بررسی مانیتور گیگابایت G34QWC؛ اقتصادی و ارزشمند - گیمفا
بررسی مانیتور گیگابایت G34QWC؛ اقتصادی و ارزشمند - گیمفا
بررسی مانیتور گیگابایت G34QWC؛ اقتصادی و ارزشمند - گیمفا
بررسی مانیتور گیگابایت G34QWC؛ اقتصادی و ارزشمند - گیمفا

بررسی مانیتور گیگابایت G34QWC؛ اقتصادی و ارزشمند

مهدی ملکی
۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - 11:00
بررسی مانیتور گیگابایت G34QWC؛ اقتصادی و ارزشمند - گیمفا

اگرچه هنوز هم جمعیت زیادی از مخاطبان دنیای بازی‌های ویدیویی از تجهیزات پیشرفته و بالارده موجود در بازار استفاده نمی‌کنند اما شرکت‌های فعال در زمینه سخت‌افزار یا دقیق‌تر، برندهایی مانند گیگابایت که فناوری را هر روز به سمت جلو هل می‌دهند، ابداً قصد ندارند از اهداف‌شان دست بکشند.

به همین دلیل است که اگر هنوز هم عده زیادی را می‌تواند دید که با تلویزیون‌های عادی و مانیتورهای استاندارد به تجربه بازی‌ها می‌پردازند، از سوی دیگر می‌توان طیفی با مثال زد که همیشه به دنبال ارتقای تجربه خود از بازی‌های ویدیویی هستند. نرخ فریم‌های بالا، تجربه بازی روی بالاترین رزولوشن ممکن و در نهایت مانیتورهای فوق عریضی که می‌توانند این موارد را جلوی چشم کاربر به تصویر بکشند.

حتی اگر از این دسته کاربران هم نباشید، مشاهده یک مانیتور فوق عریض که بازی‌ها را با کیفیت خارق‌العاده‌ای اجرا می‌کند، چیزی نیست که به سلیقه مربوط شود؛ این یک معجزه است که یا به دنبال یافتنش هستید، یا از آن پذیرایی می‌کنید و یا تا ابد در حسرتش باقی خواهید ماند.

با این حال همه بازی‌بازان میلیونرهایی نیستند که ماه‌ها خودشان را در اتاق‌شان با معجزه‌هایی این چنینی حبس کنند. حتی شرکت‌هایی که توجه چندانی به توده‌های بزرگ از مخاطبان کژوال نمی‌کنند و محصولات‌شان از لحاظ قیمت مناسب این طیف نیست، سیاست‌های به‌خصوصی را اتخاذ می‌کنند تا در یکی از گران‌ترین حوزه‌های بازی‌های ویدیویی، انتخاب‌ها تنها به محصولات بالارده خلاصه نشود.

به این ترتیب، محصولات اقتصادی هر دسته در کنار کاهش قیمت فناوری‌های بالارده در مرور زمان (اما نه در ایران!) می‌تواند این نوید را بدهد که به زودی کاربران کژوال هم می‌توانند به استفاده از سخت‌افزاری بپردازند که در کاربران معمولی از آن‌ها استفاده نمی‌کنند؛ این‌جاست که حتی میان کاربران کژوال بازی‌های ویدیویی و کاربرانی که به بازی‌های ویدیویی علاقه ندارند نیز یک تفاوت آشکار رخ می‌دهد.

 
بررسی مانیتور گیمینگ گیگابایت g34wqc

اگرچه در ایران حتی نسبت دادن واژه «اقتصادی» به بهترین محصولات اقتصادی سراسر جهان هم کار دشواری به نظر می‌رسد اما به هر حال گیگابایت با عرضه مانیتور فوق عریض G34WQC چنین چیزی را در سر می‌پرورانده است. این مانتیور ۴۰۰ دلاری مسلماً در ایران قیمت‌گذاری عجیبی را نسبت به چیزی که می‌بایست، تجربه می‌کند اما مقصر گیگابایت نیست؛ نه؟

این مانیتور ۳۴ اینچی مجهز به پنل VA با پشتیبانی از حداکثر رزولوشن ۱۴۴۰p، نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز، ویژگی Adaptive Sync، HDR و در نهایت یک نسبت ابعاد دیدنی ۲۱:۹، در محدوده قیمت ۴۰۰ دلاری روی کاغذ یک انتخاب بسیار مناسب است؛ انتخابی که کاربران فعال در این حوزه از ارزش آن آگاه هستند و کاربران ناآشنا با مانتیورها نیز به زودی به ارزش آن پی خواهند برد.

