گزارش: ارتقای SSD پلی‌استیشن ۵ و بهبود سرعت بازی‌ها - گیمفا
گزارش: ارتقای SSD پلی‌استیشن ۵ و بهبود سرعت بازی‌ها - گیمفا
گزارش: ارتقای SSD پلی‌استیشن ۵ و بهبود سرعت بازی‌ها - گیمفا
گزارش: ارتقای SSD پلی‌استیشن ۵ و بهبود سرعت بازی‌ها - گیمفا

گزارش: ارتقای SSD پلی‌استیشن ۵ می‌تواند زمان بارگذاری بازی‌ها را بهبود بخشد

محمدمهدی روح‌الامینی
۲۱:۵۷ ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
گزارش: ارتقای SSD پلی‌استیشن ۵ و بهبود سرعت بازی‌ها - گیمفا

گزارشی جدید منتشر شده است که نشان می‌دهد ارتقای حافظه‌ی درایو SSD پلی‌استیشن ۵ می‌تواند موجب بهبود عملکرد زمان بارگذاری بازی‌ها بر روی این کنسول و کاهش چشمگیر زمان لود شدن برخی از عناوین شود.

بر اساس برخی تحقیقات جدید انجام شده، به نظر می‌رسد که افزودن یک درایو SSD M.2 NVMe برای ارتقای حافظه‌ی پلی‌استیشن ۵ به این کنسول می‌تواند عملکرد کنسول و حافظه‌ی آن را از نظر سرعت بارگذاری بازی‌ها و به ویژه سرعت انتقال داده کمی بهبود بخشد. البته در برخی بازی‌ها این عمل باعث شده تا سرعت لود شدن و بارگذاری آن عناوین بسیار بیشتر از قبل شود و عملکرد آن‌ها نیز به طرز قابل توجهی بهبود داشته است.

این گزارش در حقیقت بر اساس تجزیه و تحلیل رسانه‌ی دیجیتال فاندری (Digital Foundry) از سیستم عامل بتای ورژن ۲٫۰ بر روی پلی‌استیشن ۵ است که بر همین اساس نتیجه می‌گیرد که درایو مورد آزمایش، مدل Samsung 980 Pro SSD، از نظر عملکرد در اجرای بازی‌های مختلف درست مانند SSD داخلی کنسول پلی‌استیشن ۵ کار می‌کند. با این همه، در زمینه‌ی سرعت انتقال و سرعت بارگذاری بازی‌های پلی‌استیشن ۴ بهبود کمی را برای پلی‌استیشن ۵ به ارمغان می‌آورد.

توماس مورگان (Thomas Morgan)، خبرنگار این حوزه، در این رابطه می‌نویسد:

در حالی که این سیستم عامل در حقیقت تنها یک نسخه‌ی بتا است که در آن کیفیت نهایی محصول می‌تواند تا زمان انتشار رسمی تغییر کند، اما نتایج مربوط به SSD M.2 خاص مورد استفاده‌ی ما دلگرم‌کننده است.

در حقیقت باید بگویم که درایو Samsung 980 Pro SSD به اندازه‌ی کافی سریع است و قادر است تا از پس اجرای بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن ۵ مانند Ratchet & Clank: Rift Apart به خوبی بر بیاید و در زمینه‌ی روان بودن و اجرای صحنه‌های سینماتیک دقیقا عملکردی مشابه با درایو SSD داخلی پلی‌استیشن ۵ دارد. به علاوه، مزیت کاهش زمان بارگذاری بازی‌ها با استفاده‌ی از این درایو نیز برای مخاطبان وجود دارد. اکثر بازی‌های مجموعه‌ی آزمایشی ما، از The Witcher 3 تا Fallout 4، همه با برتری خوبی بر روی ۹۸۰ Pro اجرا می‌شوند. خوشبختانه ما در این زمینه هیچ افت عملکردی نداشته‌ایم و در عین حال حافظه‌ی کلی سیستم را نیز افزایش داده‌ایم.

