معرفی بهترین گوشی ها برای گیمینگ - گیمفا  
معرفی بهترین گوشی ها برای گیمینگ - گیمفا  
معرفی بهترین گوشی ها برای گیمینگ - گیمفا  
معرفی بهترین گوشی ها برای گیمینگ - گیمفا  

معرفی بهترین گوشی ها برای گیمینگ؛ بهترین ها در بازه های قیمتی مختلف

سجاد باقریان
۰۹:۰۰ ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
معرفی بهترین گوشی ها برای گیمینگ - گیمفا  

اکثر گوشی‌ها صرفا برای گیمینگ طراحی و ساخته نشده‌اند، به هر حال شرکت‌های بزرگ همیشه سعی دارند گوشی‌های خودشان را در زمینه سخت‌افزار در سطح مطلوبی قرار بدهند و به همین دلیل امروزه شاهد انتشار بازی‌های بزرگ بر روی این پلتفرم کوچک هستیم که نشان‌ دهنده قدرت آن‌ها در زمینه سخت‌افزاری است. اگر قصد خرید گوشی جدیدی دارید و می‌خواهید گوشی آینده شما بازی‌های بزرگ را به خوبی اجرا کند، حتما در ادامه با گیمفا همراه باشید، زیرا در این مقاله به سراغ معرفی بهترین گوشی‌ها برای گیمینگ رفته‌ایم که نسبت به رقبای هم‌قیمت خود عملکرد بهتری در زمینه سخت‌افزاری و پردازش‌های سنگین دارند و این امکان را به شما می‌دهند تا به راحتی اکثر بازی‌های روز که برای این پلتفرم منتشر می‌شوند را اجرا کنید. ما از ارزان‌ترین گوشی‌ها شروع خواهیم کرد و رفته رفته به غول مرحله آخر خواهیم رسید، پس علاوه بر آشنایی با گوشی‌های قدرتمند در زمینه سخت‌افزاری، می‌توانید نیم نگاهی به قیمت آن‌ها و بودجه خودتان بیندازید تا انتخاب درستی داشته باشید.

در انتخاب گوشی‌های این لیست فاکتور اول را قدرت پردازشی آن‌ها قرار داده‌ایم و علاوه بر آن، به عملکرد گوشی‌ها در بخش‌‌های صفحه‌نمایش، باتری و … نیز پرداخته‌ایم. پس شاید در ادامه گوشی‌هایی ببینید که برای مثال در زمینه عکس‌برداری و فیلمبرداری بهترین‌های رنج قیمتی خود نباشند، زیرا ما فقط تمرکز خودمان را به گیمینگ اختصاص داده‌ایم.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

بازه قیمتی ۴ تا ۵ میلیون تومان

بهترین گوشی ها برای گیمینگ

Poco M3 Pro 5G

گوشی Poco M3 Pro 5G را باید مناسب‌ترین انتخاب برای باز‌ه‌ی ۴ تا ۵ میلیون دانست. شما برای خرید یک گوشی گیمینگ باید حداقل هزینه خود را ۴ میلیون بدانید، البته باز هم نمی‌توان با این بودجه بهترین تجربه از گیمینگ را کسب کرد، اما به هرحال شما با Poco M3 Pro 5G قادر هستید تقریبا تمامی بازی‌های روز را اجرا کرده و آن‌ها را در تنظیمات گرافیکی معمولی تجربه کنید. این گوشی از پردازنده MediaTek MT6833 Dimensity 700  بهره می‌برد که می‌توان آن‌ را برای بازی‌های ویدیویی مناسب دانست، هم‌چنین به شما پیشنهاد می‌کنیم برای تجربه‌ای روان‌تر و بهتر، مدل رم ۶ گیگ آن را تهیه کنید.

