گپفا؛ بازی‌های مورد انتظار
گپفا؛ بازی‌های مورد انتظار
گپفا؛ بازی‌های مورد انتظار
گپفا؛ بازی‌های مورد انتظار

گپفا ۴# | بازی‌های مورد انتظار

محمد حسین کریمی
۱۹:۳۳ ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
گپفا؛ بازی‌های مورد انتظار

سلام به همگی، پنجشنبه‌ای دیگر و در نتیجه گپفایی دیگر فرا رسید. در گپفا فرصتی فراهم می‌شود تا با یکدیگر پیرامون موضوعات مختلف پیرامون بازی‌های ویدیویی صحبت کنیم و با رعایت احترام به سلایق یکدیگر نظرات خود را به اشتراک بگذاریم.

سال ۲۰۲۱ می‌توانست به یکی از به یاد ماندنی‌ترین سال‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی تبدیل شود، اما همه‌ی ما می‌دانستیم که تاثیر شیوع ویروس کرونا تازه در سال ۲۰۲۱ حس می‌شود. آثار مختلفی با تاخیر مواجه شدند؛ از پروژه هری پاتر گرفته تا God of War بعدی، Gotham Knights و GhostWire: Tokyo. از طرفی گزارش‌های معتبری وجود دارند که بر اساس آن‌ها باید خود را برای تاخیر Horizon: Forbidden West نیز آماده کنیم. با این وجود، انتظار برای بازی‌ها نیز دوره‌ای جذاب و شیرین به حساب می‌آید.

در چهارمین قسمت از گپفا قصد داریم حول بازی‌های مورد انتظار خود صحبت کنیم.

سعید آقابابایی؛ سردبیر بخش تحریریه

گپفا

۳- Far Cry 6

بازی‌های یوبیسافت به خصوص سری اسسینز و فارکرای، همیشه جایگاه ویژه‌ای در قلب من داشتن و دارن و اگر بخوام در تمام طول حدودا ۳۰ سال بازی کردنم، دو شرکت رو نام ببرم که بیشترین میزان لذت رو از بازی هاشون بردم، بدون شک نام سونی و یوبیسافت با فاصله‌ی زیاد از دیگر کمپانی‌ها در لیست من به چشم می‌خوره. عناوین سری فارکرای همیشه علاوه بر گیم پلی بسیار سرگرم کننده، داستان فوق‌العاده‌ای هم داشتن که معمولا براساس مبارزه با یک شخصیت منفی قدرتمند و پرداخت شده قرار دارن. فارکرای ۶ هم از این قاعده مستثنی نیست و با وجود بازیگر سرشناس هالیوود یعنی Giancarlo Esposito در نقش شخصیت منفی اصلی این بازی، شاهد یک Villain جذاب در این بازی خواهیم بود که پیشروی در داستان رو برای ما لذت‌بخش‌تر خواهد کرد. این بازیگر قهار قبلا تواناییش رو در ایفای نقش یک شخصیت منفی فوق‌العاده در سری بریکینگ بد نشون داده و اگر در عنوان فارکرای ۶ هم متن و محتوای قوی در اختیار او قرار بگیره، می‌تونیم شاهد یکی از برترین شخصیت‌های منفی در دنیای بازی‌ها طی سالیان اخیر باشیم. به هر شکل بازی فارکرای ۶ برای من یکی از مورد انتظارترین عناوین در دنیای بازی‌ها به حساب میاد که مطمئنم مانند تمام عناوین قبلی این سری، ساعات بسیار بسیار زیادی رو در دنیای اون خواهم گذروند و تجربه‌ای لذت‌بخش خواهم داشت.

۲- Next God of War

فرنچایز گاد آو وار یکی از چند فرنچایز محبوب من در تاریخ بازی‌ها به حساب میاد و بازی گاد آو وار ۲۰۱۸ هم یکی از برترین عناوینیه که در طول زندگیم تا به حال تجربه کردم. به همین دلیل هم وقتی نسخه‌ی جدید این سری یعنی God of War Ragnarok معرفی شد و فهمیدیم که باید ماجراجویی‌های کریتوس افسانه‌ای در سرزمین‌های شمالی رو ادامه بدیم، من یکی از خوشحال‌ترین افراد روی کره‌ی زمین بودم! شکی نیست که کوری بارلوگ و تیم قدرتمندش در سانتا مانیکا، کاملا می‌دونن که طرفداران از این بازی چه انتظاری دارن و حالا که عاشقان این سری، تغییرات ساختاری که در نسخه‌ی سال ۲۰۱۸ انجام شده بود رو پذیرفتن، سازندگان فرصت دارن که در  God of War Ragnarok، باز هم کیفیت تجربه‌ی بازی‌باز رو بالاتر ببرن و حتی برخی موارد جدید دیگه هم به گیم‌پلی این بازی اضافه کنن. بدون شک God of War Ragnarok از اون عناوینیه که به تنهایی ارزش خرید کنسول پلی‌استیشن رو داره و اصطلاحا جزو عناوین Console Seller به حساب میاد که البته با توجه به کیفیتی که این سری داره، انتظار کمتری هم ازش نمی‌ره.

