معرفی بهترین بازی‌ های ایرانی تا به امروز - گیمفا
معرفی بهترین بازی‌ های ایرانی تا به امروز - گیمفا
معرفی بهترین بازی‌ های ایرانی تا به امروز - گیمفا
معرفی بهترین بازی‌ های ایرانی تا به امروز - گیمفا

معرفی بهترین بازی‌ های ایرانی تا به امروز؛ صنعتی پردردسر

سجاد باقریان
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - 09:00
معرفی بهترین بازی‌ های ایرانی تا به امروز - گیمفا

چند سال گذشته با انتشار بازی‌هایی مانند نیرو‌های فرازمینی، گرشاسپ و … گیمر‌های ایرانی به صنعت بازی‌سازی ایران امیدوار شدند، اما متاسفانه این روند بسیار خوب نتوانست دوام بیاورد و دیگر خبری از عناوین امیدوار‌کننده نیست و عملا این صنعت در کشور ما به یک خرابه تبدیل شده است. با وجود تمام این مشکلات، بسیاری از بازی‌سازان و استودیو‌های مستقل در کشورمان بازی‌سازی را رها نکردند و بسیاری از آن‌ها به پلتفرم گوشی‌های هوشمند روی آوردند، پلتفرمی که قطعا دردسر‌های کمتری برای سازندگان دارد. قطعا بسیاری از گیمر‌های ایرانی علاقه‌مند به تجربه عناوین باکیفیت داخلی هستند، به همین دلیل در این مقاله به معرفی بهترین بازی‌های ایرانی پرداخته‌ایم، پس حتما در ادامه با گیمفا همراه باشید.

گرشاسب: گرز ثریت

بهترین بازی های ایرانی

گرشاسب: گرز ثریت جزو عناوینی است که ما گیمر‌ها را به صنعت بازی‌سازی کشورمان امیدوار کرد، این بازی در سبک هک‌انداسلش ساخته شده و داستان حماسی آن حول شخصیت گرشاسب می‌چرخد. این بازی در سال ۱۳۸۹ توسط لوح زرین نیکان منتشر شد و توسعه آن را شرکت فن‌افزار در دست داشت.

گیم‌پلی این بازی شما را به یاد سری‌های قدیمی گاد آف وار خواهد انداخت و قطعا از مبارزات آن لذت خواهید برد، هم‌چنین با توجه به زمان عرضه گرشاسب: گرز ثریت، بازی از نظر گرافیک فنی و بصری نیز قابل‌قبول می‌باشد. این بازی تقریبا تمامی استاندارد‌های یک بازی باکیفیت را دارد و بسیاری از گیمر‌ها آن را بهترین بازی ساخته شده توسط شرکت‌های ایرانی می‌دانند.

ارتش‌‌های فرازمینی

بهترین بازی های ایرانی

ارتش‌های فرازمینی چند سال پس از عرضه گرشاسب روانه بازار شد و توجه بسیاری از گیمر‌ها را به خود جلب کرد. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این بازی مربوط به گرافیک آن می‌شد و می‌توان گفت که ارتش‌‌های فرازمینی کاملا در حد و اندازه‌های استاندارد‌های گرافیکی زمان خودش بود. بازی‌سازان برای توسعه این بازی از نسخه رایگان Unreal Engine 3 که Unreal Development Kit نام دارد استفاده کردند و به خوبی توانستند بر روی جزئیات گرافیکی بازی کار کنند.

داستان بازی درمورد آینده‌ای بسیار دور می‌باشد، زمانی که فکر و ذکر تمام انسان‌ها بر روی منابع انرژی می‌باشد، علاوه بر این موارد، بازی در زمینه گیم‌پلی نیز در سطح قابل‌قبولی قرار دارد و می‌توان آن را بهترین بازی اول‌شخص ایرانی دانست. بسیاری از گیمر‌ها این بازی را نقطه اوج صنعت بازی‌سازی ایران می‌دانند که متاسفانه بنا به دلایل مختلف این روند خوب ادامه نداشت و بعد از عرضه ارتش‌‌های فرازمینی، این صنعت در ایران به خواب عمیقی رفت.

فرزندان مورتا

بهترین بازی های ایرانی

Children of Morta یک بازی در سبک نقش‌آفرینی می‌باشد که توسط Dead Mage ساخته شده است. این بازی برای کنسول‌های نسل هشتم و رایانه‌های شخصی عرضه گشته است. بازی در مجموع در کیفیت بسیار خوبی قرار دارد و طبق گفته سازندگان آن، ۲۴ ساعت پس از عرضه بازی تمامی هزینه‌های ساخت آن جبران شد و این نشان از شروع پرقدرت این بازی است.

