10 دنباله‌ی برتر که سال ۲۰۲۲ منتظرشان هستیم- گیمفا
10 دنباله‌ی برتر که سال ۲۰۲۲ منتظرشان هستیم- گیمفا
10 دنباله‌ی برتر که سال ۲۰۲۲ منتظرشان هستیم- گیمفا
10 دنباله‌ی برتر که سال ۲۰۲۲ منتظرشان هستیم- گیمفا

۱۰ دنباله‌ی برتر سال ۲۰۲۲ که انتظار برایشان سخت است؛ هیجان در نسل نهم

سعید آقابابایی
۱۵ مهر ۱۴۰۰ - 09:00
10 دنباله‌ی برتر که سال ۲۰۲۲ منتظرشان هستیم- گیمفا

نسل نهم با قدرت آغاز شده است و در سال ۲۰۲۱ شاهد عرضه‌ی‌ کلی بازی عالی و درجه یک بوده و هستیم، اما در سال آتی نیز وضعیت فرقی نخواهد کرد و از همین حالا می‌دانیم که سال ۲۰۲۲ نیز تعداد زیادی عناوین فوق‌العاده در دنیای بازی‌ها منتشر خواهند شد که طرفداران برای انتشارشان بی‌تاب هستند. خیلی از این بازی‌ها دنباله‌ی عناوین موفقی از فرنچایزهای مطرح هستند که انتظار می‌رود موفقیت بازی قبل را ادامه داده و حتی کیفیت آن را ارتقا ببخشند. در این مطلب به سراغ برترین دنباله‌هایی که در سال ۲۰۲۲ منتشر خواهند شد رفته‌ایم و قصد داریم تا ۱۰ تا از برترین و موردانتظارترین آن‌ها را با شما مرور کنیم. پس بیشتر از این سرتان را درد نمی‌آورم و در ادامه شما را دعوت می‌کنم به مطالعه ی ادامه‌ی مطلب “۱۰ دنباله‌ی برتر که سال ۲۰۲۲ منتظرشان هستیم.”

۱۰ –  Kerbal Space Program 2

10 دنباله‌ی برتر که سال ۲۰۲۲ منتظرشان هستیم- گیمفا

Kerbal Space Program 2

سازنده: Intercept Games

ناشر: Private Division

ژانر: Space Flight Simulation

پلتفرم مقصد: Microsoft Windows ,PlayStation 5 ,PlayStation 4 ,Xbox Series X/S ,Xbox One

تاریخ انتشار: نامشخص در سال ۲۰۲۲

بازی نخست Kerbal Space Program که اولین بار در سال ۲۰۱۵ منتشر شد، بسیار موفقیت‌آمیز و غیرمنتظره عمل کرد و با نقدهای فوق‌العاده و متای ۸۸ خود، بسیاری را شگفت‌زده کرد تا به نوعی ساخت نسخه‌ی دوم را هم تضمین کرده باشد. سازندگان هم بیکار ننشسته و بازی دوم را برای انتشار در سال ۲۰۲۲ معرفی کردند. بازی Kerbal Space Program 2 که توسط Intercept Games در دست ساخت قرار دارد، عنوانی در ژانر Space Flight Simulation است که قرار است در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۲۲، برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس و اس و رایانه‌های شخصی منتشر گردد. وظیفه‌ی انتشار این بازی را کمپانی Private Division برعهده دارد.

10 دنباله‌ی برتر که سال ۲۰۲۲ منتظرشان هستیم- گیمفا

بازی نخست Kerbal Space Program که اولین بار در سال ۲۰۱۵ منتشر شد، بسیار موفقیت‌آمیز و غیرمنتظره عمل کرد.