۱- Elden Ring

بازی الدن رینگ با اختلاف مورد انتظارترین بازی برای من محسوب می‌شه که مدت‌هاست منتظرشم و واقعا طاقت ندارم برای این که بتونم این عنوان جدید میازاکی رو تجربه کنم. مخصوصا با تریلر گیم‌پلی بی‌نظیری که از این بازی منتشر شد، انتظار برای تجربه‌ی این بازی برای من سخت‌تر شد و به جرات و با اطمینان می‌تونم بگم که این بازی هم یکی از شاهکارهای استاد میازاکی خواهد بود و یکی از کاندیداهای قدرتمند برای بازی سال محسوب خواهد شد. طراحی‌هایی که در تریلر جدید این بازی دیدیم، واقعا شگفت‌انگیز بودن و البته از یک بازی فرام سافتور و میازاکی، انتظاری غیر از این هم نمیره. گیم‌پلی بازی موارد جدیدی رو نسبت به عناوین قبلی این سازنده  داره ولی با توجه به فضاسازی و دنیایی که در تریلر اخیر این بازی مشاهده کردیم، به نظر می‌رسه که همون حس و حال همیشگی بازی‌های هاردکور آقای میازاکی مثل دارک سولز، در این بازی هم وجود خواهد داشت. به هر حال یک نکته برای من کاملا واضحه و اون هم اینه که الدن رینگ یکی از مورد انتظارترین بازی‌هاییه که تا به حال در دوران گیمر بودنم برای انتشار اونها انتظار کشیدم.

  • نکته: جدا از این ۳ بازی که نام بردم، عناوینی مثل Dead Space Remake و Horizon Zero Forbidden West و Diablo 4 نیز جزو موردانتظارترین عناوین برای من در دنیای بازی‌ها به حساب میان. همچنین نسخه‌ی نسل نهمی ویچر ۳ هم وجود داره که فقط برای این در لیست ۳ بازی قرارش ندادم که در اصل یک بازی نسل هشتمیه و دوباره داره منتشر میشه، وگرنه این عنوان قطعا برای من در ۳ بازی مورد انتظار برتر قرار می‌گیره.

محمد حسین کریمی؛ سردبیر بخش خبری

گپفا؛ بازی‌های مورد انتظار

۳- Replaced

بدون هیچ شکی برای من بهترین بازی رونمایی شده در آخرین رویداد بزرگ ایکس‌باکس Replaced بود که چه از نظر طراحی هنری و موسیقی و چه از نظر سیستم مبارزات توانست نظر من را به خود جلب کند. به نظر می‌رسد بازی یک رویکرد جدید را پیش گرفته است. در یکی از مصاحبه‌ها، تیم سازنده‌ی بازی اعلام کرده بود که قصد دارد برای اولین بار سیستم مبارزات انجام شده در آثاری مانند Marvel’s Spider-Man و Batman Arkham را وارد یک اثر دو بعدی کند و به نظرم اگر آن‌ها بتوانند چنین رویکردی را از روش صحیح پیش ببرند، با بازی جذابی روبه‌رو شویم.

۲- Next God of War

انتظارات از نسخه‌ی بعدی سری God of War بالا است. سانتا مانیکا کار سختی را پیش روی خود دارد و برای این که بتواند باری دیگر خود را به همگان ثابت کند، باید مکانیک‌های جدیدی را ارائه دهد و در عین حال از نکات مثبت بازی قبلی نیز بهره ببرد. از طرفی به طور حتم انتظار می‌رود باس‌های جدید و نوآورانه‌ای طراحی شده باشند. به سانتا مانیکا اعتماد دارم و فکر می‌کنم آن‌ها از محدود استودیوهایی هستند که حتی با نشان دادن یک لوگو نیز می‌توانند بازی‌بازان را هایپ کنند.

