سازنده‌ی Blacktail: ایکس‌باکس سری اس کنسول دوسویه‌ای است
سازنده‌ی Blacktail: ایکس‌باکس سری اس کنسول دوسویه‌ای است
سازنده‌ی Blacktail: ایکس‌باکس سری اس کنسول دوسویه‌ای است
سازنده‌ی Blacktail: ایکس‌باکس سری اس کنسول دوسویه‌ای است

سازنده‌ی Blacktail: ایکس‌باکس سری اس کنسول دوسویه‌ای است

آرش بوالحسنی
۲۰:۰۹ ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
سازنده‌ی Blacktail: ایکس‌باکس سری اس کنسول دوسویه‌ای است

در مصاحبه‌ای با Gamingbolt آقای بارتوژ کاپرون (Bartosz Kapron)، مدیر عامل استودیوی پرسایت (The Parasight)، در مورد کنسول اقتصادی نسل نهمی مایکروسافت یعنی ایکس‌باکس سری اس صحبت کرده است.

کارگردان خلاق و مدیر عامل پرسایت، استودیوی سازنده‌ی بازی Blacklight، در مصاحبه‌ای در مورد ایکس‌باکس سری اس و عملکرد این کنسول صحبت کرده است. کاپرون معتقد است که این کنسول دوجانبه بوده و از برخی لحاظ هم مبهم است. ایکس‌باکس سری اس نسبت به پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس به طرز قابل توجه‌ای ضعیف‌تر است. اگر صرفا در مورد ترافلاپس صحبت کنیم، سری اس تنها یک سوم قدرت سری ایکس را دارد. به همین سبب ممکن است در آینده شاهد مشکلاتی در مورد این کنسول باشیم. کاپرون هم با چنین نگرانی‌های تا حدی موافق است. اما هم‌چنان قدردان وجود یک کنسول بودجه‌محور برای بازی‌بازان با بودجه‌های محدود است:

به نظرم سری اس سخت‌افزار دوسویه‌ای است. از یک طرف این کنسول نسل جدید را بسیار قابل دسترس‌تر می‌کند. از طرف دیگر برخی نسبت به توانایی‌های این کنسول شک دارند. خصوصا وقتی نسل بعد با قدرت تمام آغاز شود. به نظرم در آینده حتی با وجود اهداف متفاوت در زمینه‌ی وضوح تصویر، شاهد تفاوت‌هایی در تنظیما گرافیکی بین ایکس‌باکس سری اس و سری ایکس خواهیم بود.

در حالی که ادعاهای مایکروسافت در مورد هدف ۱۴۴۰p/60fps این کنسول تا کنون چندان صحت نداشته، اما به نظر می‌رسد که این غول نرم‌افزار هم‌چنان از سری اس به عنوان یک گزینه‌ی واقعی پشتیبانی می‌کند. ترکیب این کنسول با سرویس Xbox Game Pass شاید برای بسیاری تنها راه ورود به نسل جدید باشد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سازنده‌ی Blacktail: ایکس‌باکس سری اس کنسول دوسویه‌ای است
سازنده‌ی Blacktail: ایکس‌باکس سری اس کنسول دوسویه‌ای است
سازنده‌ی Blacktail: ایکس‌باکس سری اس کنسول دوسویه‌ای است
سازنده‌ی Blacktail: ایکس‌باکس سری اس کنسول دوسویه‌ای است
سازنده‌ی Blacktail: ایکس‌باکس سری اس کنسول دوسویه‌ای است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • انسان گفت:

    «ترکیب این کنسول با سرویس Xbox Game Pass شاید برای بسیاری تنها راه ورود به نسل جدید باشد.»
    تقریبا تمام ایرانی ها

    • Star1 گفت:

      فروشش تو کشورای فقیر بشدت بالاس نمونه تو هند فروش سری اس از مجموع ps5 + switch بیشتر بوده.

