چرا مایکروسافت باید کنسول دستی مشابه با سوییچ و Steam Deck بسازد؟
چرا مایکروسافت باید کنسول دستی مشابه با سوییچ و Steam Deck بسازد؟
چرا مایکروسافت باید کنسول دستی مشابه با سوییچ و Steam Deck بسازد؟
چرا مایکروسافت باید کنسول دستی مشابه با سوییچ و Steam Deck بسازد؟

چرا مایکروسافت باید کنسول دستی مشابه با سوییچ و Steam Deck بسازد؟

محمد سعیدی
۱۴:۱۱ ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
چرا مایکروسافت باید کنسول دستی مشابه با سوییچ و Steam Deck بسازد؟

حال که تنها کمی از معرفی نینتندو سوییچ OLED و Steam Deck می‌گذرد، بسیاری از منتقدان و بازی‌بازان تصور می‌کنند که مایکروسافت نیز باید دست به ساخت یک کنسول دستی برای خود بزند. با ما همراه باشید تا در ادامه به این موضوع بپردازیم.

شاید فکر ساخت Steam Deck کمی دور از انتظار بود، اما این اتفاق رخ داد و بازی‌بازان می‌توانند با خرید آن سرگرم شوند. شما می‌توانید اطلاعات لازم در خصوص آن به همراه مقایسه‌اش با ایکس‌باکس سری ایکس و پلی‌استیشن ۵ را از طریق این نشانی مشاهده کنید. در واقع می‌توان چنین گفت که این روزها کنسول‌های دستی حسابی باب شده‌اند و شرکت‌های مختلفی در حال ساخت آن‌ها هستند. البته نینتندو که از دیرباز مشغول به ساخت این کنسول‌ها بوده است. اعضای این شرکت به تازگی از کنسسول جدید خود یعنی OLED هم رونمایی کردند که نسبت به کنسول قبلی از مزایا و ویژگی‌های بیشتری برخوردار است.

اگر بخواهیم لیستی از برترین و پرطرفدارترین کنسول‌های حال حاضر را تهیه کنیم، قطعا نینتندو سوییچ یکی از آن‌ها است. این نشان می‌دهد که کنسول‌های دستی تا چه اندازه برای بازی‌بازان محبوب شده‌اند. این قضیه در ایران هم رو به رشد است و عده‌ی زیادی نسبت به خرید کنسول‌های دستی اقدام می‌کنند.

حتی سونی هم در گذشته و با انتشار پلی‌استیشن ویتا، نشان داد که طرفدارعرضه‌ی کنسول‌های دستی است. در همین راستا، عده‌ی زیادی پیش‌بینی می‌کنند که سونی در ادامه نیز اقدام به انتشار چنین کنسول‌هایی خواهد کرد. حال که تقریبا همه‌ی شرکت‌ها ایجاد این گونه کنسول‌ها را در دستور کار قرار داده‌اند، شاید اکنون نوبت به مایکروسافت رسیده باشد.

مایکروسافت

شاید اکنون نوبت به مایکروسافت رسیده باشد

یکی از دلایلی که بسیاری از بازی‌بازان نسبت به این قضیه امیدوار هستند، این است که ایکس‌باکس می‌تواند کنسول دستی خوش ساختی را طراحی نماید. از این گذشته، آن‌ها نسبت به بازی‌هایی که بر روی چنین کنسولی هم منتشر می‌شود، بسیار خوش‌بین هستند. این بازی‌ها علاوه بر این که می‌توانند در سرگرم کردن بازی‌بازان نقش به سزایی داشته باشند، بسیار با کیفیت نیز خواهند بود. ضمنا طرفداران مایکروسافت می‌توانند از این کنسول در هر مکانی نیز بهره ببرند.

به عقیده‌ی منتقدان، کنسول دستی شرکت ایکس‌باکس می‌تواند بازی‌هایی به صورت آفلاین یا آنلاین در خود داشته باشد. این که همیشه یک کنسول دستی نیازمند اینترنت باشد هم چندان جالب نیست؛ چرا که شاید بازی‌بازان در اماکنی از آن استفاده کنند که اتصال به اینترنت مقدور نباشد. مطمئنا هیچ کس نمی‌خواهد کنسولی داشته باشد که مثلا نتوان در هواپیما به تجربه‌ی بازی‌های گوناگون در آن پرداخت.

