احتمال تاخیر Horizon Forbidden West تا سال ۲۰۲۲ میلادی
احتمال تاخیر Horizon Forbidden West تا سال ۲۰۲۲ میلادی
احتمال تاخیر Horizon Forbidden West تا سال ۲۰۲۲ میلادی
احتمال تاخیر Horizon Forbidden West تا سال ۲۰۲۲ میلادی

شایعه: سونی احتمال تاخیر Horizon Forbidden West تا سال ۲۰۲۲ را در نظر گرفته است

مرصاد قدیری
۱۶:۰۹ ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
احتمال تاخیر Horizon Forbidden West تا سال ۲۰۲۲ میلادی

این طور که به نظر می‌رسد، شرکت سونی ممکن است انتشار بازی مورد انتظار Horizon Forbidden West را تا سال ۲۰۲۲ میلادی عقب بیاندازد. جف گراب (Jeff Grubb)، خبرنگار GamesBeat و اینسایدر معتبر، اخیراً در طی برنامه‌ی Grubbsnax، در مورد تصمیم احتمالی سونی برای تاخیر زدن بازی صحبت کرده است.

جف گراب در طی برنامه‌ی خود اعلام کرد که طبق چیز‌هایی که شنیده است، سونی احتمالاً انتشار بازی Horizon Forbidden West را به سال آینده موکول کرده و این خبر را از طریق یک State of Play در ماه سپتامبر با طرفداران به اشتراک خواهد گذاشت.

اگر به خاطر داشته باشید، سونی در گذشته اعلام کرده بود که ممکن است این عنوان مورد انتظار در سال جاری عرضه نشود. این ناشر توضیح داده بود که قصد ندارد کیفیت بازی و سلامت توسعه‌دهندگان به خاطر عرضه‌ی زودتر بازی فدا کند؛ آن‌ هم در دوره‌ای که همه‌گیری ویروس Covid-19 بر روی همه چیز از جمله تولید بازی‌های AAA تاثیر منفی قابل توجهی را داشته است.

من شنیده‌ام، مطمئن نیستم، اما شنیده‌ام که در سپتامبر خبری خواهد شد و دارم به این فکر می‌کنم که آیا می‌خواهم کسی باشم که این را اعلام می‌کند یا خیر… فکر می‌کنم «آن بازی» تا سال ۲۰۲۲ تاخیر خواهد خورد.

من دقیقاً مطمئن نیستم. فکر می‌کنم هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است، اما فکر می‌کنم که جهت مذاکرات به انتشار Horizon Forbidden West در ۲۰۲۲ تمایل دارد.

فکر می‌کنم آن‌ها یک State of Play را در ماه سپتامبر برگزار خواهند کرد تا بگویند که «این‌ها چیز‌هایی هستند که در پاییز خواهیم داشت؛ به این چیز‌های هیجان انگیز نگاه کنید. نگران نباشید.» اما من فکر می‌کنم که Horizon Forbidden West در سال ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد.

هرمن هالست (Hermen Hulst)، مدیر استودیو‌های پلی‌استیشن، در طی یک پست پرسش و پاسخ بر روی وبلاگ‌ رسمی پلی‌استیشن اعلام کرد:

در مورد Horizon، فکر می‌کنیم که ما طبق برنامه بازی را در فصل تعطیلات عرضه خواهیم کرد، اما این موضوع هنوز قطعی نشده است و ما به شدت در حال تلاش هستیم تا آن را در سریع‌ترین زمان ممکن برای شما تایید کنیم.

با توجه به عدم قطعیت تاریخ عرضه‌ی Horizon Forbidden West و همچنین عدم انتشار اطلاعات جدیدی از این عنوان، بعید نیست که ساخته‌ی گوریلا گیمز (Guerrilla Games) تا سال آینده تاخیر بخورد. شاید جالب باشد بدانید که طبق یک نظرسنجی انجام شده در ماه آوریل، تقریباً نیمی از توسعه‌دهندگان به خاطر ویروس Covid-19 بازی‌های خود را تاخیر زده‌اند.