      • بخش هایی از حقیقت رو نمیشه حذف و آمار اعلام کرد:
        سری اس در ماه مارس گذشته پر فروش‌ترین بوده در هند چون هیچ کنسول دیگری موجود نبوده. نه سری اکس نه پلی استیشن. هند کشوری هستش که مثل ایران و خیلی از مناطق دیگه به پلی استیشن گرایش شدید دارن (نزدیک ۹۰ درصد) اما عدم وجود موجودی باعث شده سری اس فروش داشته باشه:
        https://www.uplooder.net/img/image/80/93deaca936826e08804326b48ca52e27/546546345324.PNG
        حتی ign تیتر زده ما هم باورمون نمیشه در این حد مشخصه که پلی استیشن پرطرفدارترین کنسول هند هستش.
        شما میای میگی از مجموع نینتندو و پلی استیشن ۵ بیشتر فروش داشته، ولی نه میگی که اونا موجودی نداشتن نه میگی که فقط ماه مارس بوده! این چه طرز انتقال اطلاعات هستش؟

        • Xbox+Bethesda گفت:

          جالبه کسی که هدفش خرید پلی۵ عه و اونو دوست داره چرا باید بخاطر کمبودش بره سراغ سری اس خب منتظر بمونه موجود بشه. 😐

          • چون خیلی ها نمی تونن تا اواسط ۲۰۲۳ یا حتی بیشتر برای یک کنسول نسل بعدی صبر کنن و سریع‌تر دوست دارن وارد نسل جدید بشن. این اصلا موضوع عجیبی نیست. وقتی قدرت انتخابی وجود نداشته باشه همونی هست فروش میره حالا چه می خواد ایکس باکس باشه چه پلی استیشن. آمار همون از همه بیشتر میشه. یکم از فن بوی بودن بزنید بد نمیشه دیگه جلوی منطقتون هم گرفته. بعد شما از کجا می دونی خیلی ها صبر نکردن واسه کنسول مورد علاقشون و از کجا می دونی سری اس چقدر فروخته؟ وقتی هیچی پلی‌استیشن یا سری ایکس موجودی نیست به فروش رفتن ۱ سری اس هم باعث میشه بیشترین فروش رو داشته باشه.
            جالبه بدونی داخل منبع نوشته خیلی‌ها قصد خرید ps4 داشتن، اما موجود نبوده و با تعریف کردن از سری اس توسط منیجرها تصمیم گرفتن سری اس بخرن.

              • کجاش منطقی نیست!؟ چجوری یک کنسول که هیچ رقیبی توی بازار نداره (حتی برادر بزرگترش هم نیست) رو فروش در ماه مارچ رو به عنوان یک فروش کلی مطرح میشه کرد. ۲- وقتی هیچ گزینه‌ای برای ورود به نسل بعدی وجود نداره جز سری اس، چجوری میشه مقایسه کرد فروش رو با پلی استیشن سوییچ یا سری اکس؟؟ در ضمن اگر Debate یا بحثی قرار هست مطرح بشه بهتره همراه با دلیل باشه. سری اس اگر توی این بازار ۲ عدد هم فروش داشته باشه بازم میشه پر فروش ترین کنسول!!! بعد مینویسن “بالاترین فروش” این یعنی ایجاد گمراهی. شما ایکس باکس دوست داری من درک می کنم خیلی هم کار خوبی می کنی ولی دلیل نمیشه فکت و آمار رو با پوشوندن حقیقت تغییر بدین.
                شما زمانی می تونی بگی فلان کنسول بیشترین فروش رو داشته که همه چی موجود باشه و شرایط منصفانه در بازار برقرار باشه نه این که هیچ کنسولی در دسترس قرار نداشته باشه.
                به عبارت دیگه سری اس فروش بالایی نداشته بلکه “در غیبت سری ایکس و پلی استیشن ۵ تنها مقدار نامشخصی فروش داشته”
                حتی ign هم دلیل فروش سری اس رو کمبود ps4 و ps5 اعلام کرده البته آی جی ان هم به نظر شما منطقی نیست صد درصد:
                http://www.upsara.com/images/o263380_.png