همچنین دانلود بازی‌ها باید به راحتی هر چه تمام‌تر صورت گیرد تا بازی‌بازان مشکلی از این بابت نداشته باشند. همان گونه که نینتندو سوییچ OLED و Steam Deck چندی پیش معرفی شد، سازندگانشان اعلام کردند که دانلود و اعمال بازی‌ها در آن‌ها بسیار ساده است. حتی مایکروسافت قادر است تا چند بازی را به صورت رایگان بر روی این کنسول در دسترس قرار دارد تا به نوعی رضایت بازی‌بازان را بیشتر جلب نماید.

 

تجربه نشان داده که این شرکت در ایده‌پردازی و عملی کردن آن‌ها بسیار خوب است. برای نمونه می‌توان به ایکس‌باکس گیم پس اشاره داشت که به افراد اجازه می‌داد تا به مجموعه‌ی کاملی از آثار گوناگون دسترسی داشته باشند و لحظات جذابی را در آن سپری نمایند. این اتفاق می‌تواند در کنسول دستی احتمالی این شرکت نیز رخ دهد که قطعا باعث جذب بیشتر بازی‌بازان خواهد شد.

جدا از این، این روزها شایعات زیادی هم در مورد کنسول دستی ایکس‌باکس به گوش می‌رسد. بسیاری از افراد عقده دارند که هم‌اکنون فیل اسپنسر و یارانش در حال ایده‌یابی برای ساخت چنین کنسولی هستند. در سوی دیگر، برخی دیگر می‌گویند که تا ساخت و عرضه‌ی این کنسول زمان بسیار زیادی مانده است. منتقدان می‌گویند که مایکروسافت پتانسیل این را دارد که بازی‌های ایکس‌باکس گیم پس را در کنسول دستی خود نیز به انتشار برساند. اگر چنین چیزی رقم بخورد، بدون شک می‌توان آن را از پرفروش‌ترین کنسول‌های آینده دانست.

چرا مایکروسافت باید کنسول دستی مشابه با سوییچ و Steam Deck بسازد؟

مایکروسافت پتانسیل این را دارد که بازی‌های ایکس‌باکس گیم پس را در کنسول دستی خود نیز به انتشار برساند

بازار و جامعه‌ی بازی‌بازان در انتشار چنینی کنسولی از سوی مایکروسافت هستند. با معرفی Steam Deck، دیدیم که افراد تا چه اندازه حیرت‌زده شدند و مشابه این اتفاق می‌تواند این شرکت را به سود بسیار خوبی برساند. البته سازندگان Steam Deck اعلام کردند که به هیچ عنوان کار ساده‌ای را برای ساخت آن نداشتند. این قضیه حتما برای اعضای مایکروسافت نیز صدف می‌کند. اگر آن‌ها قصد ساخت چنین کنسولی را داشته باشند، بی شک ماموریت دشواری در انتظارشان خواهد بود.

موضوع دیگری که هواداران به آن فکر کرده‌اند، طراحی کنسول دستی ایکس‌باکس است. آن‌ها بسیار کنکجاو هستند بدانند که اگر این کنسول ساخته شود، طراحی آن به چه صورتی خواهد بود. کنسول‌های قبلی این شرکت با نظرات مثبت و منفی فراوانی از سوی بازی‌بازان همراه شد حال آن‌ها برای چنین کنسولی باید نهایت دقت خود را به کار ببرند. از طرفی، طراحی این کنسول نباید مشابه با نینتندو سوییچ یا Steam Deck باشد و باید نوآوری را در آن مشاهده کنیم.

مطلبی که در این مقاله خدمتتان عرض کردیم، صرفا یک فرضیه بود و همه چیز به شرکت مایکروسافت بستگی دارد. آن‌ها دو راه در پیش دارند. راه نخست این است که به ساخت این کنسول فکر کنند و رفته رفته آن را آماده سازند. استراتژی بعدی آن‌ها هم می‌تواند این باشد که تمرکز خود را تنها بر روی کنسول‌های فعلی خود و خصوصا ایکس‌باکس سری ایکس و اس بگذارند و فعلا به کنسول جدیدی فکر نکنند.

