گزارش مالی استودیوی Remedy منتشر شد؛ احتمال در دست ساخت قرار داشتن Alan Wake 2
استودیوی فنلاندی رمدی انترتینمنت (Remedy Entertainment) به تازگی گزارش مالی نیمهی اول سال ۲۰۲۱ خود را منتشر کرده است که خبر از عملکرد بسیار خوب این شرکت میدهد.
در جدیدترین گزارشات منتشر شده از سوی شرکت رمدی انترتینمنت، در کنار عملکرد مالی این شرکت که گفته شده است در بهترین حالت خود از آغاز تأسیس این استودیو قرار دارد، نگاهی به آمار بازی محبوب Control، عناوین در دست توسعهی مرتبط با این فرنچایز و همچنین دیگر پروژههای در حال ساخت این استودیو انداخته شده است.
در ابتدا به اطلاعات مرتبط با عنوان Control میپردازیم. بر اساس این گزارشات، اولین نسخه از فرنچایز Control که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و توانست واکنشهای بسیار خوبی از سوی منتقدین و بازیبازان دریافت کند، تا پایان نیمهی اول سال میلادی ۲۰۲۱ توسط بیش از ۱۰ میلیون بازیباز تجربه شده است که رقم بسیار خوبی برای اولین نسخه از یک مجموعه محسوب میشود. بر اساس گزارشاتی که در گذشته از سمت استودیوی رمدی انترتینمنت منتشر شد، بازی Control تا پایان سال ۲۰۲۰ توسط بیش از ۲ میلیون بازیباز تجربه شده بود که بخشی از این جهش عظیم در شش ماه ابتدایی سال ۲۰۲۱ میتواند به در دسترس قرار گرفتن این اثر بر روی سرویس پلیاستیشن پلاس (PlayStation Plus) مرتبط باشد.
این استودیو همچنین اعلام کرده است که مشغول توسعهی نسخهای از فرنچایز Control با بودجهای بسیار بیشتر نسبت به نسخهی اول است که احتمال میرود مربوط به دنبالهی اصلی نسخهی ابتدایی باشد که البته هنوز در مرحلهی ایدهپردازی قرار دارد. همچنین مدتی قبل بود که استودیوی رمدی انترتینمنت اعلام کرد با همکاری کمپانی ۵۰۵ گیمز (۵۰۵ Games) مشغول توسعهی اثری تحت عنوان Condor بوده که در جهان مجموعهی Control قرار داشته و عنوانی آنلاین کو-آپ (Co-op) محور است که در این گزارش اطلاعات چندانی از وضعیت توسعهی آن منتشر نشده است.
بخش داستانی بازی شوتر اول شخص CrossfireX نیز به خوبی در حال پشت سر گذاشتن مراحل توسعه است و به بخش آزمایش گیمپلی توسط اعضای داخلی و خارجی استودیو رسیده است. در گزارشات آمده است که انتظار میرود در سال جاری میلادی شاهد عرضه شدن این اثر باشیم.
در پایان نیز آمده است که استودیوی رمدی انترتینمنت با همکاری کمپانی اپیک گیمز (Epic Games) مشغول توسعهی یک پروژهی تریپل اِی (AAA در صنعت بازیهای ویدئویی به پروژههایی با بودجهی توسعهی بالا گفته میشود) است که با قدرت در حال پشت سر گذاشتن مراحل توسعه است و بر اساس شایعات مربوط به عنوان Alan Wake 2 میشود. آقای جف گراب (Jeff Grubb)، از فعالان صنعت بازیهای ویدئویی نیز مدتی قبل و پیش از انتشار جدیدترین گزارشات مالی استودیوی رمدی انترتینمنت، اعلام کرده بودند که احتمالاً اولین همکاری این استودیوی فنلاندی و کمپانی اپیک گیمز، مربوط به ساخت دنبالهی بازی Alan Wake میشود.
نظر شما در خصوص عملکرد استودیوی رمدی انترتینمنت در سالهای اخیر چیست؟ چقدر امیدوار به در دست ساخت قرار داشتن دنبالهی بازی محبوب Alan Wake هستید؟
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- طرفداران GTA 6 حاضرند حتی بیشتر از ۷۰ دلار برای این بازی بپردازند
- چطور میتوان Starfield را به بازی بهتری تبدیل کرد؟
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- کنسول یا PC؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
نظرات
از خفنترین فرنچایزشون که مکس پین باشه که الان دست راکستار بگیر تا آلن ویک که عاشقانه دوستش داشتم تا همین کنترل و حتی ضعیفترین اثرشون کونتوم بریک همه و همه یه الگو خاص و متمایز کننده نسبت به بازیهای دیگر کمپانیها داره.
