مرموز‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی‌های ویدیویی- گیمفا
مرموز‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی‌های ویدیویی- گیمفا
مرموز‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی‌های ویدیویی- گیمفا
مرموز‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی‌های ویدیویی- گیمفا

مرموز‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی‌های ویدیویی؛ رازهای سر به مهر

مصطفی زاهدی
۱۸:۴۵ ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
مرموز‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی‌های ویدیویی- گیمفا

دنیای بازی‌های ویدیویی مانند هر مدیوم دیگری پر است از قهرمان‌ها، شرور‌ها و ضدقهرمان‌هایی که خاطرات بی‌شماری برای ما به ارمغان آورده‌اند. در واقع می‌توان گفت بسیاری از فرنچایز‌های بزرگ دنیای گیم کاملا حول محور یک شخصیت جریان دارند و این افراد هستند که به بازی‌های مختلف معنا می‌دهند.

در این بین برخی شخصیت‌ها نیز هستند که کاملا با دیگران تفاوت دارند. این دسته افراد غالبا بسیار مرموز و عجیب رفتار می‌کنند و حتی ساده‌ترین دیالوگ‌های آن‌ها نیز پر از رمز و راز مختلف است. این شخصیت‌ها معمولا گذشته نامعلومی دارند و نیت، انگیزه و اهداف آن‌ها نیز کاملا در هاله‌ای از ابهام قرار داد و حتی اسم واقعی، سن و اطلاعات این‌چنینی نیز از آن‌ها در دسترس نیست‌‌. در این مقاله به سراغ برخی از مرموز‌ترین شخصیت‌های تاریخ بازی‌های ویدئویی رفته‌ایم.

The Outsider

مرموز‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی‌های ویدیویی- گیمفا

نوجوان ۱۵ ساله‌ای که چند هزار سال در اوج قدرت بود

سن: ۱۵ سال هنگام قربانی شدن، ۴۰۰۰ سال هنگام وقایع نسخه اول Dishonored

فرانچایز: Dishonored

صداپیشگان: Billy Lish, Robin Lord Taylor

شخصیت Outsider را باید یکی از بهترین شخصیت‌های فرعی یک دهه اخیر دنیای گیم به شمار آورد. اگر نسخه‌های مختلف سری Dishonored را تجربه کرده باشید پس قطعا با این شخصیت عجیب و مرموز آشنایی دارید. Outsider نه تنها از لحاظ شخصیت‌ پردازی در سطح بسیار خوبی قرار دارد و در طول داستان سری به تکامل می‌رسد، بلکه هر دو صداپیشه‌ی این شخصیت نیز به شکل فوق‌العاده‌ای به او روح و جان بخشیده‌اند. Outsider نه تنها به عنوان راهنما به کوروو و امیلی کمک می‌کند، بلکه نقش ناظر و شاهد را نیز ایفا می‌کند و بسیاری از وقایع بازی، حوادث و حتی فجایع بزرگ به صورت مستقیم و غیرمستقیم به او مربوط هستند و در واقع می‌توان گفت نمی‌توان سری Dishonored را بدون Outsidsr تصور کرد.

او موجودی ماوراءالطبیعه است که ۴۰۰۰ سال قبل از اتفاقات کارناکا، توسط گروهی افراطی در سن ۱۵ سالگی قربانی شده و تا ابد در Void زندانی شد. بعد از قربانی شدن، Outsider به قدرتی غیرقابل تصور دست یافت و زمان و مکان نیز برای او بی‌معنی شد. او در طی این چهار هزار سال افرادی به عنوان واسط انتخاب کرد و نشان مخصوص خود را به آن‌ها داد. این افراد با Void ارتباط برقرار کرده و قدرت‌های ماورایی بسیاری از آن گرفتند. نکته‌ی بسیار جالب در مورد Outsider این است که او کاملا شخصیتی خاکستری دارد. نه خوب مطلق است نه شیطان مطلق. او علاقه شدیدی دارد تا افراد را نظارت کند. به آن‌ها قدرت می‌دهد تا ببیند آن‌ها در چه راهی از این قدرت استفاده می‌کنند.

