۵ بازی سامورایی برای طرفداران Ghost of Tsushima
همانطور که میدانید موفقیت عنوان Ghost of Tsushima باعث افزایش محبوبیت داستانهای با تم سامورایی شده است. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با دیگر عناوینی که سبکی شبیه به Ghost of Tsushima دارند، آشنا سازیم.
Ghost of Tsushima به لطف طراحی فوقالعاده زیبا و سیستم مبارزهی پیچیدهی خود توانست تا در مدت زمان کوتاهی به یکی از پرفروشترین عناوین فرست پارتی پلیاستیشن ۴ تبدیل شود.
در این بازی که در دورهی ملوکالطوایفی ژاپن قرار دارد، شما کنترل یک سامورایی به نام جین ساکای (Jin Sakai) را به دست گرفته و از جزیرهی سوشیما (Tsushima) در برابر تهاجم دشمنان محافظت خواهید کرد. Ghost of Tsushima با در هم آمیختن عناصر تحول شخصیت، انتقام و فداکاری، داستانی تحسین برانگیز را به امغان آورده و به هنگام عرضه مورد تایید منتقدین واقع شد.
با گذشت زمان، به لطف عدم وجود محدودیت در عناوین ماجراجویی و جذابیتی که دنیای سامورایی و کد بوشیدو از نظر تاریخی دارند، بازیهای سبک سامورایی مشهور و مشهورتر شدهاند. از آنجایی که Ghost of Tsushima به عناوین سامورایی جانی دوباره بخشید، بعید نیست که شاهد توسعهی بازیهای جهان باز بیشتری با سبک سامورایی و در دورهی فئودالی ژاپن باشیم.
با وجود اینکه Ghost of Tsushima بدون شک به یکی از شناخته شدهترین بازیهای این سبک تبدیل شده است، اما بد نیست با عناوین دیگری که بر دنیای سامورایی تمرکز کردهاند، آشنا شویم.
مجموعه Nioh
فرنچایز Nioh به لطف سیستم مبارزهی پیشرفتهای که داشت در مدت زمان کوتاهی به یکی از موفقترین مجموعه بازیهایی که به عناوین فرامسافتور (FromSoftware) شباهت دارد، تبدیل شد. داستان Nioh همانند Ghost of Tsushima در دنیایی تخیلی و فانتزی و در ژاپن فئودالی جریان داشته و ماجرای یک سامورایی را روایت میکند.
در Nioh بازیبازان کنترل شخصیتی تاریخی و انگلیسی به نام ویلیام آدامز (William Adams) را به دست میگیرند. ویلیام یکی از اولین ساموراییهایی به حساب میآید که اصلیت ژاپنی نداشت. با وجود اینکه ژاپن فئودالیای که در Nioh میبینیم با یوکایی (yōkai) و دیگر موجودات فراطبیعی پر شده، اما طراحی زیبای محیط این بازی شباهتهای زیادی به دنیای Ghost of Tsushima دارد.
Katana Zero
با وجود اینکه عنوان مستقل Katana Zero که در سبک اکشن سکوبازی ساخته شده، به شما کنترل شخصیتی سامورایی به نام زیرو (Zero) را میدهد، اما بر خلاف Ghost of Tsushima دنیای خاص این بازی یک کلانشهر که در شرایط نامساعدی برای زندگی به سر میبرد را در اتمسفری نئو-نوآر به بازیبازان ارائه میدهد.
محیط Katana Zero پر از نورهای نئونی برگرفته از دههی ۸۰ میلادی به همراه موسیقی سینتوِیو پالسی (pulsating synthwave) بوده و بازیبازان به زیرو کمک میکنند تا با مبارزه با دشمنان و فرار از تلههای مختلف، مراحل دوبعدی این بازی را پشت سر بگذارد.
گیمپلی پر سرعت این بازی شباهت زیادی به سطح سختی Lethal در Ghost of Tsushima دارد به طوری که زیرو امکان کشتن دشمنان خود را با یک ضربه داشته، اما خودش نیز بر اثر یک ضربه از پا درمیآید.
