به گفته‌ی بتسدا Starfield برای پلی‌استیشن 5 عرضه نخواهد شد
به گفته‌ی بتسدا Starfield برای پلی‌استیشن 5 عرضه نخواهد شد
به گفته‌ی بتسدا Starfield برای پلی‌استیشن 5 عرضه نخواهد شد
به گفته‌ی بتسدا Starfield برای پلی‌استیشن 5 عرضه نخواهد شد

بتسدا مجبور به شفاف‌سازی در مورد عدم عرضه‌ی Starfield برای پلی‌استیشن ۵ شد

آرش بوالحسنی
۱۴:۰۴ ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
starfield

اخیرا در یکی از استریم‌های زنده‌ی بتسدا، به نظر می‌رسید که به عرضه‌ی بازی Starfield برای پلی‌استیشن ۵ اشاره شده است. با این حال مدیران این شرکت و ایکس‌باکس بار دیگر تاکید کردند که این بازی یک انحصاری مایکروسافت بوده و برای کنسول سونی منتشر نخواهد شد.

معاون ارشد بازاریابی جهانی بتسدا، پیت هاینس (Pet Hines) و مدیر عامل بازاریابی بازی‌های ایکس‌باکس یعنی آرون گرین‌برگ (Aaron Greenberg) امروز در توئیتر در مورد عرضه‌ی Starfield بر روی پلی‌استیشن ۵ صحبت کردند. چرا که چند روز پیش هاینس در یکی از استریم‌های زنده‌ی بتسدا گفته بود که خرید بتسدا توسط مایکروسافت، به معنای عدم انتشار بازی‌های آینده‌ی بتسدا روی پلی‌استیشن ۵ نیست:

بازی Starfield به عنوان یک انحصاری ایکس‌باکس معرفی شد. با این حال این به معنای عدم انتشار تمام بازی‌های آینده‌ی بتسدا روی پلی‌استیشن ۵ نیست.

پس از این اتفاق برخی معتقد بودند که صحبت‌های هاینس به این معنا است که Starfield برای همیشه انحصاری ایکس‌باکس نخواهد بود و بالاخره بر روی پلی‌استیشن ۵ عرضه خواهد شد. با این حال گرین‌برگ در توییتر این مسئله را شفاف‌سازی کرد و گفت که Starfield تنها برای ایکس‌باکس خواهد بود:

بازی Starfield در تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲ به صورت انحصاری بر روی ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. مشترکین Game Pass از روز عرضه به آن دسترسی خواهند داشت. پیش از این هم در مورد انحصاری بودن Starfield صحبت کرده بودیم و تغییری در این موضوع پیش نیامده است.

حتی پیت هاینس هم کمی بعدتر در توییتر گفت که منظور او اصلا عرضه‌ی Starfield برای پلی‌استیشن ۵ نبوده است. Starfield نقش‌آفرینی بزرگ بعدی استودیوی سازنده‌ی The Elder Scrolls و Fallout است. در آخرین تریلر بازی تایید شد که Starfield در تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲ (جمعه، ۲۰ آبان ۱۴۰۱) برای ایکس‌باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

به گفته‌ی بتسدا Starfield برای پلی‌استیشن 5 عرضه نخواهد شد
به گفته‌ی بتسدا Starfield برای پلی‌استیشن 5 عرضه نخواهد شد
به گفته‌ی بتسدا Starfield برای پلی‌استیشن 5 عرضه نخواهد شد
به گفته‌ی بتسدا Starfield برای پلی‌استیشن 5 عرضه نخواهد شد
به گفته‌ی بتسدا Starfield برای پلی‌استیشن 5 عرضه نخواهد شد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ASHEN ONE گفت:

    قبول کنید منتشر نمیشه دیگه.
    رسما آب پاکی رو ریختن رو دست یک عده

  • این پست هم مخصوص کسایی که از سونی به عنوان سنگدل ترین کمپانی تاریخ صنعت گیم یاد می کردند و می گفتن برای چی بازیهاش انحصاری هستن.

    • Amirhossein80 گفت:

      که این جمله خودش اشتباهه چون سونی عناوینی ک خودش خلق کرده رو انحصاری کرده و این کار هیچ مشکلی نداره !
      ولی بتسدا همه بازیاش مولتی بود و همین استارفیلدم قرار بود واسه همه کنسولا عرضه بشه
      ولی خب الان توسط مایکرو خریداری شده
      ( کلا مایکرو میخره تا خلق کنه اگه پول نمیداشت واقعا هیچی نمیشد چون با این همه پولی ک خرج کرده واسه گیم پس و خریدای بزرگ و کوچیک و …. باز هم کنسولاش نصف سونی فروش میره)

      • اقای تحلیلگر و به ظاهر دانا
        قصد مایکروسافت فروش کنسول نیست، اگه یکم بتونید فکر کنید (میدونم سخته لاقل تلاش کن)میبینید که اگه قصدش فروش کنسول بود، گیم هاش رو انحصاری کنسول میکرد که ملت به واسطش کنسول بخرن نه مثل الان که هم رو پیسی هم موبایل با کلاود میشه زد

        • خدای فهم و دانایی اینو بدون اگه ایکس باکس زور بزنه هم نمیتونه به اندازه برند پلی استیشن کنسول بفروشه.
          نسل ۸ رو یادتون رفته؟
          کلن ایکس باکسا روی هم ۵۰ میلیون فروختن اما پی اس فور تا اینجای کار ۱۱۶ میلیون دستگاه فروخته.(تورو خدا فیشار نخور)
          چون انحصاری به درد بخوری نداره وبیشتر بازیاتون همش شبیه سازن مثه هواپیما و اتوبوس و شبیه سازی کشاورزی.
          یه بازی درست و حسابی تا الان نداشته ایکس باکس.مدیوم هم که روی پی اس فایو منتشر شده تا الان.
          اسنت هم که متای زیر ۷۰ داشته!!
          به چی این برند مینازین.
          فقط گیم پس؟

          • arm4nii گفت:

            پسرم تو سنت قد نمیده که نسل هفتم رو یادت بیاری ولی همینو بدونی نسل هفتم همه چیز پایاپای بود و خیلی مواقع کنسول ماکروسافت جلوتر بود و اخر نسل بهم رسید میزان فروش و یمقدار تقریبا بیشتر شد.
            نسل هشتم گیمر شدن این فجایاع هم داره که قبلترش یادتون نباشه.

          • Arno گفت:

            خیلی راحت میتونه فروششو بیشتر از ps5 ببره – شما نگاه کن ۷.۵ میلیارد خرید بتسدا براش پول خورد بود – الان کافیه ۲ تا دیگه ناشر مث بستدا بخره مثلا یوبیسافت و اسکوئر انیکس و بازیاشونو انحصاری ایکس باکس کنه و حتی رو pc هم عرضه نکنه و در اون صورت کسی ps5 نمیخره.

