سی‌دی پراجکت رد نباید به The Witcher و Cyberpunk اکتفا کند
سی‌دی پراجکت رد نباید به The Witcher و Cyberpunk اکتفا کند
سی‌دی پراجکت رد نباید به The Witcher و Cyberpunk اکتفا کند
سی‌دی پراجکت رد نباید به The Witcher و Cyberpunk اکتفا کند

سی‌دی پراجکت رد نباید به The Witcher و Cyberpunk اکتفا کند

ابوالفضل مناف زاده
۱۵:۲۲ ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
سی‌دی پراجکت رد نباید به The Witcher و Cyberpunk اکتفا کند

محدود بودن تعداد آی‌پی‌های استودیوی خالق The Witcher و Cyberpunk 2077 به عدد دو، موضوعی است که می‌تواند سی‌دی پراجکت رد را مجبور به ساخت عناوین جدید کند.

پنج سال پیش، استودیوی سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red) از نظر بسیاری از بازی‌بازان، یکی از درخشان‌ترین استودیوهای سازنده‌ی عناوین نقش‌آفرینی قلمداد می‌شد و همه به آینده‌ی این استودیو امیدوار بودند. بازی The Witcher 3 موفقیت بزرگی بود و طرفداران این عنوان امیدوار بودند که روزی بازی Cyberpunk 2077 نیز تجربه‌ای مشابه از نظر کمی و کیفی ارائه کند. سی‌دی پراجکت در مدت زمان پس از عرضه‌ی بازی The Witcher 3، دائماً با بازخوردهای مثبت فراوانی از سوی بازی‌بازان و رسانه‌ها روبرو می‌شد و در کنار رشد تصاعدی ارزش سهامش، لقب مشتری‌مدارترین استودیوی تاریخ را از آن خود کرده بود.

اما متاسفانه و در اتفاقی عجیب، Cyberpunk 2077 همانند آوار بر سر بازی‌بازان مشتاق و علاقه‌مند به این استودیو خراب شد و علی‌رغم تمامی تلاش‌های سی‌دی پراجکت برای آشتی با بازی‌بازان، این شهرت و محبوبیت به وسیله‌ی عرضه‌ی یک بازی ناقص، دروغ‌ها و نمایش‌های جعلی خدشه دار شد. با این وجود، به نظر می‌رسد که سی‌دی پراجکت رد هنوز هم تصمیمی مبنی بر تولید آی‌پی‌های جدید ندارد و همچنان می‌خواهد تا بر روی عناوین مطرح خود و ساخت دنباله برای آن‌ها تمرکز کند. البته، با توجه به موقعیت فعلی هر دو آی‌پی مطرح این استودیو، به نظر نمی‌رسد که ساخت دنباله برای The Witcher یا Cyberpunk 2077 قمار عاقلانه‌ای باشد.

سی‌دی پراجکت رد نباید به The Witcher و Cyberpunk اکتفا کند

با توجه به موقعیت فعلی هر دو آی‌پی مطرح این استودیو، به نظر نمی‌رسد که ساخت دنباله برای The Witcher یا Cyberpunk 2077 قمار عاقلانه‌ای باشد.

وضعیت مبهم سی‌دی پراجکت رد در ماه‌های اخیر

حتی با درنظر گرفتن آمار فروش فوق‌العاده‌ی بازی Cyberpunk 2077، سی‌دی پراجکت رد پس از گذشت چند ماه از انتشار این بازی همچنان در وضعیت نامعلوم و مبهمی قرار دارد. در حقیقت، تبلیغات گسترده در طی هفت سال اخیر و عرضه‌ی یک بازی پر اشکال، به شهرت و محبوبیت این شرکت به شکل قابل توجه‌ای آسیب رساند. ابتدا فروشگاه پلی‌استیشن این بازی را حذف نمود تا از ضررهایی که توسط بازپرداخت هزینه‌ها گریبانش را می‌گرفت، جلوگیری شود. سپس، یک سرمایه‌گذار از این شرکت شکایت کرد و حتی دولت لهستان نیز چنین تهدید کرد که اگر ایرادات بازی برطرف نشود، ۱۰ درصد از درآمد استودیو را به عنوان جریمه دریافت می‌کند.