Kerbal Space Program 2 از همان کلیت سندباکس بازی اول پیروی می‌کند، ولی قابلیت‌ها و موارد جدیدی نیز به بازی اضافه شده‌اند تا بازی نسبت به عنوان اول متفاوت و دارای حال و هوای جدیدی باشد. از جمله‌ی این موارد جدید می‌شود به یک بخش چند نفره، قابلیت سفر بین ستاره‌ای، متدهای جدید گیم‌پلی و مدول‌های habitation برای ساخت و ساز روی سطح اشاره کرد که مجموع این قابلیت‌های جدید، باعث می‌شوند بازی گیم‌پلی عمیق‌تری داشته باشد. منتظر هستیم تا ببینیم آیا Kerbal Space Program 2 هم می‌تواند موفقیت بازی اول را تکرار کرده یا حتی از آن فراتر برود؟

۹ –  The King of Fighters XV

10 دنباله‌ی برتر که سال ۲۰۲۲ منتظرشان هستیم- گیمفا

The King of Fighters XV

سازنده: SNK

ناشر: SNK ،Koch Media

ژانر: Fighting

پلتفرم مقصد: Microsoft Windows ,PlayStation 5 ,PlayStation 4 ,Xbox Series X/S

تاریخ انتشار:  نامشخص در سال ۲۰۲۲

اگر بخواهیم از خاص‌ترین فرنچایزهای سبک فایتینگ نام ببریم که گروه طرفداران و مخاطبین خاص و متعصبی هم دارد، شاید سری King of Fighters یکی از اولین‌ها باشد. فرنچایزی که درست است به اندازه‌ی استریت فایتر و تکن و کامبت محبوب و شناخته‌شده نیست، ولی همین که الان داریم از انتشار نسخه‌ی شماره‌دار پانزدهم این بازی حرف می‌زنیم، خودش خیلی چیزها را می‌گوید. عناوین این سری همیشه یک سطح موفقیت خوب را از نظر فروش کسب می‌کنند که باعث می‌شوند نسخه‌های بعدی هم به طور مداوم ساخته شود. لازم به ذکر است که یکی از دلایلی که این سری محبوبیت چند سری برتر فایتینگ که نام بردم را ندارد، سخت و شدیدا تکنیکی بودن این فرنچایز است و در واقع یکی از سخت‌ترین سری عناوین مبارزه‌ای برای یادگیری، بازی‌های King of Fighters هستند.

10 دنباله‌ی برتر که سال ۲۰۲۲ منتظرشان هستیم- گیمفا

همین که الان داریم از انتشار نسخه‌ی شماره‌دار پانزدهم این بازی حرف می‌زنیم، خودش خیلی چیزها را می‌گوید.

به دلیل همین سختی و تکنیکی بودن هم هست که خیلی‌ها سراغ King of Fighters نمی‌روند. در این بخش صحبت از بازی The King of Fighters XV است که برای انتشار در سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است. بازی The King of Fighters XV (با نام KOF XV نیز شناخته می‌شود) که توسط SNK در دست ساخت قرار دارد، عنوانی در ژانر مبارزه‌ای است که قرار است در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۲۲، برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس و اس، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی منتشر گردد. وظیفه‌ی انتشار این بازی را کمپانی‌های SNK و Koch Media برعهده دارند. این بازی نخستین نسخه‌ای این سری است که برای ساخت آن از Unreal Engine 4 استفاده شده است. این بازی قرار است با ۳۹ شخصیت قابل بازی در زمان لانچ منتشر شود که تقریبا تمامی شخصیت‌های محبوب این فرنچایز و چند شخصیت جدید را در برمی‌گیرد. هم‌چنین بعد از لانچ بازی، قرار است ۶ شخصیت دیگر به صورت محتوای الحاقی خریدنی، به لیست Roster این عنوان اضافه شوند.