در کل او بسیار مرموز و عجیب رفتار می‌کند و این مرموز بودن در تک تک دیالوگ‌ها، برخورد‌ها و رفتارهای او مشهود است‌. بدون هیچ شکی Outsider را باید یکی از عجیب‌ترین و مرموزترین شخصیت‌های تاریخ دنیای گیم به شمار آورد.

G Man

مرموز‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی‌های ویدیویی- گیمفا

قیافه G Man کاملا به مرموز بودن او کمک کرده است.

سن: نامشخص

فرنچایز: Half Life

صداپیشه: Michael Shapiro

بدون هیچ شکی، یکی از بزرگ‌ترین رازهای دنیای بازی‌های ویدیویی، مربوط به هویت، اهداف و شخصیت G Man در سری Half Life است. شاید بتوان گفت برخی دیگر از شخصیت‌های این مقاله، با الهام مستقیم و غیرمستقیم از شخصیت G Man نوشته و پرداخته شدند.

شخصیت G Man تقریبا در تمام نسخه‌های اصلی و فرعی سری Half Life حضور فعالی دارد و در جای جای بازی در مکان‌های گوناگون قابل مشاهده است. او به نوعی نقش ناظر و Overseer را ایفا می‌کند و در برخی موقعیت‌های خاص، به گوردن فریمن کمک کرده و یا برعکس پیشروی او را مختل می‌سازد. چهره مرموز او، در کنار دیالوگ‌های متفاوت و خاص همگی دست به دست هم دادند تا G Man را به یکی از عجیب‌ترین و مرموز‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی‌های ویدیویی تبدیل سازند. هر چند تعداد دفعاتی که او با فریمن مواجه شده یا خود را نشان می‌دهد آن‌قدر ها هم زیاد و پرتعداد نیست، اما به قدری G Man خاص نوشته و پرداخته شده که می‌توان به راحتی او را شخصیتی خاص و کاریزماتیک دانست. این یکی از ویژگی‌های شخصیت‌های عجیب و مرموز است‌. آن‌ها معمولا نه گلوله‌ای شلیک می‌کنند، نه کسی را می‌کشند و نه به صورت مستقیم کار بزرگی انجام می‌دهند. اما این رفتار، سخنان و ویژگی‌های شخصیتی آن‌هاست که موجب ماندگاری آن‌ها شده است …

The Strange Man

مرموز‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی‌های ویدیویی- گیمفا

یا Strange Man کاملا زاییده ذهن و توهمات جان است و وجود خارجی ندارد (چهره The Strange Man بسیار به Trelawny در نسخه دوم شبیه است)، یا این که The Strange Man شخصیتی غیرانسانی و ماوراءالطبیعه است و تنها شکل انسانی دارد

سن: نامشخص

فرنچایز: Red Dead Redemption 2

دیگر وقتی اسم شخصیتی The Strange Man باشد فکر می‌کنم همه چیز مشخص است! شخصیت The Strange Man در نسخه اول Red Dead Redemption حضور داشت و در سه برهه‌ی زمانی مختلف با جان مارستون دیدار کرد. در دو دیدار اول هر بار او مأموریتی دوگانه به جان می‌داد که این دو مأموریت را بازی‌بازان می‌توانستند به شکل شرورانه یا خیرخواهانه انجام دهند. پس از اتمام هر مرحله نیز او صحبت‌هایی در مورد تصمیم جان کرده و حرف‌های مرموزی به زبان می‌آورد. نکته‌ی بسیار عجیب این است که The Strange Man اطلاعات زیادی از جان مارستون دارد و مواردی از گذشته‌ی جان را به او یادآوری می‌کند که سال‌هاست از آن اتفاقات گذشته و خود جان نیز بعضی از آن‌ها را فراموش کرده است.

