بهترین عناوین ساید اسکرولینگ موبایل در تاریخ بازی ها- گیمفا
بهترین عناوین ساید اسکرولینگ موبایل در تاریخ بازی ها- گیمفا
بهترین عناوین ساید اسکرولینگ موبایل در تاریخ بازی ها- گیمفا
بهترین عناوین ساید اسکرولینگ موبایل در تاریخ بازی ها- گیمفا

بهترین بازی های ساید اسکرولینگ موبایل؛ ساده و کلاسیک

سجاد باقریان
۳ مرداد ۱۴۰۰ - 09:00
بهترین عناوین ساید اسکرولینگ موبایل در تاریخ بازی ها- گیمفا

ساید اسکرولینگ یکی از قدیمی‌ترین سبک‌های بازی محسوب می‌شود که در نسل‌های گذشته بازی‌های بزرگی در این سبک ساخته شده است، اما با وجود پیشرفت صنعت بازی‌های ویدیویی و برداشته شدن خیلی از محدودیت‌های بازی‌سازی، هم‌چنان بسیاری از بازی‌سازان به ساخت بازی در این سبک علاقه‌مند هستند و گیمر‌ها نیز از آن‌ها استقبال می‌کنند و تمامی این موضوعات نشان‌دهنده قدرت سبک ساید اسکرولینگ می‌باشد، به همین دلیل در این مقاله به سراغ معرفی بهترین بازی‌های ساید اسکرولینگ موبایل رفته‌ایم، در ادامه با گیمفا همراه باشید.

شمشیر تاریکی: آخرین جنگاور

ساید اسکرولینگ

در ابتدای لیست به سراغ یکی از بازی‌های خوش‌ساخت ایرانی در سبک اسکرولینگ دوبعدی به نام شمشیر تاریکی می‌رویم که به احتمال زیاد اسم آن را شنیده‌اید. این بازی توسط استودیوی DogByte ساخته شده است.

در بازی چندین مرحله مختلف با سطوح سختی متفاوت وجود دارد و شما باید با از بین بردن دشمنانی که بر سر راه شما سبز می‌شوند به انتهای مسیر برسید. بازی شباهت زیادی با عنوان ninja arashi دارد و حتی در بعضی زمینه‌ها از رقبیب خود بهتر عمل می‌کند. این بازی در اپ‌استور‌های مطرح نیز منتشر گشته و در کل استقبال خوبی از آن شده است.

Ninja Arashi 2

ساید اسکرولینگ

می‌توان Ninja Arashi 2 را دارک‌سولز گوشی‌های هوشمند نامید، این بازی به‌خاطر مبارزات سخت و باس‌های سرسختش به محبوبیت بسیار زیادی دست یافته است. Ninja Arashi 2 توانایی آن را دارد که اعصاب شما را مثل آب خوردن به‌هم بریزد تا شما به فکر کوبیدن گوشی به دیوار بیفتید.

تله‌ها به شکل بی‌رحمانه‌ای در طول مراحل جای داده شده‌اند و عبور از آن‌ها کار هرکسی نیست، بارها پیش می‌آید که از یک مانع عبور می‌کنید و یک سرباز تفنگ‌دار از درون دیوار شما را غافل‌گیر می‌کند و کشته می‌شوید. تنها یک ضربه باعث می‌شود تا نینجای بازی بمیرد و همه‌ چیز از ابتدا شروع شود، البته تا سه بار اول، بعد از مرگ به چک‌پوینت‌ها می‌روید، ولی بعد از سه بار همه چیز از نو شروع می‌شود و کل یک مرحله طولانی را باید از همان ابتدا شروع کنید. در پایان هر فصل، با باس اصلی مواجه می‌شوید که مبارزه با آن‌ها واقعا سخت و دشوار بوده و از جذابیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشند. اگر از عاشقان سبک اسکرولینگ هستید و به دنبال چالش‌های سخت می‌باشید، حتما بازی Ninja Arashi 2 را تجربه کنید.

Dead Cells

ساید اسکرولینگ

بازی Dead Cells تا حدود زیادی به عنوان Ninja Arashi مشابه است، اما مبارزات این بازی بسیار سریع‌تر و شلوغ‌تر بوده و با تجربه آن سختی و هیجان را با هم احساس خواهید کرد. قیمت بازی کمی زیاد به‌نظر می‌رسد و برای تجربه آن باید ۸٫۹ دلار بپردازید، اگر با قیمت آن مشکلی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما این عنوان باکیفیت را تجربه کنید.

