پیت باتوملی دیدگاههای مثبتی را در رابطه با قابلیت Super Resolution دارد
پشتیبانی از قابلیت FidelityFX Super Resolution شرکت AMD، تا کنون به نسخهی رایانههای شخصی تعداد زیادی از بازیها اضافه شده و روی هم رفته عملکرد قدرتمندی داشته است. این قابلیت، سرانجام برای کنسولهای پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس سری ایکس/سری اس نیز عرضه خواهد شد. در حالی که امیدواریم این اتفاق هرچه زودتر رخ دهد، تعدادی از توسعهدهندگان صحبتهایی را در رابطه با انتظارات خود از تاثیر این قابلیت داشتهاند.
پیت باتوملی (Pete Bottomley)، یکی از بیانگذاران استودیوی وایت پیپر گیمز (White Paper Games) است. وی که هماکنون وظیفهی طراحی بازی Conwoy: Disappearance at Dahila View را برعهده دارد، از جمله توسعهدهندگانی به شمار میرود که دیدگاههای مثبتی را در رابطه با قابلیت Super Resolution دارند. آقای باتوملی در مصاحبهی اخیر خود با نشریهی GamingBolt، میگوید که این قابلیت از طرق مختلف کمک کننده خواهد بود.
ایشان علاوه بر این که انتظار دارد قابلیت Super Resolution بهینهسازی بازیها را برای تیمهای توسعهی کوچکتر، آسانتر کند، احساس میکند که این قابلیت به بازیهای قدیمیتر هم کمک خواهد کرد که بدون به سختی انداختن توسعهدهندگان خود، کیفیت بصری و عملکرد بهتری داشته باشند. بخشی از گفتههای آقای باتوملی، به شرح زیر است:
اولا، بازیهایی که توسط تیمهای کوچک و با کیفیت بصری قوی ساخته شدهاند، ابزارهای بیشتری را در اختیار خواهند داشت که کمک میکند (بهینهسازی) اجرای بازی با کیفیت بصری بهتر، با نیاز کمتری به برنامهنویسی گرافیکی رقم بخورد. واضح است که شما همواره میخواهید GPU را تا اندازهای که میتوانید بهینه کنید، اما این کار گاهی اوقات تیمهای کوچک را به سختی میاندازد، در نتیجه داشتن اهرمهای بیشتر از این منظر کمک خواهد کرد. همچنین این قابلیت (Super Resolution) به بازیهای قدیمیتر کمک میکند که بدون نیاز به بازگشت و تغییر محتویات فراوان، در بهترین کیفیت بصری ممکن اجرا شوند و این (موضوع) دسترسی طولانی مدت به بازی را در چرخههای بعدی تداوم میبخشد.
در صحبت از پلتفرم رایانههای شخصی، تا کنون بازیهای بزرگ بسیاری همچون Dota 2 ،Godfall و Resident Evil Village پشتیبانی از قابلیت Super resolution را دریافت کردهاند. همچنین پشتیبانی از این تکنولوژی برای برخی از بازیهای در دست ساخت از جمله Far Cry 6 و Forspoken نیز تایید شده است.
گفتنی است بازی Conwoy: Disappearance at Dahila View، ساختهی استودیوی وایت پیپر گیمز که پیشتر هم به آن اشاره کردیم، پاییز سال جاری عرضه منتشر خواهد شد. کنسولهای ایکسباکس سری ایکس/سری اس، ایکسباکس وان، پلیاستیشن ۵، پلیاستیشن ۴، نینتندو سوییچ و همچنین رایانههای شخصی، پلتفرمهای مقد این بازی هستند.
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- Horizon Zero Dawn Remastered در زمان عرضه روی استیم تنها ۲.۵ هزار بازیکن فعال داشته است
- شرکت Sweet Baby نقشی در پروسه ساخت Dragon Age: The Veilguard نداشته است
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
نظرات
یک سوال راجب فناوری DLSS و FidelityFX چرا شرکت های بازیساز از همون بدر تاریخ عرضه عنواین خود چنین فناوری رو ادغام نمیکنن در بازی و با گذشت مدتی از تاریخ عرضه شاهد هستیم ؟