بررسی هوآوی بند ۶؛ مچ بندی هوشمند برای همه سلیقه ها - گیمفا
بررسی هوآوی بند ۶؛ مچ بندی هوشمند برای همه سلیقه ها - گیمفا
بررسی هوآوی بند ۶؛ مچ بندی هوشمند برای همه سلیقه ها - گیمفا
بررسی هوآوی بند ۶؛ مچ بندی هوشمند برای همه سلیقه ها - گیمفا

بررسی هوآوی بند ۶؛ مچ بندی هوشمند برای همه سلیقه ها

مهدی ملکی
۲۱:۳۰ ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
بررسی هوآوی بند ۶؛ مچ بندی هوشمند برای همه سلیقه ها - گیمفا

هوآوی نیز مانند بسیاری از تولید کنندگان چینی با عرضه هر محصول جدید قصد دارد قیمت اقتصادی و کیفیت را همزمان هدف قرار دهد. می‌توان برندهای رقیب بسیاری را نام برد که قیمت‌های اقتصادی ارائه می‌دهند اما به سختی می‌توان برندهایی یافت که با محدوده قیمت حداقل مناسب همچون هوآوی کیفیت بالایی ارائه دهند. ما مدتی پیش بررسی ساعت هوشمند هوآوی واچ فیت را انجام دادیم که از این لینک قابل مطالعه است.

در آن بررسی مشخص کردیم که چرا خرید محصولات هوآوی، به ویژه ساعت‌های هوشمند یا مچ بند‌های هوشمند این شرکت یک تصمیم منطقی است. اکنون هوآوی با عرضه بند ۶ یک بار دیگر چندین و چند ویژگی مختلف در کنار کیفیتی مناسب را در مچ بند جدید خود در اختیار کاربران قرار داده است. اما آیا این ساعت جدید برای خرید گزینه مناسب‌تری است؟ با در ادامه ما همراه باشید.

هوآوی بند ۶

ابتدا اولویت خود را مشخص کنید

همان‌طور که ذکر شد هوآوی بند ۶ بیش از آن که یک ساعت هوشمند باشد، یک مچ بند تناسب اندام و سلامتی است. ظاهر این محصول اکنون بیش از هر زمان دیگر شبیه به ساعت‌های هوشمند است اما ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهد هنوز هم منطبق بر چیزی است که ما آن را مچ بند هوشمند می‌نامیم.

رهگیری ضربان قلب، اضطراب، مقدار اکسیژن خون، قدم شمار، مقدار کالری‌هایی که سوزانده‌اید، خواب و …، همه در وهله اول با توجه به سلامتی شما انجام خواهند شد. خوشبختانه این مچ بند می‌تواند ۹۶ حالت ورزشی مختلف را شناسایی کرده و رهگیری کند. اگر به دنبال یک ساعت هوشمند همه کاره هستید هوآوی محصولات با کیفیت دیگری هم ارائه می‌دهد اما با این حال محصول پیش‌رو یک مچ بند تقریباً بی‌نظیر است که به سختی می‌توان محصولی هم‌تراز با آن حتی از برندهای معروف پیدا کرد.

هوآوی بند ۶

سخت‌افزار

ابتدا باید به نمایشگر دستگاه بپردازیم. اگر شما نتوانید اطلاعات روی نمایشگر را مشاهده کنید، بقیه ویژگی‌ها و قابلیت‌های دستگاه بلا استفاده خواهند بود. نمایشگر هوآوی بند ۶ یک پنل امولد (AMOLED) ۱.۴۷ اینچی با گوشه‌های نسبتاً خمیده است که روشنایی مناسبی را ارائه می‌دهد. معمولاً نمایشگر مچ بندهای سلامتی تا این اندازه بزرگ و در ابعاد مستطیل نیست، بنابراین حین کار با هوآوی بند ۶ می‌توانید به اطلاعات فوق‌العاده زیاد و البته واضحی دست یابید.

همچنین می‌توان گفت که ضخامت بدنه این مچ بند نیز رضایت‌بخ است. از آن‌جا که انتظار می‌رود کاربران حین ورزش و فعالیت‌های بدنی متفاوت این مچ بند را بپوشند، بنابراین باید تصمیم هوآوی در طراحی ظریف این دستگاه و وزن کم آن را ستود. شما هرگز در ورزش‌های طولانی مدت متوجه حضور این محصول روی دست خود نخواهید شد.

هوآوی در این محصول خود از حسگرهایی مانند TruSleep 2 و TruSeen 4 استفاده کرده که به ترتیب در رهگیری شرایط خواب و ضربان قلب مورد استفاده قرار می‌گیرند. سعی می‌کنیم در ادامه بیشتر به استفاده‌های این حسگر و تاثیرشان در هوآوی بند ۶ بپردازیم.