نقاط قوت:

  • صفحه نمایش ۹۰hz
  • باتری قدرتمند با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر

نقاط ضعف:

  • استفاده از صفحه‌نمایش IPS

بازه قیمتی ۵ تا ۷ میلیون

بهترین گوشی ها برای گیمینگ

Poco X3 NFC

گوشی‌های سری Poco شرکت Xiaomi همیشه از نظر سخت‌افزار و پردازشی عملکرد بسیار خوبی دارند و در بازه قیمتی خودشان هیچ گوشی دیگری نمی‌تواند در زمینه سخت‌افزار با آن‌ها رقابت کند، پس به همین دلیل در دومین جایگاه از لیست گوشی Poco X3 NFC را انتخاب کردیم که از پردازنده Snapdragon 732G و ۶ گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند. این گوشی با این مشخصات می‌تواند تمامی بازی‌های سنگین را بدون مشکل اجرا کند، هم‌چنین صفحه‌نمایش  ۱۲۰hz نیز این امکان را به شما می‌دهد تا اجرای کاملا روانی از بازی‌های ویدیویی را در این گوشی تجربه کنید.

نقاط قوت:

  • استفاده از پردازنده قدرتمند Snapdragon 732G
  • صفحه‌نمایش ۱۲۰hz
  • شارژ سریع ۳۳ وات

نقاط ضعف:

  • استفاده از صفحه‌نمایش IPS

 

بهترین گوشی ها برای گیمینگ

Poco X3 Pro

اگر بودجه نزدیک به ۷ میلیون می‌باشد، بهتر است به سراغ یکی دیگر از مدل‌های Poco، یعنی Poco X3 Pro بروید، این گوشی متاسفانه از صفحه‌نمایش IPS بهره می‌برد که شاید برای خیلی از افراد خوشایند نباشد، اما در سوی دیگر صفحه ‌نمایش این گوشی مجهز به نرخ نوسازی ۱۲۰Hz می‌باشد که برای گیمر‌ها بسیار اهمیت دارد. Poco X3 Pro از پردازنده قدرتمند  Snapdragon 860 استفاده می‌کند و در دو مدل ۶ گیگ و ۸ گیگ در بازار عرضه شده است که قطعا مدل ۸ گیگ آن عملکرد بهتری در زمینه گیمینگ خواهد داشت.

نقاط قوت:

  • پردازنده قدرتمند Snapdragon 860 و ۸ گیگابایت رم
  • صفحه‌نمایش ۱۲۰Hz

نقاط ضعف:

  • استفاده از صفحه‌نمایش IPS

بازه قیمتی ۷ تا ۱۰ میلیون تومان

بهترین گوشی ها برای گیمینگ

Xiaomi Mi 10T

حتی در بازه ۷ تا ۱۰ میلیون هم خبری از برندی به غیر از Xiaomi نیست و این نشان‌دهنده تمرکز این شرکت بر روی ارائه سخت‌افزار قدرتمند با قیمت مناسب می‌باشد. Xiaomi Mi 10T یکی دیگر از همین گوشی‌ها است که به پردازنده Snapdragon 865 مجهز شده است، این پردازنده می‌تواند بازی‌های روز و بزرگ را به خوبی اجرا کند و قطعا زمینه گیمینگ مشکلی نخواهید داشت. متاسفانه این گوشی با این قیمت از صفحه‌نمایش AMOLED بهره نمی‌برد و شاید بزرگ‌ترین نقطه ضعف آن همین موضوع باشد.

نقاط قوت:

  • استفاده از پردازنده Snapdragon 865
  • صفحه‌نمایش ۱۴۴Hz
  • باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر

نقاط ضعف:

  • استفاده از صفحه‌نمایش IPS

بهترین گوشی ها برای گیمینگ

Poco F3

Poco F3 را باید بهترین گوشی برای گیمینگ در این رنج قیمت دانست که اندکی از Xiaomi Mi 10T گران‌تر می‌باشد و به شما پیشنهاد می‌کنیم با بودجه بیشتر به سراغ گوشی Poco F3 بروید، زیرا این گوشی از پردازنده Snapdragon 870 استفاده می‌کند، این پردازنده در کنار ۸ گیگ رم می‌تواند به راحتی تمامی بازی‌های روز پلتفرم موبایل را اجرا کند، هم‌چنین صفحه‌نمایش این گوشی از نوع AMOLED بوده و از نرخ نوسازی ۱۲۰Hz پشتیبانی می‌کند. این گوشی در زمینه باتری نیز عملکرد قابل‌قبولی دارد، هم‌چنین شما می‌توانید با استفاده از شارژر ۳۳ واتی و فست‌شارژ این گوشی، Poco F3 را در ۵۰ دقیقه از صفر تا صد درصد شارژ کنید.

