نگاهی به Far Cry؛ فرنچایز Villainهای خفن!- گیمفا
نگاهی به Far Cry؛ فرنچایز Villainهای خفن!- گیمفا
نگاهی به Far Cry؛ فرنچایز Villainهای خفن!- گیمفا
نگاهی به Far Cry؛ فرنچایز Villainهای خفن!- گیمفا

Far Cry؛ فرنچایز Villainهای خفن!

سعید آقابابایی
۲ مهر ۱۴۰۰ - 09:00
نگاهی به Far Cry؛ فرنچایز Villainهای خفن!- گیمفا

سری محبوب و قدرتمند Far Cry، بدون شک یکی از جذاب‌ترین و باکیفیت‌ترین فرنچایزهای شوتر اول‌شخص در تاریخ بازی‌ها محسوب می‌شود. این سری خوش‌نام که یکی از محبوب‌ترین و مهم‌ترین فرنچایزهای کمپانی بزرگ یوبیسافت نیز هست، در طول بیش از هفده سال حضورش در دنیای بازی‌های ویدئویی، با فراز و نشیب‌های زیادی دست و پنجه نرم کرده و گاهی به حد یک بازی معمولی یا خوب رسیده است و گاهی یک شاهکار و یکی از بهترین بازی‌های سال را از آن شاهد بوده‌ایم. امروز و به مناسبت نزدیک شدن به زمان انتشار عنوان Far Cry 6، می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به روند انتشار عناوین مختلف Far Cry که یکی از دوست‌داشتنی‌ترین فرنچایزها در دنیا به حساب می‌آید و در واقع قصد داریم در این مطلب، روندی که Far Cry تا امروز و رسیدن به زمان انتشار Far Cry 6 طی کرده است را همراه شما عزیزان مرور کنیم. هم‌چنین ویدئوهایی از این عناوین را برای شما عزیزان لینک کرده‌ام تا مشاهده و تجدید خاطره کنید.


نسخه‌ی اول و شروع یک فرنچایز همیشه بسیار حائز اهمیت است و مهم‌ترین نقش را در مطرح شدن آن سری و افتادن نامش بر سر زبان‌ها دارد که در این زمینه، سری Far Cry فوق‌العاده عمل کرد. در واقع این سری شروع بسیار خوبی داشت و نسخه‌ی اول Far Cry نوید خلق یک فرنچایز زیبا و قدرتمند را داد و طرفداران زیادی را هم در سراسر دنیا برای خود دست و پا کرد. این بازی که در سال ۲۰۰۴ برای رایانه‌های شخصی منتشر گردید، موفق شد تا امتیاز متای فوق‌العاده‌ی ۸۹ را کسب نموده و تبدیل به یک نام بزرگ در صنعت بازی شود.

ویدئوی Far Cry

نگاهی به Far Cry؛ فرنچایز Villainهای خفن!- گیمفا

امروز و به مناسبت نزدیک شدن به زمان انتشار عنوان Far Cry 6، می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به روند انتشار عناوین مختلف Far Cry که یکی از محبوب‌ترین فرنچایزها در دنیا به حساب می‌آید.

نسخه‌ی دوم این سری یعنی Far Cry 2 با انتشار خود در سال ۲۰۰۸ مقداری کار را خراب کرد و با این که بازی خوبی بود و حتی متای ۸۵ را کسب کرد ولی نتوانست در حد و اندازه‌های عنوان اول ظاهر شود و بسیاری را از این سری ناامید کرده و برای خیلی‌ها این طور به نظر می‌رسید که این سری تنها یک جرقه بوده است، زیرا که Far Cry 2 هیچ نشانی از شادابی و طراوت بازی اول را نداشت و تا حدی می‌شود گفت در چرخه‌ی تکرار و طراحی‌های بی‌روح و مرده گیر افتاده بود. با تمام این اوصاف هرگز نمی‌شود کتمان کرد که این نسخه، یک بازی بسیار جذاب است و تازه خیلی‌ها اعتقاد دارند یکی از بهترین بازی‌های این فرنچایز است. جالب است که یک مقاله در IGN مربوط به سال ۲۰۱۸ خواندم در این مورد که “چرا Far Cry 2 هنوز هم بهترین بازی این سری است؟

شاید خیلی‌ها ندانند، ولی بعد از عرضه‌ی بازی اول در سال ۲۰۰۴ و در فاصله‌ی ۴ ساله‌ تا زمان انتشار بازی دوم در سال ۲۰۰۸، پنج عنوان اسپین‌آف فارکرای هم منتشر شده‌اند که ۳ تای آن‌ها از سری Far Cry Instincts بوده‌اند. این ۵ بازی شامل Far Cry Instincts در سال ۲۰۰۵برای ایکس‌باکس، عناوین Far Cry Instincts: Evolution و Far Cry Instincts: Predator و Far Cry Vengeance در سال ۲۰۰۶ به ترتیب برای ایکس‌باکس و ایکس‌باکس ۳۶۰ وWii در نهایت بازی Paradise Lost در سال ۲۰۰۷ بوده‌اند. لازم به ذکر است که عنوان Paradise Lost یک شوتر آرکید ریلی بود.

نگاهی به Far Cry؛ فرنچایز Villainهای خفن!- گیمفا

نسخه‌ی اول و شروع یک فرنچایز همیشه بسیار حائز اهمیت است و مهم‌ترین نقش را در مطرح شدن آن سری و افتادن نامش بر سر زبان‌ها دارد که در این زمینه، سری Far Cry فوق‌العاده عمل کرد.

شاید خیلی‌ها فکر می کردند که بعد از عنوان Far Cry 2 این سری دیگر نمی‌تواند به شکوه و عظمت نسخه‌ی اول بازگردد و موفقیت‌های آن را تکرار نماید. در واقع کمتر کسی فکرش را می‌کرد که این سری با یک شاهکار و یکی از برترین شوترهای اول‌شخص تاریخ بازی‌های ویدئویی بازگردد، اما یوبیسافت این اتفاق را رقم زد، آن هم به بهترین شکل ممکن و با شاهکاری به نام Far Cry 3 که چشم‌های صنعت بازی را حتی خیلی بیشتر از بازی اول سری به خود خیره کرد و کلا نسخه‌ی دوم را از یاد همه برد. فقط تریلر معرفی این بازی کافی بود تا در دل گیمرها جا باز کرده و شخصیت منفی آن، یعنی واس مونته نگرو، تبدیل به یکی از محبوب‌ترین و برترین شخصیت‌های منفی تاریخ شود. عنوان زیبای Far Cry 3 توسط استودیو Ubisoft Montreal  ساخته شده و در سال ۲۰۱۲ برای پلتفرم‌های نسل هفتم منتشر گردید (البته ریمستر آن بعدا برای نسل هشتم هم منتشر شد). این عنوان موفقیت‌های بسیار زیادی را کسب کرده و بازخوردهای بی‌نظیری را از سوی منتقدین و طرفداران دریافت نمود تا سرانجام امتیاز متای فوق‌العاده عالی ۹۱ را کسب نماید و تبدیل به بهترین بازی این سری، یکی از موفق‌ترین عناوین یوبیسافت و یکی از برترین شوترهای اول‌شخص تاریخ شود.

