Cyberpunk 2077 و مشکلاتش بر روی ایکس‌باکس سری ایکس - گیمفا
Cyberpunk 2077 و مشکلاتش بر روی ایکس‌باکس سری ایکس - گیمفا
Cyberpunk 2077 و مشکلاتش بر روی ایکس‌باکس سری ایکس - گیمفا
Cyberpunk 2077 و مشکلاتش بر روی ایکس‌باکس سری ایکس - گیمفا

گزارش: آخرین به روزرسانی Cyberpunk 2077 همچنان مشکلاتی بر روی ایکس‌باکس سری ایکس دارد

محمدمهدی روح‌الامینی
۱۵:۴۱ ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
cyberpunk 2077

گزارش‌های اخیرا منتشر شده از دیجیتال فاندری (Digital Foundry) به خوبی نشان می‌دهند که همچنان پس از گذشت هفت ماه از انتشار بازی Cyberpunk 2077 و اعمال به‌روزرسانی و بهینه‌سازهای مختلف بر روی این عنوان، نسخه‌ی ایکس‌باکس سری ایکس بازی همچنان مشکلات زیادی دارد.

همانطور که می‌دانید، بازی Cyberpunk 2077 ساخته‌ی استودیوی سی دی پراجکت رد (CD Projekt Red) فاجعه‌ای تمام عیار برای کنسول‌ها به همراه داشت و نسخه‌ی اولیه‌ی آن که برای کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی منتشر شد، تا حدود بسیار زیادی ناقص بود و مشکلات بسیار زیادی داشت. اکنون پس از گذشت هفت ماه، هنوز به نظر می‌رسد که خطاهای بسیار زیادی در زمینه‌ی اجرای این بازی بر روی کنسول‌ها وجود دارد و حتی کنسول‌های نسل بعدی نیز با مشکلاتی در زمینه‌ی اجرای این عنوان و ثابت نگه داشتن نرخ فریم در بازی مواجه هستند.

بر اساس تجزیه و تحلیل رسانه‌ی دیجیتال فاندری، بازی Cyberpunk 2077 هنوز هم پس از اعمال به‌روزرسانی جدید و اخیر خود با مشکلاتی در زمینه‌ی اجرا شدن بر روی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس مواجه است و همچنان نیاز است تا توسعه دهندگان این اثر عملکرد آن را بر روی کنسول‌های نسل نهمی ایکس‌باکس بهبود بخشند.

نسخه‌ی ایکس‌باکس سری ایکس Cyberpunk 2077 هنگام اجرا در حالت performance mode، تلاش می‌کند تا بر رئی نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه‌ی ثابت قفل باشد، اما با این همه در سکانس‌های سنگین و شلوغ بازی این نرخ ثابت نمی‌ماند و گاهی پایین می‌آید. به نظر می رسد لازم به ذکر است که پلی‌استیشن ۵ در این زمینه بهتر عمل می‌کند و خوشبختانه توانسته است تا در طول صحنه‌های سنگین و خاص بازی بر روی ۶۰ فریم بر ثانیه قفل بماند.

cyberpunk 2077

البته چندی پیش مدیر عامل استودیوی سی دی پراجکت رد در کنفرانسی اعلام کرده بود که از عملکرد بازی بعد از انتشار به‌روزرسانی‌های مختلفی که تا الان برای این عنوان توسعه داده‌اند، راضی است و بالاخره بازی را قابل تجربه می‌داند. در همین راستا بود که چندی پیش به صورت رسمی اعلام شد که سونی نیز این عنوان را که به دلیل باگ‌های متعدد و خطاهای بسیار زیاد در زمان انتشار از روی فروشگاهش برداشته بود، به فروشگاه خود بازگردانده است و با استودیوی سی دی پراجکت رد در این زمینه به توافق رسیده است.

در نهایت باید گفت که این عنوان هم اکنون با استفاده از قابلیت Backward Compatibility بر روی کنسول‌های نسل نهمی اجرا می‌شود و هنوز نسخه‌های تمام نسل نهمی آن منتشر نشده‌اند. البته نسخه‌ی نسل نهمی این بازی در دست ساخت می‌باشد و قرار است تا در برهه‌ای نامعلوم از سال بعد منتشر شود.

بازی Cyberpunk 2077 هم اکنون از طریق گوگل استدیا، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی در دسترس علاقمندان است. همچنین بر روی پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس نیز از طریق قابلیت Backward Compatibility در دسترس است. در صورت تمایل نیز می‌توانید نقد و بررسی این بازی را به قلم مهدی رضایی از اینجا مطالعه نمایید.