          • اولا که شما انگار با فهمیدن مشکل دارید، همون کامنت اول گفتم که اصلا قصدش فروش نیست منتها برای امثال شما باید یچیزیو چندین بار تکرار کرد که شاید اونم شاید متوجه بشید
            و شما یا نمیبینی یا خودتو زدی به نابینایی
            تو ژانر ریسینگ،شوتر،سیمیولاتور استراتژیک صد هیچ از پلی استیشن جلوتره
            فورزا هورایزن که عملا یکی و شاید حتی بهترین ریسینگ صنعت گیمه
            موتور اسپورتم که گرن چوسیزمورو خاک کرد
            شوتر که اصلا نداره ولی هیلو ۵ که بدترین هیلو هست بازم از کل شوترا پلی استیشن یعنی د اوردر با متا ۶۰ و شت‌زون با متا ۷۰ روی هم بهتره
            سیمیولاتور که اصلا نداره بخام اصن بحث کنم
            استراتژی نداره ( گیرز تکتیکس انحصاری استراتژی)
            و اسنت با متا ۷۰ ترد پارتی زمانیه و اونم برای پلی استیشن خواهد شما دیستراکشن ال‌استارز فول انحصاری با متا ۶۰ بزن

            • اگه پلی استیشن به قول شما دیستراکشن ال استارز فول انحصاری با متا ۶۰ داره، گیمای با متای بالا هم داره.نیازه اینجا نام ببرم برات یا خودت میدونی؟(اینو متاسفانه چندین بار برا شما ایکس فنا توضیح دادم و دادن ولی بازم وقتی کم میارین میگین دیستیراکشین الیستراز با میتای شیصت)
              حالا برا من از گیمای با متای بالای ۹۰ ایکس باکس توی نسل ۸ بگو به غیر از شبیه ساز پرواز که اونم طرف باید خیلی بیکار باشه که به دنبال یه همیچن گیمایی که داستان نداره، بره!!
              نیمه خالی لیوانو فقط نبین.
              نیمه پرشم ببین.
              ولی نیمه پره ایکس باکس تو نسل ۸ چی بوده دقیقا؟ هیلوی ۵ با متای ۸۴ و گیرز ۴ و ۵ هم همینطور با متای پایینتر از ۸۵(بهترین گیماتون همینا بودن دانایان صنعت ویدیوگیم)

            • r_dh گفت:

              همین که هیلو رو با The Order مقایسه میکنی معلومه که کجای کاری

          • باز کدوم ایکس‌باکس فنی قندشکن زد؟

          • ShinjiMikami گفت:

            جناب زیاد فشار نیار به قول خودت در نسل هشت و نه و هشتاد و …
            برنده کسی هست که بتونه همه ی بازیای خوب رو تجربه بکنه. از الدر گرفته تا گاد و …
            این جمله ی شما بود ولی چرا اینقدر متعصبید و بازیای خوب مایکرو و بتسدا رو کنار زدید؟
            از همه مهم تر چرا برای نسل هشت برنده اعلام میکنی؟

          • منظورم توی نسل ۸ بود فقط.اگه یه بار دیگه نگاه کنی فروششونو با پی اس فور مقایسه کردم نه با کل کنسولای سلطان سونی!!
            البته من ارقام فروش کلی کنسولای ایکس باکس تو نسل ۸ رو گفتم ۵۰ میلیون که با توجه به کامنت شما اشتباه کردم ۲۰ میلیون بیشتر گفتم..

        • ببین آقای دانا من با این چیزا کاری ندارم من فقط با اون دسته از افرادی ( به اسم فن بوی یا ترول و…) که هستن کار دارم. من برای حرفم مدرک دارم و اون مدرک پست دروغ سیزده امسال بود که خیلی هارو شناختیم کسانی که لست و سونی مدام ترول میکردن و وقتی شنیدن که لست قرار برای PC بیاد به اون لقب بهترین بازی سال دادن بحث من اینجاست که خیلی ها با سونی به خاطر بازی های انحصاری که داره دشمنی میکنن و میگن چرا عین ماکروسافت بازی هاش برای بقیه پلتفرم ها نمیده که ظاهرا جواب سوالات شون رو در نظر خودت دادی.

        • Amirhossein80 گفت:

          اره اصلا قصدش فروش کنسول نیستا
          میاد همینجوری الکی تولید میکنه بمونه تو فروشگاها اگه کسی خرید هیچی نخریدم هیچی
          این حرفای مسخره رو از کجاتون در میارید؟
          ایکس باکس هم مثل سونی و بقیه بازی ک خودش خلق کرده باید انحصاری باشه و یا با بعضیا قرار داد ببنده واسش یه انحصاری بزنن
          ولی بتسدا با اون همه گیم مولتی الان انحصاری شدن

      • Starwarszero گفت:

        همین استارفیلد سونی داشت انحصاری میکرد یادتون رفته

      • ShinjiMikami گفت:

        لزومی به پیچیدگی مسئله نیست.
        خلاصه سونی انحصاری کرده چه بازی که خودش خلق کرده چه اینکه خودش خلق نکرده. مهم اینه که نذاشته جمعیت عظیمی بازی هایی مثل لست و گاد رو تجربه بکنن حتی به پیسی هم نمیده که افرادی که پیسی دارند بتونن تجربه بکنند.
        اینکه بتسدا همه ی بازیاش مولتی بود خب منظورتون الدر و بازیای دیگه ای هستند نه بازیای جدید مثل استارفیلد و …
        ثانیا همه میخرن و خلق میکنند و این چیز خیلی عادی هستش. سونی هم میخره و خلق میکنه.
        در مورد فروش کنسول هم باید بگم مایکرو به پیسی هم بازیاشو منتشر میکنه همچنین الان وقتش نیست که میزان فروش رو حساب کنید چون هنوز استارفیلد و فیبل و الدر و خیلی از بازیای دیگه منتشر نشدن.
        از این به بعد بتسدا جزئی از مایکرو هست همانطور که سانتامونیکا و ناتی جزئی از سونی هستن و باهم همکاری میکنند. نمیشه گفت مایکرو نساخته و بتسدا ساخته و … این اشتباهه. کاملا واضحه که مایکرو و بتسدا باهم در ساخت بازی ها همکاری و هم فکری میکنند.

