تمام ایستراِگ‌ های Red Dead Redemption در بازی GTA 5
تمام ایستراِگ‌ های Red Dead Redemption در بازی GTA 5
تمام ایستراِگ‌ های Red Dead Redemption در بازی GTA 5
تمام ایستراِگ‌ های Red Dead Redemption در بازی GTA 5

تمام ایستراِگ‌ های Red Dead Redemption در بازی GTA 5

محمد سعیدی
۱۳:۰۰ ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
تمام ایستراِگ‌ های Red Dead Redemption در بازی GTA 5

در این مقاله قصد داریم تا به تمام ایستراگ‌ها و رمز و رازهای مربوط به بازی Red Dead Redemption در بازی GTA 5 بپردازیم. بنابراین اگر از هواداران این دو بازی هستید، تا پایان همراه ما باشید.

همان طور که در جریان هستید، ایستراگ‌ها از بخش‌های جذاب و لذت‌بخش بسیاری از بازی‌ها هستند که ما را به یاد بازی‌ها و آثار مختلف می‌اندازند. یافتن ایستراگ‌ها همیشه هم ساده نیست و برای پیدا کردنشان با چالش‌هایی مواجه خواهید شد.

بسیاری از افراد می‌دانند که ایستراگ‌های بی‌شماری در گوشه و کنار نقشه‌ی GTA 5 به چشم می‌خورد. برخی از این ایستراگ‌ها به پروژه‌ی دیگر شرکت راکستار گیمز (Rockstar Games) یعنی Red Dead Redemption مربوط می‌شد. ظاهرا استودیوی سازنده قصد داشته است تا به صورت غیر مستقیم از دیگر بازی خود رونمایی کند.

شاید شما هم برخی از این ایستراگ‌ها را در بازی GTA 5 دیده باشید. اکنون به دلیل درخواست بسیاری از شما همراهان همیشگی گیمفا، در این مقاله قصد داریم تا به این موضوع بپردازیم. در واقع می‌خواهیم ببینیم که چه ایستراگ‌هایی از بازی Red Dead Redemption در بازی GTA 5 وجود داشته است. با توجه به این که بازی‌بازان به زودی قادر به تجربه‌ی GTA 5 بر روی کنسول‌های نسل نهمی نیز خواهند بود، شاید دیدن این رموز برایشان جالب توجه باشد. البته تمام این ایستراگ‌ها به نسخه‌ی دوم Red Dead Redemption  مربوط نمی‌شود و بعضی‌ها را باید متعلق به دومین نسخه دانست.

GTA 5 از سری عناوین جذاب در سبک‌های اکشن و ماجراجویی به صورت جهان‌باز است که ابتدا در سال ۲۰۱۳ میلادی عرضه شد. از همان ابتدا هم مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفت. در این بازی می‌توانید هدایت سه شخصیت را به دست گرفته و داستان‌های متفاوتی را تجربه نمایید. البته قطعا بازی‌بازان اطلاعات فراوانی از این بازی دارند و درصد زیادی هم آن را تجربه کرده‌اند.

نسخه‌ی جدید این فرنچایز یعنی GTA 6 در دست ساخت قرار دارد و افراد زیادی در انتظار تجربه‌اش هستند. بر همین اساس، از طریق این نشانی می‌توانید تحلیلی از آن بازی و نکاتی که سازندگان برای ساخت می‌توانند از GTA 5 الهام بگیرند را مشاهده کنید.

لباس John Marston در بازی GTA 5

تمام ایستراِگ‌ های Red Dead Redemption در بازی GTA 5

تی‌شرتی که بر تن این شخصیت است، اشاره‌ای به فرنچایز Red Dead Redemption دارد.

با وجود این که تقریبا یک دهه از انتشار بازی GTA 5 می‌گذرد، اما هواداران هنوز به کشف ایستراگ‌ها در آن می‌پردازند. در یکی از ماموریت‌های جنایی این بازی که در LOS SANTOS و ساحل Vespucci برگزار می‌شود، کاراکتری با لباس John Marston را مشاهده خواهید کرد.

تی‌شرتی که بر تن این شخصیت است، اشاره‌ای به نسخه‌ی اول John Marston دارد. شاید با دیدن این تصویر این طور فکر کنید که پای یک ماد در میان باشد، در صورتی که هرگز این چنین نیست. البته ایستراگ‌های مربوط به کاراکتر John Marston به همین جا ختم نمی‌شود و در بخش بعدی نیز به یکی دیگر از آن‌ها اشاره خواهیم داشت.