نظر شما همراهان همیشگی گیمفا در این زمینه چیست؟ به نظرتان نسخه‌ی نسل نهمی Cyberpunk 2077 می‌تواند این بازی را دوباره به اوج برگرداند یا خیر؟ نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

منبع

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Cyberpunk 2077 و مشکلاتش بر روی ایکس‌باکس سری ایکس - گیمفا
Cyberpunk 2077 و مشکلاتش بر روی ایکس‌باکس سری ایکس - گیمفا
Cyberpunk 2077 و مشکلاتش بر روی ایکس‌باکس سری ایکس - گیمفا
Cyberpunk 2077 و مشکلاتش بر روی ایکس‌باکس سری ایکس - گیمفا
Cyberpunk 2077 و مشکلاتش بر روی ایکس‌باکس سری ایکس - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • یعنی کی میشه که ایرادات این بازی برطرف بشه تا بتونم تجربش کنم؟
    هعیییی

    • بنظرم داره بی انصافی میشه در حق سایبرپانک. همین الانشم شما سایبرپانک رو بازی کنی مشکل خیلی بزرگی نداری، البته شرایط نسخه نسل هشتم رو نمیدونم دقیقا، ولی بازی برای کنسول‌های نسل نهم و پی سی خیلی خوب اجرا میشه و اونطور که میگن مشکلات بزرگ نداره که نتونی تجربش کنی

  • Silverhand گفت:

    سال میلادی بعد چرا؟ همین امساله
    نسل نهمیش که نباشه، قشنگ نمیتونه از توان سخت افزاری کنسول های نسل نهمی استفاده کنه. نسخه نسل نهمیش ۴k 30 فریم خواهد بود و مسئله‌ای هم که هست اینه که نمیشه یه بازی جهان باز رو طوری ساخت که تو هیچ صحنه ای به زیر ۳۰ با ۶۰ فریم نرسه. این قضیه فقط مختص سی دی نیست

  • مدلین گفت:

    الان بعضیا میگن ایکس باکس ضعیفه 😐
    خیر نسخه ایکس باکس npc های بیشتری نسبت به پلی استیشن ۵ داره و محیطش پویا تره :disdain:
    ولی خب فن بویا چه به این حرفا الان دیسلایک میدن تا خودشونو خالی کنن 😉

  • آقا من این نقد دیجیتال رو دیدم ، اگر میخواین برین خودتون ببینین تا به صحت حرفم پی ببرین ،،،،
    در اصل دو تا مشکل هست
    یکی برای سری ایکس هست که افت فریم نا معقولی داره ، در صورتی که برای ps5 فریم بیشتر اوقات رو ۶۰ قفله …

    دومی هم مربوط به ps5 هست که نزدیک ۷۰ درصد npc کمتری از ایکس باکس سری ایکس تو محیطاش هست … یعنی یک شهر شلوغ رو نمیبینین در ps5 در صورتی که xsx شهر خیلی شلوغ تر و پرجمعیت تره …

  • Reciver گفت:

    جالب است کنسول ۱۲ ترافلاپسی عاجز مانده است از ۶۰ فریم ولی پلی استیشن بهتر اجرا میکند فن بوی ها را میبینم از طرف تیم سبز که دکل سایبرشان فرو ریخت و حالا باید ایراد بگیرند از بهینه سازی سیدی پراجکت ولی همان بازی بهتر در پلی استیشن ۵ اجرا میشود . دنیای جالبی است سیدی پراجکت که انقدر از دکل بازی های آن بالا میرفتند چنان زد آن دکل را ترکاند که دکل و مکل بر هم چیده شد به عقیده من قدرت پلی استیشن اتفاقا در همین سایبر پانک خود اصلیش را نشان میدهد که چگونه این بازی سخت را با بهینه سازی مشابه بهتر اجرا میکند سیدی پراجکت رد مدتی است مشکوک میزند شاید ویچر ۴ انحصاری زمانی و دو ساله شود برای پلی استیشن .فن بوی های تیم سبز فشاری نشوند هه هه

  • mihawk گفت:

    البته طبق چیزی که من دیدم تعداد npc های مناطق مختلف هنگام گشت و گذار نسخه اکس باکس بیشتر بود ولی در عوض نرخ فریم در نسخه ای که روی فایو اجرا میشد پایدارتر بود در کل هنوز باید منتظر نسخه نسل بعدی بود نمیشه از الان هیچ قضاوتی کرد کلیه تست ها از نسل ۸ ه در کل انشاله روی هر دو کنسول نسل بعد عالی اجرا بشه تو این گرونی کلی هزینه خرید کنسول های نسل بعده

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    عجب بازیه عجیبی شده در جواب سوالتون باید بگم امیدوارم اپدیت نسل ۹ بترکونه ولی هر چی جلوتر میریم نگرانیم بیشتر میشه ، فعلا که رو پلی ۵ عالی اجرا میشه خودم بار ها تستش کردم و فکر کنم نسخه نسل ۹ با دوال سنس هم که ترکیب بشه معجون نابی بشه ….