بازی Far Cry 3 یک دی‌ال‌سی معرکه به نام Blood Dragon داشت که آن‌قدر بزرگ و خاص و متفاوت از بازی سوم بود، خودش به نوعی تبدیل به یک بازی مجزا شد. این بسته‌ی الحاقی آن‌قدر باکیفیت و محبوب شد و بازخوردهای عالی دریافت کرد که حتی حالا در سال ۲۰۲۱ خبرهایی از احتمال انتشار نسخه‌ی ریمستر شده‌ی Far Cry 3: Blood Dragon نیز به گوش می‌رسد.

ویدئوی Far Cry 3

نگاهی به Far Cry؛ فرنچایز Villainهای خفن!- گیمفا

شاید خیلی‌ها ندانند، ولی بعد از عرضه‌ی بازی اول در سال ۲۰۰۴ و در فاصله‌ی ۴ ساله‌ تا زمان انتشار بازی دوم در سال ۲۰۰۸، پنج عنوان اسپین‌آف فارکرای هم منتشر شده‌اند که ۳ تای آن‌ها از سری Far Cry Instincts بوده‌اند.

پس از موفقیت رویایی نسخه‌ی سوم، یوبیسافت که این موفقیت به مذاقش خوش آمده بود، سریعا دست به کار شد و Far Cry 4 را معرفی و دو سال بعد از بازی سوم در سال ۲۰۱۴ آن را به عنوان یک بازی بین نسلی برای پلی‌استیشن ۳، پلی‌استیشن ۴، رایانه‌های شخصی، ایکس‌باکس ۳۶۰ و ایکس‌باکس‌وان منتشر کرد که خوشبختانه این بازی زیبا نیز با این که در حد بازی شاهکار سوم ظاهر نشد، ولی یک Far Cry اصیل و بسیار لذت‌بخش یا شخصیت منفی قدرتمند (پاگان مین) بود و یکی از برترین شوترهای اول‌شخص نسل هفتم و هشتم قلمداد می‌شود.

ویدئوی Far Cry 4

نگاهی به Far Cry؛ فرنچایز Villainهای خفن!- گیمفا

جالب است که یک مقاله در IGN مربوط به سال ۲۰۱۸ خواندم در این مورد که “چرا Far Cry 2 هنوز هم بهترین بازی این سری است؟”

بعد از Far Cry 4 یوبیسافت تصمیمی عجیب و تا حدودی طمع‌کارانه گرفت و بازی اسپین‌آف Far Cry Primal که در عصر حجر دنبال می‌شد را معرفی و منتشر کرد. باید گفت هنوز که هنوز است اصلا نمی‌دانم که آیا می‌شود به Far Cry Primal گفت Far Cry یا خیر؟ یوبیسافت به صورت زیرکانه‌ای از همان کلیت نقشه‌ی بازی Far Cry 4 دوباره استفاده کرد تا بازی جدیدی را به فروش برساند که با این که عنوان باکیفیتی بود، اما هرگز در سطح بازی‌های عالی سری اصلی ظاهر نشد و می‌شود گفت Far Cry شروع خیلی خوبی در نسل هشتم با اولین عنوانی از این سری که فقط برای این نسل ساخته می‌شد، نداشت.

ویدئوی Far Cry Primal

نگاهی به Far Cry؛ فرنچایز Villainهای خفن!- گیمفا

فقط تریلر معرفی این بازی کافی بود تا در دل گیمرها جا باز کرده و شخصیت منفی آن، یعنی واس مونته نگرو، تبدیل به یکی از محبوب‌ترین و برترین شخصیت‌های منفی تاریخ شود.

بعد از Far Cry Primal بسیاری از گیمرها منتظر معرفی یک نسخه‌ی جدید و اصلی از این فرنچایز فوق‌العاده محبوب و زیبای یوبیسافت بودند که سرانجام نسخه‌ی پنجم آن با نام Far Cry 5 قبل از نمایشگاه E3 2017 توسط یوبیسافت به صورت رسمی معرفی شده و انتشار آن نیز برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس‌وان و رایانه‌های شخصی تایید گردید. خوشبختانه Far Cry 5 به معنای واقعی کلمه عنوانی فوق‌العاده بود که توانست به خوبی از تمامی المان‌های لازم برای تبدیل شدن به یک شوتر اول‌شخص بی‌نظیر و نسل هشتمی استفاده کرده و یک بازی جذاب و هیجان‌انگیز را در اختیار طرفداران قرار دهد. دنیایی بسیار چشم‌نواز و رویایی، طراحی‌های هنری زیبا، داستانی فوق‌العاده و روایتی عالی، شخصیت‌های عمیق و پرتعداد، گرافیک فنی قدرتمند و با ثبات، گیم‌پلی بسیار متنوع، فعالیت‌های جدید نسبت به بازی‌های قبلی، استفاده از کمک‌های شخصیت‌های همراه بسیار جذاب و متنوع با تخصص‌های مختلف، گان‌پلی و سیستم تیراندازی بسیار خوش‌دست و لذت‌بخش، تنوع عالی سلاح‌ها و همین‌طور صداگذاری باکیفیت شخصیت‌ها، همه و همه سبب شدند تا معدود ضعف های Far Cry 5 زیاد به چشم نیایند و بتوانیم از آن به عنوان یکی از برترین شوترهای اول‌شخص نسل هشتم نام ببریم.

ویدئوی Far Cry 5

نگاهی به Far Cry؛ فرنچایز Villainهای خفن!- گیمفا

این بازی زیبا نیز با این که در حد بازی شاهکار سوم ظاهر نشد، ولی یک Far Cry اصیل و بسیار لذت‌بخش یا شخصیت منفی قدرتمند (پاگان مین) بود.

بعد از Far Cry 5، نوبت به یک اسپین‌آف دیگر به نام Far Cry: New Dawn رسید. با این که Far Cry: New Dawn یک نسخه‌ی اسپین‌آف و فرعی بود، اما نه تنها چیز زیادی از عناوین اصلی سری کم نداشت، بلکه در برخی مواقع از نظر المان‌های گیم‌پلی برتر هم بود. Far Cry: New Dawn یک تجربه‌ی فوق‌العاده لذت‌بخش، هیجان‌انگیز و بی‌نهایت سرگرم‌کننده بود که لحظه لحظه‌ی تجربه‌ی آن به مانند تمام عناوین قبلی این سری، شیرین و به‌یادماندنی بود. در واقع Far Cry: New Dawn اکثر نکات بی‌نظیر نسخه‌ی پنجم (غیر از داستان و شخصیت‌های عالی) را در اختیار داشته و کلی هم المان‌ها و اضافات جدید در گیم‌پلی داشت تا شاهد یک تجربه‌ی کاملا متفاوت از بازی پنجم و یک عنوان کامل و پرمحتوا باشیم و ذره‌ای حس تکرار به ما دست ندهد و فکر کنیم داریم یک بازی جدید اصلی از این سری را تجربه می‌کنیم، نه یک اسپین‌آف که یک سال بعد از نسخه‌ی پنجم منتشر شده است.