Total War: Shogun 2
اگر شما در کنار علاقهای که به Ghost of Tsushima و بازیهای سامورایی داشتید، طرفدار عناوین استراتژی نیز هستید، به شما توصیه میکنیم که به هیچ وجه خود را از تجربهی Total War: Shogun 2 محروم نکنید. این بازی ترکیبی از سبک استراتژی بیدرنگ (Real-Time) و نوبتی بوده و به بازیباز نقش یک ارباب فئودال به نام دایمیو (Daimyo) را میدهد.
در Total War: Shogun 2 شما با استفاده از نیروهای نظامی، دیپلماسی و مدیریت شرایط اقتصادی، ژاپن را تحت سلطهی یک قدرت واحد، متحد خواهید کرد. با این وجود که Total War: Shogan 2 صحنهها و گیمپلی اکشن دیگر عنوانهای سامورایی را ندارد، ولی مکانیکهای کار شدهی این بازی، آن را به یکی از بهترین نسخههای فرنچایز Total War تبدیل کرده است.
Onimusha: Warlords
با عرضهی نسخهی ریمستر Onimusha: Warlords در سال ۲۰۱۹، طرفداران پس از مدتها انتظار توانستند تا به تجربهی مجدد این بازی کلاسیک روی سختافزار مدرن بپردازند.
از آنجایی که برنامهی اصلی ساخت این بازی این بود که Onimusha: Warlords عضوی از فرنچایز Resident Evil در دورهی سِنگُکو (Sengoku) باشد، تعداد زیادی از مکانیکهای حل معما که به طور معمول از یک عنوان Resident Evil انتظار میرود، در این بازی حفظ شدهاند.
با این وجود توسعه دهندگان Onimusha: Warlords مراحل ساخت این بازی را در جهت ایجاد تجربهای اکشن محور طی کردند؛ به طوری که شما کنترل یک سامورایی به نام سامانُسوکه (Samanosuke) را به دست گرفته تا در جهانی پر از اهریمنها و موجودات فراطبیعی بر علیه نُبوناگا اودا (Nobunaga Oda) مبارزه کنید.
Samurai Warriors: Spirit of Sanada
کسانی که تمایل به تجربهی یک بازی هک اند اسلش بدون نیاز به یادگیری سیستم مبارزهی پیچیده و خاصی را دارند بدون شک از تجربهی Samurai Warriors: Spirit of Sanada و مبارزه با دستههای عظیم دشمنان لذت خواهید برد.
داستان این بازی بر اساس زندگی یک سامورایی مشهور به نام سانادا یوکیمورا (Sanada Yukimura) نوشته شده و بازیبازان را در مبارزهی میان قبایل رقیب و اربابان فئودال قرار میدهد.
با وجود اینکه بیشتر جذابیت Samurai Warriors: Spirit of Sanada به لطف گیمپلی و سیستم مبارزهی برگرفته از دیگر عناوین مجموعهی Warriors بوده، اما بد نیست بدانید که سازندگان این بازی تمرکز زیادی را بر روی داستان Samurai Warriors: Spirit of Sanada و شخصیت پردازی کاراکترهای آن داشتهاند.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
هیچکدوم از اینا حتی نزدیک به Ghost of Tsushima نمیشن. اصلا یه چیز دیگه بود بازیش.
فکر کنم شما متوجه nioh و onimusha نیستی.
درسته که گوست بازی جدیدیه و گرافیک عالی و گیم پلی و مبارزات پرجزئیات تر داره ولی قول میدم اگر کپکام باز برگرده و به آیپی اونیموشا جون بده غوغا میشه.
Onimusha
Genji
Nioh
Sekiro
Tenchu
Shinobido
Ryū ga Gotoku Ishin!از سری یاکوزا
Ninja gaiden
موافقتم و همه اینهایی که گفتی رو هم بازی کردم! 👍
نوید جان سری اصلی یاکوزا رو هم بازی کردی؟
آره. ۳ و ۴ و ۰ و ۶ رو بازی کردم.
یک و دو رو چرا اسکیپ کردی دوست عزیز. ریمیک هم شدن :((
دیگه پیش اومد دیگه. من از ۳ شروع کردم و خب ارتباطم با ۱ و ۲ از اول قطع بود و بعدشم میون این همه انتخاب نسل جدید با اون دو بازی، نتونستم اون دو تا رو بذارم تو اولویت.
