طرح صیانت فضای مجازی امروز بررسی خواهد شد - گیمفا
طرح صیانت فضای مجازی امروز بررسی خواهد شد - گیمفا
طرح صیانت فضای مجازی امروز بررسی خواهد شد - گیمفا
طرح صیانت فضای مجازی امروز بررسی خواهد شد - گیمفا

طرح صیانت فضای مجازی امروز بررسی خواهد شد

مهدی ملکی
۱۳:۰۰ ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
طرح صیانت فضای مجازی امروز بررسی خواهد شد - گیمفا

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری؛  امروز قرار است در صحن علنی مجلس تقاضای تعدادی از نمایندگان برای رسیدگی به طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» طبق اصل۸۵ قانون اساسی بررسی ‌شود

طی هفته‌های اخیر حامیان این طرح بارها تلاش کرده‌اند که بررسی شدن این طرح را براساس اصل۸۵ قانون اساسی در صحن علنی به تصویب برسانند که هر بار ماجرا به وقت دیگری موکول شده است. این نمایندگان اما بار دیگر امروز برای تصویب این طرح در کمیسیون به جای صحن علنی و سپس اجرای چند ساله آزمایشی آن تلاش می‌کنند.

براساس تبصره۲ ماده۲۸ تقریبا همه پلتفرم‌های مشهور خارجی درصورتی‌که پس از گذشت ۴ماه از اجرایی شدن این طرح اقدام به اخذ مجوز و معرفی نماینده در کشور نکنند درصورت معرفی جایگزین باید فیلتر شوند.

براساس این طرح خدمات پایه کاربردی که اثرگذار بوده‌اند اگر به دریافت مجوز و معرفی نماینده ظرف ۴‌ماه اقدام نکنند تا زمان معرفی جایگزین حداکثر تا ۸‌ماه بعد از این مهلت امکان فعالیت دارند و در غیراین صورت فیلتر خواهند شد. بر این اساس اگر کمیسیون عالی تنظیم مقررات جایگزین داخلی سرویس‌هایی مثل گوگل، اینستاگرام، واتساپ و… را مصوب کند این سرویس‌ها پس از ۴‌ماه بلافاصله باید فیلتر شوند.

هر چند برخی حامیان این طرح در فضای مجازی برای کم کردن انتقادات گسترده کاربران می‌گویند قرار نیست سرویس‌های مورد استفاده مردم فیلتر شود اما شواهد و قرائن مسائل دیگری را نشان می‌دهد.

صرف‌نظر از انتقادات بسیاری از حقوقدانان و کارشناسان به تلاش برای بررسی این طرح در قالب اصل۸۵ مطرح شده، فیلترینگ سراسری و گسترده پلتفرم‌های بین‌المللی تبدیل به نگرانی مهم و اصلی کاربران اینترنت کشور در کنار مشکلات ریز و درشت اقتصادی شده است

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

طرح صیانت فضای مجازی امروز بررسی خواهد شد - گیمفا
طرح صیانت فضای مجازی امروز بررسی خواهد شد - گیمفا
طرح صیانت فضای مجازی امروز بررسی خواهد شد - گیمفا
طرح صیانت فضای مجازی امروز بررسی خواهد شد - گیمفا
طرح صیانت فضای مجازی امروز بررسی خواهد شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • s.a.m گفت:

    آقا من میخوام پلاس بخرم اگه واقعا قراره اینترنت قطع بشه بگید که پولم هدر نره

    • gamegood گفت:

      اگر هزار برابر وضع بدتر بشه بازم به کره شمالی نمیرسیم اینو فراموش نکن. در کره شمالی تو نه میتونی به خارج زنگ بزنی مخصوصا کره جنوبی چون حکمش اعدامه نه اینترنت دارند( چه داخلی چه خارجی) اصلا تو هیچ رابطه ای نباید با جهان خارج داشته باشی و موی سرت رو دولت تایین میکنه و نمیتونی ماشین برا خودت داشته باشی و محصولات خیلی کشورهارو نمیتونی بخری و کار کردنتم دولت تایین میکنه! بخای فرار کنی مردی. حتی در کشورهای پیشرفته غربی مثل آلمان نمیتونی خیلی از برنامه هایی که روی گوشی یا لپ تاپت هست رو اونجا نصب کنی و نمیتونی بازی هکی یا کرکی بریزی رو کنسول و سیستمت ! قید بازی ظرفیت یک آفلاین رو هم باید بزنی. مثلا اگر در آلمان بخای یه آتش درست کنی در باغچه ی خونتون باید مقدارش بسیار کم باشه وگرنه جریمه میشی! و مالیاتم که تا دلت بخاد باید بدی تو اونجا حق نداری بیشتر از ۲ تا ۳ هزار دلار پول نقد تو خونت نگه داری چون باید دولت حساب پولهاتو داشته باشی تا یوقت از مالیات فرار نکنی! وخیلی از نکات دیگه که اگه بگم میفهمی قدر ایرانو نمیدونی