نگاهی به Far Cry؛ فرنچایز Villainهای خفن!- گیمفا

 هنوز که هنوز است اصلا نمی‌دانم که آیا می‌شود به Far Cry Primal گفت Far Cry یا خیر؟

جالب است بدانید که Far Cry: New Dawn با این که یک اسپین‌آف بود، ولی واقعا به اندازه‌ی یک نسخه‌ی اصلی نسبت به بازی پنجم فرق کرده بود و کیفیت بسیار بیشتری از Far Cry Primal به عنوان یک اسپین‌آف داشت، ولی باز هم حرف و حدیث در مورد آن زیاد بود و دشمنان شمشیر از رو بسته‌ و خونی یوبیسافت شروع به بهانه‌گیری از این بازی کردند و نمرات مسخره به آن دادند، در حالی که شاید حتی ۵ دقیقه هم این عنوان جهان‌آزاد که پر از المان‌های نقش‌آفرینی بود را بازی نکرده بودند و فقط سوار بر جو ضد یوبیسافت شدند.

اما در این بین یک نکته را باید یادآوری کرد. بدون شک یک کمپانی بزرگ مثل یوبیسافت زمانی که یک عنوان پرخرج از یک سری محبوبش نتواند به فروش خوبی دست پیدا کند، روند ساخت نسخه‌های بعدی را لااقل تا مدتی متوقف می‌کند و پشت سر هم از آن سری، بازی منتشر نمی‌کند. اما وقتی که می‌بینیم یک شرکت بزرگ هر یکی دو سال یک بازی از محبوب‌ترین فرنچایزهایش را عرضه می‌کند یعنی این که این بازی‌ها دارند خوب می‌فروشند و سودآور هستند که مجوز ساخت نسخه‌ی بعدیشان بلافاصله صادر می‌شود، وگرنه آن‌ها عاشق ما نیستند که با وجود ضرر برای ما بازی منتشر کنند.

نگاهی به Far Cry؛ فرنچایز Villainهای خفن!- گیمفا

Far Cry 5 به معنای واقعی کلمه عنوانی فوق‌العاده بود که توانست یک تجربه‌ی جذاب و هیجان‌انگیز را در اختیار طرفداران قرار دهد.

در واقع چیزی که مشخص است این است که گیمرها هوای یوبیسافت را دارند و وقتی با وجود کلی گله و شکایت و نمرات دروغی خیلی از منتقدین، هر سال می‌بینیم که بازی‌هایی مثل ندای وظیفه یا فارکرای و … عرضه می‌شوند، یعنی خیلی از همین افراد که کلی غر می‌زنند، خودشان بازی را سریعا خریده و تجربه می‌کنند و لذتش را می‌برند، چون می‌دانند کمتر عنوان با آن کیفیت را در بازار پیدا می‌کنند؛ بعدش هم می‌آیند درون سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی غر می‌زنند که عمرا این بازی را بخرم!

این موضوع بارها در نسل هفتم و هشتم برای سری Far Cry و دیگر عناوین بزرگ یوبیسافت اتفاق افتاده و یکی بعد از دیگری بازی‌های این فرنچایزهای بزرگ ساخته و عرضه شدند و مدام هم خیلی‌ها غر زدند که این Far Cry نیست و آن Assassin’s Creed نیست و … ولی باز هم سال بعد شاهد نسخه‌ی جدید بودیم، چون بازی‌ها خیلی خوب فروش می‌روند. طرف نوشته “من بیش از ۱۰۰ ساعت والهالا را بازی کردم و واقعا بازی ضعیف و مسخره‌ای بود!” خب ضعیف بود که توانستی ۱۰۰ ساعت از وقت زندگی‌ات را برایش بگذاری؟ اصلا یک بازی ضعیف و مسخره را می‌شود ۱۰۰ ساعت بازی کرد؟

ویدئوی Far Cry: New Dawn

نگاهی به Far Cry؛ فرنچایز Villainهای خفن!- گیمفا

Far Cry: New Dawn با این که یک اسپین‌آف بود، ولی واقعا به اندازه‌ی یک نسخه‌ی اصلی نسبت به بازی پنجم فرق کرده بود و کیفیت بسیار بیشتری از Far Cry Primal به عنوان یک اسپین‌آف داشت.

در اواخر نسل هشتم و اوایل نسل نهم بود که یوبیسافت نسخه‌ی شماره‌دار ششم سری Far Cry که در واقع بازی هشتم این فرنچایز محسوب می‌شود را معرفی کرد و اتفاقا مورد استقبال نیز قرار گرفت. Far Cry همیشه به داشتن شخصیت‌های منفی قدرتمند شهرت داشته است و به نظر می‌رسد که در بازی Far Cry 6 هم، مهم‌ترین وجه بازی، Villain آن به نام Antón Castillo است که بازیگر قدرتمند و مشهور هالیوود یعنی Giancarlo Esposito که سابقه‌ی بازی در سریال Breaking Bad را در کارنامه دارد، در نقش او ظاهر شده است و با توجه به ظاهر و صدای خاص Giancarlo Esposito، می‌شود گفت احتمالا مثل همیشه در این سری، شاهد آنتاگونیستی بسیار مقتدر و پرداخت‌شده خواهیم بود. محل وقوع اتفاقات بازی، پایتخت Yara یعنی شهر Esperanza است و در واقع در Far Cry 6 دیگر در یک جزیره بازی نمی‌کنیم، بلکه شاهد مناطق بزرگ شهری، پر از کوچه‌های تو در تو و خیابان‌های مختلف هستیم. بازی داستان مشخص و سرراستی دارد.

نگاهی به Far Cry؛ فرنچایز Villainهای خفن!- گیمفا

وقتی با وجود کلی گله و شکایت و نمرات دروغی خیلی از منتقدین، مدام می‌بینیم که بازی‌هایی مثل ندای وظیفه یا فارکرای و … عرضه می‌شوند، یعنی خیلی از همین افراد که کلی غر می‌زنند، خودشان بازی را سریعا خریده و تجربه می‌کنند.

