گپفا؛ چه پلتفرمی را برای نسل نهم انتخاب کرده‌اید و علت آن چیست؟
گپفا؛ چه پلتفرمی را برای نسل نهم انتخاب کرده‌اید و علت آن چیست؟
گپفا؛ چه پلتفرمی را برای نسل نهم انتخاب کرده‌اید و علت آن چیست؟
گپفا؛ چه پلتفرمی را برای نسل نهم انتخاب کرده‌اید و علت آن چیست؟

گپفا ۳# | چه پلتفرمی را برای نسل نهم انتخاب کرده‌اید و علت آن چیست؟

محمد حسین کریمی
۱۸:۰۵ ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
گپفا؛ چه پلتفرمی را برای نسل نهم انتخاب کرده‌اید و علت آن چیست؟

سلام به همگی، پنجشنبه‌ای دیگر و در نتیجه گپفایی دیگر فرا رسید. در گپفا فرصتی فراهم می‌شود تا با یکدیگر پیرامون موضوعات مختلف پیرامون بازی‌های ویدیویی صحبت کنیم و با رعایت احترام به سلایق یکدیگر نظرات خود را به اشتراک بگذاریم.

اگرچه شاهد جمع کثیری از بازی‌های میان‌نسلی هستیم، اما در هر صورت مدتی می‌شود که وارد نسل نهم شده‌ایم و بخشی از سیاست‌های آینده‌ی شرکت‌هایی که پلتفرم دارند مشخص شده است. مایکروسافت بخشی از برنامه‌ی خود را برای چند سال ابتدایی نسل نهم رونمایی کرده ، اما سونی بیشتر بر روی آینده‌ی نزدیک تمرکز داشته است. به غیر از محتوا که بخش بسیار مهمی برای انتخاب پلتفرم نسل بعدی به شمار می‌رود، باید قابلیت‌های مختلف را نیز در نظر بگیریم. شاید برجسته‌ترین ویژگی ایکس‌باکس سرویس ایکس‌باکس گیم پس (Xbox Game Pass) و پشتیبانی کامل از بازی‌های نسل قبلی باشد.

از طرفی پلتفرم رایانه‌های شخصی جذاب‌تر از همیشه به نظر می‌رسد، به غیر از ویژگی‌های جذابی مثل بازی آنلاین بدون پرداخت اشتراک و ماد‌ها، حالا بیشتر از هر زمانی شرکت‌های سونی و مایکروسافت تمایل دارند بازی‌های خود را به این پلتفرم بیاورند. ابتدا با نظرات تیم گیمفا پیرامون این موضوع همراه باشید.

محمد حسین کریمی؛ سردبیر بخش خبری

Playstation 5: انتخاب کنسول نسل نهمی برای من چندان سخت نبود و شکی نداشتم که انتخاب من کنسول پلی‌استیشن ۵ است. برای من محتوای تازه در اولویت قرار دارد و بازی‌های در دست ساخت شرکت سونی و همچنین اهمیت آن‌ها به برخی بازی‌های خاص باعث می‌شود که انتخاب من پلی‌استیشن ۵ باشد. به عنوان مثال تجربه‌ای که از Returnal داشتم واقعاََ منحصر به فرد و جذاب بود، به شکلی که فکر نمی‌کنم بر روی پلتفرم دیگری بتوانم این تجربه را دریافت کنم. به طور حتم ایکس‌باکس عناوین درجه یکی را برای نسل نهم تدارک دیده است، اما به جز چند پروژه، بازی‌های در دست ساخت استودیوهای ایکس‌باکس یا بتسدا به هیچ عنوان نظر من را به خود جلب نکردند.

از آنجایی که عناوین جذاب ایکس‌باکس ۳۶۰ را قبلاََ تجربه کرده بودم، قابلیت بکوارد نیز برای من چندان جذاب جلوه نمی‌کند. از طرفی تجربه‌ی چندین ساله‌ی من از کنسول‌های پلی‌استیشن، باعث شده است که به این اکوسیستم عادت کنم؛ تمامی تروفی‌ها و اطلاعات ثبت شده، بازگشت به اکوسیستم را می‌طلبند.

گزینه‌ی خرید ایکس‌باکس در آینده ایده‌ی چندان بدی نیست، زیرا اکثر پروژه‌های بزرگ آن‌ها در سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ آماده خواهند شد، اما در حال حاضر خرید ایکس‌باکس، با توجه به اولویت‌ها و علایق‌ام، چندان جذاب به نظر نمی‌رسد. با این وجود، بعد از پلی‌استیشن ۵ که مدتی پیش با یک برنامه‌ریزی چند ماهه توانستم یکی را تهیه کنم، مطمئناََ خرید یک نینتندو سوییچ OLED در برنامه‌ام وجود دارد.

مرصاد قدیری؛ سرپرست بخش خبری

Xbox Series S: هشت ماه از عرضه‌ی کنسول‌های نسل بعدی می‌گذرد و تاکنون شاهد انتشار بازی‌های محدودی بوده‌ایم. با این که سخت افزار‌های نسل نهمی دارای قدرت بسیار زیادی هستند و از حافظه‌های سریع بهره می‌برند، اما حسی به من می‌گوید که به این زودی به این کنسول‌ها نیازی نخواهم داشت. رایانه‌ی شخصی من هنوز هم می‌تواند برخی از بازی‌هایی که منتظرشان هستم را با کیفیت متوسط اجرا کند. از طرف دیگر، نینتندو همچنان در حال انتشار بازی‌های جدید است و نینتندو سوییچ هم حداقل تا یک یا دو سال بعد پشتیبانی خواهد شد.

