چرا راکستار نیازی به انتشار بازی جدیدی جز GTA VI ندارد؟
چرا راکستار نیازی به انتشار بازی جدیدی جز GTA VI ندارد؟
چرا راکستار نیازی به انتشار بازی جدیدی جز GTA VI ندارد؟
چرا راکستار نیازی به انتشار بازی جدیدی جز GTA VI ندارد؟

چرا راکستار نیازی به انتشار بازی جدیدی جز GTA VI ندارد؟

ابوالفضل مناف زاده
۱۳:۲۳ ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
چرا راکستار نیازی به انتشار بازی جدیدی جز GTA VI ندارد؟

از شرکت راکستار چنین انتظار می‌رود که در کنار آگاه ساختن طرفدارنش از روند توسعه‌ی GTA VI، به فکر ساخت و عرضه‌ی هیچ بازی دیگری در مقطع فعلی نباشد.

ما هیچ‌گاه نمی‌توانیم راکستار را به دلیل طولانی شدن عمر بازی Grand Theft Auto V مقصر بدانیم. پس از گذشت تمامی این سال‌ها، کیفیت این بازی همواره در حال ارتقا است و Grand Theft Auto V همچنان به سادگی می‌تواند بازی‌بازان خود را حفظ کرده و از ریزش مخاطبانش جلوگیری کند. در واقع، راکستار (Rockstar) به خوبی موفق شد تا این عنوان را به یکی از پرفروش‌ترین عناوین تاریخ تبدیل کند که این امر نشان از کیفیت بالا و جذابیت Grand Theft Auto V دارد. اما حقیقتاً طرفداران GTA نمی‌خواهند که برای همیشه در Grand Theft Auto V محبوس باشند و برای شنیدن اخبار بیشتری از GTA VI لحظه شماری می‌کنند.

در واقع، آینده برای استودیوی راکستار روشن‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود و کافیست که عنوان جدید این شرکت، همان فرمول همیشگی‌اش را در کنار آزمودن چیزهای جدید در ساخت Grand Theft Auto VI به کار بگیرد. البته، گزارشات منتشر شده‌ی اخیر در مورد بازی Grand Theft Auto VI، نشان دهنده‌ی آن هستند که تا چند سال آینده شاهد انتشار آن نخواهیم بود.

اما در این بین، سکوت معنادار راکستار در مورد عنوان بعدی خود نیز قابل تامل و تعجب آور است. به هر حال، اکنون هشت سال از عمر Grand Theft Auto V می‌گذرد و با تمامی احترام به عنوان تحسین برانگیز Red Dead Redemption II، همچنان این Grand Theft Auto V است که به عنوان بهترین سرگرمی در دسترس مخاطبان از راکستار قلمداد می‌شود و بعید است تا انتشار GTA VI، عنوان دیگری این لقب را از آن خود کند. در نتیجه، لازم نیست که راکستار زحمت توسعه و انتشار بازی جدیدی جز عنوان مذکور را به خود بدهد؛ چرا که عطش و انتظار بازی‌بازان تنها با Grand Theft Auto VI رفع خواهد شد.

چرا راکستار نیازی به انتشار بازی جدیدی جز GTA VI ندارد؟

لازم نیست که راکستار زحمت توسعه و انتشار بازی جدیدی جز GTA VI را به خود بدهد؛ چرا که عطش و انتظار بازی‌بازان تنها با این بازی رفع خواهد شد.

برنامه‌های راکستار در دوران پیش از عرضه‌ی GTA VI

صادقانه بگویم، اصلاً مشخص نیست که تا کی باید منتظر عرضه‌ی بازی Grand Theft Auto VI باشیم. در طی این سال‌ها، تنها شایعات بودند که بازار راکستار و بازی جدیدش را داغ کردند و حتی آغاز روند توسعه‌ی آن نیز توسط هیچ منبع رسمی‌ای تایید نشده است. البته، با فرض بر اینکه این بازی در حال ساخت است، به احتمال فراوان تا سال‌های آتی شاهد انتشار آن نخواهیم بود و حتی برخی از منابع چنین گزارش کرده‌اند که Grand Theft Auto VI برای عرضه در سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است.