بازی در سرزمینی خیالی به نام رئا پیگیری می‌شود که نیرو‌های فرازمینی با نفوذ به این سرزمین آن را تسخیر می‌کنند و خوشی را از مردمان آن سرزمین می‌گیرند. حال شما باید با خانواده برگسون‌ها همراه شوید و با کمک آن‌ها این سرزمین را نجات دهید. اگر به بازی‌های نقش‌آفرینی علاقه‌مند هستید، عنوان فرزندان مورتا می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

شمشیر تاریکی؛ آخرین جنگاور

بهترین بازی های ایرانی

در این قسمت از لیست به سراغ یکی از بازی‌های خوش‌ساخت ایرانی در سبک اسکرولینگ دوبعدی به نام شمشیر تاریکی می‌رویم که به احتمال زیاد اسم آن را شنیده‌اید. این بازی توسط استودیوی DogByte ساخته شده است که یکی از بهترین استودیو‌های ایران محسوب می‌شود.

در بازی چندین مرحله مختلف با سطوح سختی متفاوت وجود دارد و شما باید با از بین بردن دشمنانی که بر سر راه شما سبز می‌شوند به انتهای مسیر برسید. بدون شک شمشیر تاریکی؛ آخرین جنگاور را باید یکی از بهترین سایداسکرولر‌های صنعت بازی‌سازی ایران دانست که از ارزش تجربه بسیار بالایی برخوردار است.

سفیر عشق

بهترین بازی های ایرانی

بازی سفیر عشق یکی از جدید‌ترین عناوین ایرانی است که در سبک اکشن سوم‌شخص ساخته شده است. اگر تریلر‌ها و گیم‌پلی بازی را دیده باشید، به این نکته پی خواهید برد که بازی در کل در زمینه گرافیکی عملکرد مناسبی دارد و با توجه به محدودیت‌های صنعت بازی‌سازی در ایران، باید چنین گرافیک فنی‌ای را راضی‌کننده دانست.

سازندگان برای توسعه این عنوان از موتور ‌‌بازی‌سازی Unreal Engine 4 بهره بردند و تا حد توان خود توانستند از نظر بصری، یک بازی پولیش‌شده را برای گیمر‌ها عرضه کنند. مبارزات و گیم‌پلی بازی را شاید نتوان با عناوین بزرگ امروزی مقایسه کرد، اما در مجموع سازندگان در این زمینه نیز عملکرد خوبی داشته‌اند. اگر به بازی‌های اکشن یا داستان‌های دینی و تاریخی علاقه‌مند هستید، عنوان سفیر عشق گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

شب‌گرد: طلوع تاریکی

بهترین بازی های ایرانی

شب‌گرد: طلوع تاریکی توسط استودیو پردیس گیم ساخته شده و در سال ۱۳۹۳ برای رایانه‌های شخصی عرضه گشته است، سبک این عنوان اکشن سوم شخص بوده و داستان آن درمورد شخصی به نام شبگرد است که حافظه خودش را به کلی از دست داده و برای به دست آوردن حافظه خود و رهایی شهر از باند‌های خلافکاری به مبارزه با آن‌ها می‌پردازد.

بازی توسط موتور بازی‌سازی Unreal Development Kit توسعه یافته است و از نظر گرافیک فنی و بصری در سطح نورمالی قرار دارد و می‌توان نمونه‌های بهتر دیگری مانند ارتش‌های فرازمینی پیدا کرد که در زمینه گرافیک فنی عملکرد بسیار بهتری داشتند. بازی در زمینه گیم‌پلی المان‌های بازی‌های تیر‌اندازی را به خوبی رعایت کرده است و سیستم شوتینگ و کاورگیری به خوبی پیاده‌سازی شده‌اند.

شتاب در شهر ۲

بهترین بازی های ایرانی

شتاب در شهر ۲ را باید تنها عنوان ریسینگ ایرانی دانست که توسط استودیو بازی‌سازی آروین ساخته شده است. در این نسخه از بازی شاهد بهبود‌های فراوانی نسبت به نسخه اول بودیم، اما در مجموع شتاب در شهر ۲ مشکلاتی همچون هندلینگ نه‌چندان مناسب ماشین‌ها را دارد و به همین دلیل نمی‌توان آن را یک عنوان بی‌نقص نامید.