بر اساس گزارش ارائه شده در این رابطه، در تست و مقایسه‌ی انجام شده میان درایو Samsung 980 Pro در مقابل SSD داخلی پلی‌استیشن ۵ توسط دیجیتال فاندری در زمینه‌ی اجرای Ratchet & Clank: Rift Apart هیچ تفاوت قابل توجهی مشاهده نشد و به نوعی باید گفت که عملکرد این دو درایو دقیقا یکسان بوده است.

ssd سونی و ارتقای آن

مورگان  نیز در این زمینه گفته است که در اجرای بسیاری از بازی‌ها این دو درایو عملکردی کاملا مشابه با یکدیگر داشته‌اند. وی در ادامه در همین رابطه بر اساس اجرای بازی Ratchet & Clank: Rift Apart می‌گوید:

برای مثال در مراحل پرش از پورتال‌ها در بازی دقیقا به شکلی همزمان در هر دو درایو کاهش سرعت‌هایی ظریف دیده می‌شود. در حقیقت در اکثریت زمینه‌ها هر دو درایو عملکرد یکسان و مشابهی داشته‌اند و درایو Samsung 980 Pro قادر بوده تا پا به پای درایو داخلی پلی‌استیشن ۵ حرکت کند و خود را بیازماید.

در زمینه‌ی زمان بارگذاری و لود شدن بازی‌های مختلف، دیجیتال فاندری می‌گوید که متوجه شده است که درایو Samsung 980 Pro هنگام بارگیری و لود کردن عناوین پلی‌استیشن ۴ در واقع زمان بارگیری سریع‌تری نسبت به SSD داخلی پلی‌استیشن ۵ دارد. همچنین مشخص شده که افزودن هیت سینک (heatsink) به SSD، که سونی به شدت انجام آن را توصیه می‌کند، اثرگذار است و زمان بارگیری را سریع‌تر از قبل می‌کند.

در یک آزمایش بازی Cyberpunk 2077 تقریبا ۳ ثانیه سریعتر از روی SSD سامسونگ (با هیت سینک) در مقایسه با درایو داخلی ذخیره سازی پلی‌استیشن ۵ بارگیری شد. لازم به ذکر است که هر بازی پلی‌استیشن ۴ مورد آزمایش نیز کمی سریع‌تر از روی درایو سامسونگ بارگیری می‌شود، البته به استثنای عنوان Battlefield 5 که سریع‌تر از روی حافظه‌ی داخلی پلی‌استیشن ۵ بارگیری می‌شود. نتایج کامل این آزمایش دقیق را می‌توانید در Digital Foundry مشاهده کنید.

در زمینه‌ی تست نرم افزار و سیستم عامل پلی‌استیشن ۵، دیجیتال فاندری دریافت که بازی‌هایی که آن‌ها در این زمینه آزمایش کرده‌اند تقریبا با سرعت یکسانی از روی SSD سامسونگ و حافظه‌ی داخلی پلی‌استیشن ۵ بارگذاری می‌شوند. همچنین این رسانه تاکید می‌کند که سایر گزینه‌ها و درایوهای مختلف SSD با مشخصات مختلف ممکن است منجر به اختلاف‌هایی در این زمینه شوند.

تجزیه و تحلیل‌های جدید نشان می‌دهند که ارتقا‌ی درایو SSD پلی‌استیشن ۵ می‌تواند برخی از زمان‌های بارگذاری بازی‌ها را تا حدود زیادی بهبود بخشد:

تست‌های نهایی دیجیتال فاندری در زمینه‌ی درایوهای SSD بر روی سرعت انتقال خام داده‌های متفاوت با استفاده از روش جابجایی بازی‌ها بین درایو داخلی پلی‌استیشن ۵ و درایو M.2 متمرکز شده است. این رسانه در این رابطه نیز می‌گوید که پس از آزمایش‌های طولانی و گسترده، مشخص شد که نوشتن اطلاعات بر روی درایو M.2 با سرعتی بسیار سریع‌تر از کپی کردن همان داده‌ها در درایو داخلی پلی‌استیشن ۵ اتفاق می‌افتد.