نقاشی متعلق به شخصیت John Marston

تمام ایستراِگ‌ های Red Dead Redemption در بازی GTA 5

نقاشی John Marston در بازی GTA 5!

 

این طور که به نظر می‌رسد، سازندگان GTA 5 علاقه‌ی زیادی به John Marston دارند. در همان ماموریت وقتی به منطقه‌ای تحت عنوان Strawberry می‌روید، یک نقاشی را مشاهده خواهید کرد که به کاراکتر John Marston مربوط می‌شود. همان گونه که می‌بینید، در این نقاشی فردی بر روی اسب خود قرار دارد.

کتاب John Marston

تمام ایستراِگ‌ های Red Dead Redemption در بازی GTA 5

کتابی آبی رنگ به نام RED DEAD

در این بخش، تصویری از کتابی آبی رنگ در بازی GTA 5 را می‌بینید که نام آن RED DEAD است. تا به حال بازی‌بازان زیادی، وجود این کتاب در بازی را گزارش کرده‌اند و آن را به عنوان یکی از جالب‌ترین ایستراگ‌ها به شمار آورده‌اند. جالب‌تر این که نام نویسنده‌ی این کتاب John Marston نوشته شده است و باز هم اشاره‌ای به نسخه‌ی اول سری ذکر شده دارد.

مناطق Red Dead Redemption در GTA 5

تمام ایستراِگ‌ های Red Dead Redemption در بازی GTA 5

وجه اشتراک در مناطق دو اثر

اگر حتی کمی هم به مناطق مختلف بازی GTA 5 و خصوصا بیابان‌های آن دقت کرده باشید، متوجه وجه اشتراک‌ها میان این اثر با فرنچایز Red Dead Redemption خواهید شد. به عنوان مثال، منطقه‌ی Sandy Shores که شخصیت Trevor آن را خانه‌ی خود می‌داند. درصد زیادی از بخش‌های این منطقه به سری ذکر شده شباهت دارد و بازی‌بازان به سادگی قادر به تشخیص این موضوع خواهند بود.

البته این شباهت مکانی صرفا به Sandy Shores مربوط نمی‌شود و بخش‌های مشابه دیگری را هم می‌توان یافت. فعلا کافیست که به این منطقه از بازی رفته و خودتان تدابیر اعضای تیم سازنده را مشاهده نمایید.

کافه Redemption

تمام ایستراِگ‌ های Red Dead Redemption در بازی GTA 5

در نقشه‌ی بازی GTA 5 و شهر LOS SANTOS، سه کافه‌ی مختلف به چشم می‌خورد که نام یکی از آن‌ها Redemption است.

همه چیز به نام خیابان‌ها و مناطق هم محدود نمی‌شود. در نقشه‌ی بازی GTA 5 و شهر LOS SANTOS، سه کافه‌ی مختلف به چشم می‌خورد که نام یکی از آن‌ها Redemption است. همان‌ طور که در تصویر می‌بینید، تابلوی این کافه به رنگ سبز است و به راحتی در نقشه قابل مشاهده خواهد بود. برای یافتن آن هم باید به منطقه Rockford بروید. نام آن به اندازه‌ی بزرگی بر روی تابلو نوشته شده است.

تبلیغ تلویزیونی در GTA 5

gta 5

شاید با تبلیغی عجیب روبه‌رو شوید که تا حد زیادی به فرنچایز Red Dead Redemption مربوط است.

در تلویزیون‌های موجود در بازی GTA می‌توان مقادیر زیادی از تبلیغات را مشاهده کرد. گاهی مشاهده‌ی این تبلیغات هم جذابیت‌های خاص خود را دارد. اگر چند لحظه‌ی به تماشای آن‌ها بنشینید، شاید با تبلیغی عجیب روبه‌رو شوید که تا حد زیادی به فرنچایز Red Dead Redemption مربوط است. در این تبلیغ می‌بینیم که یک گاوچران بر روی اسب خود قرار دارد و در حال پیشروی است. بازی‌بازان اعتقاد دارند که این تبلیغ به سری ذکر شده شباهت دارد و آن را نوعی ایستراگ دانسته‌اند.

فیلم سینمایی Capolavoro در GTA 5

gta 5

نشانه‌هایی از سری Red Dead Redemption در این فیلم!

