حسن کهرمان: اپلیکیشن رونمایی از Abandoned یک فاجعه بوده است
حسن کهرمان: اپلیکیشن رونمایی از Abandoned یک فاجعه بوده است
حسن کهرمان: اپلیکیشن رونمایی از Abandoned یک فاجعه بوده است
حسن کهرمان: اپلیکیشن رونمایی از Abandoned یک فاجعه بوده است

حسن کهرمان اعتراف می‌کند که اپلیکیشن رونمایی از Abandoned یک فاجعه بوده است

احسان شریعت
۰۹:۵۹ ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
حسن کهرمان: اپلیکیشن رونمایی از Abandoned یک فاجعه بوده است

پس از مجموعه‌ای از اشتباهات بازاریابی که توسط جامعه‌ی بازی‌بازانی که تحت تاثیر تئوری‌های بازی قرار گرفته بودند، بزرگ‌نمایی شده بود، حسن کهرمان (Hasan Kahraman)، خالق بازی Abandoned، “اپلیکیشن تریلر” منتشر شده برای بازی را “یک فاجعه‌ی واقعاً بزرگ” نامید.

طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت NME، کهرمان به بررسی این اپ پرداخت، اپلیکیشنی که به بینندگان اجازه می‌دهد گیم‌پلی بازی را با موتور گرافیکی پلی‌استیشن ۵ ببینند. با این حال، مجموعه‌ای از تاخیرها و  نشان ندادن جزئیات جدید در این اپ، باعث ناامیدی بسیاری از بازی‌بازانی که کنجکاو بودند که این بازی واقعاً چیست، شده است. بسیاری به اشتباه متقاعد شده بودند که Abandoned یک بازی جدید از سری Silent Hill جدید یا یک پروژه‌ی مربوط به کوجیما است.

کهرمان می‌گوید که این تاخیرهای متعدد و انتشار احتمالی چیزی بیشتر از یک تریلر که قبلاً در اوایل هفته نشان داده شده بود، با قصد خوبی انجام شده است. او در این باره گفت:

اساساً، ما مجبور بودیم برخی از تصاویر تیزر ابتدایی را حذف کنیم و من می‌دانستم که این ایده‌ی خوبی نیست که از همان ویدیویی که در توییتر قرار داده‌ایم استفاده کنیم؛ زیرا آن ویدیو تنها چهار ثانیه است و چیز قابل توجهی را ارائه نمی‌دهد، اما ما باید این کار را انجام می‌دادیم؛ چون مردم می‌خواستند حداقل یک به‌روزرسانی داشته باشند. بنابراین اولویت اول ما این بود که فقط ابتدا یک به‌روزرسانی را تهیه کنیم و بعد محتوای بیشتری را اضافه خواهیم کرد.

کهرمان

او اضافه کرد که مشکلات موتور گرافیکی باعث تاخیر در به‌روزرسانی شد و تقریبا همه چیز از همان نقطه واقعاً از کنترل خارج شد. وی افزود:

راه اندازی این برنامه به خوبی انجام نشد، اما قطعاً در زمان مناسب محتوای بیشتری را به آن اضافه می‌کنیم تا مردم آن را مشاهده کنند.

کهرمان می‌گوید که یک تریلر سینمایی از بازی “خیلی زود” منتشر می‌شود و این تیم می‌خواهد آن را در رویداد Gamescom نشان دهد، اما پس از این همه تاخیر و مشکل، قول چیزی را نمی‌دهد. او می‌خواهد از ناامیدی‌های بیشتر جلوگیری کند؛ چرا که بازاریابی Abandoned تا به حال چند بار نتیجه‌ی معکوس داشته است.

به عنوان مثال، یک تصویر تیزر که شامل یک چهره‌ی مبهم با یک چشم بند بود، نظریه پردازان را متقاعد کرد که این بازی به سری Metal Gear مربوط است. اما NME تایید کرده است که این تصویر مربوط به هیچ یک از شخصیت‌های سری Metal Gear نیست و درواقع این عکس از شخصیت منفی بازی Abandoned و یک شخصیت اوریجینال و اصلی است.