با این وجود، کنسول‌ها همیشه راحت‌ترین راه دسترسی به بازی‌ها بوده‌اند و به همین خاطر، به نظرم ایکس‌باکس سری اس می‌تواند گزینه‌ی بسیار خوبی برای ورود به نسل نهم باشد. علاوه بر پشتیبانی کامل از سوی مایکروسافت و استودیو‌های ترد پارتی، این کنسول به سرویس اشتراکی گیم پس هم دسترسی دارد. با ارائه‌ی هزاران بازی مختلف از جمله عناوین فرست پارتی ایکس‌باکس، گیم پس از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

البته من بیشتر وقت خود را مشغول تجربه‌ی تعدادی از بازی‌های قدیمی هستم که به هر دلیل قادر به بازی کردن آن‌ها نبودم. کنسول‌های قدیمی دارای عناوینی هستند که امروزه دیگر چیزی مانند آن‌ها تولید نمی‌شود.

به طور خلاصه، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی برای زمان نامعلومی به عنوان پلتفرم‌های بازی من باقی خواهند ماند. با این حال، احتمالاً در دو سال آینده یک ایکس‌باکس سری اس نیز تهیه خواهم کرد.

محمد سعیدی؛ سرپرست بخش خبری

Xbox Series X: انتخاب من برای نسل نهم، ایکس باکس سری ایکس است و دلایلی هم برای آن دارم. نخستین دلیل، سرویس گیم پس آن است که باعث می‌شود با مبلغی پایین، به آرشیو قابل توجهی از بازی‌ها دسترسی پیدا کرد. قابلیت Backward Compatibility ایکس باکس هم دلیل دیگری است که دسترسی به عناوین نسل‌های قبلی را برایمان فراهم می‌کند. در نهایت موضوع قدرت سخت‌افزاری ایکس باکس که این روزها مطالب زیادی هم پیرامون آن منتشر می‌شود نیز حائز اهمیت است. با این سخت‌افزار، خیال بازی‌بازان از کیفیت اجرایی بازی‌ها هم راحت خواهد بود.

گپفا

 

ابوالفضل مناف‌ زاده؛ خبرنگار

PC: بر خلاف تصورات اکثر بازی‌بازان، شخصاً معتقدم که خرید کنسول بازی و رایانه‌های شخصی از نظر هزینه پرداختی (حتی با رعایت قوانین) در دراز مدت تفاوت چندانی با یکدیگر نخواهند داشت. در واقع اگر هزینه‌های که کنسول‌ها از جمله خرید سرویس‌های مختلف برای انجام بازی‌های آنلاین را جمع‌آوری کنیم، این عدد به همراه عوامل دیگری نظیر قیمت بسیار پایین بازی‌ها در فروشگاه استیم آرژانتین در طول چند سال جایگزین آن چند صد دلار بیشتر خواهد شد که برای خرید رایانه‌های شخصی به جای کنسول‌ها پرداخت شده است.

در نتیجه، کنسول بازی در طول چند سال به صورت اقساطی تقریباً همان پولی را از جیب شما بیرون خواهد کشید که رایانه‌های شخصی در ابتدا و یکجا از شما طلب می‌کنند.
از طرفی دیگر، آن آزادی عملی که یک رایانه‌ی شخصی چه در بازی‌ها و چه در کارهای روزمره حتی با قدرت گرافیکی چند سطح پایین‌تر از کنسول‌های بازی در اختیار شما قرار می‌دهد، دیگر دلیل محکمی است که خرید آن را عاقلانه‌تر جلوه می‌دهد.

علاوه بر این، عرضه‌ی تمامی بازی‌های انحصاری ایکس‌باکس، در دسترس قرار گرفتن ویژگی‌های دوال‌سنس در فروشگاه استیم که به مرور زمان پررنگ‌تر خواهد شد، عرضه‌ی برخی از عناوین پلی‌استیشن برای رایانه‌های شخصی، بهره‌مندی از سرویس گیم‌پس و ده‌ها دلیل دیگر، از جمله مواردی هستند که بیش از پیش تهیه‌ی یک رایانه‌ی شخصی را حداقل برای من منطقی‌تر می‌کنند.

در نهایت، خرید و تهیه‌ی این پلتفرم آن‌چنان هم دور از ذهن نیست و با توجه به کمبود کنسول‌ها تا یک یا دو سال آتی، شما در ازای پرداخت هزینه‌ی دو تا دو نیم برابر یک کنسول بالارده‌ی نسل نهمی، می‌توانید ده‌ها برابر مزیت و ویژگی مختلف دریافت کنید. در واقع، خرید پردازنده، ماردبرد، رم، پاور و حافظه‌ی پر سرعت در سطح کنسول‌های نسل نهم و حتی بالاتر، در این مقطع زمانی و در دل این بازار پر آشوب حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان هزینه در پی خواهد داشت.

اما این کارت گرافیک است که به لطف ماینرها اندکی معادله را پیچیده می‌کند و با توجه به اینکه کارت گرافیک کنسول پلی‌استیشن ۵ چیزی معادل ۲۰۷۰ Super است، باید یک کارت گرافیک معادل ۳۰۶۰ یا ti 3060 و حتی ۳۰۷۰ (برای جایگزینی با بهینه‌سازی بهتر کنسول‌ها) خریداری کنید که به ترتیب در حالت عادی قیمت‌هایی معادل ۳۳۰، ۳۹۹ و ۴۹۹ دلار دارند. در نتیجه، شما به راحتی می‌توانید به جای پرداخت ۲۳ میلیون تومان برای کنسول پلی‌استیشن ۵ در مقطع فعلی، دو تا دو نیم برابر هزینه کرده و ده‌ها برابر مزیت دریافت کنید.