نظر شما چیست؟ آیا Horizon Forbidden West نیز همانند God of War ،Gran Turismo 7 جدید، Gotham Knight و عناوین دیگر، قربانی همه‌گیری ویروس خواهد شد یا خیر؟

بازی Horizon Forbidden West قرار است در تعطیلات امسال برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵ منتشر شود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

احتمال تاخیر Horizon Forbidden West تا سال ۲۰۲۲ میلادی
احتمال تاخیر Horizon Forbidden West تا سال ۲۰۲۲ میلادی
احتمال تاخیر Horizon Forbidden West تا سال ۲۰۲۲ میلادی
احتمال تاخیر Horizon Forbidden West تا سال ۲۰۲۲ میلادی
احتمال تاخیر Horizon Forbidden West تا سال ۲۰۲۲ میلادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • mugiwara07 گفت:

    خدا کنه ۲۰۲۱ بیاد 🙁
    ولی اگ بخوان ناقص بازیو عرضه کنن همون بهتر تاخیر بخوره

    • Cole Train گفت:

      من فکر میکنم بازی به همون زمان انتشار اخر سال برسه ولی منطقی نیست این بازی توی بازه ی زمانی ای بیاد که کال وبتل و فیفا و کلی بازی پرطرفدار عرضه میشه.کلا سونی هیچوقت بازی های بزرگش رو خیلی وقته پاییز عرضه نمیکنه که بنظرم کار بشدت منطقی ایه

  • MahyarMsm گفت:

    وقتی دیدم جف گراب اینو گفته یکم خیالم راحت شد مخصوصا که چندین بار گفته فکر کنم و مطمئن نیستم 😀
    ولی واقعا امیدوارم صحت نداشته باشه من برای منتشر شدنش توی ۲۰۲۱ حساب باز کرده بودم
    جون هرکی دوست دارین تاخیر نزنید این یکی رو

  • X.gamer گفت:

    این تاخیرهای پشت سر هم بازیا، فقط و فقط نشان از مدیریت نادرست و اشتباه سونی داره..تاخیر هایی مثل gow و گرن توریزمو و اگر هورایزن هم به جمعشون اضافه شه، چیزی جز خجالت و شرمساری رو در پی نداره.. خیلیا میگفتن نداشتن انحصاری و لانچ و … نشان از اینه که فیل اسپنسر ادم شاتباهیه و مدیریت نداره، اما شخص بدتر از اون کسی نیست جز جیم رایان که صدبرابر بدتره.. در کنار تصمیمات فوق ابلهانه مثل ۷۰ دلاری کردن بازیا، کلی بازی انلاین سرویس محور که بهترین استودیوهاش رو مجبور به ساخت اونا کرده گرفته تا بزرگترین اشتباهش که چیزی جز سیاه شدن روی سونی و طرفداراش در پی نداره، یعنی مجبور کردن استودیوهاش در نشان دادن یک تاریخ عرضه فیک که فقط و فقط برای فروش کنسولاش به مردم و سود بیشپرو چاپیدن پول اونهاست. اینکار فقط و فقط باعث بردن ابروی سونیه، نشان دادن یه لوگو و نشان دادن تاریخ عرضه فیک، هیچوقت از یادها نخواهد رفت، و فقط و فقط لکه ای ننگ بر “اعتقاد به نسل ها” و “بازی محدودیتی ندارد” هستش. اینکه بیای و جامعه ای که با هزار بدبختی کنسول جدیدتو خریدن رو سرافکنده بکنی، نشان از خفتت داره. واقعا برای سونی متاسفم… در مورد گاد سونی میتونست حداقل یک نمایش یا تصویری از بازی نشون بده که دلمون خوش باشه تا بدونیم که بازی حداقل به مرحله نشون دادن رسیده، اما نشون دادن حتی یه تصویر، مارو بفکر فرو میبره که احتمالا گاد هم میره برای اواخر ۲۰۲۲ یا حتی ۲۰۲۳٫٫ و این ضعف مدیریتیست که مایکروسافت تا اخر سال ۲۰۲۱، حداقل ۳ انحصاری بزرگ داره و سال ۲۰۲۲ هم که کلی بازیه انحصاری درجه یک دیگه، اما بنظرم همون استارفیلد بسه تا سونی رو در سال ۲۰۲۲ تموم شده بخونیم

    • تصویر مستر چیف و هیلو اینفینیت روی جعبه ایکس باکس سری ایکس در صورتی که خبری از بازی نیست و تاخیر یک ساله بازی و نداشتن یه دونه انحصاری درست حسابی برای ۷- ۹ ماه و همینطور فقط نمایش تریلر سینماتیک اصلا مایه شرمساری نیست. اگر فکر می کنی پروسه ساخت gow و horizon مثل the ascent و the medium هست باید یکم تحقیق کنی چون صنعت گیم اینجوری نیست که در شرایط حال و حاضر جهان همه عناوین بزرگی مثل gow و horizon مراحل ساختشون منظم طی بشه. چیزی بگو که برای بازی های سایر شرکت ها از جمله شرکت مورد علاقت رخ نداده باشه و یه نورم نشده باشه. یه چیزی نگو که وقتی در آینده برای شرکت مورد علاقت پیش اومد پیش بقیه حرفی برای گفتن نداشته باشی.
      حقیقت ماجرا اینه که کسایی که پلی استیشن خریدن می دونن از زمان خرید چند تا تجربه یونیک عرضه شده از ریترنال گرفته تا رچت و ریمیک دیمنز سولز. در ضمن اینو در جواب تو گفتم که متوجه نقاط ضعف بقیه هم باشی وگرنه هر شرکت نقطه قوت و ضعف خاص خودش رو داره.

