راهنمای جامع The Witcher 3: Wild Hunt- گیمفا
راهنمای جامع The Witcher 3: Wild Hunt- گیمفا
راهنمای جامع The Witcher 3: Wild Hunt- گیمفا
راهنمای جامع The Witcher 3: Wild Hunt- گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای جامع The Witcher 3: Wild Hunt؛ قسمت دهم

آرین مرادی
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - 18:00
راهنمای جامع The Witcher 3: Wild Hunt- گیمفا

پس از یک وقفه‌ی نسبتا طولانی و مخصوصا با توجه به این که بازی The Witcher 3: Wild Hunt برای نسل نهم نیز عرضه خواهد شد و خیلی‌ها سراغش خواهند رفت، تصمیم گرفتم که دوباره به سمت این بازی و البته راهنمای قدم به قدم آن برگردم. پیش از این، سعید حلاجیان زحمت نوشتن این راهنما را تقبل کرده بودند و از این پس، قرار است که این وظیفه به عهده‌ی من باشد. از آن‌جایی که تصمیم گرفتم بازی را خودم حتما دوباره تجربه کنم، ممکن است که هر هفته نتوانم شماره‌ی جدید راهنمای بازی را بنویسم، ولی مطمئن باشید که کامل‌ترین راهنمای ممکن را برای شما تهیه خواهم کرد. در این شماره قصد داریم تا تمام ماموریت‌های فرعی منطقه‌ی اطراف روستای Midcopse را با هم مرور کنیم. پس از آن نیز به باقی ماموریت‌های منطقه، ماموریت‌های فرعی و ویچر کانترکت‌ها خواهیم رسید. در ادامه شما را دعوت می‌کنم به مطالعه‌ی قسمت دهم راهنمای قدم به قدم بازی Witcher 3.

اکنون که خط داستانی مربوط به شخصیت Keira Metz را به اتمام رسانده‌ایم، زمان آن رسیده که به سراغ ماموریت‌های فرعی منطقه‌ی Midcopse برویم. البته قابل ذکر است چون تعدادی از این ماموریت‌ها را در شماره‌ی قبلی و زیر خط داستانی شخصیت Keira توضیح دادیم، اکنون دیگر به سراغ آن‌ها نرفته و تنها به موارد جدید خواهیم پرداخت.

پس بدون معطلی، به سراغ ماموریت اول برویم: A Dog’s Life.

اختصاصی گیمفا راهنمای جامع the witcher 3 wild hunt

آخرش هم مشخص نشد چه بلایی به سر این سگ آمد.

زمانی که نزدیک روستای Midcopse اطراف را بگردید، در نزدیکی یک عبادتگاه متوجه تعدادی گرگ یا روباه می‌شوید که در حال مبارزه با یک سگ هستند. این دشمنان همگی لول ۹ هستند پس اگر هنوز لولتان به آن‌ها نمی‌خورد به سراغشان نروید، ولی اگر قصد شروع ماموریت را دارید، برای کمک به سگ شمشیر خودتان را ازغلاف بیرون بیاورید و با گرگ‌ها مبارزه کنید. پس از نابود کردن گرگ‌ها، اول توصیه می‌کنم که حتما آن‌ها را لوت کنید تا تعدادی گوشت در اینونتوری‌تان وجود داشته باشد. اکنون به صورت خودکار، ماموریت به لیست ماموریت‌های شما اضافه خواهد شد و به شما می‌گوید که سگ را دنبال کنید. در مسیر دنبال کردن این سگ، دشمن خاصی سر راه شما قرار نخواهد گرفت و مشکلی نخواهید داشت. سگ شما را به روستای Drudge خواهد برد و شما در این روستای جلوی یکی از خانه‌ها، ۳ دشمن لول ۴ مشاهده می‌کنید. سربازان لول ۴ قطعا مشکلی برای شما نخواهند بود و به راحتی آن‌ها را شکست خواهید داد. پس از مبارزه با آنان، کلید داخل قلاده‌ی سگ را برداشته و در خانه را باز کنید. تمام اعضای خانه به قتل رسیده‌اند و کاری از دست شما بر نمی‌آید. خانه را با ویچر سنس بررسی کنید و صندوقی که در گوشه‌ی خانه و زیر زمین مخفی شده است را بیابید. داخل آن چند شیء نسبتا با ارزش قرار دارد و البته یک نامه و کتاب. از خانه بیرون بیایید، ماموریت تمام می‌شود و برخلاف انتظار، دیگر هیچ خبری از سگی که شما را به اینجا آورده بود نخواهد شد. این ماموریت را می‌توان به عنوان XP مفت در نظر گرفت؛ چراکه ماموریت نه طولانی است، نه سخت و نه به آماده سازی نیاز دارد، پس اگر به دنبال کسب XP هستید قطعا به سراغ این ماموریت بروید.

اکنون نوبت می‌رسد به ماموریت فرعی بعدی منطقه‌ی Midcopse، یعنی Lynch Mob.