      • farzadn گفت:

        اخه کسی که تو آلمان زندگی میکنه چرا باید بازی کرکی بریزه ،
        اونجا پول یه بازی حقوق یه ماهشونه ؟؟؟

      • AmirAgha گفت:

        بله بله
        آدمای دوروبرتون رو بشناسین!!
        جان بر کفان وطن!
        در مورد کره شمالی عرض کنم که هر حرفی در مورد اون کشور گفته میشه همش مبهمه!
        ینی حتی خود اطلاعات آمریکام نمیدونه در اصل دقیقا اونجا چطوریه!
        پس لطفاً اینقدر کره شمالی کره شمالی نکنین
        وقتی افرادی مثه شماها نکاهاشون به کشورهایی مثل کره شمالیه بایدم این اتفاقات سرمون بیاد
        حاج آقا عرضم به خدمتتون که تو آلمان باید گاو باشی که بری بازی هکی بزنی!
        باید گاو باشی که بری اکانت ظرفیت ۱ بگیری!
        خب آخه یه جوری میگی ۲الی ۳ هزار دلار بیشتر نباید داشته
        آخه حاج آقا میدونی دو هزار دلار ینی چقدر؟؟
        دو هزار دلار با دلار بیست تومن میشه ۴۰ملیونننننن
        کدوم ایرانی رو دیدی که ۴۰ ملیون تو خونش داشته باشه؟؟
        همه پولا تو کارتایه!
        حاج آقا در ضمن امنیت رو نگفتین!
        بگین که ما چقدر امنیت داریم!
        این خیلی مهمه

        • gamegood گفت:

          اولا خیلی اتفاق افتاده که اشخاصی یا قانونی یا غیر قانونی از کره ی شمالی خارج میشوند و برای دیگران کامل وضعیت کره شمالی رو شرح میدهند پس این حرف شما بی معنیه دوما با وجود بارزش بودن پول آلمان و خیلی از کشورهای دیگه ولی بازهم تمام کنسولها در آمریکا یا انگلستان یا آلمان یا استرالیا و یا ژاپن کپی خور میشوند با وجود جریمه کردن و زندانی کردنشون پس نشون میده بازهم برای اونها ۶۰ یا ۷۰ دلار مهمه و با ارزشه سوما تو اگه در آمریکا یه دندان عصب کشی و پر کنی ۲ تا ۳ هزار دلار هزینت میشه برا من نگو درسته که پولشون نصب به ما ارزش بیشتری داره ولی باید به دلارم خرج کنی خبر نداری فکت صادر نکن دوست عزیز.

          • AmirAgha گفت:

            عرضم به خدمتتون که حاج آقا که وقتی که یه کنسول کپی خور میشه در آمریکا یا انگلستان یا….
            به این معنی نیست که این پول براشون با ارزشه!
            شما که منطق و فلسفه خوندین در حوزه
            این حرفا خیلی عجیبه!
            به طور کلی هزینه درمان در کشورهای آمریکایی و اروپایی بیشتر از ماهاست!
            ولی با این اوصاف بازم به درامدشون میخوره!
            آخه مردک چرا از قیمت غذاها نمیگی؟؟؟
            هزینه خورد و خوراک در آمریکا برای یک هفته می تونه از ۲۰ تا ۴۰ دلار باشه که به نوع رژیم غذایی هر فردی بستگی داره؛ اما به طور کلی یک عدد نان در آمریکا حدود ۲٫۵۰ دلار، یک لیتر شیر حدود ۸۳/۰ دلار، ۱۲ تا تخم مرغ ۲٫۳۲ دلار و یک بطری آب کوچک تقریبا ۱٫۴۲ دلار میشه.

