ناصر، ماشین ربات کُشی؛ تریلر جدیدی از بازی Naser: Son of Man منتشر شد
ساعاتی پیش تریلر داستانی از بازی ایرانی Naser: Son of Man منتشر شد که البته بازخورد بسیار خوبی را از سوی بازیبازان دریافت کرده است. این عنوان توسط یک تیم ایرانی کوچک مراحل توسعه را طی میکند.
تریلر منتشر شده را در ادامه مشاهده میکنید:
دانلود با کیفیت HD – دانلود با کیفیت Full HD
بازی Naser: Son of Man توسط استودیوی انلایتند ربات (Enlightened Robot) در دست ساخت قرار دارد. اطلاعاتی در مورد تاریخ انتشار یا پتلفرمهای مقصد در دست نیست.
پر بحثترینها
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- شایعه: پورت PS5 بازی Forza Horizon 5 آماده است اما تاریخ عرضه مشخصی ندارد
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- جزئیات اولین بهروزرسانی Stalker 2 اعلام شد
نظرات
بینظیر بود، تیم سازنده خلاقی داره که مشخصه دانش طراحی مرحله و طراحی گیمپلی رو دارن.
اون قسمت ایران رو نشون میداد صدای شجریان حاش خالی بود :lashes:
شما فقط اون آیکون ign رو بگو. شدیداً دوست دارم ی روز شاهد رخ دادن بحثهای بینالمللی در ابعاد وسیع درباره بازیهای ایرانی باشم
این بازی تو متاکریتیک هم میاد؟ تا الان که بازیای ایرانی اصلاً تو متاکریتیک نیومدن .
Children of morta
بنازم به این حجم از زیبایی. چه طراحی هنری، چه فضاسازی. دمشون گرم. گل کاشتن قشنگ. 😯
این تریلر رفت واسه ترجمه قطعا. فردا تو پیجمون میزاریم. دوست داشتین تو اینستاگرام فالو کنید. آیدی همین آیدی حساب کابریه
برای داخل ایران نسخه ی فارسی میاد؟
چه آرت استایل خوشگل و خاصی داره. اگه روی استیم ریلیز کنن حتما ساپورت میکنم :yes:
احسنت جوانان ایرانی :yes:
خیلی خوب بود
حال کردم
nice :yes: :inlove:
دمشون گرم عجب بازی بشه 😎
امیدوارم که موفق بشن
این چی بود من دیدم :worship: ، تو یک کلام فوق العاده بود
خیلی وقت بود
حوصله نظر دادن نداشتم
ولی این بازی منو به وجد اورد
طراحی هنری بازی و صدا گذاری فوق العاده
کرکتر جذاب که حس ایرانی بودن درونش بود
داستان جالب
قطعا لایق حمایت هست
wubba lubba dub dub guys
زیرنویس فارسی داره یا ایناهم هموطناشونو فراموشکردن؟ 😥
یک دو صحنه داخل بازی هست که اگر سازندهها داخل ایران باشن مسلماً ب مشکل میخورن. من اطلاعی از تیم سازنده ندارم اما با این وضع احتمالش کمه بدون ممیزی بتونن داخل ایران عرضه کنن
ایول
چه محیط و آرت چشمنوازی داشت. :inlove:
موسیقی گوش نوازی که با داستان تاریک بازی همراهی میکرد.
حتما حمایت میکنم از این بازی.
به امید موفقیتش :beer:
واقعا به امید موفقیتشون :yes:
بنظر بازی قشنگی میاد امیدوارم که تیمشون موفق بشه و این بازی فروش خوبی داشته باشه که بتونند بازی های خلاقانه تر و قوی تری بسازند
واقعا دمشون گرم عالی بود :yes: :yes:
خیلی جالب بود و امیدوارم موفق بشه فقط کاش فارسی هم داشته باشه.