ویژگی مثبت دیگر هوآوی بند ۶، ضد آب بودن آن است. شما می‌توانید بدون نگرانی از خراب شدن بند ۶ به دوش‌های روزانه و یا حتی شنا با آن بپردازید. هوآوی اطمینان داده که هیچ مشکلی از این حیث کاربران را تهدید نخواهد کرد.

هوآوی بند ۶

ویژگی‌های تناسب اندام و سلامتی

برای این مچ بند هوشمند نمی‌توان سیستم عامل خاصی را در نظر گرفت اما هر چه که هست شما با رابط کاربری کاربرپسند و جذابی روبه‌رو می‌شوید. نرم‌افزار دستگاه تا جای ممکن به روانی اجرا می‌شود و کافی است اراده به انجام کاری کنید تا پیش از درک لمس صفحه، آن عمل انجام شود.

همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم هوآوی ۹۶ فعالیت بدنی مختلف را برای شناسایی و رهگیری در بند ۶ تعبیه کرده است. در واقع وجود فعالیت‌های بدنی بیشتر از این نیز درون محصولات مشابه دیده شده است اما هرگز شاهد این تعداد گزینه در محصولی با این قیمت نبوده‌ایم. برخی از این فعالیت‌ها، نرمش‌ها و ورزش‌ها موارد کاملاً ساده‌ای هستند. اگر دقیق‌تر بگوییم تقریباً ۱۱ عدد از ورزش‌های موجود در نرم‌افزار این دستگاه، در دسته ورزش‌های حرفه‌ای طبقه‌بندی می‌شوند.

با رهگیری این فعالیت‌های بدنی، مچ بند اطلاعاتی مانند سرعت، مدت زمان تمرین، طول و بازه گام‌های شما، فشار وارده و … را جمع‌آوری و پس از اتمام فعالیت به شما نمایش می‌دهد که با نرخ خطای بسیار کم، تقریباً اطلاعات کاملاً دقیقی را در اختیارتان می‌گذارد.

جدای از این فعالیت‌ها، فعالیت‌های دیگر که عمده گزینه‌های موجود مچ بند را تشکیل می‌دهند، گزینه‌های عادی مانند نرخ ضربان قلب، مدت زمان تمرین و نهایتاً کالری‌هایی که سوزانده‌اید را رهگیری می‌کنند.

حال این سوال مطرح می‌شود که این اطلاعات در کجا جمع‌آوری و نمایش داده می‌شوند. در حقیقت شما می‌توانید اطلاعات کامل هر یک از فعالیت‌های ذکر شده را درون اپلیکیشن رسمی هوآوی به نام «هوآوی هلث» (Huawei Health) مشاهده کنید. برای مثال اگر به دنبال رهگیری وضعیت خواب خود هستید، استفاده از این اپلیکیشن ضروری است. این اپلیکیشن با بررسی بازه‌های زمانی متفاوت خواب شما، شرایط موجود را در هر بازه، اطلاعات آن و امتیاز مربوطه را نمایش می‌دهد.

بند ۶ هوآوی برای جمع‌آوری این اطلاعات حساس از فناوری TruSleep 2 بهره می‌برد که در بررسی‌های پیشین نیز به آن اشاره کرده بودیم. جدای از خواب سلامت، مولفه‌های دیگری نیز وجود دارند که رهگیری و پایش آن‌ها برای سلامت اجباری است. یکی از آن‌ها سطح اکسیژن خون است که متاسفانه به ندرت در این طیف از قیمت می‌توان به اندازه‌گیری آن پرداخت.

هوآوی بند ۶

هوآوی بند ۶ این مورد را هم ممکن می‌کند. در طول روز سطح اکسیژن خون شما تا زمانی که مچ بند را پوشیده باشید، پیوسته انداز‌ه‌گیری می‌شود. با این حال پیشنهاد می‌شود که برای جلوگیری از مصرف بالای انرژی، خودتان این عمل را به صورت دستی انجام دهید اما در هر صورت انجام خودکار آن برای کاربرانی که نگران تمام شدن باتری دستگاهشان نیستند، راحت‌تر خواهد بود.

اطلاعات موجود از مواردی مانند رهگیری خواب و حتی اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون همه و همه دقیقاً مانند رابط کاربری بند ۶، درون اپلیکیشن نیز به سادگی قابل دسترسی و از آن مهم‌تر، قابل درک و دریافت است. بسیار عجیب است که در دنیای مدرن ما می‌توانیم برخی از پیچیده‌ترین تست‌های پزشکی دهه‌های گذشته را تا به این حد به سادگی متوجه شویم و شخصاً دنبال کنیم.