            سبزیجات و میوه ها هم بستگی به نوع اون ها قیمت های متفاوتی دارند. مثلا یک کیلو سیب حدود ۴٫۳۳ دلار، یک کیلو موز ۱٫۴۸ دلار و یک کیلو گوجه حدود ۳٫۹۶ دلار میشه. برای خرید لباس هم با این همه مراکز خرید لوکس و بزرگی که توی آمریکا وجود داره قیمت ها و برند های متفاوتی هست که می تونید با توجه به میزان بودجه خریداری کنید. اما مثلا قیمت تقریبی یک شلوار جین حدود ۴۰ دلار میشه. هزینه یک وعده غذا در یک رستوران معمولی هم حدود ۱۴ دلار و اگه بخواید یک ساندویچ از مک دونالد بخرید باید تقریبا ۷ دلار هزینه کنید.
            چرا اینارو نمیگی؟؟؟
            بخاطر فکت صادر کردنای افرادی به مثل شمایه کخ وضع مملکت ما اینه!
            چرا هزینه حمل و نقل رو نمیگی؟؟؟
            چرا هزینه تحصیل رو نمیگی؟؟
            ولی یادتون باشه!

      • gamegood گفت:

        راستی اینو نگفتم در کره شمالی گوش دادن به موسیقی رپ و پاپ خارجی جریمه و زندانی داره و یه مستند هم چند سال پیش در آمریکا ساخته شد که نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر در آمریکا بدلیل نداشتن توان پرداخت مالیات خانه دیگر خانه ای ندارند و شب ها در ماشین میخابند و یه مستند هم از هزاران بی خانمان های لس آنجلس ساخته شد که چون اجازه ی دسترسی به طولت عمومی رو ندارند پشت خانه های مردم و در کوچه و خیابان دستشویی میکنند اینو من نمیگم بلکه خود آمریکایی ها در cnn و در مستندهاشون نشون دادند و بی خانمان ها حق رای ندارند چون خانه نداشته باشی آدرسش رو بدی حق رای هم نداری چون اونجا بی خانمان آدم حساب نمیشه.من انهارو گفتم که حقایق رو بدونید نه چیزی که تو ذهنتون تصور میکنید امیدوارم سلامت باسید

        • ۱۹۳ تا کشور داریم یه مقاله نوشتی که چرا ایران بهتر از کره‌ی شمالیه. چرا کشوری که این همه معدن، نفت و گاز، سرمایه و …. داره رو با یه کشور درست و حسابی مقایسه نمی‌کنی؟ این همه نوشتی که بگی بنده خدا اشتباه می کنه و ما کره شمالی نیستیم؟ به نسبت منابع و تاریخی که داریم، ما از کره شمالی بدتریم. احساس شرم نمیکنی وقتی این کامنتا رو مینویسی، یه نگاه به دور و ورت بنداز، وضعیت رو بسنج.

          • gamegood گفت:

            اولا من از المان و آمریکا هم مثال برات زدم چشماتو باز کنی میبینی دوما شما همینجوری یه مدینه ی فاضله از غرب برا خودتون درست کردید نمیدونید چه خبره آخه مثل منکه ننشستید با کسی که ۱۰ سال آمریکا زندگی کرده صحبت کنید یا نزدیک به ۲۰۰ ساعت خوبی ها و بدی های زندگی در غرب یا آمریکا یا ژاپن رو دیده باشید و همچنین مستند های مختلف رو دیده باشید و کامل تحقیق کرده باشید که همینطوری یه چیزی از خودتون میگید اقاجان حقیقت با توهم زمین تا آسمان فاصلشه

            • شما خیلی بیجا بقیه رو قضاوت میکنی. شما اصلا از کجا میدونی من کی هستم و کجا زندگی می کنم و با کی صحبت کردم که تراوشات ذهنی خودت رو منتقل می کنی؟ ما مستند ندیدیم ما فقط نشستیم یه گوشه حرف میزنیم تو که اینجا هیچ کاربری رو از نزدیک ندیدی و نمی دونی کی هستن روی چه حسابی قضاوتشون می کنی، مخصوصا که کسی در مورد غرب صحبت نکرد. کسی نگفت غرب بی نقصه و هیچ مشکلی نداره یکم چشماتو باز کن بهت گفتم چرا ایران رو با بدترین کشور جهان مقایسه کردی. کجای حرف من میبینی که غرب بی نقصه؟ غرب به هیچ عنوان بی نقص نیست ولی سطح کیفی زندگی از زمین تا آسمان با ایران تفاوت داره و اینو ما هم تحقیق کردیم یا اطرافیان ما هم به کشورهای خارجی رفتن (احتمالا فکر می کنی فقط تو با این افراد صحبت کردی) ولی تفاوتش اینه نون به نرخ روز خور نیستیم. نمی دونم چجوری با جمله “چرا ما رو با کره شمالی مقایسه می کنی” رسیدی به این که من گفتم غرب مدینه فاضله هستش. اینجوری جبهه نگیر اینجا هیچکس نگفته غرب بی نقصه و هیچ مشکلی نداره ولی این یه فکته که سطح زندگی تفاوت فاحشی داره، یکم به سطوح پرداخت و خط فقر و آمار توجه کن نیازی نیست توصیف بشنوی. و همینطور فکر نکن دانای کل هستی و هر کی بر ضد عقاید پوسیده تو داره حرف میزنه هیچ تحقیقی نکرده. همه کودنن تو نابغه. مرزهای غرور رو جا به جا کردی.

