شایعه: سونی استودیوی جدیدی را در ژاپن تاسیس کرده است
بر اساس صحبتهای جدید یک منبع داخلی، شرکت سونی استودیوی جدیدی را در ژاپن تاسیس کرده که هدف اصلی آن توسعهی بازیهای AAA برای مخاطبین ژاپنی و غربی است.
طبق صحبتهای این منبع، استودیوی مذکور از اعضای قدیمی تیمهای کونامی (Konami)، کپکام (Capcom) و اسکوئر انیکس (Square Enix) تشکیل شده و با هدف توسعه عناوین AAA پیشرو در صنعت بازیهای ویدیویی فعالیت میکند. منبع داخلی تاکید دارد که این استودیو قصد دارد عناوینی تولید کند که برای هر دو بازار غرب و ژاپن مورد قبول باشند.
با توجه به صحبتهای این شخص، هدف اصلی این استودیو توسعه بازیهایی شبیه به Resident Evil و Metal Gear Solid است که نه تنها در بازار ژاپن موفق هستند، بلکه مخاطبین غربی نیز از آنها استقبال میکنند. به نظر میرسد که رویکرد سونی در قبال این استودیو شبیه به استراتژی مایکروسافت در قبال The Initiative است. همچنین به نظر میرسد که استعدادهای با تجربهی زیادی به این تیم جذب شدهاند و استخدام همچنان ادامه دارد.
منبع داخلی یاد شده اشاره دارد که این تیم از اوایل سال ۲۰۲۰ روی اولین بازی خود کار میکند و در زمان رونمایی از این اثر، سونی از استودیو رونمایی خواهد کرد.
توجه داشته باشید که منبع اصلی این خبر برای اولین بار خرید هاوسمارک (Housemarque) را فاش کرده بود، اما اعتبار آن تنها به این سابقه محدود میشود. اگرچه این شایعه با بازتاب چندین منبع داخلی معتبرتر مواجه شده و مدیر سابق پلی استیشن یعنی شاون لیدن (Shawn Layden) نیز به آن واکنشی سطحی نشان داده است، اما به هیچ عنوان نمیتوان آن را حتمی دانست.
در سالهای اخیر گزارشهای زیادی مبنی بر توسعه یک Silent Hill جدید توسط سونی منتشر شده است. اگر شایعهی مربوط به استودیوی جدید در ژاپن به حقیقت بپیوندد، بعید به نظر نمیرسد که استودیوی مذکور با همکاری کونامی، روی بازی جدیدی از سری Silent Hill کار کند.
سونی در ماههای اخیر سکوت مطلق اختیار کرده است. آنها در E3 امسال حضور نداشتند و حضورشان در Gamescom نیز گسترده نبود. اخیراََ متوجه شدیم که آنها در مراسم Tokyo Game Show 2021 نیز شرکت نخواهند کرد.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
نظرات
از کجا باید بفهمیم الان چن نفر عضو استودیوی ناتی داگ هستن؟
یا مثلن گوریلاگیمز و یا بقیه استودیوهای سونی؟
از تعداد سازنده های آخرین بازیشون میشه فهمید. مثلا چند تاشون رو ببین:
The Last of Us Part II: 2331
Marvel’s Spider Man: 2252
Final Fantasy VII Remake: 2169
Horizon Zero Dawn: 2140
Ghost of Tsushima: 1796
God of War: 1759
Days Gone: 1679
The Order 1886: 1641
۹۰٪ این افراد به صورت پاره وقت اونجا کار کردن بعدش رفتن
نه علی جان اینکه شما تعداد کسایی که روی پروژه کار کردن رو قرار دادی اشتباهه
ممکنه استودیو های پشتیبانی به کمک استودیویی که در حال ساخت بازیه بره. مثلا گوریلا چندتا تیم داره که پشتیبان هستن. گوریلا به ساکرپانچ برای ساخت گوست کمک کرد و اگه اشتباه نکنم ۱۲ یا ۱۳ استودیو به ناتی داگ برای ساخت لست ۲ کمک کردن. اعضای خارج شده از استودیو هم فراموش نکن
چیزهای دیگه هم هستن که اثای کریمی خودشون اون پایین گفتن
اثای=اقای
شرمنده
آره درسته👍
اخ اخ این آخری خیلی بازی خفنی بود ولی به حقش نرسید
از لینکداین:
در حال حاضر ناتیداگ بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ کارمند داره. ساکرپانچ بین ۱۶۰ تا ۲۰۰. سانتا مونیکا هم تقریباََ ۲۳۰.
آماری که بالا دوستمون نوشته مربوط میشه به تعداد افرادی که روی پروژه کار کردن. که شامل اعضای خارج استودیو، بخش نشر سونی، استودیوهای حمایتی، افرادی که از تیم خارج شدن یا آرتیست های ترد پارتی و قراردادی و … میشه. (خلاصه هر کس که دستی در بازی داشته) خود تیم ناتی داگ حدود ۵۰۰ نفر بیشتر نیست.
ممنون بابت اطلاع…
از linkedin میتونی ببینی
ناتی داگ : ۵۳۸
گوریلا گیمز : ۴۱۷
اینسامنیاک : ۴۰۵
سانتا مونیکا : ۳۹۷
ساکرپانچ : ۱۶۹
بقیه استودیو هارو هم میتونی ببینی البته بعضی استودیو ها توی لینکد این دقیق کارمند هاشون مشخص نیست
ممنون
ویلی ویلی سونی به بازار ژیپن ایهیمیتی نیمیده
مگه ژاپن زندگی می کنی که انقدر برات اهمیت داره؟!