البته یاکوزای ۱ رو دیدم که خب کس دیگه ای پاش بود و بازی میکرد.
کلا هم شباهت تمام قسمت هاش به هم خیلی زیاده و تغییرات بازی خیلی کم بوده.
مجموعه nioh جزو بدترین سولزلایک هایی هست که بازی کردم
یکی از بی فکر شده ترین درخت های مهارت رو داره برخلاف Sekiro که تاثیر تک تک آپگرید های درخت مهارت رو تو بازی حس میکردی
بازی ۳ تا حالت stance داره در حالی که هیچوقت تو بازی احساس اینکه باید حالت مبارزه رو تغییر بدی حس نمیکنی
آیتم های داخل بازی فکر نشده هستن و ۹۰ درصد آیتم ها تو طول کل بازی بی استفاده میمونن و بازیکن ممکنه یکبار هم ازشون استفاده نکنه
برخلاف sekiro که تمام آیتم ها یکجایی کاربرد مهمی داشتن و بازیکن احتیاج بهشون پیدا میکرد
خب نیوه و سکیرو سبکشون فرق داره.سولز هم اگه از این زاویه نگاه کنی هزارتا شمشیر و جادو و ویژگی قابل اپگرید داره که واسه یه شخص ممکنه کاربرد نداشته باشه ولی واسه یه شخص دیگه کاربرد داشته باشه.دلیلش چیه؟چون دوز نقش افرینی سولز و نیوه بالاست.سکیرو متمرکز تر هست بازیش رو یه سبک و کلاس.
من که تو هر مبارزه stanceم رو عوض میکردم،
بستگی به سلاحم هم داشت، مثلا اگه من نانچاکو داشتم و حریف یه سلاح سنگین داشت و حملاتش کند بود اون موقع از stance نزدیک استفاده میکردم … شما مکانیک های بازی رو درک نکردی همینطوری یلخی رفتی جلو …
آیتم ها هم شبیه سری سولز هستن، اگه به اونا هم میگی به درد نخور دیگه حرفی نیست …
گوست آو سوشیما خودش چی هست که بخواد شبیه ش معرفی بشه
یه بازی متوسط اورریتد که بیخودی بهش شاخ و برگ دادن
خودم چند ساعتی بازیش کردم
شدیدا تکراری و خسته کننده با داستان کلیشه ای بود
امیدوارم ساکر پانچ برگرده ادامه infamous بسازه این بازی ارزش ادامه دادن نداره
Average_Tlou_fan#
راستی تا کرکدون ۳ هست احتیاجی به سایبرپانک هم نیست
بابا تو دیگه کی هستی
از لست رسیدید به گوست!!!
بازی متوسط!!!
اورریتد!!!
وقتی از کنارش رد نشدی چرا دروغ میگی ، والا تاحالا ندیده بودم کسی از گیمپلی گوست ایراد بگیره و اونو تکراری و خسته کننده خطاب کنه ، جالبیش اینجاس که از کلمه شدیدا هم استفاده میکنی!
مبارزات و شمشیرزنی گوست اف سوشیما با فاصله هیجانانگیزترین و تمیزترین توو سبک خودش بود توو نسل هشت
جالبه الان که یک سالم از نسل نه گذشته چیزی بهتر ازش عرضه نشده
حداقل میومدی میگفتی هوشمصنوعی ضعیف یا مخفیکاری محدود ، حرفتو قبول میکردم اما گیمپلی به شدت خستهکننده و تکراری با داستان کلیشهای!!!!!!!!
خدایی از کجاتون این اشعارو در میارین؟
داستان به اون قشنگی ، حتی کاراکترای فرعی فوقالعادهای هم داشت.. اوج و فرودشم عالی بود
مغولا به یه جزیره حمله کردن
دیگه میخوای چیکار کنن که تو خوشت بیاد!!!