اما آیا این مانیتور در عمل نیز می‌تواند ثابت کند که گیگابایت یک بار دیگر یک محصول فوق‌العاده را تولید کرده است؟ در ادامه با بررسی این مانیتور همراه ما باشید.

مشخصات مانیتور گیگابایت G34QWC

  • نوع پنل: VA/ W-LED
  • اندازه نمایشگر و نسبت ابعاد: ۳۴ اینچ، ۲۱:۹
  • انحنا: شعاع انحنا ۱۵۰۰ میلی‌متر
  • رزولوشن و نرخ تازه‌سازی: ۱۴۴۰ × ۳۴۴۰، ۱۴۴ هرتز؛ پشتیبانی از ویژگی AMD FreeSync Premium
  • عمق رنگ: ۸ بیت؛ DCI-P3، HDR10، DisplayHDR 400
  • زمان پاسخگویی (تاخیر)؛ ۱ میلی‌ثانیه
  • روشنایی: حداکثر ۳۵۰ نیت
  • کنتراست: ۳۰۰۰:۱
  • بلندگو: ۲ عدد بلندگوی ۲ وات
  • درگاه ورودی ویدیو: ۲ عدد DisplayPort 1.4، ۲ عدد HDMI 2.0
  • درگاه صدا: جک صدای ۳.۵‌ میلی‌متری هدفون
  • درگاه USB: ندارد
  • مصرف انرژی: ۲۷.۱ وات با میانگین روشنایی ۲۰۰ نیت
  • ابعاد پنل: ۲۳۴ × ۴۹۰ – ۳۸۹ × ۸۰۸ میلی‌متر
  • ضخامت پنل: ۱۱۴ میلی‌متر
  • ابعاد حاشیه‌ها: بالا و کناره‌ها: ۹ میلی‌متر؛ پایین: ۱۸ میلی‌متر
  • وزن: ۸.۴ کیلوگرم

اگر مشخصات بالا را مطالعه کرده باشید، متوجه اشاره به سازگاری این مانیتور با AMD FreeSync Premium خواهید شد. اگرچه طی آزمایش‌های پیشین مشخص شده است که این مانیتور از Nvidia G-Sync نیز پشتیبانی می‌کند اما در مشخصات محصول به آن اشاره نشده است. به این ترتیب مانیتور G34WQC گیگابایت نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز باثبات و پایداری را ارائه می‌کند که با تمام کارت‌های گرافیک بازار سازگار است.

خوشبختانه همین موضوع در رابطه با عمق رنگ نیز صدق می‌کند و شما صرفاً یک نرخ تازه‌سازی فوق‌العاده را بدون هیچ‌گونه مزایای جانبی دریافت نخواهید کرد. این مانیتور ۹۰ درصد از فضای رنگ DCI-P3 را پوشش می‌دهد. از سوی دیگر رزولوشن WQHD به معنای تجربه بازی‌ها و در مجموع انجام اعمال کاربران با تراکم پیکسل ۱۰۹ppi است. از سوی دیگر باید به این ترکیب قابل توجه پشتیبانی از HDR و DisplayHDR 400 را هم اضافه کنید.

جدای از این موارد که می‌توان آن‌ها را در مانتیورهای گران‌قیمت‌تر هم پیدا کرد، به کار گیری آن‌ها در G34WQC است که قضیه را جذاب می‌کند چرا که با یک قیمت معقول مواجه هستیم. با این حال گیگابایت برای افزایش هر چه بیشتر ارزش خرید این مانتیور، برخی ویژگی‌های ثانویه را هم در نظر گرفته است تا بازی‌بازان بیشتر از قبل به این محصول جذب شوند.

