جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ F1 2021 متوقف میشود- گیمفا 
جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ F1 2021 متوقف میشود- گیمفا 
جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ F1 2021 متوقف میشود- گیمفا 
جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ F1 2021 متوقف میشود- گیمفا 

جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ F1 2021 متوقف می‌شود

رضا مهرعلی
۰۸:۴۱ ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ F1 2021 متوقف میشود- گیمفا 

در ماه‌های تابستان، با کند شدن آهنگ فروش بازی‌های ویدئویی و ایجاد فواصل طولانی بین انتشار عناوین جدید، گاهی اوقات پیش می‌آید که جدول‌های فروش، به ویژه جدول فروش فیزیکی بازی‌ها در بریتانیا، شکل و شمایلی بی‌نظیر به خود بگیرند. و یا در مواردی همچون تابستان سال ۲۰۱۱ میلادی که بازی Zumba Fitness، ده هفته‌ی متوالی در جایگاه اول پرفروش‌ترین‌ها قرار داشت، واقعا تکراری شوند.

جدول فروش این هفته‌ی بریتانیا، یکی از آن موارد است و بازی‌های Mario Kart 8: Deluxe ،Grand Theft Auto V و Minecraft (Switch) که همگی اولین بار دو نسل قبل و برای پلتفرم‌های آن زمان عرضه شدند، جایگاه‌های نخست آن را تصاحب کرده‌اند. البته هرسه‌ی این عناوین، سال‌ها (به طور دقیق‌تر از زمانی که برای سخت‌افزارهای مدرن‌تر عرضه شدند) جزو پایه‌های ثابت جدول ۱۰ بازی پرفروش بریتانیا بوده‌اند.

در چینش این هفته‌ی جدول فروش، Mario Kart 8: Deluxe توانسته است با افزایش ۶ درصدی فروش نسبت به هفته‌ی قبل، در رتبه‌ی اول قرار بگیرد. پس از این بازی، GTA V را شاهد هستیم که با جهش ۴۴ درصدی میزان فروش و در نتیجه صعود پنج پله‌ای خود، به جایگاه دوم جدول رسیده است. رده‌ی سوم جدول نیز به بازی Minecraft اختصاص دارد که یک خیز ۱۷ درصدی آمار فروش را نسبت به هفته‌ی گذشته تجربه کرده است.

به نظر می‌رسد که پایان بازی‌های المپیکی، تاثیر خود را بر روی فروش ساخته‌ی استودیوی سگا (Sega) موسوم به Olympic Games Tokyo 2020: The Official Video Game گذاشته است؛ چراکه این بازی با کاهش ۵ درصدی میزان فروش و یک پله سقوط نسبت به هفته‌ی قبل، به رتبه‌ی چهارم جدول رسیده است. در عوض بازی Animal Crossing: New Horizons که در رده‌ی پنجم جدول آن را مشاهده می‌کنیم، فروش بدون نوسانی را نسبت به هفته‌ی قبل داشته است.

F1 2021 نیز که جدیدترین ساخته‌ی استودیوی کدمسترز (Codemasters) به شمار می‌رود و توانسته بود سه هفته‌ی متوالی صدرنشین جدول باشد، با افت ۳۴ درصدی فروش در مقایسه با هفته‌ی قبل، به رتبه‌ی ششم جدول بسنده کرده است.

ورودی جدید جدول این هفته، عنوان Hades است که به لطف عرضه‌ی بازی برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس و پلی‌استیشن، توانسته است در رده‌ی هشتم جدول قرار بگیرد. ۷۰ درصد از فروش فیزیکی این بازی که نشر فیزیکی آن برعهده‌ی شرکت پرایوت دیویژن (Private Division) است به نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵، ۲۳ درصد به نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ و ۷ درصد آن هم به نسخه‌ی ایکس‌باکس سری ایکس/سری اس تعلق دارد. بی‌گمان بسیاری از کاربران کنسول‌های ایکس‌باکس، این بازی را از طریق سرویس اشتراکی ایکس‌باکس گیم‌پس تجربه کرده‌اند که خب آمار فوق، داده‌های این بخش را شامل نمی‌شوند.

هفته‌ی گذشته محموله‌ی جدیدی از کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ وارد بازار شد و این موضوع، بازگشت عنوان Ratchet & Clank: Rift Apart به جمع ۴۰ بازی پرفروش هفته را به همراه داشت؛ رشد ۳۱۳ درصدی میزان فروش این بازی، آن را به جایگاه دهم جدول رسانده است. از جمله بازی‌های دیگری که ورود بار جدید پلی‌استیشن ۵ به بازار، فروش آن‌ها را بهبود بخشیده است، می‌توان به عناوین Resident Evil: Village (رتبه‌ی یازدهم جدول با افزایش ۱۵۱ درصدی آمار فروش) و Spider-Man: Miles Morales (رتبه‌ی دوازدهم جدول با افزایش ۱۰۱ درصدی آمار فروش) اشاره کرد.