اگه درست باشه که خیلی خوبه چون پلی استیشن برای بدست آوردن قدرت قبلیش در ژاپن به چنین بازیهایی بیشتر نیاز داره
من اون موقع که خبر خرید housemarque رو ناگهانی اعلام کردن ، گفتم که اشتباه کردن و باید توی یه ایونت این کار رو میکردن اما حالا نظرم عوض شد . استودیو housemarque یه استودیو کوچیکه که بازی بعدیشون احتمالا دو تا سه سال دیگه عرضه میشه ، یعنی اعلام خبر این استودیو بدون هیچ هیجانی فقط اعلام میشه اما اگر استودیو bluepoint که مطمئنم دو پروژه رو باهم پیش بردن (که احتمالا MGS هست) و یا این استودیو تازه تاسیس احتمالی ، همزمان با اعلام خبر تاسیس یا تصاحشون ، از بازیشون هم رونمایی بشه ، ارزش اون خرید بیشتر نشون داده میشه و بنظرم جدا کردن خبر خرید این استودیوها کار درستی بود
واقعا ایده ی خوبیه که یه استدیویی بازیهای انحصاری تو سبک اویل یا متال گیر برای سونی . فقط این مسئله شرکت نداشتن سونی در رویداد ها مختلف نگران کنندس .
دقیقا احسان جان
آخرین خط گفته شده که توو توکیو هم حضور نداره
امیدوارم این شایعه حقیقت داشته باشه و تووش خط فکری بزرگان کپکام کونامی و اسکوئرانیکس دنبال بشه
کاش رسما تایید بشه تا با خیال راحت دو سه تئوری ناب بیاد بالا
مثل ریبوت سایلنتهیل یا ساخت متالگیر به کمک کوجیما پروداکشن یا کسلونیا و….
احساس میکنم سونی خشاب پر توو این چند وقت پیداش بشه
اونم چه خشاب پری امید جان ، روزمو ساخت این شایعه
اقای کریمی نظر خودتون درباره این شایعه چیه ، واقعیه ؟
اگه واقعا راست باشه اتفاق خیلی مهمیه. امیدوارم که همینطور باشه
ساخت بازی هایی مثل رزیدنت اویل و یا ساخت سایلنت هیل جدید توسط این استودیو باعث میشه هم ژاپنی ها و هم امریکایی ها و اروپایی ها تجربش کننو این به نفعشونه
به به چه شایعه زیبایی ، از چه استودیو هایی هم نفر گرفتن امیدوارم حقیقت داشته باشه. پلی استیشن عشقه
به نظرم هر چند کم اما احتمالش هست اگه این تیم جدید واقعی باشه روی ریمیک کردن متال دستی داشته باشه. البته سایلنت هیل هم میتونن در دست تولید داشته باشن اما یه پروژه بلو باکس هم سونی داره که اون هم معلوم نیست چیه اما بیشتر به سایلنت میخوره تا متال. بلوپوینت هم فکر نمیکنم تو کار ریمیک متال باشه چون یادمه یه سری خبر از شرط قرار دادش با سونی لو رفته بود که دوست داره سونی بهشون فرصت خلق ای پی جدید رو هم بده که چون به احتمال بالا این استدیو رو خریده باز هم بعیده به عنوان پروژه جدید بهشون ریمیکی داده باشه مگر اینکه از خیلی قبلتر خریدشون باهاشون قرار داده بسته باشن. هر چی که هست امیدوارم سونی حداقل نصف اون ۲۵ گیم انحصاری که تو دست ساخت داره رو زودتر رونمایی کنه.
بازی های مثل اویل و دد اسپیس و لست و دیزگان 😍
عاشق بازی سوم شخص Survival هستم
دقیقا منم همینطور. عاشق گیمای سوم شخص اکشن ادونچر بقا هستم. مثل دلست ۲ و رزیدنت ایول ۲ ریمیک
ایول😍😍😍
اصلا فکرش رو نمیکردم رقابت تا این حد تاثیر گذار باشه.
هر دو طرف دارن به بهترین شکل با همدیگه میجنگند.
این نسل با نسل های دیگه خیلی فرق داره.
خیلی دوست دارم بدونم آخرش کدوم جناح برنده میشه
وای از اون روزی که سونی این سکوت چند ماهش رو بشکنه
وای سونی داری چی کار میکنی 😱 مارو سکته نده
این سکوت اختیار کردن حکایت از چیست !!!!!!😎😎😎😎
به نظر شما کوجیما داره با کی بازی میسازه سونی یا مایکرو
هردو
البته اگه تو ابکس باکس باشه با ایکسکلود هست که اونقدر فراگیره که راحت میتونی یک گیمپس بخری از تو مرورگر بازی کنی دوالشاک هم ساپورت میکنه خود ایکس باکس باز ها هم از تو ایکس کلود باید برن هرچند شنیدم سونی مرورگر رو از پلی ۵ حذف کرده ولی مشکلی نیست از تو گوشیت میتونی
بنظرم چند تا استودیو باید بسازد تا در ژانر های شوتر و ریسینگ و rpg هم دستش پرتر بشه
اگه واقعی باشه عالیه ساخت بازی هایی مثل Resident Evil و MGS میتونه خیلی به تنوع انحصاری سونی و کلا بیشتر شدن مخاطب های ژاپنی سونی کمک بکنه امیدوارم واقعی باشه اگر هم استودیو جدید نسخه جدید Silent Hill رو بسازه که دیگه چه بهتر