نظر شما در مورد ریبوت بازی Saints Row چیست؟
نظر شما در مورد ریبوت بازی Saints Row چیست؟
نظر شما در مورد ریبوت بازی Saints Row چیست؟
نظر شما در مورد ریبوت بازی Saints Row چیست؟

گپفا ۵# | نظر شما در مورد ریبوت Saints Row

محمد حسین کریمی
۱۷:۳۰ ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
نظر شما در مورد ریبوت بازی Saints Row چیست؟

سلام به همگی، پنجشنبه‌ای دیگر و در نتیجه گپفایی دیگر فرا رسید. در گپفا فرصتی فراهم می‌شود تا با یکدیگر در مورد موضوعات مختلف پیرامون بازی‌های ویدیویی صحبت کنیم و با رعایت احترام به سلایق یکدیگر نظرات خود را به اشتراک بگذاریم.

در جریان افتتاحیه‌ی مراسم Gamescom 2021 شاهد رونمایی از ریبوت کامل بازی Saints Row بودیم که با انتقادات شدید طرفداران مواجه شد. به نظر می‌رسد که گیم‌پلی همان شلوغی و دیوانگی همیشگی سری را حفظ کرده، اما گویا در زمینه شخصیت پردازی شاهد رویکرد جدیدی هستیم که مورد قبول طرفداران واقع نشده است. تیم سازنده یعنی Volition بعد از سال‌ها ریسک بزرگی را به جان خریده است و شاید عدم موفقیت این پروژه به تعطیل شدن استودیو منجر شود. در این گپفا می‌خواهیم نظرات شما پیرامون ریبوت Saints Row را بشنویم. پیش از آن با دیدگاه اعضای تیم خبری همراه باشد.

محمد حسین کریمی؛ سردبیر بخش خبری

سری Saints Row همیشه جایگاه ویژه‌ای را برای من داشته است. همیشه شاهد مقایسه‌ی این سری با GTA بوده‌ایم، اما به نظر من با دو بازی کاملاََ متفاوت روبه‌رو هستیم. Saints Row را می‌توان یک پارودی (Parody) جذاب و سرگرم‌کننده از GTA توصیف کرد. شخصاََ بازی دوم را بهترین نسخه این مجموعه می‌دانم، اما بازی‌های سوم و چهارم نیز نه تنها آثار بدی نبودند، بلکه آن شوخ طبعی و دیوانگی نسخه‌های اول و دوم را حفظ کرده بودند. بازی جدید معرفی شده در گیم‌پلی قانع‌کننده به نظر می‌رسد، اما در شخصیت‌ها شاهد کاریزمای همیشگی نیستیم و به نظر می‌رسد که بازی به سمتی رفته است که این روزها خیلی از بازی‌ها و آثار سینمایی دنبالش رفته‌اند.

بعید نیست که ما در ماه‌های آینده شاهد تاخیر بازی باشیم. تغییر محتوایی شاید کمی دور از ذهن باشد، اما بازی در بازه زمانی‌ای عرضه می‌شود که عناوین بزرگ زیادی در دسترس قرار خواهند گرفت و با مشکلات اخیر پیش آمده، احتمالاََ بازی Saints Row با فروش پایین مواجه شود.

مرصاد قدیری؛ سرپرست بخش خبری

راستش را بخواهید، Saints Row جدید چیزی نبود که انتظارش را داشتم. البته ادامه دادن داستان نسخه‌ی چهارم هم کار ساده‌ای نیست. پس ریبوت کردن سری یک تصمیم منطقی برای ولیشن بود. با این که من در اکثر موارد نمی‌توانم با شخصیت‌های جوان ارتباط برقرار کنم، اما به هر حال می‌خواهم به توسعه‌دهندگان این شانس را بدهم تا من را غافلگیر کنند.

دنبال کردن داستان چهار دوستی که قصد دارند تا علاوه بر پرداخت قسط‌های وام دانشجویی خود، یک موسسه‌ی بزرگ خلافکاری را هم راه بیاندازند، برای من ایده‌ی جالبی است که در صورت پیاده‌ سازی مناسب، سناریو‌های سرگرم کننده‌ای را به وجود خواهد آورد. با این حال، حتی اگر داستان و شخصیت‌های Saints Row جدید نتوانند من را راضی کنند، گیم‌پلی مشهور بازی می‌تواند این کار را به راحتی انجام دهد. ولیشن تاکنون وجود یکی از ماموریت‌های جانبی سرگرم کننده‌ی عناوین قبلی یعنی Insurance Fraud را تایید کرده‌ است.

