تاریخچه‌ی حضور کاپیتان پرایس در بازی‌های Call of Duty
تاریخچه‌ی حضور کاپیتان پرایس در بازی‌های Call of Duty
تاریخچه‌ی حضور کاپیتان پرایس در بازی‌های Call of Duty
تاریخچه‌ی حضور کاپیتان پرایس در بازی‌های Call of Duty

سرباز، رهبر، قهرمان؛ تاریخچه‌ی حضور کاپیتان پرایس در فرنچایز Call of Duty

احسان شریعت
۱۷:۲۶ ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
تاریخچه‌ی حضور کاپیتان پرایس در بازی‌های Call of Duty

کاپیتان جان پرایس (Captain John Price) سابقه‌ی طولانی در فرنچایز Call of Duty دارد و با توجه به حضور ادامه‌دار او، نگاهی به تاریخچه‌ی حضور Bravo Six در این سری خالی از لطف نیست.

سری Call of Duty پر از شخصیت‌های دوست داشتنی است. برای مثال مجموعه‌ی Black Ops با Frank Woods یا Alex Mason شناخته می‌شود. در Modern Warfare، شخصیت نقاب‌دار و مرموز بازی یعنی Ghost بین بخش عمده‌ای از طرفداران محبوبیت زیادی پیدا کرده است. حتی Call of Duty Zombies نیز دارای چندین شخصیت به یاد ماندنی مانند Samantha Maxis و Edward Richtofen است. با این حال، هیچکدام از این شخصیت‌ها از نظر محبوبیت با کاپیتان پرایس بزرگ قابل مقایسه نیستند.

کاپیتان پرایس دارای سابقه‌ای طولانیست و با توجه به این که سه نسخه مختلف از این کاپیتان بریتانیایی وجود دارد، تاریخچه‌ی حضور او در فرنچایز Call of Duty، کمی پیچیده است. اولین حضور کاپیتان پرایس در یکی از نسخه‌های ابتدایی سری Call of Duty رقم خورد و او در این بازی‌ به رهبری برخی از عملیات‌هایی که در جنگ جهانی دوم انجام می‌شد، می‌پرداخت.

پس از آن شاهد حضور پرایس در سه گانه‌ی Modern Warfare بودیم که شاخص‌ترین نسخه‌ی او را به تصویر می‌کشند. وی در این سه گانه به عنوان افسر SAS در ماموریت‌های مختلف، گروه ویژه‌ی ۱۴۱ را رهبری می‌کند. جدیدترین حضور پرایس به بازی Modern Warfare 2019 برمی‌گردد جایی که او وظیفه‌ای مشابه با سه گانه را بر عهده دارد، با این تفاوت که دیگر به عنوان شخصیت قابل بازی در داستان فعالیت نمی‌کند.

هشدار: این مقاله حاوی اسپویلر برای داستان بازی‌های Call of Duty 1، Call of Duty 2، Call of Duty Modern Warfare 1,2,3 و Modern Warfare 2019 است.

اولین حضور کاپیتان پرایس (تایم‌لاین اول)

کاپیتان

اولین نسخه‌ی کاپیتان پرایس از محیط جنگ جهانی دوم نشأت می‌گیرد. در واقع او در اولین نسخه‌ی سری Call of Duty و بازی Call of Duty 2 حضور داشت و البته در این نسخه‌ها از کاریزما و شخصیت قوی خود که در سه گانه‌ی MW شاهد آن بودیم، برخوردار نبود. همچنین در این نسخه کاپیتان پرایس به جای کلاه معمولی خود از کلاه کج استفاده می‌کرد و یکی از اعضای مهم SAS، بخشی از لشکر ۷ زرهی و لشکر ۶ هوابرد بود. لازم به ذکر است که صداگذاری پرایس در نسخه‌های ابتدایی توسط مایکل گاف (Michael Gough) انجام می‌شد.

طی اولین حضور پرایس در Call of Duty، بازی‌باز باید به او در نابود کردن یک انبار عرضه و تهیه‌ی اسناد دشمن در سال ۱۹۴۲، کمک کند. پرایس سپس شخصیت اصلی بازی را برای دفاع از شهری در نزدیکی El Alamein دنبال کرده و در تخلیه‌ی میدان مین و نابودی کشتی‌های آلمانی با لشکر ۷ زره‌ای و بازی‌باز همکاری کرد. پس از درگیری‌های بیشتر، پرایس و افرادش سرانجام مأموریت یافتند تا پل Pegasus را نگه دارند و در کمال تعجب، آن‌ها موفق به انجام این کار شدند و حتی یک تانک را در این راه شکست دادند. حوادث مشابه قهرمانانه‌ای در طول مبارزات کمپین Normandy رخ داد و در نهایت کاپیتان پرایس به SAS منتقل شد.

