اطلاعات قرارداد پلی استیشن و فرام سافتور برای یک انحصاری
اطلاعات قرارداد پلی استیشن و فرام سافتور برای یک انحصاری
اطلاعات قرارداد پلی استیشن و فرام سافتور برای یک انحصاری
اطلاعات قرارداد پلی استیشن و فرام سافتور برای یک انحصاری

شایعه: جزئیاتی از قرارداد میان پلی استیشن و فرام سافتور برای یک انحصاری جدید

محمد حسین کریمی
۱۷:۴۷ ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
اطلاعات قرارداد پلی استیشن و فرام سافتور برای یک انحصاری

مدتی پیش این خبر را منتشر کردیم که بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی چندین منبع معتبر، استودیوی فرام سافتور (From Software)، خالق سری Dark Souls و بازی Bloodborne، بر روی یک انحصاری پلی استیشن کار می‌کند. حال جزئیات بیشتری پیرامون این قرارداد منتشر شده است.

این گزارش ابتدا از سوی منبعی با نام HazzadorGamin منتشر شد که اصولاََ شایعه‌های مختلف را بازتاب می‌دهد، اما نکته‌ی قابل توجه این است که اِد شپشال (Ed Shpeshal)، منبع داخلی معتبر ایکس‌باکس، این توییت را تایید کرد. وی در زمان گزارش خبر قبلی متذکر شد که قصد داشته است در پادکست بعدی ایکس‌باکس‌اِرا (XboxERA) پیرامون آن صحبت کند. دیشب این پادکست برگزار شد و شپشال اطلاعات زیر را به اشتراک گذاشت:

  • بازی بعدی فرام سافتور در انحصار پلی استیشن ۵ قرار خواهد داشت و مدتی است که مراحل توسعه را در کنار Elden Ring طی می‌کند. بازی در دست ساخت یک آی‌پی (IP) کاملاََ جدید بوده که متعلق به سونی است و به هیچ وجه ارتباطی با Bloodborne نخواهد داشت.
  • این همکاری دقیقاََ مشابه قرارداد Bloodborne و Demon’s Souls خواهد بود، به شکلی که XDEV Japan برای توسعه‌ی آن به فرام سافتور کمک می‌کند. XDEV Japan شامل بخش عظیمی از کارکنان استودیوی تعطیل شده‌ی Japan Studio می‌شود.
  • این اثر یک بازی سولزلایک واقعی خواهد بود. به هیچ عنوان شباهتی به Sekiro ندارد و حتی از Elden Ring هم بیشتر سولزلایک خواهد بود.
  • فرام سافتور بازی جدیدی از سری Armored Core نیز در دست ساخت داشته است، اما به دلیل عدم تمرکز کافی بر روی آن و مشکلات کارگردانی، در حالت تعلیق قرار دارد و شاید بعدها مراحل ساخت آن ادامه پیدا کند. در حال حاضر استودیوی فرام سافتور به سختی بر روی پروژه‌ی انحصاری پلی استیشن کار می‌کند. آقای هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) مستقیماََ این پروژه را کارگردانی می‌کند.
  • عنوان Elden Ring تقریباََ آماده است و تاخیر نخواهد خورد.

بازی Elden Ring در تاریخ ۱ بهمن ماه ۱۴۰۰ (۲۱ ژانویه ۲۰۲۲) برای ایکس‌باکس سری ایکس/اس، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵ و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اطلاعات قرارداد پلی استیشن و فرام سافتور برای یک انحصاری
اطلاعات قرارداد پلی استیشن و فرام سافتور برای یک انحصاری
اطلاعات قرارداد پلی استیشن و فرام سافتور برای یک انحصاری
اطلاعات قرارداد پلی استیشن و فرام سافتور برای یک انحصاری
اطلاعات قرارداد پلی استیشن و فرام سافتور برای یک انحصاری

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Witcher گفت:

    به هرحال هرچی باشه شاهکار خواهد شد

  • ای خدا کل فرام سافتور شایعس که

    یه بار شایعه میاد الدن رینگ تاخیر خوردع یه بار میگن امادس

    یه بار میگن تو فلان مراسم امادس یه بار میگن نیست

    یه بار میگن فرام داره واسه مایکرو بازی میسازه یع بار میگن سونی

    • شایعه‌ها ۹۰ درصدشون منبع معروفی ندارن. نمونش شایعه‌ی ساخت بازی انحصاری برای مایکروسافت. که داخل ردیت منتشر شده بود.
      شپشال منبع نسبتاََ معتبریه اما نه در حد جیسون شرایر یا حتی گراب.
      وقتی یک بازی کامیونیتی منسجم داره و برای دو سال سکوت اختیار می‌کنه به صورت خودکار هر کسی یه شایعه از خودش درست میکنه توی ۴chan و reddit به اشتراک میذاره. شایعه‌های تاخیر elden ring از سوی منبع مشهوری منتشر نشدن و اونایی هم که از سمت این منابع به اشتراک گذاشته شدن به تاخیر داخلی اشاره داشتن که همه‌ی استودیوها از این تاخیرها دارن، بعضی وقتا به بیرون درز پیدا می‌کنه و بعضی وقتا خیر.

      وقتی شایعه‌ای منتشر میشه، اولاََ ببینید منبع چه شخصی هستش و سابقه‌اش رو چک کنید. دوماََ با واقعیت‌ها و اخبار رسمی مقایسه‌ کنید. به طور مثال این که Elden Ring آماده‌اس یا نه رو میشه بررسی کرد، چون داخل یکی از مصاحبه‌های رسمی، میازاکی گفته بود که به شدت اطمینان داره Elden Ring به تاریخ اعلام شده میرسه. مشخصه که پروژه آماده اس. این موضوع احتمال صحیح بود شایعه رو بالا میبره.

      در کل فرام سافتور از دسته استودیوهایی هستش که درست همانند اکثر تیم‌های ژاپنی، اطلاعات زیادی ازشون لو نمیره و در ۹۰ درصد مواقع شایعه‌ها تصورات ذهنی یک سری طرفدار هستن. فرام سافتور فقط ۱ منبع داخلی معتبر داره که تا به حال اشتباهی نداشته به نام Omn1potent. این منبع مستقیماََ داخل این استودیو منبع اطلاعاتی داره حتی یک سال قبل از رونمایی از گیم‌پلی جزئیات رو با دقت فاش کرده بود، قبل از رونمایی رسمی در مورد Sekiro صحبت کرده بود. بقیه گزارش‌ها از جمله این گزارش رو باید ۵۰ ۵۰ در نظر گرفت. البته چون منبع این گزارش سابقه‌ی خوبی داشته میشه ۵۰ ۵۰ در نظر گرفت.

  • آقا محمد حسین بنظرت چرا با محبوبیتی که بلاد داره فرام سافتور بلاد ۲ رو نمیسازه
    اصن شایعه بوده یا هست که بلاد ۲ قراره ساخته بشه؟