در نتیجه، تناقضی عجیب در برنامه‌های این شرکت ایجاد شده و این سوال مطرح می‌شود که “چرا دو بازی GTA V و GTA VI با حدود ۱۲ سال اختلاف باید عرضه شوند؟”

با استناد به شایعات می‌توان چنین حدس زد که Grand Theft Auto VI به قدری از تکنولوژی‌های مختلف استفاده خواهد کرد و به قدری پر از جزئیات و نوآوری خواهد بود که راکستار چاره‌ای جز کِش دادن زمان توسعه‌اش ندارد. اما بدون تردید، این اختلاف زمانی باعث می‌شود که راکستار امکان احیای آی‌پی‌های قدیمی‌اش را در دسترس ببیند. به عنوان مثال، طرفداران عنوان اکشن-ماجراجویی Bully سال‌ها است که در انتظار عرضه‌ی نسخه‌ی دوم این بازی نشسته‌اند. از طرفی دیگر، موضوعی که می‌تواند به کمک Bully 2 در زمینه‌ی کسب سود تجاری و جذب بازی‌باز بیاید، شباهت محتوای این بازی با GTA است.

البته، برخی از گزارش‌ها نشان می‌دهند که Bully 2 در مقطعی به مراحل ابتدایی ساخت و توسعه رسید اما سپس، راکستار تصمیم به لغو این پروژه گرفت. در نتیجه، پس از لغو شدن پروژه‌ی ساخت Bully 2 در حدود ۲ سال پیش، بسیار بعید است که ناگهان شاهد معرفی این بازی باشیم. از طرفی دیگر، طرفداران Bully و تمامی طرفداران عناوین مختلف راکستار، انتظارات بسیار بالایی از عناوین این کمپانی دارند و تنها یک بازی بسیار با کیفیت با نمرات بسیار بالا می‌تواند آن‌ها را راضی نگاه دارد.

علاوه بر این، عرضه‌ی بازی Bully 2 در سال یا سال‌های آتی، با عرضه‌ی بازی Grand Theft Auto VI تداخل پیدا خواهد کرد و ممکن است که عنوان جدید Bully به سرعت بازی‌بازان و آمار فروش بالای خود را از دست بدهد. بنابراین، طبیعی است که راکستار در مقطع فعلی هیچ بازی‌ای جز GTA VI را در دست توسعه نداشته باشد اما انتظار داریم که در صورت صحت داشتن این موضوع، حداقل با انتشار جزئیاتی هر چند کوچک به ابهامات ما پایان داده شود.

gta v bully

عرضه‌ی بازی Bully 2 در سال یا سال‌های آتی، با عرضه‌ی بازی Grand Theft Auto VI تداخل پیدا خواهد کرد و ممکن است که عنوان جدید Bully به سرعت بازی‌بازان و آمار فروش بالای خود را از دست بدهد.

Grand Theft Auto Online؛ برگ برنده‌ی راکستار

بدون تردید، هیچ استودیویی از توقف روند تولید محتوای خود سودی نمی‌برد و راکستار نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ البته تا زمانی که روند ساخت بازی Grand Theft Auto VI به پایان برسد. این موضوع در کنار تمامی معایب خود، مزایای فوق‌العاده‌ای دارد. برای مثال، راکستار با ادامه‌ی همین روش می‌تواند بدون یک دلار هزینه برای تبلیغات، عطش بازی‌بازان نسبت به Grand Theft Auto VI را در اوج نگه دارد و بدون انجام هیچ هزینه‌ای یک راه برای بازاریابی این بازی مورد انتظار باز کند. علاوه بر این، فعال و پویا بودن Grand Theft Auto Online، باعث شده تا یک سرویس زنده و آنلاین نامحدود و شدیداً پول‌ساز در اختیار راکستار قرار داشته باشد.