نظر شما درباره‌ی کنسول دستی ایکس‌باکس چیست؟ آیا شما هم فکر می‌کنید که ساخت چنین کنسولی ضروری به نظر می‌رسد؟ حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

چرا مایکروسافت باید کنسول دستی مشابه با سوییچ و Steam Deck بسازد؟
چرا مایکروسافت باید کنسول دستی مشابه با سوییچ و Steam Deck بسازد؟
چرا مایکروسافت باید کنسول دستی مشابه با سوییچ و Steam Deck بسازد؟
چرا مایکروسافت باید کنسول دستی مشابه با سوییچ و Steam Deck بسازد؟
چرا مایکروسافت باید کنسول دستی مشابه با سوییچ و Steam Deck بسازد؟

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Alireza-spv گفت:

    استیم دک ی جورایی بیشتر کامپیوتر دستیه تا کنسول دستی
    قطعا سونی و مایکروسافت کنسول های دستیشون بخاطر مسائل انحصاری (بیشتر سونی ایجوره تا مایکروسافت) رابط کاربری آزاد استیم رو نخواهند داشت
    از طرفی شما کافیه اکانت استیمت رو آرژانتین کنی ، با قیمت های ناچیز میتونی بروز ترین بازی ها رو بخری
    سونی ی زمانی ویتا داشت ، پلی ۳ دستی بود ، بخاطر انحصاری بودن و رابط کاربری ازاد نداشتن و قیمت فضایی بازی محو شد
    بنظرم اول دست از انحصار بردارن رو قیمتاشونم وقتی قراره با کیفیت پایین بازی اجرا شه یه تجدید نظر کنن بعد وارد جنگ با استیم شن

    اخرین کسی ک با استیم کل انداخت اپیک بود که یادمه گف تا ۲۰۲۶ تو ضرره

    • ZELDA گفت:

      قیمتهای ناچیز استیم در آرژانتین و روسیه و ترکیه مال قدیم بود الان بازیهای جدید رو یه نگاه بنداز مغزت سوت میکشه فورزا هوریزون پنج پایین ترین قیمت ۳۵ دلاره قیمت نسخه التیمیت فورزا پنج که محتوای بیشتری داره هم پایینترین قیمت ۶۶ دلاره قیمت هیلو اینفینت هم به همین شکله یادمه فورزا هوریزون چهار پایینترین قیمتش توی استیم ۱۰ دلار بود . مایکروسافت بیست و خورذه ایی استودیو داره میتونه کنسول دستی بده چون تعداد استودیوهاش زیادن میتونند ساپرتش کنند استیم دکم یه pc دستیه که قیمت بالایی هم داره پورت اختصاصی هم که نمیگیره که بهینه سازی قوی داشته باشه بعید میدونم بتونه موفق بشه مایکروسافت در صورت دادن یه کنسول دستی قوی و خوش قیمت با توجه به داشتن گیم پس میتونه به موفقیت برسه البته باید گیم انحصاری واقعی براش بسازه تا موفق بشه یعنی گیم هایی که حتی روی ایکس باکس و pc هم نباشن که این مورد با سیاست های مایکروسافت تناقض داره برای همین بعید میدونم مایکروسافت برنامه ایی برای کنسول دستی داشته باشه

  • Hasan0930 گفت:

    به نظرم سمت همچنین ایده ای نرن بهتره… چون در آینده تمام موبایل ها و تبلت ها کنسول دستی مایکروسافت خواهند بود… با سرویس کلاود

    شاید همچنین آینده ای دور به نظر برسه ولی وقتی که کنسول های خانگی در آینده حذف میشن کنسول های دستی هم حذف میشن..

    همین الان مایکروسافت ۳ ملیارد کنسول دستی بالقوه (( نه بالفعل )) داره… ده سال آینده رو در نظر بگیرین این حجم از آدم به گیم پس سرازیر بشن….

    تازه اگه کنسول دستی بسازن مطمئنا استارفیلد و بازی های نسل بعد ایکس باکس رو محدود می کنن مگر اینکه نخوان همه بازی ها رو روی کنسول دستی بدن که بازم ندن بهتره همه در انحصار نسل بعد باشن…

    ولی به ویژگیهای مثبتشم میشه اشاره کرد… گیم پس رو کنسول دستی و بازی های ۴ نسل ایکس باکس واقعا جالبه…

    • Dracula گفت:

      چقدر ساده نگر هستی
      واقعا فکر میکنی ۳ میلیارد موبایل گیمر هست که همه آنها بیایند و گیمپس بخرند و بازی استریم کنند؟

      شما رو به مصاحبه شان لیدن ارجاع میدهم

      «اگر شما دستگاه‌های موبایل را به آمار اضافه کنید به صدها میلیون بازی‌باز خواهید رسید، اما آن‌ها در یک دسته‌بندی کاملاََ متفاوت قرار می‌گیرند. ما در طول زمان متوجه شدیم که بازی‌ از طریق موبایل فعالیتی متفاوت نسبت به کنسول‌ها به شمار می‌رود، فعالیتی که مخاطبین در زمان متفاوتی از روز آن را با هدفی متفاوت انجام می‌دهند.»