حاکم Esperanza، دیکتاتوری مستبد و قدرتمند به نام Antón Castillo است که بیش از پنجاه سال است در رأس قدرت قرار دارد. طبق آن‌ چه که می‌دانیم، خیلی از مردم Esperanza دل خوشی از Antón Castillo و حکومتش ندارند و قصد سرنگونی این دیکتاتور را دارند. بازی‌بازان در Far Cry 6 کنترل مبارزی انقلابی به نام Dani Rojas را برعهده می‌گیرند که هدف اصلی او شکست Castillo و سرنگونی حکومت پنجاه ساله‌ی این دیکتاتور است. نکته‌ی جالب در مورد داستان بازی این است که به نظر می‌رسد Antón Castillo در کنار مخالفان بسیار، هواداران مختلفی نیز دارد که از سیاست‌های او حمایت می‌کنند. باید دید این تقابل انتظارات و تفکر‌ها به چه شکلی بر روند داستان تاثیر می‌گذارد و آیا داستان بازی پیچش‌های خاصی را هم در خودش جای داده یا خیر. در هر صورت امیدواریم که داستان بازی جذاب و هیجان‌انگیز باشد و اتفاقات داستانی غیرمنتظره ای را هم در این عنوان شاهد باشیم. Far Cry 6 مثل همیشه یک بازی شوتر اول‌شخص با المان‌های جهان‌آزاد، قابلیت انجام ماموریت‌های فرعی و پیدا کردن متحدین و دوستان مختلف است. سیستم Guns For Hire در این نسخه نیز حضور دارد و این بار با نام Amigos For Hire شناخته می‌شود. این سیستم این قابلیت را به شما می‌دهد تا با انجام مراحل مختلف و آشنایی با شخصیت‌های گوناگون، با آن‌ها ارتباط دوستی برقرار کرده و از آن‌ها در نبردها کمک بگیرید.

نگاهی به Far Cry؛ فرنچایز Villainهای خفن!- گیمفا

امیدوارم خیلی از منتقدین و گیمرها مشکل شخصیشان را با نام یوبیسافت حل کنند و با Far Cry 6 عادلانه و تنها بر اساس کیفیتش برخورد کنند، نه بر اساس نام سازنده و ناشر.

مهم‌ترین تغییر ایجاد شده در این نسخه، اضافه شدن مناطق شهری، ساختمان‌های مسکونی مختلف، ساختار خیابانی و کوچه‌هاست‌ که وجود این مناطق، عمق و لایه‌ی جدیدی به گیم‌پلی و مبارزات اضافه کرده و ساختار شهری بازی، به طور مستقیم بر نوع نبردها و درگیری‌ها تاثیر می‌گذارد و حتی مراحل فرعی و Quest‌ها را نیز تا حد قابل‌ توجهی دگرگون می‌کند. از نظر کلیت سیستم شوتینگ و مبارزات، احتمالا باید انتظار المان‌هایی مشابه نسخه‌ی قبل را داشته باشیم که باعث خلق یک شوتر اول‌شخص بسیار جذاب و خوش‌ساخت شده بودند. البته بدون شک این بازی بهبودها و ارتقاهایی را هم نسبت به بازی پنجم در بر خواهد داشت تا شاهد حال و هوایی متفاوت از بازی قبل باشیم. مطابق معمول این سری، می‌تونیم انتظار حضور طیف وسیعی از انواع سلاح‌های گوناگون و جنگ‌افزارهای جذاب را هم در Far Cry 6 داشته باشیم. هم‌چنین امیدوار هستیم که در گیم‌پلی بازی، شاهد تنوع بالایی در مراحل اصلی و فرعی باشیم. باید دید که آیا در این نسخه نیز شاهد فعالیت‌های جانبی جذاب و مختلف خواهیم بود یا خیر؟

‌ویدئوی Far Cry 6

نگاهی به Far Cry؛ فرنچایز Villainهای خفن!- گیمفا

 این سری تقریبا همیشه از نظر فروش و کسب رضایت طرفداران موفق عمل کرده؛ اصلا به همین دلیل هم هست که این سری بیش از ۱۴ سال دوام آورده و حالا منتظر بازی اصلی هشتم در این فرنچایز هستیم.

به هر شکل باید صبر کرد و دید که یوبیسافت چه‌طور ساخت و انتشار بازی Far Cry 6 که زمان زیادی تا عرضه‌ی آن باقی نمانده است را مدیریت کرده و آیا شاهد یک بازی باکیفیت و عالی در حد و اندازه‌ی نام این سری خواهیم بود یا خیر؟ بازی Far Cry 6 قرار است تا در تاریخ ۷ اکتبر سال جاری میلادی، به عنون یک بازی بین نسلی، توسط یوبیسافت برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس‌وان، ایکس‌باکس سری ایکس و اس و همین‌طور رایانه‌های شخصی، در دسترس طرفداران و علاقه‌مندان قرار بگیرد. البته حتما می‌دانید که خیلی‌ها با وجود این که یوبیسافت بسیاری از بهترین خاطراتمان در دنیای بازی‌ها برای ما را رقم زده است، قدر و ارزش این کمپانی را نمی‌دانند و طوری رفتار می‌کنند که انگار دشمنی خونی با این شرکت و بازی‌هایش دارند.

به هر شکل امیدوارم خیلی از منتقدین و گیمرها مشکل شخصیشان را با نام یوبیسافت حل کنند و زمانی که Far Cry 6 منتشر شد، براساس دشمنی متعصبانه‌ای که با یوبیسافت و بازی‌هایش دارند، با این عنوان برخورد نکرده و در واقع با Far Cry 6 عادلانه و تنها بر اساس کیفیتش برخورد کنند، نه بر اساس نام سازنده و ناشر. به هر حال یک نکته کاملا مشخص است و آن این است که Far Cry یکی از محبوب‌ترین فرنچایزهای دنیا محسوب شده و فارغ از بازخوردهایی که Far Cry 6 دریافت خواهد کرد، تعداد خیلی زیادی از گیمرها که عاشق دنیای زیبا و پر از جذابیت عناوین فارکرای هستند، آن را تجربه می‌کنند، زیرا حتی بازی متوسط این سری از اکثر بازی‌های هم‌سبکش باکیفیت‌تر است و تقریبا همیشه از نظر فروش و کسب رضایت طرفداران موفق عمل کرده؛ اصلا به همین دلیل هم هست که این سری بیش از ۱۴ سال دوام آورده و حالا منتظر بازی اصلی هشتم در این فرنچایز هستیم.


نظر شما در مورد سری فارکرای چیست؟ آیا از طرفداران این فرنچایز هستید؟ محبوب‌ترین بازی خود در این سری را نام ببرید.

لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

WalleR MaNCaptain Vankok

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • نسخه ۲ زمان خودش جزییات خیلی بالا و هوش مصنوعی بالایی داشت ولی مپ اش ی جوری سردرد می آورد و انگار رنگ و لعاب نداشت که تو نسخه ۳ این چیز ها رفع شد.