نقاط قوت:

  • استفاده از پردازنده قدرتمند Snapdragon 870
  • صفحه‌نمایش AMOLED و ۱۲۰Hz
  • فست‌شارژ ۳۳ واتی

نقاط ضعف:


بازه قیمتی ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان

بهترین گوشی ها برای گیمینگ

Samsung Galaxy S20 FE 5G

Galaxy S20 FE 5G اولین گوشی لیست می‌باشد که مربوط به شرکت Xiaomi نیست. مدت نسبتا زیادی از عرضه این گوشی می‌گذرد، اما با این حال Samsung Galaxy S20 FE 5G از نظر سخت‌افزاری جزو بهترین‌ها است و می‌توانید با آن همه‌ی بازی‌های روز و بزرگ را اجرا کنید. این گوشی از پردازنده Snapdragon 865 بهره می‌برد و دارای ۸ گیگ رم می‌باشد، هم‌چنین صفحه‌نمایش Super AMOLED این گوشی مجهز به نرخ نوسازی ۱۲۰Hz می‌باشد که تجربه‌ای روان را برای شما به ارمغان می‌آورد.

نقاط قوت:

  • استفاده از پردازنده Snapdragon 865
  • صفحه‌نمایش Super AMOLED و  ۱۲۰Hz

نقاط ضعف:

  • گرمای نسبتا زیاد در هنگام پردازش‌های سنگین

بهترین گوشی ها برای گیمینگ

Xiaomi Mi 11i

اگر نگاهی به مشخصات گوشی Xiaomi Mi 11i بیندازید، متوجه قدرت فوق‌العاده آن در زمینه سخت‌افزار خواهید شد، البته این قدرت تنها مربوط به مشخصات بر روی کاغذ نمی‌شود و این گوشی در واقعیت نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و یکی از بهترین‌ گوشی‌ها برای گیمینگ محسوب می‌شود که حتی از بعضی گوشی‌های گران‌تر از خودش هم عملکرد بهتری دارد. گوشی Xiaomi Mi 11i از پردازنده Snapdragon 888 5G بهره می‌برد که قدرت فوق‌العاده‌ای در پردازش‌های سنگین دارد. این گوشی به صفحه‌نمایش AMOLED مجهز شده است که نرخ‌نوسازی آن ۱۲۰Hz می‌باشد. باتری این گوشی ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ظرفیت داشته که کاملا قابل‌قبول می‌باشد. شاید این گوشی در زمینه باتری بهترین نباشد، اما قطعا شما را ناامید نخواهد کرد.

نقاط قوت:

  • استفاده از پردازنده Snapdragon 888 5G
  • صفحه‌نمایش AMOLED و ۱۲۰Hz
  • باتری قابل‌قبول

نقاط ضعف:


بازه قیمتی ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان

بهترین گوشی ها برای گیمینگ

Xiaomi Mi 11

Xiaomi Mi 11 یکی دیگر از گوشی‌های Xiaomi لیست می‌باشد که عملکرد فوق‌العاده‌ای در زمینه سخت‌افزار و پردازش‌های سنگین دارد. این گوشی از پردازنده Snapdragon 888 به عنوان قلب تپنده خود استفاده می‌کند که عملکرد فوق‌العاده‌ای در اجرای بازی‌ها دارد، هم‌چنین صفحه‌نمایش AMOLED آن دارای نرخ‌نوسازی ۱۲۰Hz می‌باشد، وضوح این صفحه‌نمایش ۱۴۴۰p می‌باشد که می‌توان آن را یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت Xiaomi Mi 11 دانست. هم‌چنین شارژ سریع ۵۵ واتی این گوشی قادر است در ۴۵ دقیقه باتری را ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ کند.