۱- Elden Ring

Elden Ring اثر جدید استودیوی مورد علاقه‌ی من یعنی فرام‌ سافتور است، اما این تنها دلیل هایپ بنده نیست، بلکه تغییرات برخی ساختارها و همچنین تکامل ژانر سولزبورن است که باعث می‌شود Elden Ring برایم یک پروژه‌ی مرموز و به عبارتی مورد انتظارترین عنوان عمرم باشد. یک بازی دنیای‌باز در قالب نظام فکری میازاکی و اعضای تیم فرام سافتور به طور حتم شباهتی به عناوین دنیای‌باز مطرح مانند Assassin’s Creed نخواهد داشت و این موضوع همیشه حس کنجکاوی را زنده نگه می‌دارد، این که عبارت “دنیای‌باز” در ذهن میازاکی چگونه تعریف شده است و قصد دارد به چه شکل از این روند بهره ببرد. از طرفی فرام سافتور همیشه متفاوت بوده است، لوپ مردن و ریسپاون شدن تفاوت فاحشی داشته و دیزاین مراحل نیز با بقیه بازی‌ها فرق دارد. فرام سافتور پذیرای ریسک است و تفاوت را با آغوش باز می‌پذیرد. در بازی شاهد سوارکاری هستیم، اما انتظار داریم سوارکاری در Elden Ring نسبت به تمامی بازی‌های دیگر متفاوت باشد. در بازی سیستم کرفتینگ و ساخت و ساز آیتم وجود دارد، اما باز هم انتظار می‌رود حداقل در برخی جزئیات خلاقیت‌های عجیب و غریبی نسبت به سایر آثار مطرح در خود داشته باشد. تمامی این تفاوت‌ها و رویکردهای غیر قابل پیش‌بینی بازی باعث می‌شود که انتظارات و یا همان کنجکاوی به حداکثر برسد. جدای از تمامی این موارد، از تریلر و مصاحبه‌های انجام شده با میازاکی این برداشت را دارم که عنوان Elden Ring مجموعه‌ای از نقاط قوت بازی‌های فرام‌ سافتور در طول این ۱۰ سال است. بازی سیستم مبارزات، طراحی باس و فضاسازی‌ای شبیه به Bloodborne دارد، مخفی‌کاری و مهارت‌ها را از Sekiro: Shadows Die Twice قرض گرفته است و نقش آفرینی عمیق و جادوها نمونه‌ای گسترش یافته و غنی شده‌ از سری Dark Souls هستند.

  • احساس می‌کنم Elden Ring اثری بسیار مهم در تاریخ بازی‌های ویدیویی خواهد بود که یک پله ژانر سولزبورن را بالاتر می‌برد. Dark Souls یک تکامل تمام عیار برای Demon’s Souls به حساب می‌آمد و من فکر می‌کنم Elden Ring نقش چنین تکامل و پیشرفتی را برای Dark Souls 3 ایفا کند.

مرصاد قدیری؛ سرپرست بخش خبری

گپفا؛ بازی‌های مورد انتظار

۳- No More Heroes III

دیدن سودا ۵۱ در جایگاه نویسنده و کارگردان برای من کافی بود تا برای تجربه‌ی No More Heroes III لحظه شماری کنم. کسانی که با سبک نویسندگی او آشنایی داشته باشند، می‌دانند که آثار سودا در کنار لحن طنز تاریک خود، دارای مضامین جالبی هم هستند. No More Heroes داستان ترویس تاچ‌داون است؛ یک اوتاکو که پس از رسیدن به رتبه‌ی اول بهترین قاتل دنیا، به یک حس پوچ بودن رسید و از این عرصه کناره گیری کرد. اما بالاخره این ضد قهرمان نمی‌تواند باقی عمر خود را در بازنشستگی به سر ببرد. حمله‌ی موجودات فضایی به زمین، باعث شده است تا ترویس یک بار دیگر شمشیر Beam Katana خود را به دست گرفته و برای سلاخی کردن آماده شود. گیم‌پلی بازی و تکه تکه کردن دشمنان هنوز هم لذت بخش به نظر می‌رسد و به لطف اضافه شدن Death Glove، شاهد اضافه شدن قابلیت‌های بیشتری برای مبارزه هستیم. ترویس چگونه می‌تواند با موجوداتی که سودا قدرت آن‌ها را با ثانوس از کمیک‌های مارول مقایسه کرده است، مبارزه کند؟ خوشبختانه به زودی به پاسخ این سوال خواهیم رسید.