لازم به ذکر است که در دیدار آخر او و جان،‌ پس از صحبت‌های مرموز و فعل و انفعالات مختلف جان حتی به او تیراندازی می‌کند که هیچکدام از تیرهای جان به او آسیبی وارد نمی‌کند. این اتفاق دو احتمال را قوت می‌بخشد. اول این‌ که The Strange Man کاملا زاییده ذهن و توهمات جان است و وجود خارجی ندارد (چهره The Strange Man بسیار به Trelawny در نسخه دوم شبیه است)، یا این که The Strange Man شخصیتی غیرانسانی و ماوراءالطبیعه است و تنها شکل انسانی دارد. در هر صورت بدون هیچ شکی The Strange Man شخصیتی فوق‌العاده مرموز و عجیب است که قصد و هدف او نیز کاملا نامشخص و مبهم است.

در پایان بد نیست اشاره کنم The Strange Manدر قالب Easter Egg و Cameo در GTA Online و Red Dead Redemption 2 نیز به چشم می‌خورد.

The Merchant

مرموز‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی‌های ویدیویی- گیمفا

????What you’re Buying

صداپیشه: Paul Mercier

سن: نامشخص

فرنچایز: Resident Evil

اگر از گیمرهای قدیمی باشید، قطعا با عنوان شاهکار Resident Evil 4 آشنایی دارید. عنوانی که در دوره‌ی PS2، یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین بازی‌های آن زمان به شمار می‌رفت و طرفداران بسیاری در سرتاسر ایران و جهان پیدا کرده بود. اگر Resident Evil 4 را یکی از انقلابی‌ترین بازی‌های تاریخ نام ببریم پر بیراه نگفته‌ایم. شینجی میکامی و تیم سازنده‌ی بازی در کپکام، در سال ۲۰۰۴ یک شاهکار ماندگار در دنیای گیم خلق کردند که به رشد و بلوغ بازی‌های سوم شخص با دوربین پشت شانه کمک بسیاری کرد.

یکی از ماندگارترین بخش‌های بازی Resident Evil 4، شخصیت Merchant بود. فردی که در مکان‌های مختلف بازی در طول خط داستانی حضور پیدا می‌کرد و آیتم‌های خود را برای فروش ارائه می‌ساخت. در کنار خرید و فروش آیتم‌های مختلف، آپگرید‌های متنوع مثل Inventory بزرگ‌تر و موارد مشابه، شخصیت Merchant امکان ارتقا و خرید سلاح‌های مختلف را نیز فراهم می‌ساخت و در کل شخصیتی فوق‌العاده مفید و کمک کننده در طول بازی به شمار می‌رفت.

نکته‌ی بسیار عجیب در مورد این فروشنده این بود که همیشه در عجیب‌ترین مکان‌های موجود حضور داشت و به خدمت رسانی به مشتری ثابتش لیان مشغول بود. از قلعه Cultist‌ها گرفته، تا روستایی پر از زامبی و موجودات جهش یافته، همیشه در یک گوشه و کناری می‌توانستید او را پیدا کنید و از او خرید کنید. ظاهر بسیار متفاوت و مرموز او نیز به جذابیت هر چه بیشتر شخصیت او کمک زیادی کرده بود. نکته‌ی جالب این است در Resident Evil Village نیز شاهد حضور Duke بودیم که در واقع شخصیتی الگو گرفته شده از The Merchant بود و حتی به خود Merchant نیز اشاره مستقیم می‌کرد.

Gaunter O’Dimm

مرموز‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی‌های ویدیویی- گیمفا

قراردادی با یک خروجی، از دست دادن روح

سن: نامشخص (احتمالا نامیرا)