NME همچنین گزارش داده که عنوان Abandoned هیچ ارتباطی با Silent Hill ،Metal Gear یا کوجیما ندارد، حقیقتی که تاکنون بارها گزارش شده و با این حال، بسیاری از علاقه‌مندان همچنان مأیوس نشده‌اند. همچنین به گفته‌ی کهرمان، Abandoned یک بازی ترسناک نیست.

اطلاعات بیشتری در آینده درباره‌ی Abandoned فاش می‌شود، اما در حال حاضر کهرمان می‌گوید که اعضای استودیو به طور جدی از توجه منفی و توطئه‌های اطراف بازی آسیب می‌بینند. او ادامه داد:

اعضای تیم بلو باکس (Blue Box) و همچنین فریلنسرهایی که با آنها کار می‌کنیم، در حال حاضر احساس راحتی نمی‌کنند. این که برخی به ما برچسب کلاهبردار بودن می‌زنند واقعا جالب نیست. به همین دلیل است که همکاران ما در حال حاضر برای نشان دادن چهره‌ی خود احساس راحتی نمی‌کنند یا حتی به طور عمومی اعلام نمی‌کنند که در ساخت بازی Abandoned مشارکت دارند.

نظر شما درباره‌ی صحبت‌های کهرمان چیست؟ آیا انتشار Abandoned پس از این حواشی و مشکلات متعدد موفقیت آمیز خواهد بود؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران گیمفا به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

حسن کهرمان: اپلیکیشن رونمایی از Abandoned یک فاجعه بوده است
حسن کهرمان: اپلیکیشن رونمایی از Abandoned یک فاجعه بوده است
حسن کهرمان: اپلیکیشن رونمایی از Abandoned یک فاجعه بوده است
حسن کهرمان: اپلیکیشن رونمایی از Abandoned یک فاجعه بوده است
حسن کهرمان: اپلیکیشن رونمایی از Abandoned یک فاجعه بوده است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • RARE گفت:

    عجب کلاه بردار هایی هستن اینا :reallyangry:
    من که اول باور نکرده بودم ولی آقای کریمی اینقدر دلیل و مدرک از خودش در آورد که گفتم ۱۰۰ درصد یه ربطی به کوجیما دارن :-/
    کوجیما هم بد جور ترولمون کرد اونم با بازی که مال خودش نبود 😥

  • farshadx گفت:

    کلآ همه رو گیج کردن با این کاراشون
    خیلی از یوتوبرها هم فکر میکردن و هنوز فکر میکنن این بازی سایلنت هیل هست
    اما بعد از این تریلر همه گیج شدن یکی با قاطعیت میگه نیست یکی میگه هست
    اما اگر سایلنت هیل نباشه باید منتظر واکنشهای بشدت منفی تر باشن

  • کل استودیوی بلوباکس یه Scamه. توی پنج سال اخیر چندین بازی معرفی کردن که هیچکدوم ریلیز نشدن. این همه از هایپ کوجیما استفاده کردن برای هیچی :wilt:

  • TzzzT23 گفت:

    ” این که برخی به ما برچسب کلاهبردار بودن می‌زنند واقعا جالب نیست. ”
    طرف میاد تو twitter میگه اول اسم بازی S و آخرش با L تموم میشه , میاد عکس background youtube رو از یه سری تپه (hill) میذاره , به هزار و یک دلیل سعی میکنن یه جوری از خودشون نشونه بذارن بعد بیان بگن نه ما با kojima و konami هیچ ارتباطی نداریم . اگه واقعا یه بازی بی ارتباط با silent hill و mgs باشه و اسمش رو کلاهبرداری نذارن پس چی بگن مردم ؟ منکه دیگه تا بازی نیاد هیچ هایپی برای بازی ندارم اون app ps5 هم برای خودشون از بس تاخیر زدن یه تریلر درست حسابی ندادن .