جوی استیک OSD برای کنترل تمام قابلیت‌های اصلی مانیتور یکی از این ویژگی‌ها است که پیش‌تر در بررسی مانیتور M27Q همین شرکت نیز به آن اشاره کرده بویم. کاربران می‌توانند با استفاده از این جوی استیک، Motion Blur را به طرز قابل توجهی کاهش دهند و همچنین از قابلیتی نظیر Adaptive Sync بهره ببرند.

طراحی آشنا و قابلیت‌های هدفمند

گیگابایت مانند همیشه از مواد اولیه با کیفیتی برای ساخت مانیتورش بهره برده است. در طراحی G34WQC از یک استند مقاوم و قابل اتکا استفاده شده است که در هر شرایطی، پنل منحنی دستگاه را در زاویه‌ای که تنظیم کرده‌اید، حفظ می‌کند.

این زاویه اغلب می‌تواند منظره مناسبی را در اختیار شما قرار دهد اما به هر حال کاملاً هم بی‌نقص نیست. در حقیقت گاهی اوقات به نظر می‌رسد قابلیت‌های تنظیم مانیتور به اندازه کافی نیست و شما باید بیشتر به فکر تنظیم صندلی و یا حتی میز خود باشید.

به این ترتیب اگرچه نمی‌توان چرخش این پنل ۳۴ اینچی را تنظیم کرد اما همان‌طور که گفته شد، این قابلیت وجود دارد که زاویه دید را مطابق با دیگر تجهیزات و همچنین قد خود تنظیم کنید.

 مانیتور گیگابایت G34QWC؛ اقتصادی و ارزشمند

اما گیگابایت اقتصادی بودن را دلیلی بر ضعف در نظر نگرفته است؛ به این ترتیب این مانیتور کاملاً با استانداردهای VESA سازگار است. اگر زاویه دید، ارتفاع و تمام این موارد شما را آزار می‌دهد، دست توی جیب‌تان کنید و این مشکلات در یک چشم به هم زدن حل خواهند شد.

مسلماً زمانی که به دلیل قیمت به سمت این محصول جذب می‌شوید ما نمی‌توانیم از این اقدام را چندان اقتصادی تلقی کنیم اما حداقل یک راه حل اساسی در این رابطه برای کاربران سخت‌گیر وجود دارد.

از طرفی اگر بخواهیم درباره ظاهر دستگاه نظر دهیم، نام سلیقه باری دیگر، قبل از هر چیزی می‌درخشد. طراحی مانیتور مانند تمام مانیتورهای این شرکت صورت پذیرفته است. چیز چندان خاصی در طراحی آن به چشم نمی‌خورد که بتواند میان این محصول و سایر مانیتورهای این رده گیگابایت تمایز ایجاد کند.

مطبق معمول لوگوی گیگابایت در قسمت پایین مانیتور یعنی قسمتی که بیشترین حاشیه را به خود اختصاص داده، قرار گرفته است. حاشیه‌های کناری مانیتور باریک‌ترین نمونه ممکن نیستند اما حین تجربه کار با نمایشگر، کاملاً از نظر محو می‌شوند.

نهایتاً باید ذکر کرد که در این مانیتور خبری از نورپردازی RGB نیست. با این قیمت و ویژگی‌ها که در مقایسه با محصولات رقبا بی‌نظیر به نظر می‌رسد شخصاً هیچ اهمیتی برای نورپردازی قائل نمی‌شوم و احتمالاً کاربران متعددی با من هم نظر هستند.

در بخش پشتی دستگاه اولین چیزی که توجه را جلب می‌کند، درگاه‌های ورودی آن است. G34WQC دارای دو درگاه از نوع DisplayPort 1.4 و همچنین دو درگاه HDMI 2.0 است. همان‌طور که داخل مشخصات اشاره کردیم (خواهشاً مشخصات را مطالعه کنید!) نه تنها خبری از USB 3 نیست بلکه هیچ‌گونه درگاه USB در این محصول تعبیه نشده است.