فرانچایز: The Witcher

صداپیشه: Alex Norton

بسته‌های الحاقی بازی The Witcher 3 فوق‌العاده خوش‌ساخت‌ و قوی بودند و CD Project Red مهارت خود در ساخت DLC‌های ارزشمند را به رخ کشید. یکی از این بسته‌های الحاقی فوق‌العاده، Heart of Stone بود که یکی از بهترین داستان‌های تاریخ بازی‌های ویدئویی را در دل خود جای داده بود. در رأس داستان این DLC شخصیت فوق‌العاده کاریزماتیک Gaunter O’Dimm قرار داشت. Gaunter O’Dimm موجودی فوق‌العاده قدرتمند و بنابر برخی سرنخ‌ها موجودی اهریمنی یا حتی خود شیطان است. به نظر می‌رسد او نامیراست و هزاران سال است که زندگی می‌کند. Gaunter O’Dimm قدرت فوق‌العاده‌ای دارد، می‌تواند زمان را متوقف سازد، خواسته‌های غیرقابل باور را عملی کند، احساسات انسان را نابود کند و یا هر گونه قدرت و اختیاری به بقیه اعطا کند. در واقع می‌توان او را یکی از قدرتمندترین شخصیت‌های تاریخ بازی‌های ویدئویی نامید. نکته جالب اما این است که او به شکل دیوانه‌وار و افراطی از قدرتش استفاده نمی‌کند و در واقع بیشتر به دنبال سرگرم شدن و زیر نظر گرفتن انسان‌هاست و با انسان‌های مختلف قرارداد برقرار می‌کند تا نتیجه زندگی آن‌ها را ببیند و در انتها روح آن‌ها را دریافت می‌کند. اگر او اراده کند، می‌تواند گرالت و تمام افرادی که دوست دارد را از بین ببرد اما او به شدت به بازی و معما علاقه‌مند است و از آن‌جایی که می‌داند در حالت عادی کسی توان رویارویی با او را ندارد، چالش‌ها و معماهای مختلفی را پیش روی انسان‌ها قرار می‌دهد.

انگیزه، پیش‌زمینه‌ و گذشته Gaunter O’Dimm کاملا نامشخص است و کسی اطلاعی در مورد او ندارد. اما می‌توان مطمئن بود که او شیطان یا موجودی اهریمنی است که قدرت بی‌پایانی در اختیار دارد

مکالمات او و گرالت فوق‌العاده شنیدنی هستند و باید اذعان کرد صداپیشگی محشر او در کنار نگارش شخصیتش، Gaunter O’Dimm را به شخصیتی فوق‌العاده ماندگار در دنیای گیم تبدیل کرده است.

Illusive Man

مرموز‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی‌های ویدیویی- گیمفا

فرشته یا شیطان؟ مسأله این است …

سن: نامشخص

فرانچایز: Mass Effect

صداپیشه: Martin Sheen

شخصیت Illusive Man نیز بدون هیچ شکی یکی از مرموز‌ترین و عجیب‌ترین شخصیت‌های دنیای گیم به شمار می‌رود. لیست امروز ما پر است شخصیت‌هایی با گذشته نامشخص که اهداف، انگیزه و نیت آن‌ها تقریبا نامشخص است و اطلاعاتی که از آن‌ها داریم فوق‌العاده ناچیز است. شخصیت Illusive Man نیز کاملا از تمام ویژگی‌های که گفتم برخوردار است‌. او رهبر Cereberus است و از افراد، سازمان‌ها و نژاد‌های دیگر در جهت رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کند. با آن که به طور کلی انگیزه او مبهم است، اما به نظر می‌رسد هدف نهایی او این است که نژاد انسان‌ها را به برترین و بالاترین موجودات جهان تبدیل کند و انسان‌ها کاملا از بقیه بالاتر و برتر باشند. شخصیت Illusive Man نیز مانند تقریبا اکثر افراد این لیست شخصیتی خاکستری به شمار می‌آید و از او به عنوان فردی یاد شده که بهترین و بدترین خصوصیات و ویژگی‌های یک انسان را به طور همزمان داراست و مخلوطی از شر و خیر را درون خود جای داده است‌.

جالب است بدانید که در ابتدا Illusive Man آدمی کاملا معمولی به شمار می‌رفت که شهروندی عادی بوده و زندگی ساده خود را می‌گذراند. اما پس از کشف نژاد‌های فضایی و فعل و انفعالات دیگر بود که Illusive Man به فکر دست‌یابی به اهداف بلندپروازانه خود افتاد.