از سوی دیگر، The Witcher 3: Wild Hunt در زمان انتشار خود در سال ۲۰۱۵، موفقیتی تجاری و بزرگ محسوب می‌شد و همچنان از جانب بسیاری از بازی‌بازان به عنوان یکی از برترین عناوین تاریخ قلمداد می‌شود. با این حال، با توجه به این که سی‌دی پراجکت داستان گرالت را تمام شده خواند، بنابراین ساخت نسخه‌ای جدید برای این آی‌پی نیازمند شخصیت دیگری برای جایگزینی با گرگ سفید افسانه‌ای خواهد بود.

این که استودیوهای متخصص در ساخت عناوین نقش‌آفرینی همواره دو آی‌پی بزرگ داشته باشند، در صنعت بازی‌سازی اتفاقی عادی تلقی می‌شود. برای مثال، شرکت بتسدا (Bethesda) سال‌هاست که به دو آی‌پی مطرح و بزرگ خود یعنی The Elder Scrolls و Fallout تکیه کرده است. استودیوی بایُوِیر (BioWare) نیز بیش از یک دهه است که حساب ویژه‌ای روی دو مجموعه‌ی Dragon Age و Mass Effect باز کرده است. اما در سال‌های اخیر، شرایط به سرعت تغییر کرده و پیش‌تر شاهد خلق آی‌پی سوم برای استودیوی بایُوِیر یعنی Anthem بودیم و بتسدا نیز به زودی با بازی Starfield، دامنه‌ی آی‌پی‌های خود را گسترش خواهد داد.

در نقطه‌ی مقابل، با توجه به وضعیت آشفته‌ی سی‌دی پراجکت رد، می‌توان درک نمود که چرا این استودیو همچنان قید خلق آی‌پی جدیدی پس از Cyberpunk و The Witcher را زده است.

سی‌دی پراجکت رد نباید به The Witcher و Cyberpunk اکتفا کند

در سال‌های اخیر، شرایط به سرعت تغییر کرده و پیش‌تر شاهد خلق آی‌پی سوم برای استودیوی بایُوِیر یعنی Anthem بودیم و بتسدا نیز به زودی با بازی Starfield، دامنه‌ی آی‌پی‌های خود را گسترش خواهد داد.

چرا سی‌دی پراجکت باید تغییر عقیده دهد؟

بعید به نظر می‌رسد که آی‌پی Cyberpunk پس از انتشار فاجعه بار Cyberpunk 2077 به طور کامل بازیابی شده و به این زودی‌ها اعتماد بازی‌بازان را جلب کند. البته، آی‌پی The Witcher همچنان محبوب است و با ساخت سریال این مجموعه توسط نتفلیکس، به محبوبیتش نیز افزوده شد. اما در نهایت، با توجه به خارج شدن شخصیت گرالت از داستان بازی، بازگشت این مجموعه و ساخت نسخه‌ای جدید برای آن می‌تواند ریسک بسیار بزرگی باشد. همه از میزان محبوبیت گرالت آگاه هستند و سراسر کتاب‌ها، کمیک‌ها، سریال و بازی‌های این مجموعه حول محور او ساخته و پرداخته شده‌اند و عدم درگیری او در نسخه‌ی جدید بازی می‌تواند وضعیت فعلی سی‌دی پراجکت را بدتر کند.

در واقع، برای بسیاری از طرفداران این مجموعه، یک بازی Witcher بدون گرالت هیچ معنایی ندارد و نمی‌توانند امیدوار باشند که این بازی جدید روزی تجربه‌ای مشابه با سه‌گانه‌ی اصلی‌اش را ارائه دهد. در مجموع، هر دو آی‌پی اصلی استودیوی سی‌دی پراجکت رد آینده‌ی مبهم و نامعلومی دارند. البته، تردید در ساخت یک آی‌پی جدید نیز ریسک و خطرات خود را دارد و اگر نگاهی به عنوان Anthem بیندازیم، متوجه خواهیم شد که چرا سی‌دی پراجکت رد همچنان قصد دارد تا به همین دو آی‌پی خود اکتفا کند. با این حال، این بازی قرار بود تا تجربه‌ای چندنفره ارائه کند و به جای مقایسه با عنوان Starfield، می‌توانیم آن را نقطه‌ی مقابل Fallout 76 قلمداد کنیم.