      • MA2020 گفت:

        متاسفانه اظلاعات کافی ندارید و یه تصویر کاذب ساختید هم از سونی و هم از بتسدا. شرکت سونی قبل از خریده شدن بتسدا توسط مایکروسافت در تلاش بود بازی STARFIELD رو برای ۱ سال برای کنسول خودش انحصاری زمانی کنه چون از روند و کیفیت بازی آگاه بود همونطور که خودتونم میدونید سونی الکی دست رو یه بازی نمیذاره . در نهایت اینکه سونی در کنار تولید محتوا چشم و نظری به شرکت های سازنده مولتی پلتفرم داره که بازی های خوبشونو شکار کنه وگرنه عقب میمونه از صنعت. دوم اینکه رشد مایکروسافت با یه بازی و سر یه سال اتفاق نمیوفته اگه بخوایم بدون تعصب نگاه کنیم مایکروسافت داره با نقشه های بهتری نسل ۹ رو شروع میکنه و حداقل تا وسطای نسل طول میکشه تا قضاوت . کسی که بتونه زودتر از از این که یه اتفاق بزرگی بیوفته اونو پیش بینی کنه این حرکت بزرکیه . رفتن تو صف جماعت همیشه کار آسونیه( اونایی که کارشون بازار مالیه میفهمن همیشه ملت یه قدم عقب ماجران). به نظر من جماعت هیتر چه سونی فن و چه مایکرو فن همیشه دنبال یه سنگر روشنن که برن پشتش. هیچوقت هم این سنگر واقعی نیست چون هیچ وقت یه بازی یا یه شرکت نمیتونه مطلقا بد یا خوب باشه. ما گیمر نیستیم اگه به این حرف باور نداشته باشیم به خاطر اینکه گیمر با دیدن شاید حتی یه صحنه از یه بازی (که حتی متای پایینی هم داره)دیدش به همه دنیا عوض میشه.

    • به این حرکت مایکروسافت نمیشه اشکال اخلاقی وارد کرد استارفیلد یه ای پی جدید هستش ولی انحصاری شدن نسخه جدید بازی هایی مثل فال اوت یا الدر اسکرولز از نظر اخلاقی حرکت درستی نیست البته که مایکروسافت قدرت چنین کاری رو داره و براش هزینه زیادی کرده

    • ALI_BABA گفت:

      سونی همون شرکتی بود که زمان معرفی دیمون سولز گفت این بازی برای پی سی هم منتشر میشه و بعد زد زیرش و گفت اشتباه شده آخه مگه همچین اشتباه بزرگی به این سادگی اتفاق می‌افته به همین راحتی با احساسات ما پی سی فنا بازی کرد بعد تو میگی سنگدل نیست

    • Ryder گفت:

      سونی سنگدلی کرد و جلو افتاد،اکس باکس هم مجبور شد برا اینکه عقب موندگی شو جبران کنه سنگدلی کنه
      اگه سونی بحث انحصاریا رو جلو نمیکشید این اتفاق نمی افتاد

      • سونی سنگدلی نکرد اون نیاز به فروش کنسولش داشت اما ماکروسافت به قول دوستمون (رینگان) نیاز به فروش کنسولش نداره و درواقع مجبور نیست انحصاری بده تا کنسولش فروش کنه بنابر این ماکروسافت به همه ظلم کرده ( البته من طبق نظر استاد رینگان این تحلیل کردم)

    • https://gamefa.com/759247/exclusive-content-for-playstation-is-still-top-priority-hermen-hulst-on-pc-ports
      حالا باید یکم فکر کنم ببینم رئیس استودیوهای پلی استیشن درست میگه یا امیر رضا ملقب به درانک‌کولا. :دی

    • واو سونی خیلی مهربونه و بعد ده سال ممکنه برای پی سی هم بازیاشو پورت کنه اما از اونطرف مایکروسافت انحصار طلب از روز اول برای پیسی هم عرضه میکنه.
      انحصار تبدیل به عضو جدانشدنی این صنعت شده حالا هرچقدر طرفدار های دوطرف خودشونو به آب و آتیش بزنن نه سونی بازی هاشو برای ایکس باکس عرضه میکنه و نه بتسدا برمی گرده نتیجه اگر ایکس باکس فنا انحصاری های سونی رو بخوان باید ps5 بگیرن و اگر ps فن ها بازی های ایکس باکس و بتسدا می خوان می تونن با پیسی یا ایکس باکس یا موبایل بازی کنن.

    • این بازی رو سونی شروع کرد و با همین انحصارگرایی سگارو از دور خارج کرد و سعی کرد باهمون روش ایکس باکسم نابود کنه همون روش سونی رو ماکرو در پیش گرفته

    • سونی اصلا انحصار طلب نیست
      فقط اسکیل کمان الوی تو گنشین رو انحصاری کرده⁦:-|⁩

  • آیپی هایی که قبلا مولتی پلتفرم بودن رو انحصاری نمی کنن. ولی آیپی های جدید مثل ایندیانا جونز و استارفیلد رو قطعا انحصاری می کنن.

  • ۷/۵میلیارد پول داده بعد بیاد واسه رقیب هم بازی هاش رو پورت کنه؟؟

  • MrHill93 گفت:

    استار فیلد ک مشخصه انحصاریه کامله
    ولی فالوت و الدر اسکرولز بعدی قطعا مولتی پلتفرمه

  • ShinjiMikami گفت:

    بایدم انحصاری بشه و قطعا میشه. مایکرو اینو انحصاری نکنه پس کدومو بکنه؟! واسه چی اصلا بتسدا رو خرید؟!
    بنظر من بازی هایی مثل استارفیلد و فیبل و الدر و هلبلید و ولفنشتاین و چندین بازی دیگه، بسیار مهم و اساسی و رقیب بازی های سونی هستند و برای ps عرضه نخواهند شد.

  • از خیلی وقت پیش اسپنسر تموم کرد این داستانا رو. واسه چی هنوز گیر میدن به بتزدا؟!

  • Hasan0930 گفت:

    اونا می بینن طرفداران پلی استیشن اینقدر ایکس باکس رو هیت می کنن که بازی انحصاری خفن نداره… از طرفی همون طرفداران پلی استیشن هم مشتاقن بازی های بتسدا رو پلی استیشن بیاد…

    اینا هم می بینن که دثلوب و گوست وایر توکیو انحصار پلی استیشنن و اصلا منطقی نیست بازی های بعدی بتسدا رو مولتی اعلام کنن‌..

  • mugiwara07 گفت:

    خب من به مایکرو حق میدم که ایپی های جدید بتسدا رو انحصاری کنه ولی حداقل ایپی های قدیمی رو انحصاری نکنه یا تهش زمانی باشن چون خیلی نامردیه :/

    • Mrnewfolder گفت:

      ع؟ چطور اون موقع اسپایدرمن و دمون سولز رو انحصاری کرد کسی چیزی نگفت؟ چطور اون موقع بخش زامبی کال اف انحصاری سونی شد کسی حرفی نزد؟ چطور اون موقع ک ایکس باکس بازی نداشت همه مسخرش میکردن الا باید ناجی همونا بشه؟ مسخرس… خود فیل تایید کرده ک بازیا برا پلتفرم های ماکروسافت تنها میاد اینو توی توییتر هم حتی گفته دیگ این حرفا مسخرس ک فلان بازی بیاد یا نیاد

      • mugiwara07 گفت:

        اصلا مقایسه عادلانه ای نیس اسپایدی وضع داغونی داشت سونی خریدش و به اوج رسوندنش از اون ور کلا لایسنس اسپایدی دست سونیه
        دیمن سولزم که ایپی جدید بود که توسط سونیو فرام سافتور ساخته شد ://// منطقت تو حلقم

        • Omid_Fsh گفت:

          بتسدا وضعش عالی بود و مرض داشت که میخواست بفروشه تا جایی که EA میخواست بخره البته مشکلی نداشت بتسدا فقط مدیراش گفتن دیگه خسته شدیم نمیتونیم این وضع خوب رو تحمل کنیم ما دنبال چالش های بیشتریم.فاینال فنتزی هم یه سری کاملا داغونه که سونی با ایجاد یک قرارداد بسیار عالی یه نسخه کاملا انحصاری از این سری میسازه که این سری دوباره به اوج برگرده مثل اسپایدی.الان تو منطقی هستی؟!جالب میدونی چیه همون سونی که فرشته نجات دهندست اومده کلا هرچی بتسدا میساخته رو قرارداد میبست دث لوپ و گوست وایر و استارفیلدم داشت مذاکره میکرد تا پلتفرم های دیگه یه سال دیرتر بازی کنن البته اینم جهت نجات بتسدا بوده چون سونی انحصارگرایی نداره دوست داره به همه کمک کنه همین طور فاینال فنتزی ریمیک رو دوباره با یک قرارداد تمدید کرد که بیشتر تو انحصار بمونه که نجاتش بده از این بد بودن.

            • Omid_Fsh گفت:

              خیر بد برداشت کردم کامنت اولو نخوندم متاسفانه فکر کردم خرید بتسدا مورد بحثه شرمنده.در رابطه با آی پی های قدیمی هم خب شما نگاه کن متال گیر ۴ هم کامل تو انحصار سونی موند و همینطور الان یه نسخه فاینال فنتزی هم به عنوان انحصاری داره ساخته میشه برای سونی حق بده که رقیبم اگه انجام بده این کارو نباید اعتراضی باشه در اصل شرکت ها تو رقابتشون از هر منابعی دارن استفاده میکنن برای برتری پلتفرم خودشون و منطقیه شرمنده لحن پیام تند بود کلا بد برداشت کرده بودم.

      • Dracula گفت:

        اگر سونی نبود که اصلا الآن دمون سولز و سولزبورن وجود نداشت
        مارولز اسپایدرمن هم آیپی جدید هست و هیو ربطی به نسخه های قبلش ندارن برخلاف فالوت و دووم و…
        بخش زامبی کالاف هم انحصاری نیست ایکاش بازی میکردی و بعد حرف میزدی

        • والا فالوت و الدر هم هیچ نسخه ای آنچنان به نسخه ی دیگه ربطی نداره
          داستان دووم هم تموم شد احتمالا برن سراغ یه داستان دیگه

        • Wild Rage گفت:

          جدی جدی که فکر نمیکنی اگه سونی نبود سبک سولزبورن وجود نمیداشت؟؟؟
          فکر کردین میازاکی محدود به شرکت های صنعت گیمه برای اینکه بتونه بازی هاشو بسازه؟؟؟
          میازاکی هر جور میشد بازیشو میساخت
          داستان های فال اوت و الدر هم کلا ار پی جی هستن و هر نسخه تو یه غاره اتفاق میوفته و تنها ربطی که هر نسخه به نسخه بعدی داشته Lore بوده.

          • Dracula گفت:

            «فکر کردین میازاکی محدود به شرکت های صنعت گیمه برای اینکه بتونه بازی هاشو بسازه؟؟؟»
            .
            شما ظاهراً اصلا جریان ساخت دمون سولز رو نمی‌دونید احتمالا بخاطر سن پایین یا تجربه کم‌ گیمینگ شما هست
            .
            اون زمان میازاکی رو اصلا کسی نمیشناخت و یک‌ شلغ ساده که اصلا ربطی به بازیسازی نداشته رو داشت
            سونی قرار بود یک بازی برای مقابله با TES IV بسازه و نتیجش demons souls شد
            که اتفاقا سونی یوشیدا داشت همون بازی رو کنسل میکرد

            گوش دادن بازیکست بازیسنتر بخش«داستان خلق اولین نسخه سولزبورن» به شما توصیه میشود

            • Wild Rage گفت:

              بازم تکرار میکنم. اگه سونی هم میازاکی رو قبول نمیکرد یه ناشر دبگه میکرد. هیچ وقت برای شناخته شدن نابغه های صنعت گیم دیر نیست. اگه پیش سونی نمیرفت پس میرفت یه جای دیگه. شاید حتی یه سال دیرتر بازیش ساخته میشد ولی به هر حال ساخته میشد چون میازاکی به هر حال بازیشو میساخت چه با سونی چه با یه شرکت دیگه.

  • اخی ولی متاسفانه ناراحت نشدم
    دیگه روالش همینه ۸.۱ میلیارد الکی خرج نکرده
    ار پی جی دوست دارید؟ الدر فالوت و…؟ ایکس باکس یا پیسی بخرید!
    شوتر دوس دارید؟ دوم و ولفنشتاین و کوئک دوس دارید؟ ایکس باکس یا پیسی بخرید

    • Metallove گفت:

      ایکس باکس یا پیسی بخرید؟؟ دوست خوبم اکثر مردم پیسی رو دارن تو خونشون مایکروسافت اگه قرار باشه اینجوری ادامه بده باید در کنسولشو تخته کنه چون هیچ دلیل منطقی نداره پیسی با اون قدرت رو کسی ول کنه کنسول بخره, شخصا هر نسل پلی استیشن گرفتم چون انحصاری داشته و مجبور بودم واسه تجربه انحصاریاش کنسولشو بخرم که البته ارزشش هم داشت و اگه قرار باشه سونی هم بازیهاشو مولتی پلتفرم کنه یا روی پلتفرم پیسی هم بیاره عملا هیچ دلیلی نداره بخوام هزینه کنم پلی استیشن بگیرم همون بازیشو با کیفیت بهتر روی پیسی تجربه میکنم. الان مایکروسافت رفته ۸.۱ میلیارد خرج کرده که صرفا بازی روی پلی استیشن منتشر نشه!! هنر کرده جدی الان؟ با این کارش مثلا قراره کنسولش نجات پیدا کنه از این وضعیت؟ بیخیال جدی 🙂

      • Wild Rage گفت:

        میدونستی هر کسی توان خرید پیسی رو نداره؟؟
        حتی تو خارج هم قیمت قطعات پیسی به طوری رفته بالا که مردم دادشون در اومده!!!
        در ضمن مایکروسافت از اولم گفته تمرکزش رو گیم پسه نه کنسول.

