گزارش: Mass Effect بعدی با استفاده از موتور گرافیکی آنریل ساخته خواهد شد
بر اساس گزارش منتشر شده از سوی یک منبع داخلی معتبر، Mass Effect بعدی از موتور گرافیکی آنریل استفاده خواهد کرد.
منبع اصلی این اطلاعات، آگهی شغلی جدید الکترونیک آرتس برای یک کارگردان تکنیکال است. پست منتشر شده ذکر میکند که ناشر به دنبال افرادی با تجربه در زمینهی توسعه بازیهای ویدیویی با استفاده از موتور گرافیکی آنریل است. جف گراب (Jeff Grubb)، نویسندهی وبسایت گیمزبیت (GamesBeat)، در مطلب جدیدی متذکر شد که الکترونیک آرتس در زمینهی تکنولوژی و موتور گرافیکی آزادی کامل را به تیم سازنده داده است و احتمالاََ قصد دارد آنریل را جایگزین فراستبایت (Frostbite) کند.
استودیوی بایوویر (BioWare) سه بازی اول از سری Mass Effect را با استفاده از موتور گرافیکی آنریل توسعه داد، اما برای Mass Effect: Andromeda و Anthem تصمیم گرفت که به موتور گرافیکی اختصاصی الکترونیک آرتس یعنی Frostbite کوچ کند. به نظر میرسد که به دنبال این انتقال، بازیهای بایوویر با مشکلاتی روبهرو شدند و انیمیشنها تحت تاثیرات منفی قرار گرفتند. دلیل اصلی پافشاری الکترونیک آرتس روی موتور گرافیکی Frostbite، پرداخت هزینهی کمتر است. برای بهرهگیری از موتور گرافیکی آنریل، شرکتها باید هزینهی لایسنس را بپردازند، اما از آنجایی که Frostbite یک موتور گرافیکی داخلی به حساب میآید، نیازی به هزینهی اضافی نیست.
به نظر میرسد که تاکید الکترونیک آرتس بر استفاده از Frostbite در حال محو شدن است و این قضیه با آگهی شغلی جدید بایوویر به وضوح مشخص میشود. با توجه به رویکرد اخیر این شرکت، بازگشت به موتور گرافیکی آنریل منطقی به نظر میرسد. این تغییر رویه با بازی Star Wars Jedi: Fallen Order از استودیوی ریسپاون اینترتینمنت (Respawn Entertainment) آغاز شد که از آنریل برای توسعه آن استفاده شده بود.
اگر تمامی نتایج را با یکدیگر مقایسه کنیم متوجه میشویم که خروجیهای موتور گرافیکی آنریل مطمئن و موفقتر عمل کردهاند و احتمالاََ الکترونیک آرتس به همین دلیل استفاده مجدد از آن را در نظر گرفته است. به طور حتم بایوویر قصد دارد از همین حالا رویکرد مطمئنتر را پیش بگیرد و از موتور گرافیکیای استفاده کند که کار با آن راحتتر است.
بایوویر در مرحلهای قرار دارد که باید تکنولوژیهای جدید را برای استفاده در Mass Effect 5 تحت نظر بگیرد. به احتمال زیاد برای آنها مثل روز روشن است که بهینهترین و در عین حال کم هزینهترین راه ممکن استفاده از موتور گرافیکی آنریل خواهد بود.
سالها تا Mass Effect بعدی فاصله داریم
استودیوی بایوویر در حال حاضر بازی Dragon Age 4 را توسعه میدهد. بر اساس ادعای اخیر جف گراب، آن عنوان در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد. این بدان معنا است که احتمالاََ در بهترین حالت ممکن Mass Effect بعدی در سال ۲۰۲۵ عرضه شود.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
ظاهرا تو نسل ۹ سازنده ها زیاد از انریل ۵ میخوان استفاده کنن تا الان hellblade 2 و perfect dark و stalker 2 و mass effect دارن از انریل ۵ استفاده میکنن فکر کنم suicide squad هم انریل ۵ باشه سونی هم گفته زیاد میخواد استفاده کنه از این موتور gta trilogy هم باید همین باشه
اینا هیچکدوم اونقدر بزرگ نیستن که موتور خودشون رو داشته باشن , کار وقت گیری هم هست و ۳۴۳ اشتباه کرد وقت و بودجه گذاشت برای موتور
مس افکت از قدیم الایام آنریل بوده ، سکته ی اندرومدا هم نصفش تقصیر تغییر انجین به فراستبایت بود و ناآشنا بودن استودیو با انجین
نصف مشکلات DA3 هم همون فراسبایت لعنتی بود. ول کن هم نیستن نسخه ی چهارم هم دارن با فراسبایت می سازن🤦♂️🤦♂️
دقیقا
کسی نیست بگه اگر فراستبایت تو بتل خوبه دلیل نمیشه تو یه بازی آرپیجی جهان باز هم خوب باشه😑
خدایا شکرت😂😂😂
بالاخره شاهکاری دیگر از بایوور ، به ولله جرمون داد ea با frostbite و گند زد به بایوور
تو اندرومدا همه چیز گرافیکی خوب بود فقط این صورت ها و حرکتشون داغون بود
اینم عالی ولی ت بیاد ما مشغول سرگرمی دیگریم
از یه طرف منطقیه و از یه طرفم نه، چون بالاخره برای بازی اندرومدا و آنتم کلی زحمت کشیدن و به فراست بایت کلی ابزار و قابلیتای نقش آفرینی اضافه کردن و توی هر دو بازیم متحمل یه سری مشکلات شدن، اما الان دقیقا زمان برداشت میوه همون سختیاست، به نظرم یکم غیر منطقی باشه که یه دفعه همه ی زحماتشون رو پشت سر بزارن و کوچ کنن به آنریل، خصوصا که استودیو موتیو هم داره دد اسبیس رو با فراستبایت میسازه درسته که rpg نیست اما آنریل انجین برای اون بازی هم منطقی میتونست باشه استفادش ولی خب دیدیم که استفاده نکردن
استار وار جدای چون قبل از خرید ریسپان داشت ساخته میشد انجین انریل بود نه اجازه ea…جدا از این هر چی میدن بیرون خوب بدن…فراسبایت انجین خوبیه مشکل اینجاس فقط برای بازی های شوتر اول شخص خوب ساخته شده برای بقیه ژانرا میلنگه…اونم باید همون بایوور روش کار میکرد با دایس تا بتونه بهینه کنه انجین رو…
خدارو شکر
یکی از دلایل شکست بایوور تو نسل هشتم همین موتور فراست بایت بود که خیلی اذیتشون کرد