البته باید در نظر گرفت که اگر شما از اقدامات بعدی برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در رابطه با این اطلاعات آگاهی نداشته باشید، عملاً نمی‌توانید کاری انجام دهید. شاید خواندن مقالات جانبی و یا مشاوره با یک پزشک بهترین گزینه در شرایط بحرانی باشد.

سطح اضطراب نیز بی‌شک حائز اهمیت بسیاری است و نیازی به تایید ما نیز در این زمینه نیست. بند ۶ امکان اندازه گیری سطح اضطراب را هم فراهم می‌کند اما بررسی‌ها نشان داد که بهتر است به جای استفاده از اندازه گیری دستی، در این مورد قید مصرف انرژی را بزنید و فرایند اندازه گیری را به خود مچ بند بسپارید، چرا که در این صورت اطلاعات دقیق‌تری دریافت خواهید کرد. انجام این مهم توسط الگوریتم TruRelax هوآوی انجام می‌شود که یکی دیگر از قابلیت‌های مهم به کار رفته در این محصول است.

یکی دیگر از ویژگی‌های این مچ بند هوشمند که مختص بانوان است، رهگیری چرخه قاعدگی نام دارد. بانوان می‌توانند در این مچ بند دوره‌های مختلف عادت ماهانگی خود را پیگیری کنند و همچنین از نزدیک شدن آغاز یک دوره جدید اطلاع یابند. وجود این مورد در کنار سایر گزینه‌های به کار رفته در بند ۶، این محصول را برای بررسی سلامتی شخص تبدیل به یک کالای کاربردی می‌کنند.

تنها ایراد جزئی هوآوی هلث، عدم امکان استفاده و اتصال به سرویس‌های شخص ثالث است. در واقع شما نمی‌توانید از سرویس‌هایی مانند MyFitnessPal و از آن محبوب‌تر، گوگل فیت استفاده کنید. با این حال جزئیات و نحوه ارائه آن‌ها در اپلیکیشن رسمی هوآوی به تنهایی کاملاً کافی به نظر می‌رسد و شما صرفاً ویژگی ذخیره داده‌ها و اشتراک گذاری تمام و کمال آن‌ها را از دست می‌دهید.

هوآوی بند ۶

ویژگی‌های نرم‌افزاری

جدای از موارد تناسب اندام، هوآوی بند ۶ با وجود تمام اصراری که روی مچ بند بودن دارد، شبیه ساعت‌های هوشمند نیز به نظر می‌رسد. باری دیگر باید تاکید کنیم که در این بین بیشتر شاهد شباهت خواهید بود و اگر به دنبال یک ساعت هوشمند تمام عیار هستید، باید به سراغ دیگر محصولات این شرکت بروید. در واقع عجیب است که بند ۶ با وجود دسته متفاوتی که هدف قرار داده حتی تا این مقدار که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، وظایف ساعت‌های هوشمند را انجام می‌دهد.

واچ فیس‌ها مسلماً نقش زیادی در زیبا جلوه دادن محصولات پوشیدنی دارند. ساعت‌های هوشمندی که از سیستم عامل ور او اس استفاده می‌کنند می‌توانند واچ فیس‌های بیشتری را دریافت کنند؛ خوشبختانه هوآوی بند ۶ نیز این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهد. واچ فیس‌های موجود برای بارگیری روی دستگاه گستره زیادی دارند و می‌توانند خواسته‌های کاربران را برآورده کنند.

یکی از استفاده‌های ساعت‌های هوشمند، سازگار شدن همه جانبه با گوشی است. امروزه بسیاری از ساعت‌های هوشمند اقتصادی با این موضوع مشکل دارند و به خوبی آن را به سرانجام نمی‌رسانند.

اگرچه انتظار می‌رفت که بند ۶ اصلاً نتواند اعلان‌های گوشی هوشمند را دریافت کند اما قادر به انجام این کار است و مشکلات مذکور را نیز به دوش می‌کشد. شما عملاً نمی‌توانید اعلان‌های خود را به صورت کامل مشاهده کنید و ناگزیر تنها می‌توانید از وجود آن‌ها مطلع شوید و به سراغ گوشی خود بروید.

مشکل دیگر عدم پشتیبانی بومی این محصول از GPS است. متاسفانه بند ۶ هوآوی برای ارائه اطلاعات مبتنی بر موقعیت شما نیاز به وجود یک گوشی هوشمند دارد. با این حال بسیار بعید است که امروز کاربران از گوشی هوشمند استفاده نکنند.

هوآوی بند ۶

باتری و شارژدهی

در مچ بندها عمدتاً انتظاراتی که از یک گوشی و یا حتی ساعت هوشمند می‌رود، وجود ندارد. مچ بندها کارایی منحصر به فردی دارند و کاربرانی که به دنبال تهیه آن‌ها هستند نیز به خوبی از آن‌ها آگاهند. عمر باتری بالا و شارژدهی طولانی مدت یکی از موارد است.