۲- Dying Light 2 Stay Human

بعد از موفقیت بزرگ Dying Light، واضح بود که قطعاً شاهد دنباله‌ی آن خواهیم بود. با این حال، کسی نمی‌دانست که تکلند قصد دارد چه چیز‌هایی را به عنوان بزرگ بعدی خود اضافه کند. برای کسانی که نسخه‌ی اول را تجربه کرده‌اند، Dying Light 2 از هر نظر یک جهش خارق العاده است. این بازی سیستم مبارزه‌ی عنوان اول را بهبود داده و موارد استفاده‌ی بیشتری را برای Grappling Hook در نظر گرفته است؛ تغییرات جالبی را در بخش پارکور اعمال کرده و علاوه بر پر رنگ‌ کردن بیشتر نقش استقامت نسبت به بازی قبل، حالا دارای یک Paraglider هم است. ولی تکلند فقط به گسترش گیم‌پلی Dying Light اکتفا نکرده و بر روی پیاده سازی عناصر نقش آفرینی و ارائه‌ی انتخاب‌های مهم و تاثیر گذار نیز سرمایه گذاری کرده است؛ تا حدی که برخی از انتخاب‌ها عواقبی مثل تغییر جهان بازی را به دنبال خواهند داشت. با این که بازی در حین تولید با مشکلاتی روبه‌رو شده بود، اما همچنان امیدوارم که شاهد یک اثر عالی خواهیم بود.

۱- Metroid Dread

راستش را بخواهید، برای من، ریبوت شدن Metroid Prime 4 یکی از بدترین خبر‌های سال ۲۰۱۹ بود. پس از سال‌ها فروش ضعیف، امیدوارم موفقیت و محبوبیت بالای نینتندو سوییچ بالاخره بتواند سری تحسین شده‌ی Metroid را به جایگاهی که لیاقتش را دارد، برساند. در این فاصله که منتظر عرضه‌ی Metroid Prime 4، در بهترین حالت، در سال ۲۰۲۳ هستم، Metroid Dread قرار است حسابی من را سرگرم کند. بعد از ۱۹ سال، یوشیو ساکاموتو تصمیم گرفته است تا با کمک مرکوری‌استیم، یک ایده‌ ۱۵ ساله‌ی فراموش شده را دوباره زنده کند. Metroid Dread دنباله‌ی مستقیم Metroid Fusion است و ادامه‌ی داستان مجموعه را روایت می‌کند. Samus به قدرت‌های جدیدی دسترسی دارد که گیم‌پلی بازی را بسیار سریع‌تر کرده‌اند. البته این بار Samus قرار است با دشمنانی تقریباً شکست ناپذیر مبارزه کند که مدام در حال تعقیب او هستند. با در نظر گرفتن Metroid Prime 4 و Metroid Dread، به نظر می‌رسد که این سری وارد یک عصر جدید شده است و من برای آن بسیار هیجان زده‌ام.

محمد کرامت فر؛ نویسنده تحریریه

گپفا؛ بازی‌های مورد انتظار

۳- Back 4 Blood
در اولین مورد دوست دارم به بازی سرگرم کننده‌ی Back 4 Blood بپردازم که امید دارم مرا ببرد به آن حس و حال دوران جذاب نسل هفتم، و زمان‌هایی که صرف دو نسخه‌ی زیبای Left 4 Dead با دوستانمان می‌کردیم. قرار داشتن این بازی از روز عرضه بر روی گیم پس هم خبر خوشحال‌کننده‌ای است و باتوجه به تماما آنلاین بودن این بازی، این مهم می‌تواند خیالمان را از نظر تعداد کاربران فعال آن راحت کند.

۲- Elden Ring

مورد دوم برای من بازی مورد انتظار Elden Ring است که از زمان عرضه‌ی تریلر اولیه و خبر همکاری استاد میازاکی با جرج آر. آر. مارتین در ساخت این اثر، همگان را چشم انتظار خود ساخته بود. برای دیدن و مبارزه با باس‌‌های متنوع بازی جدید آقای میازاکی و exploration در دنیای پهناور این عنوان، بیش از حد تصور لحظه‌شماری می‌کنم.

۱- Next God of War

تا این‌جای کار، به نظر می‌رسد ما نسل جذابی را در پیش خواهیم داشت و وعده‌های سازندگان، گویای عرضه‌ی عناوین مختلفی هستند که برای تمام سلایق رضایت‌بخش خواهند بود.
از بین عناوین تا به امروز معرفی شده، بنده بیشتر از همه چشم انتظار نسخه‌ی جدید گاد او وار هستم، چراکه God of War 2018، یکی از بهترین تجربه‌‌های گیمینگ من در نسل هشتم بود و خدا می‌داند چند ساعت در realmهای مختلف این بازی زمان صرف کرده و لذت برده‌ام.