              • TzzzT23 گفت:

                خداییش حیف وقتی نیست که برای جواب دادن به این قشر میذارید ؟ این افراد اگه میتونستن یکم برای خودشون فکر کنن و حرف های یه سری دیگه رو طوطی وار حفظ نکنن که وضعشون این نبود . از همون حرفی که در مورد مقایسه با آلمان زد معلوم بود چند چند با خودش .
                ” یه مستند هم چند سال پیش در آمریکا ساخته شد که نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر در آمریکا بدلیل نداشتن توان پرداخت مالیات خانه دیگر خانه ای ندارند و شب ها در ماشین میخابند “شعر و ور ترین ببخشید منظورم تاثیر گذار ترین حرفی که زد همین بود , چون ما تو ایران همچین مساعلی نداریم . دشواری ؟ ما دشواری نداریم که .

              • z for zack گفت:

                آقا محمد…داداش کیف کردم جوابتو دیدم….وقتش برسه با این جور افراد تسویه حساب داریم….دست خوش مشتی

              • gamegood گفت:

                هیچ عدالتی در تایید شدن کامنت ها وجود نداره قشنگ به من توهین میکنند تایید میشه وای منکه جوابشونو میدم تایید نمیشه! تازه من از همون کلماتی که خودش نوشته استفاده کردم در جوابشو تایید نمیشه! قبلشم که من هیچ توهینی بهشون نکردم! این چه منطق و عدالتیه در تایید نظرات؟! مثل روز روشنه که ناظر هم چون با نظرات من مخالفه جانب طرف مقابل رو میگیره! احسنت ناظر محترم اینایی که نوشتم عین حقیقت بود در کل امیداوارم روزی توهین و بی انصافی از بین بره به امید آینده ای بهتر برای تمام مردم ایران و سلامتی و امید برای آنها.

                • ناراحتی میتونی از این جا بری کره شمالی از عدل و دادگری اونجا بهره مند بشی

                • MahyarMsm گفت:

                  توهین؟!!
                  چی بگم والا شما ببخش بزرگوار
                  لطفا خواهش میکنم تایید کنید ببینیم ایشون چی میگن
                  ببینیم چه جوابی برای اقای کریمی دارن
                  این حرفا که اصلا با حقیقت فرقی نداره اصلا!!! 😐
                  والا تا این وضع ادامه پیدا کنه و شماها باشید ما هم فعلا باید اینجوری زندگی کنیم و استرس ادامه زندگی رو داشته باشیم

                • gamegood گفت:

                  شما از این وضعیت ایران ناراضی هستی من از ایران برم؟! منطقو

                • ویت
                  یعنی تو راضی؟

            • saman_mmn گفت:

              از اساس استادیم
              در جناس استادیم
              فاضلیم در خوانش
              فاضلیم در دانش
              ارج می نهیم اما
              شعر فاضلابی را

            • بابا
              اصلا فهمیدی محمد حسین چی گفت؟
              حاجی جان خوب نبودن یا متوسط بودن زندگی غرب دلیلی بر خوب بودن ما نیست
              این چه منطقیه شماها دارین؟
              اگه ما کره شمالی نشدیم یا غرب خوب نیست دلیل میشه که کشور ما هم مسئولینش هر کاری خواستم بکنن؟
              بابا انصافتون رو شکر!
              تایید لطفا!