همچنین، بزرگ‌ترین محتوای عرضه شده در برهه‌ی زمانی اخیر برای Grand Theft Auto Online در مقطع پایانی سال ۲۰۲۰ و در قالب بسته‌ی گسترش دهنده‌ی Cayo Perico Heist قلمداد می‌شود. در نتیجه، پس از گذشت شش سال از راه‌اندازی حالت Grand Theft Auto Online راکستار ثابت کرد که به خوبی راه جذب کردن بازی‌بازان به عناوین خود را آموخته و هر روز در حال یافتن راه‌های جدیدی برای کسب درآمد بیشتر و ارائه‌ی محتویات درخور است.

بنابراین، به‌نظر می‌رسد که راکستار قصد دارد تا به جای عرضه‌ی بازی‌های مختلف تا فرا رسیدن تاریخ عرضه‌ی Grand Theft Auto VI، همچنان با به‌روزرسان‌های مشابه Cayo Perico به غنی ساختن GTA Online بپردازد و بازی‌بازانش را حفظ کند. مطمئناً بد نیست که راکستار نگاهی مشابه نیز به Red Dead Online بیندازد و از این بازی به عنوان نسخه‌ی پشتیبان استفاده کند. بدون تردید این دو بازی آنلاین و سرویس محور، با هدف ارائه‌ی محتوا در طول سالیان سال توسعه داده شده‌اند و منطقی است که راکستار به جای عرضه‌ی بازی‌های مختلف در زمان توسعه‌ی عناوین خود، از این دو عنوان آنلاین برای سرگرم نمودن مخاطبانش استفاده کند.

البته، هرگز نباید فراموش شود که جذب مخاطب و جلوگیری از ریزش بازی‌بازان، در گرو ارائه‌ی به‌روزرسان‌های منظم و غنی برای Grand Theft Auto Online و Red Dead Online است و تمرکز بر روی روند ساخت Grand Theft Auto VI هرگز نباید به این موضوع ضربه بزند.

gta vi online

راکستار قصد دارد تا به جای عرضه‌ی بازی‌های مختلف تا فرا رسیدن تاریخ عرضه‌ی Grand Theft Auto VI، همچنان با به‌روزرسان‌های مشابه Cayo Perico به غنی ساختن Grand Theft Auto Online بپردازد و بازی‌بازانش را حفظ کند.

بدون تردید GTA VI در حال توسعه است

طول عمر بازی Grand Theft Auto V و انتشار مداوم آن برای پلتفرم‌های مختلف باعث شده تا بازی‌بازان به این عنوان لقب Skyrim اختصاصی راکستار را بدهند. در واقع، هر زمان که سر و کله‌ی یک کنسول یا پلتفرم جدید پیدا شود، سر و کله‌ی نسخه‌ی بهینه شده‌ی Grand Theft Auto V برای آن پلتفرم نیز پیدا خواهد شد. برای مثال، پس از معرفی کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس و پلی‌استیشن، سریعاً راکستار با خبر توسعه‌ی نسخه‌ی بهینه شده‌ی Grand Theft Auto V به استقبال بازی‌بازان آمد. این نسخه‌ی نسل نهمی، در کنار ویژگی‌های بصری و فنی، می‌تواند تعداد بیشتری از بازی‌بازان همزمان در Grand Theft Auto Online را در خود جای بدهد.

اما بیش از همه، ورود این بازی به کنسول‌های نسل نهمی نمایانگر این است که راکستار همچنان قصد دارد تا حساب ویژه‌ای روی Grand Theft Auto Online باز کرده و سال‌های سال از این بازی آنلاین پشتیبانی کند. در واقع، همگی مطلع هستیم که عرضه‌ی این بازی برای کنسول‌های نسل جدید تنها به دلیل پویا بودن Grand Theft Auto Online صورت گرفت و بخش داستانی تک نفره‌ی بازی اصلاً و ابداً اهمیت چندانی در این نسخه ندارد.