کسی میدونه تیم سازنده تو ایرانه یا نه؟
نه توی ایران نیستن
توی کشور اتریش در وین مستقرن
عالی بود تریلرش حتی از شمشیر تاریکی هم احتمالا بازی بهتری میشه :yes:
( و خیلی خلاقانه تره نسبت به شمشیر تاریکی )
شخصیت اصلیش ناصرالدین شاهه ؟
مقداری یاد بایوشاک افتادم
اسم بازی و تو رو قران ناصر
عکس بازی ام ک کپی ناقص از child of light عه
تا سازنده های ایرانی بیام خلاقیت ب خرج بدن
دنیا تموم میشه 😐
والا
اصلا به ناصر نمیاد حتی تفنگ دست بگیره چه برسه به ماشین کشتار! نکشیمون لوتی :laugh:
البته ما ناصر شاه هم داشتیما برادر:-|
معروف ترینش ناصرالدین شاه
اون بیشتر از ماشین کشتار بخاطر یچیز دیگش معروفه داشم 😀
انقدر که از بازی های ایرانی یه عده ایراد میگیرن چرا خودشون یه بازی نمیسازن ببینیم خودشون چیکار میکنن
توی این سبک از بازی ها این بازی فوق العاده عمل کرده :inlove:
برای اون دوستانی که سوال داشتن استودیو تو کدوم کشوره ، طبق چیزی که من تو توییترشون دیدم ، استودیو تو اتریش تاسیس شده و از یه سری از صحنه های داخل بازی میشد حدس زد که استودیو داخل ایران نیست وگرنه برای انتشار با مشکل مواجه میشدن . خیلی خوبه که این استودیو رفته سراغ ساخت یه بازی دو بعدی ، چون هم بودجه کمتری نیاز داره و هم احتمال سود آوری میره بالا. احتمالا بازی رو برای همه پلتفرم ها به غیر از سوییچ عرضه کنن چون تو آگهی شغلیشون همه پلتفرم ها به غیر از سوییچ ثبت شده بودن. امیدوارم بتونن مثل دد میج با مایکروسافت برای اومدن بازی روی گیم پس هم قرارداد ببندن که دیگه خیالشون از برگشت بودجه راحت باشه.
واقعا عالی بود. انیمیشن ها فوق العاده بودن؛ منو یاد سری Gears انداخت. با یکی از سازنده های بازی صحبت کردم. گفتن ۱۲-۱۳ نفر هستن که روی بازی کار میکنن. حدود ۴ ساله بازی در دست ساخته. انجین بازی هم یونیتی هست.
لذت بردم :yes:
یعنی اگه نمی نوشتید ایرانیه باورم نمیشد ایرانی باشه. فوق العاده است. همه جوره شاهکاره.
صبح توی کانال یوتیوب ign داشتم میدیدم.بلافاصله بعد از شنیدن موسیقی غمگین وسط تریلر(فکرکنم کمانچه بود) قبل از این که دیالوگ مربوط به پرشیا رو بگه گفتم این بازیش ایرانیه یا دست کم اعضای ایرانی توی ساختش هستن.
از اونجایی که به موسیقی ایرانی و مخصوصا سازه های ایرانی علاقه دارم خیلی دوست دارم یک بازی بزرگ ساخته بشه و در اون از سازهای ایرانی مثل تنبک،دف،نی،کمانچه،سنتور،دوتار و سه تار،سنج و …. استفاده بشه تا مردم دیگه دنیا هم بتونن با این سازهای بینظیر آشنا بشن تا به نوعی نوازنده های این سازها هم حمایت بشن وانگیزه پیدا کنن و هم این سازها فراموش نشن.
دلیل موفقیت بازی اینکه سازندگانش داخل ایران نیستن وگرنه صدهزارتا ممیزی و سانسورو هزار کوفت و زهر مارو باید رد میکردن. یک نمونشم دختره بود که موهاش دیده میشد
ایکاش قضیه رو یکم شل تر بگیرن
هیچوقت فکرشو نمیکردم کسی بپرسه چی بازی میکنی؟ بگم ناصر
دمشون گرم عالی بود دشمناش انگار انگلیس ها بودند
سبک مبارزاتش من رو یاد بازی سرباز کوچولو یا metal slug انداخت که تو پلی استیشن یک بازی می کردیم
سبکش شبیه بازی shank
جو فانتزی و یلی شبیه contra و metal slug بود
داستان هم احتمالا ناصرادین شاه در دنیای فانتزی و تخیلی هست و اون آخرش همه ی دشمن های ایران بودن به سرکردگی ملکه الیزابت انگلیس
بسیار عالی :yes:
چجوریه داستان؟ من فکر کردم داستان بازی آشناست و هیچکی اشاره نمیکنه؟ ?:-) یا همه موافقین آشناست؟ فرقش اینه که ما ناصر اصن نداریم 🙂 :reallyangry:
داداش مهرداد از اینجا بهتون میگم دمتون گرم داداش گلم:rose::heart:… باور کنید خوشحالی من الان حدومرزی ندارد:rose::heart: گُل کاشتید درود بر شما✌️
سلام و احترام خدمت جناب آقای محمد حسین کریمی . امیدوارم روز خوبی داشته باشید .
عنوان Naser: Son of Man مراحل ساخت خود را در سال ۲۰۱۸ ، توسط استودیوی تازه کار و البته کوچک اتریشی یعنی Enlightened Robot Entertainment شروع و تا به امروز نیز ادامه دارد .