در پایان، ساخت یک آی‌پی جدید توسط سی‌دی پراجکت قطعاً یک قمار خطرناک است اما به هیچ عنوان نمی‌توان شانس این استودیو برای خلق یک مجموعه‌ی جدید در حد و اندازه‌های The Witcher و حتی بیشتر را نادیده گرفت. سی‌دی پراجکت رد علی‌رغم وضعیت آشفته‌ی خود، می‌تواند به استودیوهای مشابه‌اش نگاه کند و درس بگیرد. برای مثال، آبسیدین (Obsidian) با خلق The Outer Worlds و توسعه‌ی نسخه‌ی دوم آن در کنار ساخت عناوینی دیگر نظیر Grounded، به ما نشان داد که چگونه یک استودیو می‌تواند پروژه‌هایش را مدیریت کند، طرفداران بیشتری جذب کند و حتی با یک بازی نقش‌آفرینی کوچک به سود تجاری و محبوبیت دست پیدا کند.

اگر سی‌دی پراجکت واقعاً قصد دارد تا دل بازی‌بازان را مجدداً به دست بیاورد، باید خطر کند و آی‌پی جدیدی را به ما هدیه کند. در غیر این صورت، تمرکز بیش از اندازه بر روی دو مجموعه‌ی Cyberpunk و The Witcher به شدت پتانسیل تضعیف شدن هر دو آی‌پی را در خود می‌بیند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سی‌دی پراجکت رد نباید به The Witcher و Cyberpunk اکتفا کند
سی‌دی پراجکت رد نباید به The Witcher و Cyberpunk اکتفا کند
سی‌دی پراجکت رد نباید به The Witcher و Cyberpunk اکتفا کند
سی‌دی پراجکت رد نباید به The Witcher و Cyberpunk اکتفا کند
سی‌دی پراجکت رد نباید به The Witcher و Cyberpunk اکتفا کند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • تا چندسال آینده که فکر نمیکنم وقت چنین کاری رو داشته باشن. سایز استودیوشون موقع ریلیز ویچر ۳ پنج برابر اسکایریم بود. مشکل منابع ندارن، مشکل Management دارن. نمیدونم یادتونه یا نه ولی سال ۲۰۲۰ یه سری مدارک ریلیز شد که میگفت غیر از سایبرپانک یه بازی AAA دیگه میخوان تا اواخر ۲۰۲۱ ریلیز کنن (الان فکر کردن بهش خنده داره وقتی حتی سایبر هم کامل نیست). دوست داشتم مثل No Man Sky سایبرپانک رو بکوبن درست کنن ولی بنظر نمیرسه چنین برنامه ای داشته باشن و انگار دارن میرن سراغ پروژه ی بعدی

    امیدوارم درسی برای همه (مخصوصا خودم) شده باشه که واسه هیچ بازی هایپ نشن و Pre Order نکنن. البته متاسفانه بنظرم موقعی که ویچر بعدی معرفی بشه گیمرها کاملا فراموش میکنن و این چرخه دوباره ادامه پیدا میکنه

    • XERXES گفت:

      قیاس no man’s sky با سایبر اشتباهه بنظرم، no man’s sky محوریتش بر داستان نیست و سندباکسه، اصلا استوار بر آپدیته و سالها پشتیبانی میخواد سایبر تو نوع بدبختی که داره فرق میکنه با اون :rotfl: احساس میکنم برنامه ای که برای سایبر دارن بنحوی کنار گذاشتن نسخه های نسل هشتمیه و تمرکز رو برای فیکس باگ گذاشتن (اگه به لیست اصلاحات patch 1.3 نگاه کنید تغییرات نسخه نسل هشتمی بسیار محدوده ) انگار که تمرکز روی ثبات بازی از لحاظ باگ هست ( مشکل اصلی روی نسل ۸ فریم ریته ) تا نسخه نسل نهمی رو منتشر کنن و بعد ازون هم که دیگه همین دوقطره تغییرات نسل هشتمی رو هم نخواهیم داشت :rotfl: توقع داشتم DLC های رایگان یکجا عرضه بشن ولی انگار مثل ویچر ۳ توی چندهفته بصورت جدا جدا قصد عرضه دارن و با توجه به لیستی که لو رفته بود، حتما شاهد موارد جالبی خواهیم بود!