      صحبت شان لیدن از دسته بندی کاملا متفاوت دقیقا بازی هایی مانند Candy Crash و… هست که این افراد عمرا حاضر به خرید گیمپس و استریم کردن بازی ها باشند

      • Arno گفت:

        اونی که موبایل ۱۰۰ دلاری داره و Candy Crash بازی میکنه که تکلیفش معلومه قطعا کنسول دستی هم نمیخره در نتیجه از نینتندو سوییچ با بازی های ۶۰ دلاری هم فراریه ولی همونا هم امکان داره روزی از بازی های ساده و توخالی موبایل خسته بشن و گیمپس رو امتحان کنن.

      • Hasan0930 گفت:

        عزیزمن وقتی کسی کیفیت و گرافیک بالای بازی های کلاود رو با کیفیت کنسولی رو موبایلش ببینه… چه طور می خواد خودشو راضی کنه که بشینه همون بازی گرافیک پایین رو بازی کنه؟؟؟

        گیم پس ماهی ۱۵ دلاره که برای کشورای خارجه کار نیم ساعتم نیست پس چرا نخرنش؟؟؟
        شاید بگی به خاطر گرونی اینترنت ولی فرض بحث من در ده سال آینده بود که اون موقع اینترنت خیلی ارزون شده و دیگه استریم کزدن امر بسیار معقولی به شمار میاد…

        مطمئن باش اگه موانع استریم کردن از بین بره تمام موبایل گیمرها با کله میریزن تو گیم پس‌..
        و اینکه گفتی کجوآل گیمر هستن خوب تو ایکس کلاود هم بازی های مخصوص کجوآل گیمرها زیاد هستش…

        • Dracula گفت:

          باز هم شما رو به صحبت شان لیدن ارجاع میدم

          «بازی‌ از طریق موبایل فعالیتی متفاوت نسبت به کنسول‌ها به شمار می‌رود، فعالیتی که مخاطبین در زمان متفاوتی از روز آن را با هدفی متفاوت انجام می‌دهند»

          اکثر موبایل گیمر ها نهایتا روزی ۲ ساعت و چند بار در هفته مشغول به بازی میشوند و خرید یک سرویس اشتراکی براشون منطقی نیست
          نگاه کنی هم اکثرا بازی های Free2Play بازی می‌کنند و نهایت خرج کردن براشون یک بتل پس ۱۰ دلاری است

      • Eternal Man گفت:

        دوباره یه چیزی شد اینا گفتن شان لیدن ، شما رو به دو تا کامنت بالایی ارجاع میدم ، هر مدیری هر چی میگه فکت نیست – لیدن با توجه به راهکارهای کلاسیک و پیش پا افتادهٔ خودش حرف میزنه

      • دوست عزیز دلیل اینکه موبایل گیمرا تفریحی حساب میشن اینه بازیای بزرگ قدرت اجرا شدن رو سیستم ضعیف گوشی رو ندارند اما وقتی کسی بتونه روگوشی بازی مثل جی تی ای رو بازیش بکنه بنظرت میره سمت کندی کراش ؟ نظر شان لیدن درمورد زمانیه که نمیشه بازی بزرگ برا موبایل ساخت

  • به نظر من اگر به جای کنسول دستی یه سیستم عامل گیمینگ معرفی کنن خیلی بهترمیشه… اما ممکنه به فروش خود کنسول ها ضرر وارد شه… سیستم عاملی که عمر نسل یک کارت گرافیک رو بالا ببره و بشه بهینه سازی رو نه به انداره کنسول ولی حداقل بیشتر از اینی که الان دارن رسوند

    • Star1 گفت:

      عمر نسل یک کارت گرافیک ربطی به سیستم عامل نداره – خود سازندگان کارت گرافیک بیشترین تلاش رو میکنن زودتر گیمرو مجبور کنن سیستمشو ارتقاء بده و توسعه دهنده های بازی هم باشون همکاری میکنن.