Santo Ileso هم از نظر طراحی و موقعیت مکانی، یک شهر جذاب به نظر می‌رسد که می‌تواند تجربه‌ای تازه را ارائه دهد. در حال حاضر، تنها نگرانی من گیم‌پلی و مراحل اصلی هستند. امیدوارم که واقعی‌تر شدن بازی نسبت به نسخه‌های سوم و چهارم باعث نشود که دیگر شاهد برخی ماموریت‌های عجیب و منحصر به فرد در این بازی نباشیم. البته ولیشن یک استودیوی خلاق است که قطعاً می‌داند گیم‌پلی سندباکس مهم‌ترین ویژگی یک عنوان Saints Row است.

بیوم

مهدی قانع‌پسند؛ خبرنگار

زمانی که استودیوی ولیشن اعلام کرد که قرار است به جای ساخت نسخه‌ی پنجم فرنچایز Saints Row، دست به ریبوت کردن این مجموعه بزند، این سوال برای من ایجاد شد که چه چیزی توانایی آن را داشته است مجموعه‌ای که چهار نسخه‌ی اصلی آن با وجود فرسنگ‌ها تفاوت در لایه‌های بیرونی همچنان دنباله‌ی شماره‌دار یکدیگر بودند را به نقطه‌ای برساند که سازندگان آن دست به باز راه‌اندازی مجموعه‌ی Saints Row بزنند، اما با معرفی Saints Row 2022 متوجه شدم آن قدرها هم که فکر می‌کردم با سوال پیچیده‌ای روبرو نبودم. نسخه‌ی جدید این مجموعه معرفی شد تا به ما ثابت کند حتی فرنچایز Saints Row که ماهیت آن با سرکشی کردن و ایجاد جنجال‌های عظیم در سطح اینترنت پیوند خورده بود، از تبدیل شدن به یکی از هزاران اثر کلیشه‌ای صنعت بازی‌های ویدئویی که در تقلای جذب مخاطبین جدید هست، مصون نخواهد ماند.

علیرضا کریم‌خان زند؛ خبرنگار

به شخصه چندان طرفدار بزرگ مجموعه‌ی Saints Row نبودم، ولی با تجربه‌ای که از این بازی داشتم بنظرم بعد از Saints Row 2 روند این فرنچایز با افت مواجه شد. الان هم به اندازه کافی محتویات جدید و خاصی نشان ندادن که بشه قضاوت کرد اما به طور کل قصدم اینه که خیلی محتاطانه سمتش برم و سعی می‌کنم انتظارات خاص و یا هایپ بالایی نداشته باشم. به دو دلیل: یکی این‌که اون‌طور که شنیدم این ریبوت بیشترین شباهت را به Saints Row: The Third داره که خب از نظر من این بازی نقطه‌ی سقوط این سری به حساب میاد و دوم این‌که شخصیت‌هایی که از ریبوت Saints Row دیدم به نظر می‌رسه که اندازه‌ی کاراکتر‌های بازی‌های قبلی جالب و دلچسب نباشن.مسلما امیدوارم این ریبوت تمامی نگرانی‌هایی که دارم رو از بین ببره ولی خودم هم تا وقتی بازی عرضه بشه یا تا وقتی که حجم بیشتری از محتویات بازی رو ندیده باشم هایپ خاصی برای ریبوت Saints Row ندارم. باید منتظر بود و دید.