رمدی قطعا جزو استدیوهای با کلاس و خفن و قدیمی این صنعت هستش که رو اصول خودشون پایبند موندن و امیدوارم همچنان به ساخت آثار با کیفیت و خاصشون ادامه بدن
اپیک نباید توو سیاست رمدی دست ببره و آزادی عملشون رو بگیره
در مورد آلن ویک۲
بچههایی که یکم سنشون بیشتر هستش و سال ۲۰۰۹ آلنویکو تجربه کردن باید بگم باور میکنید که ۱۲ سال از انتظارمون نسبت به عرضهی شماره دوم این اثر گذشته!
برایتفالز…..بری…..سارا….نویسنده بزرگ و مطرح….چراغ قوه…..تاریکی….نور……یادش بخیر
هیچ وقت اون رادیو های تو بازی رو یادم نمیره .که پیرمرده حرف میزد .چه حالی میداد
عالیه
اسپم : ویدیوهایی که از gta 3 ریمسترد پخش شده واقعیه ؟ اگه واقعی باشه پسر عالیه
سالهاست منتظر aw2 هستم. فقط امیدوارم انحصاری نباشه
آیپیش دیگه متعلق به مایکرو نیس، اگه بیاد مولتیه
فروش بازیش ضعیف بود – مایکروسافت امتیازشو واگذار کرد به خود Remedy – اختیارش دست خودشونه
سلام بهتره بگیم که استودیو Remedy این IP رو خرید از مایکروسافت
امیدوارم همیشه موفق باشن این استودیو علاوه بر سطح بالای بازی هاش یک امضای خاصی تو تمام بازی هاش هست که به راحتی میشه تشخیص داد این بازی توسط رمدی ساخته شده ، گیمپلی و گان پلی بازی های رمدی واقعا بی نظیره در کنار بقیه چیزاشون ، کنترل هم که اخرین بازیه منتشر شدشون هست یه تجربه فوق العاده بودم برام مخصوصا یکی از بهترین مرحله های نسل ۸ رو با خودش داره 😎 ( مرحله هتل )
محسن جان، فیزیک فوقالعاده بازی هاش رو مث اینکه یادت رفت بگیا :دی
دقیقا :yes: این فیزیک که اسمش میاد من یاد دوران دبیرستان میوفتم هرگز نتونستم نمره ایی بالاتر از ۵ بگیرم اصلا با فیزیک مخالفم :laugh:
یه استثنا داش که گان پلی کوانتوم بریک بود، مزخرف بود گان پلیش
کوانتوم بریک رو فقط ۲ ساعت بازی کردم متاسفانه فرصت نشد ادامش بدم
بجز گان پلی بازی فوق العادیه بنظرم، از لحاظ داستانی با لایو اکشن هایی که گذاشتن یه تجربه ابر خاص بوجود میاد
با سلام و احترام خدمت جناب آقای مهدى قانعپسند . امیدوارم روز خوبی داشته باشید .
در بخشی از متن به شرح زیر آمده است :
(( استودیوی رمدی انترتینمنت با همکاری کمپانی اپیک گیمز (Epic Games) مشغول توسعهی یک پروژهی تریپل اِی (AAA در صنعت بازیهای ویدئویی به پروژههایی با بودجهی توسعهی بالا گفته میشود) است ))
اجازه بدهید تا در مورد انواع Term های مالی در بازی های ویدیویی صحبت کنم .
بازی AAA به چه بازی ای گفته می شود ؟ و این که آیا ما از Term های دیگری در توصیف هزینه کرد برای بازی های ویدیویی نیز استفاده می کنیم ؟ اگر جواب مثبت است پس سایر Term ها با چه نام و روشی دسته بندی می شوند ؟
AAA به عنوانی گفته می شود که جهت ساخت آن معمولاً بودجه ای معادل ۴۰ میلیون دلار امریکا و یا بالاتر تخصیص گرفته است . معمولاً این روش هزینه کرد از ناشرین نام آشنای صنعت بازی های ویدیویی و سایر ناشرین متوسط همچون ناشر عنوان فوق ( Control ) سر می زند .