یکی از ویژگی‌های جالب در مورد او این است که برای رسیدن به هدفش از انجام هیچ کاری دریغ نمی‌کند و مانند بسیاری از Villain‌ها، به قربانی کردن افراد مختلف برای رسیدن به اهداف خود بدون درنگ اقدام می‌کند. هر چند به نظر می‌رسد در نهایت Illusive Man اعتقاد دارد که کار درستی انجام می‌دهد و انسان‌ها را به تعالی می‌رساند.

در پایان باید اشاره کنم افراد بسیار بیشتری می‌توانستند در این لیست حضور داشته باشند اما در این مقاله سعی کردم به موارد مهم‌تر، شناخته شده‌تر و بزرگ‌تر اشاره کنم. قطعا حتی در میان بازی‌های ایندی و کوچک نیز می‌توان شخصیت‌های مرموز زیادی را پیدا کرده و به آن‌ها اشاره کرد. نظر شما در مورد شخصیت‌های مرموز و خاص چیست؟ چه افراد دیگری را می‌شناسید که واقعا مرموز و متفاوت رفتار می‌کنند و شخصیتی مبهم و ناشناخته دارند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مرموز‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی‌های ویدیویی- گیمفا
مرموز‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی‌های ویدیویی- گیمفا
مرموز‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی‌های ویدیویی- گیمفا
مرموز‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی‌های ویدیویی- گیمفا
مرموز‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی‌های ویدیویی- گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • جدا از انگیزه و اینای ایلوسیو من
    دوتا چیز خفن دیگه هم داشت
    یک صداپیشش بود که صدای به شدت زیبایی داشت ، یه چیزی هم رده ی صدای آدام جنسن
    دو این محیطی بود که توش گذاشته بودنش
    جدا خفن نیست؟ ، حتی بعد از ده دوازده سال هم فک براندازه
    خود شخصیت هم ساده بخوام توضیح بدم اینه
    هدف : نجات انسان ، شکل رسیدن به هدف : هر راهی که ممکنه!
    همین باعث میشه ایشون تبدیل به یه شخصیت کاملا خاکستری بشه
    اهداف خیرخواهانه
    راه های رسیدن به اهداف نه چندان خیرخواهانه⁦:-D⁩
    البته این شخصیت پردازی و مرموزیت به یه چیز دیگه هم مربوطه و اون چشمای حلقه ای ایلوسیو منه
    یه چیز دیگه هم به مرموزیتش کمک می‌کنه که معمولا نادیده میگیرنش
    اون آهنگی که گذاشته میشه وقتی با ایلوسیو من دیدار میکنیم
    خیلی خفنه اون آهنگ!

  • احساس میکنم از یسری بازیها مثل سری بایوشاک یا سری سولزبورن و… هیچ کاراکتری انتخاب نشده چون اون بازیها کلا مرموز هستن. :laugh:
    ولی بین این شخصیت ها Gaunter O’Dimm واقعا سم بود. یکی از معدود شخصیت های تاریخ گیم هست که من رو واقعا ترسوند! البته خودش یعنی شکل و شمایلش ترسناک نبود ولی از هدفی که برای گرالت داشت واقعا میشد ترسید، اونایی که این دی ال سی رو بازی کردن میفهمن چی میگم.

  • بسیار ممنون بابت مقاله
    شخصیت the janitor یا همون Ahti از بازی کنترل هم میتونه داخل فهرست قرار بگیره. امیدوارم قسمت دومی رو هم شاهد باشیم
    زنده‌باد

  • Wild Rage گفت:

    این همه سال گذشته و هنوز هیچ چیز مهمی در مورد G-man نمیدونیم!
    واقعا شخصیت عجیبیه. حتی نحوه صحبت کردنش هم جوریه که انگار با زبان انسان ها یه حالت ناشناخته داره و بعضی کلمات رو بی دلیل کش میده و… خلاصه کاراکتر عجیبیه و به طرز عجیبی گیمر ها رو جذب میکنه به خودش.
    همیشه هم که یه جوری داره گوردون فریمن رو نگاه میکنه.