      • Omid_Fsh گفت:

        اون آقا کلا هدفش معلوم بود چیه ولی حداقل شما منصف باشید.بخش اول حرفاتون کاملا درسته و ایراد وارده اما “فقط نمایش تریلر سینماتیک اصلا مایه شرمساری نیست” خب آخرین شوکیس ایکس باکس که e3 بود بیاید برام توضیح بدید چطور این عنواین رو شما تریلر سینماتیک دیدید:
        halo infinite
        stalker 2
        forza horizon 5
        battle field 2042
        twelve minutes
        psychonauts 2
        somerville
        atomic heart
        replaced
        و …
        من دیگه نمیدونم چه توقعی داشتید مثلا از یه ساعت و نیم باید کلا یه ساعت و نیم گیم پلی میدیدیم که شما راضی باشید؟! :-/

        • نصف بازی هایی که گفتین مال استودیوهای خارجی هستش و بازی های indie به حساب میان. من منظورم بازی های AAA استودیوهای اختصاصی بود. (وگرنه بازی ایندی سونی هم زیاد قرارداد داره) اتفاقا سونی هم چنین روالی رو داشته سر TLOU 2 اما خیلی بهتر از قبل شده و بازی ها رو میذاره برای تاریخی نزدیک تر مثلا با فاصله دو ساله ازشون رونمایی می کنه. این که از Perfect Dark و Fable و avowed و State of Decay 3 و hellblade و everwild (که سه بار ریبوت شده و مدیریت درستی پشتش نبوده) خیلی زود رونمایی می‌کنی، دلیلش اینه که فعلا چیزی از استودیوهای اختصاصی برای ارائه در آینده نزدیک نداری و برای خالی نبودن میدان این بازی‌ها رو خیلی زود به نمایش گذاشتی برای همین بازی‌هایی که از استودیوهای اختصاصی نبودن شدن محور اصلی رونمایی مثل atomic heart یا replaced. سونی این کار رو نکرد، تیزری از پروژه دوم سانتا یا ناتی داگ یا ساکر پانچ به نمایش نذاشتن چون بازی هایی داشتن برای سال اول و دوم لانچ، بازی هایی مثل هورایزن و ریترنال و رچت و gow. آینده مایکروسافت روشنه ولی اینا مسلماََ نقطه ضعف هستن. همان‌طور که برخی پشتیبانی‌های نامناسب سونی هم ضعف به حساب میاد.
          موضوع دوم اینه که سونی هم یه زمانی مجبور بود این کار رو انجام بده، اما روی غلتک افتادن و الان هر چند ماه بازی برای ارائه دارن. (خرید اینسامنیاک خیلی کمک کرده) مایکروسافت هنوز چند سالی فاصله داره تا این که روی غلتک عرضه بازی‌های تاپ بیوفته. این موضوعات رو مطرح کردم که به بنده خدا بگم هیچ شرکتی بی نقص نیست و شرایط زمانه و حتی اون کمپانی تاثیر داره در کیفیت عملکرد.

          • Omid_Fsh گفت:

            شما تو حرفاتون حد و مرزی نبود که بگه منظورتون بازی های aaa استودیو داخلی هست و خب مگه استودیو های خارجی چه مشکلی دارن بالاخره قرارداد انحصاری بسته شده دقیقا مثل کنیا و سیفو و …که اتفاقا از نظر من خیلی جذاب و مورد انتظارن.کاملا موافقم تو عرضه عناوین تریپل aaa تا همین الان ضعف نشون داده و قابل دفاع نیست این یه واقعیته ولی تا چند سال یکم زیادیه فکر کنم استارتشو میشه ۲۰۲۲ دونست بالاخره تا پایان ۲۰۲۲ عناوین زیادی قراره منتشر شه اگه تاخیر نخورن

          • mamad1166 گفت:

            والا من بیشتر در حال گرفتن باگ نظراتم من رو وارد دعوا نکنید
            در مورد سیاست سونی حرفی ندارم چون به نظرم طبیعته صنعت گیم هست و البته شیرینه والا نصف گیم به همین خبرا و معرفی ها و هایپ و معرفی بازی و … هست
            تنها نقطه شکایت به سونی اعلام تاریخ انتشاری هست که همه میدونستن اشتباهه همین.
            در مورد مایکروسافت و معرفی کلی بازی فرست پارتی AAA با تریلر سینماتیک یک فکر منطقی پشتش هست به نظرم
            اگر توی نسل هشت میگفتی میخوام ایکس باکس بگیرم میگفتن نگیر چون بازی نداره البته که عوام فکر میکردن فیفا و کالاف و فارکرای و … نداره .ولی در واقع منظور این بود که تعداد بازی های سینگل پلیر انحصاریش هم از نظر کیفیت و هم کمیت به اندازه پلی چهار نیست
            حالا مایکروسافت کنسول جدید داده و با این دید مواجه هست باید به خریداران نشون بده این همه استودیو مشغول چه کاری هستن تا یه دید به خریدارها بده
            الان ایکس باکس بخری میدونی بازیهای هک اند اسلش و اکشن ادونچر چندتا آر پی جی ناب یکی دوتا ریسینگ و شوتر نظامی و …
            در راهه اگر کسی گفت بازی نداره خیلی واضح میگی اینا در حال ساخته و میدونی چه خبره

      • erfanbg گفت:

        نظرتون خیلی متعصبانه بود، به نظر من ۵ forza horizon به تنهایی هر سه بازی ریترنال ، دیمون سولز و رچت کلنک رو میشوره میبره کنار ضمن اینکه لاین آپ فوق العاده اتی ایکس باکس به نظرم قوی تر از سونیه. هیلو، استالکر، فیبل، استارفیلد، کراس فایر اکس، پرفکت دارک، فورزا ۵ و فورزا موتور اسپرت ۸

      • X.gamer گفت:

        این عکس مسترچیف نشون میده که حداقل طراحی ها انجام شده، اما گاد یسال دیگه بازیش میاد و حتی یه تصویر هم نداریم، خبرش اومده بود که حتی اسمشم انتخاب نکردن و مطمئن نیست میخان چی بزارن!
        .”نداشتن یه دونه انحصاری درست حسابی برای ۷- ۹ ماه و همینطور فقط نمایش تریلر سینماتیک اصلا مایه شرمساری نیست” گفتم که، بنظر من اینکه بیای متشخصانه بازیرو تایخر بزنی و عذرخواهی کنی تا اینکه فقط برای پول بیشتر تاریخ عرضه فیک بزنی، خیلی بهتره..من از مایکروسافت دفاع نکردم، بالا هم توضیح دادم..اما در مورد سونی گفتم که کارش بسیار بسیار زشت تر از مایکروسافته و این یه حقیقت محضه، اگر به حرف من اشتباهی وارده بگید

        • ۱- هر کار سونی انجام بده توهین به مخاطب میدونید هر اشتباهی که مایکروسافت انجام بده “برنامه ریزی از قبل” و اندیشمندی اونا رو نشون میده.
          ۲- مدرکی داری که GOW تاریخ فیک خورده یا فقط اتهامه و تحلیل های شخصی؟
          ۳- بازی های سونی تاخیر میخورن پیام عذر خواهی نداره؟ نکنه پیام عذرخواهی تاخیر بازی های مایکروسافت قشنگ تر نوشته شدن؟
          ۴- سونی با آماده کردن محتوای با کیفیت (چیزی که مخاطبش ازش انتظار داره) مشتری مداری می‌کنه اگر روزی محتوای بی کیفیت ارائه بده اونوقت حرکت بسیار زشتی زده. مایکروسافت هم با گیم پس مشتری مداری می کنه اگر گیم پس پر از بازی اشغال بشه یا قیمت نجومی پیدا کنه اونوقت مشتری مداریشو از دست میده.
          ۵- تعصب فقط اونجا که عکس مستر چیف روی جعبه ایکس باکس و مدیریت ناصحیح سازنده رو به پای طراحی انجام شده می ذاری، اما این که سانتامونیکا بخاطر شرایط به وجود آمده بازی رو تاخیر میزنه خودکار اتهام میزنی که فیک بود همه چیز.
          ۶- در مورد GOD خودتونم خوب میدونید یکی از بهترین بازی‌ها خواهد شد و اصلا فرقی نداره کی رونمایی بشه چیزی که اصلا قابل مقایسه نیست با اون اثری که مطرح کردین. این که در مورد رونمایی و تاریخ عرضه اش بحث کنی فقط حاشیه‌اس. بازی میاد و جزو بهترین های سال خودش میشه حالا این که سپتامبر رونمایی بشه یا دسامبر برای هیچ فنی مهم نیست مهم اینه که وقتی میاد کیفیتی داره که کمتر استودیویی توان رقابت باهاش رو داره. نتیجه‌ی معرفی زودهنگام و سرسری میشه تریلر رونمایی از گیمپلی Halo، روزی که یکی از پرچمداران پلی استیشن (gow) با کیفیت اثری مثل halo (کیفیت تریلر رونمایی) معرفی بشه، روز مرگ پلی استیشن به حساب میاد. شما سعی کن حاشیه سازی نکنی gow هر ماهی رونمایی بشه مهم نیست مهم کیفیت نهایی هستش، چندین ساله این حاشیه سازی ها وجود داره. معرفی دیرهنگام رو حرکت “بسیار بسیار زشت” توصیف می کنن که خنده داره.