۸ –  A Plague Tale: Requiem

10 دنباله‌ی برتر که سال ۲۰۲۲ منتظرشان هستیم- گیمفا

A Plague Tale: Requiem

سازنده: Asobo Studio

ناشر: Focus Home Interactive

ژانر: Adventure

پلتفرم مقصد: Microsoft Windows ,PlayStation 5 ,Nintendo Switch ,Xbox Series X/S

تاریخ انتشار:  نامشخص در سال ۲۰۲۲

داستان خوب می‌تواند بار یک بازی را کاملا به دوش بکشد و سبب موفقیت آن شود. بازی A Plague Tale: Innocence با تکیه بر داستان و روایت عالی و به تصویر کشیدن احساسی و عاطفی یک رابطه‌ی خواهر و برادری در تاریک‌ترین دوران بشریت، توانست قلب مخاطبین و حتی منتقدین را به دست بیاورد. البته اصلا فکر نکنید که این بازی فقط داستان خوبی داشت. سایر بخش‌های آن هم بسیار باکیفیت بودند، ولی بار اصلی موفقیتش روی دوش داستان و روایت جذابش بود. این بازی به حدی موفق عمل کرد که سازندگان خیلی زود ساخت نسخه‌ی دوم را کلید زدند و این بار برخلاف بازی نخست که کسی آن را نمی‌شناخت، یک فن‌بیس وفادار دارند که شدیدا منتظر عرضه‌ی بازی دوم با نام A Plague Tale: Requiem هستند.

10 دنباله‌ی برتر که سال ۲۰۲۲ منتظرشان هستیم- گیمفا

بازی A Plague Tale: Innocence با تکیه بر داستان و روایت عالی و به تصویر کشیدن احساسی و عاطفی یک رابطه‌ی خواهر و برادری در تاریک‌ترین دوران بشریت، توانست قلب مخاطبین و حتی منتقدین را به دست بیاورد.

بازی A Plague Tale: Requiem که مانند بازی اول توسط Asobo Studio در دست ساخت قرار دارد، عنوانی در ژانر ماجرایی است که قرار است در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۲۲، برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس و اس، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی منتشر گردد. وظیفه‌ی انتشار این بازی را کمپانی Focus Home Interactiv برعهده دارد. این نسخه یک دنباله‌ی مستقیم برای بازی نخست است و در آن بخش دوم داستان Amicia و برادر کوچک‌ترش Hugo را دنبال می‌کنیم که احتمالا باز هم مثل بازی اول، هم باید از سربازان Inquisition در امان بمانند و هم اسیر سیل موش‌های طاعون‌زده نشوند. زندگی در شرایط سخت یعنی این. نکته ی مهم این‌جاست که سازندگان در چنین دنیایی، یک داستان عاطفی تاثیرگذار را روایت می‌کنند که قلب مخاطب را نشانه می‌گیرد.

۷ –  Splatoon 3

10 دنباله‌ی برتر که سال ۲۰۲۲ منتظرشان هستیم- گیمفا

Splatoon 3

سازنده: Nintendo

ناشر: Nintendo

ژانر: Third-Person Shooter

پلتفرم مقصد: Nintendo Switch

تاریخ انتشار:  نامشخص در سال ۲۰۲۲

همه‌ی دنیا می‌آیند شوتر آنلاین چندنفره‌ی بسیار شبیه به هم مثل رینبو و کال آو دیوتی و گوست ریکان و بتلفیلد و … خلق می‌کنند، ولی نینتندو می‌آید و در همین سبک، Splatoon را می‌سازد که آخرش هم در کنار برترین‌ها قرار می‌گیرد. این هنر خاص نینتندو است. بعد از موفقیت فوق‌العاده‌ی بازی‌های Splatoon و Splatoon 2 کاملا مشخص بود که فرصت خوبی برای تکمیل سه‌گانه‌ی این سری و انتشار بازی سوم فراهم است. بازی Splatoon 3 که توسط Nintendo در دست ساخت قرار دارد، عنوانی در ژانر Third-Person Shooter است که قرار است در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۲۲، برای پلتفرم‌ نینتندو سوییچ منتشر گردد. وظیفه‌ی انتشار این بازی را کمپانی نینتندو برعهده دارد.

10 دنباله‌ی برتر که سال ۲۰۲۲ منتظرشان هستیم- گیمفا

همه‌ی دنیا می‌آیند شوتر آنلاین چندنفره‌ی بسیار شبیه به هم مثل رینبو و کال آو دیوتی و گوست ریکان و بتلفیلد و … خلق می‌کنند، ولی نینتندو می‌آید و در همین سبک، Splatoon را می‌سازد که آخرش هم در کنار برترین‌ها قرار می‌گیرد.

