسخه از رزیدنت ایول در دست ساخته به شدت هایپ ها بالاست امیدوارم کپکام روشون خوب کار کنه

    بیگ اسموک
  • دوستان بنظرتون بهتر نیست کپکام یه بازی بسازه که کاراکتر اصلیش {ایدا وانگ} باشه؟ چون واقعا کاراکتر محبوبه وحضور خیلییییی کمی تو سری داشته.
    اسپویل: اولین بار توی رزیدنت ۲ و بعدش به ترتیب توی ۳ و ۴ و ۶

نگاهی به احتمالات و تئوری های Resident Evil 9- گیمفا
نگاهی به احتمالات و تئوری های Resident Evil 9- گیمفا