این استودیوی کوچک متشکل از ۹ فرد ثابت ( اعضای اصلی ) و تقریباً نزدیک به ۴۰ نفر نیروی پاره وقت با قرارداد مدت موقت می باشد .
از اعضای کلیدی این استودیو می توان به افراد زیر اشاره کرد :
1 – جناب آقای سعید حیدری در سمت مهندس هوش مصنوعی
2 – جناب آقای ماکان علی خانی در سمت کارگردان تولید
3 – جناب آقای احسان یزدانی متخصص برنامه ی Illustrator
4 – سرکار خانم سمانه سروش نیا در سمت مدیر بخش انیمیشن
قطعاً میزان افرادی که در ساخت بازی فوق دخیل بوده اند بیشتر است اما اعضای کلیدی به شرح فوق آورده شد .
بخشی از اعضای کلیدی استودیوی فوق در ایران نیز مشغول به فعالیت می باشند اما تمامی فعالیت های ایشان برای ساخت اثر فوق ، حول و حوش استودیوی فوق و در شهر وین پایتخت اتریش می باشد .
از مسایل فوق که بگذریم باید به فضاسازی و سایر المان ها در بازی فوق پرداخت .
بازی فوق در ژانر Side-scrolling قرار می گیرد که اگر بخواهیم به لحاظ محتوا نیز آن را دسته بندی نماییم باید آن را در دسته ی عناوین ماجراجویی با المان های Shooter در نظر گرفت .
فضاسازی ( Emotive Design ) در عنوان فوق در فضایی خیالی متعلق به قرن ۱۹ میلادی جریان داشته و به نوعی جهان بازی روایت گر سبک Steampunk می باشد . علی ایحال دیده شدن المان ها و عناصر و معماری سبک زندگی ایرانی-اسلامی قجری در بخش هایی از بازی کاملاً مشهود می باشد .
برخی شخصیت ها در بازی الهام گرفته از دنیای واقعی و ادبیات داستانی می باشند که می توان برای مثال به شخصیت های Lock Holmes و Queen Elizabeth در بازی اشاره نمود که مشابه شخصیت Sherlock Holmes ( در داستان های Arthur Conan Doyle ) و همینطور شخص ملکه الیزابت مادر ( ملکه ی قرن بیستم بریتانیا ) می باشند .
علی ایحال نکته ی قابل تأمل در نام گذاری مکان ها و صحنه در بازی ، استفاده از نام Persia ( امپراتوری فلات ایران باستان ) در کنار نام پرکاربرد ناصر می باشد تا بازی بازان غربی و شرقی که این نام را بیشتر از نام ایران در جهان می شناسند از آن بهره ی کافی را برده باشند و در نهایت استفاده از نام ایران برای به تصویر کشیدن روایت و خلق شخصیت ، دست خالقان اثر آن را برای بازی بازان غربی و شرقی نبسته باشد ، که باید این مهم را بر تیزبینی و هوشیاری تیم توسعه دهنده ی عنوان فوق گذاشت .
داستان بازی خیلی سرراست و کلیشه ای می باشد و همانطور که از ویدیوی تبلیغاتی فوق برمیاید ، روایت بر این موضوع تأکید داشته که سربازان ربات مانند ارتش ملکه الیزابت به سرزمینی با نام پرژیا حمله کرده اند که حال ، مردی از آن سرزمین در صدد انتقام برمی آید .
با کمی جستجو متوجه شدم این عنوان در تاریخی نزدیک ( طبق برنامه ریزی سال ۲۰۲۲ ) قرار است تا برای تمامی پلتفرم های بازی های ویدیویی عرضه گردد . ناگفته نماند برای اثر فوق هنوز ناشری برای پخش جهانی در نظر گرفته نشده است و این مهم فعلاً بر دوش استودیوی سازنده ی اثر می باشد .
موسیقی در بازی از ارکسترال کلاسیک جهت رساندن پیام خود استفاده می نماید ، حال آن که برای به تصویر کشیدن برخی صحنه های تأثیرگذار از سازهای زهی موسیقی کلاسیک ایرانی ( کمانچه ) در فضای Minor نیز بهره جسته است که ناخودآگاه مرا به یاد آثار ساختارشکن موسیقی کلاسیک ایرانی ، استاد برجسته ی این ساز ، شخص کیهان کلهر می انداخت .
سخن پایانی : سخت و تلخ است که برای دیده شدن یک اثر توسط سازندگان ایرانی و فضایی به نوعی ایرانی باید خارج از این کشور فعالیت نمود و باید با نشریات و رسانه های خارجی ( برخلاف رسانه های داخلی ) همکاری نمود . علی ایحال پسندیده است تا عزیزان تحریریه ، علی الخصوص سردبیر محترم مقدمات یک گزارش مفصل را از روند ساخت این عنوان با دست اندرکاران آن داشته باشند که گمان نمی کنم کار پیچیده ای باشد ( حدأقل امیدوارم ) .