آرش بوالحسنی؛ خبرنگار

Xbox Series S: با وجود قدرت کمتر نسبت به سری ایکس، به نظرم سری اس اون قدر ویژگی‌های جذاب داره که بتونیم اون رو یک کنسول نسل بعدی به حساب بیاریم. به علاوه با توجه به قیمت خیلی مناسب‌تر، این کنسول با Game Pass یک ترکیب خیلی خوب برای شرایط فعلیه. برای منی که از مانیتور ۱۰۸۰p استفاده می‌کنم هم خیلی رزولوشن ۴K مهم نیست. پس منطقی بود که سری اس رو به سری ایکس ترجیح بدم.

حالا نوبت شما است. مشتاقانه منتظریم تا ببینیم کنسول انتخابی شما برای نسل بعد چیست؟ شما می‌توانید از پست قبلی گپفا را نیز مشاهده کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گپفا؛ چه پلتفرمی را برای نسل نهم انتخاب کرده‌اید و علت آن چیست؟
گپفا؛ چه پلتفرمی را برای نسل نهم انتخاب کرده‌اید و علت آن چیست؟
گپفا؛ چه پلتفرمی را برای نسل نهم انتخاب کرده‌اید و علت آن چیست؟
گپفا؛ چه پلتفرمی را برای نسل نهم انتخاب کرده‌اید و علت آن چیست؟
گپفا؛ چه پلتفرمی را برای نسل نهم انتخاب کرده‌اید و علت آن چیست؟

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • خب من هنوز قدرت خریدو پیدا نکردم اما قطعا انتخابم پی‌اس۵ هستش که دلایلشو آقای کریمی کاملا همسو با نظر بنده بیان کردن
    امیدوارم به زودی همه بچه‌ها کنسولای مورد علاقشونو تهیه کنن

  • AmirAgha گفت:

    پشمام حاجی
    از ۵تا دوتامیگن xss
    یکیpc
    یکی xsx
    و‌ یکی ps5
    بعد میگن تیم گیمفا سونی فنه
    یا اینجا سونی فاست

  • Pc و اگر شد نینتندو ( اگر هم نشد پیسی رو ارتقا نمیدم ، چاره ای نیست⁦:-|⁩)

  • MOHAMMADmp گفت:

    انتخاب من اکس باکس سری اس هست.اول به خاطر قیمت دوم به خاطر یه عالمه بازی در دست ساخت سوم به خاطر گیم پس و چهارم به دلیل این که یه عالمه بازی رو اجازه میده با موس و کیبرد بازی کنم.

    Haj_Hossein
  • این نسل همه ایکس باکس میخرن
    انتخاب همه نویسنده های سایت هم بوده

  • UMK3 گفت:

    Game pass Ultimat + xbox series s
    من تلویزیون ۱۰۸۰ و مانیتور lg 2k دارم هیچ نیازی به ۴k فعلاً ندارم
    قیمت بازی هم با شرایط دلار و دلالان بسیار بالا هست
    جوری که یک بازی جدید قیمتی بالای ۱،۵ میلیون قیمت داره
    درحالی که با گیم پس میشه به کتابخانه ای کامل از بازی ها با قیمت بسیار مناسب دسترسی داشت
    توی تلگرام اشتراک game pass Ultimat 3 ماهه تقریباً ۲۰۰ تومن هست

  • Ardalan گفت:

    Playstation 5 : اوایل نسل هشت بر خلاف نظر اطرافیانم xbox one خریدم برای تجربه پلتفرمی متفاوت نسبت به پلتفرم غالب و جاافتاده اون دوران، تا امروز هم مشکلی باهاش نداشتم و موفق به تجربه اکثر عناوین نسل ۸ شدم به جز عناوین انحصاری Playstation طبیعتا، که مشتاق تجربشون با PS5 هستم.

  • MA2020 گفت:

    ps5 برا انحصاری ها و X هم برا انحصاری و انلاین 😀 😀 😀 چون ما اینیم دیگه 😎

  • به دلیل مزیت های مختلفی که پلتفرم Pc از آن برخوردار است انتخاب من برای نسل نهم می باشد. فارغ از بحث قیمت به نظرم این پلتفرم در بهترین شرایط ممکن قرار دارد از طرفی هم گمیر به بازی های ایکس باکس و گیم پس و هم به نوعی به بازی های پلی استیشن دسترسی دارد و یکی دیگر از مزیت های pc بحث کیفیت هست که برای بنده یکی از مهم ترین شاخص ها است مشکل اساسی که من با کنسول های نسل هشتم داشتم خروجی میشه گفت افتضاحی بود که ارائه می دادند به نوعی که انجام بازی بر روی کنسول برای من غالبا با سوزش چشم همراه بود و تا وقتی این مشکل کیفیت در کنسول ها برقرار باشد کنسول ها به هیچ وجه انتخاب من نخواهند بود

    …تقریبا با نظر آقای مناف زاده موافق هستم بجز خرید قطعات pc در این برهه زمانی مخصوصا با قدرتی که ارائه می دهند اصلا ارزش هزینه ای که میشه را ندارند و به نظر صبر کردن برای سری ۴ هزار انویدیا بسیار منطقی تر است

  • vas گفت:

    من xbox series x رو انتخاب میکنم و دلایلم با آقای سعیدی یکی هست بعلاوه اینکه بازی هایی که برای xbox series x ساخته میشن دقیقا مطابق سلیقه من هستند. (آرپیجی + شوتر اول شخص)
    تنوع آیپی ها هم بالا هست.