به عنوان مثال، انتقال بازی Cyberpunk از SSD داخلی پلی‌استیشن ۵ به SSD M.2 فقط یک دقیقه و ۱۱ ثانیه طول می‌کشد. این بدان معنی است که نرخ متوسط انتقال داده در ​​آن ۱٫۴۲ گیگابایت بر ثانیه است. البته لازم به ذکر است که سرعت انتقال داده با توجه به محتوا متفاوت است، بنابراین به عنوان مثال، کپی کردن بازی Battlefield 5 از حافظه‌ی داخلی پلی‌استیشن ۵ با سرعت ۰٫۸۷ گیگابایت بر ثانیه انتقال داده خواهد شد، در حالی که همین کار برای Final Fantasy 15 به طور متوسط با سرعت ​​۰٫۸۲ گیگابایت بر ثانیه صورت خواهد گرفت.

با این حال، اگر بازی را از روی درایو SSD M.2 به درایو داخلی پلی‌استیشن ۵ برگردانیم، زمان بسیار بیشتری طول خواهد کشید. این عمل در حقیقت چیزی در حدود در هفت دقیقه و ۱۸ ثانیه، با سرعت انتقال فقط ۰٫۲۳ گیگابایت بر ثانیه، انجام خواهد شد. بدون شک این تفاوت بزرگی است و در انتقال بازی های بزرگ دیگر، مانند Final Fantasy 15 و Battlefield 5، بسیار موثر خواهد بود.

شایان ذکر است که کمپانی سونی مجموعه و لیست کاملی از الزامات و شرایط مربوط به SSDهای سازگار با کنسول پلی‌استیشن ۵ را در اوایل ماه جاری منتشر کرد، اما با این همه، تاکید کرده است که حتی برخی از SSDهایی که شرایط را نیز به صورت کامل دارا هستند، ممکن است کار نکنند.

نظر شما همراهان همیشگی گیمفا در مورد این گزارش جامع از سمت دیجیتال فاندری چیست؟ نظرات خود را در این رابطه با ما به اشتراک بگذارید.

منبع

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گزارش: ارتقای SSD پلی‌استیشن ۵ و بهبود سرعت بازی‌ها - گیمفا
گزارش: ارتقای SSD پلی‌استیشن ۵ و بهبود سرعت بازی‌ها - گیمفا
گزارش: ارتقای SSD پلی‌استیشن ۵ و بهبود سرعت بازی‌ها - گیمفا
گزارش: ارتقای SSD پلی‌استیشن ۵ و بهبود سرعت بازی‌ها - گیمفا
گزارش: ارتقای SSD پلی‌استیشن ۵ و بهبود سرعت بازی‌ها - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

    • X.gamer گفت:

      چراکه نه! حتی بعضی تخصصین گیمفا فرموده اند که علاه بر گرافیک و سایه زنی های بهتر و عمیق تر، باعث رندر ری تریسینگ هم میشه، یعنی بقدری سرعت ssd بالاس که کارهای رم، سیپیو و گرافیک رو هم انجام میده! اما خب یمشکلی هستش، اینکه همچین ssd، ssd روی ps5 هستش و بقیه ssd ها همچین قابلیتهایی ندارند..بلکه خود سرنی و دوستان دست به دست هم بدن و یه ssd افسانه ای دیگه ای تولید کنند

    • ASHEN ONE گفت:

      ولی یک عده رو میسوزونه :rotfl: :rotfl:

    • چرا ، برا شما اختصاصی قرمه‌سبزیَم درست میکنه!
      یخورده دست از مسخره بازی بردارین شاید خوشتون اومد.همچیمون شده ترول و مسخره‌بازی :reallyangry: :reallyangry: .