بازی اژدها و فضایی داشت راضی میشدی
هیتر که باشی بهتر از این نمیشه
اخه یه اکس فن چ نظری میتونه راجب شاهکار داشته باشه؟
تو فک کن بازی با وجود نامزد شدن گوتی اووریتد هست سوادت همینقدره
اما اگه از اول میگفتی به نظر من آشغاله و مثل فکت صادر نمی کردی نظرت واسه همه قابل احترام بود
خواهشا روی اظهار نظرات منفی راجب یک بازی دقت کنین خیلی ها هستن که با وجود لست گوست بهترین بازی سالشون شده و با نظرت بهشون توهین نکن
هر چند که مظمئن هستم اصلا یک دقیقه هم بازی شو پلی نکردی
اورریت موافقم ولی متوسط نه.بازی خیلی خوب زیبا و لذت بخشه.ولی خیلی جاها دیدم میگن فوق العاده شاهکاره که واقعا این طوری نیست بخصوص طراحی اکثر مراحل فرعی.
بازی عناصر خوبی داره ولی به سختی میشه چیزی فراتر از خیلی خوب خطابش کرد. در بعضی بخشها شخصا خیلی خوب هم نمیتونم خطابش کنم
اصلا بیخیال شاهکارو ابر شاهکار
این کلماتو بریز دور
همش نمیشه جز به جز عناصر یک بازیو بالا پایین کرد که
آقا یه محصول سرگرمی به منه مثلا گیمر توو یه حس بسیار خوب داده
همین کافیه تا اون بازیو پلی بدم و لذت ببرم
حالا که از این مرحله گذشتم میرم سراغ عناصرش
گیمپلی بازی بهترین بخش بازی هستش
گرافیک بازی توو اون استایل هنریه خودش زبانزد
موسیقی بازی هم همراستای ژانرش فوقالعاده عمل میکنه
کوئستها خوب نبود اما بدم نبود
سکو بازیو اصلا خوب در نیووردن و هوش مصنوعی هم اندازهی آثار سونی نبود
داستان بازی هم یکی از حماسیترین قصهها رو داشت
سعی کنید خوبی و بدی رو با هم بگید
قطعا اگه لست۲ ۲۰۲۰ نمیومد
نامزدای اصلی هیدس و گوست بودن
نمیخوام به جوایز رجوع کنم اما گوست قطعا جزو سه بازی برتر سال ۲۰۲۰ هستش
حالا بگو اووریتد یا آندرریتد
خودتونو گرفتار این القاب کردید
داریم فارغ از القاب نگاه میکنیم. بازی مشخصا مشکلاتی داشت که نمیزاشت تبدیل به ی اثر فوقالعاده خوب بشه. مسلما ی نفر میتونه این بازی رو ب عنوان بهترین چیزی ک تجربه کرده دستهبندی کنه یا داخل لیست بهترینهای خودش جا بده اما ب نظر من افرادی که بازی رو حتی وارد ۵۰ اثر برتر خودشونم نمیکنن کاملا حق دارن. فقط بحث سلیقه نیست، بحثای دیگهای داره که واقعا آزار میده. بحثایی که اینجا قرار نیست بهش بپردازیم
مهدی جان درست میگی اما کامنت ایشون بحث سلیقه نبود
نمیگم گوست شاهکاره ولی قطعا خیلی بهتر از اینفیمس ها هستش
یه سلامی هم بکنیم خدمت اون دوستانی که نفهمیدن این فیکه و خود فرشاد نیست…
خدا قوت برادرا و بی زحمت عینکاتونم عوض کنید
اگه منظورتون من هستش که خدمتت عرض کنم من از سابقهی کامنتاش و فیک بودنش هیچ حرفی نزدم و فقط پیش خودم گفتم اگه کسی این بازیو پلی نداده یه وقت گمراه نشه
چون یکی از بهتریناس(با دلیل)
مطمئنی اونجا فرشادو(البته فیکشو) قضاوت نکردی؟؟؟؟؟؟!!!!
“چرا دروغ میگی”
“خدایی از کجاتون این اشعارو در میارین؟”
“هیتر که باشی بهتر از این نمیشه”
اگه اینا حرف نیست چیه؟؟؟
“از سابقهی کامنتاش و فیک بودنش هیچ حرفی نزدم”
چون نمیدونستی فیکه و یک ضرب اومدی فرشادو کوبیدی
در کل خسته نباشی و برو عینکتو عوض کن همونجور که قبلا هم گفتم…..(پگاسوسم با خودت ببر)
ایشون فیک هست.
فیک کاربر اصلی:farshadx.(اسم کاربر اصلی اینطوری نوشته شده).