  • Hsjs گفت:

    ps5
    بازی های شاهکار انحصاری سونی ساز
    بازیا انلاین
    دسته
    منو

  • من خودم به شخصه واسه نسل ۹ یه لپ تاپ گیمینگ با قدرت مقداری بیشتر از series s کنار گذاشتم و الان هم مشغول تجربه عناوین با کیفیت متوسط رو به بالا هستم در رزولوشن فول اچ دی و به چند دلیل سمت کنسول های مایکرو نمی‌رم نه به خاطر عیب یا ایرادی به خاطر اینکه همه عناوین اکس باکس روی pc عرضه میشن که واقعا باید از مایکروسافت تشکر کرد و مورد بعد هم اینکه سونی با توجه به سیاست های جدیدش انحصاری هاش هرچند با تاخیر چند ساله داره رو pc میده و همه میدونیم سونی عاشق سود و در آینده روال مایکرو در پیش میگیره و مورد آخر هم کرک شدن و رایگان بودن بازی هاست پس همه پیش به سوی pc.باور کن پولی که صرف خرید چند تا بازی اورجینال توی دو یا سه سال می‌کنی جمع کنی میتونی یه pc بگیری که تا چندین سال کارت راه بندازه

  • vas گفت:

    دقیقا، من اگه میتونستم قطعا یک pc میبستم.

  • ps5 بخاطر انحصاری هاش و اینکه من با پلی استیشن بزرگ شدم و خاطره دارم :inlove: :inlove:

  • PayaCast گفت:

    بحث انتخاب نیست قیمت ها انتخابی جز series s برای ارتقای ps4 slim م جلوم نمیذاره و اگه بخوام وارد نسل جدید شم احتمالا یکی دو سال دیگه سریز اس میخرم.
    بعضیا واقعا ایراد های بی اساس میگیرن به این کنسول، مثلا من الان ps4 base دارم و هر عنوانی تجربه کردم رو ۳۰ fps بوده و الان وقتی گرافیک یه گیم free to play مثل paladins رو با گرافیک کنسولم مقایسه میکنم دارم ورژن arcade بازی میکنم انگار ولی این اصلا از لذت بازی برام کم نمیکنه. اگه بودجه م زیادتر بود حاضر بودم بیخیال ۱۰،۱۱ تا انحصاری خفن سونی تو نسل بشم و pc ببندم ولی واقعا نمیشه با این قیمتا.
    همین الانم با چندصد تومنی بودن بازیا خیلی وقته بازی گرفتن برام سخت شده و برای همین حاضرم دست مایکروسافت رو هم برای گیم پس ببوسم واقعا، اون میزان از بازی خوب برای بازی داشتن واقعا رویاییه مخصوصا برای منی که سالی ۲ تا گیم رو ps4 میخرم به سختی.

  • ShinjiMikami گفت:

    شخصا پیسی پلیرم ولی ps5 هم خریده ام. من حتما باید گاد و لست و هرایزن و انچارتد و بازی های انحصاری اینده سونی رو تجربه کنم. من قبلا ps4 هم بخاطر بازی های نسل هشتم سونی داشتم که فروختمش. بازی های سونی برای من خیلی اهمیت دارند.
    اما در اخر بطور کلی پیسی گیمرم و دستم روی ماوس و کیبورد خیلی راحته و حتی بهترین بازی های عمرم یعنی DMC و RE که مولتی هستن رو روی پیسی با کیفیت بالا و با ماوس و کیبورد بازی میکنم حتی اگر روزی برسه که سونی بازی هاشو برای پیسی بده، من روی پیسی بازی هارو اجرا میکنم، دلیلشم بخاطر کیفیت و صندل و ماوس و کیبورده.
    امیدوارم همه بتونن بازی هایی که دوست دارند و عاشقشن رو تجربه کنن. شاید کسی هیلو رو بخواد و XBOX بخره و شاید دیگری لست بخواد و PS بخره. بازی های مورد علاقه من که مال کپکامه و مولتین و خیلی راحت ترم. :inlove:
    با تشکر

  • oculus rift گفت:

    اگه قدرت خرید رو پیدا کنم قطعا ps5 بخاطر بازیهای ناتی داگ از جمله the last of us part 3 در صورت تایید ساخت

  • Yato گفت:

    Xbox SS ، علت بی پولی وگرنه انتخاب اول و آخر من PC هست 😥
    کنسول خوب و جمع جوریه تا حالا هم از نگاه من خوب عمل کرده ، با اینکه قبل خرید اصلا روی گیم پس حساب ویژه ای باز نکرده بودم ولی فعلا تمام بازی هام را روی این سرویس تجربه کردم و ۴ ماه تمدید کردم ، یکی از بهترین نکاتی اینکه اگر در مورد یک بازی شک داشته باشی هزینه اش کلا یک شب تا روز کنسول روشن گذاشتنه ، اما مشکل Dns و باتری یکم تو ذوق میزنه ، در مورد ظاهرشم داخل دکور بگذارین خیلی محیط جذابی ایجاد میکنه ( برای من که شد ) ، امیدوارم بعدا بشه کنارش یک Ps5 داشته باشم برای انچارتد و رچت

  • john117 گفت:

    واقعا شما اولویت اول خرید سری ایکس رو گیمپس میدونین و بعد هم بکوارد؟
    من گرفتم چون عاشق شوتر اول شخصم و بازیای نقش آفرینی و وقتی بتسدا رو مایکرو خرید تردیدم رفع شد و تصمیمم قطعی شد
    با سونی باید قید ولفنشتاین و هیلو . فورزا . گیرز . ردفال و استارفیل . الدر اسکروز و اووود . فیبل و استالکر و… رو بزنی
    اولویت بعدی گیمپس بله خوبه همه اینارو نهایتا با ۵۰.۶۰ دلار بازی کنی
    سخت افزار دوتا کنسول یچیزین اصلا فرقی ندارن.(اصلا فرقی ندارن) خندم میگیره هنوز تو سایتا مقایسه یک ثانیه لود سریعترو یک فریم بیشتر یکی دیگه رو میذارن
    مساله فقط نوع بازیاست و سلیقه افراد بخاطر همین من سری ایکس رو گرفتم

  • big banger گفت:

    با هزار بدبختی از یه فروشگاه به ظاهر معتبر ps5 پیش خرید کرده بودم پارسال، از شانس ما کلاه برداری بود و تا چند ماه پیش درگیر بودم و به طریقی گرفتم و دو برابر مبلغ رو گذاشتم رفتم حضوری خریدم. بگذریم در حال حاضر ps5 دارم و چند هفته پیش Xbox series s هم خریدم به دلیل داشتن forza و game pass و قابلیت فوق العاده backwards خلاصه هر کدوم مزایای خودش رو داره انحصاری سونی هم که نگم. امیدوارم همه دوستان و گیمر های ایران به سیستم مورد علاقشون برسن

  • اکس باکس سری اس به دلایل : (هیلو میتونست دلایلم بشه ولی چون میدونستم برا نسل هشتم میاد جز الویت های اصلیم نبود ولی اگه برا نسل هشت نمیومد مهم ترین دلیلم می شد)
    قیمت
    گیمپس
    زنی مکس(دلیل اینکه زنی مکس ‌دلایلم است تاد هاوارد بازی استارفیلد هستش)

  • Felipe گفت:

    با سلام
    انتخابم برا نسل نهم کنسول PS5 هست چون تا الان هیچ انحصاری از تیم سبز نظرم رو جلب نکرده (سلیقه‌ای) اگر هم یه بازی نظرم رو جلب کنه میتونم رو pc بازیش کنم
    پردازنده i5 9400f و کارت RX580 و ssd nvme 3200mbs میتونه در حد سری اس اجرا بکنه پس دلیلی برا خرید کنسول اکس باکس ندارم
    هرچند الان کنسول نمیگیرم هر وقت اسلیم به بازار اومد

  • MahyarMsm گفت:

    متاسفانه هنوز نتونستم وارد نسل نهم بشم ولی من قطعا انتخابم ps5 هست
    دلایل من هم مشابه دلایل اقای کریمی هست
    من خاطره های زیادی دارم با کنسول های شرکت سونی و عاشق عناوین انحصاری پلی استیشن هستم. بازی هایی مثل رچت اند کلنک، ریترنال، اسپایدرمن مایلز مورالز و دیمنز سولز ریمیک من رو طی این مدت به خودشون جذب کردن با اینکه هنوز تجربشون نکردم (به جز مایلز مورالز) اما نسل پیش دیدم پلی استیشن چیکار کرد و مطمئنم که باز هم این راه موفقیت امیز رو طی میکنه و با دیدن گیم پلی و اثاری که کاملا باکیفیت و خوش ساخت هستن که مثالش رو زدم اطمینان پیدا کردم که باز هم قراره پلی استیشن برامون تجربه های خاص رقم بزنه
    من کسی هستم که نمیتونه ریمیک mgs (حالا ریمیک یا سایلنت هیل هرچی که بود)، اسپایدرمن بعدی، هورایزن بعدی، لست اف اس بعدی و گاد اف وار بعدی و ادامه بازی هایی که باهاشون خاطره داره رو از دست بده
    سونی همیشه حرکات ریسک پذیر انجام میده و حسابی فناش رو غافلگیر می‌نه من هم از این کارش خوشم میاد
    امیدوارم هرکی هر کنسولی که خواست رو تهیه کنه

  • ظاهراً این نسل همه ایکس باکس میخرن 😎

  • ایکس باکس

    دلایل:rpgهای جهان باز بیشتر وباکیفیت تر مثل(فیبل،اوود،اوترورلدز،الدر۶،استارفیلد وــ)

    شوترهای بهتر:(هیلو،ولفن اشتاین،دوم،ردفال،و..

    و گیمپس

  • Dr.Ali گفت:

    من فعلا با همون سیستمی که ۶ سال پیش بستم حال می کنم.
    سی پی یو ۴۷۹۰ و کارت گرافیک GTX 980
    علتشم اینه که فعلا بازی ای که منو مجاب به ارتقای سیستمم کنه ریلیز نشده. احتمالا تا یک سال آینده هم همین باشه.
    فکر کنم قدم بعدی من ارتقای سیستمم باشه در یکی دو سال آینده. البته با این هزینه ها بستن سیستم با یه کارت گرافیک مید رنج مثل RX 3060 مد نظرمه.