داستان بازی درباره‌ی کیمیاگری است که پا به قلعه‌ نفرین شده‌ای می‌گذارد تا رمز و راز‌های آن مکان را کشف کند، در مجموع می‌توان گفت که داستان Dead Cells قابل‌قبول بوده و می‌تواند شما را جذب خود کند. قطعا مبارزات هیجان‌انگیز و دشوار، مهم‌ترین قسمت بازی را تشکیل می‌دهد که به بهترین شکل ممکن کار شده است. شما با مبارزات بسیار شلوغ و دشواری روبه‌رو هستید که به سادگی نمی‌توانید از آن‌ها جان سالم به‌در ببرید. گرافیک و موسیقی بازی هم در سطح مطلوبی قرار داشته و نمی‌توان ایراد خاصی به آن‌ها وارد کرد. بازی Dead Cells  برای دو سیستم‌عامل اندروید و  IOS موجود می‌باشد.

INSIDE

ساید اسکرولینگ

بازی INSIDE توسط شرکت بازی‌سازی playdead ساخته شده و در سال ۲۰۱۶، ابتدا برای کنسول‌های نسل هشتم و رایانه‌های شخصی و سپس برای گوشی‌های هوشمند منتشر شد.

بازی INSIDE یکی از برترین عناوین دوبعدی و معمایی در نسل هشت می‌باشد. شما در این بازی کنترل پسری را در‌اختیار دارید که پا به عالمی سیاه و تیره گذاشته و باید از موانعی که جان او را تهدید می‌کند، فرار کنید.  بازی از فضای عجیب و دلهره‌آوری برخوردار است و همین موضوع حس کنجکاوی شما را برای ادامه مراحل افزایش می‌دهد. نکته‌ای که باید به آن متذکر شد این است که INSIDE  فقط برای سیستم‌عامل ios منتشر شده و خبری از نسخه اندروید نیست.

Blackmoor 2

ساید اسکرولینگ

Blackmoor 2 یکی از جذاب‌ترین و جدید‌ترین بازی‌های اسکرولینگ می‌باشد که توسط استودیو بازی‌سازی Four Fats توسعه یافته است و یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های آن مبارزات شلوغ و هیجان‌انگیزی می‌باشد که هر گیمری را می‌تواند سرگرم کند.

در ابتدای بازی شما قهرمان مد‌نظر خودتان را انتخاب می‌کنید و در هر مرحله باید با از بین بردن دشمنان عادی که کار چندان سختی هم نیست، به باس آن مرحله برسید، باس‌ها دارای تنوع قابل‌قبولی هستند و برای از پای در آوردن هر کدام از آن‌ها باید با یک روش خاص مبارزه کنید. بازی دارای بخش مولتی‌پلیر هم می‌باشد که تجربه آن قطعا برای افرادی که به بخش داستانی علاقه خاصی ندارند بسیار لذت‌بخش خواهد بود. بازی در زمینه گرافیک فنی قابل‌قبول است و در کل طراحی محیط، دشمنان و قهرمان‌های بازی در سطح بسیار خوبی قرار دارد و نمی‌توان به آن‌ ایراد خاصی وارد کرد. بازی Blackmoor 2 برای دو سیستم‌عامل اندروید و آی او اس در دسترس می‌باشد و شما قادر هستید نسخه کامل آن را با قیمت ۴٫۹۹ دلار خریداری کنید.

Dandara

ساید اسکرولینگ

Dandara یکی دیگر از بازی‌های سبک ساید اسکرولینگ می‌باشد که زمان زیادی از عرضه نسخه اولیه آن نگذشته است و در همین بازه زمانی کوتاه، بازی Dandara به محبوبیت نسبتا خوبی دست یافته است و تجربه آن حس و حال بازی‌های کلاسیک نسل‌های قدیم را منتقل خواهد کرد و به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما آن را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید تا از تجربه آن لذت ببرید.

در بازی شما باید از تله‌های مختلفی که پیش‌روی شما قرار دارند جان سالم به‌در ببرید و دشمنانتان را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید، بازی پر از مکان‌های مخفی است و باید آن‌ها را کشف کنید و با پیدا کردن آن‌ها می‌‌توانید به منابع مختلفی دسترسی داشته باشید. بازی Dandara تنها ۵٫۹۹ دلار قیمت دارد و باید گفت که قطعا Dandara ارزش این هزینه را دارد و یکی از بهترین‌ بازی‌های سبک ساید اسکرولینگ محسوب می‌شود.

Dan the Man

ساید اسکرولینگ

Dan the Man یک بازی با گرافیک پیکسلی و در سبک ساید اسکرولینگ می‌باشد که مبارزات آن بزرگ‌ترین نقطه قوت آن می‌باشد، مبارزاتی سریع، هیجان‌انگیز و جذاب که دوستداران بازی‌های اکشن و اسکرولینگ قطعا از آن لذت خواهند برد.