        • Metallove گفت:

          دوست عزیز تو ایران بله حق با شماست با این وضع بد اقتصادی توان خرید یک پیسی درست رو خیلیا ندارن, تو خارج هم که گفتید کمبود تراشه برای گرافیک و این جریان ماینینگ باعث شده قیمت کارت گرافیک بالا بره ولی این فقط مربوط به گرافیک هست نه کل سخت افزار کامپیوتر.
          مورد آخر هم اینکه مایکروسافت با این سیاستش داره خودش کنسولشو میکشه آمار و ارقام فروش کنسولش توی ۲ نسل رو میشه دید و کاملا متوجه شد.

          • Wild Rage گفت:

            دقیقا همین کارت گرافیک باعث شده که خیلی ها قید سیستم بستن رو زدن تو خارج (مگه اونایی که وضع مالیشون خوبه).
            مایکروسافت سیاستش به طور کلی انگار عوض شده. ولی به هیچ عنوان در حال مرگ نیست. اتفاقا سری اس و ایکس تا الان خیلی خوب فروختن (در حد ps5 نه ولی بازی خیلی خوب فروختن).
            نسل ۸ نسلی بود که باعث خرد شدن ایکس باکس بود که اونم بخاطر کمبود استودیو فرست پارتی و انحصاری بود. الان وضع خیلی بهتره.
            فیل اسپنسر امسال رو با اینکه هیلو و فورزا هورایزن و کلی ایندی و … میان رو ضعیف ترین سال این نسل برای ایکس باکس میدونه که یعنی وضع فقط قراره بهتر و بهتر بشه.
            تازه اگه شایعاتی که میگن هل بلید ۲ و اوود و فیبل و پرفکت دارک و کنترب و بازی اینگزایل و … سال ۲۰۲۳ منتشر میشن راست باشن اون وقت میتونم بگم مایکرو نسل خیلی خوبی رو تجربه خواهد کرد

      • مایکروسافت در نسل نهم هدفش تنها کنسولش نیست بلکه گیم پس هم جزو اهدافشه و شما اگر توان مالی خرید پیسی رو داری که چه بهتر وگرنه سری ایکس ویا حتی سری اس می تونن به شما کمک کنن. اینجوری هم فکر نکنید که آره ما خیلی بد بختیم وگرنه اونور آب ابن پولا چیزی نیست، همین الان اونجا کارت گرافیک یا گیر نمیاد یا با چند برابر قیمت فروخته میشه که گرونتر از سری ایکسه پس از لحاظ اقتصادی بصرفه است.

      • Xbox+Bethesda گفت:

        تو خارج اره بیشتریا پیسی دارن ولی تو ایران چی؟
        تو اگه تونستی یه پیسی هم قدرت سری اکس با ۵۰۰دلار ببندی بگو ما هم بریم ببندیم.
        انگار تو ایران زندگی نمیکنی از هیچی خبر نداری.

        • Metallove گفت:

          دوست خوبم بحث در مورد ایران نیست اصلا ما جایگاهی نداریم تو دنیا از نظر آماری که بخوای در موردش بحث کنیم.
          درضمن همین ایران هم ۸۰% ملت زیر خط فقر هستن و باید چند ماه حقوقشون رو بدن بتونن یک کنسول ۲۰ میلیونی بخرن تازه برسن به مشکل خرید بازی. کلا توی این بحث ها شما ایرانو حساب نکن بحث کلی هست.

    • onepunkman گفت:

      خدایی قطب آرپی‌جی شده ایکس باکس اصن من هرطور فکر میکنم اینکارو از عمد انجام دادن که ایکس باکس رو با یک سبکی جلو ببرن اخه ابسیدین و بتسدا و تقریبا اینگزایل خودشونو کارگردان ها و افراد دخیل تو پروژه های قدیمیشون که شاغلشون الانم تو استودیو ها هستن اصن خداوندگار هایی هستن برای خودشون نمیدوم بعضی از این ترول های نوب اساتیدی مثل تیم کین رو میشناسن یا نه یا برایان فارگو و یا جاش سایر رو ولی اینا بشدت تجربه دارن و بشدت در حد خودشون خدایین و ثابت کردن و با حتی بقیه دایرکتور های برتر دنیای گیم مقایسه میشن تاد هاوارد هم که جای خود داره عظمتی که اینا دارن رو با عظمت تاد هاوارد مقایسه کنی اصن تاد فقط سهمی کوچیکی از نواوری های این سبک در مقابل اینا داشته قشنگ میشه فهمید بشدت تو سبک آرپی‌جی نفوذ دارن. باور کنید مخصوصا فالوت بعدی فالوت جون دار و کامبک داریی میشه صد در صد برایان فارگو و تیم ابسیدین هم دخیل میکنن یا مشورتی میگیرن و الهام گیری میکنن غیر ممکنه از این پتانسیلشون استفاده نکنن

  • Mrnewfolder گفت:

    باید یه زمان جلو سونی گرفته بشه یا نع؟ از اسپایدرمن تا فاینال فانتزی رو داشت انحصازی میکرد!! الانم ک میاد راحت دمون سولز رو انحصازی میکنه و کسی حرفی هم نمیزنه درموردش!!! بعد میان میگن نه ایکس باکس اگه این کارو کنه بدع اون کارو کنه خوبه!!! یکم جمع کنین خودتونو.. اگه خیلی بازیای shooter و arpg و rpg میخوان و یا انلاین پلیرن ایکس باکس بخرن! اگر هم با اینا حال نمیکنن برن سمت همون سونی ک دمون سولز رو انحصازی کرد! بازی ک برا همه پلتفرم ها اومده بود!

    • pegasus گفت:

      نابغه دیمون سولز از اول مال سونی بود درست مثل بلاد
      دیمون سولز غیر پلی ۳ و پلی ۵ روی کدوم پلتفرم منتشر شده؟؟؟؟
      اسپایدی هم حق ساخت بازیشو از مارول گرفته بود
      اینا بازی هایی بودن که صفر تا صدشو سونی از اول تا آخر داد

      • Wild Rage گفت:

        داداش اگه سونی با خرید حق اسپایدرمن میتونه ای پیشو انحصاری کنه پس مایکروسافت هم میتونه با خرید کل شرکت زنمیکس و ای پی بازی ها اون ها رو انحصاری کنه.
        من نمیفهمم قضیه الان چیه؟؟ اگه میخواید بگید بتسدا قبلا بازیاش مولتی بوده خب پس اسپایدرمن هم قبلا مولتی بوده ولی الان انحصاریه. همین روال الان برای الدر و فال اوت و بقیه ای پی ها پیش میره دیگه

      • Wild Rage گفت:

        نمیدونم چرا کامنتم تایید نشده ولی خب دوباره مینویسم.
        اگر سونی میتونه با خرید ای پی اسپایدرمن اونو انحصاری کنه قطعا مایکرو هم میتونه با خرید شرکت زنیمکس و ای پی هاش بازی هاشونو انحصاری کنه.
        من مشکلی اینجا نمیبینم!