بررسی مانیتور گیمینگ گیگابایت g34wqc

بلندگوهای داخلی ۲ واتی مانیتور هم چیز چشم‌گیری به شما ارائه نخواهند کرد اما در این بازه قیمت و در مقابل سایر ویژگی‌های این مانیتور، نمی‌توان از عملکردشان شکایت کرد.

در نهایت تنها چیزی که می‌توان مورد اشاره قرار داد، حضور جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون است که خوشبختانه شرکت‌های تولید کننده مانتیور برخلاف تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند هنوز شروع به حذف آن نکرده‌اند!

عملکرد کلی؛ به سبک گیگابایت

برای بسیاری از بازیکنان، ترکیب نرخ فریم بالا و رزولوشن ۴K نهایت چیزی است که می‌توانند از عالم کائنات درخواست کنند اما با این وجود ما در حال حاضر هنوز به آن شرایطی نرسیده‌ایم که بتوانیم چنین چیزی را به سادگی تجربه کنیم.

جدای از این که قیمت سخت‌افزار مورد نیاز چنین ستاپی هنوز هم عجیب و غریب است، بلکه سخت‌افزار مورد نیاز هنوز جایگاه مناسبش را هم در بازار پیدا نکرده است. کارت‌های گرافیک کنونی به سختی می‌توانند بازی‌ها را روی رزولوشن ۴K با یک نرخ فریم پایدار قابل قبول و البته بالا اجرا کنند.

بنابراین بسیاری از کاربران تصمیمی عاقلانه می‌گیرند و در هیاهوی فناوری‌های نو غرق نمی‌شوند. نرخ فریم ۱۴۴هرتز این مانتیور در کنار حداکثر رزولوشن ۱۴۴۰p آن همان چیزی است که بسیاری از گیمرها هدف قرار داده‌اند. اما آیا این مانتیور می‌تواند به خوبی این ترکیب را به کاربران ارائه دهد؟

در بحث روشنایی، G34WQC در حالت SDR حداکثر قادر به ارائه سطح نوردهی ۳۳۸ نیت است. اگرچه به پوشش تقریباً ۹۰ درصدی فضای رنگ DCI-P3 اشاره کردیم اما ناگفته نماند که این مانتیور فضای رنگ sRGB را به طور کامل پوشش می‌دهد. دقت رنگ مانیتور در سطح ضد و نقیضی قرار دارد.

ابداً نمی‌توان پنل این نمایشگر را در میان دقیق‌‌ترین ارائه دهندگان رنگ قرار داد اما در سطح میانگین deltaE 4، شما به عنوان یک کاربر عادی بدون مقایسه پهلو به پهلو با یک نمایشگر بالارده، در اغلب موارد مخصوصا حین تجربه بازی‌ها به سختی می‌توانید تفاوت‌های موجود را متوجه شوید.

در این زمینه چیزی که گاهی اوقات می‌تواند شما را آزار دهد، اشباع بیش از اندازه رنگ‌هاست. این مشکل اغلب در رابطه با مانتیورهای عریض رخ می‌دهد و G34QWC از این قضیه مستثنی نیست. شاید فعال کردن حالت SRGB در این شرایط گزینه مناسبی به نظر برسد اما قرار نیست تغییری در خروجی رخ دهد.

این موضوع برای تجربه بازی‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند، شما متوجه تفاوت نخواهید شد و در نهایت این نرخ تازه‌سازی و رزولوشن مناسب نمایشگر است که رضایت شما را جلب می‌کند اما اگر برای استفاده‌های دیگری هم از این مانتیور بهره خواهید گرفت، نمی‌توان دقت رنگ را بی‌اهمیت جلوه داد.

با توجه به سطح کنتراست مانتیور، سیاهی‌های عمیق زیبا به نظر می‌رسند. طبق مشخصات رسمی کنتراست G34WQC ۳۰۰۰:۱ است اما این مقدار در آزمایش‌های تجربی به ۳۲۰۰:۱ نیز می‌رسد. به همین ترتیب درجه سفیدی تصاویر و گاما نیز مناسب به نظر می‌رسد و هرگز شما با تصویری بیش از اندازه روشن و یا بیش از اندازه تاریک روبه‌رو نمی‌شوید.