  • Faith گفت:

    مرموز ترین کرکتر بازیای ویدیویی master k تو csgo هست اگه کسی بشناستش :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • XERXES گفت:

    + Who are you, really?
    – Gaunter O’Dimm, also known …..
    + Not what I’m asking.
    – Ah, so you’d rather know what it is I do?
    In brief, I gave folk what they ask for, You might say I simply grant their wishes.
    + That’d be downright noble…. if you didn’t always demand something in return.
    – Law of the market. I was not the one to coin the phrase “Nothing comes free.”
    + You’re not human, that’s clear. So what are you? A demon? A djinn?
    – Do you really wish to know?
    + Yes
    – No, Geralt, you don’t. This one time I shall spare you and not grant your wish.
    All who have learned my true name are now either dead or have met an even worse fate. Yet I still need you.

    • XERXES گفت:

      و جالبه بدونید، آخرین دیالوگی که ازش میشنویم:
      Ouw se on coq é coq lá sé rwa an lé pil firmié ay.
      Shengonia momige. Ara. Sdebi.
      Man amarani. Asauznan falafashtamash dahsnan.
      معنی میده: تو بی اهمیت هستی، تو فکر میکنی منو شکست دادی ولی سخت در اشتباهی، من کشته نمیشم، من برمیگردم!

  • چه مقاله خوبی
    ممنون از نویسنده❤️

  • Mhdi442 گفت:

    فکر کنم استرنج من قرار بود تو گوارما حضور داشته باشه
    یه شایعه دیگه هم بود که یکی از طوطی های جزیره قرار بوده سخن گو باشه و در رابطه با استرنج من حرف بزنه
    انگار خیلی راکستار برای گوارما برنامه داشته ولی حذفش کردن
    حیف شد پتانسیل جهان باز شدن رو داشت این چپتر
    ( حتی تو فایل های بازی هم صدای یه هیولای دریایی پیدا شده !
    کوسه ببری هم همینطور که همشون برای گوارما برنامه ریزی شده بود )
    . خودم فکر می کنم استرنج من از توهمات جان مارستونه
    اسپویل
    .
    چون آرتور مورگان تو اون کلبه هیچ وقت نمی تونه استرنج من رو ببینه ولی جان مارستون یه بار می تونه از اینه ببینتش
    یا مثلا آرتور مورگان با گلیچ اگه به مغازه آرمادیلو بره به تابلو استرنج من هیچ توجهی نمی کنه ولی جان مارستون درمورد هویت تابلو از مغازه دار سوال می پرسه
    . مقاله گیمفا در مورد هویت استرنج من هم مطالعه کنید خیلی اطلاعات دقیقی میده :yes: .

  • ShinjiMikami گفت:

    چقدر ما با این شخصیت خاطره داشتیم تو رزیدنت ایول ۴
    کوهی از خاطره پشت این شخصیت The Merchant
    نهفته. تا الآن فکر میکنم ۱۶، ۱۷ سال میگذره از اولین تجربم
    سره این بازی، حقیقتاً خودمم باورم نمیشه
    ولی اونایی ‌که باش خاطره دارن میدونن بعضی از حرکات
    و دیالوگ هاش آدمو از خنده روده بر میکرد..

  • mhab1581 گفت:

    مقاله جالبی بود . کلی خاطره برامون زنده شد.

  • Lord_Sega گفت:

    آلبرت وسکر از رزیدنت اورجینال برای من همیشه مرموزترین بوده
    بعدش هم تام بامبادیل از سری بازیهای ارباب حلقه ها

  • Mohsen7_3_0 گفت:

    ممنون از شما
    به نظر من G MAN با اختلاف مرموزترین شخصیت در تمام بازی های ویدویی هست
    (این نظر کمی اسپویل داره)
    .
    .
    .
    کسی که در ابتدا به عنوان Goverment MAN معرفی میشه و به دلیل نوع رفتار و نوع پوشش فکر میکنیم اون یه مامور دولتیه
    اما هنوز هم از نژاد، محل زندگی و دنیای اون خبر درستی نداریم.
    کسی که پیشنهاد هایی رو به مخاطب میده که در اصل مورد قبول خودش هست ! ولی درخواست هایی که به نفعش نیست رو رد میکنه یا اصلا جواب نمیده ( نمونه ش در پایان بندی alyx) و مدام از کارفرمایانش صحبت میکنه ( اصلا کارفرمایان او کجا هستن آیا وجود خارجی دارن ؟ )
    کسی که باعث شد دنیای Xen و انسان ها به هم بریزه و در ادامه کنترل اون دنیا رو ( و شایدم کره ی زمین ) رو به دست بگیره و باقی ماجرا…
    کسی که این همه قدرت داره و داره تمامی اتفاقات در این چند نسخه رو رصد میکنه و گویا همه ی افراد من جمله دکتر فریمن دارن توی زمین اون بازی میکنن ولی خبر ندارن
    همه ی اینها یک طرف ، ارتباط اون با فریمن که باعث شده تئوری های بزرگی به وجود بیاد هم طرف دیگر که به کلی داستان سری رو تحت الشعاع قرار میده و صد البته پازل عنوان بازی یعنی Half -Life رو تکمیل میکنه Gman فقط یک شخصیت گذرا نیست که بگیم تموم شد شاید دوباره ببینیمش بلکه اصل کاری داستانه و به همین دلیل به نظر بنده مرموزترین شخصیت در تاریخ بازی های رایانه ای هست

    • اصلا این بحث که فری من (اشاره به آزاد بودن) می‌تونه یک اشاره آشکار باشه. آیا فریمن تنها کسیه ک از اهداف G-Man پیروی نمیکنه یا کسیه که بیشترین سود رو بهش می‌رسونه؟ یک برده آزاد یا ی انسان آزاد؟ مباحث زیادی هست

      • Wild Rage گفت:

        بیچاره Adrian Shephard که اصلا معلوم نیست G-Man باهاش چی کار کرد. البته احتمالا زندانیه ولی در کل بیچاره شانس نداشت اصلا.

      • Mohsen7_3_0 گفت:

        :yes: :yes: دقیقا یکی از مهمترین سوالا همینه آقای ملکی به نظر میرسه فریمن بیشتر در خدمت g man بوده اما ناخواسته به همین خاطره که بیشتر از همه خودشو به فریمن نزدیک میکنه
        البته در انتهای G man ، alyx میگه نفر قبلی(گوردون ) توانایی انجام کارهای محوله رو نداشت امیدوارم شما شرایط موجود رو به درستی درک کرده باشید. این نشون میده چندان هم راضی نبوده
        در کل این تئوری ها برای من هنوز تازگی داره انقدر خوب و جذابن چی میشد به عرضه ی نسخه ی بعدی نزدیک بودیم و جوابا میرسییدم

    • ASHEN ONE گفت:

      من فک کنم نسخه از گوردون فریمن تو مولتی ورس هستش

      • Mohsen7_3_0 گفت:

        یکی از تئوری های مهم بازی همینه که گفتید و شاید به همین دلیله که G man در ابتدا گوردون رو برای همه ی کارهاش انتخاب میکنه
        اسپویل
        .
        .
        از طرفی هم میگن G man آینده ی خود گوردون هست در دنیای دیگر. و نسخه ای شرارت آمیز از گوردون، و G man و کارفرمایانش که نسخه ای متفاوت از انسان های روی زمین اند زمانش رسیده دنیای انسان ها رو متعلق به خودشون کنند

  • به نظرم از سری The Evil Within هم میتونستید حداقل ۱ شخصیت توی لیست بزارید. مثلا لزلی یا کیدمن از نسخه اول.

  • Armageddon گفت:

    ada wong از re هم خیلی مرموزه هیچ اطلاعاتی ازش نیست. اسم واقعیش، ماموریتش، برای کی کار میکنه، سنش.

  • 2X2L گفت:

    استرنج من خیلی مرد عجیبیه از اسمش هم پیداست .
    من رد دد ۱ بازی نکردم ولی توی رد دد ۲ توی یه ایستر آگ کوچیک دیدمش .
    به زودی که رد دد ۱ بازی کردم میتونم بفهمم این کیه .

مرموز‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی‌های ویدیویی- گیمفا