با این حال، حتی اگر Grand Theft Auto V را ایستاده بر نوک قله‌ی صنعت بازی قلمداد کنیم، باز هم دلیل نمی‌شود که Grand Theft Auto VI در کار نباشد. در واقع، هیچ راهی وجود ندارد که راکستار بتواند با استفاده از آن تا ابد به عرضه‌ی Grand Theft Auto V بر روی پلتفرم‌های جدید و جدیدتر بپردازد. برای مثال، بتسدا (Bethesda) و Skyrim را می‌توان الگویی مناسب برای این امر بیان نمود اما در نهایت چه شد؟ حتی با وجود تعداد بازی‌بازان فراوان و عرضه‌ی Skyrim برای پلتفرم‌های جدید، بالاخره The Elder Scrolls 6 معرفی شد.

طرفداران این مجموعه باید این نکته را در نظر داشته باشند که توسعه‌ی Grand Theft Auto VI امروزه بیش از همیشه تایید شده تلقی می‌شود و تنها کافیست تا چند سال دیگر را صرف Grand Theft Auto Online کنند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

چرا راکستار نیازی به انتشار بازی جدیدی جز GTA VI ندارد؟
چرا راکستار نیازی به انتشار بازی جدیدی جز GTA VI ندارد؟
چرا راکستار نیازی به انتشار بازی جدیدی جز GTA VI ندارد؟
چرا راکستار نیازی به انتشار بازی جدیدی جز GTA VI ندارد؟
چرا راکستار نیازی به انتشار بازی جدیدی جز GTA VI ندارد؟

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Amirsadeq گفت:

    بلاخره هشت سال از عرضه آخرین نسخه میگذره چرا نباید کافی باشه؟

  • legendboy گفت:

    متاسفانه همینطوره ولی جای خوشحالی نیست !
    چون تقریبا هممون اعتقاد داریم بخش داستانی gta v ایده آل نبود و متاسفانه حتی تغییر چشمگیری تو گیمپلی و جهان بازی نسبت به نسخه قبلی شاهد نبودیم و تنها علت عمر طولانیش بخش آنلاینه
    طبیعتا پشتیبانی بخش آنلاین خیلی خیلی راحت تر از ارائه نسخه جدید با داستان و دنیا و مکانیزم ها جدید و خلاقانه هست
    متاسفانه با همین روند باشه تا ۲ ۳ سال آینده خبری از نسخه جدید نخواهد بود و بعد از این مدت هم شاهد نسخه ای هستیم که باز تمرکزش بیبشتر روی بخش آنلاینه
    به شخصه راکستاری رو میپسندم که بازی ای مثل red dead 2 میسازه که میشه تا سال ها راجبش صحبت کرد و این پتانسیل اصلیه راکستار صنعت گیمه

    • کاملا باهات موافقم
      از نظر سرگرمی جی‌تی‌ای حرف اولو میزنه اما از نظر هنری و شخصیت پردازی و داستان فوق‌العاده جی‌تی‌ای یه شوخیه در برابر رد دد
      به شخصه راکستارو که رد دد۲ ساخته برام بی‌نهایت قابل احترام و خفن هستش
      اما متاسفانه همیشه آثار مفرح ، خواهان بیشتری نسبت به آثار هنری و پرمغز دارن

    • Esi pashmak گفت:

      داش میخوای جی تی ای۶ هم مثه سایبر باگ بشه؟

    • Bàđà§82 گفت:

      ناسپاس، gta v. داستانی رو ارائه داد که هیچ گیمی نمیتونه به نمونش فکر کنه ، اونهمه اکشن بینظیر با انیمیشن های فوق العاده در بخش داستانی از پس کدوم نسخه های قبلی یا گیم های دیگه بر اومده بود؟ پتانسل گیمپلی v ده برابر نسخه های قبل لایق بنا شدن نسخه آنلاین درونش بود برای همین راکستار بازی بدردبخورش رو دریافت و روش سرمایه گذاری کرد … حالا هی بگید قبلی هنر داش رد دد هنر داش اون هنر داش.. عزیز من برعکس نگو اصلا میدونی تعریف هنر رو ؟! هنر: هر آنچه توجه افراد را به خود جلب کند هنر گویند» دقت کردی؟ توجه _ افراد نه سلیقه ی شما ! بیشتر از نصف دنیا v رو تجربه کرده اون نصف دیگم اسمشو شنیده یا شاید نتونسته بهش برسه ۶ میلیارد سود کرده ۱۵۰ میلیون فقط اورجینال فروخته ۲۲۵ میلیون که بیشترین هزینه برای یه بازیه بودجش داده اینه هنر! اون هنر و محتوایی که تو منظورته دوزار ته جیب ارزش نداره . سرگرمی همون هنر والاس که هر اثری پتانسیلشو نداره