بنابراین تا به این‌جا می‌توان این‌طور نتیجه گرفت که پنل VA به کار رفته در این مانیتور عملکرد بدی ندارد و بی‌دلیل نباید به مقایسه‌های بی‌پایان این پنل‌ها با پنل‌های IPS دامن زد؛ مقایسه‌ای که اغلب هدف اصلی از انجام آن، نشان دادن ضعف‌ پنل‌های VA است.

گیگابایت به هر حال در تولید این مانیتور نیز از این پنل‌ها استفاده کرده است. این پنل‌ها برای ارائه یک قیمت اقتصادی با ویژگی‌های قابل قبول عالی عمل می‌کنند اما اگر برخی مشکلات آن‌ها مدیریت نشود،‌ کاربران به سرعت متوجه می‌شوند که چرا یک مانیتور فوق عریض گیمینگ با چنین قیمتی به بازار عرضه می‌شود.

بررسی مانیتور گیمینگ گیگابایت g34wqc

 
 

بحث گوستینگ یکی از مواردی است که در این پنل‌ها به وفور مشاهده می‌شود. عملکرد G34WQC در این زمینه خیره‌کننده نیست اما کاملاً قابل قبول است. معمولاً خارج از موقعیت نمایش سرعت‌های بالا نمی‌توان متوجه این موضوع شد و عملکرد نمایشگر این دستگاه در مقایسه با مشکلات رایجی که در سایر نمایشگرهای مجهز به پنل‌های VA دیده می‌شود، استثنائی است.

این موضوع در برخی از بازی‌ها نتایج متفاوتی را نشان می‌دهد. در نتیجه نمی‌توان این محصول گیگابایت را از این لحاظ در نقطه کاملاً مشخصی قرار داد و نسبت به خروجی تصویر آن و رابطه آن با این مشکلات قضاوت کرد اما ما باور داریم که شما می‌توانید با موارد احتمالی کنار بیایید.

عملکرد گیمینگ؛ اتفاقی خوشایند برای همه کاربران

هیچ چایی نوشته نشده است که شما حتماً باید برای استفاده‌های گیمینگ به تهیه این مانیتور بپردازید. این مانیتور مانند تمام نمایشگرهای دیگر می‌تواند برای استفاده‌های مختلفی تهیه شود اما وقتی عبارت «گیمینگ» به انتهای عنوان یک محصول اضافه می‌شود، کاربرانی که اهداف دیگری برای خریدشان دارند، باز هم به جست‌وجو ادامه می‌دهند.

مانیتور G34WQC گیگابایت حتی با وجود یک نمایشگر فوق عریض و ابعاد ۳۴ اینچی خود، این‌گونه نیست. به هر حال شما می‌توانید از این نمایشگر برای تولید محتوا و حتی کارهای روزمره هم استفاده کنید اما به محض این که شروع به تجربه بازی‌ها می‌کنید، متوجه دلیل وجود پسوند «گیمینگ» خواهید شد.

چه قبل‌تر روی نمایشگرهای عریض به بازی پرداخته باشید یا نه، این نمایشگر عریض در مبهوت کردن شما دریغ نخواهد کرد. تجربه بازی‌های Red Dead Redemption 2 و سایر آثاری که منظره‌های بکری را به نمایش می‌گذارند، در این نمایشگر لذتی دیگر دارد که قابل وصف نیست؛ تجربه‌ای جدید که گویا دوره گیمری شما را به دو قسمت قبل و پس از استفاده از آن تقسیم می‌کند.

تجربه بازی‌ها با نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز و رزولوشن ۱۴۴۰p در کنار سازگاری کامل با AMD FreeSync و Nvidia G-Sync همان چیزی است که هر گیمری آرزویش را دارد.

