نقدها و نمرات بازی The Ascent به انتشار رسیدند 
نقدها و نمرات بازی The Ascent به انتشار رسیدند 
نقدها و نمرات بازی The Ascent به انتشار رسیدند 
نقدها و نمرات بازی The Ascent به انتشار رسیدند 

نقدها و نمرات بازی The Ascent، انحصاری جدید ایکس‌باکس، منتشر شد

محمد حسین کریمی
۱۸:۱۷ ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
نقدها و نمرات بازی The Ascent به انتشار رسیدند 

امروز بازی سایبرپانکی The Ascent برای پلتفرم ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد و حالا شاهد نقدها و نمرت بازی از سوی وبسایت‌های گیمینگ معتبر هستیم.

تا مدتی پیش، کمتر کسی تصور می‌کرد که یک بازی از استودیوی مستقل نئون جاینت (Neon Giant) بتواند به صدر اخبار و توجه بازی‌بازان دست پیدا کند. در واقع، پس از انتشار نمایش‌های مختلف از بازی The Ascent، دریافتیم که با یک بازی شوتر خاص ARPG که در جهانی پرآشوب و سایبرپانکی روایت می‌شود روبرو خواهیم بود.

از طرفی دیگر، نمایش‌های این بازی به قدری جذاب بودند که بسیاری از بازی‌بازان حتی مستقل بودن آن را نیز فراموش کرده‌اند و هم‌اکنون بی‌صبرانه منتظر عرضه‌ی آن هستند. لازم به ذکر است که بنا به قرار داد انحصاری بین شرکت مایکروسافت و نئون جاینت، بازی The Ascent به صورت انحصاری در دسترس کاربران پلتفرم‌های این شرکت قرار خواهد داشت و در کنار این موارد، کاربران سرویس گیم‌پس نیز قادر خواهند بود تا بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای در زمان عرضه این بازی را تجربه کنند.

بازی The Ascent یک عنوان تیراندازی ARPG از نوع Twin-Stick است که داستان آن در دنیای سایبرپانکی به نام Veles روایت خواهد شد. در واقع، داستان این بازی در آینده‌ای نسبتاً دور جریان دارد که در این زمان، سرمایه‌داران جهان را به دیستوپیایی مدرن و پر از آشوب تبدیل کرده‌اند. در عین حال، شرکتی بزرگ به نام The Ascent Group که تقریباً تمام جهان Veles را تصاحب کرده است، ناگهان با اختلالات مختلفی روبرو می‌شود و بازی‌بازان باید در قالب گروه‌هایی از دل این شرکت بیرون آمده و به یافتن دلیل بروز چنین اتفاقی بپردازند.

شما می‌توانید از اینجا مقاله‌ی “هر آنچه که باید پیش از خرید The Ascent بدانیم” را مطالعه کنید.

در ادامه خلاصه‌ای از نقد و بررسی‌های منتشر شده را می‌خوانید:

COGconnected 9.3/10

جدا از محیط بازی، این عنوان از سوی یک تیم کوچک منتشر شده، اما من فکر می‌کنم که بازی از جهات مختلفی معجزه آسا است. اول از همه خلق یک جهان پر جزئیات، روایت از طریق محیط و اتمسفر آن احتمالاََ بهترین تجلی از یک فضای سایبرپانکی به حساب می‌آیند که تا به حال دیده‌ام.

دومین موضوع قابل توجه این است که به شکلی تیم سازنده توانسته مکانیک‌های اعصاب خُرد کن بازی‌های ژانر نقش آفرینی را از بازی حذف و یا این که آن‌ها را به سمت مثبتی جهت دهد. بازی The Ascent چه از نظر مکانیکی و چه از نظر موضوعی اثر آسانی نیست، اما به طور کامل درگیرکننده و جذاب است و تنها دلیل آن خلق آینده‌ای درک شده است.