          • last of gand گفت:

            قشنگ متوجه شدین فن کدوم بازی هستن ایشون یا بیشتر توضیح بدن

          • X.gamer گفت:

            ۱:اندیشمندی؟ گفتم مایکروسافتم کارش اشتباه بوده، یادم نمیاد گفته باشم اندیشمندی! این کلمه یا هر عبارت یا جمله ای که تو کامنتم همچین معنی ای رو القا میکنه نشون بدید
            ۲:تاریخ فیک؟ حس میکنم با کسی که هیچ خبری از دنیای گیمینگ نداره دارم صحبت میکنم، الان عکسشو میفرستم…https://www.uplooder.net/img/image/56/7b7100d0b4a97466ab6f541ed79c4a58/photo-2021-07-30-20-16-15.jpg
            . نمیدونم یکی بود سال پیش لوگو نشون داد اینم گذاشت تهش و دقیقا یکم قبل پیش فروش کنسولش(نگید برای فروش کنسولش نبوده که ناراحت میشم)
            ۳: والا من گفتم اومدن استودیو رو مجبور به نشون دادن یه تاریخ عرضه فیک کردن و همچنین گفتن امسال میاد که دقیقا توهین به شعور مخاطبه، هیچ چیزی جز یه لوگو هم از بازی نشون ندادن، انگاری طرفداراش ببخشید خر تشریف دارن (حالا بعضیا رو دوست دارم که یجوری گاد گاد میکردن که انگاری امسال میادش)
            ۴:اینو قبول دارم و از لحاظ کیفیتی هیچ چیزی نگفتم تنها توهین به شعور طرفداراش و پشت کردن به جامعه طرفداراشو اشتباه میدونم، و همچنین تحت فشار قرار دادن استودیوش برای نشون دادن تاریخ عرضه فیک و اوردن گاد روی کنسول نسل قبل که حتی مصاحبه کرده بودن و گفته بودن که ps4 بسیار محدودیت برای گاد۴ ایجاد کرده بوده..این تحت فشار قرار دادن یا مجبور کردن نیست پس چیه؟
            ۵:اولا که فیک بوده، ببخشید دروغ بوده..دروغ به این واضحی! دوما که گفتم، از کار مایکروسافت حمایت نکردم و نمیکنم اما هیلو حداقل کلی ازش تریلر و گیمپلی اومده، حداقل دلمون خوشه
            ۶:برای بار صدم، من هم میدونم که هیلو و مایکروسافت اشتباه کردن، اما خواهشا گناه رو از سر سونی برندارید! قشنگ اومده میگه ۲۰۲۱ بازی میاد..این درسته؟ بدترین کاره ممکنه…مثل اینه که راکستار بیاد الان لوگوی gta رو معرفی کنه، تاریخ فیک بزنه سال بعد، اما همه میدونیم که gta حداقل تا سال ۲۰۲۴ نمیادش..سال بعد تاخیر بزنه، اینکارو دوست دارید؟ یادم میاد زمانی که رددد ۲ معرفی شد، حداقل یه تریلر ازش دادن، گفتن سال بعد میاد، درسته که ۱-۱٫۵ سال تاخیر خورد اما تو همون بازه ازش چنتا تریلر و کلی اطلاعات دادن