    • فرام سافتور یک استودیوی به شدت ایده‌پرداز هستش. این اتفاق اخیراََ با sekiro شدت پیدا کرده و در گذشته و قبل از میازاکی هم همینطور بوده، پروژه فان و ترسناک هم داشتن اکثرا هم سیکوئل نداشتن. خالقان، کاگردانان و ایده‌پردازان استودیو کلی ایده مطرح می‌کنن که نمیشه این ایده‌ها رو داخل یک پروژه اعمال کرد و از اونجایی که داخل بازی های فرام سافتور تم در گیم‌پلی تاثیرگذار هستش، نمیشه داخل یک فرنچایز این ایده‌ها رو اجرا کرد و هر کدام باید امضای خودشون رو داشته باشن.
      از طرفی مدیر استودیو، میازاکی، بارها گفته Original IP رو به ادامه (Sequel) ترجیح میده چون دست کارگردان رو باز میذاره و اعمال ایده رو محدود نمیکنه. الآن اگر فرام سافتور بخواد Bloodborne 2 رو بسازه باید یه سری استاندارد رو رعایت کنه و یه سری محدودیت داره. اگرچه مطمئناََ سودآوری بیشتری داره و در هر صورت یه سری تغییرات میشه اعمال کرد، اما مثلاََ نمیشه سرعت مبارزات رو کُند کرد یا در حد سکیرو افزایش داد. تم و فضاسازی باید مشابه بازی اول باشه باس‌ها باید از یک دیزاین مرتبط پیروی کنن. حالا اگر دیزاینرها و کسانی که نقش ایده پردازی رو بر عهده دارن ذهن خلاقی داشته باشن و به طور مداوم دنبال اجرای ایده‌های مختلف باشن، نمیتونن با sequel کنار بیان.
      بازی‌های فرام سافتور ماهیتی دارن که با تغییرات کوچک، به طور کلی پروژه رو تغییر میدن. این تغییرات کوچک جایی از ساختار اثر اعمال میشن که امضای بازی‌ها هستن. یه مثال بزنم: بلادبورن به طور کلی یک اثر سولزلایک هستش که شاید با دیدن گیمپلی شخصی که بازی رو تجربه نکرده فکر کنه یک دارک سولز دیگه داره به نمایش در میاد، اما وقتی بازی رو تجربه کنی متوجه میشی با تغییر کوچک در ساختار یعنی حذف Shield و سریع‌تر کردن گیم‌پلی بازی، یک اثر کاملاََ متفاوت با امضایی متفاوت به وجود آمده.
      الدن رینگ هم به نظر میرسه با همین روش به بازی متفاوتی تبدیل شده، افتادن از ارتفاع خط سلامتی رو خیلی کاهش نمیده. سیستم مبارزات با skillها منعطف شدن و بر اساس صحبت های میازاکی، نقش استامینا کمرنگ شده و بیشتر روی مبارزات سرعتی تمرکز کردن.
      داخل Sekiro هم پاسچر وارد سیستم مبارزات شد و تاثیر جاخالی دادن به شدت کاهش یافت. (تغییر ساختار برای بار سوم)
      حالا با توجه به این سه مثالی که زدم، اگر فرام سافتور هدفش این باشه که داخل پروژه‌ی بعدی خودش این پارامترها و ساختارها رو دوباره تغییر بده و چیز جدیدی عرضه کنه نمیتونه پروژه‌ای به اسم Bloodborne 2 عرضه کنه چون امضای این پروژه به طور تمام عیار چیز دیگری بود (برای فرام سافتور تغییرات داخل ساختار گیمپلی و رسیدن به یک فرمول جدید حکم یک تجربه تازه رو داره نه تغییر تم مثل بازی های یوبیسافت).

      با این که بلادبورن بهترین بازی نسل هشتم بود برای من، شخصاََ ترجیح میدم پروژه‌های جدید با تم‌ها، ایده‌ها و ساختارهای متفاوت ببینم. Bloodborne یک بازی شاهکار بود و خاطرات خوشی رو رقم زد، اما ترجیح میدم ریسک کنن و ما از ذهن باز و خلاقی که اعضای استودیو دارن استفاده کنیم و پروژه‌های جدیدی ببینیم. اینم بگم که میازاکی تنها شخص مهم این استودیو نیست، فرام سافتور به طور کلی از تیمی به شدت خلاق تشکیل شده. طراح گیم‌پلی این استودیو ، ماسارو یامامورا، یک نابغه‌ی به تمام معناست که بر روی بلادبورن و سکیرو کار کرده. یا به طور مثال خانوم یوکی کیتامورا کامپوزری خارق‌العاده‌اس. کاش بیشتر طرفداران کل استودیو رو ستایش میکردن که شامل میازاکی هم میشه در هر صورت.