      • reza_tport گفت:

        اره ما ترول
        جواب سوالی رو بدین که قبل از انتشار کنسولتون میدادین و منو یه سری های دیگه رو به بی سوادی متهم میکردین
        جواب بده دیگه فریم رو بالا میبره یا نه ؟

        • Dr.Who گفت:

          اگه ازش خواهش کنی کنترل تلویزیون رو هم میاره

        • اولا ، اصلا همه ترولِ ۷ عالَمن.شمایی که کش سطح ۱و۲و۳ میکنی ، خوب باش و ترول نکن.اگه متهم به بیسوادی شدی بجای ترول توضیح منطقی بده که داستان تموم بشه.
          دوما ، هر “آدمی” میدونه که ssd مستقیما مثل پردازنده‌ها دخالتی تو ارتقای fps نداره.
          سوما ، جمع نبند.تا وقتی جامعه کنسول بازا توسط پی‌سی پلیرا به هرشکلی مسخره و تحقیر میشن بیشتر از این نباید انتظار داشته باشین نمونش همین کامنت اولیِ خودت.
          چهارما ، با سنباده مغز ما رو سایش کردین با این ماو‌شما کردنتون.
          با اینکه سوالت با قصد مسخره‌بازی و تروله اما جوابش میشه: مستقیم نه اما غیر مستقیم تا حدی ؛ بله. برای همینه با وجود اختلاف ۱۵ درصدی cpu و ۱.۸ ترافلاپسی gpu پلی۵ و ضعیف‌تر بودنش نسبت به سری‌اکس نتایج به اندازه اختلاف عددیشون نیست!
          https://s4.uupload.ir/files/20210811_013611_38v.jpg
          اینم بخون جوابت تو این عکسه و بسته به تیم توسعه دهنده متغیره.در ضمن من نزدیک به ۲۰ ساله دارم گیم میزنم درباره کامپیوتر زیاد تحقیق میکنم و به خیلی‌ها مشاوره دادم برای انتخاب سخت‌افزار و کسی رو مسخره نکردم ؛ خودمم یه gt730 دارم که وقتی باهاش ویدیو ادیت میکنم صدای کارخونه میده.به سمیِ جامعه pc بازا مخصوصا تو ایران ، جامعه دیگه‌ای ندیدم اما نه همه!.نگاهِ از بالا به پایینی که به کنسول‌بازا دارن واقعا سم خالصه و جالبیش اینجاس که ۹۹ درصدِ گیرشون مربوط به پلیر‌های ps میشه.خلاصه که از من به شما پیشنهاد که خودت رفتار صحیح داشته‌باش و بقیش برات مهم نباشه و جزئی از این تغییرِ رویه باش.الان با کامنت اول این پست به کجا رسیدی؟ بذار من جواب بدم : هیچجا.

          • reza_tport گفت:

            “الان با کامنت اول این پست به کجا رسیدی؟”
            جوابت اینجاست :
            سونی میاد بمب تبلیغاتی راه میندازه
            یه سری فن بوی هم پشتشو میگیرن و یک کلاغ به اینجا میرسه که اس اس دی همه کار میکنه
            یه سری دیگه افرادی که پی اس بازن یا رو یه پلتفورم دیگه ای هستن حرف اینا (تعدادشونم کم نیست) رو باور میکنن
            نتیجه کامنت من اینه که یه سری افراد وقتی اینو ببینن
            دسته اول به اشتباهشون پی میبرن یا نمیبرن(اونی که خودشو بخواب زده)
            دسته دوم هم تحقیق میکنن میفهمن جریان چیه یا نمیفهمن (چون اهمیتی براشون نداره)
            ربع کلام اینه که باورم نمیکنن ولی خودشون میرن تحقیق میکنن
            شما که خیلی منطقی و غیر سمی هستی الان ۴۰ بار تو این کامنتت منو ترول و سمی صدا کردی بدون اینکه روش فکر کنی
            از طرفی علیه من جبهه گرفتی و سعی کردی بازم از اس اس دی دفاع کنی و تاثیرش رو بر فریم ریت بگی (اگه دوست داری خودتو به خواب بزنی بزن اشکال نداره ولی ادای روشن فکرها رو درنیار)
            من قبلا بنج مارک گذاشتم تو کامنت های پارسالم بگردی پیدا میکنی دیگه لازم نمیبینم یه حرفی رو که با بنجمارک اثبات کردم دوبار بکنم اون متنی هم که گذاستی صد بار تاکید میکنه تاثیری نداره
            حداقل نصیحت میکنی خودت بهش عمل کن ! ادم خندش میگیره از این همه ظاهرسازی
            پیشنهاد من اینه که این هم ظاهرسازی نکن و یه مقدار فکر کن قبلشم یه مقدار اب خنک بخور که خشم جلوی منطقتو نگیره
            در اخرم این همه مشاور سخت افزار میدی بجای استفاده از gpu پایین رده از گرافیک مجتمع استفاده کن که برای همین کار طراحی شده (تو قیمت هم صرفه جویی میشه) مشکل رمش هم از ریجستری میشه حل کرد

            • هم من میدونم هم خودت که اکثرا تحقیق نمیکنن.شما میتونستی بجای اون کامنت کوتاه توضیحاتی ارائه بدی و تهش هم گله بکنی از این موضوع این یک.باباجان تیکه رو که نباید به صورت کلی به همه بندازی که مثلا بفهمن اشتباه میکنن ، تیکه رو به کسی بنداز که مطمئنی پوینت رو میگیره.الان خیلیا کامنت اولت رو نگرفتن چی هست وقتی توضیح نمیدی همینه.
              دوم اینکه من کلی گفتم به کس خاصی اشاره نکردم تهش هم گفتم “اما نه همه”
              سوم اینکه من دفاع نکردم بلکه تمام اونچیزی که در مورد این موضوع بود رو گفتم نه کمتر و نه بیشتر. گفتم “تا حدی” و اون متن هم توضیح داده که میتونه ارتقا بده اما شرایط داره که حتما تو متن خوندی.
              چهارم هم بگم شرایط زندگی باعث شده من سال‌ها گیر یه سیستم فسکی بیوفتم و نتونم کار دیگه‌ای کنم.شما شرایط افراد مختلف تو ایران رو در نظر بگیر فکر کن شاید دلیلی پشتش بوده.
              پنجم اینکه من تظاهر نمیکنم هیچوقت همیشه رو بازی کردم دوستان منو میشناسن اگر موقع کامنت قبلیم عصبانی بودم مطمئنا کامنتم تایید نمیشد.
              در آخر ، شما نکته کامنت منو نگرفتی.وقتی اون بالا کش‌ها رو نام میبری از حجم زیاد به کم و از سرعت کم به بیشترین سرعت ، پرواضحه که خیلی چیزا رو میدونی.سوال من از شما اینه که وقتی همیشه میتونی مستدل صحبت کنی چرا نمیکنی؟ چرا از اطلاعاتت برای تیکه انداختن باید استفاده کنی؟مستدل حرفت رو بزن تهش رویِ ترول کم میشه.
              اگر نمیتونی با دیتا‌هایی که داری برای جامعه‌ گیمر‌های کشورت مفید باشی چه بهتر که نظر ندی.اگر میدی سعی کن هم‌‌قشری‌هات رو هم کمی پیشرفت بدی و اگر بگردی گوش شنوا هم زیاده والا جای دوری هم نمیره.