    • MahyarMsm گفت:

      ایکس باکس با تصاحب کل بتسدا بازی های یکی از بزرگ ترین rpg ساز هارو انحصاری کرد. ایکس باکس کاری کرد که منی که کلی با الدر خاطره دارم از بازی کردن نسخه جدیدش محروم بشم
      پلی استیشن استودیو هایی رو خرید که بزرگ نبودن و همچین جایگاهی رو نداشتن و کسی با بازی هاشون خاطره نداشت ولی الان به اینجا رسیدن
      اسپایدرمن برای سونیه و هرکاری بخواد باهاش میکنه و با اینکارش اسپایدرمن از اون رو به این رو شد
      فاینال فانتزی؟ تا به حال بازیش کردی؟ چرا وقتی اونجا اصلا طرفدار نداره بخوان پورتش کنن؟
      دیمنز سولز هم مال خودشه و سونی باعث خلق این بازی شد
      باز خوبه سونی ناشر نخریده والا

      • Ryder گفت:

        خب هدفش همینه که مایی که پی اس داشتیم رو سمت اکس باکس بکشونه
        البته که آیپی الدر تماما مولتی پلتفرم نبوده، موروویند انحصاری کامل آبلیوین و دی ال سیای اسکایریم انحصاری زمانی بودن

      • حقیقت تلخیه ولی مایکروسافت به این خرید نیاز داشت تا بتونه عقب موندگی نسل قبلشو جبران کنه و بقول دوستمون که بالاتر گفته مایکروسافت عملا ۷.۵ میلیارد هزینه کرده که بازی های بتسدا برای رقیبش عرضه نشن و از این استودیو های بی نام و نشون که میگین مایکروسافت کم نخریده ولی همونطور که گفتم به این خرید نیاز داشت تا این نسل رو هم با شکست تموم نکنه.

    • Joel Miller گفت:

      اولا لایسنس اسپایدی هم اقتباس سینمایی هم ویدیویی دست سونی از اول بوده دیمون سولز برای ps3 پورت شده و ریمکش هم برای ps5 ولی برای هیچ چیز دیگی پورت نشده و آیپی مال SIE و بعد فاینال فانتزی هم طبق قرداد اسکوئر و سونی تو زمان Ps1 انحصاری هست و تمام و بعد دیمون برای چه پلتفرم هایی اومده ما خبر نداریم ؟

    • اولا دیمون سولز درسته دوما دیمون سولز از اول انحصاری بود فقط اومده انحصاری قدیمی خودشو ریمیک کرده خوب اگه دیمون سولز می خوای برو ps5 بگیر والسلام نامه تمام ختم کلام

    • ASHEN ONE گفت:

      پسر جون
      دیمون سولز IP ایش مال سونیه و ناشرش هم سونی بود.
      فاینال فانتزی ها از PS1 تا الان انحصاری غیر از ۲ تا نسخه انحصاری پلی استیشن بودند.
      یعنی فقط بلدی بهونه بیارید

  • آقایون تصمیم اینکه کدوم آیپی مولتی بشه و کدوم آیپی انحصاری بشه ،دقیقا دست مایکروسافته ، چون در حال حاضر صاحب شرکت زنیمکس و صاحب همه آیپی های بتسدا هست،

    اینکه بعضی ها میان میگن ،نباید آیپی های مولتی رو انحصاری کنن ، خنده دار ترین حرف ممکن رو زدن ، قطعا اگر سونی تو موقعیت خرید بتسدا بود و میخواست بخره یا میتونست بخره این کار رو میکرد و تمام آیپی هاش رو انحصاری میکرد ، نه سونی برای مایکروسافت و نه مایکروسافت برای سونی تره هم خورد نمیکنن ، هردو برای سود هر کاری میکنن ….

    ولی من به عنوان یک ایکس باکس فن اتفاقا راضی هستم که بازی های بتسدا همشون برای سونی و پلی استیشن منتشر بشن ، چون در نهایت این امر باز هم به سود مایکروسافته و به نظرم دور از ذهن نیست که مایکروسافت عناوین زیادی رو برای سونی منتشر کنه ، این بازاره و داخل بازار هر اتفاقی ممکنه

    • من فکر نمی کنم این اتفاق حداقل تا آخر نسل نهم بیوفته شاید مشابه کاری که سونی داره با پیسی میکنه رو تکرار کنه یعنی بعد از چند سال که اون انحصاری مخاطب گیم پسشو جذب کرد برای سود بیشتر روی پلی استیشن هم عرضه کنه ولی در روز عرضه یا سال اول فکر نکنم چون به ضرر اهدافشه و عقلانی نیست.

    • TzzzT23 گفت:

      حرف منطقی زدی، اتفاقا اگه برای ps بدن بازی ها رو سود بیشتری میبرن به دلیل اینکه تعداد خیلی زیادی کنسول ps4 و ps5 دارن و بخاطر انحصاری شدن یه بازی یه شبه نمیرن کنسول عوض کنن حتی اگه اون بازی خیلی بزرگی باشه مثل سری elder scrolls (مگر اینکه سری gta باشه که مردم سر و دست میشکونن براش). با انحصاری کردنش ضرر نمیکنن چون همچنان برای pc میاد (اگه فقط برای xbox میومد قضیه خیلی فرق میکرد) ولی با شناختی که از مدیریت بخش گیمینگ xbox دارم (قصد داشتن gamepass و یه سری از بازی های انحصاریشون رو برای کنسول های رقیب یعنی ps و nintendo بدن) خیلی عجیب این حد از پافشاری برای انحصاری کردن یه بازی. برای من همچنان کفه ی ترازو برای انحصاری به سمت سونی سنگین تر هست اونم با اختلاف زیادی.

  • amin گفت:

    همیشه با انحصار مخالف بودم. چرا برای فروش بیشتر سخت افزار باید یک سری گیمر از تجربه بازی محروم بشن ؟
    مهمترین اینکه ناشر بازی حق نداره مخاطب رو مجبور به استفاده از یک پلتفرم خاص کنه. من صاحب اون نسخه از بازی هستم که خریدم و ناشر نباید تعیین کنه که کجا و چطوری بازی کنم

  • آقا خداوکیلی باید با خودمون رو راست باشیم شما انتظار داری ناتی داگ بیاد و برای ایکس باکس بازی بسازه ؟ قطعا نه چون خریداری شده . برای بتسدا هم همینطوری است ۷.۵ میلیارد دلار پول خرج کرده که بخرتش بعد انتظار دارین این پولو داده که مردم بیان تو ولی استیشن ۵ بازی کنن و کنسولش رو هیچکی نخره ؟ قطعا الدر اسکرول ۶ و فال اوت جدید هم انحصاری میشن چون پولشو داده کلی استودیو درجه یک گرفته که انحصاری کنه طرفداران پلتفرم خودشو راضی کنه نه اینکه بیاد طرفدارانی پلتفرم رقیب رو راضی کنه