ایشون با همت اقای نراقی بن شد
قبل از قضاوت یکم اون پروفایل رو چک کنید
ما به کامنت اکانت فیک نظر ندادیم. یکی دیگه از کاربرا نظر جالبی در ادامه اون کامنت ارائه داد. شخصاً به اون نظر پاسخ دادم
منم منظوزم شخص خاصی نبود اقای کریمی کلی گفتم
ایشون بعد از بن شدن باز هم اکانت فیک ساخته
https://gamefa.com/user/farshad-x-3/
لطفآ یا بن کنید یا نظراتش رو تایید نکنید
یکسره میومد به من دیسلایک میداد 🤣🤣🤣
نسبت به همه نظراتم دیدگاهش منفی بود ….
موجود عجیبی بود ، که نابود شد 🤣🤣🤣
آقا فرشاد همون لحظه که دیدم اون نظر عجیب و غریب رو داده ، گفتم این اون فیکه س 🤣
آقا لایکها و دیسلایکها رو نگاه کنین ، بازم فرشاد قلابی هست توشون 🤣
سلام و احترام خدمت جناب آقای علیرضا کریمخان زند . امیدوارم روز خوبی داشته باشید .
Samurai یا به زبان ژاپنی 武士 ( بخوانید بوشی ) به تمامی مبارزین و جنگجویان ژاپنی گفته می شود که از قرن دوازدهم تا انتهای قرن نوزدهم بر سرزمین آفتاب تابان زندگی می کرده اند .
آن چه که مخاطب از تاریخ بوشی یا سامورای در ذهن خود به واسطه ی مدیوم های مختلف سرگرمی پرورانده با واقعیت تاریخی کمی مغایرت داشته و این نوع مبارزین معمولاً از اقبال عمومی بین مردم و کشاورزان ژاپنی برخوردار نبوده اند ، که این مهم به دلیل خشونت و بی رحمی و چپاول مردم فقیر و ضعیف ژاپن باستان توسط بوشی ها و یا سامورایی ها می باشد . قطعاً استثنائاتی نیز می توان برای این موضوع قایل شد .
بخش زیادی از نظم و مرام بوشی ها برگرفته از فرهنگ بودا بوده که در قرون ۱۲ و ۱۳ در آن منطقه رایج بوده است .
https://s4.uupload.ir/files/samurai-armour-kusakabe-kimbei_7u46.jpg
تصویر بالا برخی از آخرین بازماندگان بوشی ها را به مخاطب نشان می دهد که به انتهای قرن ۱۹ میلادی ختم شده است .
در ژاپن دوره ی باستان تا Edo و در نهایت دوره ی فئودال تمامی بوشی ها در خدمت اربابان خود با نام Daimyo یا دایمیو بوده اند و از فرمان او تبیعت کامل داشتند .
علی ایحال اگر از تاریخ پرفراز و نشیب ژاپن گذر کنیم باید به یکی از بهترین های ایشان اشاره نمایم .
شخص Hattori Masanari که اغلب ایشان را با نام Hattori Hanzo می شناسیم ( ایشان یکی از بوشی های مورد علاقه ی اینجانب می باشد و زندگی غم انگیزی نیز داشته است ) یکی از بهترین و نترس ترین بوشی های قرن ۱۶ می باشد . سرنوشت زندگی او بی شباهت به سرنوشت پدر Sakai Jin نمی باشد .
در نهایت دوره ی بوشی ها با روی کار آمدن امپراتور قرن نوزدهم یعنی Meiji به اتمام رسید و دوران فئودال ژاپن نیز جای خود را به دوره ای کوتاه از کمونیست داد .
https://s4.uupload.ir/files/battle_of_awazugahara_tomoe_gozen_japan_8t3.jpg
در مورد بوشی اگه صحبت کنیم چطوری باید از sword saint بگذریم؟ مشهورترین رونین تاریخ، میاموتو موساشی با لقب invincible under the sun
و اگه از بازی کنار بریم انیمهی samurai champloo رو پیشنهاد میکنم
عرض ادب و احترام خدمت حضرتعالی . قطعاً شخص Miyamoto Musashi اگر بزرگ ترین بوشی تاریخ ژاپن نباشد ، قطعاً یکی از بزرگ ترین ها و البته قابل احترام ترین های ایشان می باشد . ایشان برای اولین بار تکنیک مبارزه با دو شمشیر ( کاتانا و واکیزاشی یا کاتانا و تانتو ) را به فنون مبارزات با سلاح سرد ژاپنی اضافه کرد .