            • عکس تاریخ انتشار ۲۰۲۱ رو میذاری؟ میگم از کجا میدونی الکی این تاریخ رو گذاشتن مدرکی داری منبع داخلی چیزی هستی که می دونی برنامشون این بوده که مخاطب رو گول بزنن؟ اگر مدرک نداری و از چیزی مطمئن نیستی پس درباره‌اش نباید اظهار نظر کنی.
              اگر هیلو و مایکروسافت اشتباه کردن بهتر نیست به اونا هم شکایت کنی یا فقط بلدی بیای سونی رو ترول کنی؟ چون به قول خودت اونا هم حرکت “بسیار بسیار زشت و حال بهم زنی” انجام دادن. فقط بلدی بیای یه طرفه شکایت کنی؟
              ۹۰ درصد متنی که نوشتی در مورد فیک بودن تاریخ عرضه‌اس که هیچ مدرکی نداری. من میگم قرار بود ۲۰۲۱ عرضه بشه به دلیل کرونا افتاده ۲۰۲۲، خلاف این مدرکی وجود داره ارائه بده من صحبت شخصی یک کاربر رو قبول ندارم.
              اگر اینجوری باشه منم میگم هیلو قرار نبوده ۲۰۲۰ عرضه بشه الکی زدن پاییز و بعدش با نشان دادن اون تریلر افتضاح تاخیر رو توجیه کردن. اینو بذاریم فکت و مایکروسافت رو خراب کنیم. کار درستیه؟
              کاری که انجام میدی بزرگ نمایی هستش، میای موارد حاشیه‌ای رو بزرگ جلوه میدی، حرفی از کیفیت هم نمیزنی آخرشم میگی سونی حرکت “بسیار بسیار زشتی” زده. به عبارت دیگه دنبال مویی تو بشقاب غذا. از ارائه محتوای با کیفیت که اصل کاری هستش و داشتن محتوا برای مخاطب صحبت نمی کنی، اما میای یه مقاله در مورد تاریخ عرضه و رونمایی مینویسی که بگی سونی شیطان بزرگه.

    • باید بپذیریم که هردو شرکت نقص داشتن، اون از مایکروسافت که برای جذب مخاطب و ایجاد هایپ اومد آیپی هاشو خیلی زود معرفی کرد که می بینیم چند تا شون هنوز وارد مرحله اصلی تولید نشدن و حداقل باید تا ۲۰۲۳ براشون صبر کنیم و اون هم از سونی که برای اینکه عقب نیوفته اومد خیلی از بازی ها رو در نمایش هاش نشون داد و تاریخ عرضه ۲۰۲۱ بهشون داد در صورتی که احتمالا خودش هم می دونسته که به اون تاریخ ها نمیرسن و ما می دیدم که همون اوایل ۲۰۲۱ که کم کم داشت تاخیر خوردن ها خبرشون میومد یکسری از تحلیلگر ها و آگاهان گیم می گفتن که این اولشه و قرار خیلی های دیگه هم تاخیر بخورن که الان میبینیم حق داشتن. در آخر که هردو شرکت اشتباهاتی رو از روی آگاهی انجام دادن که قابل بخشش نیست و هیلو هم دیدیم مایکروسافت با اینکه تاریخ عرضه داده بود تاخیرش زد بخاطر ناقص بودنش بود و این از روی گیم پلی هم مشهود بود که مایکروسافت می خواد زوری این بازی رو به لانچ برسونه درصورتی که یکچیزی می شد مثل سایبرپانک و امیدوارم با این تاخیر شاهد بازی خوبی باشیم درصورتی که هنوز مایکروسافت عدله محکمی برای خاطر جمعی طرفدار ها از این بازی نشون نداده.

    • 🤘Mohsenj74 گفت:

      بیرون بیا پسر خودتو به کشتن میدیا 😀 انقدر تو گیمپس ایندی زدین خرافاتی شدین دیگه :rotfl:

    • Mikasa گفت:

      دوستان قبل ریپلای کردن بهش برین سه چهارتا از کامنتای قبلیشو بخونین متوجه بشین حتی ارزش ریپلایم نداره و انرژی هدر ندین دی :

    • XERXES گفت:

      هه
      داداش طومار نوشتی که فشارتو نشون بدی؟
      جف گراب تو حق گویی به درجه معلمای دینی رسیده والا :rotfl:
      الان هیلو جان که یه سال تاخیر خورد نشانه چی مایکروئه؟!
      #حق_نگوییم
      #آشپزخونه سم سازی درست نکنیم

      • X.gamer گفت:

        “الان هیلو جان که یه سال تاخیر خورد نشانه چی مایکروئه؟!” از هیلو حداقل یه تریلر دیدیم که دلمون شاد باشه یچیزی از بازی میدونیم، اما گاد فقط و فقط یه لوگو! شاید بگیم سونی میخاد هایپو بالا ببره اما بهترین شرکت بازیسازی یعنی راکستارم حتی وقتی معرفی میکنه، معرفیش یچیزی درخوره شعور گیمراس

        • MahyarMsm گفت:

          اره یه گیم پلی دیدیم ازش بعد چند وقت یه گیم پلی که فرق خاصی هم نکرده بود تازه مولتی پلیر هم بود
          اما گاد هر وقت یه تریلر گیم پلی ازش نشون بدن شاهد یک بازی باکیفیت هستیم ما گرافیک و داستان و گیم پلی محشر هیجان انگیزش رو میبینیم
          یک اثری که همیشه شاهکاره و مردم بهش اعتماد دارن

        • Fight Club گفت:

          X.gamer
          اول اینو بگم
          اصلا و ابدا علاقه ای به ورود تو این بحث ها ندارم..
          برای امثال بنده این بحث ها تموم شده هستش تو این سایت…
          فقط اونجا که گفتی درخوره شعور گیمرا.. حقیقتا چندشم شد!
          اقا پسر.. مثلا الان تو طومارت تحلیل کردی سیاست های سونی رو … و فقط اونجاش که گفتی {سونی رو در سال ۲۰۲۲ تموم شده بخونیم)
          خسته نمیشید از چرت و پرت گفتن و جوک گفتن… اونم در قامت تحلیل

    • Black Knight گفت:

      عکس مستر چیف رو جعبه ایکس باکس سری ایکس و تاخیر ۱ سالش و مدیریت غلط مایکروسافت تو ساخت ۳۴۳ سلام میرسونن :laugh:
      فقط جهت اطلاعت بگم فقط سونی بازی هاش رو ۷۰ دلار نکرده و EA و Activision و Take-Two Interactive هم همین کار رو کردن و در آینده بیشتر شرکت ها همین کار رو میکنن پس بشین سر جات
      این هم بگم قیمت بازی ها از نسل ۶ تا حالا افزایش پیدا نکرده و تازه ۱۰ دلار بیشتر شده !
      بازی های سونی اونقدر با کیفیت هستن که ارزش پولی که میدی رو داشته باشن نه اینکه صرفا یه سری بازی معمولی و تکراری باشن
      مایه شرمسازی و زشتی اینه که کنسولت ۹ ماه از زمانش گذشته باشه ولی هنوز هیچ انحصاری فرست پارتی براش نداشته باشی !!!
      زشت اینه که ۹۹ درصد بازی هات رو با CGI نشون بدی و تاریخ عرضشون برای ۳ ۴ سال دیگه باشه !!!
      سعی کن چیزی نگی که بعدا خودت ضایع شی

    • ربطی به مدیریت کمپانی ها نداره کلا کرونا گند زد به برنامه ریزی های کمپانی ها

    • MahyarMsm گفت:

      حتما کار درست رو ایکس باکس کرده و فیل اسپنسر که یه بازی درست حسابی نداده و کنسول رو با عکس مسترچیف و هیلو روی جعبه اش فروخته؟
      تا الان چندین بازی با کیفیت برای ps5 اومده و فناش رو کلی سرگرم کرده

    • mamad1166 گفت:

      اولش فکر کردم آدم منطقی گفتم یه منطقی پیدا شد تهش دیدم زدی جاده خاکی
      توی اون قسمت مقایسه بازی ها و تاخیر بات موافقم ولی دیگه اینقدر هم شور نیست بهرحال سونی چندتا بازی به ابتدای نسل رسوند در مورد بازی گرن توریسمو و خدای جنگ و هورایزن بازار گرمی کرد
      از اون طرف مایکروسافت به اول نسل بازی نرسوند ولی برای سه ماهه پایانی داره بازیهای درجه یکی میرسونه
      برآیندش میشه فعلا مساوی
      پول دستتون اومد کنسول دوتا رو بخرید اول نسل پلی ۵ داشتید بفروشید ایکس باکس بخرید سال آینده دوباره بفروشید پلی پنج بخرید بعد وسط ۲۰۲۲ دوباره ایکس باکس بگیرید و همینطور الی آخر نسل نه به خدا بهترین فرموله اگر پول تو دست و بال دارید !!!!

  • Omid_Fsh گفت:

    از اونجایی که جف گراب گفته و خبر مربوط به سونیه میشه گفت احتمالش کمه درست باشه جف گراب شایعه های مربوط به ایکس باکس رو خیلی مطمئن تر میگه اگه دقت کرده باشید ولی این یکی رو یجوری گفته(مطئن نیستم و شنیده ام)به هر حال امیدواریم تاخیر نخوره

  • MrHill93 گفت:

    دستت درد نکنه همینطور تاخیر بزن تا بلکم فرجی بشه بتونیم ps5 بخریم

  • فقط اینایی ک میگن تاخیر نزنید :‌/
    داداش گل وقتی بازی اماده نباشه و مشکل داشته باشه
    رو چه حسابی باید عرضه بشه؟
    همه شرکت ها وقتی بازیشون تمام و کمال اماده و اون چیزی که میخواستن شده باشه بازیو عرضه میکنن
    (مخصوصا بعد از سایبر)

    • mugiwara07 گفت:

      ما نمیگیم بازیو ناقص و با مشکل عرضه کنن میگیم یکم بیشتر فشار بیارن و بازیو همون کامل و پولیش شده عرضه کنن اونم داخل ۲۰۲۱
      شما فک کن این بازی وارد ۲۰۲۲ بشه و چقد میره زیر سایه بازی هایی مثله گاد و الدن و استارفیلد و زلدا ۲ و کلی گیم دیگ . تازه اگر ۲۱ بیاد از مدعی های اصلی گوتی هم هس 😀

  • Moazzen گفت:

    به نظرم بهتره که بره برای سال بعد امسال خیلی بازی برای ps5 داد یجوری نشه که سال بعد تعداد بازی ها کم بشه .تازه اگه هم بره به نظرم توی سه ماهه ی اولشون بازی رو میده و توی ۳ ماهه ی دوم god رو میده بقیشم که معلوم نیس.بعد بعضی دوستان میگن سونی دروغ گفته در مورد گاد و هورایزون/دوستان این بازی ها به نظرم برای همون سال هایی گفتن برنامه ریزی شده بوده این کرونا باعث به هم خوردن برنامه ها شده.این کرونا و مشکل کمبود سخت افزار بد ترمزی شد برای صنعت گیم

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    منم امیدوارم غلط باشه این شایعه مثل بیشتر شایعاتی که جف گراب میگه باشه حله :laugh:

  • خب اگه میخواید شاهکار بشه با تاخیر بجا نباید مشکلی داشته باشید 😐

    اگه این نیاد معلومه کی گوتیه 😀

  • Old Hater گفت:

    جیم رایانه دیگه کاریش نمیشه کرد :rotfl:
    از الان دارن رو پورت پیسیش هم کار میکنن 😀

    • Black Knight گفت:

      آره دیگه جیم رایانه دیگه به استودیو هاش زمان بیشتری داده تا بازی رو خوب پولیش بکنن تا زمانی که اومد طوری فشاریتون بکنه که برید تو غار :rotfl:
      “از الان دارن رو پورت پیسیش هم کار میکنن”
      کم شعر بگو خدایی :rotfl:

  • Fight Club گفت:

    متاسفانه نسخه اول این بازی زمانی اومد دستم.. که داشتم ویچر۳ رو روی pc تجربه میکردم..
    زمانی هم که خواستم تجربش کنم به زور داشتم تحملش میکردم… و بیخیال بازی شدم..
    در حالی که عنوان فوق العاده شایسته ای هست.. ولی نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم

  • ASHEN ONE گفت:

    جیف گراب جون از همکاری کوجیما و ایکس باکس چه خبر؟؟ :rotfl: :rotfl:

  • ASHEN ONE گفت:

    خود جیم رایان گفت هورایزن ۲ قطعا ۲۰۲۱ میاد.
    اینقدر ضجه نزن.
    برو یک شایعه جدید درباره ایکس باکس بساز

  • last of gand گفت:

    کاش تاخیر نخوره حوصلمون سر رفت

  • Big Bad Wolf گفت:

    همه یاد گرفتن یه تاریخ الکی میدن ، موعد مقرر که نزدیک میشه ، تاخیر میزنن. چه وضعیه اخه ؟

  • امکانش زیر صفره
    چون اول اینکه گیم پلی دادن و چیزی که نشون دادن کامل بود
    دو هم اینکه میشه گفت بزرگترین بازی سونی برای امساله

  • Black Knight گفت:

    یعنی من عاشق جف گرابم XD
    از این بشر واقعا باید یه فیلم کمدی بسازن
    به ایکس باکس که میرسه سریع خبر میره ولی به پلی استیشن که میرسه تا میاد خبر بره میاد میگه فلان بازی تاخیر میخوره چیزی که خود جیم رایان هم اشاره غیر مستقیم تو مصاحبش داشت :laugh:
    گراب جان چشم بسته غیب گفتی انصافا
    هر چند دلیل این کاراش چیز دیگه ایه
    به هر حال با این تاخیر اصلا مشکلی ندارم سونی تا همینجاشم بازی شاهکار و عالی و تو سبک های مختلف کم نداده و رسما رکورد لانچ تاریخ خودش رو شکسته که همین نشون میده چه قدر تیم مدیریتی رایان و هالست از این منظر قوی بودن
    امیدوارم هورایزن هم زمانی که اومد مثل نسخه یکش عالی باشه منتظر یه تجربه عمیق و شاهکار دیگه از سونی هستم

  • مدلین گفت:

    فن ها: گاد گوتی ۲۰۲۲ میشه
    سونی: متاسفم تا ۲۰۲۳ همش باید اینو بگین
    :disdain: :disdain:

  • Faith گفت:

    حالا تا وقتی انحصاریاتون میاد گیم انلاین بزنین به جون هم نچسبینxD

احتمال تاخیر Horizon Forbidden West تا سال ۲۰۲۲ میلادی