نام بازیرتبه‌ی این هفتهرتبه‌ی هفته‌ی گذشته
Mario Kart 8: Deluxe۱۲
Grand Theft Auto V۲۷
Minecraft (Switch)۳۶
Olympic Games Tokyo 2020: The Official Video Game۴۳
Animal Crossing: New Horizons۵۵
F1 2021۶۱
Assassin’s Creed Valhalla۷۸
Hades۸ورودی جدید
The Legend of Zelda: Skyward Sword HD۹۵
Ratchet & Clank: Rift Apart۱۰ورود مجدد

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ F1 2021 متوقف میشود- گیمفا 
جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ F1 2021 متوقف میشود- گیمفا 
جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ F1 2021 متوقف میشود- گیمفا 
جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ F1 2021 متوقف میشود- گیمفا 
جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ F1 2021 متوقف میشود- گیمفا 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • آرین گفت:

    سلام
    بنده‌خدا توقف که نه، سقوط کرد! ۵ پله سقوط از صدر!
    بازی جدیدی هم نیومده بود، فکر کنم باقی بازی‌ها تخفیف خورده‌بودند.
    اساسینز هم که با این بسته‌الحاقی، معلومه که خوب می‌فروشه.

  • چشام دارن درست میبینن؟⁦:-|⁩
    یکی بیاد این ماریو کارت رو بگیره
    دو سال دیگه خودش تنهایی رکورد کل سری گرن رو تو فروش میزنه⁦:-D⁩ ( الان هم دور و بر چهل میلیون نسخه فروخته )

    • گرن توریسمو مجموعا ۸۵ میلیون نسخه فروخته، سال دیگه هم عنوان بسیار مورد انتظار Gran Turismo 7 عرضه میشه که میلیون ها نسخه میفروشد و این تضمین شدست چون گرن توریسمو اسپورت با وجود ضعف که داشت ولی ۸ میلیون نسخه فروخت

      • انسان گفت:

        یک فرنچایز در طول ۲۵ سال ۸۵ میلیون فروخته اونوقت این یک بازی در طول ۶ سال ۴۰ میلیون فروخته. فارغ از تفاوت سبک ها و مخاطب هدف کدام موفق تر بوده است؟
        تأیید لطفاً

        • سوالاتون اشتباه است ، در کنسول پلی استیشن هزاران بازی اعم از چندین و چند بازی ریسینگ هست از ناشران و استودیو مختلف ولی در پلتفرم نینتندو سوییچ اکثر بازی ها ( تقریبا همش ) ساخت خود نینتندو است و انحصاری است و رقیبی برای بازی های نینتندو هم نیست پس فقط یک ریسینگ در نینتندو سوییچ است و اون هم ماریو کارت ، اره اگه پلی استیشن هم با ۱۱۰ میلیون مشتری تمام بازی های کنسولش مال خودش بود گرن توریسمو هر نسخش ۴۰ میلیون نسخه هم می‌فروخت

    • Hasan0930 گفت:

      سونی و مایکروسافت بازیهاشون خیلی برای بچه ها مناسب نیستن… می خوای بدی بچه بازی کنه دوساعت فکر می کنی که چه گیمی بدم بازی کنه… چون بازی بچه گونه نباید خشونت داشته باشه و سر قطع شده (( مثل گاد )) ببینه ولی نتندو بازیهاش مثل ماریو کارت و نسخه های مختلف ماریو مخصوص بچه هاست…

      درسته پلی استیشن یک سکبوی زده ولی خوب متای ۷۸ گرفته بازی بچه گانه هست ولی بازی نیست که بچه ها عاشقش بشن….

      باز خوبه این نسل سونی و مایکروسافت متوجه شدن و بازیهای بچه گانه بیشتری نشون میدن.. مثلا تو کنفرانس ای تری ایکس باکس بازی slime rancher 2 و بازی party animals کاملا مناسب بچه ها بود…ولی جفتش انحصار زمانیه و بعد رو سوئیچم میان… البته silme rancher 2 فقط برا نسل بعد میومد (( نمیدونم چرا ))

      اون طرف پلی استیشن هم کنا و سکبوی و باگزنکس رو داره ولی اینا در حد ماریو نیستن…

      یکی از دلایل موفقیت دیگه سوئیچ همه تمرکز روی بازیهای خانوادگی هست مثل animal crossing که فیل اسپنسر و جیم رایان هم متوجه شدن که چقدر بازی های خانوادگی مهمه حتی فیل اسپنسر تو مصاحبه هاش گفته بود بازی خانوادگی کم داریم…

      پلی استیشنم استودیوی team asobi رو به همین خاطر گسترش داد… کار استودیوی تیم آسوبی در برنامه های کلی پلی استیشن ساخت بازیهای خانوادگی هست و به خاطر موفقیت در astoro’s playroom و asro’s robot بود…

      خلاصه اگه رو همین دو مقوله سونی و مایکروسافت تمرکز بیشتری داشته باشن قطعا کمی از محبوبیت نتندو خواهند کاست..