  • Artorias گفت:

    هنوز تو حسرت بلادبورنم و قراره یه انحصاری دیگه بیاد 🙁

  • @alistar گفت:

    حالا چرا همش میگه بلاد بورن ، اقای کریمی به نظرتون ممکنه دیمنز سولز ۲ باشه ؟ یا واقعا ای پی جدیده ؟

  • wildhunt گفت:

    هرچی سولزلایکتر باشه برای من یکی شاهکارتره!
    لامصب فرام سافتور هرچی میده بیرون عشقه خالصه :inlove:
    روزها بعد از اینکه Bloodborne و Dark Souls هارو تموم کردم توی اینترنت دنبال داستان هاش که بعضا نفهمیده بودمشون میگشتم و میخوندمشون.

  • MahyarMsm گفت:

    پسر این محشره!
    فرام یه بازی شاهکار دیگه میسازه اونم برای ps5!
    با سخت افزار های الان و ویژگی های دوال سنس عجب چیز معرکه ای بشه :chic:
    حقیقتا الان خیلی خیلی خوشحالم :laugh:
    با اینکه شایعه اس ولی همینش هم قشنگه تازه احتمالش هم زیاده :inlove:

  • امیدوارم برای پی‌سی هم منتشر بشه. کاش بلادبورن هم بیاد روی پی‌سی. از مورد انتظارترین‌هاست برای من.

  • Dracula گفت:

    فرام سافتور تا به حال ناشر ۳۲ بازی انحصاری برای کنسول های PlayStation بوده به عبارت دیگه ۷۰ درصد بازی های این شرکت انحصاری اکوسیستم PlayStation بودند

    تا جایی هم که یادم میاد سر خلق عنوان Demon Souls یک قرداد بستند که ۳ بازی سولزبورن دیگه نیز به صورت انحصاری برای PlayStation باید ساخته بشه که یکی از اون ها عنوان Bloodborne بوده و ۲ عنوان دیگه هنوز مونده و معرفی نشدند

  • Mateus گفت:

    “”XDEV Japan شامل بخش عظیمی از کارکنان استودیوی تعطیل شده‌ی Japan Studio می‌شود””
    .
    گویا حرف های من درباره استودیو ژاپن درست بود 🙂 😉

  • darkwarrior گفت:

    شاهکاری طوفانی بس خیره کننده درراه است ک قطعا دلیلیست برای خرید پلی استیشن ۵

  • ...Eternal... گفت:

    تو حسرت بلاد ۲ سوختیم و ساختیم ولی بازم به هر حال هر بار فرام سافتور بازی ای معرفی کنه من هایپم می‌چسبه به سقف فرقی نداره چی باشه، این استودیو و همینطور شخص میازاکی ثابت شدن

  • Hasan0930 گفت:

    هرچی از فرام سافتور رسد نیکوست…
    بلادبورن ریمستر هم قعطیه و تو کنفرانس بعدی پلی استیشن معرفی خواهد شد…

    این نسل پلی استیشن خیلی رو سولز لایک سرمایه گذاری کرده و یک جورایی پلتفرم اصلی سولز حساب میشه چون برخی از بازی های سولز انحصارشه…

    ولی جان ما بزار فرام سافتور مولتی بمونه.. بهش کار نگیر…

  • ERFAN103079 گفت:

    مبارک فناش :yes:
    آقا بخدا ما هم سعی میکنیم بازی های استاد رو تجربه کنیم ولی باور کنید انقدر سخته که نمیشه باور کنید فلان بازی ۲ ساعت میشنم پاش ۳۰ یا ۴۰ درصدو میرم ولی بازی مثل دارک سولز ۳ رو ۴۰ ساعت وقت گذاشتم تا همون شوالیه طلایی یک پرچم قرمزم داره رو بکشمش ولی انصافا تجربه خوبی بود 😀