اولین عنوانی که با بودجه ی عظیم و بیش از ۴۰ میلیون دلار در تاریخ بازی های ویدیویی ساخته شد عنوان نام آشنای Final Fantasy VII بود که در سال ۱۹۹۷ ساخته و توسط Square Enix منتشر گردید . بازی بازان امروزه می توانند دیداری تازه با ظرفیت های امروزی صنعت بازی های ویدیویی با عنوان فوق داشته باشند که به تازگی Remake شده است .
قابلیت های مشترک عناوین AAA در به کارگیری از تکنیک های پر هزینه ی Cinematic CGI و Orchestral Music و سایر تکنیک های فیلم برداری سینمایی ، می باشد .
در نهایت با شروع نسل هفتم از بازی های ویدیویی کنسولی ، هزینه ی ساخت ایشان نیز افزایش یافت تا جایی که در اواخر عمر نسل هفت عنوانی همچون Grand Theft Auto V هزینه کردی بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار بر روی دست ناشر آن گذاشت .
AAA در دنیای بازی های ویدیویی معنای دیگری نیز داشته و آن به عنوانی گفته می شود که جدای از میزان بودجه ی دریافتی بتواند در سطح وسیع چیزی حدود ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ نسخه و یا بیشتر فروش داشته باشد که البته شامل بازی های Indie نیز می گردد . پس به بیان دیگر می توان خیلی از عناوین NINTENDO را عناوینی AAA دانست حال آن که هزینه ی ساخت آن ها قابل مقایسه با خیلی از بازی ها با بودجه های عظیم نیست .
در یکی از دسته بندی ها با توجه به بودجه ی بازی ها Term ای با عنوان +AAA داریم که معمولاً از آن برای بازی های سرویس محوری همچون COD یا Destiny یاد می شود . این عناوین هزینه ی ساختی مشابه عناوین AAA دارند حال آن که سود حاصل از آن به مرور زمان نه تنها کاهش نیافته بلکه رو به فزونی می رود .
می رسیم به Term ای با عنوان AA . این Term معمولاً متعلق به توسعه دهندگانی با تعداد نفرات پایین ، چیزی حدود کمتر از ۱۰۰ نفر می باشد . این عناوین امروزه معمولاً هزینه ی ساختی کمتر از ۶۰ میلیون دلار دارند . یکی از عناوین مهم در این نوع از Term مالی ، عنوان موفق PlayerUnknown’s Battlegrounds می باشد .
حال می رسیم به Term مالی III که معمولاً این نوع Term به عناوین Indie تعلق داشته . این عناوین معمولاً توسط افراد و شرکت هایی خلق می شوند که قبلاً در ساخت عناوین AAA دست داشته اند و یا برای عنوان خود استانداردهایی در سطح عناوین AAA در نظر گرفته اند . از مهم ترین این عناوین می توان به Hellblade: Senua’s Sacrifice اشاره کرد .
آیا تا به حال چیزی در مورد AAAA شنیده اید ؟
این نوع Term مالی در نسل جدید توسط دو ناشر بزرگ بازی های ویدیویی بر سر زبان ها افتاد که اولین ایشان شرکت مایکروسافت و استودیوی The Initiative بود . علی ایحال عناوین دیگری همچون Beyond Good and Evil 2 نیز از این Term مالی استفاده می نمایند . خیلی از کارشناسان حوزه ی بازاریابی بازی های ویدیویی با Term مالی AAAA موافق نیستند و معتقدند این Term مالی شامل همان عناوین AAA می باشند و مطرح کردن این موضوع صرفاً جنبه ی تبلیغاتی از طرف ناشرین و توسعه دهندگان بازی های ویدیویی می باشد .
امیدوارم با اطلاعات فوق خیلی از بازی بازان بتوانند نحوه ی سیاست مالی ناشرین و استودیوهای بازی سازی را از یکدیگر تمییز داده و در سطح ایشان از آن ها انتظار داشته باشند .
پیروز و پایدار باشید .