      دلایل موفقیت نتندو چیزای دیگه ام هست مثلا قابل حمل بودن و چیزای دیگه…
      ربطشم به کامنت دوستمون بازی ماریو کارت بود که خواستم در موردش توضیح بدم…

  • اینسامیناک حدود ۵۵۰ نفر کارمند دارد اینقدر بازی تولید می کند و هر سال بازی عرضه می کند و همشون هم سیستم سلر هستند ، سونی به نظرم باید بودجه خیلی زیادی به اینسامیناک بده اینا ۷۰۰_۸۰۰ کارمند داشته باشند تا تعداد بازی رو همزمان با کیفیت بالا ببرند . هیچ استودیو سونی به اندازه اینسامیناک پر سود نیست درآمد سالانه این استودیو بیش از ۵۶۰ میلیون دلاره ، در هنگام عرضه اسپایدر من ۱ که تا ۸۸۰ میلیون دلار هم درآمد داشت

    • انسان گفت:

      سلام بر کرانچ .
      تأیید لطفاً

      • شما انگار خبر نداری اینسامیناک جزو ۵۰۰ کسب و کار آمریکایی است که دارای محیط کار پویا و سالم به دور سختی بیش از حد کار ( کرانچ) و تبعیض نژادی و جنسیتی است . به علاوه اسم اینسامیناک هم به ماهیت استودیو می خورد اینسامیناک یعنی بی خوابی و از عرضه مدام و سالانه بازی توسط این استودیو می شود فهمید که واقعا خواب ندارن ولی با مدیریت درست و بودجه و امکانات و تجهیزات مناسب و به روز، بدون کرانچ توانستن به این سطح از موفقیت تجاری و هنری دست پیدا کنند

    • Arno گفت:

      اینسامیناک باید میلیون ها دلار بخاطر مجوز اسپایدر من به مارول پرداخت کنه و اونا سودشون یه حدی عبور نمیکنن – بازیای اورجینال خودش زیاد پرفروش نیستن همین Ratchet & Clank هفته پیش تو جدول نبود مجبور شد تخفیف بزنه با اینکه تازه عرضه شده تا برگرده به ۱۰ تا اول.

      • اشتباه نکن در هنگام قرارداد مشترک سونی _ دیزنی در دنیای فیلم و سریال ای پی بازی های AAA دنیای اسپایدرمن به سونی داده شد و حدود ۲۰ درصد سود را کسب می کنند ولی خودشون هم در ساخت آن نظارت دارن و نویسندگان اونا و اینسامیناک رو داستان اسپایدرمن کار می کنند و بر عکس رچت تازه عرضه شده و تخفیف نخورده با افزایش فروش پلی استیشن فایو میزان فروش آن بالا و پایین می رود

  • دوستان gta vi رفت برای ده سال دیگه :rotfl:

  • mugiwara07 گفت:

    بعضیا : وای راکستار چرا gta جدید معرفی نمیکنه اه
    راکستار : چرا وقتی V بعد هشت سال داره انقد میفروشه باید نسخه جدیدو بدم ؟
    حکایت gta مثل این میمونه که از یه فرنچایز یه نسخه عرضه شه و شیش ماه بعد نسخه جدیدش بیاد و این کار از نظر فروش حرکت داغونیه و هیچکس انجام نمیده ولی حالا اینجا اعداد یکم فرق دارن و فاصلمون هشت ساله :laugh:
    جمله های سنگین و کنایه ای بیخیال در یک کلام تا وقتی که انقد v میفروشه منتظر vi نباشین . تازه هرچی مردم تشنه تر gta جدید میشن فروشش هم بیشتر سر به فلک میکشه

  • Star1 گفت:

    Mario Kart 8: Deluxe خیلی پرطرفداره بیشتر بخاطر مولتی پلیر جذابش.
    عجیب که از این بازیای ریسینگ فانتزی معروف Mario Kart 8: Deluxe و Crash Team Racing Nitro-Fueled نسخه ویندوز ندارن و فقط Team Sonic Racing رو استیم عرضه شده 😕

جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ F1 2021 متوقف میشود- گیمفا