  • اسپم :
    یه کاربری به اسم spencer is god که احتمالا همون علی پاوره هیلو رو داره اسپویل می‌کنه اگه این کامنتو میخونه یادش باشه که هرایزن و گاد آف وار جدید هنوز منتشر نشدن

  • Black Knight گفت:

    “این اثر یک بازی سولزلایک واقعی خواهد بود. به هیچ عنوان شباهتی به Sekiro ندارد و حتی از Elden Ring هم بیشتر سولزلایک خواهد بود.”
    یا حضرت هایپ :inlove:
    فقط اگه واقعی باشه رسما یه دلیل دیگه برای خرید PS5 جور میشه
    ولی از اونجا که چند تا اینسایدر این حرف رو زدن و شپشال هم نسبتا خبر هایی که کار کرده معتبر و درست بودن احتمالش هست بخصوص اینکه خود سونی هم چند وقت پیش بخشی از سهام شرکت مادر FromSoftware یعنی Kadokawa رو خرید و از اونطرف هم سونی کم با FromSoftware سر ساخت انحصاری همکاری نداشته و تقریبا ۳۲ بازی انحصاری برای PS ساختن و از اونجایی که سونی هم ریمیک Demon’s Souls جزء لاین آپش بود نشون میده چه قدر این ژانر براش اهمیت داره بخصوص با حرف های یوشیدا موقع معرفی ریمیک Demon’ Souls !
    به هر حال امیدوارم زمانی که اومد با یه شاهکار دیگه رو به رو بشیم

  • Eternal Man گفت:

    خدایی اینا چرا غیر از سبک سولزلایک بلد نیستن چیز دیگه ای بسازن؟ حتی الدن رینگ هم در نهایت منو ناامید کرد – نسبت به هابپی که پشتش بود ، تریلرش هیچ جهشی رو نشون نمی‌داد ؛ بگذریم که از حیث گرافیکی هم ناهمگن بود و‌ تو بعضی صحنه ها یاد دارک سولز یک مینداخت آدمو‌ – امیدوارم این یکی یه چیز جدید داشته باشه

    • ShinjiMikami گفت:

      خوب آخه داداش مثلاً چی باید بسازن خارج از سبک و حیطه ی خودشون.؟ اول که الدن رینگ باید ساخته میشد چون این عنوان تمام آثار و شاخه های پیشین رو درون خودش جمع آوری کرده و از چند چیزه دیگهم الهام گرفته پس پیشنهادم اینه که تا بازیش نکردی قضاوتش نکن، بعد اینکه خوده جناب کریمی هم قبلا به این نکات اشاره کرده بود که آثاره فرام سافتور کالبدشون با طراحی هنری خلاصه میشه و اینجور نیست که هربار اثری گرافیکی تر ازشون ببینیم اونا سعی بر این دارن که اصالت رو حفظ کنن. الدن رینگ قطعا عنوانی موفق و بی بدیل خواهد شد و البته
      آخرین عنوان با تم و طراحی های سولز و بعد از اون دیگه فقط باید منتظره چیزهای جدید باشیم از این شرکت.. ولی
      یقیناً چیزی خارج از حیطه ی خوده آثار و سبک نخواهیم دید حتی با تفاوتی خارج از قرون وسطایی و کهن

    • Artorias گفت:

      اگه فرامسافتور مادر سولزلایک ها سبکشو تغییر بده اون وقت کی بهترین سولزلایک بسازه ؟

      استودیو های دیگه ای هستن که سبک های مختلفی دارن..میتونی اون ها رو بازی کنی…

  • Mahdi Sam گفت:

    سخته بین بین فرام و بتسدا انتخاب کردن، ولی بهرحال PC همیشه تنها گزینه منه، چرا؟ چون دست از استراتژی نمیشه کشید، سولز لایک تو Xbox میاد، سندباکس تو PS میاد، ولی استراتژی رو فقط تو PC می‌تونم پیدا کنم

اطلاعات قرارداد پلی استیشن و فرام سافتور برای یک انحصاری