معمولاً با استفاده عادی و بسیار سبک از هوآوی بند ۶ می‌توان انتظار ۱۲ الی ۱۴ روز یعنی تقریباً دو هفته شارژدهی را داشت. این مقدار توسط خود هوآوی نیز به صورت رسمی تبلیغ می‌شود. با این حال اگر این مچ بند توجه شما را جلب کرده است، باید شارژدهی دقیق‌تر آن را مد نظر داشته باشید. با توجه به استفاده کاربران از این محصولات و در بررسی‌ها ما، عمر باتری ۱۰ روز خواهد بود.

این بررسی طی استفاده روزانه نسبتاً سنگین مانند استفاده از ویژگی‌های رهگیری ورزش، رهگیری خواب و … به دست آمده است. بنابراین سخت‌گیرترین کاربران که قصد دارند به شدت از مچ بند جدید خود کار بکشند نیز می‌توانند از ۱۰ روز شارژدهی مداوم اطمینان یابند. در کنار این مورد احتمالاً شما به مدت زمانی که طول می‌کشد تا بند ۶ را شارژ کنید نیز فکر کرده‌اید. هر بار شارژ کامل دستگاه حدود ۱ ساعت طول می‌کشد. این مقدار با توجه به شارژدهی گاهاً دو هفته‌ای، حقیقاً مقدار ناچیزی است.

هوآوی بند ۶

جمع‌بندی

از همان خطوط ابتدای نیز تاکید شد که عملکرد این دستگاه به عنوان یک مچ بند تناسب اندام بی‌نظیر است. با وجود قیمت این دستگاه، ویژگی‌های که ارائه می‌دهد و سطح کیفی که هوآوی رسیدن به آن را ملزم کرده است، معمولاً حتی نمی‌توان به گزینه‌های دیگر موجود در بازار فکر کرد. به سادگی می‌توان گفت هوآوی این امکان را فراهم کرده است که با کیفیت بالا و اطلاعات سلامتی دقیق شما را غافل گیر کند.

از طرف دیگر ویژگی‌های عمومی این مچ بند مخصوصاً مواردی که بیشتر از یک ساعت هوشمند انتظار می‌رود در سطح مناسبی قرار ندارند. عدم امکان سازگاری کامل با گوشی هوشمند در رابطه ما مواردی مانند اعلان‌ها و امکانات همگام سازی اندک اپلیکیشن هوآوی هلث با وجود عملکرد دقیق آن برخی از نواقصی هستند که به نظر نمی‌رسد برای کاربرانی که به سمت چنین محصولی می‌روند، چندان تعیین کننده باشند.

اگر به ورزش و تناسب اندام و یک مچ بند هوشمند توانا در این زمینه اهمیت می‌دهید، هوآوی بند ۶ با ارائه بدنه‌ای با کیفیت، ۹۶ حالت ورزشی مختلف، امکان رهگیری شرایط خواب، ضربان قلب، اضطراب، سطح اکسیژن خون و …، یک انتخاب عالی است که با قیمتی معقول در اختیار شما قرار می‌گیرد. در یک عبارت کلی شما با پرداخت هزینه این مچ بند، به ویژگی‌های کاملاً ارزشمندی دست خواهید یافت که وجود آن‌ها در یک مچ بند هوشمند بی‌نقص نیاز است.

نکات مثبت:

  • حالت‌های ورزشی مختلف و متنوع
  • رهگیری دقیق شرایط سلامتی بدن
  • مقاومت در برابر نفوذ آب
  • نمایشگر امولد با کیفیت
  • بدنه با کیفیت، سبک و ظریف
  • رابط کاربری سریع و روان

نکات منفی:

  • امکانات همگام سازی ضعیف اپلیکیشن هوآوی هلث
  • فقدان GPS

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بررسی هوآوی بند ۶؛ مچ بندی هوشمند برای همه سلیقه ها - گیمفا
بررسی هوآوی بند ۶؛ مچ بندی هوشمند برای همه سلیقه ها - گیمفا
بررسی هوآوی بند ۶؛ مچ بندی هوشمند برای همه سلیقه ها - گیمفا
بررسی هوآوی بند ۶؛ مچ بندی هوشمند برای همه سلیقه ها - گیمفا
بررسی هوآوی بند ۶؛ مچ بندی هوشمند برای همه سلیقه ها - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بررسی هوآوی بند ۶؛ مچ بندی هوشمند برای همه سلیقه ها - گیمفا
بررسی هوآوی بند ۶؛ مچ بندی هوشمند برای همه سلیقه ها - گیمفا