بازی Lost in Random، نمونهای قابل بازی از آثار تیم برتون
بازی Lost in Random که بخش قابل توجهای از رویداد اخیر EA Play را به خود اختصاص داده بود، بیش از همه به عناوین سینمایی ساختهی تیم برتون شباهت داشت.
رویداد اخیر اختصاصی شرکت الکترونیک آرتز (Electronic Arts)، شامل نمایشهای متعددی از بازیهای مختلف بود که البته بیش از همه، بر روی معرفی ویژگیهای بازی Battlefield 2042 تمرکز داشت. همچنین، معرفی فصل جدید بازی محبوب بتل رویال این شرکت یعنی Apex Legends و رسمی شدن خبر ساخت بازسازی بازی Dead Space نیز در این رویداد توجه بسیاری از بازیبازان را به خود جلب کرد.
با این حال، در بین تمامی بازیهایی که طی این رویداد نمایشی را به خود اختصاص داده بودند، سر و کلهی یک استودیوی کوچک با نام زویینک گیمز (Zoink Games) با یک بازی جدید به نام Lost in Random پیدا شد. این بازی، یک عنوان اکشن ماجراجویی خواهد بود که در دنیایی فانتزی روایت میشود و صد البته، شباهت بسیاری به انمیشنهای استاپ-موشن دارد.
از طرفی دیگر، بازی Lost in Random به صوت واضح به عناوینی شباهت دارد که توسط تیم برتون خلق شدهاند. در واقع، این بازی در یک دنیای تاریک و مرموز روایت میشود که سراسر آن را موجودات عجیب و غریب و البته جذاب فراگرفتهاند. تیم برتون، خالق عناوینی نظیر Corpse Bride و Edward Scissorhands، به دلیل فضاسازیهای گاتیک و خلق دنیاهای غیر عادی مشهور است و Lost in Random نیز از بسیاری از جهات بر روی مسیر زیباییشناسی وی قدم برمیدارد. در واقع، به نظر میرسد که تمامی علاقهمندان به آثار این کارگردان، پس از پخش تریلر Lost in Random به خوبی به شباهتهای فلسفهی جهانسازی این بازی و ساختههای وی پیبردهاند.
Lost In Random، الهامگرفته شده از فلسفهی تیم برتون
در واقع، شباهت عناوین تیم برتون و بازی Lost in Random تنها به شکل ظاهری جهانش خلاصه نمیشود و طراحی شخصیتها نیز در این بازی به وضوح از عناوین این هنرمند الهام گرفته شده است. در عناوینی نظیر Corpse Bride یا همان عروس مردگان، شخصیتها دارای اندامی کشیده، سرهای بزرگ و چشمانی برجسته هستند. از آن گذشته، هیولاهای موجود در این بازی نیز به وضوح شباهتهای فراوانی با موجودات نمادین آثار تیم برتون دارند و این موضوع خود دلیل دیگری برای الهام گرفتن بازی Lost in Random از عناوین وی قلمداد میشود.
علاوه بر این، بسیاری از عناصر محیطی و طراحیهای اشیاها در جهان بازی Lost in Random نیز صراحتاً به الگو قرار گرفتهشدن آثار تیم برتون توسط استودیوی زویینک گیمز شهادت میدهند. برای مثال، خانههایی که به صورت تصادفی در اشکالی مختلف و زوایای عجیب و غریب روی هم قرار گرفتهاند، صراحتاً یادآور روستای هالویین در The Nightmare Before Christmas هستند و حتی بالاتر از آن، موسیقی ارکسترالی که در تریلر بازی Lost in Random پخش شد نیز به موسیقی این اثر سینمایی شباهت بسیاری دارد؛ در حالی که بسیاری از افراد این اثر سینمایی را به خاطر این موسیقی به یاد میآورند.
وجه تمایزهای Lost In Random با آثار تیم برتون
اگرچه این بازی به وضوح از ایدههای انیمیشنهای کلاسیک استاپ-موشن و آثار تیم برتون الهام میگیرد، اما قطعاً وجه تمایزهایی در آن وجود دارد که به نوعی میتواند آن را به یک اثر خاص تبدیل کند. در واقع، ساخت یک بازی مستقل و انتشار آن توسط شرکتی نظیر الکترونیک آرتز، میتواند نشانهای برای جاهطلبی این پروژه باشد و تریلر این بازی نیز حاوی نکات خاصی بود که در ادامه به برخی از آنها میپردازیم.
به عنوان مثال، سیستم مبارزات این بازی هوشمندانه و خلاقانه بهنظر میرسید؛ جایی که بازیبازان در نقش Even باید با همراه خود یعنی Dicey همکاری کرده و از ویژگیهای یکدیگر برای شکست دشمنان استفاده کنند. از طرفی دیگر، داستان بازی نیز بسیار جذاب به نظر میرسد و وجود یک آنتاگونیست در قالب یک ملکهی خبیث میتواند پتانسیل بالایی برای روایت داستانی در بازی Lost in Random ایجاد کند.
بدون تردید، عناوین مستقلی که طی رویدادهای بزرگ در کنار عناوین مطرح و AAA معرفی میشوند، به سرعت به دست فراموشی سپرده شده و نمیتوانند به قدر کافی توجه مخاطبین را به خود جلب کنند. اما این موضوع در مورد بازی Lost in Random چندان صدق نکرد و حتی در کنار معرفی فصل جدید بازی Apex Legends و نسخهی بازسازی شدهی Dead Space، همچنان توجهها را به خود جلب کرد. البته، طبیعتاً شرکت الکترونیک آرتز از پتانسیلهای فراوان این اثر از جمله محبوبیت آثار تیم برتون آگاه بوده و اجازهی اختصاص یافتن بخشی از مهمترین رویداد خود به آن را صادر کرده است و ما نیز در کنار شما، بیصبرانه منتظر انتشار اخبار و ویدیوهای جدیدی از آن هستیم.
بازی Lost in Random، در تاریخ ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ (۱۰ سپتامبر) برای کنسولهای پلیاستیشن ۴، ایکس باکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
عجیبه که برای کنسول های نسل نهم نمی آید .
البته برای نینتندو سوییچ هم عرضه میشه
و اینکه بازی قشنگیه یکم گیمپلیشو دیدم خیلی جالب بنظر میرسه
یعنی نسخه ps4 رو نمیشه روی ps5 بازی کرد کلا کسی میدونه
ps5 قابلیت بکوارد داره و دیسک ps4 رو بگذاری توش اجرا می کنه.
یادمه ناشر Alice هم EA بود. این بازی هم به شدت منو یاد Alice انداخت. امیدوارم موفق بشه و EA رو مجاب کنه Alice رو ادامه بده.