در این میان شاید صحنه‌های تاریک در گاهی اوقات عملکردی را که انتظار می‌رود، نداشته باشند و یا بحث گوستینگی که به اتفاق بررسی کردیم، تجربه شما را تحت تاثیر قرار دهند؛ با این حال این موارد از جمله اتفاقاتی هستند که در اکثر بازی‌ها رخ نمی‌دهند و در صورت رخ دادن نیز هر چشمی قادر به تشخیص آن‌ها نیست.

بررسی مانیتور گیمینگ گیگابایت g34wqc

برای برخی از افراد کارایی HDR مسئله مهمی تلقی می‌شود. HDR چیزی نیست که شما به خاطر آن ترغیب به خرید این مانیتور شوید. گیگابایت در این مانیتور عملکرد متوسطی را در زمینه HDR به نمایش می‌گذارد که گاه در مقایسه با تلویزیون‌های میان‌رده هم حرفی برای گفتن ندارد اما به هر حال شما به واسطه این قابلیت می‌توانید اندکی از انحراف در دقت رنگ مانیتور را جبران کنید.

باید برای بار چندم اذعان کرد که مولفه‌های اقتصادی گیگابایت در عرضه این مانیتور، انتظارات ما را پایین می‌آورد اما حداقل اگر در این زمینه موارد بیشتری محقق می‌شد، نتیجه بهتری را شاهد بودیم.

جمع‌بندی

اگر بررسی فوق را کامل مطالعه کرده باشید، تکرار یک عبارت در ذهن شما نقش بسته است: اقتصادی. وقتی شرکت‌ها تصمیم می‌گیرند بیشترین قابلیت و کیفیت را برای عموم کاربران یک حوزه با کمترین قیمت ممکن عرضه کنند، بسیاری از انتظارات از بین می‌رود و کسانی هم که انتظارات‌شان را حفظ کرده‌اند، به سمت محصولات دیگر همان شرکت و سایر رقبا متمایل می‌شوند.

حتی اگر شما از جمله افراد دسته دوم هم باشید، مانیتور گیگابایت G34WQC می‌تواند نظرتان را تغییر دهد. اگرچه این مانیتور عملکرد فوق‌العاده درخشانی در تمام بخش‌های حائز اهمیت در تجربه بازی‌ها به جا نمی‌گذارد اما در برآورده کردن اصلی‌ترین انتظارات بازیکنانی که به دنبال تجربه بازی‌ها با نرخ فریم بالا و رزولوشن ۱۴۴۰p هستند، موفق عمل می‌کند.

گیگابایت با عرضه این محصول یک بار دیگر کیفیت و حداکثر خروجی ممکن را در این رده قیمت اقتصادی ممکن ساخت. اگر قصد دارید هزینه بیشتری صرف خرید مانیتور کنید، بی‌شک چندین و چند گزینه بهتر برای تهیه وجود دارد اما اکنون در شرایطی که حتی محصولات اقتصادی هم در کشور ما قیمت‌های گزافی به خود می‌گیرند، پیشنهاد دادن مانیتوری با ارزش خریدی مشابه گیگابایت G34QWC حقیقتاً یکی از سخت‌ترین مسئولیت‌های یک منتقد است.

نکات مثبت:

  • نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز
  • رزولوشن خروجی ۱۴۴۰p در کنار ابعاد ۳۴ اینچ و پنل فوق عریض
  • سازگار با AMD FreeSync و Nvidia G-Sync
  • قیمت اقتصادی

نکات منفی:

  • دقت رنگ ضد و نقیض
  • عملکرد ضعیف HDR
  • عدم وجود قابلیت‌های کافی برای تنظیم موقعیت پنل
  • فقدان نورپردازی RGB

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • TzzzT23 گفت:

    خیلی ممنون بابت این مقاله بنظرم خیلی کامل بود مخصوصا نکات مثبت منفی که آخر نوشتید .
    حقیقتش من الان ۲-۳ ماه هست دارم برنامه ریزی میکنم یه مانیتور بگیرم چون با tv زیاد بازی نمیکنم ولی مانیتور خودم هم قدیمی هست (۱۰۸۰p و ۶۰hz) چند تا مانیتور دیدم توشون از xiaomi mi surface 34 خیلی خوشم اومد هم ۱۱۰% rgb داره اگه اشتباه نکنم دقیقش یادم نیست و هم ۱۴۴۰p wide screen هست با نسبت تصویر ۲۱:۹ و ۱۴۴hz و از همه مهمتر قیمت خیلی خوبی که داره نسبت به سایر مانیتور های همردش . همه چی خوب داشت پیش میرفت که این ماه بگیرمش و من کلا کنسول player هستم و با pc بازی نمیکنم , که یدفعه چند تا ویدیو دیدم ps5 و xss روی مانیتور wide به طور کلی stretch میشن . یعنی ضد حالی خوردم که کلا پشیمون شدم میخوام tv بگیرم بجاش . خیلی حیفه واقعا که هیچ کدوم پشتیبانی نمیکنن از نسبت تصویر بزرگتر از ۱۶:۹ . یه مانیتور ۴k خیلی گرون تر از یه tv 4k در میاد و نمیصرفه این همه هزینه واقعا .

    • All Alone گفت:

      اگه pc نداری به مانیتور عریض حتی فکرم نکن
      بجاش مانیتور های ۴کی ۶۰هرتز یا ۲کی ۱۴۴ هرتز بخر
      لذت بازی با مانیتور خیلی بیشتر از تلویزیونِ
      اگه میتونی حتما مانیتور بگیر هم نه عریض

      • TzzzT23 گفت:

        آره کلا pc چند وقتی هست مادربردش سوخته دیگه نرفتم دنبال سیستم بستن، برای کنسول میخوام دقیقا ولی مانیتور ۴k خیلی گرون در میاد نمیدونم والا، یه موردی هم که خیلی برام مهم هست اینه نوع پنل ips باشه. زاویه دید و کیفیت رنگ ها بهتر نمایش داده میشه اینطوری و نسبت به va که کیفیت کمتری داره گرون تر هست. من خودم الان ۳-۴ ساله با مانیتور بازی میکنم و عادت کردم. اگه قیمت خوب ۴k پیدا کنم میگیرم حتما.

  • سلام
    واقعا درک نمیکنم چرا مانیتور گیمینگ بالاتر از ۲۷ اینچ تولید میشه نهایت سایزی که بشه باهاش شوتر زد ۲۷ هس پنل هم بهتره ips باشه با فریم بالای ۱۴۴ و ۱ms .اگه قراره ۴k بازی کنیم بازیهای ادونچر رو خب میریم tv 55inch میگیریم به صرفه تر هم هست

  • gamer گفت:

    فعلا فقط بازی Death Stranding: Director’s Cut ساپورت میکنه از نمایشگر واید.من اطلاعی ندارم میشه نسبت تصویر رو کم کرد و تصویر جمع تر شه که از اطراف سیاه میشه که اگر بشه خیلی خوبه.یه نکته دیگه تو بازی های شوتر آنلاین روی پی سی اکثر پلیر ها میان تصویر رو stretch میکنن که دشمن ها به قولی تپل بشن و راحت میتونن فایت بدن.اگر این کشیدگی تصویر در اون حد باشه نه اینکه صرفا درشت بشه برا پلیر های شوتر آنلاین یک مزیته.ولی درستش اینه از ویژگی های مانیتور های wide باید استفاده بشه توی گیم ها مخصوصا با ترکیب تکنولوژی FSR نباید سخت باشه روی کنسول ها.نمیدونم چرا تا الان آماده نشده با این همه وعده.FSR باید روی تمام بازی های کنسولی اجرا بشه

  • mehdidante گفت:

    حالا درسته PC ای که بتونه ۴K اجرا کنه نداریم ولی برای کنسول ها و اگه کسی بخواد کنسولای جدید رو بگیره ارزش نداره زیر ۴K مانیتور بگیره. حتی اگه اینها هم نباشه بازم بالاخره می شه فیلم ۴K که دید. بنابراین با این قیمتای بازار مانتیور زیر ۴K دیگه ارزش خرید ندارن.

بررسی مانیتور گیگابایت G34QWC؛ اقتصادی و ارزشمند - گیمفا