Splatoon 3 هم دارای بخش تک‌نفره و داستانی است و هم دارای بخش آنلاین چندنفره که به شما اجازه می‌دهد به صورت دو تیم چهارنفره در برابر یکدیگر قرار بگیرید و طعم لذت ناب یک شوتر سرگرم‌کننده را بچشید. شما در بازی کنترل شخصیت‌هایی به نام Inkling یا همان جوهر‌پاش را برعهده دارید که باید با جوهر رنگ تیم خود، به اعضای تیم مقابل شلیک کرده و به اهداف خواسته شده برسید. این شخصیت‌ها قادر هستند بین فرم انسانی که در آن می‌توانند با سلاح خود جوهر شلیک کنند و فرم squid که در آن می‌توانند در جوهر رنگ تیم خود شنا کرده و سریعا در محیط جابه‌جا شوند و مخزن جوهر خود را نیز پر کنند، تغییر شکل دهند. در نسخه‌ی سوم سلاح‌ها و قابلیت‌ها و مکانیک‌های جدیدی نیز به بازی افزوده شده‌اند تا گیم‌پلی آن را متنوع‌تر نمایند.

۶ –  Mario + Rabbids: Sparks of Hope

10 دنباله‌ی برتر که سال ۲۰۲۲ منتظرشان هستیم- گیمفا

Mario + Rabbids: Sparks of Hope

سازنده: Ubisoft

ناشر: Ubisoft

ژانر: Tactical RPG ،Turn-Based Tactics

پلتفرم مقصد: Nintendo Switch

تاریخ انتشار:  نامشخص در سال ۲۰۲۲

بعد از موفقیت عالی بازی Mario + Rabbids Kingdom Battle در سال ۲۰۱۷ که یک Cross Over بین دو دنیای Nintendo’s Mario و Ubisoft’s Raving Rabbids بود، اصلا دور از ذهن نبود که بازی جدید این سری نیز معرفی گردد و مدتی قبل این اتفاق رخ داد و مشخص شد که یک بازی جدید با نام Mario + Rabbids: Sparks of Hope در دست ساخت قرار دارد. بازی Mario + Rabbids: Sparks of Hope که توسط Ubisoft در دست ساخت قرار دارد، عنوانی در ژانر Tactical RPG و Turn-Based Tactics است که قرار است در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۲۲، برای پلتفرم‌ نینتندو سوییچ منتشر گردد. وظیفه‌ی انتشار این بازی را کمپانی Ubisoft برعهده دارد.

10 دنباله‌ی برتر که سال ۲۰۲۲ منتظرشان هستیم- گیمفا

گیم‌پلی بازی مشابه بازی نخست است و در باید در نبردهایی در قالب نقش‌آفرینی تاکتیکی نوبتی، دشمنان را از پیش رو بردارید.

در این نسخه، ماریو و دوستان خرگوشی‌اش، باید به دنیاهای مختلف سفر کنند تا بتوانند صلح را در آن‌ها برقرار کرده، اسپارک‌ها را نجات داده و شخصیت منفی اصلی این بازی به نام Cursa که کهکشان را به آشوب کشیده است، شکست دهند. گیم‌پلی بازی مشابه بازی نخست است و در باید در نبردهایی در قالب نقش‌آفرینی تاکتیکی نوبتی، دشمنان را از پیش رو بردارید. شما باید تیم خود را از بین ۹ شخصیت موجود در بازی شکل دهید و مناسب‌ترین تیم را برای بخش‌های مختلف بازی انتخاب کنید. بعد از تریلر زیبای معرفی این بازی، اکنون طرفداران خیلی زیادی، منتظر انتشار Mario + Rabbids: Sparks of Hope در سال ۲۰۲۲ هستند.