                • آقای کریمی ، بنده با نظرات قبلیتون که گفتین آمار رو اون آقا اشتباه داده و بعضی حقایق رو اعلام نکرده و اینکه هیچ کنسولی به اندازه کافی توی بازار نبوده موافقم ، نظرتون در مورد اینکه چون ps5 و یا series x نیست و مردم هند رفتن از روی اجبار series S خریدن ، منطقی نیست …

                  من وقتی به خودمون نگاه میکنم به این نتیجه میرسم ، کدوم یکی از اعضای همین سایت حاضره به خاطر کمبود PS5 بره و سری اس بخره ، یعنی به خاطر نبود یک کنسول که راهش جداست بره و یک کنسولی بگیره که کلا مسیر گیمریش رو عوض میکنه ، کسایی که عاشق انحصاری های پلی استیشن هستن قطعا صبر میکنن برای این کنسول ، این تو همینجا بارها توسط فن های پلی استیشن گفته شده ، چطور ممکنه کسی که از پلی استیشن خوشش میاد نتونه چند وقتی رو صبر کنه و برای ورود به نسل نهم بره کنسولی رو بخره که ، نه هنوز به طور رسمی وارد نسل نه شده (چون لانچ واقعی ایکس باکس شروع نشده) و در ضمن اگر وارد نسل نهم بشه ،بازم بازی های متفاوتی رو ارائه میده نسبت به پلی استیشن و اصلا علایق یک سونی فن رو ارضاء نمیکنه ….. قبول دارین که اصلا همچین چیزی امکان پذیر نیست؟

                  در مورد انتخاب بین سری اس و سری ایکس ، به دلیل کمبود سری ایکس ، شاید عده ایی از مایکروسافت فن ها به خرید سری اس روی بیارن ، اما قطعا همه همه اینطور نیستن که صبر نداشته باشن ، مخصوصا اینکه باز سری اس تجربه متفاوتی رو نسبت به سری ایکس ارائه میده …. قطعا کسانی که نسبت به سری ایکس مشتاقن نمیرن سری اس بخرن و منتظر میمونن حتی اگر چندین ماه طول بکشه …

                  در مورد اینکه سری اس شده پرفروشترین کنسول ماه یک کشوری مثل هند ، بنده قبول دارم که کنسول های قدرتمند تر حضور نداشتن در بازار و این کنسول شده پر فروش اما به دلایل زیر شده پرفروش نه اینکه چون مردم چاره ایی نداشتن انتخابشون رو عوض کردن :
                  ۱٫کنسولهای ps5 و ایکس باکس series S کمتری به بازار عرضه شده و اونهایی که خواهان این کنسول ها هستن نتونستن خریدی انجام بدن ، در شرایطی که خریدی نباشه قطعا فروشی هم نیست ، عرضه کم تر از سری اس

                  ۲٫ کشور هند یک کشور با بیش از یک میلیارد جمعیته ، که بر اساس آمار جمعیت حداکثری زیر خط فقر داره ، احتمالا یکی از دلایل خرید و محبوبیت کنسول ایکس باکس سری اس ، قیمت کمتر اون از رقبای قوی تره نزدیک به ۲۰۰ دلار آمریکا کمتر …..

                  ۳٫ آمار فروخته شده کنسول سری اس رو نمیدونم ، حتی اگر ۲۰ عدد هم فروخته باشه و به پرفروش ترین کنسول تبدیل شده باشه بعید نیست ، اما قطعا به نظرم زیر ۱۰۰هزار عدد بوده ، اصلا به این نزدیکی ها هم نرسیده قطعا ، حالا شما در مقام مقایسه با جمعیت کشور هند میتونین ببینین این رقم پشیزی بیش نیست ، این زیاد مشکلی ایجاد نمیکنه .. میشه گفت امار درسته اما نمیشه گفت امار واقعی از انتخاب مردمه …

                  به نظر من بیشتر کسایی که تو هند نتونستن کنسول های ps5 و ایکس باکس سری ایکس ( مخصوصا ps5 ) رو بخرن دست نگه داشتن تا به اون برسن و قطعا انتخابشون رو عوض نکردن …

                  آقای کریمی من با اینکه گفتین انتخابشون عوض شده مخالفم ، اما با اینکه احتمالا آمار فروش اگر همه کنسولها بودن تغییر میکرد، موافقم ….