  • بنظر من قطعا مایکروسافت به دنبال ساخت یه کنسول دستی هستش چون هم فیل اسپنسر از ساخت کنسول هایی متناسب با نیاز گیمر ها حرف زده بود و همینطور کاملا هماهنگ با هدف ایکس باکس هستش

  • Emmat گفت:

    من با اینکه مایکروسافت اینکه کنسولی دستی به سازه مخالف چون واقعا نیازی نیست وقتی که گیم پس رو موبایل میاد دیگه اینکه کنسول دستی معنای نداره و البته این نکته هم هست همون طور که سازندگان steam deck روی این کنسول دستی ویندوز نصب میشه پس یعنی میشه گیم پس رو روی کنسول استیم اورد و نیازی نیست به کنسول دستی.
    البته فراموش نکنیم توی کنسول دستی نینتندو پیش تاز هم و با Steam deck عملا سخت هست ورود به کنسول دستی.

  • Star1 گفت:

    وقتی سونی با PS Vita شکست خورده ترین کنسول نسل ۸ رو ساخت و فروش فاجعه باری رو رقم زد و سرنوشت Steam Deck هم معلومه و قطعا با شکست مواجه میشه برا چی مایکروسافت خودشو وارد این عرصه کنه؟

    مایکروسافت در حال کار روی سرویس استریم خودش هست که هدفش همینه که جایگزین کنسول های دستی بشه و با همون موبایل و تبلت ها کار میکنه در نتیجه ساخت کنسول دستی کار بیهوده ایه در چنین شرایطی.

    • damhazer گفت:

      دقت کن عزیز استیم دک کنسول دستی نیست یه پی سی قابل حمله که روش آزادی هر سیستم عاملی نصب کنی. یعنی هر کاری که با یه پی سی میشه کرد با این دستگاه هم میشه. آیا ویتا همچین ویژگی هایی داشت؟ خیر. دیگه از ریجن آرژانتین نگم که قیمتا قشنگ یک چهارم میشه
      حالا قضاوت با شما

      • ZELDA گفت:

        حجم ویندوز چقدره ؟ روی نسخه ۶۴ گیگی استیم دک که ویندوز نمیشه نصب کرد مشکل اصلی استیم دک اینه که حجم بازیهای pc خیلی بالاعه حجم بازیهای مشابه به ترتیب اول pc بعد xbox بعد ps بعد سوویچ بیشترین حجم دارند مثلا بازی مورتال کمبات یازده روی سوویچ حجمش یک چهارم همین بازی روی pc هستش حتی نسخه ۵۱۲ گیگی استیم دک هم حجمش کافی نیست اگه ویندوز هم روش نصب کنی حجمش کمتر میشه با توجه به حجم بالای بازیهای پیسی و گرون بودن نسخه پونصد گیگی استیم دک ( ۶۵۰ دلاره ) بعید میدونم این کنسول موفق بشه چون عملا نسخه ۶۴ گیگیش امکان نصب بازی روش نیست قیمتای ریجن آرژانتین و روسیه و ترکیه هم جدیدا اگه نگاه کنی به شکل وحشتناکی بالا رفته و دیگه مثل قدیم نیست

        • damhazer گفت:

          ۱- حجم ویندوز از ۱۵ گیگ شروع میشه تا ۲۰ و خورده ایی پس حتی رو نسخه ۶۴ گیگ هم میشه نصبش کرد
          ۲- درسته حجم بازی ها به‌طور کلی در حال افزایشه اما کدوم بازیا؟ اکثرا بازیای AAA که اونم نسخه ۲۵۶ بگیری حداقل دو سه تا(حداقل) بازی با حجم ۶۰ تا ۷۰ میتونی نصب کنی
          ضمنا از گستره بازیای ایندی نگم برات که بی شمارن و حجمشون معمولا از ۲۰ به اونورتر نمیره(معمولا)
          ۳- رو چه حسابی نسخه ۵۱۲ گیگی حجمش کافی نیست؟!! بی رحمانه بگیم حجم ویندوز ۳۰ گیگ باشه اصلا ۵ بگم بگیم برای درایور ها و برنامه های جانبی(که خیلی کمترم می‌تونه باشه) باز حدود ۴۶۵ تا ۴۷۰ گیگ خالی میمونه واسه بازی
          ۴۷۰ گیگ واسه نصب بازی کافی نیست؟!!!!!
          ۴- قیمتای ریجن آرژانتین که تغییر خاصی نکرده(بقیه رو نمی‌دونم) تنها مشکل اینه که جدیدا استیم والت آرژانتین فقط قیمتای رند مثل ۱۰۰ پزو ۲۰۰ پزو میشه خرید که اونم اگه اکانت لیمیت نباشه از مارکت می‌تونی استفاده کنی و کلید TF2 رو بفروشی و تقریبا دو برابر استیم. والت سود کنی. پس اینجا هم مشکل بزرگی نداریم. این افزایش قیمت الانام ولی خاطر گرون شدن دوباره دلاره که به نظرم موقتیه و جزو نوسانات بازاره و باز میاد پایینتر
          پس در کل مشکل خاصی نیست خصوصا برای ساکنین اروپا و امریکا