به امید موفقیت روزافزون بازی سازان ایرانی در هر جای این کره ی خاکی .
اطلاعات خود را تصحیح کنید، در این مصاحبه کارگردان بازی اعضای تیم را معرفی کرده
https://www.dbazi.com/1399/06/13/282589/%d9%85%d8%b5%d8%a7%d8%ad%d8%a8%d9%87-%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%b5%db%8c-%d8%af%d9%86%db%8c%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7%da%a9%d8%a7%d9%86-%d8%b9%d9%84%db%8c/
عرض ادب و احترام . متشکرم بابت اطلاع رسانی .
سلام و عرض ادب جناب چمنى. بابت اطلاعاتى که ارائه دادین سپاس گزارم. جساراتاً لازم میدونم که نکته اى رو در مورد بخش موسیقى متن شما تصحیح بکنم. کمانچه در این بداهه نوازی، در فضاى شور و مشخصاً آواز ابوعطا اجرا می شود نه مینور.
ایول آقا عالی بود بسیار عالی بود حتما از این بازی حمایت میکنم
فقط امیدوارم زبان فارسی هم داشته باشه.
ریکشن اونور ابیا بهش خوب بوده؟
ناصری که ما آرزو داشتیم اینجوری بود .
ولی افسوس که ناصر در واقعیت کاملا متضاد این شخصیت بود و مملکتو به چاک داد.
دمشون گرم بازی خوش ساختیه . واقعا ایرونیا استعدادشو دارن فقط قوانین و ممیزیهای داخلی دستشونو بسته .
جتلب شد بازی قشنگی. هم اسم خودمم که هست
بنازم اون پرچم شیر و خورشید آخر تریلر مو به تنم سیخ شد آفرین
چندتا نکته مثبت و یک نکته خیلی خیلی منفی داره این بازی. از نظر گرافیکی و گیم پلی واقعا عالی بنظر میاد و اینکه یک تیم ایرانی این بازی رو ساختن خیلی خوبه و باید حمایت بشن تا بتونن کارشون رو توسعه بدن تا ایرانی ها هم بتونن تو صنعت گیم حرفی برای گفتن داشته باشن و یک نکته دیگه اینکه فکرکنم جزو اولین بازیهایی باشه که ملکه انگلیس و انگلیسو بد نشون میده و این حقیقت تاریخی که انگلیس خیلی جنایت کرده تو دنیارو مقداریش رو نشون میده و به همین خاط شاید از طرف انگلیسی ها زیاد مورد استقبال قرار نگیره
ولی یک نکته خیلی منفی داره آخه ما اسطوره کم داشتیم اومدین ناصردین شاه که امیر کبیرو کشته و هزارتا گند دیگه زده تو ایران شخصیت اصلی بازیتون گذاشتید! یه شخصیت تخیلی هم میزاشتید بهتر بود
من امیدوارم تو کار ساخت بازی موفق باشن ولی دیگه یه شخصیت منفور تاریخی رو به عنوان قهرمان نزارن تو بازی.
شما از کجا فهمیدی یارو همون ناصره؟ 😐
عالی واقعا دمشون گرم پرچمو عشقه . :inlove:
خیلی لذت بخشه انقدر احساس خوبیه که حتی نمیشه با کلمات خیلی توصیفش کرد قطعا تعداد کسایی که مثل من اشک شوق دور چشماشون حلقه زدن کم نیست بابت تمام افتخاراتی که میتونستیم در زمینه بازی های کامپیوتری داشته باشیم و محروم موندیم و الان خوشحالیم که بازی رو داریم میبینیم و این حس دوگانه که چرا تا الان چیز درخوری نبوده و اینکه خوبه الان هست پارادوکس دلچسبی بوجود آورده. هرچند با نواقصی قابل تامل ولی بازم اتفاق خوبی رقم خورد از نقص که صحبت میشه دقیقا موضوع فردیه که ما اونرو بعنوان معیار خوبی چون فرزند بزرگ ایران زمین رو کشته برای شناساندن پرشیا به جهان نمیشناسیم امیر کبیر نام نیک یک ایرانیه شجاع و دلسوز برای مملک بود پس کاش از نام دیگه ای استفاده میکردن.
هوراااا بالاخره رفتیم تو ign
بازیش خوشم اومد موسیقی و داستانش جالب میزنن
از گیم پلی بازی خوشم اومد