بازی به صورت کاملا رایگان عرضه شده است و تا به الآن حدود ۵۰۰ هزار بار در گوگل‌پلی دانلود شده است، پس می‌توان Dan the Man را یک بازی محبوب دانست. بازی دارای مراحل و بخش‌های مختلفی است که هر کدام دارای جذابیت‌های خاص خودشان هستند، البته بعضی از پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای ممکن است شما را آزار دهد، اما در کل نمی‌توان این موضوع را ایراد بزرگی تلقی کرد و امروزه تقریبا در همه بازی‌های موبایل شاهد پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای هستیم.

Levelhead

ساید اسکرولینگ

بازی Levelhead بدون شک یکی از برترین‌ بازی‌های ساید اسکرولینگ محسوب می‌شود که برای دو سیستم عامل اندروید و آی او اس منتشر شده است، این بازی دارای ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای است که آن را نسبت به رقبای خود متمایز کرده است و در کمتر عنوانی در پلتفرم گوشی‌های هوشمند شاهد چنین ویژگی‌هایی هستیم.

داستانی کلی بازی درمورد رباتی است که باید بسته‌هایی را به دست دیگران برساند و در این راه باید از تله‌ها و موانعی که سر راهش قرار دارد عبور کند تا بسته را صحیح و سالم به صاحب خودش تحویل دهد، اما چیزی که این بازی را خاص کرده است، ویژگی level creator است که از طریق آن می‌توانید مراحل خودتان را طراحی کنید و با دیگر بازیکنان به اشتراک بگذارید، یا مراحی که دیگران طراحی کرده‌اند را دریافت کنید و به این ترتیب شما علاوه بر ۹۰ مرحله اصلی بازی، بیش از صد‌ها مرحله در اختیار دارید که توسط گیمر‌ها طراحی شده است.

Limbo

ساید اسکرولینگ

احتمالا همه‌ی گیمر‌ها با بازی Limbo آشنا هستند، عنوانی که در عین سادگی، یک تجربه بی‌نظیر را برای شما به ارمغان می‌آورد و باید آن را یکی از برترین‌ بازی‌های اسکرولینگ دانست که هرکسی باید آن را تجربه کند.

بازی در محیط‌های متنوع و زیبا پیگیری می‌شود و شما باید با رد کردن پازل‌ها و چالش‌های مختلف در بازی پیشروی کنید، هم‌چنین موسیقی‌ بازی بسیار خلاقانه کار شده است و در کل می‌توان Limbo را یکی از خلاقانه‌ترین بازی‌های دنیای گیم دانست. شما می‌توانید این شاهکار را تنها با ۴٫۹۹ دلار خریداری کنید و از تجربه آن لذت ببرید.

Oddmar

ساید اسکرولینگ

بازی Oddmar شباهت‌های زیادی با بازی Rayman دارد و با تجربه آن به خوبی این شباهت را حس خواهید کرد، این بازی توسط توسط استودیوی Mobge Ltd توسعه یافته و منتشر گشته است و شما قادر هستید آن را برای گوشی‌های هوشمند با سیستم‌عامل‌های اندروید و آی او اس نصب کنید.

بازی Oddmar در هر زمینه‌ای عالی عمل کرده است و باید آن را یک عنوان باکیفیت نامید، داستان بازی درمورد یک وایکینگ نه‌چندان معمولی است که برای اثبات خود به ماجراجویی خطرناکی می‌رود، گیم‌پلی بازی نیز بسیار جذاب و هیجان‌انگیز طراحی شده است و مبارزه با دشمنان و باس‌های متنوع یکی از بهترین‌ بخش‌های بازی محسوب می‌شود. گرافیک بازی نیز در سطح قابل‌قبولی قرار دارد و طراحی محیط‌های بازی بسیار باسلیقه صورت گرفته است. بازی Oddmar را می‌توانید به صورت رایگان دانلود کنید، اما برای دسترسی به تمامی مراحل بازی باید ۴٫۹۹ دلار پرداخت کنید.

Swordigo

ساید اسکرولینگ

Swordigo یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های ساید اسکرولینگ برای پلتفرم گوشی‌های هوشمند می‌باشد که بعد از گذشت چندین سال از عرضه آن، هم‌چنان Swordigo از ارزش تجربه بالایی برخوردار است.

این بازی را می‌توان یک اکشن نقش‌آفرینی دانست و در آن می‌توانید تقریبا تمامی المان‌های سبک نقش‌آفرینی را پیدا کنید، هم‌چنین مبارزات بازی بسیار عالی پیاده‌سازی شده است. با وجود قدیمی بودن بازی، گرافیک آن در سطح خیلی خوبی قرار دارد و نمی‌توان ایراد خاصی به آن وارد کرد. بازی کاملا رایگان منتشر شده است، اما شما با پرداخت هزینه‌ای اندک می‌توانید از شر تبلیغات آزار‌دهنده خلاص شوید.

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین عناوین ساید اسکرولینگ موبایل در تاریخ بازی ها- گیمفا
بهترین عناوین ساید اسکرولینگ موبایل در تاریخ بازی ها- گیمفا