Lifepath، مورد انتظارترین ویژگی بسته‌ی الحاقی Cyberpunk 2077
Lifepath، مورد انتظارترین ویژگی بسته‌ی الحاقی Cyberpunk 2077
Lifepath، مورد انتظارترین ویژگی بسته‌ی الحاقی Cyberpunk 2077
Lifepath، مورد انتظارترین ویژگی بسته‌ی الحاقی Cyberpunk 2077

بسته‌‌های الحاقی Cyberpunk 2077 نباید پیشینه‌های داستانی را نادیده بگیرند

ابوالفضل مناف زاده
۱۴:۵۵ ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
Lifepath، مورد انتظارترین ویژگی بسته‌ی الحاقی Cyberpunk 2077

برخلاف وعده‌ها، بخش Lifepath در بازی Cyberpunk 2077 ابداً آن چیزی نبود که انتظار داشتیم، اما امیدواریم که بسته‌ی الحاقی این بازی، حداقل به این واژه معنا ببخشد.

اگرچه شاید بازی Cyberpunk 2077 همچنان حتی سایه‌ای از آن چیزی که شرکت سی‌دی پراجکت (CD Projekt) وعده‌اش را داده بود نیست، اما باز هم مخاطبان فراوانی دارد که برای عرضه‌ی بسته‌ی الحاقی رایگان این بازی، لحظه‌شماری می‌کنند. همچنین، چندی پیش بود که اطلاعات و جزئیاتی از این بسته‌ی الحاقیِ به ظاهر گسترده فاش شد تا به ما در جهت سنجش کم و کیف آن کمک کرده باشد و بتوانیم انتظارات خود را بیش از پیش با وعده‌های آینده‌ی سی‌دی پراجکت نسبت به آن در حالت تعادل نگاه داریم.

البته، متاسفانه فارغ از تمامی جنجال‌های پیرامون بازی Cyberpunk 2077، یکی از بخش‌هایی که هرگز نتوانست تا عملکردی حتی نزدیک به تبلیغات و آنچه که در مورد آن ادعا می‌شد ارائه کند، بخش Lifepaths یا انتخاب پیش‌زمینه‌ی داستانی شخصیت‌ها بود. در واقع، این ویژگی که یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین برگ‌های برنده‌ی تبلیغاتی این بازی بود، عملکردی بسیار عجیب داشت و به سرعت باعث برانگیختن خشم گیمرها شد. علاوه بر این، پس از گذشت چند روز از عرضه‌ی این بازی و فضاحتی که پورت نسخه‌ی کنسولی آن به بار آورد، گزارش‌هایی مبنی بر عملکرد ضد و نقیض بخش انتخاب پیش‌زمینه‌ی داستانی شخصیت‌ها در Cyberpunk 2077 منتشر شد. موضوعی که بیش از پیش باعث سردرگمی گیمرها شده بود.

cyberpunk 2077 lifepath

متاسفانه و در کمال ناباوری، هرکدام یک از این انتخاب‌ها تنها یک کات‌سین حدوداً ۱۵ دقیقه‌ای منحصر به فرد را به گیمرها نمایش می‌دهد و گویا باقی موارد ذکر شده توسط سی‌دی پراجکت در مورد این بخش، همچنان در مرحله‌ی ایده‌پردازی قرار دارد.

در بازی Cyberpunk 2077، پس از ساخت و شخصی‌سازی شخصیت اصلی بازی که V نام دارد، یکی از سه پیش‌زمینه‌های داستانی Nomad ،Streetkid و Corpo برای انتخاب در اختیار گیمرها قرار خواهد گرفت. پیش از انتشار این بازی و طبق نمایش‌ها و ادعاهای شرکت سی‌دی پراجکت، هر کدام یک از این انتخاب‌ها قرار بود تا به کلی روند داستانی بازی را تحت تاثیر خود قرار دهد اما چیزی که در نسخه‌ی نهایی بازی شاهدش بودیم، اصلاً و ابداً نشانه‌هایی از وعده‌های سی‌دی پراجکت در مورد بخش Lifepath در این عنوان را در خود نمی‌دید.

متاسفانه و در کمال ناباوری، هرکدام یک از این انتخاب‌ها تنها یک کات‌سین حدوداً ۱۵ دقیقه‌ای منحصر به فرد را به گیمرها نمایش می‌دادند و گویا باقی موارد ذکر شده توسط سی‌دی پراجکت در مورد این بخش، همچنان در مرحله‌ی ایده‌پردازی قرار دارد.