    • فرید گفت:

      والا نسخه ۳ علاوه بر این که این چیزارو رفع کرده بود کلی ویژگی جدیدم داشت
      شکار اون کومودو ها چه حالی میداد و چه استرسی داشت حمله کردن اونا بهت
      و یا شکار ببر و یوزپلنگ قشنگ از ۸۵ ناحیه ج.رت میدادن
      همچنین پیدا کردن فکر کنم اون عتیقه ها بود تو دل کوه یه لذت خاصی داشت
      خودم یه بار برای پیدا کردن اون عزمم رو جزم کردم چون اصولا آدم بی….. ای هستم ولی در دل کوه ناگهان یه خرس جلوم سبز شد و دیگه توبه کرده نصف شبی برم تو غار

      واقعا آدم رو ارضا میکرد این بازی

      • S گفت:

        جزییات و واقع گرایی نسخه دو کلا به چیز دیگه بود. مثلا اسلحه های دشمنا زنگ زده بود و اسحله ات خیلی گیر میکرد و مجبور بودی حتما جدیدشو بخری. یا مثلا دشمن رو میزدی دوستش میومد مداواش میکرد و بعد میبرد جای امن ادم دلش میسوخت. اتش سوزی هم که خیلی بهتر بود البته تو فارکرای ۳ هم خوب بود ولی یکمی باگ داشت که لکه نارنجی میموند رو درختا
        قبول دارم فارکرای ۳ بهتر از ۲ هست ولی از نظر واقع گرایی و جزییات ۲ چند درجه جلو تر بود

        • فرید گفت:

          درسته ساخت بازی مثل وزن کردن یه گونی ۱۰ کیلوییه
          اگر بخوای جزئیات و بیشتر کنی یه کفه ترازو سنگین تر میشه
          و اگر بخوای رو سرگرم کننده تر بودنش تمرکز کنی اون یکی کفه اش سنگین تر میشه
          اما اگر دو سمت ترازو برابر باشه
          اون وقته که یه شاهکار ساخته میشه

  • CARNAGE گفت:

    هیچوقت تریلر FarCry3رو تو E3 فراموش نمیکنم بسیار تو زمان خودش فوق العاده بود بسیار فوق العاده تر از نسخه های بعدیش تو زمان خودشون!
    ازین سری خیلی خوشم میاد فقط یه نقدی بهش دارم که متاسفانه از بعد نسخه سوم بازی دیگه تغییر اساسی و زیادی رو شاهد نبودیم فقط گرافیک و مکانیزم های گیمپلی بهبود پیدا کردن و من دوست دارم اون تغییر و رشدی که از نسخه دو تا سه اتفاق افتاد باز هم اتفاق بیوفته

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    خسته نباشی سعید عزیز ، من محبوب ترین شماره هام از فارکرای شماره ۲ و ۳ هست واقعا با جفتشون خیلی حال کردم ، انتقادی که بکنم از این سری اینه که متاسفانه یوبی سافت نتونسته تحول خاصی تو این فرنچایز به وجود بیاره مثل خیلی از بازیسازان بزرگ که فرنچایز های خودشون رو یک اپدیت کردن و بسیار موفق بودن مثل سری گاد اف وار از سانتا مونیکا یا سری فاینال فانتزی از اسکوئر انیکس و یا رزیدنت اویل از کپکام ووووو ، و خب این از نظر من برای سری فارکرای و یوبی سافت یک نقطعه ضعف محسوب میشه و به نظرم یوبی سافت در مورد این سری باید ریسک کنه و نترسه ، در مورد کامنت های تند و نقد های بیرحمانه در مورد اثار یوبی سافت من قبلا هم گفتم بازی های یوبی سافت همیشه یک سطح کیفیتی بالایی داشتن و دارن منتها یکسری ایراد هایِ بازی رو بقدری بزرگنمایی میکنن برای کوبیدن اثر که قطعا شایسته یک گیمر نیست الان طوری شده که من میبینم طرف چند تا بازی تموم کرده چند تا مطلب اینور اونور خونده میاد چنان در مورد لول دیزاین بازی ها از خودش کامنت یا مطلب مینویسه که واقعا برام خنده داره این همه اعتماد به سقف ، خیلی راحت میشه بازی رو که دوس نداری انجامش ندی یا اگر خوشت نیومده بگی به این دلیل ولی وقتی با نفرتی احمقانه میخوای با دلایل منطقی ! ابلهانه بازی رو بکوبی بر طبل نادونی خویش بیرحمانه میکوبی ، به به چه جمله ایی گفتم 😂 طرف تا چند ماه پیش با کامنتاش سوتی میداده مثل همین الانش ولی الان برا ما شده کارشناس لول دیزاین و گیمپلی و گرافیک خدایی عمرا بتونن یه پیام بازرگانی بسازن ادم نمیدونه بخنده یا گریه کنه
    .
    .
    در نهایت امیدوارم فار کرای ۶ عنوان با کیفیتی بشه چیزی که از ظاهرش دیدم بازی کرکتر های جذابی داره و داستان که کلیشه ایی هست احتمالا اما این مانعی برای موفقیت نیست ، میمونه گیمپلی بازی که باید در این قسمت یوبی سافت یه تکونی به خودش بده ، بقیه موارد هم اینکه میشه چهره شخصیت اصلی رو دید در کات سین ها خیلی اینو میپسندم باعث ارتباط بهتری میشه بین گیمر و بازی ، امیدوارم فارکرای ۶ موفق بشه ….

  • آرین گفت:

    سلام
    جالبه که فارکرای در اصل یه دمو و کار دست‌گرمی برای شرکت کرایتک بود، می‌خواستند موتور گرافیکی‌شون رو تست کنند.
    حالا از اون موتور (کرای‌انجین) یه همچین بازی‌ای هم بعید نیست.
    بعد انگار یوبی‌سافت اومده دمو رو از کرایتک خریده و گسترش داده.

  • mhab1581 گفت:

    من که شخصا (فکر میکنم) یک سوم بازی هام مالی یوبیسافت هست. تقریبا همه فرانچایزهای این ناشر رو تجربه کردم.

  • S گفت:

    من با فارکرای ۳ و ۲ زندگی کردم. همون لحظه که واس رو میدیدم یا دوستمو که توی افریقا داره از بیماری میمیره موهای تنم سیخ میشد. ولی حیف و حیف که اینم به بازی تجاری تبدیل شده.
    و اینکه چرا اینهم از فارکرای دفاع میکنید؟ نسخه ۵ یا new dawn هر چه قدر هم خوب باشن هیچوقت در حد این فرانچایز نیستن. چیزی که ما میخوایم یه شاهکاره که البته این نسخه هم که شخصیت اصلی اصلی دختره و یجوری میشه…در کل هنوز منتظر کسی مثل واس هستم که از تو تریلر داد بزنه من باحالم. نه مثل این زرشک که خنده ی جوکر میکنه.
    امیدوارم یوبی سافت دیگه اینو خراب نکنه ولی امیدی نیست.