            • MahyarMsm گفت:

              هی روزگار
              با طرز افکار و دید ادمایی مثل شما به این روز افتادیم
              چرا باید ایران رو با کره شمالی مقایسه کنی؟ با این چیزایی که ما داریم با این سرمایه و منابع مختلف وضعمون اینه باید خجالت بکشیم
              والا توی المان دارن *زندگی* میکنن اونم طوری که باید
              چرا از مشکلات اینجا حرفی نمیزنی؟ دقیقا شدی مثل شبکه خبر که از مشکلات همه جا میگه ولی اینجا هیچی
              ما فقط بخاطر به مشت کار های غلط باید اینجوری زندگی کنیم
              ۱۵ هزار تومن بدیم نوشابه بخریم
              ۲۰ میلیون بدیم به یه کنسول
              ۴۰۰ هزار تومن بدیم برای یه کفش

        • AmirAgha گفت:

          ینی خداییش فک نمیکردم دیگه تو این شرایط بازم کسایی باشن که اینجور حرفایی بزنن!
          این دو حالت داره!
          یا هنوز سنت زیر ۱۸یه!
          یام که… 😀 😀
          همه فهمیدن چی گفتم :laugh:

        • Aldia گفت:

          cnn و تقریبا همه رسانه های شبیه اون به طرز افراطی چپ گرا هستند. پس نمیشه روی حرفشون حساب باز کرد.

        • مشکل از همونجا شروع شد که بجای اینکه به بالاترمون نگاه کنیم و سعی کنیم بهش برسیم به پایین ترمون نگاه کردیم و خداروشکر کردیم جای اونا نیستیم
          همون کره شمالی که داری میگی برقش رایگانه ابش رایگانه
          ما چی؟

      • SiRSiNa گفت:

        “قدر ایرانو نمیدونی”
        اصن ما که روزی ۵۰۰۰دلار حقوق میگیریم
        آزادی بیان هم داریم
        همه شرکتا هم از خداشونه بیان ایران و از در و دیوار نمایندگی میباره
        هیچ کس هم تو ایران مشکل مالی نداره
        مثلا من خودم یه ۱۰۰هزار “ریالی” تو یه کیف قدیمی پیدا کردم رفتم باهاش ۱۲تا ۳۰۹۰ خریدم
        اقتصاد ماهم که از اقتصاد آلمان بهتره
        قطعی آب و برق هم که کار دشمنه اصن کی بود ی بود من نبودم
        اینجا ملت آب و برق ندارن ، نمیتونن یه کنسول ناقابل رو به آسونی بخرن ، آقا دلیل میاره چون تو آلمان آتیش بزرگ جریمه داره و تو ایران شما برو زاگرس رو آتیش بزن کسی کاریت نداره ، در نتیجه ایران بهتره……..
        “یوقت از مالیات فرار نکنی”
        خو دستشون درد نکنه ، اونجوری کسی نمیتونه اختلاس کنه ، نه مثل اینجا که ۱۳۰۰۰ میلیارد اختلاس میکنن و کسیم پیگیر نمیشه
        چندهزار تن فولاد گم میشه و کسی پیگیر نمیشه……
        ولی ظاهرا شما دوست داری کسی پیگیر نشه و حق ملت خورده بشه ، ظاهرا داری از این چیزا سود میبری حسااابی….
        ایران خوبه..، ایران بهترین کشور دنیا میشه وقتی افرادی مث تو رو که واسه همه بدبختیامون بهونه میارن و میگن : نگا بدبختر از تو هم هست) رو از این کشور بیرون کنیم
        آقا اصن سلامتی gamegood که حامی هرچی جنگل آتیش زنه ، حامی هرچی اختلاس گر ، حامی سازندگان سد گتوند که نصف مردم خوزستانو به فنا داد ، حامی سربازی اجباری که دو سال از عمر پسرای ایرانو میگیره هم هستی لابد
        ولمون کنید دیگه بسه
        خسته شدیم
        همین الان باید کامنتمو تا ۵ دقیقه دیگه کامل کنم وگرنه طبق برنامشون برق میره مودم پر…..
        شما هنوز اصرار داری که بعلهههههه ما از آلمان خوشبخت تریم
        برو دیگه این تکنیکا اثر نداره ، برو چیزای جدید باد بگیر
        اینم اگه تایید نکنید که دیگه هیچ ، واقعا معلوم میشه که اقتصاد ما از آلمان بهتره………..