۵ –  S.T.A.L.K.E.R 2: Heart of Chernobyl

10 دنباله‌ی برتر که سال ۲۰۲۲ منتظرشان هستیم- گیمفا

S.T.A.L.K.E.R 2: Heart of Chernobyl

سازنده: GSC Game World

ناشر: GSC Game World

ژانر: First-Person Shooter ،Survival Horror

پلتفرم مقصد: Microsoft Windows ,Xbox Series X/S

تاریخ انتشار:  نامشخص در سال ۲۰۲۲

بازی S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد با این که خیلی شناخته‌‌شده نبود، ولی به معنای واقعی کلمه در حد یک شاهکار (مخصوصا از نظر فضاسازی) ظاهر شد و نشان داد که سازندگان روس و اروپای شرقی در خلق دنیاهایی تاریک و بی رحم آخرالزمانی متخصص هستند. وقتی سال‌ها پیش فقط یکی دو ساعت از این عنوان را تجربه کردم (و بعد به دلیل مسلط نبودن به موس و کیبورد با ناراحتی رهایش کردم) هنوز که هنوز است کامل در یادم مانده است و دقیقا حس مرگبار و غم‌زده‌ی محیطش را لمس می‌کنم و انگار جلوی چشمم است. S.T.A.L.K.E.R اصلا مثل یک اکشن و شوتر ساده نبود و کلی المان‌های بقا داشت؛ انگار که سری مترو را بردارید و کلی المان بقا و استراتژی به آن اضافه کنید. با معرفی نسخه‌ی جدید این سری بسیاری از گیمرها خوشحال شدند و حالا بی‌صبرانه منتظر این بازی نسل نهمی هستند. بازی S.T.A.L.K.E.R 2: Heart of Chernobyl که توسط GSC Game World در دست ساخت قرار دارد، عنوانی در ژانر First-Person Shooter و Survival Horror است که قرار است در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۲۲، برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس سری ایکس و اس و رایانه‌های شخصی منتشر گردد. وظیفه‌ی انتشار این بازی را نیز کمپانی GSC Game World برعهده دارد.

10 دنباله‌ی برتر که سال ۲۰۲۲ منتظرشان هستیم- گیمفا

با کیفیتی که تاکنون از این بازی دیده‌ایم، باید به طرفداران حق داد که انتظار کشیدن برایشان کار سختی باشد.

داستان سری استاکر در منطقه‌ی چرنوبیل اتفاق میفتد، ولی در یک داستان خیالی و تاریخ تغییر یافته. در داستان این سری می‌بینیم که یک فاجعه‌ی اتمی دوم هم دوباره در آینده‌ای نزدیک و در اطراف چرنوبیل رخ داده و تمام محیط و بخش‌های اطراف آن را تغییر داده است. این انفجار دوم باعث شده تا سطح مواد رادیواکتیو به طور وحشتناک و غیرطبیعی در این منطقه بالا رفته و باعث ایجاد یک سری تغییرات عجیب و غریب و تخیلی در تمام بافت‌ها و فلور این منطقه شده است و حتی برخی قوانین فیزیک آن‌جا را نیز دست‌خوش تغییر کرده‌اند. در این منطقه کلی وسایل ارزشمند برای دانشمندان وجود دارد و این سبب شده است تا افرادی با نام Stalker ها که Scavengerهایی غیرقانونی هستند، جان خود را به خطر انداخته و به این منطقه بیایند تا این وسایل را برداشته و به قیمت گزاف بفروشند. S.T.A.L.K.E.R 2: Heart of Chernobyl نیز مثل بازی نخست از یک روند داستان‌گویی غیرخطی بهره‌مند است و در گیم‌پلی آن المان‌هایی از قبیل معامله و مراودات دوطرفه با NPC ها را شاهد هستیم که حالتی نقش‌آفرینی به بازی بخشیده و آن را عمیق‌تر و جذاب‌تر خواهند کرد. با کیفیتی که تاکنون از این بازی دیده‌ایم، باید به طرفداران حق داد که انتظار کشیدن برایشان کار سختی باشد.