اختصاصی گیمفا راهنمای جامع the witcher 3 wild hunt

تصمیم آغاز ماموریت تماما به شما بستگی دارد.

برای فعال کردن این ماموریت باید به منطقه‌ی Hangman’s Alley بروید. در اینجا چندین نفر در حال دار زدن یک سرباز هستند. اینجا است که آزادی عمل Witcher 3 حتی در ماموریت فرعی نیز نمایان می‌شود. اگر تصمیم بگیرید که مانع این افراد شوید، ماموریت به صورت خودکار شروع می‌شود و شما باید با ۴ دشمن لول ۷ مبارزه کنید. اگر هم تصمیم بگیرید که مراسم اعدام را تماشا کنید، هیچ اتفاقی ره نمی‌دهد و اصلا بازی به شما نمی‌گوید که چنین ماموریتی وجود داشته است. خب قطعا ما قصد داریم تا ماموریت را شروع کنیم، پس مانع روستاییان برای دار زدن سرباز شوید و با آن‌ها مبارزه کنید. پس از اتمام مبارزه، با سرباز صحبت کنید تا هم مقداری پول از او بگیرید و هم EX به شما داده شود. ماموریت دوم شما نیز به پایان رسیده است و باز هم مقداری پول و EX مفت! از آن استفاده کنید.

برای آغاز ماموریت بعدی، حتما به سراغ راهنماهای قبلی بروید و خط داستان Keira را تا ایی که به شما آیتم The Eye of Nehaleni را می‌دهد، کامل کنید. بعد از گرفتن این آیتم، بیایید و ماموریت A Greedy God را با هم طی کنیم.

اختصاصی گیمفا راهنمای جامع the witcher 3 wild hunt

ورودی زیر زمین و راه رسیدن به Sylvan.

به منطقه‌ی Wastrel Manor بروید و به صحبت دو فرد روستایی در رابطه با فدا کردن چیزی به فردی خاص گوش دهید. پس از کمی دفت، متوجه می‌شوید که آن‌ها می‌خواهند به Allgod قربانی دهند ولی این قربانی‌ها اصلا برای او کافی نیست و Allgod عصبانی است. از آن جایی که خب می‌دانیم قطعا همه چیز به همین سادگی نیست، کمی محیط را بررسی کنید تا متوجه دیوار متوهمی که در ورودی زیر عبادت‌گاه ساخته شده شوید. با استفاده از آیتمی که از Keira گرفته‌اید، این توهم را از بین ببرید و به زیر زمین بروید. در زیر زمین شما با شخصیتی به نام Sylvan روبرو خواهید شد که البته چندین و چند راه حل برای مقابله با او وجود دارد که در ادامه به شرح هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

راه حل اول: شما کاری به Sylvan نداشته باشید، به سطح زمین برگردید و به روستاییان بگویید تا قربانی‌ها و هدایای بهتری را به پیش Allgod ببرند. در عین حال، می‌توانید کمی شیطنت به خرج دهید و محل ورودی زیر زمینی را نیز به روستاییان لو دهید. راه حل بی دردسر و البته سرسری این ماموریت دقیقا انتخاب همین گزینه است.

راه حل دوم: با Sylvan مبارزه کنید که اتفاقا مبارزه‌ای آسان خواهد بود. او لول ۷ است و اگر لولتان به او بخورد تقریبا هیچ مشکلی برای مقابله با او ندارید. پس از شکست دادن او، یادتان نرود که حتما او را لوت کنید چون محتوای ارزشمندی برای بخش آلکمی بازی در بدن او وجود دارد. پس از آمدن به سطح زمین، زمانی که داستان را برای روستاییان تعریف کنید، برخلاف انتظار با برخورد خوبی روبرو نخواهید شد و روستاییان از از کار شما ناراحت خواهند شد … شاید اخلاقی‌ترین کار ممکن همین کشتن Sylvan باشد ولی همیشه مردم ارزش کار خوب شما را متوجه نخواهند شد.

راه حل سوم: با Sylvan صحبت کنید و او را تهدید کنید که اگر انتظاراتش را از هدایا و قربانی‌ها کاهش ندهد، او را می‌کشید. Sylvan نیز می‌ترسد و حرف شما را قبول می‌کند. اکنون به سطح زمین بروید و داستان را برای روستاییان تعریف کنید. آن‌ها بسیار خوشحال شده و از شما تشکر می‌کنند … همچنین راجع به ورودی زیر زمین نیز می‌توانید به آن‌ها بگویید.

تبریک! ماموریت دیگری را به پایان رساندید و اکنون باید به سراغ مرحله‌ی بعدی برویم: Love’s Cruel Snares.