نقاط قوت:

  • پردازنده قدرتمند Snapdragon 888
  • صفحه‌نمایش ۱۴۴۰p با نرخ‌نوسازی ۱۲۰Hz
  • شارژ سریع ۵۵ وات

نقاط ضعف:

بهترین گوشی ها برای گیمینگ

Xiaomi Black Shark 2 pro

گوشی‌های گیمینگ چندان بین کاربران محبوب نیستند و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که یک گوشی معمولی، اما قدرتمند را به جای یک گوشی گیمینگ خریداری کنند. به هرحال نمی‌توان منکر قدرت فوق‌العاده این گوشی‌ها شد. یکی از ارزان‌ترین و بهترین گوشی‌های گیمینگ Black Shark 2 pro نام دارد که از Snapdragon 855+ به عنوان پردازنده استفاده می‌کند، این پردازنده عملکرد بسیار خوبی در اجرای بازی‌ها دارد، هم‌چنین این گوشی در دو مدل با رم‌های ۱۲ گیگ و ۸ گیگ عرضه شده است که قطعا نسخه ۱۲ گیگ آن عملکرد بهتری خواهد داشت. صفحه‌نمایش این گوشی از نرخ‌نوسازی بی‌نظیر ۲۴۰Hz بهره می‌برد که قطعا این نرخ‌نوسازی باب میل گیمر‌ها خواهد بود. باتری این گوشی ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ظرفیت دارد که برای یک گوشی گیمینگ به‌نظر کافی نمی‌آید.

نقاط قوط:

  • پردازنده قدرتمند Snapdragon 855+
  • صفحه‌نمایش AMOLED با نرخ‌نوسازی بی‌نظیر ۲۴۰Hz
  • سیستم‌ خنک‌کننده عالی

نقاط ضعف:

  • ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپری باتری

بازه قیمتی ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان

بهترین گوشی ها برای گیمینگ

Apple iPhone 12

همه‌ی ما با گوشی‌های شرکت اپل آشنا هستیم، گوشی‌هایی بی‌نظیر که بعد از سال‌ها استفاده عملکرد خودشان را حفظ می‌کنند و اپل نیز با انتشار آپدیت‌های متعدد و پشتیبانی فوق‌العاده از گوشی‌های خود همیشه سعی می‌کند آن‌ها را از نظر سیستم‌عامل نیز به‌روز نگه دارد. Apple iPhone 12 از چیپست A14 بهره می‌برد که هیچ‌کس نمی‌تواند منکر عملکرد بی‌نظیر آن شود. این پردازنده به همراه ۴ گیگ رم می‌تواند تمامی بازی‌های روز را در بهترین حالت ممکن اجرا کند و شما در زمینه گیمینگ با Apple iPhone 12 هیچ مشکلی نخواهید داشت. البته ظرفیت باتری این گوشی و هم‌چنین نرخ‌نوسازی ۶۰Hz آن جزو نکات منفی Apple iPhone 12 محسوب می‌شود.

نقاط قوت:

  • استفاده از چیپست قدرتمند A14
  • وضوح و کیفیت فوق‌العاده صفحه‌نمایش

نقاط ضعف:

  • ظرفیت باتری کم
  • نرخ‌نوسازی ۶۰Hz صفحه‌نمایش

‌‌‌‌‌‌

بهترین گوشی ها برای گیمینگ

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G

Galaxy S21 Ultra 5G جدید‌ترین پرچمدار شرکت سامسونگ می‌باشد که یکی از قدرتمند‌ترین گوشی‌های حال حاضر محسوب می‌شود. این گوشی از پردازنده Snapdragon 888 بهره می‌برد و در دو مدل با رم‌های ۱۲ و ۱۶ گیگ منتشر شده است که حتی مدل ۱۲ گیگ نیز کاملا برای اجرای بازی‌های روز و بزرگ مناسب است. این گوشی از صفحه‌نمایش Dynamic AMOLED 2X با وضوح ۱۴۴۰P استفاده می‌کند که این صفحه‌نمایش در کنار نرخ‌نوسازی ۱۲۰Hz فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری به همراه یک آداپتور فست‌شارژ ۲۵ واتی خیال شما را در زمینه باتری نیز راحت می‌کند.

نقاط قوت:

  • پردازنده Snapdragon 888
  • رم ۱۶ گیگ
  • صفحه‌نمایش Dynamic AMOLED 2X با وضوح ۱۴۴۰P و نرخ نوسازی ۱۲۰Hz
  • باتری قابل‌قبول

نقاط ضعف:

‌‌‌‌‌

بهترین گوشی ها برای گیمینگ

Asus ROG Phone 5

Asus ROG Phone 5 دومین گوشی گیمینگ این لیست می‌باشد که یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود و شما با این گوشی هیچ نگرانی‌ای در اجرای بازی‌ها نخواهید داشت. Snapdragon 888 قلب تپنده این گوشی است که قدرت پردازشی فوق‌العاده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. گوشی دارای دو نسخه با حافظه رم متفاوت می‌باشد که یکی از آن‌ها دارای ۱۲ گیگ و دیگری دارای ۱۶ گیگ رم می‌باشد. گوشی Asus ROG Phone 5 از یک باتری با ظرفیت فوق‌العاده ۶۰۰۰ میلی‌آمپر استفاده می‌کند که این امکان را به شما می‌دهد تا ساعت‌ها از آن‌ استفاده کنید، بدون اینکه نگران شارژ گوشی خود باشید، اگر هم شارژ گوشی تمام شد، شارژر ۶۵ وات و فست ‌شارژی در اختیار خواهید داشت که خیلی سریع گوشی را فول شارژ خواهد کرد.

نقاط قوت:

  • پردازنده Snapdragon 888
  • رم ۱۶
  • باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر به همراه آداپتور ۶۵ وات
  • صفحه‌نمایش ۱۴۴Hz

نقاط ضعف:

  • با توجه به قیمت گوشی، وضوح صفحه‌نمایش می‌توانست بهتر باشد

غول مرحله‌ی آخر!

بهترین گوشی ها برای گیمینگ

Apple iPhone 12 Pro Max

رسیدیم به غول مرحله آخر و در این بخش ابتدا به سراغ گوشی‌ای می‌رویم که همه ما حدسش را می‌زدیم، یعنی iPhone 12 Pro Max. پرچمدار نسل دوازدهم از گوشی‌های آیفون همانند تمامی مدل‌های این سری از چیپست فوق‌العاده قدرتمند A14 استفاده می‌کند که هر بازی‌ای را می‌تواند در بهترین حالت ممکن اجرا کند. این چیپست به همراه ۶ گیگابایت رم قدرت بی‌نظیری را در اختیار شما قرار می‌دهد. هم‌چنین صفحه‌نمایش این گوشی از نوع Super Retina XDR OLED می‌باشد که کیفیت بی‌نظیری دارد، اما هم‌چنان نرخ‌نوسازی ۶۰Hz اندکی ناامیدکننده می‌باشد.

نقاط قوت:

  • چیپست قدرتمند A14
  • کیفیت صفحه‌نمایش فوق‌العاده

نقاط ضعف:

  • نرخ‌نوسازی ۶۰Hz صفحه‌نمایش
  • ظرفیت کم باتری

بهترین گوشی ها برای گیمینگ

Xiaomi Mi 11 ultra

مقاله را با گوشی‌های Xiaomi شروع کردیم و قرار است با یک گوشی دیگر از شرکت Xiaomi به پایان برسانیم. Mi 11 pro نام پرچمدار این شرکت می‌باشد که به Snapdragon 888 مجهز می‌باشد که قدرت پردازشی فوق‌العاده‌ای دارد، هم‌چنین این گوشی از ۱۲ گیگ رم بهره می‌برد که کاملا کافی به‌نظر می‌رسد. صفحه‌نمایش AMOLED این گوشی از نرخ‌نوسازی ۱۲۰Hz پشتیبانی می‌کند، پس می‌توانید اجرای روان بازی‌ها را تجربه کنید. باتری Mi 11 ultra دارای ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ظرفیت می‌باشد که با آداپتور ۶۷ واتی فست شارژ آن می‌توانید تنها در ۳۷ دقیقه گوشی خود را فول‌شارژ کنید.

نقاط قوت:

  • پردازنده Snapdragon 888
  • صفحه‌نمایش AMOLED با نرخ‌نوسازی ۱۲۰Hz
  • باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر و فست شارژ ۶۷ وات

نقاط ضعف:

  • قیمت بالا و غیرمنطقی

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی بهترین گوشی ها برای گیمینگ - گیمفا  
معرفی بهترین گوشی ها برای گیمینگ - گیمفا  
معرفی بهترین گوشی ها برای گیمینگ - گیمفا  
معرفی بهترین گوشی ها برای گیمینگ - گیمفا  
معرفی بهترین گوشی ها برای گیمینگ - گیمفا  

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

معرفی بهترین گوشی ها برای گیمینگ - گیمفا  
معرفی بهترین گوشی ها برای گیمینگ - گیمفا