    • MrHill93 گفت:

      تموم شد ؟
      خیلی تاثیر گذار بود

  • XERXES گفت:

    حال دارید عامو
    بسازه که یه شکست دوباره ثبت شه براش؟

  • Geralt74 گفت:

    دیگه این نسل دور دوره ماکروسافته
    تازه اول نسله و این همه گیم و سرویس اشتراکی
    مطمئنا خیلی کارای دیگه تو مشتش داره
    کلود گیمینگ یه ایده ی خیلی ناب بود
    احتمال کارای خفن زیادی هس تو سالای پیش رو که قراره بکنه

    • Black Knight گفت:

      باز جوگیر شدید ؟
      یه جوری میگید این نسل دوره دوره مایکروسافته هر کی ندونه انگار سونی نشسته همینطوری داره نگاه نگاه میکنه
      فعلا که هیچی انحصاری به جزء سایکوناتس ۲ و یه سری انحصاری ایندی دیگه منتشر نکرده درحالیکه اونور سونی کلی انحصاری داده از اونطرف هم با بیشترین شرکت ها و استودیو ها برای انحصاری قراداد بسته و داره VR میده بیرون

      • Eternal Man گفت:

        بازم دروغگویی فن بوی ها شروع شد ، میشه کلی انحصاری رو برام بشماری؟ کدوم یکی از انحصاری های بزرگش تاخیر نخوردن؟ نکنه هنوز فک‌ می‌کنی گرن توریسمو و گاد و هورایزن قراره امسال عرضه بشن؟ – امسال در کل دو سه تا بازی خوب داریم ، فورتزا هورایزن ۵ و سایکوناتس از طرف مایکرو ، رچت اند کلنک و دیمن سولز از طرف سونی ، تمام – سال بعدش دست جفتشون پره ، ولی اگه داری تو بازه الان حرف میزنی (کلی انحصاری داده!!!) هیچی جز یه شعار آبکی نیست ، وی آر هم که اصن تکلیفش معلوم نیست الان

        • Black Knight گفت:

          کسی درباره گرن توریزمو و گاد و هورایزن چیزی گفت جناب ؟
          آره اسپایدرمن و sackboy و ریترنال هم پشمکن !
          سایکوناتس ۲ هم انحصاری نیست مولتی پلتفرمه فقط برا نسل ۹ نیومده که اون هم رو بکوارد قابل اجراست جالب بدونی حتی هزینه های اون بازی هم از کمپین کیک استارتر اومده که خیلی هاشون گیمر PS بودن پس سعی نکن این موضوع رو پنهان کنی
          اینکه شما از این جمله (کلی انحصاری داده!) فشار میخورید به من ربطی نداره
          سونی نسبت به مایکروسافت انحصاری های بیشتری برای عرضه کنسولش داشته این یه حقیقته
          “وی آر هم که اصن تکلیفش معلوم نیست الان”
          خب مگه بازی های آینده مایکروسافت یا اصلا برنامه هایی که برای آینده ایکس باکس داره مشخصه که به من میگید هیچی معلوم نیست از وی آر پس دربارش حرف نزن خب پس شما هم درباره اون موضوع ها حرف نزنید !

      • انسان گفت:

        منظور اون دوستمون آینده نگری هست. آینده دست کلود هست و سرویس اشتراکی که مایکروسافت جای پاهایش را محکم کرده و می کند.