        • بیخیال آکبند نگهش داشته داداش دست خودشم نیستا اینو تو مغزش فرو کردن ببین به کجا رسیدیم آب نداریم برق نداریم اختلاس داریم تورم داریم خودمونو نمی‌بینیم فلسطین و لبنان و یمن و می‌بینیم از همه مهتر خودمونو با کره شمالی مقایسه میکنیم ونزوئلا نشدیم هیچ از اونم بدتر میشیم اینترنت و قطع میکنن هیچ حرف حق بزنیم ناپدید میکنن چند روز دیگه محرم میاد به تشنگی حسین خون گریه میکنن به تشنگان خوزستان خون هدیه میدن و این تناقض داره میدونی داداش ایران که باشی حسرت داشته هات و نداشتهاتو میکشی همین من از دهه ۳۰ ۴۰ نگذاشتم انشالله تو اون دنیا هم خدا نگذره الان ماها باس بهترین روزای عمرمون و سپری میکردیم نه اینکه استرس فردای خودمونو می‌کشیدیم

        • یه آب دریاچه ی ارومیه رو هم ما سر کشیدیم آخر کامنت می‌داشتی عالی بود⁦:-D⁩

      • ghost.007 گفت:

        با این سرعتی که داریم پیش میریم هدفمون فقط رسیدن به کره شمالیه

      • saman_mmn گفت:

        حرف شما مثل اینه که زندانی های یک زندان بگن چون تو زندان های دیگه روزی سه بار شلاق میزنن،پس حالا که مارو دارن روزی یک بار شلاق میزنن خیلی خوب و راضی هستیم.

        یک چیز بد و زشت،همچنان بد و زشت هست.کمتر،بیشتر،میانه.(بد و بدتر)همشون از نظر من یکیه.اگر قرار باشه بین بد و بدتر یکی رو انتخاب کنم ترجیح میدم هیچکدوم رو انتخاب نکنم.

      • Tang Hao گفت:

        خواستی بگی وضعمون بهتر از کره شمالیه؟ باشه قبول
        اون آلمان چی بود اوردی وسط
        این که اینجا قانون کپی رایت وجود نداره و این قانون برای حمایت از سازندگان و خالقان به وجود اومده به عنوان نکته ی منفی اون کشور می بینید؟ یعنی حتی بری جایی که وضع مالی بهتری داشته باشی بازم می خوای کرکی و غیر قانونی بازی کنی؟
        خدایی سر قضیه آتش دارم می خندم ربطش رو به بحث متوجه نشدم هزاران قانون مسخره تر تو کشور خودمون داریم
        نمی تونی ۲ تا ۳ هزار دلار نقد نگه داری؟ مرد حسابی تو آمریکا یه اسکناس ۵۰ دلاری در بیاری از تو جیبت ملت شاخ در میارن بعد می خوای ۲ تا ۳ هزار دلار تو خونت نگه داری؟ به تومن حساب کن ببینم این همه پول تو خونت نگه میداری؟ میزاری زیر دشک و بالشتت؟
        ای بابا خدایی خیلی ناراحت شدم فهمیدم اونا نمی تونن از مالیات فرار کنن، خدا کمکشون کنه تا بتونن (همه دعا کنین :pray: )

      • همین دیگه نمیکشی این حرفو میزنی میدونی چیه یوتیوب داری دیگه برو ببین چه دروغایی از سال ۹۲ تا الان به خورد ماها دادن چشمات وا میشه کسی که خودش خوابیده رو میشه بیدارش کرد اما کسی که خودشو زده به خواب و عمرا کره شمالی کره شمالی نکن وضع ما هم همچین بهتر از اونا نیست بدترم هستش مملکت خودتو ببین نه کره شمالی رو اینترنت هم شد بلایی جان ما اینا عوضش بیان مسله رو حل کنن صورت مسله رو پاک میکنن نمیدونم سوادت در چه حدیه اما در افتادن با غرب و درستشو بگم غرب ستیزی آخرش میشه این الا برکت الله بر می‌گردن میگن خوب شد ونزوئلا نشدیم قافاشو بگم ابر از بالا میبینه پایین جنگل نیست رد میشه چرا بباره یعنی سواد ندارن سواد داشتن متوجه میشدن با غرب ستیزی آخرش بدتر میشه باید مملکتو بفروشیم به چینیا

      • Classified گفت:

        این سطحی ترین برداشتی بود که از یک نفر دیدم
        چون از ما بدبخت تر هست پس ما خوشبختیم
        بزرگ شده ی مکتب همین دیاری خیلی حرفا روت تاثیر گذاشته
        از اونجایی که ۴۰ تا صلوات هر روز می فرستی به روح مسلم بن عقیل تا صاحب خونه بشی؟

      • ناموسا اینجوری با هم نکنین ما هممون گیمریم باید هوای همدیگر رو داشته باشیم :laugh: 😉

      • بابا به خدا gamegood راست میگه
        درسته غرب خیلی خوب نیست ولی عوضش ما
        ما تو جهان سومیم
        اول کره شمالی
        دوم افغانستان
        سوم هم ایران
        برید استغفار کنین :smug: :laugh:

      • 343 HALO گفت:

        دیگه از جماعتی که توی ماه قیافه ی شخص می بینند نباید بیش تر از این هم انتظار داشت

      • Old Gamer گفت:

        با احترام و عذر خواهی از شما این پست شما حاوی جملات ابلحانه ای هست.

  • Lord_Sega گفت:

    همون روزی که طرح تصویب شد،اشهد تون هم بخونید

    تامام :reallypissed:

  • legendboy گفت:

    و باز هم موضوع جدیدی که ملت رو تا مدت ها سرگرم میکنه !

  • AmirAgha گفت:

    شعار مردم ما
    #استقلال
    #آزادی
    #جمهوری_اسلامی

  • AmirAgha گفت:

    ولی ولی ولی ولی
    ما امنیت داریم

  • DOOM Slayer گفت:

    اگه هم فیلتر کند ما با اعتراض بسیار خشنی روبرو خواهیم بود

  • Black Knight گفت:

    این جو سازی ها چیه !
    قرار نیست اینترنت فیلتر بشه همین الان اینترنت تو فاز سوم ملی شدنه داره وارد فاز چهارم میشه
    این طرح بیشتر برای اینه اگه میخوای از سایت های ایرانی یا بانک ها و خیلی چیز های دیگه استفاده کنی نت داخلی باشه و نیم بها حساب بشه
    توضیحات دقیق ترش رو برید ویدئو امید دانا رو ببینید کامل توضیح داده درباره این قضیه

    • میدونی یعنی چی؟
      یعنی من الان با هفتاد تا موبایل و مرورگر متفاوت رفتم توییچ رو باز کنم و باز نشد⁦:-|⁩
      اینترنت رو هم محدود کردن⁦:-|⁩
      کم مونده سرچ هایی که میکنیم هم کنترل کنن ، اول یکی بخونه بعد اگه موردی نداشت بزاره رد شه⁦:-D⁩

  • mo1234 گفت:

    اولن که الانش هم این اینترنت مزخرف همه سوراخاش بستن و فیلتره دوما این اینترنت آشغالی که به قول خودشون اینترنت پرسرعتی که میدن و پولمون میریزیم تو سطل آشغال همون فیلترش کنن خیلی بهتره

  • Rainboy گفت:

    من تورنتو کانادا زندگی میکنم و در حال حاضر توی فروشگاه والمارت کار میکنم که یکی از ساده ترین کارهایی هستش که هر نیو ایمیگرنتی میتونه انجام بده،هر دوهفته ۱ بار پی چک های ما ۹۵۰ دلار هستش که برای یکماه میشه ۲۰۰۰ دلار تقریبا که البته این مقدار آفتر تکس یا بعد کسر مالیات از درآمدمون هستش وگرنه اگه تکس اینجا ۱۳ درصد نبود بیشتر هم میشد،اینجا با ماهیانه پرداخت ۸۸ دلار بدون پیش پرداخت میشه صاحب اس ۲۱ پلاس سامسونگ شد.با پرداخت ماهیانه ۴۰۰ دلار و فاینانس کردن ماشین میشه صاحب رنج رور ایوک شد که ایران ۳ میلیارد یا شایدم بیشتره،ما روزی ۸ ساعت کار میکنیم ۵ روز در هفته که ۱ ساعت و نیم از اون ۸ ساعت بریک یا استراحت داریم پس درکل روزی شش ساعت و نیم کار میکنیم.اینجا با حدااقل درامد و ویج (مینیموم ویج ۱۴.۵ دلار در ساعت) با پس انداز ۳ روز کار کردن میشه صاحب سریز اس شد،با نصف حقوق یکروز میشه بازی خرید.با ۵۹.۹۹ میشه پلاس یکساله خرید.زندگی اینجا بقدری بی دردسر و آرومه که باورش برای منی که ۲۴ سال ایران بودم سخته فعلا.هرکی شک داره که من دارم این حرفارو از خودم در میارم میتونم آیدی تلگرام یا هرچیزی که خواست رو‌ بدم تا باور کنه منم مثه اونایی نیستم که ایران نشستن و فیگور‌ آمریکا گرفتن و‌ فکر میکنن کردم اینجا غرق مشکلاتن و روزی ۲۰ ساعت مثه ربات کار میکنن…