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    چی الکی شلوغش انداختن والا سونی فنا وقت ندارن نمیدونن کدوم شاهکارو بازی کنن تا استارفیلد بخواد منتشر بشه ما کلی بازی پلی دادیم اصلا نیازی هم به استارفیلد نداریم اونا به ما نیاز دارن بازی منتشر بشه رو پلی ۵ کلی خودشون سود میکنن نمیخوان منتشر کنن خب نکنن به ما چه =)) به لحاظ معنوی این بتسداست که ناراحته چون کلی پلیر ثابت بازی هاش که پلی استیشن فن ها هستن رو از دست داده ، سونی فنا فعلا منتظر هورایزون و گاد بعدی هستن تازه الدن رینگ هم که جاش پیش سونی فن ها خیلی عزیزه تو راهه ، استارفیلد رو براش وقتی نداریم اصلا شاید سال ۲۰۲۹ یه سری اس ۲ میلیونی خریدیم تجربش کردیم =))))

  • ☆WKNWS☆ گفت:

    اگه انحصاری طلبی از طرف هر سه قطب این صنعت تموم میشد خیلی عالی میشد. اون موقع فقط رقابت بر سر سرویس ها، ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری‌ بود. مثلا یک عده بخاطر گیم پس ، قدرت بیشتر ، قابلیت Quick Resume و بکوارد میرفتن سمت ایکس باکس، یه عده بخاطر SSD سریعتر و دوالسنس میرفتن سمت PS و یک عده هم بخاطر پرتابل بودن میرفتن سراغ سوییچ.

  • Matin_kh گفت:

    منتظر تجربه بازی های بعدیتون هستیم رو ps5

  • Xbox+Bethesda گفت:

    تو مراسم e3 هم اعلام کردن انحصاریه ولی یسری دل خودشونو الکی گول میزدن که نه نیست اشتباه نوشتن انحصاریه.
    فقط اونایی که میگفتن نمیتونه بازیاشو انحصاری کنه چون اگه انحصاری کنه ضرر میکنه.

  • Mr. PC گفت:

    دوستان عزیز میدونم خبر بدیه برای شما پی اس باز ها . اما خب بازی انحصاری رو سونی شروع کرد و همیشه هم پی سی بازا و ایکس باکس بازان مورد تمسخر و توهین قرار میگرفتن چون نمیتونستن بازی های سونی رو تجربه کنند . نمیدونم چرا مقاومت میکنید ، خیلی وقت پیش این موضوع مثل روز روشن بوده که بازی های بتسدا انحصاری کامل مایکروسافت هستند . حتی بعضی فن بوی های تازه وارد هم میومدن بتسدا رو مورد تمسخر قرار میدادن الان میگن چیزی نشده و همه چیز رو به راهه . هیچکس نفهمید مگه نه ؟

    • علی گفت:

      مشکل اینه سونی خلاقیت داره و خودش تولید میکنه و مث ایکس باکس یهو یه مجموعه اسودیوی بازیسازی رو از دسترس بیش از نصف گیمرا خارج نکرد من بشخصه فن بوی نیستم وی کار مایکروسافت رو دوس نداشتم امیدوارم رویه نشه واسش و در آیند اینکارو تکرار نکنه بجای انحصاری کردن مولتی ها خودش آیپی جدید خلق کنه من هردو رو تهیه میکنم ولی دلم برای کسایی که یه انتخاب دارن می سوزه..

  • Adler گفت:

    دیگه این همه پول برای خریدش دادن باید انحصاری میکردن

  • فرید گفت:

    والا این پست
    تو نظراتش جنگه جنگ
    هیچ معلوم نی چ خبره
    الان اثبات کردید که مایکرو هم انحصار طلبه
    واقعا چیزی گیرتون اومد ؟
    بابا برو یه فلافل دو نون بخر بخور حرص نخور
    والا با این حرفاتون سهام مایکرو افت نمی کنه

  • بذارید ایکس باکس فنا که به جز چندتا بازی نسل هشتم و کل لانچ نسل نهم هیچی انحصار نداشتند چند تا انحصاری داشته باشند طفلکی ها ، پلی استیشن همیشه پرچمش بالا بوده و بازی هاش بنچمارک صنعت بازی هستند به طوری که هر بازی که از چهار غول ناتی داگ ، سانتامونیکا و گوریلا گیمز و اینسامیناک خارج میشه مسیر صنعت بازی رو به پیشرفت و ترقی سوق میده اما بازی های ایکس باکس صرفا روی خوب و بد بودن مانور میدن و هیچ وقت شاهکار و تعریف کننده ژانری نبودن . به علاوه مایکل پچر گفته سونی تا پایان سال ۲۰۲۲ یک ناشر خریداری می کند و البته با توجه به اینکه ۱۸ میلیارد پول نقد برای توسعه و افزایش کاربران سرویس و محصولاتش سرمایه گذاری اضافه کرده بعید نیست ۹ میلیارد آن صرف خرید ناشری برای پلی استیشن شود

  • Farshidmc گفت:

    سونی و ماکروسافت مثل تیم بارسا و رعال مادرید هستن
    سونی Ip خلق میکنه
    ماکرو Ip میخره
    به نظرم حق دارن انحصاری باشه
    برای من فقط Doom و Wolfesein و Dishonored و Fallout مهمه که برای PS بیاد
    اگه هم نیومد یک Xbox Series X میگیرم براشون

  • The Red Devil گفت:

    نمیدونم چرا سونی اجازه میده مایکروسافت اینجوری مسخره بازی دربیاره
    سونی باید واضح اعلام کنه دیگه هیچ بازی از بتسدا قبول نمیکنیم تمام
    وگرنه اسپنسر حقیر واسه تک تک بازی های بتسدا این دلقک بازی هارو درمیاره و به پلی استیشن توهین میکنه

    • Wild Rage گفت:

      ”سونی باید واضح اعلام کنه دیگه هیچ بازی از بتسدا قبول نمیکنیم تمام”
      پلی استیشن پلیر ها هم میشینن و نگاه میکنن.
      مرد حسابی هیچ میدونی چقدر طرفدار دارن بازی های بتسدا؟؟؟
      حتی الان هم امار پلیر های زنده اسکایریم از خیلی از انحصاری های درجه یک سونی و مایکرو بیشتره!!!!
      میدونی اصلا این یعنی چی؟؟!!!
      مثل اینه که سونی بگه دیگه هیچی از راکستار رو قبول نمیکنن.
      اون موقع داد خیلی از پلی استیشن پلیر ها در میاد!!
      البته که شما نمیدونی. ترولتو بکن عزیزم.
      ترولتو بکن

      • The Red Devil گفت:

        یجوری گفتی پلی استیشن پلیرا شاکی میشن انگار کل آیپی های زنیمکس بهترین و شاخ ترین تو سبک های خودشونن
        بین کل بازی های زنیمکس فقط الدر و فالوت بدرد میخورن ، بقیشون بازی های متوسطن
        الدر ۶ که هنوز ساختش شروع نشده بعد استارفیلد ساختشو شروع کنن تا ۲۰۲۸ طول میکشه بعدشم فالوت ۵ بسازن اونم تا ۲۰۳۵ طول میکشه
        هرکی میخواد بخاطر “۲ بازی تو ۱۵ سال” بازی های پلی استیشن رو ول کنه بهتره همین امروز ps4,5 شو بفروشه بره ایکس باکس بخره
        اون قسمت هم که بتسدا رو با راکستار مقایسه کردی جوک قشنگی بود
        امیدوارم دثلوپ و گوستوایر آخرین بازی های بتسدا رو پلی باشه
        اصلاً خوشم نمیاد اسپنسر حقیر به پلتفرم ۱۲۰ میلیونی پلی استیشن به چشم جایی برای فروش بازیاش نگاه کنه

        • Wild Rage گفت:

          والا الدر اسکرولز ۶ رو که همه میگن تا ۲۰۲۶ میاد (کلا سایت ها و مردم و اینسایدر ها)
          والا خط سوم هم نظر شماست. خیلی ها به دوم و دیسانرد و اویل ویثین و ولفنشتاین و … هم علاقه دارند.
          نگران نباش قرار نیست پی اس ۵ یا ۴ رو بفروشن. خارجی ها سعی میکنن تا هر دو رو بخرن. اینجا ولی خب نه زیاد وضع مالی مردم خوب نیست.
          بتسدا رو با راکستار مقایسه نکردم. گفتم بازیاشون همانند راکستار مثل چی میفروشه (منظورم این نیست که به اندازه بازی های راکستار میفروشه).
          من ولی امیدوارم اخرین بازی ها نباشن که دیگرانم بتونن تجربه کنن.
          اسپنسر حقیر نیست اگه بود این قدر هوادار از کنسول های دیگه پیدا نمیکرد. نگران نباش.
          فعلا جمعیت چند صد میلیونی پی سی گیمرا و جمعیت تقریبا میلیاردی اندروید و IOS و هر کس با تلوزیون هوشمند و… رو هدف قرار داده.

    • اوه سونی کبیر بتسدا رو دور ننداز، بتسدا اونقدر هم بد نیست. خوبه حالا دوتا از انحصاری های زمانی سونی مال بتسداست.

    • پشه گفت:

      اولا که این اسپنسر نیس ارون گرینبرگه
      ثانیا اصلا منشا و علت بازگو کردن خبر بخاطر حقارت و له له زدن سونی فن ها دیروز در توییتر بخاطر اومدن استارفیلد روی پلی استیشن بود ضجه های فراوان سونی فن های توییتر مثل the red dragon بود که تو اوج حقارت خبر فیک میزدن که استارفیلد برای پلی استیشن پنج میاد و ارون اومد گفت خیر انحصاریه
      تایید لطفا با هرکسی باید در سطح خودش صحبت کرد.

    • اینجوری نگید کم کم دلم داره برای شما میسوزه

    • AXEL STONE گفت:

      نمیشه که دوست گل اخلاق در مدیریت اولن حرف را دارد… مهمترین رکن.
      درضمن بتسدا گناهی نداره مایکرو سافت پول داده به سازنده و از یاد نبریم سونی خیلی این کارو با مایکرو انجام داده اگر این چیزی که شما میگید سونی بره انجام بده: رسما با این عمل سونی انتحار خودش رو کرده چونکه کسی اینطوری مدیریت نمیخاد و بعد این همه چیز به هم میریزه.

      اینم از یاد نبریم داداش گلم بتسدا برای سونی هم خیلی خوب بوده هیچ دشمنی با هم ندارند و نخواهند داشت.

      • The Red Devil گفت:

        درسته سونی و بتسدا با هم دشمنی ندارن
        ولی الان بتسدا زیرمجموعه ی شرکتیه که با پلی استیشن دشمنی داره
        اصلاً همون موقع که فیل گفت انحصاری شدن بازی های بتسدا بازی به بازی مشخص میشه معلوم بود چه نقشه ی کثیفی داره
        میخواد ماهی یه بار همچین شایعه ای راه بندازه و اینجوری به فنای پلی استیشن توهین کنه

  • Hasan0930 گفت:

    دوستانی که میگن چرا مایکرو استارفیلد رو انحصاری کرد در نظر داشته باشن خود پلی استیشن میخواست استارفیلدو انحصاری کنه… اگه خود پلی استیشن انحصاری می کرد می گفتین به فکر طرفداراشه و این حرفا… الان که ایکس باکس انحصاری کرده شده منفورترین کمپانی تاریخ…

    اصلا هم نگین که پلی استیشن استودیوهاشو پرورش داد چون دثلوب و گوست وایر رو پرورش نداده بود… فروسپوکن رو پرورش نداده بود…

    و ثانیا اینکه خود بتسدا مشکلات فراوان داشت و ۳ سرمایه گذار اصلی بتسدا به این نتیجه رسیده بودن که شرکتو واگذار کنن…

    برین دعا کنین که ای ای نخریدش چون درسته بازی انحصاری نبود ولی دوبرابر پول سری اکس باید خرید درون برنامه ای پرداخت می کردین…

    مایکرو سافت رو پلتفرمش سرمایه گذاری کرده تا اینقدر نگن ایکس باکس انحصاری نداره… نرفته چهار تا بازی معمولی رو انحصاری کنه رفت بزرگترین ارپی جی ها رو انحصاری کرده…

    بتسدا میخواین بیان ایکس باکس یا پی سی والسلام…

    همین الانم شایعات میگن‌اوالانچ رو خریده و مونده سونی یک حرکت بزنه تا بعد اعلام کنه…

  • saeed گفت:

    چیزی که من از ماکروسافت دارم میبینم کلا زده تو فاز گیم پس واقعا هم داره به هدفش میرسه آخرین امار دیدم ۲۳ میلیون عضو داره در مقابل ۳.۲ میلیون ps now ( اینم بگم من یه Ps4 و یک پی سی خوب دارم هم اکانت گیم پس دارم هم now رو کلا یه گیمرم فاز سونی ماکرو ندارم ) ماهی بصورت معمولی ۱۰ دلار از هر ۲۳ میلیون اکانت خدا بده برکت البته نظر شخصی

  • wildhunt گفت:

    خب این یک ای پی جدیده بعید به نظر میرسید که ماکرو انحصاریش نکنه مخصوصا اینقدی که هایپ سمتش هست اگه به همین اندازه عالی از اب در بیاد خودش به تنهایی یکی از دلایل اصلی خرید گیم پس خواهد بود که هدف ماکروسافته

به گفته‌ی بتسدا Starfield برای پلی‌استیشن 5 عرضه نخواهد شد
به گفته‌ی بتسدا Starfield برای پلی‌استیشن 5 عرضه نخواهد شد