مُتیو استودیوز بر روی ارتقاء مکانیک قطع عضو بازی Dead Space Remake کار میکند
بدون شک یکی از مکانیکهای کلیدی فرنچایز Dead Space را میتوان مکانیزم قطع عضو دشمنان بازی دانست که در آن سالها، استودیوی ویسرال گیمز (Visceral Games) توانسته بود با بهرهبرداری از پیشرفتهترین تکنولوژیهای روز بازیسازی به خوبی آن را در هر سه نسخهی ابتدایی مجموعهی Dead Space پیادهسازی و به یکی از اِلمانهای جذاب در گیمپلی بازی تبدیل کند. حال با توجه به جدیدترین صحبتهای متیو استودیوز (Motive Studios)، به نظر میرسد این شرکت نیز قصد دارد تا تمرکز ویژهای را بر روی بهبود مکانیک قطع عضو بازی Dead Space Remake بگذارد.
مدتی قبل بود که سرانجام کمپانی الکترونیک آرتس طی رویداد EA Play Live 2021 با انتشار یک تریلر از جدیدترین نسخهی فرنچایز محبوب Dead Space رونمایی کرد. این بازی که هماکنون با نام Dead Space Remake در میان طرفداران شناخته میشود، توسط استودیوی نسبتاً تازهتأسیس متیو استودیوز مراحل توسعهی خود را پشت سر میگذارد.
حال به تازگی آقای رومن کامپوس-اوریولا (Roman Campos-Oriola)، مدیر نوآوری متیو استودیوز در این خصوص اظهار داشتهاند که هدف از ایجاد تمرکز بر روی مکانیک قطع عضو بازی Dead Space Remake صرفاً خونینتر جلوه دادن مبارزات بازی نیز، بلکه (همانطور که احتمالاً طرفداران قدیمی این مجموعه نیز در جریان هستند) هدف بهبود یکی از مکانیکهای اصلی گیمپلی فرنچایز Dead Space در جدیدترین نسخه از آن است.
در اولین نسخه از مجموعهی Dead Space که در سال ۲۰۰۸ به مرحلهی انتشار رسید، بازیبازان قادر بودند تا در هنگام مبارزه با دشمنان اصلی بازی یعنی نکرومورفها (Necromorph)، با هدفگیری صحیح به قطع کردن اعضای بدن این موجودات بپردازند تا قبل از رقم خورد زمان مرگشان، آنها را خلع سلاح کرده و به موجودی نسبتاً بیآزار اما همچنان با صدایی دهشتناک تبدیل کنند.
متیو استودیوز همچنین اعلام کرده است که نه تنها قصد دارد به بهترین شکل مکانیکهای موجود در نسخهی اول را در بازی Dead Space Remake بهبود دهد، بلکه قصد دارد تا از المانهای عناوین دوم و سوم نیز در راستای ارتقاء هرچه بیشتر مکانیکهای این نسخه بهرهبرداری کند.
صحبتهای اخیر متیو استودیوز باعث شده است تا برخی از طرفداران امیدوار باشند در این نسخهی بازسازی شاهد حضور یکی از محبوبترین گجتهای این مجموعه یعنی کینیسس ماژول (Kinesis module) نیز باشیم، وسیلهای که در عنوان Dead Space 2 این امکان را برای بازیبازان مهیا میکرد تا نه تنها به قطع عضو بدن دشمنان بپردازند، بلکه از شلیک کردن آنها، به عنوان یک سلاح برای از پا درآوردن دیگر دشمنان بازی نیز استفاده کنند. با این حال برای اطمینان حاصل کردن از این موضوع، باید تا زمان انتشار اطلاعات بیشتر از سوی متیو استودیوز منتظر بمانیم.
بازی Dead Space Remake در تاریخ نامشخصی برای پلتفرمهای رایانههای شخصی، ایکسباکس سری ایکس/اس و پلیاستیشن ۵ منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
نظرات
به طرز cautiously امیدوارم :wilt:
Motive Studios باید خودشو با این بازی ثابت بکنه چون این بازی خیلی براش حیاتیه امیدوارم خراب نکنن که EA بزاره بازی های بعدی از این مجموعه هم ساخته بشه و بازی هم بازی خوبی باشه
این ویژگی احتمالا برای پی سی در دسترس نخواهد بود و تو نسل نهم هم فقط نسخه ۱۰۰ دلاریش این قابلیت رو داره