راکستار چگونه می‌تواند عطش مشتاقان GTA VI را کنترل کند؟
راکستار چگونه می‌تواند عطش مشتاقان GTA VI را کنترل کند؟
راکستار چگونه می‌تواند عطش مشتاقان GTA VI را کنترل کند؟
راکستار چگونه می‌تواند عطش مشتاقان GTA VI را کنترل کند؟

راکستار چگونه می‌تواند عطش مشتاقان GTA VI را کنترل کند؟

ابوالفضل مناف زاده
۱۵:۰۳ ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
راکستار چگونه می‌تواند عطش مشتاقان GTA VI را کنترل کند؟

چند سالی تا عرضه‌ی بازی Grand Theft Auto VI فرصت باقی مانده است و در این مقاله قصد داریم تا استراتژی راکستار برای کنترل عطش مشتاقان GTA VI را بسنجیم.

بدون هیچ بزرگنمایی یا مبالغه، Grand Theft Auto V را می‌توان یکی از بزرگترین، محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین عناوین تاریخ صنعت بازی‌های ویدئویی قلمداد کرد. آمار فروش Grand Theft Auto V از زمان عرضه‌ی خود در سال ۲۰۱۳، به طور مداوم در حال افزایش بوده و این موفقیت را می‌توان یک از پدیده‌های عجیب این صنعت پول‌ساز پنداشت. عرضه‌ی این بازی در کنار عناوین دیگری از مجموعه‌ی GTA، دو بازی برای مجموعه‌ی Red Dead Redemtion، عنوان Bully و بازی Max Payne 3، باعث شده‌اند تا استودیوی راکستار (Rockstar) به عنوان یکی از مطرح‌ترین و بهترین استودیوهای تاریخ صنعت بازی معرفی شود.

موفقیت این استودیو و این بازی تنها به Grand Theft Auto V خلاصه نمی‌شود و راکستار با توسعه و پشتیبانی مداوم از عنوان آنلاین و سرویس محور Grand Theft Auto Online، در این زمینه نیز قدم‌های محکم و آینده‌نگرانه‌ای برداشته است تا نسخه‌ی پنجم مجموعه‌ی Grand Theft Auto، بیش از پیش سودآور و محبوب شود. بنابراین، تصور این که روزی راکستار مجبور به خاموش کردن دائمی سرورهای این بازی شود و برای همیشه قید Grand Theft Auto V را بزند، بسیار سخت است اما غیر ممکن نیست. چرا که بالاخره روزی فرا خواهد رسید که Grand Theft Auto VI جا پای این بازی گذاشته و تمرکز راکستار را به خود معطوف کند.

راکستار چگونه می‌تواند عطش مشتاقان GTA VI را کنترل کند؟

مجموعه‌ی GTA، دو بازی از مجموعه‌ی Red Dead Redemtion، عنوان Bully و بازی Max Payne 3، باعث شده‌اند تا استودیوی راکستار (Rockstar) به عنوان یکی از مطرح‌ترین و بهترین استودیوهای تاریخ صنعت بازی معرفی شود.

اما شایعات و گمانه‌زنی‌ها پیرامون بازی Grand Theft Auto VI، مدت‌هاست که در سطح اینترنت در حال گسترش هستند. اکثریت قریب به اتفاق منابع مختلف، لوکیشن این بازی را Vice City گزارش داده‌اند و همچنین قرار است تا شخصیت اصلی Grand Theft Auto VI نیز مونث باشد. البته، تا زمانی که راکستار این اطلاعات را به صورت رسمی تایید نکرده است، باید منتظر ماند و دید که ستاره‌ی راک صنعت بازی‌های ویدیویی چه آشی را برای طرفدارانش پخته است. با این حال، احتمالاً برای گرفتن جواب‌هایمان حداقل باید تا چند سال آتی صبر کنیم و تا آن زمان، راکستار می‌تواند چند پروژه‌ی جانبی برای جلوگیری از ریزش کاربرانش درنظر بگیرد.

ریمستر سه‌گانه‌ی Grand Theft Auto

از Grand Theft Auto به عنوان مجموعه‌ی اصلی استودیوی راکستار یاد می‌شود که در طول دو دهه‌ی گذشته در زمینه‌ی ارائه‌ی تجربه‌ای جهان آزاد پیشرو و محبوب بوده است. این مجموعه راه نوین خود را با Grand Theft Auto III در سال ۲۰۰۱ با کنسول افسانه‌ای پلی‌استیشن ۲ آغاز کرد و پس از آن نوبت به Grand Theft Auto: Vice City رسید تا همانند یک بمب مغز بازی‌بازان را منفجر کند. در ادامه، نوبت به یکی از شگفتی‌های صنعت بازی‌های ویدیویی رسید و Grand Theft Auto: San Andreas آنچنان تحولی در این صنعت دوست داشتنی رقم زد که بعید است که در آینده شاهد اتفاقی مشابه باشیم.