تشکر جناب چمنی
لذت بردم از مطالعه نظرتون
امیدوارم همیشه توی کارشون موفق باشن
رمدی بازی هاش یه ایده های خاصی داره و بسیار حرکت های نواورانه ای انجام میده و دلیل محبوب شدنش همین کار هایی که میکنه البته سم لیک رو فراموش نکنیم یکی از دلیل های محبوبیت رمدی سم لیکه
خیلی خیلی منتظر الن ویک ۲ هستم. زمان زیادی گذشته امیدوارم انتظار ها برای نسخه دوم این بازی به پایان برسه و یه نسخه جدید با داستان غنی و پیچش های جدید ببینیم ازش
رمدی فقط کاش رو داستان هاش کار کنه روایتشم جوریه ادم چیزی از داستان نمیفهمه
ولی گیمپلی بازی هاش عالیه.
همون نفهمیدن ا وقایع زیباترش میکنه
البته نمرشم به خاطر همین کم کردن
داش ما رمدی با اون داستان های پیچیده میشناسیم
پیچیدگی اخه زیاد منطقی نیست
یه داستان خوب باشه با پیچیدگی های زیاد قبوله
خاص بودن بازیاش به همین داستانشه اگه بشه مث بقیه آشغال میشن بازیاش
همین به ضررشه
فروش بازی هاش رو ببینی خوبه اما مثل بقیه نیست
اگه فروش ملاکته که بازی های ایندی و ایکس باکس باید برن بقالی بزنن، فروش که همه چیز نیست
تو چرا تو همه کامنت هات به مایکرو تیکه میندازی؟؟
دوم:وقتی گیمپس هست چرا باید برن ۶۰دلار بدن انحصاری مایکروسافت رو که میتونن۱۰دلار بازی کنن بخرن؟؟ دیگه فهمیدیم میخوای ترول بشی حداقل درست ترول کن.
جمله دومتو متوجه نشدم یعنی چی؟ الان همه ایندیا رو گیمپسه؟! فروش چه ربطی به گیم پس داره بابا ، همه بازیا که رو گیم پس نیستن، از لحاظ فروش هم منظورم فقط بازی نیست
باز خوبه من مستقیم ترول میکنم مث تو نمیام ادا آدم خوبا رو در بیارم زیرپوستی ترول کنم
فالوت ۴ آشغاله ؟ رد دد۲ آشغاله؟ گاد آف وار آشغاله؟ فورزا هورایزن آشغاله ؟ و …
لطفاً همینجوری توهین نکنید.
تأیید لطفاً
فکر کنم منظور داداش گلمون اینه که شاید بازیای رمدی اگه یه همچین داستان هایی نداشته باشن بد بشه و اون داستان غنی و عجیبش هست که بازی رو بهتر جلوه میده.
بعدشم کاری به سه گانه گاد ندارم اما نسخه ۲۰۱۸ که خدایی بارلوگ توش کلی پیچش خاص ایجاد کرده بود که ادم ذهنش درگیر میشد
درباره بقیه مثالت هم بگم ایشون اسمی از بازی نیاورد
پیچش های داستانی این چنینی نقطه قوت اصلی بازیای رمدیه ، اگه ورداشته شه همه فضاسازی و گیم پلی و …… بی معنی میشه برای بازی های خودش، کاری به بقیه بازیا ندارم
اگر کاری به بقیه بازی ها نداشتی نمی گفتی که «مث بقیه آشغال میشن بازیاش»
تأیید لطفاً
“اگه بشه مث بقیه، آشغال میشن بازیاش”
کاما رو باید اعمال کنی، البته ذهن هم مریض باشه رو نحوه خوندن تاثیر داره
خوبی ؟
Max Payne
Alan Wake
Control
همشون داستان های خوبی داشتن فقط داستان Alan Wake در حقیقت تو DLCش تموم میشد
Control هم یه مقدار داستانش گنگ بود ولی جالب بود
سم لیک رو هیچوقت دست کم نگیر !
دو سه ساعت نسخه اول رو فقط پلی دادم و میتونم میگم هیچ گیمی انقد با گیم پلیش از نظر روان شناسی روم تاثیر نداشت اونم بدون پیشروی زیاد داخل داستان و فقط با دو سه ساعت اول گیم :yes:
امید وارم واقعی باشه و خودمم بتونم زود تر یکو تموم کنم
Condor
من نمیدونم چرا یاد ابوعلی سینا افتادم