احسان شریعت؛ خبرنگار

به نظر من با اینکه فانتزی‌تر کردن و تغییر جو بازی به مذاق خیلی از طرفدارای قدیمی سری خوش نیومده، میتونیم انتظار یه بازی هیجان انگیزو قابل قبول رو از Saints Row Self made داشته باشیم. به هر حال تو هر فرنچایزی باید بلاخره یه ریسکی انجام بشه که شاهد بازی‌های بهتر باشیم و من فکر میکنم که ولیشن با این تصمیم میتونه جون تازه‌ای به فرنچایزی که این اواخر چندان موفق نبوده ببخشه. درسته که Saints Row Self Made از ریشه‌های اصلی Saints Row فاصله گرفته، ولی به نظرم نمیشه از الان این بازی رو شکست خورده دونست. در هر صورت فعلا همه چیز به استودیوی ولیشن بستگی داره که چطور میتونه با ریسک خودش این فرنچایز محبوب رو به اوج برگردونه و امیدوارم بتونه از پس این کار بربیاد

حالا نوبت شما است. مشتاقانه منتظریم تا ببینیم بازی‌های مورد انتظار شما چه هستند؟ شما می‌توانید پست قبلی گپفا، بازی‌های مورد انتظار، را نیز مشاهده کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نظر شما در مورد ریبوت بازی Saints Row چیست؟
نظر شما در مورد ریبوت بازی Saints Row چیست؟
نظر شما در مورد ریبوت بازی Saints Row چیست؟
نظر شما در مورد ریبوت بازی Saints Row چیست؟
نظر شما در مورد ریبوت بازی Saints Row چیست؟

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Espresso گفت:

    اسپم: ایونت سونی ۱۹ شهریوره
    منبع خود سونی

  • alireeza79 گفت:

    متاسفانه بلایی که سر watch dogs اومد سر saints هم اومده این بازی هم مثل نسخه دوم واچ داگز از نظر گیم پلی بهتر شده ولی از نظر شخصیت ها افت کرده شما شخصیت سرد و غم دیده ایدن پیرس(با اون صدای خشک خشن ) رو مقایسه کن با شخصیت های واچ داگز ۲ انگار یه مشت بچه دبیرستانی جمع شده بودن سایت مدرسه رو هک کنن لژیون هم که دیگه جای خود دارد سینت جدید هم بجای شخصیت های کاریزماتیک یه سری بچه رو اورده برای پدرخوانده شدن

  • ASHEN ONE گفت:

    اسپم
    تاریخ شوکیس پلی استیشن رسما اعلام شد.😍😍😍😍
    ۱۸ شهریور

  • MahyarMsm گفت:

    همونطور که اشاره شد ساخت یه ادامه برای سینت رو ۴ بعید به نظر میرسید طوری که دیگه گفتیم احتمالا اسمی از این بازی در اینده نبینیم ولی الان ریبوت سینت رو در حال ساخته!
    حقیقتا میترسم چون بازی یکم زیادی از چیزی که باید باشه فاصله گرفته. اول که تریلر رو به صورت زنده دیدم فکر کردم یه چندتا شخصیت از فورتنایت اضافه کردن (فورتنایت باز نیستم) دیدم خیلیای دیگه توی کامنت ها داشتن همینو میگفتن تا اینکه دیدم زیاد هم بهش نمیخوره فورتنایت باشه و فهمیدم احتمالا سینت رو هست. شخصیت های بازی با اینکه فعلا چیز زیادی ازشون ندیدیم و نمیدونیم ولی خیلی بچه مچه ان. به نظرم نمیتونن جای شخصیت های قبلی رو بگیرن مخصوصا boss که یه ابهت خاصی داشت
    اینکه برای ساخت بازی اشتیاق دارن و چیزی مانعشون در ساخت بازی نمیشه خیلی خوبه. حتما ایده هایی دارن که اگه بهش عمل کنن بازی خیلی جذاب میشه.
    به نظر میاد با بازی سرگرم کننده ای طرف باشیم ولی هنوز چیزی مشخص نیست
    امیدوارم موفق بشن

  • Amir Reza گفت:

    امیدوارم کامنتم تایید بشه

    در رابطه با ریبوت سینت رو هیچ وقت باور نمی کردم این فرنچایز بعد از مدت ها سکوت ، اینطوری به صورت طرفدارانش سیلی بزنه و سازندگان متوهم در جواب به انتقادات ، به فن های فرنچایز توهین کنن

    در اینده مثل لست ۲ ، علی رغم خرابکاری های متوالی و شست و شوی عنوان با ، شاهد جوایز بالا خواهیم بود و یک اقلیت نقض هورمونی ، میلیون ها طرفدار رو لگدمال می کنند