۴ –  Gran Turismo 7

10 دنباله‌ی برتر که سال ۲۰۲۲ منتظرشان هستیم- گیمفا

Gran Turismo 7

سازنده: Polyphony Digital

ناشر: Sony Interactive Entertainment

ژانر: Racing

پلتفرم مقصد: PlayStation 5 ,PlayStation 4

تاریخ انتشار:  نامشخص در سال ۲۰۲۲

 چهار بازی نخست سری گرن توریسمو، پادشاهان شبیه‌ساز ریسینگ در نسل‌های پنجم و ششم بودند، ولی وقتی به نسل هفتم و هشتم وارد شدیم شاهد افت نسبی این سری لااقل از نظر امتیاز متا بودیم و یا این که باز هم سه عنوان عالی را در این نسل داشتیم که شامل Gran Turismo 5 با متای ۸۴ و Gran Turismo 6 با متای ۸۱ و Gran Turismo Sport با متای بودند، ولی به نسبت ۴ عنوان قبلی بازخوردهای مثبت کمتری را دریافت نمودند و مخصوصا با رشد فرنچایز فورزا، گرن توریسمو رقیب قدرتمندی را روبه‌روی خود می‌دید. با معرفی نسخه‌ی هفتم این فرنچایز محبوب، طرفداران امید بسیار زیادی دارند که یک بازی شاهکار در سطح ۴ بازی نخست گرن توریسمو را ببینند که با ارائه‌ی یک شبیه‌سازی دقیق و فوق‌العاده باکیفیت از رانندگی و مسابقات ریسینگ، انتظار آن‌ها را برآورده کند.

10 دنباله‌ی برتر که سال ۲۰۲۲ منتظرشان هستیم- گیمفا

بالاخره هر چه باشد، برای دارندگان پلی‌استیشن و مخصوصا کسانی که بازی‌های قدیمی این سری را تجربه کرده‌اند، هیچ‌وقت هیچ ریسینگی گرن توریسمو نشده و نخواهد شد.

بازی Gran Turismo 7 که توسط Polyphony Digital در دست ساخت قرار دارد، عنوانی در ژانر ریسینگ است که قرار است در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۲۲، برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۵ و پلی‌استیشن ۴ منتشر گردد. وظیفه‌ی انتشار این بازی را کمپانی سونی برعهده دارد. گیم‌پلی در عناوین این سری بسیار دقیق و شبیه‌سازی شده است و گرافیک تمام بازی‌های گرن توریسمو تا به امروز، همواره شگفت‌انگیز و رویایی بوده است. امیدواریم این موارد کاملا در Gran Turismo 7 نیز وجود داشته باشند تا این عنوان، لذت یک شبیه‌ساز معرکه‌ی ریسینگ را به طرفداران هدیه دهد. بالاخره هر چه باشد، برای دارندگان پلی‌استیشن و مخصوصا کسانی که بازی‌های قدیمی این سری را تجربه کرده‌اند، هیچ‌وقت هیچ ریسینگی گرن توریسمو نشده و نخواهد شد.

۳ –  Horizon Forbidden West

10 دنباله‌ی برتر که سال ۲۰۲۲ منتظرشان هستیم- گیمفا

Horizon Forbidden West

‌سازنده: Guerrilla Games

ناشر: Sony Interactive Entertainment

ژانر: Action RPG

پلتفرم مقصد: PlayStation 5 ,PlayStation 4

تاریخ انتشار: نامشخص در سال ۲۰۲۲

Horizon Forbidden West با نمایش معرفی‌اش نفس کل صنعت گیم را بند آورد و سازندگان نشان دادند که با این که نسخه‌ی اول یک شاهکار و کاندید بازی سال بود، ولی این بار و با اعتماد سونی به این فرنچایز (و ظبیعتا بودجه‌ی بیشتر)، پا را خیلی فراتر گذاشته‌اند و قرار است شاهد عنوانی باشیم که به وضوح در سطح بالاتری از بازی نخست قرار دارد و کلی موارد و مکانیک‌های جدید در آن وجود خواهد داشت. بازی Horizon Forbidden West که توسط Guerrilla Games در دست ساخت قرار دارد، عنوانی در ژانر Action RPG است که قرار است در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۲۲، برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۵ و پلی‌استیشن ۴ منتشر گردد. وظیفه‌ی انتشار این بازی را کمپانی سونی برعهده دارد.