  • من مطمئنم که سایلنت هیل جدید داره ساخته میشه دیگه اون پست Robbie نورمن ریدس کاملا واضح بود تنها مسئله اینه که اگر بلوباکس ارتباطی با کوجیما نداشته باشه شاید سایلنت هیل جدید در انحصار ایکس باکس باشه :rotfl: مخصوصا الان که شایعات میگن بازی کوجیما برای ایکس باکس یه اثر سریالی ترسناک هستش :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • من اصلا و ابدا فکر نمیکردم بازی کوجیما باشه تو تریلر.
    ولی رفته رفته فهمیدم خود خرش هست.
    هیچ بازیساز تازه کاری اینقدر جسور نیست (این همه بلا بیاره سر مخاطب)
    از بچگی باهاش بزرگ شدم زمانی که بازیرایانه و بازی نما نبود و میرفتیم تریلر e3 از مغازه میخریدیم کوجیما همون آدم مونده
    کسی که خوشش میاد مخاطب بازی بده
    در واقع اگر اپ درست بود کوجیما نبود
    بررسی رفتار کوجیما میتونید تو سیرک نمایش mgs2 ببینید اونزمان حواشی با رسانه محدودتر ده برابر last of us 2 شد سر ریدن و اسنیک
    بعد سر mgs4 برداشت به بازی اول شخص نشون داد ملت شاکی شدن چه وضعش بعد اومد اسلات و لیکود مغز بازیباز سر اتاگونیست بازی ترکوند
    بعد اومد گفت بازی ۲۰۰۷ میاد بعد تاخیر زد گفت ۲۰۰۹ میاد بعد دوباره اومد روش خط زد گفت شوخی کردم ۲۰۰۸ میاد (کی تا بحال چنین کاری کرده :-D)
    یهو رفت سایلنت ساخت بعد موقع معرفی یه گیمپلی داد ملت شب e3 دانلود کردن
    سر mgs5 یه مدت ملت دعوت میکرد عکس بدید صورتتتون بندازم جا npc حتی عکس اسنیک انداخت رو یکی از مجلات فکر کنم edge با انگشت اشاره دعوت میکرد.
    حالا این روانی خورده به یه روانی دیگه بنام سونی که هنوز آدم نشده این کارها نتیجه عکس میده
    هنوز اون تریلر ۸ day و یا قسمت دوم getaway خیلی ها یادشون هست
    هنوز قسم ها گیمرها به دیوید جفی بدبخت ملت یادشون گفت دیگه از سانتا مونیکا رفتم وفلان twisted metal کیلو چند بعد برداشت دلقک و یه ماشین زرهی آوردن سر صحنه e3 و خود جفی اومد و هو شد
    بسه دیگه 🙂
    این شرکت یا مخش تعطیل و داره با دم شیر بازی میکنه یا واقعا کوجیما
    شرکت مستقل نرمال، میاد یه تریلر میده یا نداشته باشه چند تا آرت دستی هنری میده تمام!!
    یبار میاد یه تریلر مبهم نشون میده یارو داره تو جنگل غیر طبیعی و محیط سرد داره بالا میره با یه فضا سازی ترسناک!
    بعد میگه سایلنت هیل نیست
    یبار میاد عکس جزیره میندازه بعد میگه کوجیما نیستم درصورتی که کوجیما در noun به ژاپنی میشه جزیره کوچک
    بعد میاد میگه اپ میدم (اخه اپ برای معرفی بازی)!
    بعد میاد میگه اپ خراب ولی برو بچ میترسند بیان خودی نشون بدن
    بعد اومده عکس یه چشم بندی ریشو گذاشته مبهم (خوب آرت مثل آدم نشون بده، نکنه فکر کردی انتاگونیست مجازی ترور میکنند :laugh:
    بعد میگه اسنیک نیست!
    و الان میگه بازی که با مضمونی ترسناک معرفی شد ترسناک نیست
    کوجیما هر چی پیر تر میشه داره بجا محافظه کار بودن بی پروا میشه، بس دیگه ولله mgs هم باشه ما قدیمیا رو دیوونه کردی وای بحال گیمرها جدید

  • mugiwara07 گفت:

    ببین اقای کهرمان اگ واقعا کوجیما نیستی باید بگم خیلی مغرور شدی باید همون اول که شایعه ها داغ بود برا سایلنت هیل میگفتی ما کوجیما نیستیم و تمام همون رو فروش بازیتون تاثیر داشت ولی الان اگ بفهمیم کوجیما نیستی بازیت بین گیمر ها منفور شده و کار از کار گذشته ولی اگ کوجیمایی والا نمیدونم چی بگم مریض روانی داش!