علیرضا کریم‌خان زند؛ خبرنگار

گپفا؛ بازی‌های مورد انتظار

۳- Overwatch 2
من همیشه آدمی بودم که بازی‌های آفلاین و داستان دار تنها انتخابم بودند و اعتقادی به بازی آنلاین نداشتم، ولی این بازی در زمان انتشار نظر من رو کاملا تغییر داد. خلاقیت و تنوعی که در طراحی تک‌تک شخصیت‌های این بازی به خرج داده شده بی‌نظیر بود. متاسفانه بلیزارد طی دو سال اخیر تا حد زیادی من رو ناامید کرد. اما با این وجود نمی‌تونم این واقعیت رو انکار کنم که Overwatch اولین بازی آنلاینی بود که تونست نظرم رو جوری به خودش جلب کنه که ۳ سال کامل مشغول جابه‌جا کردن Payload بودم. با وجود تمام اشتباهاتی که این شرکت در بالانس کردن بازی طی ۲ یا ۳ سال اخیر داشته، اما شاید هنوز هم جای امید برای Overwatch 2 باشه.

۲- Atomic Heart
وقتی تریلر این بازی رو برای اولین بار دیدم واقعا عاشق طراحی محیطش شدم. حس می‌کردم جوّ دنیای Bioshock رو با Fallout 4 بخصوص بسته الحاقی Nuka World ترکیب کردند ولی در عین حال اتمسفر بازی کاملا منحصر به فرده و فقط با خودش قابل مقایسه است. ۲ چیز همیشه باعث این شده که یک بازی رو بدون فکر کردن پیش خرید کنم: یکی خاص و ریسک پذیر بودن بازیه که کاملاً در مورد Atomic Heart صدق می‌کنه و مورد دوم رو در انتخاب اول بهش اشاره می‌کنم.

۱- Elden Ring
و اما مورد دومی که خیلی به هایپ شدنم برای یک بازی کمک می‌کنه اینه که بازی توسط استودیویی ساخته بشه که قبولش دارم. به عنوان کسی که به غیر از Demon’s Souls و Bloodborne تک‌تک بازی‌های این کمپانی رو بار‌ها و بار‌ها رفته و از روی عصبانیت موقع مبارزه با Sister Friede سه بار Dark Souls 3 رو پاک کرده و فردای اون روز دوباره نصبش کرده باید بگم که بدون شک مورد انتظارترین عنوان برای من Elden Ring ئه.

ابوالفضل مناف زاده؛ خبرنگار

گپفا؛ بازی‌های مورد انتظار

۳- Starfield
اگر بتسدا تا امروز سعی می‌کرد تا اطلاعات و جزئیات بیشتری از گیم‌پلی این بازی به نمایش دربیاره، قطعاً این بازی در صدر جدول موردانتظارترین بازی‌ها قرار داشت. اما باز هم به واسطه‌ی پیش زمینه‌ای که از بازی Skyrim و Fallout دارم و با استناد به تاکید بتسدا در مورد اینکه چقدر این بازی براشون مهم بوده و چقدر پروژه‌ی ساختش بزرگ بوده، Starfield میتونه کاندید بهترین بازی عمر عاشقان RPG عظیم و جهان آزاد بشه.
۲- Horizon Forbidden West
با اینکه نسخه‌ی اول Horizon بازی کامل و بی‌نقصی نبود، اما خلاقیت درون بازی، سبک و جهان آزاد بودنش سریعاً به دل من نشست تا بی‌صبرانه منتظر نسخه‌ی بعدی یعنی Forbidden West باشم. البته، من شخصاً Ghost of Tsushima 2 رو به این بازی ترجیح می‌دادم اما چون به صورت رسمی ساختش تایید نشده فعلاً بهش فکر نمی‌کنم.
۱- S.T.A.L.K.E.R. 2
Good Hunting, STALKER

حالا نوبت شما است. مشتاقانه منتظریم تا ببینیم بازی‌های مورد انتظار شما چه هستند؟ شما می‌توانید پست قبلی گپفا را نیز مشاهده کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گپفا؛ بازی‌های مورد انتظار
گپفا؛ بازی‌های مورد انتظار
گپفا؛ بازی‌های مورد انتظار
گپفا؛ بازی‌های مورد انتظار
گپفا؛ بازی‌های مورد انتظار

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

گپفا؛ بازی‌های مورد انتظار