  • Faith گفت:

    من یکو دورو بازی نکردم فقط
    ۳ ۴ ۵ و نیوداون عالی بودن
    پرایمالو تا وسطاش رفتم تکراری شد(خیلی تجربه خوبی بود ،جزئیات خفنی هم داشت)
    فارکرای ۵ و نیوداون اوت پستاش خیلی حال میدادن خدایی

  • فرید گفت:

    نسخه ۱ گرافیک بالایی داشت به نسبت زمان عرضه اش و همچنین خیلی ام سخت بود ولی من زیاد باهاش حال نکردم و یه تجربه نصفه نیمه ازش دارم

    نسخه ۲ رو تجربه نکردم

    در وصف نسخه ۳ باید بگم ببینید یه بازی چقدر خوبه که فعالیت های فرعیش از خیلی از مراحل اصلی خیلی ازبازی ها لذت بخش تره

    خودتون رو با این بهونه که نسخه چهارم هیچ پیشرفتی نداشته ازش محروم نکنید مگه همیشه باید بازی ها پیشرفت کنن
    من با این دید رفتم سمت فارکرای ۴ گفتم خوب این همون نسخه ۳ با یه داستان جذاب دیگه و شخصیتای متفاوت
    الان خیلی از افراد هستن که مثلا (می گن gta sa شاهکار بود و من هنوزم دارم بازیش میکنم ) خب آقای فلانی شما بعد تقریبا ۱۵ سال داری یه بازی تکراری رو انجام میدی و جیکتم در نمیاد خب شما فکر کن این فارکرای ۴ هم همون نسخه ۳ هست ………مگه نسخه ۳ شاهکار نبود؟ خوب تو داری نسخه۳ رو با یه داستان جدید و ویژگی های جدید تو نسخه ۴ بازی میکنی آیا این چیز بدیه چرا به یوبیسافت رسیدنی تازه حس تنوع طلبی تون گل میکنه؟

    و صادقانه بگم نسخه ۵ رو قسمت نبوده تجربه کنم و انشالله نسخه ۶ رو با ۵ رو باهم میزنیم تو رگ

    و در آخر بگم خسته نباشید آقا سعید لذت بردم از تحلیلتون

  • مقاله ی عالی و بجایی بود. 👌👍
    منم مثل سعید آقابابایی این فرنچایز رو خیلی دوست دارم و بنظرم استانداردهای بازیهای جهان باز رو بالا برد.
    اوج این فرنچایز برای من قسمت سومش بود. البته نمیخوام در مورد فوق‌العاده بودن کاراکتر واس بگم که حتما همه ی دوستداران این مجموعه باهاش آشنا هستن؛ برای من اوج این مجموعه تو نسخه ی سوم و جایی بود که برای اولین بار سوار کایت شدم… قطعا اولین باری بود که تو یه بازی سوار کایت میشدم، اونم با جزئیات بسیار بالا و طوری که انگار واقعا خودم هستم که سوار کایتم… البته اون لوکیشن فوق‌العاده ی ساحل و کشتی مخروبه هم مزید بر علت بود که این قسمت بازی بی نقص و انقلابی ظاهر بشه…
    به قسمت ششم بازی هم خیلی امیدواریم. بنظرم یادآور بازیهای کلاسیک همین مجموعه یا بازیهای قدیمی دیگه مثل Crysis هست که داخل جزیره های پر از درختان نخل بودن و حال و هوای نظامی هم داشتن…

  • Dr.Ali گفت:

    با تشکر از آقای آقابابایی بابت مقاله؛
    منم تمام بازیهای این سری را تجربه کردم.‌ با نسخه Primal و New dawn اصلا حال نکردم. نسخه ۵ هم با اینکه عنوان خوبی بود و شخصیت منفی خوبی هم داشت ولی نمی دونم چرا نتونستم به اندازه نسخه های ۱ و ۲ و ۳ و ۴ ازش لذت ببرم. دنیای بازی زیبا بود ولی همه جاش شبیه هم بود و من بر خلاف چیزی که در مقاله عنوان کردین نتونستم با مپ این نسخه حال کنم. نسخه ۶ بنظر مپ جالبتری داره. من تمام ویدئوهای کاربر یوتیوب MKICEANDFIRE را دنبال کردم و نظرم نسبت به این نسخه مثبت هست. منتها فیزیک بازی و انیمیشن چهره های بازی اصلا در حد بازی ساخت ۲۰۲۱ نیست و هیچ پیشرفتی نسبت به قبل نداره. نمی دونم چرا یوبی سافت اصلا به خودش زحمت نمیده این عیوب را حل کنه. در کل مطمئنم از نسخه ۶ هم به مانند نسخه های قبل لذت میبرم. هر چی باشه این سری در خلق شخصیت های منفی و شروع انفجاری بازی بی نظیر هست.

  • فرید گفت:

    یه چیزی هم هست اینکه باید به کل امتیاز متا رو یه چیز مورد احترام و اینا نبینی
    واقعا چی هست ؟
    این ها باعث میشه ما نظر اون منتقد رو به نظر خودمون ارجعیت بدیم
    واقعا خب اون یه منتقد هست و ما نمیدونیم چه سلیقه ای داره و اون طرز فکرش چطوره
    شاید اون با توجه به طرز فکر خودش از یه بازی خوشش نیاد ولی ولی ما وقتی اون بازی رو خودمون کالبد شکافی کنیم اتفاقا اون مورد رو یه امتیاز در نظر بگیریم
    توجه به امتیاز متا باعث شده ما طرز تفکر یه فرد ناشناس رو که هیچ اطلاعی ازش نداریم با ارزش بدونیم باعث بشه سمت خیلی از بازی هایی نریم که اگه میرفتیم شاید چندبرابر تو اون حال ماتاثیر داشتن

    الان آقا سعید من رو بن میکنن انقد تو این مطلب کامنت گذاشتم

  • این سری عالیه

    ۵رو الان هم بازی میکنم خیلی سرگرم گنندس و جهان باز خیلی خوبیه.

  • Adler گفت:

    من فقط از نسخه ۳ و ۴ خوشم میومد شاهکار بودن ولی بقیه رو نشد بازی کنم

  • vas گفت:

    خیلی ممنون آقای آقابابایی بابت مقاله بالاخره به سری فارکرای و بهترین بازی عمر من تابحال یعنی farcry 3 رسیدیم.

    من حدودا ۷ سال پیش بود که داشتم کالاف دیوتی مدرن وارفیر ۳ رو داشتم برای بار nام میرفتم با خودم گفتم کاش یه بازی بود که توش ما سرباز نبودیم و بدون این تجهیزات مبارزه میکردیم و جنگ و اینا نبود خودمون میرفتیم با لشکر دشمنان مبارزه میکردیم در یک جایی مثل جزیره. بعد در اون دوران من یک چیز عجیبی که میخواستم ببینم دست کاراکتر اصلی در نمای اول شخص بود که اگر دقت کرده باشید در اکثر بازی های اول شخص شوتر شخصیت ما یا دستکش دستشه یا زره خاصی داره و من میخواستم خود دست طرف رو ببینم (میدونم عجیبه 😅) بعد اتفاقی تریلر این بازی رو دیدم. یعنی کف کردما تا حالا بازی شوتر با اوت گرافیک ندیده بودم. صحنه های نبرد عالی بودن و انفجار ها عالی کار شده بودن محیط هم که بسیار جالب بود شامل حیوانات و آثار مخروب و دور افتاده که میتونستیم بگردیم. همونطور که داشتم کیف میکردم به دست شخصیتمون دقت کردم. تا حالا دست به این کیفیت ندیده بودم. کلاشینکف که اصلا با واقعیت مو نمیزد عالی طراحی شده بود. تو پوست خودم نمیگنجیدم تمام چیز هایی که دوست داشتم تو یک بازی داشته باشم تو این بازی بود. خلاصه تا آخر تریلر نوشت farcry 3 سریع یادداشتش کردم و رفتم دنبالش که بگیرمش. از قضا اون مغازه که رفتم سراغش داشت و خریدم و سریع رفتم داخلش و داخل اون محیطش غرق شدم. این بازی هم شوتر بود هم مخفی کاری، دوتا از ژانر های محبوب من! خلاصه که تا مدتها فقط میرفتم تو محیط میگشتم و لذت میبردم. از تمام چیز های بازی لذت بردم. گرفتن اوتپست ها، آزاد کردن برج های رادیو و شکار حیوانات و…

    از نظر داستان هم که عالیه و آنتاگونیستش واس، خودش ۲ برابر فوقالعادش میکنه.