  • اگر kahreman از ترکی به ژاپنی برگردونید میشه hideo.
    Small island هم تو تویترش هست میشه kojima (قبلا معلوم شد)

  • Sina_2081 گفت:

    فقط امیدوارم سونی دلیل خیلی بزرگی برای این کارها داشته باشه

    دوستان اطلاعاتی از آنلاین لست ۲ لیک شده که دارای بخش بتل رویاله ، سگها توش حضور دارن و گسترده تر از یه بخش آنلاین معمولیه . یه عکس از یه آیتم هم لیک شده که روش نوشته listen mode که احتمالا جز آیتمهاییه که توی نقشه بتل رویال میشه پیدا کرد و قابلیتش رو بدست آورد . به نظر من بتل رویال لست با اون کیفیت ساخت ناتی داگ خیلی خفن و متفاوت میشه

  • نمیخوام زود قضاوت کنم ولی اگه کوجیما پشت این ماجرا نباشه باید به خیلی ها جواب پس بدن. اگر هم بازی کوجیما باشه مطمئنم متالگیر.

  • MahyarMsm گفت:

    خب اخه مومن این جو رو خودتون درست کردین با اون کار ها و حرفایی که زدین
    همه اینا دروغ باشه با خاک یکسانتون میکنم :reallypissed:

  • حسن کهرمان واقعا بازیساز خوبی میشه چون اگر برای دو تا بازی موبایل بازی می‌ساخته الان داره برای ps5 با این گرافیک فوق العاده بازی میسازه

  • میدونین چیه ، یه تیمی اومده با راه انداختن یه بازی کثیف اعصاب همه رو خورد کرده ، و هی بیانیه و خبر میده بیرون که آقا ما این بازی ها رو راه ننداختیم ، در صورتی که میتونستن خیلی شفاف مثل بقیه استودیوها به معرفی بازی خودشون بپردازن !!
    خب دو حالت پیش میاد ، یا دارن سوءاستفاده میکنن از هوادارها و بازی که میخوان معرفی کنن خیلی خفنه و اعتقادشون اینکه با معرفی رسمی بازیشون از خشم هوادارها کاسته میشه !!!!
    یا واقعا چیزی ،خبری اون پشت مشتها هست که وقتی به طور رسمی رونمایی کردن ، همه استقبال میکنن ، در واقع اینقدر به کارشون اطمینان دارن ….

    رونمایی خراب از نرم افزار، تکذیب نکردن اخبار توسط شخص کوجیما، آتو دادن دست خبرنگارها و نکته سنج ها و در آخر تکذیب ها و ابراز رنجش یه فرد بسیار ناشناخته تو صنعت گیم از دست هوادارها ،،،، اینا به من میگن یه نفر گنده مریض پشت این قضیه س و دیگر هیچ

  • Mateus گفت:

    “”همکاران ما در حال حاضر برای نشان دادن چهره‌ی خود احساس راحتی نمی‌کنند یا حتی به طور عمومی اعلام نمی‌کنند که در ساخت بازی Abandoned مشارکت دارند.””
    .
    اره دیگه ؛ کوجیما احساس راحتی نمیکنه چهرشو نشون بده :laugh:

  • ShinjiMikami گفت:

    پس بنظر میرسه بازی مال کوجیما نیست. مشکلی ندارم و بازی رو تجربه خواهم کرد چون به سبک ترس و بقا هست. از اهنگ ‌و محیط و فضای بازی میشه به راحتی متوجه شد که بازی به سبک ترس و بقا هست که بخاطرش به شدت هیجان زده ام.
    حال اینکه خیلیا عکس یه شخص چشم بند رو دیدن و میگن قطعا این بازی متال گیره یا بعضیا میگن حرف اولش s و عکس چند تپه رو میبینه و میگه سایلنت هیل هست. چرا باید بخاطر چندین عکس بگیم این بازی قطعا مال کوجیماس؟! مگر تپه و چشم بند و حرف s فقط در سایلنت هیل و متال گیره؟ اصلا سبک ترس و بقا چه ربطی به متال گیر داره؟!! از محیط بازی به راحتی معلوم بود بازی متال گیر نیست. ( البته خودم شکی داشتم که میخوان بازی رو کم کم به کوجیما و سایلنت هیل ربط بدن که اینطور نشد و اصلا هم مشکلی نیست و الکی از اسم و عکس و … خودمون شایعه درست کردیم). چرا کوجیما هیچ واکنشی به این شایعه بزرگ نشون نداده؟ حداقل میومد میگفت این بازی مال من نیست. خود کوجیما هم مقصره 😐
    بنظرم کوجیما سایلنت هیل رو هیچوقت نخواهد ساخت چون سلیقه کوجیما یجور دیگه هست و نمیتونه سایلنت هیل های قدیمی رو بسازه.
    امیدوارم تریلر و گیم پلی بهتری از بازی بدن تا ببینیم بازی در چه سطحیه
    با تشکر