  • masoud211 گفت:

    من مثل نسل هفت و هشت که هر دو کنسولو رو خریده بودم تو این نسلم سری ایکس و فایو گرفتم و میخوام تجربمو به اشتراک بزارم باهاتون.کنسول مایکروسافت خیلی سوپرایزم نکرد به چند دلیل.
    ۱ عدم تغییر رابط کاربری(بالاخره ادم کنسول جدید خریده و توقع داره همه چیش نسبت به قبل تغییر کرده باشه.جنس بدنه کنسولم نمیدونم چرا انقد بده ک کوچکترین تماس دست با بدنه جاش میمونه و خیلیم مشخصه)
    ۲ مث نسل قبل همچنان کمبود بازی داره
    ۳ تحریم …ک مجبورید با دی ان اس و این چیزا ساین شین به اکانتتون و هر چندوقت یکبار قطی داره.
    ۴ کمبود جاهایی ک براتون دیتا بریزه و اکانتاش خیلی گرونه و مایکرو محدود کرده اکانت زدن رو.اکانت افلانشم هرچندوقت یکبار میگفتن جلوشو بسته نمیشه زد(من ک مجبور شدم هرچی بازی بود رو خودم دانلود کنم و ماهی ۴۰۰گیگ میخریدم).
    ۵ دسته بی کیفیت و بدون هیچ تغییری نسبت به قبل(بیشتر از همه همین حالمو گرفت)
    ۶ وابستگی زیاد به اینترنت ک حتی بخوای تم عوض کنی نت میخواد.
    ۷ حداقل دستگاه من یه نفر ک خیلی کراش میکرد و رو عناوین نسل قبلی یهو میپرید بیرون و کلا دستگاه باگ زیاد داشت.گیم پسشم زیاد به کارم نیومد چون همه انحصاریای مایکرو رو هم رو نسل هفت و هشت بازی کرده بودم.
    ۸ عدم سازگاری با نت ایرانسل و همراه اول(با اینا میشد دانلود کرد ولی نمیتونستم ساین شم و انلاین بازی کنم.هم با مودم ال تی ای ایرانسل همه با نقطه اتصال گوشی ارور رجیون میداد )
    نکات مثبتشم هارد ۱ ترا.ارزون بودن سرویس گیم پس.تنظیمات بخش ویدیوی کنسول بود که نسبت به سونی خیلی گزینه در اختیار میزاره و از تمام تکنولوژی های روز پشتیبانی میکنه مث دالبی ویژن DLI.ALLM.VRR و دالبی اتموس ک البته برای دالبی اتموس فک کنم ۱۴ روز مجانی بود بعدش باید اشتراک میخریدی.قابلیت کویک رزام هم خیلی عالی بود(تنها چیزی ک فک کنم نسبت به رقیبش توش عالی عمل کرده بود همین قابلیت بود)
    از اونور سونی خیلی سوپرایزم کرد هم رابط کاربریش تغییر کرده و بهتر شده هم دسته بازی محشر شده.بیشترین حسو بازی رچت اند کلنک بهم داد ک کل دنیای بازی رو با دستام حس کردم.و بازیای انحصاریش ک همش عالی بود تا اینجا.در من کنسول سونی رو خیلی بهتر از مایکرو میدونم.به فن بودنم اغتقادی ندارم چون نه شرکت بابامه نه شرکت خودم.هرکدوم بازی خوبی بسازه بازی میکنمش.فعلا و قطعا سونی جلوعه

  • Tang Hao گفت:

    Xbox Series X
    بکوارد
    گیم پس
    فرست پارتی ها
    البته اگه پولش بود یه PC می بستم 🙁 (حیفه بازی های استراتژیک رو از دست داد)

  • Truegamer گفت:

    پلتفرمی که من همیشه عاشقش بودم فقط pc

  • Wounds گفت:

    از وقتی که با پلی استیشن ۱ گیم شروع کردم کنسول های سونی برای من جزئی از سبک زندگیم شده اند 😀 پس بی شک انتخابم ps5 هستش

    • Cole Train گفت:

      خوشبختانه من هفته ی اول عرضه سری ایکس خریدم و پلتفرم اصلیم هستش تا اخر نسل.ولی پلی استیشن۵ هم مدتی بعدش خریدم چون انحصاریهای پلی استیشن رو هم خیلی دوست دارم.
      ولی اگه مجبور به انتخاب یه پلتفرم میشدم قطعا سری ایکس میگرفتم.بخاطر عناوین مورد علاقم

  • با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، فعلا موبایل 😐
    .
    ولی اگه بخوام ۳-۴ سال دیگه وارد نسل ۹ بشم قطعا با PS5 وارد میشم. فعلا از PS4 راضیم. هورایزن ۲ و رگناروک هم که براش میان. دلیلی نداره بخوام برم نسل ۹ با این قیمتا.
    .
    راستی چرا آقای سعید آقابابایی توی گپفا شرکت نمیکنن؟

  • TekkenGod گفت:

    من دوران گیمریم با اتاری ۲۶۰۰ شروع شده ، بعدش هم فمیکام یا همون میکرو ، بعدش سگا و از وقتی سونی وارد شد به ترتیب کنسولهای سونی رو داشتم و بهشون عادت کردم . البته یه چند سال اون وسطا رو پی سی هم بازی میکردم . ولی در کل کنسول ترجیحی من پلی استیشن بوده . خیلی وقته ۴۰۰ دلار گذاشتم کنار تا وقتی قیمتها واقعی تر شدن و همچنین سونی صد دلار قیمتو کاهش داد و کنسولهای اسلیم به بازار اومدن PS5 استاندارد بگیرم . تا اون موقع هم میشینم بازیهای نسل هشتی که هنوز موفق به تهیه یا اتمامشون نشدم رو بازی میکنم . اصلیترین دلیلم هم بازیهای بزرگیه که انتظارشونو میکشم . گاد و لست و آنچارتد و بقیه انحصاریهای محبوب . از بین انحصاریای ایکس باکس فقط فورزا هورایزن رو دوس دارم و با توجه به بودجه محدود نمیتونم فقط به خاطر یه بازی یه کنسول بخرم پس مجبورم قیدشو بزنم . دلایل دیگه ای که این کنسولو انتخاب کردم از این قبیله – به خاطر فروش بیشتر کنسول سونی بازیهای فیزیکیش تو بازار فراوونتره . چه در فروشگاهها و چه در بازار کالای کارکرده و دست دوم . همین الان با یه سرچ ساده تو دیوار متوجه میشین که بازیای PS4 خیلی بیشتر از ایکس باکس وان موجوده و از نظر قیمتی هم این فراوونی باعث شده قیمتش خیلی کمتر از نسخه ایکس باکش باشه .حتی دور و بریا هم بیشتر پلی استیشن خواهند خرید و میتونم بازی رو ازشون قرض بگیرم . حتی میتونم بازیای کارکرده خودمو راحت تر بفروشم یا با دیگران تعویض کنم . با نسخه دیجیتالی کنسول هم کاملا مخالفم چون ما تو ایران زندگی میکنیم و اینترنت با ثباتی نداریم . همینجوریش برا آپدیت یه بازی باید چند شبانه روز کنسولو روشن نگه دارم وای به حال وقتی که بخوام همه بازیامو دانلود کنم . بعضی از بازیا گاه و بی گاه سروراشون روی آی پی ایران بسته میشه و یا دسترسی از داخل کشور به این سرورها محدود میشه . این دو سه سال بارها شده که برا یه مدت طولانی نتونستم به سرور بازیهایی مثل استریت فایتر یا حتی گرن توریسمو وصل بشم . ضمنا با خرید نسخه دیجیتال خودمو از شانس خرید بازیهای کارکرده و قرض گرفتن بازی از دوست و آشنا و فامیل هم محروم کردم .

  • ‌Aladar گفت:

    من سالهاست که PC گیمر هستم.برای ما نسل معنایی نداره.نسل مال کنسول هاست.PC رو همیشه میشه ارتقا داد.بنظرم PC کلا یک چیز دیگست.

  • mugiwara07 گفت:

    بنده به دلیل نداشتن حتی پول بازی کنسول ها نظری در این مورد ندارم.
    فعلا با فت عزیز میگذرونیم و دعا میکنیم سر گاد و هورایزن جدید منفجر نشن :laugh:

  • ASHEN ONE گفت:

    انتخابم PS5
    انحصاری ها درجه یک
    دوال سنس
    صدای ۳ بعدی

  • AlirezaLO گفت:

    Xbox Series S
    دلایل :

    ۴K TV ندارم
    گیم پس
    قیمت مناسب
    قابلیت های نسل نهم
    ازونجایی که نسل های قبل رو تجربه نکردم و ازینطرفم میخواستم بازی های نسل بعد رو (هرچند با رزولوشن کمتر) تجربه کنم.
    بیشتر بخاطر سرگرم شدن Xbox SS خریدم و
    کیفیت HIgh End برام مهم نیست. فقط سرگرمم کنه همین.

  • حمید گفت:

    پلی استیشن ۵ دیسک خور. انتخاب بنده هست هنوز که موفق به خریدش نشدم قیمت ظالمانه با ۴۹۹دلار فاصله داره. دلار ۲۵هزار تومنی رو ۴۶هزار تومن حساب میکنن ومن هرگز نخواهم خرید تا زمانی که قیمت دلار امروز بازار حساب بشه

  • r_dh گفت:

    انتخاب من PS5 بود و خداروشکر تهیه اش کردم. اولین بازی ای که تجربه کردم هم Demon’s Souls بود که واقعا فکم رو انداخت رو زمین. از اون موقع به بعد با اینکه بازی های خوبی مثل رچت و ریترنال منتشر شدن، اما من هنوز دنبال یه تجربه ی خاص ترم که مطمئنم با گاد، هورایزون و مالتی لست۲ بدستشون میارم :yes:

  • XERXES گفت:

    به نام خدا
    با وضع فعلی کنسول ابر قدرتمند امپراطور :evilgrin:

  • انسان گفت:

    من قصد دارم إن شاء الله در نسل نهم xbox 360 تهیه کنم .
    علت : کمبود بودجه

  • ...Eternal... گفت:

    هنوز نتونستم کنسول نسل نهمی تهیه کنم و قطعا تا آخر سال ۲۰۲۲ هم اقدام به خریدش نمیکنم به دلایلی ولی اگر بخوام انتخاب کنم بدون شک سری اکس بهترین گزینه برای شخص خودم هست اولا به این دلیل که خوره نقش آفرینی و شوتر اول شخص هستم و بهترین سبک های مورد علاقم رو در بین عناوین آینده اکس باکس قرار داره، از طرف دیگه هم گیمپس خودش به تنهایی یه دلیل محکم برای خرید اکس باکسه و همچنین بکوارد بی نظیر
    پلی استیشنم که نیاز به تعریف نداره و از انحصاری های شاهکارش مشخصه خیلیا تمایل به تهیه ps5 دارند اما در کل اکس برای من بهتره چون با معیار های من برای نسل نهم مناسب تره