  • Faith گفت:

    معذرت اما موضوع ازین داغونتر نبود؟😐

  • plumto گفت:

    اولین چیزی که همه ازش شاکی بودن گرافیک بازی بود که محض اطلاع یه سریا گرافیک بازی نسخه ارتقاع یافته همونیه که ریمستر ۳ رو باهاش ساختن این همه گفتن فورتنایت فورتنایت قبل از اینکه چیزی بگید یه سرچ بکنید گرافیک فورت نایتو ببینید بعد با این مقایسه کنید
    نکته دوم اینه که همه از شخصیت پردازی ایراد گرفتن توی یه تریلر که هنوز هیچی معلوم نیست چطور تونستید نقدش کنید؟
    خود سازندها گفتن این تازه اول راهشه و ریبوت تازه شروع شده یعنی توی نسخه های بعدی شخصیتا پخته تر میشن
    دوستان اگر از بازی خوشتون نمیاد جای کوبیدنش بازی نکنید کسی اجبارتون نکرده بخرید بازی کنید

  • TzzzT23 گفت:

    با نظر آقای قانع پسند کاملا موافقم، احتمال خیلی زیاد این بازی هم میخوان تبدیلش کنن به سبکی که بچه های کم سن و سال بتونن لذت ببرن برخلاف نسخه های قبلش که اصلا محتوای بچگانه نداشت بازی (شوخ و fun بودن بچگانه نیست). در کل بنظرم نه محیطی که توش جریان داره بازی و نه main characters جذابیت خاصی نسبت به نسخه های قبل داشته باشن. نسخه ۳ و ۴ رو خیلی ها خوششون نمیاد (برای من بهترین نسخه ۳ هست) ولی باز هم یه حس و حال خاص مربوط به خودشون رو داشتند برخلاف این نسخه ریبوت که مثل خیلی از بازی های دیگه کاربن گذاشتن ساختن. کاری که ubisoft توش به درجه ای از عرفان رسیده تو این دو نسل.

  • Tang Hao گفت:

    می بینیم خیلیا به گرافیک و گیم پلی بازی گیر میدن (حقیقتا چرا؟)
    اصلا مشکل بازی اون جا نیست!
    مشکل اصلی کاراکتر ها ان
    فراموش شدنی و نچسب
    فقط اون یارو که همیشه خدا پیرهن نداره و عاشق آشپزیه
    مثلا خواستن بگن در عین قیافه ی این چنینی بسیار دل رحمه
    نیاز نیست همچین کاری رو بکنین تو چشممون
    مثلا جانی مگه موقعی که کنار Aisha بود احساستش رو نشون نمیداد؟
    یکی دیگه اشون هست مثلا خیارشور گروهه اومدن از روی Pierce کپی کردن فقط با این تفاوت که هم گروهی هاش هی ضایع اش نمی کنن
    در نهایت فکر می کنم که بازی خوبی نمیشه ولی حتی اگه بشه بازم یه Saints Row خوب نمیشه

  • آرین گفت:

    سلام
    من چون به شخصه وقتم آزاده، از بازی‌های درجه دو و سه خیلی خوشم میاد.
    این بازی هم شاید از نظر داستانی افت کنه یا یه جاهایی وفادار نباشه یا بی‌رگ‌‌و‌ریشه و اویل۶‌ای باشه.
    منتها باز قابل‌قبول برام، دوست دارم بازیش کنم.
    گروه SEGA لطف کنه روز عرضه کرک کنه!

  • 2X2L گفت:

    به نظر من اگه بازی کو – آپ نباشه میتونه خیلی پلیر ها را خصوصا من هایپ کنه .
    اگه بازی داستان خنده دار و فان سری رو هم داشته باشه چه بهتر .
    فقط امیدوارم استودیوی Deep Sliver بازی رو Coop نسازه که خیلی مسخرس .
    اگه بازی فرمول همیشگی سری رو ۲ قدم بهتر کنه عالی میشه .
    حال باید صبر کنیم ببینیم این ریبوت چطوریه .
    خوبه بده .
    دیگه به نظرم عالی میشه برا من که یه بازی از سنت رو را بازی نکردم .

نظر شما در مورد ریبوت بازی Saints Row چیست؟