  • حتما روی نسل نهم خوب میشه. حیف این بازی با شروع بد، ولی اشکال نداره فقط من بتونم یه سال دیگه که اکی شد بازی کنم خیلی خوبه

  • ببینید بازی ناقص عرضه شده و مشکلات زیادی هم داشت ولی موردی که خیلی عجیبه اینه که بعد از این مدت زمان نسبتا طولانی انگار تیم توسعه داره در جا میزنه و با هر بروز رسانی تعدادی مشکلو حل میکنه و تعدادی مشکل دیگه به وجود میاره
    به نظر میرسه مشکل خیلی پایه‌ای‌تر از این حرفاس
    به نظرم ربطی به ایکس‌باکس یا پلی‌استیشن نداره
    سی‌دی‌پراجکت انگار براش از این مدل طلسمایی گذاشتن که برای تازه عروس دومادا زیر تختشون جا ساز میکنن
    امیدوارم خیلی زود اوکی بشه

    • Amin گفت:

      بنظر من که کلا تیم توسعه بازی رو از یک جایی به بعد رها کردن
      و چه بسا همون تیم در حال کار روی پروژه‌ای دیگه‌ای باشه
      به شخصه خیلی از وضعیت عرضه سایبرپانک ناامید شدم ولی اینکه بعد از این همه آپدیت هنوز بازی خیلی از وضعیت ثبات دوره… این خیلی نگران کننده تر هست.

      • Silverhand گفت:

        رهاش نکردن، دارن رو آپدیت نسل نهم کار میکنن و همزمان در حال رفع مابقی ایرادات، چون بعد از آپدیت نسل نهمیش دیگه نباید مشکلی درش وجود داشته باشه، وگرنه اوضاع خیلی بدتر میشه. یعنی آپدیت نسل نهمی هم باید مشکلات مختلف رو حل کنه و هم اینکه بهینه‌سازی مختص نسل نهم رو ارائه بده

  • Clydesh گفت:

    خب دوستان برین یه دور ویدیو رو ببینین بعد بیاین بزنین تو سرو کله هم. 😉 :laugh: .
    بنظر من مقاله یکطرفه نوشته شده.درسته ولی دلیلشم بنویسین.
    اگه کسی هم حوصله نداره قسمت اول ویدیو مقایسه دو کنسول توضیح میده بهینه سازی پلی استیشن با xbox فرق داره.
    عملا واسه برگردوندن به فروشگاه پی اس اومده مثلا از تعداد npc کم کرده و نسبت به اکس باکس خیلی خالی تر شده.
    بقیه هم نشون میده افت فریم اکس باکس بیشتر از پی اس عه.
    من والا با این شرایط امیدی به نسخه نسل بعدم ندارم مگه اینکه معجزه بشه ?:-) :-/

  • آرین گفت:

    سلام
    بازی بهینه نباشه اینطوری می‌شه دیگه، رو سخت‌افزار قوی هم مشکل‌دار خواهد بود.
    منتها الآن دیگه بازی به حد یه بازی با مشکلات فنی آزاردهنده رسیده، مثل خیلی از بازی‌ها در روز اول عرضه (یکم ضعیف‌تر از اونا).

  • بازی شاهکار اما موقع رانندگی و بعضی وقتا تیراندازی یکم افت فریم داره

    چند بار هم با اینکه تعدادشون کمه اما کرش و فیریز میکنه .

  • mohsen گفت:

    بازی بسیار ناقص هست و کلا درست شدنی نیست
    از هوش مصنوعی پایین افراد بگیر تا فیزیک فوق مزخرف بازی که از بازی های نسل ۶هم برخی مواقع پایین تره
    با آپدیت ها هم چیز خیلی زیادی عوض نتونستن بکنن، فقط اومدن جزییات بازی رو کم کردن که روون تر اجرا بشه و کار خیلی خاصی توی این مدت نتونستن بکنن چون از پایه مشکل مشکل داره بازی و کد نویسی

  • mbox گفت:

    کاش اینم میگفتین که نسخه پی اس فایو شهرا تقریبا خالی از سکنه هست
    و بالاترین کیفیت اجرایی مربوط به نسخه سریز ایکس هست از نظر دیجیتال فاندری

  • All Alone گفت:

    میدونستن دستور از بالا بود کاری نمیتونستن بکنن

Cyberpunk 2077 و مشکلاتش بر روی ایکس‌باکس سری ایکس - گیمفا