طبعاً انتظار اعمال شدن تغییرات اساسی در هسته‌ی بازی توسط یک بسته‌ی گسترش‌دهنده‌ی داستانی بسیار دور از ذهن است، اما مشکلات این بازی از نظر فنی و تناقض محتوای گیم‌پلی آن با تبلیغات و نمایش‌های پیش از عرضه‌اش، سی‌دی پراجکت را مجبور می‌کند که بیش از پیش بر روی محتوای بسته‌ی الحاقی‌اش تمرکز داشته باشد. در واقع، ما از این موضوع که رفع شدن مشکل مکانیزم Lifepath توسط این بسته‌ی الحاقی به اعمال تغییرات زیادی در هسته‌ی اصلی بازی نیاز دارد و در نتیجه احتمال آن تقریباً صفر است، آگاه هستیم. اما می‌توان چنین انتظار داشت که حداقل برای محتوای داستانی این بسته‌ی الحاقی، پیش‌زمینه‌های داستانی مختلف درنظر گرفته شود.

cyberpunk 2077 lifepath

احتمال رفع شدن مشکل مکانیزم Lifepath توسط این بسته‌ی الحاقی تقریباً صفر است، اما می‌توان چنین انتظار داشت که حداقل برای محتوای داستانی این بسته‌ی الحاقی، پیش‌زمینه‌های داستانی مختلف درنظر گرفته شود.

البته، هرگز نباید فراموش کنیم که Cyberpunk 2077 در کنار تمامی مشکلات و ایرادات خود، همچنان رگه‌هایی از خلاقیت استودیوی سی‌دی پراجکت رد را در ماموریت‌هایش می‌بیند. به عنوان مثال، گیمرها پیش از انجام ماموریت‌های مختلف در این بازی، می‌توانند با انجام ماموریت‌های اختیاری به پیدا کردن آیتم‌هایی نظیر مدارک و اسناد مختلف بپردازند تا در نهایت، گزینه‌های جدیدی در حین انجام ماموریت‌ها در اختیارشان قرار بگیرد. در نتیجه، امیدواریم که این بسته‌ی الحاقی شامل Lifepathهایی باشد که در کنار انجام فعالیت‌های اختیاری، گزینه‌های خاص و منحصر به فرد خود را برای طی کردن روند ماموریت‌ها در اختیار گیمرها قرار دهد.

بازی Cyberpunk 2077، هم‌اکنون در دسترس کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی و سرویس گوگل استیدیا قرار دارد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Lifepath، مورد انتظارترین ویژگی بسته‌ی الحاقی Cyberpunk 2077
Lifepath، مورد انتظارترین ویژگی بسته‌ی الحاقی Cyberpunk 2077
Lifepath، مورد انتظارترین ویژگی بسته‌ی الحاقی Cyberpunk 2077
Lifepath، مورد انتظارترین ویژگی بسته‌ی الحاقی Cyberpunk 2077
Lifepath، مورد انتظارترین ویژگی بسته‌ی الحاقی Cyberpunk 2077

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Silverhand گفت:

    اول بیان موتور بازیسازیش رو تکمیل کنن

  • SHadDelZero گفت:

    این بازی پتانسیلش خیلی خیلی بالاست ، حیف که به اندازه ای که روش ایده و رویا پردازی کردن ، بهش بها ندادن ، بازی اگه همین باگ هاش رو حساب نکنیم ، کلی مشکلات داره ، گیم پلی بازی ضعف داره کار خاصی تو بازی نمیشه کرد و…. که اصلا ممکن نیست با اپدیت رفع بشه اگه بخوان همه مشکلات بازی رو درست کنن باید اندازه یه بازی کامل براش اپدیت بدن ، تنها نقطه قوت بازی فضاسازیش ، شهر زیباش (اصلا پویا نیست) موسیقی سایبری عالیش و داستان خیلی خوبشه ، شاید بخواین از حرفم ایراد بگیرید که باید بگم چرا اصلا از لین بازی خوشمون نیومد ، این بازی قرار بود سبک بازی های جهان باز رو چندین پله گسترش بده (نیاین بگین هووووی این rpg هستش و فلان ، خود بازیساز تو خود تریلر رسمی میگه ، به نسل بعدی بازی های جهان باز خوش اومدین (:) ولی اصلا به وعده هاش عمل نکرد ، تنها امید من به این بازی دی ال سی هاش و اپدیت نسل نهمیه