      Amirch
  • be name pc گفت:

    من احتمال میدم قبل از gta vi راکستار یه بازی با مقیاس کوچکتر میده حالا یا bully 2 یا مکس پین یا اون بازیه agent که کنار گذاشتنش یا کلا یه ایپیه جدید

    • Reza ss گفت:

      یعنی خوشم میاد هیچکس manhunt یادش نیس
      نزدیک ۳۰سالمه …..فک کنم حسرت شماره ۳
      ت دلم بمونه…..
      واقعاً داریم بازنشسته میشیم از هنر هشتم
      ولی شماره۳ خیلی بازیا نیومد…..
      هم راکستار هم والو لعنتی
      خیلی خیلی بهمون بدهکارن.

  • Hasan0930 گفت:

    واقعا صبر همه رو ته کشیده…
    هر بازی که رقیب نداشته باشه پول پرست میشه… اینا هم می بینن جی تی ای وی داره میفروشه خوب چرا نسخه جدید بدن…

    پول پرستی بد چیزیه

    • majidam گفت:

      راک استار با شرکت EA و اکتیویژن و حتی یوبیسافت و غیره مقایسه نکن بازیهای راک استار بسیار طبیعی و با کیفیت و با جزئیات بالا هستن و این در هیچ بازی قابل مشاهده نیست چرا ؟ چون میشه با بازیهای راکستار سالها زندگی کرد و از محیط بازیهاش لذت برد . من با وایس سیتی و سن اندریاس و رد دد و حتی در این سن با جی تی ای وی الان که اتاق من شده برای بچه هاست انگار من بابا بزرگشون هستم تا میام خونه همه دنبال من حتی هم برای اینکه از بازیا لذت ببرن و برن تو عمق بازی براشون پرده خریدم و یک پروژکتور ۴K که قیمتش سی و پنج ملیون تومان الان بیشتر هست و کیفیت بالایی داره خیلی بالاست کیفیتش اونقدر بالا هست که زبان از توصیفش قاصره اما تا اسم جی تی ای وسط میاد همه دستشونو بالا میبرن چرا بازی دیگه نه چرا جی تی ای به نظرتون همینجوریه نه این نتیجه ی سالها زحمت روی بازی هست اگر راکستار بخواد مثل یوبی یا EA عمل کنه و هر سال یه بازی بده صددرصد ازش زیاد انتقاد میشد و بازیهاش با شکست مواجه میشن . چرا گفتم من هر چی داشتم پای گیم گذاشتم همیشه سعی کردم بهتین چیزها با کیفیترین چیزها بخرم که هم خودم لذت ببرم و هم افراد بیشتری کنار خودم جمع کنم تا همه از بازی لذت ببریم یا حتی فیلم به فکر فردا و پس فردا نیستم که پولهامو پس انداز کنم تا چیزی تو فکرم اومد تا اونو نخرم ول کنش نیستم چون واقعا به گیم علاقه شدیدی دارم و زندگیم شده گیم . بعضیا ماشین میخرن عوض میکنن یکی دیگه میخرن اما من تلویزیون میخرم مدل جدیدش اومد عوضش میکنم بهترینشو میخرم و کامپیوترم که حدودا چهار سال قبل بستم که الانم هم بسیار قدرتمند هست و نیازی نمیبینم عوضش کنم چون جواب میده هر وقت لازم بود اونو هم عوض میکنن . خیلیا بهم میگن چرا پولهاتو الکی صرف اینجور کارها میکنی اینهمه زحمت میکشی اما من گوشم بدهکار نیست و به سمت چیزی که علاقه دارم میرم مثل گیم اونها به چیز دیگه علاقه دارن برن سمتش کاری هم باهاشون ندارم اما من به گیم علاقه دارم و تو این مسیر حرکت میکنم و خداراشکر محتاج هیچکسیم نیستم و یک گیمر همیشه اینطور زندگی کرده با زحمات و سختیهای خودش سعی میکنه دنیای گیم خودش را ارتقا بده و بسازه و بسیار هم کار درستی میکنه