      • Geralt74 گفت:

        اصن بحث انحصاری که جدا
        ما اینجا پول نون شب نداریم با این وضعیت
        سری ایکس دارم خرید ۱۹ تومن ۲ دسته
        پلی ۵ دیجیتال الان ۲۲ تومنه
        گاد اف وار بازی بزرگیه درست
        تلکیف بقیه ی بازیا چی میشه ؟
        دونه ای ۴۰۰ تومن پول اکانت بدی ؟
        من با ماهی ۹۰ تومن به کلی بازی نامحدود دسترسی دارم
        پلی چی ؟
        این که هارد اکسترنال نمیخوره و ۶۰۰ گیگ بیشتر فضا نداره یه مشکل بزرگه
        ادم واسه یه لیوان شیر گاو نمیخره

      • saman گفت:

        چرا یه چیزی میگن،انقدر سریع جوش میاری حمله میکنی؟ 😐

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    من مخالفم به این دلیل که کنسول دستی وقتی سویچ هست و از طرفی استیم دک هم به یکباره بسیار جذاب وارد شده همین برای گیمر ها کافی هست و با اشباع شدن بازار مخالفم ۲ تا کنسول دستی تاپ داریم که بسیار کارایی بالا دارن از دو شرکت درجه ۱ ، در زمان فعلی وارد شدن مایکروسافت و حتی پلی استیشن به بازار کنسول دستی به نظرم درست نیست اونا برنامه های بزرگ خودشون رو دارن به نظرم تیم ایکس باکس پروژه های بزرگتری از کنسول دستی تو اهدافشون هست

    • ZELDA گفت:

      سونی که توی دو جبهه داره میجنگه کنسولای خانگی و بازار بازیهای vr عملا امکان دادن کنسول دستی نداره ولی مایکروسافت ممکنه کنسول دستی بسازه احتمالش کم نیست استیم دک قیمت بالایی داره کنسول هم نیست که بتونه با نینتندو سویچ رقابت کنه

  • Dracula گفت:

    خود سونی با مدیریت فوق العاده خودش نتوانست تمرکز کافی روی PS Vita بگذارد و این کنسول با کمبود انحصاری مواجه شد و شکست خورد
    حال مایکروسافت که در عرضه انحصاری برای کنسول خانگی خودش ناتوان مانده بیاید و یک کنسول دستی هم عرضه کند؟
    .
    شکست Steam deck هم از اکنون مشخص هست
    قیمت بالا و حافظه به شدت کم و از طرفی نبود انحصاری
    (اکثر انحصاری های پلتفرم PC عناوین استراتژیک هستند که روی یک کنسول دستی قابل بازی نیستند)