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    والا من که بازی رو خریدم آخرین اپدیتشم کردم و هنوز پلی ندادمش البته روز انتشار رو xbox one s مقداری بازیش کردم ولی به دلیل مشکلات فنی هنوز کامل بازی نکردمش ، این بازی گرون ترین ( به لحاظ پولی که بابت یک بازی دادم ) و همچنین بیشترین مقدار انتظار برای یک بازی رو برای من داشته الانم جلوی چشم هست ولی پلی نمیدم ، دنیای عجیبیه 😃 باید بگم رو پچ ۱.۳.۱ بازی تقریبا مشکلات فنی و باگ هاش تا حد خیلی قابل قبولی برطرف شده در پلی ۵ ولی با اینحال منتظر نسخه نسل ۹ و دی ال سی هاش هستم ، چون تون ۳۰ یا ۴۰ ساعتی که بازیش کردم تجربه بازی هم شگفت انگیز بود برام هم عذاب آور و منتظر میمونم تا بهترین کیفیت سایبر پانک ۲۰۷۷ رو تجربه کنم چون این بازی برام بسیار جذاب بود و خب سیدی پروجکت رد هم که با سری ویچر رسما انگار منو و خیلی ها رو طلسم کرده ، امیدوارم cdpr موفق بشه ❤ یه دی ال سی داستانی درجه یک به همراه اپدیت نسل ۹ و چیزایی که تو پست توضیح دادین میتونه خیلی چیزا رو تغییر بده …

  • AliShadow2003 گفت:

    سی دی پراجکت رد تمام پچ هایی که قرار بود برای بهبود بازی درست کنه عرضه کرده ؟؟ یعنی دیگه آپدیت یا پچ دیگه ای برای بهبود عملکرد و رفع مشکل بازی عرضه نمیشه ؟؟

    • XERXES گفت:

      اطلاعی از تعداد پچها نداریم، تو اون ویدیویی هم که بعد ریلیز دادن مارسین ایوینسکی گفت “تعدادی پچ” ، البته که سیدی پراجکت گویا از رودمپی که داده بوده عقب افتاده ( فاصله پچ ۱.۲۳ با ۱.۳ دوماه بود! که دلیل طولانی شدنش دوباره نویسی بعضی کدها بود و این پچ بعد پچ موقع عرضه حجیم ترین پچ بود ) یه سایتی بود یه مقاله نوشت که برخلاف انتظار شاید اکسپنشنها تابستون سال دیگه عرضه بشن و خود رئیس استدیو گفت “امیدواریم” تا ۲۰۲۱ بتونیم نسخه نسل نهمی بدیم، که اینطور گفت صد درصد نسل نهمی میره ۲۰۲۲
      حداقل دو پچ اصلی دیگه برای نسل هشت میاد بنظرم ( همراه با نسخه نسل نهمی و یکی دیگه مابینشون )

  • XERXES گفت:

    یه بار هم یه مطلب مثبت در بازه این بازی ننویسینا😐
    نویسنده اومده تیتر درباره اکسپنشن میزنه کل متن درباره ایرادات بازی و پورت میگه😐
    خب یبار چرا از جزئیات داستانی چیزی نمیرین؟
    اونموقع درباره عضلات کریتوسو، تحلیل ثور هی مقاله میزنین😐
    از شما بیشتر انتظار میره آقای مناف زاده، شما خوبه میگی از بازی لذت بردم یکی از بهترینای ۲۰۲۰ بود برام و فلان، پس چرا کمر بستین هی منفی کار میکنین ازین بازی؟
    آپدیت میاد تو سایت استدیو باید یه ساعت اسکرول کنی که محتوا آپدیتو ببینی میای اینجا دو خط مینویسن😐
    اگه احیانا اطلاعات کافی از جزئیات جهان بازی و داستان ندارید، والا من حاضرم متن بنویسم برای سردبیر بفرستم که حداقل یکم دید کاربرا نسبت به بازی اصلاح شه
    .
    هیچ توهینی نکردم، اگه تایید نکنید دیگه اوج جهت گرفتنتون رو نشون میدید

    • ۱: ممنون بابت کامنت
      ۲: موضوع مقاله دست نویسنده نیست
      ۳: نظر شخصی من از یک بازی هیچ اهمیتی نداره در نوشتن مقاله، شاید بعضی از دوستان باشن که این کارو میکنن ولی من به اونا میگم دل نوشته نه مقاله استاندارد
      ۴: بارها گفتم این بازی برای من محشر بود، الاخصوص مراحلش، داستانش و گرافیکش وقتی با ریتریسینگ و… ترکیب میشد یه گیرایی خاصی داشت حتی تو آسانسوری که منتهی میشه به خونه V هم آدم حس میکرد تو چه جهانی هست، اما بازم این دلیل نمیشه بگیم بازی اونی بود که به ما قول داده بودن و باید بپذیریم این مطلب رو
      حالا من ابزارشو داشتم با آخرین ستینگ گرافیکی زدم، اونی که ایکس باکس وان داشت و این همه منتظر بازی بود چه گناهی کرده که هنوز که هنوزه تجربه بازی صرفاً “خوب” هست براش و نه ایده آل و فک برانداز