Grand Theft Auto: San Andreas را می‌توان نقطه‌ی عطفی در استودیوی راکستار، عناوین جهان آزاد، بازی‌های تعاملی و حتی در تمامی تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی قملداد کرد که این استودیوی متبحر را به اوج قله‌ی شهرت و ثروت رساند. در مجموع، این سه گانه از عناوین قدیمی مجموعه‌ی Grand Theft Auto علی‌رغم افت کیفیت بصریشان در طول زمان، همچنان می‌توانند بازی‌بازان را به خود جذب کنند و سطح کیفی مکانیزم‌ها و محتوایشان هنوز هم از برخی از عناوین نسل هشتمی بالاتر است. در واقع، چه کسی از عرضه‌ی ریمستر سه‌گانه‌ی Grand Theft Auto ناراحت و عصبانی خواهد شد؟

علاوه بر این، این ریمستر فرضی از سه‌گانه‌ی Grand Theft Auto علاوه بر بازاریابی برای GTA VI، می‌تواند به بازی‌بازان نوجوان کمک کند تا چرایی قرار گرفتن راکستار در جایگاه فعلی‌اش را بهتر درک کنند. از طرفی دیگر، بسیاری از بازی‌بازان تنها Grand Theft Auto V را تجربه کرده‌اند و این مجموعه می‌تواند آن‌ها را به سمت خود جذب کند. حتی کسانی که از دیرباز طرفدار این مجموعه بوده‌اند نیز از عرضه شدن نسخه‌ی ریمستر سه‌گانه‌ی Grand Theft Auto استقبال خواهند کرد و آن را به فال نیک خواهند گرفت.

gta vi

ریمستر فرضی از سه‌گانه‌ی Grand Theft Auto می‌تواند به بازی‌بازان نوجوان کمک کند تا چرایی قرار گرفتن راکستار در جایگاه فعلی‌اش را بهتر درک کنند.

مرحله و شرایطی که راکستار در آن قرار دارد، دقیقاً جایی است که عرضه‌ی نسخه‌ی بازسازی یا ریمستر شده از سه‌گانه‌ی قدیمی و محبوبش می‌تواند مورد استقبال بازی‌بازان قرار بگیرد. بازنگری در عناوین قدیمی و ارائه‌ی یک نسخه‌ی به‌روز شده از آن‌ها می‌تواند به محبوبیت این استودیو بیفزاید. برای مثال، کافی است نگاهی به عنوان Mafia: Definitive Edition بیندازید که علی‌رغم تمامی انتقادات، بازهم کیفیت قابل قبولی از خود ارائه داد و باعث شد تا طرفداران این مجموعه‌ی جهان آزاد مجدداً به پای تجربه‌ی این سه‌گانه بنشینند.

در مجموع، ما از راکستار انتظار نداریم که تمرکز خود را از Grand Theft Auto VI به سمت ریمیک کردن اساسی سه‌گانه‌ی قدیمی GTA و حتی یکی از آن‌ها معطوف کند. اما ارائه‌ی نسخه‌ای قابل تجربه با محتویات به‌روز از این سه بازی می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای سرگرم‌شدن در دوره‌ی Post-GTA VI قلمداد شود. مطمئناً، راکستار نیز منابع مالی و انسانی کافی برای انجام این امر را در خود می‌بیند و با توجه به شایعات متعدد، احتمالاً در آینده‌ای نزدیک می‌توانیم شاهد عرضه شدن نسخه‌ی ریمستر سه‌گانه‌ی Grand Theft Auto باشیم.

نسخه‌ی ریمیک یا قسمت دوم بازی Bully

در حالی که استودیوی راکستار بیشتر به دلیل مجموعه‌ی Grand Theft Auto و سپس با Red Dead Redemption شناخته می‌شود، اما کمتر کسی است که ارزش آی‌پی دیگر این استودیو یعنی Bully را زیر سوال ببرد. این بازی با جنس خاص هیجان و خشونت خود به سادگی در دل طرفداران بازی‌های ویدیویی جا باز کرد و همواره نیز بسیاری از بازی‌بازان برای عرضه‌ی نسخه‌ی بعدی آن لحظه‌شماری می‌کنند. در نتیجه، گزینه‌ی دیگر راکستار برای این مقطع زمانی، توسعه‌ی قسمت دوم بازی Bully است که پیش‌تر نیز آغاز شده بود اما متاسفانه پس از مدتی برای همیشه لغو شد و فرا رسیدن روزی که شاهد عرضه‌ی Bully 2 باشیم، اندکی خوشبینانه است.