با توجه به زمان انتشار بازی، شتاب در شهر ۲ از گرافیک فنی قابل‌قبولی برخوردار می‌باشد، همچنین در طول بازی یک داستان نسبتا کلیشه‌ای برای شما روایت خواهد شد که شاید جذابیت خاصی نداشته باشد. در بازی تمامی ماشین‌های مطرح داخلی وجود دارد که شاید کنترل آن‌ها در یک ویدیوگیم جذاب باشد.

مبارزه در خلیج عدن

بهترین بازی های ایرانی

مبارزه در خلیج عدن یکی از بازی‌های قدیمی صنعت بازی‌سازی ایران است که بسیاری از گیمر‌های داخلی با آن خاطره دارند، شاید بازی در زمینه‌های مختلف دارای مشکلات ریز و درشتی باشد، اما در مجموع مبارزه در خلیج عدن را باید یکی از بهترین‌های این صنعت دانست.

بازی در رابطه با مبارزه با دزدان دریایی خلیج عدن می‌باشد و شما در نقش یکی از تکاوران نیروی دریایی ارتش باید به مبارزه با آن‌ها بپردازید. بازی مبارزه در خلیج عدن را می‌توانید هم اکنون به صورت رایگان دانلود کنید و از تجربه‌ی آن لذت ببرید.

میرمهنا

بهترین بازی های ایرانی

میرمهنا یکی دیگر از بازی‌های خوش ساخت صنعت بازی‌سازی ایران بوده که داستان آن درمورد شخصیت میرمهنا است که یکی از مبارزان دوران کریم‌خان زند می‌باشد، دوره‌ای که کشور‌هایی مانند هلند و انگلیس کشور ما را به استعمار گرفته بودند.

بازی میرمهنا یک عنوان در سبک شوتر اول شخص می‌باشد و المان‌های این سبک به خوبی در بازی پیاده‌سازی شده است، البته با وجود پتانسیل‌های فراوان، بازی دارای مشکلات زیادی است و نمی‌توان منکر این موضوع شد، به هرحال چندین سال از عرضه بازی می‌گذرد و تجربه میرمهنا خالی از لطف نیست.

۴۱۱۴۸

بهترین بازی های ایرانی

۴۱۱۴۸ یکی از قدیمی‌ترین و شناخته‌شد‌ه‌ترین بازی‌های موبایل به حساب می‌آید که توسط مهدی فنایی یکی از بازی‌ساز‌های خوب کشورمان توسعه یافته است. این بازی در سبک معمایی و ماجراجویی است که نه تنها در بین بازی‌های ایرانی، بلکه در بین عناوین خارجی نیز می‌توان آن را باکیفیت نامید.

بازی روایتگر داستان مردی است که تمام حافظه‌اش را در حادثه‌ای از دست داده، او روزی در یک مکان عجیب و غریب بیدار می‌شود و ناچار برای پیدا کردن هویت خود به دل ماجراجویی جذابی می‌رود. داستان بازی بسیار جذاب روایت گشته و کل این ماجراجویی عجیب در طی ۴ قسمت جداگانه به پایان خواهد رسید که می‌توانید آن‌ها را از اپ‌استور‌های داخلی دانلود کنید.

سخن آخر

متاسفانه بسیاری از گیمر‌های ایرانی نگاه مثبتی به عناوین ایرانی ندارند و بعضا آن‌ها را به تمسخر می‌گیرند، ما باید این واقعیت را بپذیریم که صنعت بازی‌سازی در ایران دارای مشکلات فراوانی است، هم‌چنین محدودیت‌های فراوان و عدم سرمایه‌‌‌ ‌گذاری مناسب نیز گریبان‌گیر بازی‌سازان شده است، به همین دلیل ما گیمر‌ها تنها امید بازی‌سازان بااستعداد ایرانی هستیم و باید تا آن‌جایی که می‌توانیم از آن‌ها حمایت کنیم. خوشحال می‌شویم اگر نظرات خودتان را درمورد وضعیت صنعت بازی‌سازی در ایران و هم‌چنین بازی‌های ایرانی با ما به اشتراک بگذارید.

RIP_Alireza_sunglassesfoxAMIR WAZOWSKIOld blacksmith

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

معرفی بهترین بازی‌ های ایرانی تا به امروز - گیمفا