اختصاصی گیمفا راهنمای جامع the witcher 3 wild hunt

جوان ناکام

برای شروع این ماموریت ابتدا لازم است که به روستای جنوب Midcopse بروید و سربازانی که در این روستا هستند را شکست دهید. پس از نوسازی روستا و مهاجرت دوباره‌ی مردم به آن، می‌توانید با زنی صحبت کنید که به شما می‌گوید نامزدش به جنگل رفته ولی هنوز برنگشته است. ماموریت را قبول کنید و به جنگل بروید. با استفاده از ویچر سنس محیط را جست و جو کنید تا به تور ۵ سگ لول ۱۰ بخورید. مبارزه را به اتمام برسانید و جنازه‌ی نامزد زنی که ماموریت را به شما داده بود را پیدا کنید. پس از بررسی جنازه، به روستا برگردید و با نامزد فرد مرده صحبت کنید. اکنون ۲ حالت وجود دارد: شما می‌توانید پاداشی که در ازای کاری که انجام داده‌اید را طلب کنید، در این صورت ۴۰ سکه و مقداری XP به شما داده می‌شود. اگر بخواهید وجدان به خرج دهید، بازی این کار شما را بی پاداش نخواهد گذاشت و به ازای پاداشی که رد کرده‌اید، مقدار بیشتری XP به شما جایزه خواهد داد. ماموریت تمام!

حالا که تعدادی ماموریت مفت معرفی کردیم، برویم به سراغ ماموریت Forefathers’ Eve که قرار نیست XP مفت به شما بدهد و تمامش را نقد می‌کند.

اختصاصی گیمفا راهنمای جامع the witcher 3 wild hunt

Igni و Quen بهترین جادوهای مورد نیاز شما در این مبارزه هستند.

اول از همه باید ذکر کنم که در خط داستانی شخصیت Keira باید ماموریت A Towerful of Mice را تمام کرده باشید تا بتوانید این ماموریت را شروع کنید. راهنمای کامل این ماموریت در شماره‌ی قبلی همین راهنما در دسترس شما قرار دارد. اکنون که ماموریت را انجام داده‌اید، به جنوب منطقه‌ی Crow’s Perch بروید و در کلبه‌ای که در این منطقه وجود دارد، با جادوگر صحبت کنید. ماموریت شما را به جنوب Fyke Isle می‌فرستد و می‌گوید که در شب به این منطقه بروید. برای گذر زمان از قابلیت Meditation نیز می‌توانید استفاده کنید. با جادوگر صحبت کنید، او به شما می‌وید که می‌خواهد یک مراسمی را اجرا کند ولی در هنگام اجرای آن، هیولاها از آب به آن‌ها حمله خواهند کرد. وظیفه‌ی شما محافظت از جادوگر در مقابل این هیولاها خواهد بود که در اصل Drowner و Water Hag هستند. پس از راند اول مبارزه، یک کات سین به نمایش در می‌آید که تعدادی Witch Hunter به منطقه آمده و خواستار قطع این مراسم هستند. شما می‌توانید دخالت نکنید و در این صورت، ماموریت به اتمام می‌رسد. از آنجایی که سر ما درد می‌کند برای دردسر، با Witch Hunter مخالفت می‌کنیم و مجبور می‌شویم که همراه جادوگر با آن‌ها مبارزه کنیم. پس از کشتن آن‌ها، جادوگر دوباره به سراغ مراسم می‌رود و شما نیز باید از او محافظت کنید، نکته‌ای که فرق می‌کند آن است که این بار نه با Drowner، بلکه باید با Wraithها مبارزه کنید. پیش از این نیز گفتم که کلید راحتی مبارزه با این نوع از دشمنان استفاده از جادوی Yarden هست که دشمنانتان را به حالت فیزیکی آورده و دمیج شمشیرتان را برروی آن‌ها افزایش می‌دهد.

اختصاصی گیمفا راهنمای جامع the witcher 3 wild hunt

جنازه‌ای که باید بسوزانید.

پس از انجام مراسم، جادوگر از شما می‌خواهد که به سراغ جنازه‌ی پدرش رفته، آن را پیدا کرده و نابودش کنید. برای رسیدن به جنازه باید به سراغ منطقه‌ی Crookback Bog بروید که در شماره‌های بعدی راهنما زیاد با آن کار داریم. پس از رسیدن به مقصد، با ویچر سنس جنازه را پیدا کنید و با استفاده از جادوی Igni آن را آتش بزنید. اکنون دوباره به سراغ جادوگر بروید و به او بگویید که کاری که از شما خواسته بود را انجام داده‌اید. در ازای زحمات شما، جادوگر ۵۰ سکه به شما پاداش می‌دهد و ماموریت نیز به پایان می‌رسد. پس از این ماموریت، جادوگر تمامی وسایلی که می‌فروشد را با تخفیف نسبتا خوبی با شما در میان می‌گذارد پس برای خرید و فروش، ختما او را در ذهن داشته باشید.

در این شماره تمام ماموریت‌های فرعی منطقه‌ی Midcopse را با هم مرور کردیم، انتخاب‌های مختلف را ذکر کردیم و برای شماره‌ی بعدی به سراغ ویچر کانترکت‌های این منطقه خواهیم رفت. اگر موردی بود که از قلم افتاد یا اگر موردی هست که می‌خواهید به دیگر دوستانتان انتقال دهید، در بخش نظرات منتظر شما هستیم.

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

راهنمای جامع The Witcher 3: Wild Hunt- گیمفا