    اگر تاحالا سراغ این بازی نرفتید، حتما در اولین فرصت سراغش برید که شاهکاره.

  • AHM.Gamer گفت:

    فارکرای ۳ یکی از ۳ بازی ای بود که قبل بازی کردنش به شدت ذوق داشتم(و ارزش اون ذوق هم داشت!!!)ولی نسخه های بعدی زیاد دلچسب نبودن…(کلا بیشتر بازی های اخیر یوبی سافت زیاد دلچسب نیستن)

  • Amir1 گفت:

    آقای بابایی از شما ممنونم مقاله بسیار خفن ودرجه یکی بود و دقیقا مثل حرف شما بازی فازکزای۵ رو مثل والهالا کوبندن و نمرات کمی دادن درحالی که این دو بازی پرفروش ترین بازی های سری شون هستن و همین نشون میده که این دو بازی عجب بازی هستن
    فارکرای۳ و ۴ همشون فوق العاد بودن بخوصوص نسخه سومش
    فارکرای۵ هم عجیب ترین و باهوش ترین آنتا گونیستو داشت
    و انتخاب من اول نسخه ۵ و بعد نسخه سوم هستش و نسخه ۴ هم رتبه بعدی

  • P.morgan 𔓙 گفت:

    سلام
    خیلی ممنون از مقاله
    .
    فارکرای ۳ واقعا تجربش لذت بخش بود و هست. با گرافیکش تو اون زمان وکلی فعالیت برای انجام واقعا کم پیدا می‌شد اون موقع.
    .
    فارکرای ۴
    من واقعا از این نسخه هم خیلی لذت بردم، با اون قابلیت فیل‌سواری لذت بازی دوچندان میشد. داستانش هم جالب بود.
    .
    فارکرای ۵
    فارکرای ۵ واقعا برای من فوق‌العاده بود بخصوص من که از شکار این سری خوشم میومد، یکم تو این زمینه بهبود داشت و کلی بهبود هم در گیم پلی.
    مخفی‌کاری دستت بیشتر باز بود نسبت به قبل (اون مرغه که بهش بمب وصل کنی، خیلی سمه 😂)
    کلا اگه قابلیت مخفی‌کاری تو یک بازی وجود داشته باشه، بیشتر مخفی کاری رو انتخاب می‌کنم، کیف میده (-:
    یک چیزی که تو این دو نسخه اخیر لذت بردم، پایان های مخفیش بود که تو هر دو هم، اول بازی میتونه رخ بده 👍
    .
    فارکرای ۶
    از تریلراش معلومه که با فارکرای خفنی طرفیم. و گرافیک و گیم‌پلیش هم معلومه کمی بهبود داشته. کاتسین سینمایی هم واقعا جذابه. الان که با خودم فکر میکنم میبینم چقدر نسخه ۳و ۴ جالب میشد اینجوری.
    ولی من هنوز نگران اون کوچه های تنگشم! باید حسابی مراقب خودمون باشیم😬
    .
    ممنون از آقای آقابابایی بابت این مقاله 🍻

  • legendboy گفت:

    با جمله ign در خصوص فارکرای ۲ بشدت موافقم ، علاوه بر مکانیزم های جذاب این مجموعه که هنوزم شاهدش هستیم تو این نسخه معرفی شد، یه آفریقای به شدت اتمسفریک با داستان جسورانه و مهم داشت که متاسفانه در نسخه های بعدی به فراموشی سپرده شد
    بعد نسخه دوم به نظرم بهترین نسخه های سری ۳ و ۵ هستن
    بدترین نسخه هم بدون شک primal که اصن معلوم نیست این بازی چی بود !

  • Aldia گفت:

    من نسخه دو رو تموم نکردم. یادمه استفاده از نقشه خیلی آزاردهنده بود.

  • “امیدوارم خیلی از منتقدین و گیمرها مشکل شخصیشان را با نام یوبیسافت حل کنند و با Far Cry 6 عادلانه و تنها بر اساس کیفیتش برخورد کنند، نه بر اساس نام سازنده و ناشر.”
    من جلوی شما تعظیم می کنم آقا سعید اقابابایی.حرف حق رو زدید

    • AliReza گفت:

      اتفاقا همیشه بر اساس کیفیتش بهشون نمره دادن

      Far cry 3 یک عنوان فوق العاده با کیفیت بود و متای ۹۰ با یوزر اسکور بالا و سبز رنگ گرفت

      Far cry new dawn هم یک بازی بی کیفیت و کپی پیست بود که متای ۷۱ و یوزر اسکور پایین قرمز رنگ گرفت

      • Master گفت:

        فارکرای ۳ بی نظیر بود 👌
        به جرئت میتونم بگم یکی از بهترین های نسل هفت با گرافیک عالی

      • morfin گفت:

        این چند وقته من تو تمام نظر هام عملا گفتم که چقدر منتقد ها مخصوصا مال ign بدردنخور هستن.خدا نکنه بازی بسازی که کمی سخت باشه مثلا به دووم ایترنال کلی گیر داده بودن که قسمت های پارکوریش که تو دو تا جامپ دش خلاصه می شده چقدر سخته یا جان من فقط نظر های زیر ویدیو ign بازی code vein رو نگاه کنید کسی نیست که ترول نکرده باشه ،به قطع می شه گفت طرف فقط رو لتس پلی بازی رو نقد کرده.از اینجا می شه گفت همین Far cry 3 باید چیکار می کرده که متای بالا نود می گرفت یا نسخه ی پنجم واقعا خوب بود جدا نمرش ۸۰ بوده ؟ یا جای re4 واقعا بالا تر نیست توی سایت متاکریتیک یا با تمام احترام به همه ولی نمره ویچر ۳ از انچارتد و گرز اف وار باید پایین تر باشه … ؟؟؟؟خلاصه این منقد ها اکثرا بازی می خوان که بدون چیت کد هم بتونن برن یا عشق این اینترکت با فضا های بازی ان که مثلا جلو ابخوری بی رو بزن کرکترت اب می خوره جلو گیتار بی بزن طرف گیتار می زنه جلو صندلی بی بزن طرف می شینه و در اخر یا راکستار ساخته باشه

  • Mr.9 گفت:

    والا من‌ نمیدونم چی از بازی میخوان بعضیا…بازی های یوبیسافت خدایی از نظر جزئیات و بزرگی دنیای بازی خیلی خوبه…میتونه حسابی سرگرمت کنه… سری واچ داگز‌..اساسین…فارکرای…اسپلینترسل…پرنس اف پرشیا….دیویژن…حالا خیلی از عناوین یادم نیست ولی حقیقتا انقدر خاطره برامون ساخته که باید یه کف مرتب براش زد واقعا کدوم استودیو انقد پرکار و حرفه ای بوده!که بخواد سالانه انقد بازی خوب بده بیرون با کیفیت بالا…
    یه سریا هم هستن میگن نه فقط به خاطر پول داره بازی میده..خیلی خنده داره و مضحک این حرف …نه پ محض رضای خدا بیاد بازی بده…بازی رو میسازن تا سرگرم کنن باهاش و به خاطرش باید خرج کنی‌‌‌…تازه از یه مقداری فروشش باید بالاتر باشه تا سود محسوب بشه برای شرکت سازندش تا بتونه استارت کارای دگ رو بزنه…پس خواهشا تک بعدی به مسئله نگاه نکنید…
    یوبیسافت عشقه مثل خیلی از استودیو های دگ که دوستشون دارم…چون دارن برامون خاطره میسازن…هر استودیو و یا کنسولی و برندی…فرقی نمیکنه…با همشون کیف میکنم‌‌‌…
    فن بوی و تعصبی بودن برا اونایی هستش که هنو به بلوغ کافی نرسیدن…سر خود از رو جوه حرفاشون…چون گیمر واقعای نیستن…

    • S گفت:

      اهان پس دیگه گاد اف وارم شاهکار نسازن دیگه هر ۳ سال یکبار بدن فقط پول به جیب بزنن و اقتصادی
      الان میبینی نیل دراکمن،کن لوین،کوری بارلاگ، میازاکی و… دارن با عشق بازیو میسازن ولی اینا دارن فقط چون مطمعن شدن در هر صورت همه میخرن دیگه زیاد روش علاقه نمیزارن
      یدفعه چی شد همه فن یوبی سافت شدن من ازش خوشم میاد ولی دیگه مثل سابق نیست و این یه حقیقته که داره طرفداراشو با انلاین کردن اساسین کرید نابود میکنه

      • Mr.9 گفت:

        اره درسته ولی ببین…مقایسه کردن استودیا ها باهم قطعا اشتباهه..
        این سیاست های کمپانی های بازی سازیه قطعا که باهم فرق میکنه…بازی های انلاین میدن..بازی های بخش کمپینی میدن…بالاخره برنامه هایی دارن که منو تو بقیه نمیتونه اینده رو ببینه…من به تمام شرکت های بازی سازی امیدوارم…و پیش بینی میکنم جلوتر با این جهش گرافیکی بازی های به شدت باحال و سرگرم کننده بسازن…مولتی یا کمپین فرق نمیکنه…باید دو طرفو راصی نگهدارن…دی ان ای بازی های ویدیویی به داستانشه غیر ممکنه فراموش بشه…اصلا اعتبار یک استودیو به باز ی های داستانیشه ….مواتی برای سود بیشتره اکثزا….

      • mamad1166 گفت:

        گلم میازاکی که داره فرت و فرت بازی میده یک
        دوم اینکه بعضی فرنچایزا مثل اساسینز و فارکرای و کالاف و … درسته سال به سال یا دو سال یکبار نسخه جدید میگیرن ولی دست دو یا حتی سه تا تیم بازی سازین اینجور نیست که هر نسخه دو سال یا یک سال طول بکشه
        درسته فاکرای ۶ دوسل بعد نیودان میاد ولی حداقل چهار ساله دارن میسازن مطمئن بیش از چهار ساله پیش تولید شروع شده داستان و آرت زدن و …
        من هنوز متوجه نشدم دقیقا اون چیزی که میخواستید و فارکرای ۵ نبود چیه متوجه نشدم فارکرای نیو دان به عنوان ادامه داستان ۵ و با نصف قیمت مشکلش چیه !!!!!

  • هر بازی زمان خودش بایستی بازی کنی مخصوصا فاکرای ۱و۲ تعجبه میکنم فاکرای ۳ میگن شاهکار اگه ۳ شاهاکار بود ۱ چی بود
    فاکرای ۱ زمان خودش بهترین گرافیک و بهترین داستان وتنوع گیمپلی و تنوع اسلح زیادی داشت سال ۲۰۰۵ که فاکرای انجام دادم از گرافیک شگفت انگیز و ساحل بینظیرش لذت بردم چیزی در حد ردد۲
    ولی فاکرای ۲ بیشتر مثل gta iv میمونه با حال هوای خاص خودشه و موسیقی زیبا فاکرای ۲ بازی سخت و چالش برانگیز ی بود که بسیار واقعی کار شده بود بخاطر سخت بودنش و واقعی بودنش خیلی ها دوستش نداشتن هر چند میشد داستان بازی در حد ۱ نبود ولی خیلی از ایدهای که در فاکرای ۲ استفاده کردن به فاکرای ۳ ونسخه های بعدی فاکرای انتقال کردن
    بنظرمن ۱و۲ بهترین بودن

  • Axel.7 گفت:

    تو اینکه در طی چند سال اخیر یا بهتر بگم بعد فارکرای ۳ این فرنچایز افت کرد شکی نیست ، این نکته رو طرفدارای این فرنچایز هم قبول دارن ، منتها این سری عناوین با تمام فراز وفرودهاش کماکان ذات مفرح و سرگرم کنند شو حفظ کرده ، ساعت ها محتوای سرگرم کننده داره که اگر با ذهنیت مثبت
    به سمتش برید میتونید ساعت ها ازش لذت ببرید، من شخصا معتقدم این فرنچایز به روزهای اوجش بر میگرده (بواسطه موفقیت احتمالی نسخه ششم) و دوستانی که فارکرای نیو دان رو بازی کردن شاید متوجه دلیل خوشبینی من نسبت به آینده این سری بشن ، فارکرای نیودان به زعم من عنوان فوق العاده ای بود گیم پلی عالی ، گان پلی به شدت روان و به یاد موندنی تنوع عالی اسلحه ها ،شخصیت های شرور بازی که به سنت عناوین سابق این فرنچایز اثر گذار و خاص پرداخته شدن و…
    باعث شد تا این نسخه فرعی از برخی نسخه های اصلی هم در نظر من عملکرد بهتری داشته باشد ، و اما جدای از بحث نیودان نکته جالبی که تو این مقاله نظرم رو جلب کرد متا اسکوره خوب نسخه های اصلی این سری بود که همگی بالای ۸۰ بودن و این نشان دهنده محبوبیت و جذابیت این فرنچایز در نزد صاحب نظران و طرفداران صنعت گیم هست .

  • mamad1166 گفت:

    وقتی نمرات سری فارکرای رو میبینی بیشتر متوجه میشی نمرات سایتها خیلیاش بر اساس چرب شدن سیبیله !!!!!

نگاهی به Far Cry؛ فرنچایز Villainهای خفن!- گیمفا