  • Witcher گفت:

    تشکر بابت مقاله نویسنده عزیز کاملا درست میفرمایید ویچر جدید بدون گرالت واقعا یه ریسک بزرگ تلقی میشه و اگر بتونن به نحو احسند بازی رو پیاده کنند واقعا شاهکار کردن حتی تصور ویچر بدون گرگ سفید امکان پذیر نیست !!!!کل این بازی تو گرالت لااقل واسه یه سیل عظیمی از پلیرا معنی میشه

    از طرفی این اشتباه سی دی فکر نکنم دوباره تکرار بشه هر استودیو ای بالاخره از اشتباهاتش درس میگیره واقعا وضعیت سایبر تو هاله ای از ابهامه الان به نظر بنده بهتره زودتر این رو فیکسش کنن واقعا نمیدونم چرا به سرعت یه فکری براش نمیکنن !! واقعا حیفه سایبر نیست

    .
    درباره داستان من به شخصه نمیتونم ویچرو بدون گرالت حتی تصور کنم و فکر نمیکنم هیچکدوم از شخصیت های این سری بتونن جای گرالت رو برام پر کنن و شاید حتی به نظرم کسی نتونه به اندازه خود گرالت این سری رو محبوب نگه داره فکر میکنم قریب به ۸۰ درصد کسایی که ویچرو پلی دادن با من هم عقیده باشن بجز امیر نادری که کلا من باهاش همه جوره مخالفم 😀 جز همینکه تنها انتخاب درستش برای بهترین گیم عمرش ویچر بوده :rotfl:

  • mohammadhasan گفت:

    سی دی پراجکت الان واقعا موقعیت حساس و سختی داره چون ip جدیدی که می خواستن بسازن(سایبرپانک) رو خرابش کردن و سایبرپانک درست شدن همین نسخش هم بعید بنظر می رسه چه برسه به ساخت دنبالش و ip ویچر هم چون خیلی محبوب و بزرگ هست و هسته اصلی داستانش (گرالت) کاملا به پایان رسیده ساخت یه دنباله مناسب براش فوق العاده سخت و ریسکیه.

    از طرفی اعتبار قبلی رو از دست دادن و کلی ضرر کردن و بنظرم نمی تونن همین الان دوباره وارد پروژه ساخت یه بازی فوق العاده وسیع و بزرگ و جاهطلبانه (ویچر ۴ یا ip جدید) بشن که ۵ یا ۶ سال توسعش طول می کشه
    شاید یه کار منطقی این باشه که بعد از عرضه dlc های پولی سایبرپانک برن سراغ ساخت یه اسپین اف فوق العاده با کیفیت از ویچر اما نه خیلیی وسیع و طولانی که دوباره اعتماد طرفدارارو بدست بیارن و از این جو بدی که توش هستن خلاص بشن و بعد با قدرت برن یه ip جدید خفن یا دنباله این دو تا ip بزرگشون رو توسعه بدن

  • Amir Reza گفت:

    ولی در کل سیدی پراجکت تو کار همون بازی موبایل و کارتی بزنه براش سنگین تر هست

  • MR_William گفت:

    از همه دوستان و نویسنده عزیز بابت اسپم عذرخواهی میکنم
    دوتان من قصد خرید اکس باکس سری اس دارم اگه یکی بتونم به سوالاتم پاسخ بده ممنون میشم
    آیا بازی های گیم پس رو میشه بصورت آفلاین تجربه کرد ؟
    و اگه بازیی رو بخوام بخرم از اونجایی که دستگاه بلوری نیمخوره چه روشهایی پیشنهاد میشه و اگه سایت یا گروه تل ی در این رابطه وجود داره بیزحمت بهم معرفی کنید
    با تشکر

  • که روزگار مرا به خنده آورد بعد از آنکه گریاند.
    از خوبی های ویچر به اندازه کافی گفته شده و برای منم یک تجربه فوق العاده بی نظیر بود که دوست دارم دوباره تکرار بشه.
    اما سایبر پانک مفتضحترین بازی بود که بازی کردم. هیچی ندارم ازش بگم. مثل قبری که حتی مرده ای درونش نیست.
    امیدوارم بازی بعدی بترکونه مثل ویچر که ۱۰ بار بازیش کنی هم کمه

  • farshadx گفت:

    به نظرم این موضوع با کمال احترام به اقای مناف زاده یه موضوع کاملآ بی ارزش هست
    مثال هم زیاده
    سونی و ماکرو
    مثلآ گاد اف وار چند نسخه داره؟! یا فورزا چند نسخه داره؟!
    سونی یکی از موفقترین شرکتهای صنعت بازی مگه تو نسل ۸ چند تا ip جدید خلق کرد؟!
    اشتباه نگم ۲ تا دیزگان و هورایزن(bloodborn سونی نساخته اسپایدرمن هم جدید نیست) اگر اشتباه میگم بگید همین ۲ تا هم یکیش موفق نشد اما هنوز فن های سونی بهش علاقه دارن
    موفقیت تو تعداد ip نیست موفقیت تو نوآوری و کیفیت هست
    اینم فراموش نکنیم همین سایبرپانک ip جدید هست و برای ip جدید بشددت هم موفق بوده
    ویچر هم با نسخه اول نمره متای ۸۶ گرفت و اصلآ بازی انقلابی نبود اما با نسخه بعدی و تو نسخه سوم بود که تونست به جایگاهی که داره برسه
    در اخرم به نظرم و فکر میکنم CDPR از اشتباهاتی که تو سایبرپانک داشتن درس گرفتن
    چه ip جدید چه ادامه ip هاشون رو با این درسها ادامه بدن حتمآ موفق میشن :yes:

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    چیزی که من انتظار دارم یک نسخه نسل ۹ درجه یک و بهبود فنی بازی و همچنین اضافه شدن موارد هیجان انگیزی که حذف شدن و البته بسته های الحاقی شاهکار مثل ویچر۳ هست اگر همچین برنامه ایی وجود داشته باشه از ۸ ماه تا یکسال نیم وقت رو میگیره ولی به عنوان کسی که خیلی این استودیو رو دوس داره با کمال میل صبر میکنم اگر تمام اتفاقات بالا صورت بگیره سیدی پروجکت رد و گیمرا به نظرم میتونن لانچ بازی رو فراموش کنن ( cdpr یکسال کم اورد تو برنامه هاش ) این از این ، مورد دیگه اینه که حتما از چند ماه دیگه یا شایدم تا الان انجام دادن رو یک ای پی جدید کار کنن ۲ ای پی قبلی این استودیو یکی به زمان اینده مربوط میشه و یکی زمان گذشته ترجیح میدم یک بازی اکشن ار پی جی بزرگ معرفی کنن که در زمان حال باشه با تم تروریستی و واقع گرایانه ( این تیکه رو رویایی گفتم 😀 ) و در نهایت نسل رو با ویچر ۴ تموم کنه و بترکونه قشنگ ، گرالت در بازی باشه ولی شخصیت فرعی و حتما قابل بازی باشه ، لامصب انقدر شخصیت های ویچر ۳ دوس داشتنی هستن دلم میخواد همشون تو ویچر ۴ هم باشن 😀 خلاصه اتمام نسل با ویچر ۴ رویایی هست به نظرم
    .
    .
    سیدی پروجکت رد از نظر من الان در جایگاه بازیسازان بزرگ دنیا قرار داره و هر حرکتی ازش میتونه موج ها و تاثیرات فراوانی بر این صنعت و گیمرا بزاره شخصا امیدوارم اتفاقی که برای لانچ سایبر پانک ۲۰۷۷ افتاد برای هیچ بازی و هیچ بازیساز و ناشر دیگه ایی اتفاق نیوفته چون کام همه رو تلخ میکنه

    “اونایی که سایبر پانک ۲۰۷۷ رو واقعا دوس داشتن و با بازبش حال کردن بعید میدونم تجربه ایی مشابه از بازیه دیگه ایی داشته باشن فقط یه جانی سیلور هند کافیه که بازی خودشو متمایز کنه 😎 “

    • XERXES گفت:

      آقا محسن این جانی چقد آدم ……. ایه 😀 هم badass هم یه آدم عوضی 😀 (بلانسبت 😀 ) اسپویل
      .
      .
      اون مرحله که با جانی به مقر اراساکا زدیم اینقد وحشتناک ذوق زده شدم کنسولو خاموش کردم تو اتاق میدویدم 😀
      .
      در مورد ویچر من خیییلی دوست داشتم کاری که نتفیلیکس با nightmare of the wolf سیدی انجام بده، برگرده به زمان شورش مردم علیه ویچرا و زمانی که گرالت بچه بود :inlove: خیلی عالی میشد