با این حال، موضوعی که همچنان می‌تواند منطقی و عملی باشد، بازگشت دوباره‌ی بازی Bully با شکل و شمایلی مدرن است. این بازی که یک نسخه‌ی فرعی بسیار هوشمندانه از Grand Theft Auto است، سعی می‌کرد تا با همان محتوا اما در قالبی متفاوت تجربه‌ای ناب و جذاب را به بازی‌بازان ارائه کند. برای مثال، درگیری‌های خونین با اوباش به وسیله‌ی اسلحه‌ها در Grand Theft Auto، جای خود را در Bully به تیر و کمان‌های دست‌ساز کودکانه و دعواهای معمول نوجوانان با یکدیگر دادند.

همچنین، برای یک بازی نسل ششمی، Bully به شدت توسط ویژگی‌های بصری، فنی، مکانیزم‌ها، شخصیت‌پردازی NPCها و فعالیت‌های جانبی و اصلیِ با کیفیتی محاصره شده بود که البته به دلیل محبوبیت غیر قابل کنترل Grand Theft Auto، نتوانست رضایت راکستار را برای ساخت عناوین بعدی‌اش جلب کند. Bully در طول سالیان گذشته، طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است اما، این طرفداران امروزه به عناوین جهان آزاد مدرن عادت کرده‌اند و اگر قرار باشد تا نسخه‌ی دوم یا ریمیکی برای این بازی ساخته شود، راکستار با چالش‌های مختلفی روبرو خواهد شد.

همانطور که اشاره شد، راکستار به سادگی از پس منابع مالی و انسانی مورد نیاز برای ساخت ریمیک و حتی نسخه‌ی دوم Bully برمی‌آید اما ذات کمال‌گرای این استودیو، ممکن است که احتمال ساخته شدن این عناوین را کاهش دهد. به هر ترتیب، انتظار ما برای Grand Theft Auto V مطمئناً به طول خواهد انجامید و می‌توانیم انتشار نسخه‌ای از بازی Bully در مقطع فعلی را به عنوان کنترل کننده‌ی عطشمان برای این بازی مصرف کنیم.

bully gta vi

Bully به شدت توسط ویژگی‌های بصری، فنی، مکانیزم‌ها، شخصیت‌پردازی NPCها و فعالیت‌های جانبی و اصلیِ با کیفیتی محاصره شده بود که البته به دلیل محبوبیت غیر قابل کنترل Grand Theft Auto، نتوانست رضایت راکستار را برای ساخت عناوین بعدی‌اش جلب کند.

در پایان…

زمان به ما نشان خواهد داد که آیا راکستار واقعاً بازی دیگری جز GTA VI برای ما تدارک دیده است یا خیر. همواره انتظارات برای Grand Theft Auto VI به صورت روزافزون بیشتر می‌شود و حتی کار به جایی رسیده که علاوه بر اینسایدرها، خبرنگاران، بازی‌بازان، کاربران ردیت و شبکه‌های اجتماعی دیگر، نتفلیکس (Netflix) نیز اقدام به لو دادن جزئیاتی از Grand Theft Auto VI می‌کند. صرف نظر از این موارد، برآوردهای تقریبی نشان می‌دهند که Grand Theft Auto VI در سال‌های ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد.

این موضوع بدین معناست که هنوز فرصت زیادی تا دسترسی به یکی از پرجزئیات‌ترین و شاید پرجزئیات‌ترین بازی تاریخ باقی مانده است و راکستار باید به فکر این اختلاف زمانی باشد. در نهایت، راکستار به عنوان استودیویی که چندین و چند آی‌پی مطرح در کارنامه‌ی خود دارد و از منابع مالی و انسانی نامحدودی بهره می‌برد، نباید تنها به Grand Theft Auto Online بسنده کند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

راکستار چگونه می‌تواند عطش مشتاقان GTA VI را کنترل کند؟
راکستار چگونه می‌تواند عطش مشتاقان GTA VI را کنترل کند؟
راکستار چگونه می‌تواند عطش مشتاقان GTA VI را کنترل کند؟
راکستار چگونه می‌تواند عطش مشتاقان GTA VI را کنترل کند؟
راکستار چگونه می‌تواند عطش مشتاقان GTA VI را کنترل کند؟

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

راکستار چگونه می‌تواند عطش مشتاقان GTA VI را کنترل کند؟