                  اما به نظرم کسی که سری اس میخره قطعا با علم به اون میخره نه با اجبار به خریده شدن

                • این که انتخابشون عوض شده رو فقط من نگفتم داخل منبع نوشته. نیاز به این همه توضیح هم نداشت.

              • دقیقا این رو نگفت آقای کریمی
                منظورشون این بود که فرض کن تو یه مغازه صد تا شامپو گلرنگ⁦:-D⁩ هست پنجاه تا صحت
                ولی هفتاد نفر میخوان گلرنگ بخرن دویست نفر صحت
                با اینکه متقاضی های صحت بیشتره ولی گلرنگ پرفروش تره

        • تولیدی پلی ۵ که دو برابر ایکس باکس هاست که داداش

          • اولاََ دو برابر نیست اگر منبعی وجود داره لینک بذارین متوجه بشیم.
            دوماََ اگرچه تولید بیشتری داره پلی‌استیشن ۵، اما مقدار تقاضایی که داره نسبت به ایکس‌باکس خیلی بیشتره در اکثر مناطق(در آمریکا نزدیک بهمن) بنابراین تقاضا پیروز میدان بوده و پلی استیشن کم‌یاب ترین کنسول شده.
            اگر نسبت به این موضوع شک دارین بهتره منبع خبری رو مطالعه کنید:
            http://www.upsara.com/images/o263380_.png

        • bravo6 گفت:

          ای جی ان معتبره ؟ از چه لحاظ ؟ یادت رفت خبرش پیچیده بود رفته تو استریم مراسم مایکرو پیام فن بوی سونی بودن فرستاده بود ؟رفته بودن با اکانتی که نام ign روش بود و رسمی هم بود نوشته بودن
          (من نمیدونم چرا مردم اینقدر اکس باکسو دوس دارن وقتی پلی استیشن گزینه بهتریه )
          یعنی الان زایع نیست این فن بویه؟

    • pegasus گفت:

      بعضی ها خیلی وقته سریز اکس و پلی ۵ گرفتن

    • bravo6 گفت:

      بهتر بگی برا تمام اجول های ایرانی چون من تا نرسیده به حداقل ۱۶ تومن چیز دیگه ای رو نمیخرم
      میدونم کنسولش خیلی قیمت وسوسه کننده ای داره ولی حجم کنسول و کیفیت تصویر و نبود فروشنده کافی برای ریختن دیتا بازی ها تو ایران اصلا این انتخاب رو حداقل برای من اسون نمیکنه

      • انسان گفت:

        من الان پول xbox 360 رو ندارم . بعد هم اجول درست نیست بلکه عجول درست است . بعد هم وقتی پول نیست باید به همون xbox series sراضی شد . لازم به ذکر هست که هر چی پول بدی همون قدر هم آش می خوری . الان نباید xbox series s رو با xbox series x یا ps5 مقایسه کنید چرا که قیمتش از ps4 slim هم کناره پی قطعا باید برود در صف مقایسه با ps4 .

  • khan2000 گفت:

    سلام
    دوستان قیمت Xbox game pass تقریبا چند در میاد ماهانه یا سالانه
    دوم این فیلتر نیست این Xbox game pass زاحت میشه باحاش کار کرد

  • در حالی که ادعاهای مایکروسافت در مورد هدف ۱۴۴۰p/60fps این کنسول تا کنون چندان صحت نداشته? ؟ والا از روز اول گفتن سری اس ۱۰۸۰ اجرا میکنه و فقط بعضی بازیارو ۱۴۴۰ اجرا میکنه

  • Arthur Morgan گفت:

    کلا کنسول خوب و جممع و جوری هست و میشه تا سه چهار. سال دیگه یه عملکرد نسبتا خوب ازش گرفت :heh:

سازنده‌ی Blacktail: ایکس‌باکس سری اس کنسول دوسویه‌ای است