    • Bàđà§82 گفت:

      نهههه مثل بازیای دیگه صد تا نسخه از یه بازی بده ؟؟؟ دقیقا مثل واچ داگز ، کالاف ، اساسینز، فارکرای ، و امثال این بازی ها که یه نسخه به هم مشابه تر و یه بار مصرف ترن . اینا پول پرستن الکی کامنت نده. راکستار یه بازی شاهکار ساخته و باهاش اتمام حجت کرده و بدون پریدن به یه بازی دیگه یک بازی ثابت رو ارتقا میده چون بازی پتانسیلش رو داره

  • سی دی فروشی محله ما که موجودش کرده🤣🤣🤣

  • راکستار نیازی ندارد ما طرفداران نیاز داریم 🙄🙄
    مکس پین جدید😰

  • کجایی نسل هفت که یادت بخیر
    نسلی که دو تا جی‌تی‌ای داشت
    مکس پینم ساخت
    ال‌ای‌نویرم بود
    رد دد یکم ساخت
    اونوقت نسل هشت
    یه رد دد۲!!!!
    بخدا بی‌انصافیه

    • Amirsadeq گفت:

      حتی برای رددد یک و جی‌تی‌ای iv هم دو تا محتوای داستانی جدید خفن داد

    • امید جان حرفتو قبول دارم. حرف دل خودمم هست. ولی یکم کم لطفیه اینکه بگیم فقط یه بازی تو نسل هشت دادن.
      نسخه نسل هشتمی و پی سی جی تی ای اینقدر خوب بهینه سازی و پولیش شده بودن که به نظر من همین ارتقا ظاهرا ساده می ارزید به صد تا بازی پر از باگ مخصوصا اون یکی دو سال اول نسل هشت. کلی هم محتوی در ادامه واسه جی تی ای اومد. خود رد دد هم دوباره بی نهایت خوب پولیش و بهینه شده بود. یه آنلاین پر و پیمون هم براش ساختن. به نظر من راکستار نه تنبلی کرده نه طمع کرده. یکمی چون اندازه بازیهاش بزرگ شدن ما فکر می کنیم اینطوریه. وگرنه اگه می خواستن مثل آب خوردن از است های همون جی تی ای وی استفاده می کردن یه نسخه دیگه از جی تی ای می دادن بیرون.

    • crystal sky گفت:

      مهمترین دلیلش فروش سرسام اور gta v بود منم باشم به خودم زحمت ساخت بازی نمیدم به همین دلیل میگم تا زمانی این بازی همچنان به فروش خوبش ادامه میده حالا حالاها شاهد حتی یه تیزر از gta vi هم نخواهیم بود

  • Siavashkhan13 گفت:

    واقعا در مقایسه با red dead بعنوان gta مزخرفه

  • Black Knight گفت:

    به به دستتون درد نکنه آقای مناف زاده بابت اینطور مقاله ها

  • آخرش ما به جی تی ای ۶ نمی رسیم بهترین نسخه جی تی ای چی بود براتون برا من سن آندریاس

  • Faith گفت:

    بهترین gtaای که زدم ویس سیتی بود
    V مضخرف بود به نظرم(سرهمون مراحل اول حوصلم سر رفت پاکیدمش)
    احتمالا نسخه جدیدشم برای من جذابیتی نداشته باشه
    از راکستار یه گیم بقای جهان باز میخوام فقط😂تو ساختن گیمای جهان باز بهترینه

  • بالاخره فن بهترین استودیو تاریخ بودن یه دردسرهایی داره که یکیشون عمرمونه که احتمالا تا انتشار سه بازی بعدی راک استار موهامون سفیده.