      • 🤘Mohsenj74 گفت:

        جانی دیوونست :inlove: گان پلی بازی طلاست ، حالا من زیاد پیشرفت نکردم تو بازی و اسلحه ها رو پیدا نکردم و ارتقاء ندادم ولی گان پلی برای یه استودیویی که تا حالا تجربه ایی نداشته تو این زمینه یه چیز فرا زمینیه ، برا من مهم ترین قسمت سایبر پانک ۲۰۷۷ گان پلی اون بود که سیدی منو واقعا سوپرایز کرد در مورد اون حرفی که در مورد ویچر زدی اره خیلی جالب میتونه باشه

  • آرین گفت:

    سلام
    زیاد مهم نیست چی می‌سازن فقط باید خوب بسازن.
    حتی می‌تونند سری ویچر رو ریمیک کنند، نسخه اول خصوصا.

  • عرض ادب و احترام خدمت جناب آقای ابوالفضل مناف زاده . امیدوارم روز خوبی داشته باشید .
    زیاد سخت نخواهد بود برای اینکه متوجه شویم آیا شرکت CDPR می تواند تصمیم به ساخت IP سومی به جهت اضافه کردن به کلکسیون عناوین خود بگیرد یا خیر !
    وضعیت عنوان Cyberpunk 2077 با توجه به عرضه ی نزدیک به ۱۰ ماه ، هنوز به شرایط کاملاً پایدار نرسیده است ، حال بماند که این عنوان فرسنگ ها فاصله با وعده های سازندگان خود داشته .
    دعاوی حقوقی علیه شرکت CDPR که البته هنوز نیز در جریان می باشد ، شرایط را برای مدیریت جهت برنامه های بلند مدت این استودیو/ناشر بسیار سخت نموده است و همانطور که قبلاً نیز عنوان نمودم باید احتمالاً تا مدتی نامعلوم منتظر سکوت این شرکت بزرگ در مورد سیاست کاری ایشان باشیم .
    علی ایحال عنوان Cyberpunk 2077 با توجه به شرایط پیش رو و همچنین خواست خالق اثر جهت به روز رسانی نسل نهم این عنوان در آینده ای نامعلوم ، باید اذعان داشت بخش زیادی از تمرکز این سازنده را تا مدتی نامعلوم در آینده به خود اختصاص خواهد داد .
    از تمامی موارد فوق که بگذریم به مسایل فنی جهت ساخت عناوین این شرکت می رسیم که همگی بر پایه ی موتور بازی سازی RED Engine بنا شده اند و باید اذعان نمود این موتور بازی سازی در مقایسه با رقبای خود از هر لحاظ تقریباً عقب می باشد و با نگاهی به عملکرد و بهینه سازی عناوین این استودیو بر پایه ی این موتور بازی سازی با سایر عناوین بر پایه ی سایر موتورهای بازی سازی به این مسئله پی خواهیم برد .
    با توجه به توضیحات فوق ، ضعف این موتور بازی سازی در ساخت جهانی به شدت با جزییات بالا ( Cyberpunk 2077 ) بر کسی پوشیده نیست .
    کم تجربگی تیم توسعه دهنده برای بهینه سازی بازی بعد از چندین سال کار با این موتور بازی سازی به هیچ وجه صحیح نیست .
    علی ایحال به جملات آخر حضرتعالی اشاره می نمایم :
    (( تمرکز بیش از اندازه بر روی دو مجموعه‌ی Cyberpunk و The Witcher به شدت پتانسیل تضعیف شدن هر دو آی‌پی را در خود می‌بیند ))
    باید اعتراف کرد ، به غیر از اثر The Witcher این شرکت هیچگونه تمرکزی جهت ساخت عنوان Cyberpunk 2077 انجام نداده است ، که اگر غیر از این مهم بود شرایط اینگونه نبود .
    علی ایحال بنده نیز جزء آن دسته از بازی بازانی هستم که کیفیت را به کمیت ترجیح می دهد و ترجیح می دهم یک عنوان عالی بازی کنم تا چندین عنوان متوسط .
    (( اگر سی‌دی پراجکت واقعاً قصد دارد تا دل بازی‌بازان را مجدداً به دست بیاورد، باید خطر کند و آی‌پی جدیدی را به ما هدیه کند ))
    جناب آقای مناف زاده ی عزیز ، معتقدم CDPR برای به دست آوردن دل بازی بازانی که از دست داده است نیازی به معرفی IP جدید ندارد ، کما اینکه با صداقت و تلاش مضاعف در جهت به سرانجام رساندن عنوان Cyberpunk 2077 می تواند این کار را انجام دهد ، علی ایحال معتقدم به حرف نیاکان که ، آبی که از جوی رفته دیگر به جوی باز نمی گردد .
    پیروز و پایدار باشید .