              • reza_tport گفت:

                همه فهمیدن از منفی ها میشه فهمید
                وقتی بنجمارک میذاری جای تشکر حرف رایگان تحویل میگیری دیگه بعد یه مدت خسته کننده میشه
                شما برو زیر پست های سایبر رو نگاه کن ببین ترول چیه
                در اخرم من شرایط زندگیت رو زیر سوال نبردم من خودم متولد ۷۲ هستم تنها سیستمی که بابام برام گرفت تو دوازده سالگیم بود بقیشو با بدختی و فلاکت گرفتم و سختی هاشو میدونم

      • Silverhand گفت:

        آقا ایمان قبول کن که دیگه شورشو درآوردن. مگه یه دونه حافظه، اینهمه مانور دادن داره؟؟

        • عزیزِ من شما الانو دریاب و یه نگاه به کامنتای این پست بنداز.ببین کامنتای کیا باعث شده TDSاِ پست ؛ بزنه بالا.

          • Silverhand گفت:

            واقعا میخوای چطوری جواب همچین پستایی رو بدیم. از اون روزی که پلی ۵ معرفی شده تا به الان، این سونی هم میاد میگه ssd ما این ssd ما اون، کماکان این طوری هم نیست. تو بالا میگی که پی سی باز نگاه خوبی به کنسول نداره، اتفاقا داره، میبینی که کسی کاری به این صورت به ایکس باکس نداره، چون نه مایکروسافت مابقی رو تخریب میکنه و نه هوادارش، ولی پلی استیشن چی؟ تو این سایت چیزی که من دیدم این طوریه، فقط فن های سونی میان به شرکت ها و بازی های دیگه دهن کجی میکنن. نمونه ش همین سی دی پراجکت. از ویچر ۳ بگیر تا همین سایبرپانک، همش طرفدارای سونین که ازشون بد میگن، در حالی که مشکلاتی هم اگه باشه، رو سایر پلتفرم های دیگه هم هست

    • No no no no no no
      (به سبک پرایس وقتی سوپ به رحمت خدا رفت خوانده شود)

    • ollie گفت:

      آره
      حتی تو آینده دیگه به کنسول نیاز نداریم میتونیم از روی یه فلش بازی کنیم

    • Silverhand گفت:

      چرا، قرار فریم بازی ها رو حدود ۵ برابر بیشتر کنه، گرمای کنسول هم خیلی میاد پایین، چونکه همین ssd کار cpu , کارت گرافیک و رم را هم انجام میده و اینکه میشه اورکلاکش کرد و ۳ برابر ظرفیتش تو فایل جا داد. چشم دیدن برتری های خارق العاده پلی استیشن بر ایکس باکس رو نداری، تو چنین پست‌هایی کامنت نذار :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    • Hades گفت:

      حتی از مغازه هم برات خرید میکنه

  • ALFAR3D گفت:

    یه نکته جالب که تو تست های دیجیتال فاندری بود این بود که سرعت نوشتن ssd پلی ۵ ۲۳۰ مگ بیشتر نیست در حالی که این رقم برای سری ایکس حدودا ۷۰۰ مگه…

    • X.gamer گفت:

      نه عزیز من، ssd پلی استیشن علاوه بر سرعت ماورایی( یچیزی حدود سرعت نور و یخورده کمتر)، قابلیتهای پردازشی و رندر ری تریسینگ هم داره!

    • amazon گفت:

      ولی درعمل شاهد سرعت بیشتر اجرای اطلاعات در پلی استیشن ۵ هستیم (بعضا تا حدود یک سوم یا دوبرابر سریعتر) که نشون میده پلی استیشن ۵ مهندسی طراحی مادربورد بهتری داره (چون در یک دیوایس الکترونیکی چینش و نحوه برقراری ارتباط قطعات با هم خیلی مهمتر از ماهیت تک تک خود قطعات هستش)

    • https://s4.uupload.ir/files/20210809_005554_q348.jpg

      https://s4.uupload.ir/files/20210809_005530_dcxv.jpg

      https://s4.uupload.ir/files/20210809_005511_szpy.jpg

    • Kenji-ehsan گفت:

      اول از همه خوشحالم که مایکروسافت چنین قدرتی داره
      دوم منبع خبر رو لطف کن
      سوم اینکه دیجیتال فاندری با کدوم ابزار تست کرده درایو آنبورد با سیستم عامل کاملا اختصاصی رو؟
      چهار اینکه بسم الله من شنیدم بچه های پاساژ حلبی سازا گفتن ۷ ترا بایته
      عمل داداشم عمل ثابت میکنه قدرت رو! و الا با صحبت شما آلفرد. عزیز سونی قبل تولدت ور شکسته بوده و تمام افتخارات گیم مال مایکروسافت شده
      البته بالاخره احتمالا یه کنسول مایکروسافت داری باید به زور هم شده بگی بهترین کنسوله

      • ALFAR3D گفت:

        منبع خبر دیجیتال فاندری هست….از دقیقه ۱۳ میتونی ببینی…
        ابزار؟ابزار لازم نداره یا فایل مشخص رو با حجم مشخص میفرسته زمان میگیره ببینه چقدر طول میکشه تا فایل بره بر اساس زمان سرعت رو محاسبه میکنه…اینم ابزار…
        عمل هم هست و نه حرف حتی عکسای ویدیو رو اون کاربر بالایی گذاشته حالا شما اینا رو نمیخوای ببینی مشکل جای دیگس….دیگه من کاری به ورشکستگی و افتخارات و اینا ندارم…
        من نه کنسولی دارم و فقط پیسی هست شما از از خر نوستراداموسی بیا پایین و اون عینک فن بازی رو ور دار تا ببینی ۷ ترابایته یا نه….

        • Kenji-ehsan گفت:

          در بهترین حالت میانگین ۶۹۰ مگابایت هست و میانگین کلی با توجه به نوسان بین ۴۴۰ تا ۶۹۰ باید ۵۵۰ باشه که ۱۵۰مگابایت با عدد شما اختلاف داره
          خب دوم اینکه این که نرم افزاری هنوز در فاز بتا به سر میبره اصلا قابل اعتماد نیست عزیزم! کلا برای همچین فعالیت هایی ابزار نیازه و سیستم عامل کاملا آزاد!این صحبت شما باید بدین صورت باشه
          سیستم عامل Ps5 روی نسخه ی بتای ۲ میتونه تا ۲۳۰ مگابایت بهره وری از گلوگاه داشته باشه.اینو به عنوان یه فردی که تقریباً کل زندگیش سخت افزار بوده دارم بهت میگه.راستی یکم تحقیق کن در باره ی نحوه ی اندازه گیری تبادل داده ها بعد باهم صحبت میکنیم.

          • ALFAR3D گفت:

            همون طور که گفتم حدود ۷۰۰ مگ هست حالا چرا حرف میزارید دهنم موندم….
            فرضم میگیریم حداقل دارع ۴۴۰ مگ بازم از ۲۳۰ مگ بیشتره(که مشخصا هر چی انتقال داده تو ویدیو انجام شده رو این عدد ثابته) ….بعدا نرم افزار تو فاز بتا و افیشال مسئله نیست مسئله خورد ssd هست…گلوگاهی وجود نداره و دلیلی هم نداره که بخواد تو فاز بتا محدود نگهش داره…سرعتش همینقدره…نهایتش هم همینه و تو چنتا بازی تست شده سرعت رید رویه ۵٫۵ گیگ هست ولی رایت ۲۳۰ مگ هست…و اینکه من در مورد نحوه تبادل داده اطلاع دارم ولی شما نمیخوای قبول کنی سری ایکس سرعت بهتری داره حالا اپدیت از فاز بتا هم خارج بشه من مطمئنم بازم همین قدر سرعته…حتی اگر ابزار هم ساپورت کنن کنسولا…

            • Kenji-ehsan گفت:

              ببین عزیزم من حقیقتا شک دارم تو سواد حداقلی اصن در مورد سخت افزار داشته باشی.عزیزم تو وقتی بخاطر داشتن یه کنسول فکر میکنی دانای کل هستی واقعاً متاسفم برا جامعه ی گیم فا!
              عزیزم وقتی عدد ثابت باشه یعنی تثبیت کننده ی سرعت روشه! چرا بتا باید محدود باشه؟چون بتاست یعنی کامل نیست،یعنی مواردی برای بازنگری هست!!!
              بهتره به جای اینکه یه سری کلمات رو حفظ کنی و به دیگران بگی،یکم برو بخون در این باره! ربطی به گلوگاه نداره؟!؟!کل مسیر داده تو گلوگاهه! باشه اصن ایکس باکست خوب تو خوبی کلا:)))))))
              بساط خنده مارو فراهم میکنی

    • Silverhand گفت:

      برادر من چرا این حرفارو میزنی، نمیدونی برا سونی باید باطل رو حق و حق رو باطل کنی. لابد فردا هم می‌خوای بگی که توان گرافیکی سری ایکس بالاتره. یکم بیشتر رو اطلاعاتت کار کن :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • amazon گفت:

    اینطور که بوش میاد مثل اینکه ارتقای اس اس دی پلی استیشن با اینکه پیچیده تر از اتصال اس اس دی فلش مانند ایکس باکس هستش، ولی پرفورمنس بهتری رو ارائه میده. حدس میزنم دلیلش این باشه که کاربر در پلی استیشن یک اس اس دی واحد رو تغییر میده و برد دستگاه در زمان اجرا درحال خواندن اطلاعات از روی یک اس اس دی هستش، درحالی که روی ایکس باکس اس اس دی دوم تعریف میشه و سیستم در زمان اجرا و بارگذاری اطلاعات به شکل همزمان از روی دوتا اس اس دی استفاده میکنه که این خودش مانع از اجرای هرچه سریعتر اطلاعات میشه.

    • ALFAR3D گفت:

      یه بار دیگه کامنت خودتو بخون…سری ایکس و اس همزمان دوتا اس اس دی رو اجرا نمیکنه هیچ سخت افزاری اینکارو نمیکنه تا موقعی که درخواستی واسه اس اس دی ارسال نشه چیزی هم تو ویدیو دیجیتال فاندری گفته نشده فقط مزیت اس اس دی سری ایکس سرعت رایتشه …اونیم که اس اس دی های قابل نصب تو پلی ۵ پروفرمنس بهتری میده…انتظار داشتی با ۷ گیگ سرعت نیاد بده؟…

  • Eternal Man گفت:

    “در زمینه‌ی زمان بارگذاری و لود شدن بازی‌های مختلف، دیجیتال فاندری می‌گوید که متوجه شده است که درایو Samsung 980 Pro هنگام بارگیری و لود کردن عناوین پلی‌استیشن ۴ در واقع زمان بارگیری سریع‌تری نسبت به SSD داخلی پلی‌استیشن ۵ دارد”

    نکتهٔ قابل تأملی هست ، البته حافظهٔ داخلی کنسول سیستم عامل رو هم به اصطلاح داره handle می‌کنه که اگه این نکته رو در نظر بگیریم طبیعیه

  • gamer گفت:

    سرعت کپی کردن از کنسول به اکسترنال خوبه نیازی هم ندیدن بیشتر از این باشه.همینکه یک دقیقه برای جابه جایی زمان میخواد واقعا تو عمر آدم صرفه جویی میکنه اونم با این حجم.درسته از اون ور سرعت کمه ولی چه نیازه که بازی هارو از اکسترنال جابه جا بکنی؟

  • انسان گفت:

    لازم به ذکر هست که قیمت این ssd ماورایی ، ماورای قدرت خرید ما ها هست . ما به همون ps4 قانعیم.

گزارش: ارتقای SSD پلی‌استیشن ۵ و بهبود سرعت بازی‌ها - گیمفا