  • patriots گفت:

    سلام دوستان یه فرضیه ای داره دست به دست میشه که abandoned اصلا بازی نیست بلکه اسم رمز یه پروژه ای هست که تشکیل شده از متال گیر، سایلت هیل.. abandoned یعنی رها شده، متال گیر و سایلت هیل هم بازیهایی هستند که رها شدند… کوجیما استاد سرکار گذاشتن هست این و دوستانی که از گیمرهای قدیمی هستند خوب می فهمند .. 😉

  • ASHEN ONE گفت:

    حسن داداش.
    یا بهتره بگم کوجیما ناز نکن 😀 😀
    خودت رو نشون بده

  • واقعا با این همه کارهایی که خواسته یا ناخواسته انجام دادن و ملت رو هایپ کردن، بهتره که کوجیما پشت کار باشه وگرنه با مخ میخورن زمین

  • Mehdiip گفت:

    قشنگ داره دوباره چرت میگه این بازی هم به متال گیر مربوطه و هم سایلنت هیل

  • M.Kh گفت:

    بچه ها گول این حرف ها را نخورید
    متال گیر فانتوم پین هم دقیقا با اسم فانتوم پین معرفی شد و میگفتن یه بازی جدید از یه استدیو جدید هست ولی آخرش معلوم شد همون متال گیره و کوجیما همه را سر کار گذاشته
    به احتمال ۹۰ درصد بازی بعدی کوجیماست

  • Witcher گفت:

    به نظرم اسمش درواقع حسن قهرمان باشه حرف خ واسه زبان انگلیسی استفاده نمیشه(خ ندارن) واسه همین از (ک) استفاده میکنن واقعا ازین نوع جایگزین که باعث زشتی زبان میشه متنفرم هم تو فیلم و سریال ها هست باعث میشه ماهارو عقب مونده جلوه بدن 😐

  • خودشون تا این حد مشکوک کار کردن الان طلبکارم هستن آخه کجای دنیا برای معرفی یه بازی ایندی اپ اختصاصی میدن میتونستن خیلی راحت منتظر گیمزکام بمونن

  • Dark Soul گفت:

    من کاری به خوب و بد این مرموز بازی و اینکه کوجیما هست یا نه اینها ندارم اما این ایده که برای دیدن تریلر باید یک آپ را دانلودکرد واقعا عجیب و بسیار مسخره هست .

  • Alucard64 گفت:

    برو به صاحب اصلی بگو بیاد حرف بزن :-|(کوجیما)

  • Msadeq361 گفت:

    اینجوری نمیشه تصمیم گرفت یا قضاوت کرد یه تعداد مشکل و نقص سیستمی پیش اومده از بخت بدشون نمیشه برای بازی که هیچی ندیدیم نظر خاصی داد
    فقط منتظریم ببینیم چیه واقعا

  • sam snake 47 گفت:

    همچنین به گفته‌ی کهرمان، Abandoned یک بازی ترسناک نیست.

    ینی چی؟! مگه نمیگفتن بازی ترسناکه که تو جنگل رها شدی و باید بفهمی اینجا چیکار میکنی؟! یهو گفتن ترسناک نیس؟! ولت د فاز؟؟؟؟؟ 😐

  • به صاحب پلی استیشن قسم این استودیو کوجیما نباشه همه گیمران عالم همه با هم قیام میکنیم علیه شون :reallypissed: :pissedoff:

حسن کهرمان: اپلیکیشن رونمایی از Abandoned یک فاجعه بوده است
حسن کهرمان: اپلیکیشن رونمایی از Abandoned یک فاجعه بوده است