بازی باز هر گاه در نقش Sakai Jin قرار می گیرد حتماً متوجه حضور دو شمشیر در لباس شخصیت اصلی شده است . شمشیر بزرگ با نام کاتانا و شمشیر کوچک تر با نام تانتو . این میراث Miyamoto Musashi است .
اما به شخصه برای من بعد از مطالعه ی زندگی شخصی Hattori Hanzo ایشان از جایگاه خاصی برخوردار می باشد .
سلام
لیست جذابی بود.
بنظرم بازی Sadow tactics هم میتونه شایستگی حضور در این لیست رو داشته باشه.
این بازی در سبک مخفی کاری، و استراتژی همزمان هست.
.
همینطور Mark of the Ninja
.
ممنون از معرفی، آقای کریم خان زند 🍻
بعضی از بازی لیست برام تازه بود.
لطف کردید
معذرت میخوام اما به نظرم سکیرو هم میتونست جزو اسامی ذکر شده باشه
سکیرو شینوبی بود و حرکاتش با سامورایی متفاوت بود
این لیست خیلی ناقصه، حتی تو بازیهای جدید. مثلا سکیرو یا for honr. از بازیهای قدیمیتر هم تنچو، سامورایی اسپریت و سول کالیبور (که مبارزه ای هستن) ، نینجا گیدن و شینوبی هم خیلی بی ربط نیست به got.
اکثر اینایی که گفتی بهتر از خود گوست بودن، حیفه با بهانهی گوست معرفیشن
اسپم: جدا بدون چارم کورو سکیرو خیلی سخته
کاتانا زیرو یه شاهکار بود اصلا تجربه اش رو از دست ندید فوق العاده . م
موسیقی های بی نظیر
ارت فوق العاده
گیمپلی ساده اما جذاب
داستان عالی
واقعاً عالی بود. حس و حال و اهداف بازی با ۹۰ درصد آثار سامورایی ساخته شده تفاوت داشت
بازی سامورایی فقط نیوح بقیش الکیه
وبسایت آریا ایمن
❤ Ghost of Tsushima ❤
از نظر آفلاین بنده Sekiro و سری Warriors Orochi مخصوصا نسخه یکش که در ۲۰۰۸ منتشر شد و از نظر مولتی پلیر و آنلاین For Honor رو پیشنهاد میکنم
هرکدام از بازیا در جای و سبک خود عالین ولی برای من onimusha بخصوص قسمت ۳، جای بخصوصی کنار بازیای سامورایی دیگه داره با اینکه قدیمیه. امیدوارم کپکام یه اونیموشای جدید با گرافیک خفن بده بیرون تا شاهد برگشت این آیپی شاهکار باشیم.
تا سامورایی واریرز هست بقیه ی بازیا باید برای جایگاه دوم بجنگن
عنوان nioh یکی از تجربه های بینظیر تو نسل هشتم برای من به حساب میاد . nioh یه سولز کلن تمام عیار و چالشی به حساب میاد که علاوه بر الهام از آثار میازاکی امضای خودش رو هم داراست و به طور کلی میشه nioh یه اثر کاملا مستقل از سری عناوین سولز دانست.
شخصا دلایل زیادی برای لذت بردن از عنوان nioh دارم و مهم ترین عللش رو میشه طراحی باس فایت های چالشی و متنوع ، ارتقا و شخصی سازی وسیع (به طوریکه هر سلاح و هر کلاس دارای درخت مهارت جداگانه و وسیع میباشند)کامبت استایل سریع ، روان و خلاقانه ، به همراه کمبو هاو آیتم های پرشمار( که در موارد مختلف قابل استفاده و کار راه انداز هستن) شخصیت پردازی کامل و جذاب ویلیام شخصیت اصلی بازی، دانست.به نظرم nioh رو میشه در صدر لیست برترین عناوین سولز کلن قرار داد (به دلایلی که پیش تر عرض کردم).
با تشکر