  • Big Bad Wolf گفت:

    بابا بکشید بیرون از این gta دیگه .
    هروقت میای تو سایت ، میبینی تیتر زدن چرا gta نمیآید ؟
    چرا مدیر راکستار غذا خورد ؟ آیا منظورش جی تی ای بعدی است ؟
    فلانی فلان کار رو کرد پس سال ۲۰۲۳ gta میاد
    بابا بسه دیگه
    هروقت خواستن ، خودشون میگن
    *تمام*

  • G.LN گفت:

    اگه یه تیزر کوتاهم نشون بدن با تاریخ انتشار بازم انتظار تاخیر یک یا دوسال رو ازش دارم.
    بعضی شرکتها عجیب وسواس دارن روی بازیهاشون مثل همین راک استار یا ناتی داگ…

  • mhmteam گفت:

    بنظرم کاش یه شرکت دیگه ام بازی ای میتونست بسازه که با جی تی ای رقابت کنه خیلی شرکتا خواستن و ساختن ولی همشون در حدش نبودن و شکست خوردن
    این بی رقیبی ام خیلی به راکستار کمک کرده سیاستاشو اجرا کنه

    • Ryder گفت:

      فک کنم بتسدا تونسته اینکارو بکنه،همونطور که جی تی ای برا سه نسل عرضه شده،اسکایریمم قراره برا سه نسل عرضه بشه با توجه به خواهان هر دو بازی
      درسته فن بیس الدر از جی تی ای کمتره ولی نزدیکترین بهش از نظر تعداد همون اسکایریمه

  • crystal sky گفت:

    مطمئن باشین بازی بعدی راکستار gta نخواهد بود

  • Ryder گفت:

    در نتیجه، تناقضی عجیب در برنامه‌های این شرکت ایجاد شده و این سوال مطرح می‌شود که “چرا دو بازی GTA V و GTA VI با حدود ۱۲ سال اختلاف باید عرضه شوند؟”

    ههه
    بیچاره الدر فنایی که باید ۱۵سال صبر کنن

  • به خاطر این که از نسخه قبلی هنوز داره شیر دوشی می‌کنه 😂

  • Vito Scaletta گفت:

    راکستار روند عرضه بازیهاش خیلی مسخره شده بجای اینکه یه بازی غول هر ۶، ۷ سال بده کاش دوباره هر سال بازی کوچیکتر میداد مثل max Payne 3 و la noir و midnight club و …
    به نظرم ساخت gta vi از بعد از rdr2 یعنی ۲۰۱۸ شروع شده و تا همون ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ خبری نیست، شاید اواخر ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ معرفی بشه

  • bayenzia گفت:

    معلومه به ۲ دلیل
    یکی اینکه طرفدارای واقعا نوب داره نمی دونم چرا حی تی ای آنلاینو ول نمی کنن همش بچه ۸ سالن
    یکی دیگه هم اینه که راکستار بعد انتشار رد دد ۲ مسیرشو تغیرر داده که موجب جدایی دن هوسر شد پس شاید دیگه خبری از یه بازی خوب نباشه همه تمرکزش رو آنلاینه
    واقعا راکستار میتونه رد دد انلاین رو احیا کنه پتانسیلش خیلی بالاس نمی دونم چرا به جی تی ای چسبیده حتی حرفی هم از رد دد نمی زنه
    یه دی ال سی داستانی یا یه پچ گرافیکی هم ازش ندیدیم
    میاد جی تی ای وی رو برا نسل ۹ از اول میسازه ولی هیچکاری برا رد دد نمی کنه
    همش دست طرفداراس اگه همه بازیکنا یکدفعه جمع شن مثلا یه هفته جی تی ای بازی نکنن می تونن دهن راکستار رو باز کنن یا حداقل راکستار رو بفهمونن که همه چیز پول نیس یه نگاهی به طرفدارا و رد دد بنداز که تو سطل انداختیشون

چرا راکستار نیازی به انتشار بازی جدیدی جز GTA VI ندارد؟
چرا راکستار نیازی به انتشار بازی جدیدی جز GTA VI ندارد؟