  • عرض ادب و احترام خدمت جناب آقای محمد سعیدی . امیدوارم روز خوبی داشته باشید .
    مقاله ی تحلیلی فوق که با رویکردی حدأقلی در بررسی توانایی های شرکت مایکروسافت نوشته شده است می توانست به واقع به سمت و سویی دیگر سوق پیدا نماید که این مهم توسط نویسنده محقق نگردیده است .
    علی ایحال نظر نویسنده ی ستون و خوانندگان را به نکات زیر جلب می نمایم :
    در بخشی از مقاله ی فوق ، نویسنده عبارت زیر را به کار برده است که :
    (( تجربه نشان داده که این شرکت در ایده‌پردازی و عملی کردن آن‌ها بسیار خوب است ))
    لازم است تا بخشی از تجربه ی ( بسیار خوب ) دومین شرکت با ارزش جهان را به شرح زیر بیاورم :
    ۱ – Windows Mobile
    ۲ – Zune
    ۳ – MSN
    ۴ – Windows ME
    ۵ – Windows Vista
    اگر بخواهیم لیست فوق را ادامه دهیم احتمالاً بتوان چند سطری دیگر به آن اختصاص داد که البته آن را بر عهده ی خواننده می گذارم . شرکت بزرگ مایکروسافت علاوه بر خلق محصولاتی انقلابی ، شکست ها و تجارب گزافی را نیز کسب نموده است .
    نیازی نیست تا بگویم مایکروسافت می توانست در زمینه ی واقعیت افزوده و مجازی که تجربه های با ارزشی را کسب نموده بود فعالیت نماید حال آن که هدف گذاری این شرکت چیز دیگری می باشد .
    برای موفق خواندن یک محصول مشتری محور همچون Steam Deck نیاز است تا برنامه ی زمان بندی شرکت Valve را یک سال بعد از انتشار پلتفرم ایشان بررسی نماییم نه در زمانی که صرفاً پیش فروش به چندصد هزار عدد از آن محصول ختم می شود و این در حالی است که هنوز نیز این محصول به مشتری تحویل نشده است .
    با ارزش می نمود تا نویسنده ی مقاله ی فوق در مورد رویکرد مایکروسافت در زمینه ی واقعیت افزوده و واقیعت مجازی تحلیلی برخواسته از گزارشات و مدارک مستدل ارایه می نمود چرا که این شرکت بزرگ سابقه ای با ارزش در زمینه های فوق کسب کرده است .
    (( نظر شما درباره‌ی کنسول دستی ایکس‌باکس چیست؟ آیا شما هم فکر می‌کنید که ساخت چنین کنسولی ضروری به نظر می‌رسد؟ ))
    لازم است به اطلاع خواننده ی متن رساند اگر تمایل به استفاده از پلتفرم دستی مایکروسافت دارید می توانید از محصول ایشان که هم اکنون از پنجره ی آن این متن را می خوانید استفاده نمایید .
    نیازی به یادآوری نمی باشد که امروزه هر محصولی که از قابلیت Cloud سرویس Gamepass استفاده می نماید می تواند یک کنسول دستی باشد و نیازی نیست تا مایکروسافت ریسک تولید یک محصول را به جان بخرد ؛ چرا که با ارزش ترین شرکت نرم افزاری جهان به واسطه ی قدرت خود هم اکنون و در آینده می تواند تمامی تلفن های همراه جهان با هر برندی را به پلتفرم همراه بازی خود تبدیل نماید .
    در پایان از زحمات نویسنده ی مقاله ی فوق و سایر دست اندرکاران و اعضای وبسایت خبری گیمفا کمال تشکر و قدردانی را دارم .

  • این خبر کلش گمانه زنیه ، حتی شایعه هم نیست ، هرکسی این گمانه زنی و حدس رو که ممکنه مایکروسافت یک کنسول دستی بسازه ،به ذهنش خطور کرده ، قطعا ساتیا نادلا رو نمیشناسه ، ایشون همین الانم مخالف هزینه کردن شرکت برای تولید سخت افزار هستش و تمرکز اصلی مایروسافت رو روی حوضه نرم افزار میدونه و سود رو تو اون بخش قبول داره ، در واقع اگر فیل اسپنسر پیشنهاد گیم پس رو نمیداد(البته مشخص نیست فکر ایشون بوده یا نه) و به آقای نادلا نشون نمیدادن که صنعت گیمینگ مایکروسافت هم میتونه از فضای ابری درامدزایی کنه ، قطعا پرونده بخش ایکس باکس مایروسافت تو همون نسل ۸ پیچیده میشد و جمعش میکردن ، …..
    آرمان بخش ایکس باکس قدرتمند کردن هرچه بیشتر بخش گیمپسه ….و تا این مهم محقق نشه قطعا پی پروژه جدیدی نمیرن

  • HGY007 گفت:

    اگه به جای کنسول دستی ویندوز رو بیاره رو کنسول خونگیش بنظرم بهتر و موفق تر بشه و استقبال بیشتری بشه

  • بهتره بگیم “چرا باید بسازد!” نه “چرا باید بسازد؟”

  • نینتندو میفروشه چون بازیاش فقط انحصاری خودشه اما ماکرو بازیاش برا کنسول و پی سی میاد پس دلیل ندااره کسی کنسول دستیشو بخره مگه ده تا استودیو بخره برا کنسول دستیش بازی انحصاری بسازند در غیرر اینصورت مثل سونی با مخ میخوره زمین

  • arm4nii گفت:

    خیلی باحال میشه
    اسمشم بزاران: XP
    (XP)Xbox portable
    😀 😕 😀
    گیم پسم خوراکشه.

  • پین هد گفت:

    به نظرم مایکروسافت بهتره کنسول دستی تولید نکنه.با توجه به سابقه طولانی نینتندو در زمینه کنسول دستی رقابت باهاش سخت هست

چرا مایکروسافت باید کنسول دستی مشابه با سوییچ و Steam Deck بسازد؟
چرا مایکروسافت باید کنسول دستی مشابه با سوییچ و Steam Deck بسازد؟