10 دنباله‌ی برتر که سال ۲۰۲۲ منتظرشان هستیم- گیمفا

کیفیت بصری این بازی در نمایش گیم‌پلی آن، چیزی فراتر از شگفت‌انگیز بود و کاملا درست است اگر بگوییم این بازی یکی از خوش‌گرافیک‌ترین و چشم‌نوازترین عناوینی است که تا امروز چشم گیمرها به آن افتاده است

شخصیت اصلی این بازی نیز هم‌چنان Aloy دوست‌داشتنی و محبوب است که این بار دنیای خیلی وسیع‌تری را برای گشت و گذار در مقابل خود می‌بیند و حتی می‌تواند به دنیای زیر آب نیز سفر کرده و با خطرات و البته پاداش‌هایی که در دل اقیانوس نهفته است، روبه‌رو شود. کیفیت بصری این بازی در نمایش گیم‌پلی آن، چیزی فراتر از شگفت‌انگیز بود و کاملا درست است اگر بگوییم این بازی یکی از خوش‌گرافیک‌ترین و چشم‌نوازترین عناوینی است که تا امروز چشم گیمرها به آن افتاده است و واقعا به شخصه وقتی نمایش این بازی را دیدم، از هیجان و شگفتی داشتم شاخ در می‌آوردم! به هر حال باید تا زمان انتشار این عنوان صبر کنیم، زیرا چاره‌ای هم جز انتظار کشیدن برای Horizon Forbidden West نداریم.

۲ –  The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2

10 دنباله‌ی برتر که سال ۲۰۲۲ منتظرشان هستیم- گیمفا

The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2

سازنده: Nintendo

ناشر: Nintendo

ژانر: اکشن ماجرایی

پلتفرم مقصد: Nintendo Switch

تاریخ انتشار: نامشخص در سال ۲۰۲۲

هیچ شرکتی مانند نینتندو قادر به همیشه بالا نگاه داشتن فرنچایز‌های محبوبش نیست و حتی طی عرضه‌ی تعداد بسیار زیادی بازی از سری زلدا و ماریو، همواره یک سطح کیفیت بالا و بسیار جذاب را حفظ کرده است، آن هم معمولا بدون در اختیار داشتن فاکتور گرافیک که یک اصل مهم در عناوین امروزی به حساب می‌آید. سری The Legend of Zelda معنای خالص یک گیم‌پلی اکشن ماجرایی است و همواره سرگرم‌کننده‌ترین گیم‌پلی‌ها را در بین عناوین این سبک داشته است، البته باید گفت در نسخه‌ی Breath of the Wild مثل خیلی دیگر از بازی‌های جدید این روزها، شاهد المان‌های پررنگ نقش‌آفرینی بودیم، به طوری که اگر به این بازی نقش‌آفرینی هم بگوییم مشکلی ندارد؛ این داستان خیلی از بازی‌های جدید این سال‌هاست که برای جذاب‌تر شدن، المان‌های نقش‌آفرینی به آن‌ها اضافه شده و استقبال خوبی هم از این موضوع شده است، حالا چه در اساسین، چه در گاد او وار و چه در زلدا.
10 دنباله‌ی برتر که سال ۲۰۲۲ منتظرشان هستیم- گیمفا

سری The Legend of Zelda معنای خالص یک گیم‌پلی اکشن ماجرایی است و همواره سرگرم‌کننده‌ترین گیم‌پلی‌ها را در بین عناوین این سبک داشته است.