در نهایت به آخرین ایستراگ از سری Red Dead Redemption در بازی GTA 5 می‌رسیم. در نقشه‌ی این بازی چند سینما هم وجود دارد که آثار سینمایی در آن به چشم می‌خورد. یکی از این فیلم‌ها Capolavoro است که اکران آن در سینماها را می‌توانید ببینید. این فیلم اروپایی بسیار قدیمی است و نشانه‌هایی از سری Red Dead Redemption مانند مناطق، کاراکتر اول و اسب‌سواری در تیزر آن دیده می‌شود.

شاید ایستراگ‌های بازی GTA 5 به همین جا ختم نشود. دنیای این اثر بسیار بزرگ است و در هر جای آن می‌توان رمز و رازهایی را مشاهده کرد. شما چه ایستراگ‌هایی را در این اثر دیده‌اید؟ حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بازی GTA 5 هم‌اکنون بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های پلی‌استیشن ۳، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس ۳۶۰ و ایکس‌باکس وان قابل تجربه است. گفتنی است که نسخه‌های نسل نهمی این عنوان شامل پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس و اس نیز در دست توسعه قرار دارد و در آینده راهی این کنسول‌ها خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تمام ایستراِگ‌ های Red Dead Redemption در بازی GTA 5
تمام ایستراِگ‌ های Red Dead Redemption در بازی GTA 5
تمام ایستراِگ‌ های Red Dead Redemption در بازی GTA 5
تمام ایستراِگ‌ های Red Dead Redemption در بازی GTA 5
تمام ایستراِگ‌ های Red Dead Redemption در بازی GTA 5

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • راک استار خیلی به جزییات توجه وکنه خیلی خوب بیده بازیاش

  • P.morgan 𔓙 گفت:

    سلام
    از این ایستراگ ها، من فقط اون کتاب رو پیدا کردم. بنظرم احتمال اینکه J Marston منظور از J ، جک مارستون باشه بیشتره. چون که خود جک هم اشاره کرده بود دوست داره در آینده، نویسنده بشه…
    .
    اون نقاشی هم خیلی قشنگ بود.
    .
    ممنون از آقای سعیدی بخاطر نوشتن این مقاله جالب. :beer:

    • رازهای خفن ردد۲ وجی تی آ که اکثرشون الکی هستن توی اپارات زیاد هست اکثر افراد بچهای ۸ ساله ۱۰ ساله هستن که فقط برای جلب فالور دنبال بازی gta هستن وگرنه هیچ چیز خفنی نداره
      ما از انگلیسی ها بیشتر gta بازی میکنیم و میخریم
      بنظر من ردد۲ ارزش بسیار بالاتری نسبت به gtaداره منهکه یه دوسالی هست ردد بازی میکنم هنوز که هنوزه برام کهنه نشده وتازه بیشتر هم لذت میبرم بااون گرافیکش از مان خودش ۵ سال جلوتر بوده ولیgta v هیچ موقع اینجور نبوده نهایتش چهار ماه بازیش کردم بعد حذفش کردم

      • P.morgan 𔓙 گفت:

        موافقم
        سلایق متفاوته به هر حال(بشخصه اون موقع که rdr2 نبود، خیلی با gta v سرگرم شدم..) ، ولی…
        فکر نکنم کسی مخالف باشه که rdr 2, هم از لحاظ محتوا و هم ارزش از gta در مرتبه بالاتری قرار داره.
        البته این هم باید در نظر بگیریم که gta بیشتر جنبه فان داره بر خلاف rdr2 که بیشتر به سمت واقع گرایانه بودن کشش داره.(gta ها هم خیلی نکات جذاب دیگری دارند)
        امروز داشتم یک مطلب میخوندم درباره اینکه؛
        «یک استاد زیست شناسی (گیمر هم بود) گفته بود کسانی که rdr2 بازی کرده بودن، از ۱۵ نوع جانوری که پرسیده شده بود، حداقل ۱۰ نوع رو درست تشخیص داده بودند. بر خلاف بقیه.»
        بشخصه الان خودم حیوون ها رو قشنگ، هم به انگلیسی و هم به فارسی اسماشون رو میدونم و تشخیص میدم 😀 (قبلا فقط یک آهو میدونستم و یک گوزن به انگلیسی، ولی الان؛ deer, buck, elk moose,….!)
        .
        کلا rdr2 اطلاعات زیادی تو خودش جا داده در کنار شخصیت دوست داشتنیش…
        Arthur Morgan :beer:

  • MahyarMsm گفت:

    ممنون اقای سعیدی بسیار جالب بود :rose:
    یه چیز جالب هم من میخوام بگم 😀
    حضور جد ترور توی بازی rdr2

  • عرض ادب و احترام خدمت جناب آقای محمد سعیدی . امیدوارم روز خوبی داشته باشید .
    عرضه ی عنوان Red Dead Redemption به سال ۲۰۱۰ توسط شرکت Rockstar به واقع نقطه ی عطفی در ژانر Western برای بازی های ویدیویی محسوب می گردد ، نه از این منظر که با اولین عنوان غرب وحشی طرف هستیم بلکه از آن جهت که با یکی از باکیفیت ترین ایشان طرف هستیم . عنوانی که بازی باز در قالب شخصیت John Marston در قرن ۱۹ امریکای شمالی قرار گرفته است .
    اهمیت داستان سرایی و در پس آن ، خلق جهان بازی ، دو عنصر به واقع با ارزش برای عنوان فوق محسوب می گردد که با هسته ی اصلی یک بازی ویدیویی یعنی Gameplay به شکلی استادانه در هم تنیده شده است .
    وظیفه ی نویسندگی اثر فوق را Dan Houser و Michael Unsworth و Christian Cantamessa بر عهده داشته اند که دو نویسنده ی اول نام برده شده در سطر فوق ، وظیفه ی نویسندگی نسخه ی دوم اثر را نیز عهده دار بوده اند .
    همیشه یکی از دغدغه های اینجانب در به تصویر کشیدن داستان سرایی و سری سازی از یک عنوان نوظهور تکرار موفقیت های پی در پی آن می باشد ، که معمولاً این مهم از عهده ی هر شرکت و یا ناشری ساخته نیست . حتماً در هنگام معرفی عنوان Red Dead Redemption 2 بارها از خود پرسیده اید که آیا Rockstar می تواند شخصیتی به زیبایی John Marston خلق نماید یا خیر ؟!
    اما همه ما دیدیم که Arthur Morgan اگر نگوییم ماندگار ترین شخصیت پویای تاریخ بازی های ویدیویی ، بلکه یکی از با ارزش ترین شخصیت های پویا در بازی های ویدیویی در کنار بزرگانی چون Geralt of Rivia 2015 و Abigail Anderson و Kratos 2018 و Joker 2016 و سایرین در نسل گذشته می باشد .
    این عنوان در کنار عناوین بزرگی همچون God of War 2018 و The Last of Us Part II و Persona 5 و غیره به ما این پیام رسانده اند که می توان در این صنعت ، همه ی جنبه های هنر هفت گانه را در کنار یکدیگر و با حدأکثر کیفیت داشت و در عین حال شالوده و ستون اصلی یک بازی ویدیویی ( Gameplay ) را نیز به زیبایی هر چه تمام حفظ نمود .
    سخن آخر :
    به واقع بعضی از آثار در دنیای بازی های ویدیویی می توانند آثار به مراتب طولانی تری نسبت به خود برای جامعه ی خود به ارمغان بگذارند که عنوان Red Dead Redemption یکی از آن آثار می باشد که می توان تا سال ها در مورد آن مقاله ها نوشت .
    قبلاً از تمامی دست اندرکاران و اعضای تحریریه ی گیمفا صمیمانه سپاسگذارم .
    خوزستانی های عزیز ، پیروز و پایدار باشید .

  • ollie گفت:

    اون کتاب آبی شاید مال جان مارستون نباشه
    روش نوشته j marston
    یعنی میتونه مال پسرش باشه (jack)
    حتی جک به نویستدگی و کتاب بیشتر علاقه داشت

  • majidam گفت:

    قبلا راک استار از سه بازی که قراره ریمستر بشه خبر داده اما اسم بازیها رو نیاورده پس به احتمال زیاد میخواد بازی رد دد یک ریمستر کنه

  • فرید گفت:

    والا بازیای راکستار چند سال بعد عرضه شون تازه ایستراگ هاش پیدا میشن
    امسال دو سه تا ایستراگ جدید فقط از gta sa پیدا کردم اونم به لطف یوتیوب و اینستاگرام

تمام ایستراِگ‌ های Red Dead Redemption در بازی GTA 5