Gfinitiy  ۹/۱۰
دنیای به هم متصل، خلق جهان بازی و سیستم مبارزه‌ی هیجان‌انگیز باعث می‌شوند که بازی The Ascent یک سورپرایز لذت بخش و یکی از عناوین مورد علاقه‌ی ما در سال ۲۰۲۱ باشد.
PC Invasion 8.5/10
بازی The Ascent در اکثر بخش‌ها یک تجربه‌ی پولیش شده را به ارمغان می‌آورد که سرگرم کننده است. روایت بازی شما را به مکان‌های جذابی خواهد برد و شما را در مقابل دشمنان جالبی قرار می‌دهد، اگرچه برخی دشمنان این حس را به شما می‌دهند که به اسفنج شلیک می‌کنید.
شما باید تجهیزات مناسب را بردارید و همراه با مراحل پیش بروید، اما مشکلات به شکلی هستند که توانایی رد کردن آن‌ها وجود دارد. سیستم مورد نیاز بازی نیز چندان بالا نیست و اکثر افراد می‌توانند آن را تجربه کنند. کیفیت کلی بازی به شکلی است که بسیاری از طرفداران شوترهای ایزومتریک باید آن را تجربه کنند.
VGC 8/10
بازی The Ascent یک اثر اکشن عالی به شمار می‌رود که هم از نظر بصری و هم از نظر گیم‌پلی خارق‌العاده است. داستان و دیالوگ‌های آن کمی به گیمر سخت می‌گیرند، اما گان‌پلی بازی راضی‌ کننده است. بدون هیچ شکی باید بازی را بر روی گیم‌ پس تجربه کرد، اما خرید آن با قیمت کامل نیز ارزشش را دارد.
GameInformer 7.3/10
بازی The Ascent مشکلاتی دارد، اما آن مشکلات لذت کلی من از بازی را کاهش نمی‌دهند. به طور حتم من تجربه‌ی co-op این بازی را فراموش نمی‌کنم. با این وجود، باید بگویم که المان‌های نقش آفرینی توخالی، عدم وجود یک روایت معنادار و اکتشاف خسته‌کننده‌ی محیط به طور حتم تجربه را تحت تاثیر قرار دادند. تیم نئون جاینت (Neon Giant) یک پایه‌ی بسیار خوب را بنا نهاد و من امیدوارم در آینده بتواند آن را به درجه‌ای بالاتر برساند.
ascent
IGN 7/10
بازی The Ascent یک گیم‌پلی نقش آفرینی اکشن و شوتر را با محیط سایبرپانکی زیبا ترکیب می‌کند تا یک تجربه‌ی کلی لذت‌ بخش را به ارمغان بیاورد. داستان و شخصیت‌های بازی چندان به یاد ماندنی نیستند و رویارویی با دشمنان با مشکلاتی مواجه می‌شود، اما گان‌پلی و خشونت زیاد آن در یک دنیای نئونی به همراه ارائه‌ی تجربه‌ی co-op جذاب، چیزی است که همیشه آن را مشاهده نمی‌کنید.
Gamespot 6/10
حتی اگر بازی The Ascent به شکلی متعادل و کارا بود و شخصیت را به گونه‌ای شکل می‌داد که حس یک جنگجوی تمام عیار را داشتید، باز هم این حس القاء می‌شد که بازی به شکلی طراحی شده است که احساس برده بودن کنید. رئسای شما در جریان تکمیل ماموریت‌ها به شما توهین می‌کنند و زمانی که عملکرد خوبی داشتید شما را نادیده می‌گیرند و برای موفقیت هیچ جایزه‌ای وجود ندارد. بعد از این همه بازی کردن، باید بگویم که The Ascent حس یک مبارزه‌ی سخت را القاء می‌کند.
Noisy Pixel 5.5/10
در تئوری، یک بازی co-op ایزومتریک نقش آفرینی مانند The Ascent که در دنیای سایبرپانکی روایت می‌شود، پتانسیل زیادی دارد. خلق دنیای بازی در مقابل چشمان بازی‌باز چه از نظر بصری و چه از نظر شنیداری لذت بخش است، اما در نهایت بازی به تجربه‌ی نچندان رضایت‌بخشی تبدیل می‌شود که برای اکتشاف هیچ جایزه‌ای را به بازی‌باز نمی‌دهد.
عدم وجود تکرارپذیری، سیستم co-op خراب، باگ‌ها و درجه‌ی سختی مصنوعی و نامتعادل بازی، باعث می‌شود که نتوانیم قدر نکات مثبت را بدانیم. متاسفانه باید بگویم که بازی The Ascent یک عنوان سایبرپانکی اُورهایپ شده‌ی دیگر است.
نقدها و نمرات بازی The Ascent به انتشار رسیدند 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقدها و نمرات بازی The Ascent به انتشار رسیدند 
نقدها و نمرات بازی The Ascent به انتشار رسیدند 
نقدها و نمرات بازی The Ascent به انتشار رسیدند 
نقدها و نمرات بازی The Ascent به انتشار رسیدند 
نقدها و نمرات بازی The Ascent به انتشار رسیدند 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نقدها و نمرات بازی The Ascent به انتشار رسیدند 
نقدها و نمرات بازی The Ascent به انتشار رسیدند