اما متأسفانه شانس کاپیتان پرایس در حال تمام شدن بود. چنان که پس از فرار از دستگیری و ویران کردن فرودگاه، پرایسِ تایم لاین اول در سال ۱۹۴۴ درگذشت. او در حین مأموریت برای خرابکاری در یک کشتی جنگی آلمانی، به صورت مخفیانه در یک ایست بازرسی امنیتی مستقر شد، وی سپس به دلیل نگرانی از این که مبادا مدارک وی از ایست بازرسی عبور نکند، سرباز بازرس را کشت و تمام کشتی را از حضور خود با خبر کرد. پرایس در حالی که از شخصیت اصلی یعنی Sergeant Evans هنگام بازیابی مواد منفجره دفاع می‌کرد، مورد حمله‌ی دشمن قرار گرفت و به قتل رسید که نشان دهنده‌ی سرنوشت کاملا متفاوت وی با سه گانه‌ی MW است.

کاپیتان پرایس در سه گانه‌ی Modern Warfare (تایم‌لاین اصلی)

کاپیتان

سه گانه‌ی Modern Warfare شامل شاخص‌ترین داستان‌های مجموعه‌ی Call of Duty است و کاپیتان پرایس خود را در قلب بهترین لحظات این عناوین می‌بیند. اولین حضور پرایس به ماموریت مشهور و فوق‌العاده‌ی All Ghillied Up با Captain MacMillan بر می‌گردد، جایی که پرایس با هدف کشتن Imran Zakhaev به عنوان یک تک تیرانداز عمل می‌کند.

طی این ماموریت پرایس توانست به سمت Zakhaev شلیک کند، اما تیر وی تنها به بازوی هدف برخورد کرد، که این تیر خطا موجب شد پرایس برای کشتن Imran Zakhaev در مرحله‌های بعدی با دردسرهای زیادی روبه‌رو شود. پس از جلوگیری از حمله‌ی هسته‌ای Zakhaev به آمریکا، پرایس و متحدانش او را ردیابی کردند، در نهایت پرایس موفق شد با کشتن Zakhaev تیر خطای خود را جبران کرده و انتقام مرگ Gaz و Griggs را بگیرد.

پس از اتمام ماموریت کشتن Imran Zakhaev، کاپیتان پرایس و Soap به گروه ضربت ۱۴۱ تحت فرماندهی General Shepherd پیوستند. پرایس این گروه را در ماموریت دستگیری Vladimir Makarov، تروریستی که بعدا به شخصیت منفی اصلی سری MW تبدیل می‌شود، رهبری کرد. پس از یک حمله‌ی ناموفق، پرایس دستگیر شده و به مدت سه سال در Gulag نگهداری شد. سرانجام، وی در سال ۲۰۱۶ نجات یافت و رهبری گروه ۱۴۱ را از سر گرفت. البته این بار هدف پرایس به کشتن General Shepherd به دلیل خیانت او تغییر کرده و پس از انجام این کار، تمرکز او به مبارزه با Makarov باز می‌گردد.

بازی Call of Duty: Modern Warfare 3 نشان داد که Makarov و Yuri (یکی از متحدان جدید پرایس) مسئول نجات Zakhaev در سال ۱۹۹۶ بودند، که این امر باعث افزایش اختلاف میان پرایس و Makarov می‌شود. پس از ماموریت‌های مختلف که جنگ جهانی سوم را به نمایش می‌گذارند، این دو به آخرین مبارزه‌ی خود نزدیک می‌شوند. در طول راه این مبارزه، Soap می‌میرد و Yuri نیز جان خود را برای نجات پرایس در مبارزه با ماکاروف می‌دهد. داستان با به دار آویخته شدن Makarov و قتل بی رحمانه‌ی مردی که باعث رنج بسیار شد، پایان می‌یابد. در نهایت، آخرین بازمانده‌ی گروه ۱۴۱ یعنی کاپیتان پرایس، سیگار برگ خود را روشن می‌کند تا شاهد پایانی به یاد ماندنی برای این سه گانه باشیم.