 The Legend of Zelda: Breath of the Wild بدون شک یکی از بهترین بازی‌های نسل هشتم بود که بازی سال هم شد و کاملا مشخص بود در آینده شاهد نسخه‌ی دوم این بازی شاهکار نیز خواهیم بود. بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2 که توسط Nintendo در دست ساخت قرار دارد، عنوانی در ژانر اکشن ماجرایی است که قرار است در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۲۲، برای پلتفرم‌ نینتندو سوییچ منتشر گردد. وظیفه‌ی انتشار این بازی را کمپانی Nintendo برعهده دارد. بدون شک با شناختی که از نینتندو و فرنچایز زلدا داریم، گیم‌پلی The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2 مثل همیشه در سری عناوین زلدا فوق‌العاده خواهد بود و در کنار آن، داستان هم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. گیم‌پلی جذابی که در ترکیب با شخصیت‌هایی بسیار دوست‌داشتنی مثل لینک شجاع و پرنسس زلدای محبوب و هم‌چنین داستانی جذاب به سبک قصه‌های پریان، از همین حالا موفقیت The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2 را تضمین می‌کنند.

۱ –  God of War: Ragnarok

10 دنباله‌ی برتر که سال ۲۰۲۲ منتظرشان هستیم- گیمفا

God of War: Ragnarok

سازنده: Sony Santa monica

ناشر: Sony interactive Entertainment

ژانر: Hack ‘n Slash و Action-Adventure

پلتفرم مقصد: Playstation 5

تاریخ انتشار:  نامشخص در سال ۲۰۲۲

کوری بارلوگ و همکارانش در استودیو سانتامونیکا، فرنچایز God of War را در سال ۲۰۱۸ مجددا از نو ساختند و زمینه را برای عرضه کردن یک سه‌گانه‌ی شاهکار دیگر در این سری فراهم کردند. با موفقیت بسیار بالای بازی سال ۲۰۱۸ که حتی در حضور غولی مثل رد دد ۲ بازی سال هم شد، کاملا مشخص بود که شاهد نسخه‌ی بعدی نیز خواهیم بود و سونی بدون شک برای فروش بیشتر کنسول جدیدش یعنی پلی‌استیشن ۵، حساب ویژه‌ای روی نسخه‌های بعدی God of War باز خواهد کرد که البته بسیار طبیعی هم هست، زیرا نسخه‌های اول و دوم و سوم و بازی سال ۲۰۱۸ این سری، باعث بالا رفتن فروش پلی‌استیشن ۲، پلی‌استیشن ۳ و پلی‌استیشن ۴ شدند و God of War یکی از برگ‌های برنده‌ی اصلی سونی در دنیای بازی‌ها محسوب می‌شود.

10 دنباله‌ی برتر که سال ۲۰۲۲ منتظرشان هستیم- گیمفا

همراهی با کریتوس افسانه‌ای، با کیفیت کنسول پلی‌استیشن ۵، از همیشه لذت‌بخش‌تر خواهد بود. انتظار سخت است، ولی God of War: Ragnarok بالاخره می‌آید!

در نهایت هم نسخه‌ی جدید این فرنچایز با نام Ragnarok معرفی شد. این بازی جدید که توسط Sony Santa monica در دست ساخت قرار دارد، مانند بازی سال ۲۰۱۸ عنوانی در ژانر اکشن ماجرایی و هک اند اسلش است که قرار است در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۲۲، برای پلتفرم‌ پلی‌استیشن ۵ منتشر گردد. وظیفه‌ی انتشار این بازی را کمپانی سونی برعهده دارد. بدون شک اگر سازندگان بازی یک داستان جذاب را روی همان پایه‌ی بی‌نظیر گیم‌پلی بازی ۲۰۱۸ روایت کنند هم شاهد یک شاهکار خواهیم بود، ولی با شناختی که از سازندگان این بازی داریم، بدون شک در نسخه‌ی جدید، شاهد تغییرات و موارد جدید و جذابی در گیم‌پلی بازی نیز خواهیم بود و همراهی با کریتوس افسانه‌ای، با کیفیت کنسول پلی‌استیشن ۵، از همیشه لذت‌بخش‌تر خواهد بود. انتظار سخت است (مخصوصا با نمایش شاهکاری که در مراسم اخیر پلی‌استیشن از این بازی دیدیم)، ولی God of War: Ragnarok بالاخره می‌آید!

Haj_HosseinOld blacksmith

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

10 دنباله‌ی برتر که سال ۲۰۲۲ منتظرشان هستیم- گیمفا