      و پنجم اینکه فارغ از تمامی مشکلات بازی، چرا باید از یک بازی که هزار بار گفتن Life Path فلانه و… و نقطه قوتش قرار بوده لایف پث باشه و عملا مارو مسخره کرده در این زمینه نباید انتقاد کنیم؟

      • XERXES گفت:

        ممنون که وقت گذاشتید و جواب دادید
        اول اینو بگم که قصد توهین نداشتم
        اصلا و ابدا نگفتم که دلنوشته بنویسید، بازی اینقدر نکات خوب داره که میشه ازش مقاله نوشت، همونطور که از موارد منفی انتقاد میکنید، بحث اینه که فقط شده انتقاد! شما بعنوان یه سایت گیمینگ انتظاری که ازتون میره مارو با قوت و ضعف بازیها آشنا کنید، اگه قرار بود که جهت ذهنی افراد فقط به سمت نقاط ضعف بره اصلا احتیاجی به این سایت نبود میرفتیم کامنتهای اینستا که حالمون از هرچی گیمه بهم بخوره!
        ما کم و بیش با سیاست مقاله نویسی و خبرنویسی سایت آشنا شدیم تو این مدتی که تو سایت بودیم، ولی فکر نمیکنم که سردبیر یه دیکتاتور باشه که بگه فقط اینایی که من میگم بنویسید! صد درصد تبادل نظر هم وجود داره دیگه؟!
        به هرحال من تصمیم گرفتم یه لیست از نکات ریز سایبرپانک بنویسم و اگه قابل بدونید قرار بدید که جو بازی حداقل کمی اصلاح شه، خود شما هم میدونید دیگه بازی سزاوار این همه هیت نیست.

    • SHadDelZero گفت:

      سلام ، درست میگی ! به خوبی های بازی اشاره نکردیم ، بازی خوبی هاش کمتر از مشکلاتشه ، دیگه نگفتیم که بازی اشغاله !!

  • شاید باورتون نشه ولی من تقریبا یک هفته بعد از انتشار این بازی ( زمانی که پیر و جوون باگ هاشو مسخره میکردن و حتی کار به مقایسه کردنش با جی تی ای سن اندریس کشید…) بازی رو ریختم و نزدیک ۱۰۰ ساعت پلی دادمش. باگ ها و کرش شدنا خیلی اذیتم میکرد حتی بعضی جاها مجبور میشدم یه چک پوینت رو دو-سه بار از اول لود کنم تا بتونم یه مرحله رو تموم کنم!! اما به حدی شیفته روایت داستان معرکه ، شخصیت پردازی ، اتمسفر محیط ، سیستم گان پلی بازی و تنوع سلاح های سرد و گرم و کلی چیزای دیگه شدم که هیچ کدوم از این نقاط ضعف کوچیکترین تاثیر بدی رو اعصابم نداشت و واقعا این بازی حالم رو دگرگون کرد. این دقیقا همون چیزی بود که بهم نشون داد ۸ سال طول کشیدن واسه یه بازی یعنی چی : ) اپدیت ۱.۳۰ رو تازه ریختمش و واسه بار سوم دارم دوباره پلی میدم از حق نگذریم نسبت به اوایلش واقعا بهتر شده! تنها آرزوم واسه این شاهکار اینه که اول از همه ۹۹٪ باگ هاش از بین بره و اعتماد اونایی که هنوز به تجربه کردن بازی شک‌ دارن ، برطرف بشه. و دوم یه بخش آنلاین توپ هرچه زودتر براش ردیف کنن… اسم بسته الحاقی نیووردم چون به نظرم اونقدری بازی کامل هست که نیاز به بسته الحاقی نداشته باشه! اونایی که پلی دادن متوجه ان چی‌ میگم. سی دی پراجکت باید از اول از همه رو بی نقص شدن بازی و دوم رو یه بخش آنلاین درست حسابی تمرکز کنه… براش از صمیم قلب ارزوی موفقیت میکنم.

Lifepath، مورد انتظارترین ویژگی بسته‌ی الحاقی Cyberpunk 2077