۲۰۱۹ Call of Duty: Modern Warfare؛ جدیدترین حضور پرایس (تایم‌لاین ریبوت)

Call of Duty: Modern Warfare 2019 شروع تازه‌ای برای این فرنچایز بود. با وجود این که داستان این عنوان کاملاً جدا از نسخه‌ی اصلی است، اما پرایس در MW 2019 شخصیتی تقریباً مشابه با سه گانه‌ی MW را داراست. کاپیتان پرایس که در این نسخه توسط بری اسلوان (Barry Sloane) به جای بیلی موری (Billy Murray) صداگذاری شده، از کاریزما، طراحی شخصیت و سطح تجربه‌ی یکسان با حضور قبلی خود برخوردار است.

در واقع نسخه‌ی جدید و ۲۰۱۹ پرایس، یک رهبر محبوب و محترم است، که از شانزده سالگی به عضویت ارتش بریتانیا در آمده و هجده سال برای آن‌ها خدمت کرده است. وی به سرعت پله‌های ترقی را طی کرد و حالا تنها برای ماموریت‌های پنهانی و غیررسمی فراخوانده می‌شود تا بتواند قوانین را به نوبه‌ی خود زیر پا بگذارد.

یکی از این مأموریت‌ها توسط Kate Laswell، رئیس سازمان سیا (CIA) به او داده می‌شود. این ماموریت پرایس را به سمت لندن روانه می‌کند تا با کمک Kyle Garrick (نسخه‌ی ریبوت شده‌ی شخصیت Gaz) از یک حمله‌ی تروریستی جلوگیری کند. پرایس پس از خارج شدن از لندن با Farah Karim دیدار کرده و مبارزات علیه گروه تروریستی Al-Qatala را رهبری می‌کند. کاپیتان پرایس که در سال ۲۰۰۹ به Farah Karim برای فرار از یک آزمایشگاه شیمیایی در روسیه کمک کرده بود، او را به عنوان متحد نزدیک خود می‌شمارد و در نهایت با کمک او می‌تواند ماموریتی که از سوی Laswell گرفته است را به پایان برساند.

پایان باز عنوان Call of Duty: Modern Warfare 2019، نوید ساخت دنباله‌ای را برای آن می‌دهد، دنباله‌ای که احتمالاً در سال ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد. طرفداران می‌توانند انتظار داشته باشند که در نسخه‌ی بعدی، دوباره گروه ضربت ۱۴۱ را در کنار هم ببینند؛ چرا که پرایس در سکانس پایانی به طور خاص حضور Gaz ،Soap و Ghost را از Lasswell درخواست می‌کند. با احتمال نبود General Shepherd در نسخه‌ی بعدی، دیدن این که این بازی تا چه اندازه به نسخه‌ی اصلی Call of Duty: Modern Warfare 2 مرتبط است، جالب توجه خواهد بود. به هرحال امیدواریم که این بار گروه ۱۴۱ سرنوشت بهتری را در پیش داشته باشند.

البته پرایس در بازی Call of Duty: Black Ops Cold War نیز به عنوان یک اپراتور یا شخصیت قابل بازی در بخش چندنفره ایفای نقش می‌کرد، اما با توجه به این که تاریخ تولد پرایس یک سال بعد از وقوع Cold War است، نمی‌توان آینده‌ای را برای او در این بازی در نظر گرفت. به این ترتیب، داستان جدید کاپیتان پرایس به بخش داستانی ۲۰۱۹ MW و روایت فصلی Call of Duty: Warzone، که طی آن به دنبال متوقف کردن Zakhaev است، محدود می‌شود.

باید دید که آیا داستان پرایس به طرز غم انگیزی مانند حضورش در Call of Duty 2 به پایان می‌رسد یا مانند تایم‌لاین سه گانه‌ی Modern Warfare زنده می‌ماند. در هر صورت طرفداران می‌توانند مطمئن باشند که داستان کاپیتان پرایس افسانه‌ای، هنوز به پایان نرسیده است.

کاپیتان قیمت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تاریخچه‌ی حضور کاپیتان پرایس در بازی‌های Call of Duty
تاریخچه‌ی حضور کاپیتان پرایس در بازی‌های Call of Duty
تاریخچه‌ی حضور کاپیتان پرایس در بازی‌های Call of Duty
تاریخچه‌ی حضور کاپیتان پرایس در بازی‌های Call of Duty
تاریخچه‌ی حضور کاپیتان پرایس در بازی‌های Call of Duty

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

تاریخچه‌ی حضور کاپیتان پرایس در بازی‌های Call of Duty