  • mhab1581 گفت:

    ویچر بدون گرالت میشه مثل مس افکت بدون فرمانده شپرد = مس افکت آندرومدا
    اگرچه آندرومدا بازی بدی نبود ، ولی در حد شاهکارهای سه گانه مس افکت هم نبود
    ویچر بعدی هم بدون گرالت میشه مثل آندرومدا
    مگر اینکه اسپین آف بسازن و داستان رو برگردونن عقب که گرالت حفظ بشه

  • Arno گفت:

    The Witcher 4 هر موقع با هر کیفیتی عرضه بشه فروشش تضمین شدس – به نظرم باید بیخیال نسخه نسل ۸ سایبر هم بشه همه تمرکزشو بزاره رو نسخه نسل ۹٫

  • Reciver گفت:

    درود پرودرگار بر تو ای مرد شایسته بی زحمت خواسته ای از شما بزرگوار داشتم لطفا هر موقع خواستید به خانه برگردید سر راه به پیمان دیترویت و الی ویلیامز و اولد هیتر سلام من را برسانید اخر شما من را خیلی یاد انها می اندازید بنده به علت بیماری نمیتوانم خودم شخصا حضور پیدا کنم و از انجا که شما جوان سفید و قشنگی هستید این را از شما خواستارم.سربلند و سر افراز باشید.

  • MahyarMsm گفت:

    خوشحال میشم اگه cdpr بره دنبال یه ip جدید ولی بهتره اول بره سراغ سایبرپانک و این بازی رو از این وضعیت فعلی نجات بده به علاوه اینکه دوتا DLC خفن هم منتشر کنه. اینکار زمان زیادی رو ازشون میگیره
    من بیشتر دلم یه ویچر جدید میخواد اونم با حضور پر افتخار گرالت امیدوارم تا سال ۲۰۲۴ حداقل یه چیزی ازش ببینیم من که نمیتونم براش صبر کنم
    امیدوارم اگه میخوان سراغ ip جدید برن یه rpg جذاب دیگه بسازن
    من مطمئنم cdpr از اشتباهاتش درس گرفته و اینبار قراره جبران کنه حالا چه با ویچر یا ip دیگه ولی صبر ندارم برای بازی بعدیشون
    تنها چیزی که مشخصه باید حالا حالا ها صبر کرد برای بازی بعدی سی دی پراجکت.
    هی روزگار الان باید cdpr چندتا اپدیت برای محتوای جدید سایبرپانک منتشر میکرد نه رفع مشکلاتش :wilt:
    به امید موفقیت cdpr

  • سیدی بدجور هایپ رو برد بالا و نتونست کنترلش کنه اینطوری شد و البته چندبار دروغ گفت اما بازی اگه روز عرضع مشکلات فنی نداشت راحت۹۱میشد

    اگه هوش مصنوعی و دیگر مشکلات هم نبودن متا۹۴رو شاخش بود

    واقعا هرچی از جهان و داستان و…بازی تعریف کنی بازم کمه.

  • eman گفت:

    سلام ببخشید من یک راهنمایی میخوام
    من یک سیستم دارم ولی خیلی ضعیفه
    رم : ۴ گیگ
    cpu : g3220
    گرافیک؛: gt730 2 گیگ
    مادربرد : h81
    پاور : ۲۰۰۰ وات asus
    حالا میخوام cpu رو عوض کنم یه cpu : core i7-4770k
    بندازم خواستم بدونم با این میتونم بازی هارو با گرافیک پاین بدون لگ برم؟ و این cpu به مادربردم و به پاورم میخوره؟ لطفا اگه کسی میدونه کمک کنه خیلی خیلی ممنونم

سی‌دی پراجکت رد نباید به The Witcher و Cyberpunk اکتفا کند
سی‌دی پراجکت رد نباید به The Witcher و Cyberpunk اکتفا کند