    • Tang Hao گفت:

      سلام
      خود تورنتو خونه دارید؟ چون برای کسایی که ندارن اجاره خونه توی تورنتو به شدت سنگین در میاد و به عبارتی از اون مقدار ۲۰۰۰ دلار کانادا چیز زیادی نمی مونه! هزینه های زندگی معمولی توی کانادا نزدیک ۱۲۰۰ دلار کاناداست
      قیمت اجاره هم که تو پایین ترین مناطق کانادا سرسام آوره!
      مهاجرت این همه هم آسون نیست که از ایران بلند بشی بری کانادا بعدش با کارکردن توی والمارت سه روزه پول یه سری اس رو در بیاری
      (اعدادی که گفتم مال July 2021)

      • Rainboy گفت:

        شما با یه سرچ توی سایت kijiji میتونی یه اتاق پیدا کنی توی یه منطقه خوب مثل مارکام یا اسکاربرو با ماهی ۶۰۰ دلار که یوتیلیتی هاش هم رو همون ۶۰۰ دلار کاور‌ میکنه(اینترنت و برق و حق استفاده از لباسشویی و خشک کن)پس شما ۱۶۰۰ تا میمونه برات که اگه ماشین هم نداشته باشی با خرید یه کارت presto و پرداخت ۱۲۰ دلار ماهیانه از مترو و اتوبوس استفاده کنی که خیلی سر تایم و دقیق رفت و آمد دارن.هزینه خوراک هم بقدری کمه که با ماهی ۴۰۰ تا شاهانه زندگی میکنی از لحاظ خورد و خوراک.یه همبرگر معمولی مک دونالد ۳ دلار و بیگ مک ۱۱ دلار که شاخترینشه تو منو.اینجا یه طوری راحتی از لحاظ مالی که دغدغه زندگی و سیر کردن شکم اصلا نداری.واقعا که ۲۴ سال زندگی تو ایران فقط عمرمو تلف کرد و الان میدونم که زندگی چه مزه ای داره.اینجا کمپانی هایی مثل آی کی آ که وسایل منزل میفروشن تا ۱ سال اگه جنسشونو برگردونی بدون چون و چرا پولتو تمام و کمال پس میدن.ارزش انسان بودنو اینجا میشه فهمید…

    • AmirAgha گفت:

      داداش میشه دست مام‌بگیری بیایم اونور؟
      من حاضرم تو بقالیم کار کنم!

  • فیلتر شدن اینترنت اونم در زمانی که نصف مردم رای ندادن و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکنند پیامدی های مهیبی میتونه داشته باشه

  • ahmad گفت:

    الان دقیقا برنامه نویس ها و شرکت های برنامه نویسی چه غلطی باید کنند؟
    یه برنامه نویس همه چیش از طریق اینترنته
    هر روز کلی کتابخانه های جدید منتشر میشه ، با قطع اینترنت بین الملل باعث میشن کشور بدتر از نظر علمی عقب بیفته
    این هم مثل قضیه بنزین میشه و هیچ کاری از دست هیچکدوممون برنمیاد
    اینطور که برای من روشنه وضعیت امروز ما حتی از کره شمالی هم بدتره
    تو کره شمالی همه مردم حقوق یکسان دارند ولی ما چی؟
    درسته مردمش اصلا از بیرون خبر ندارن ولی حداقل فکر میکنن دنیا همونه
    ولی ما ایرانی ها از طریق اینترنت همه چی رو دیدیم و با چیز های زیادی آشنا شدیم ، قطع نت ضربه بدی به مردم میزنه

    ولی خوب یادتون نره اینترنت ماهواره ای قراره فراگیر بشه و نظام هم هیچ کاری از دستش بر نخواهد اومد

    واقعا فکر نمیکردم کسی تو چنین شرایطی اینجوری از نظام تعریف کنه اونم با بی منطقی تمام

طرح صیانت فضای مجازی امروز بررسی خواهد شد - گیمفا