    • خیلی علت گفته شده شما کامل بود امید وارم بالاخره بقیه هم مثل شما دلایل خرید شون رو بگن نه اینکه بخاطر فن بوی بازی من خودم سعی میکنم تا آخر سال ps5 بگیرم دلایلم هم اینه که بازی های اکشن ادونچر توش موج میزنه که من عاشقشم و همینطور برای من دسته هم خیلی مهمه چون به هر حال میخواییم باهاش زندگی کنیم که ps5 توش موفق بوده

  • AHM.Gamer گفت:

    به من باشه دوست دارم پی سی بگیرم ولی به علت کمبود بودجه(و گرون بودن قطعات)فعلا هدفو میذاریم PS5 دیسک خور تا ببینیم چی میشه =)

  • Agha Pouria گفت:

    قطعا Ps5
    دلیلشم همه میدونن لازم نیست بگم :lashes:

  • چی دوست دارین ؟ به کدوم بیشتر علاقه دارین ؟ بازی های کدوم یکی تو سلیقه شماست ؟ کدومشون میتونه ساپورتتون کنه ؟ کدومشون میتونن براتون خاطره سازی کنن؟

    همه اینا سلیقه س ، من با توجه به عرضه بازی های مایکرو برای پی سی و همچنین دیابلو (فقط رو پی سی میپسندمش) انتخاب اولم ، پی سی و گیم پسه ،.. اگر تونستم تا سال بعد یک ۲۰۸۰ بگیرم که هیچ ، اگر نتونستم بگیرم ، شاید بعدا تقی به توقی خورد یک xsx بگیرم ….

    ولی اولویت اول قطعا پی سیه …. هم خودش ، هم مایکرو و هم سونی دارن ساپورتش میکنن و این عالیه ، یه نیم نگاهی هم به استیم دک دارم قطعا ، اما اول صبر میکنم ببینم تا چه حد موفق میشه ، بعد اگر نظرم رو جلب کرد قطعا میخرمش … برای برنامه نویسی هم عالی میشه ازش استفاده کرد :inlove:

  • آرین گفت:

    سلام
    پلتفرم یوتیوب و واکترو!
    جدا بعضی از بازی‌ها رو، حتی نسل ششمی، ۶۰ بار هم بری، باز جای بازی دوباره داره، قسمت باشه اینها رو بازی کنم.
    تشکر

  • Mr Dewitt گفت:

    من انتخابم ps5 بود که الان دو سه ماهیی هست که موفق شدم بخرم به خاطر بازی های انحصاری اش و دسته دوال سنسش و تا الان که خیلی راضی بودم

  • Faith گفت:

    کامپیوتر
    چون کانتر داره 😐 :rotfl: :rotfl:

  • darkwarrior گفت:

    انتخاب من پلی استیشن ۵دیسک خور به چند دلیل
    اول بازیای ps4با دیسک اجرا میکنه
    بازیای انحصاری نااااب
    عدم نیاز به دانلود بازی و عدم نیاز به اتصال نت درصورت عدم وجود نت
    بعد از پلی استیشن هدفم خرید استیم دک هستش

  • peyman3 گفت:

    من pc رو انتخاب کردم و اصلا برام مهم نیست انحصاری های کنسول ها رو دارم با نه!
    فکر می کنم اینقدر بازی خوب الان تعدادش زیاد شده که موضوع دیگه سلیقه ای هست.

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    پلی استیشن ۵ :heart: دلیل اون بسیار ساده هست تجربه ایی که از پلی استیشن در موقع بازی کردن کسب میکنم با هیچ پلتفرم دیگه ایی برام قابل قیاس نیست ، انحصاری های درجه ۱ به همراه بازی های مولتی پلتفرم و همچنین منحصر به فردی کنسول در همه زمینه ها ترکیبی به وجود اورده که بسیار جذاب هست و وقتی در حال بازی کردن با پلی استیشن میشم حسی با خودش داره که قابل وصف نیست ، پلی استیشن برای گیمر هایی که از نسل های قبل باهاش همراه بودن صرفا فقط یک پلتفرم و یک تیکه پلاستیک نیست رابطه ایی که در این سالها بین پلی استیشن و فن بیس عظیمش شکل گرفته رو دست کم نگیرید این رابطه خیلی صمیمانه تر از این حرفاست و بعضی حس ها قابل گفتن نیست و فقط میشه درکش کرد بسیار خوشحالم از رکورد پلی استیشن ۵ در فروش و یکی از معدود چیزایی که منو تو دنیا خوشحال میکنه موفقیت شرکت محبوبم هست پلی استیشنی که دستاوردش برای ویدیو گیم خیلی بزرگه و به همراه نینتندو قلب تپنده این صنعت هستن و بخش بسیار بزرگی از انقلاب ها و نو اوری ها و پیشرفت ها رو عهده دار بودن و من به خاطر این خیلی براشون احترام قائلم و تا جایی که در توانم باشه ازشون حمایت میکنم برای من ویدیو گیم و نسل ها با پلی استیشن حرکت میکنه ….

  • blackcity گفت:

    من ps5 تهیه کردم البته یک سال مجبور شدم پول جمع کنم تا بتونم بخرمش یعنی حتی قبل اینکه کنسول معرفی بشه داشتم جمع میکردم با اینکه خییلی سخت بود ولی خوشحالم اینکارو کردم.
    دلیلش هم دقیقا مثل آقای کریمی کلاً پلی استیشن عادت کردم و مهمتر از همه شرکت سونی نوآوری های زیادی داره که اینو به همه ثابت کرده هم تو کنسولش و هم تو بازی های انحصاریش
    بازی های demon souls و Returnal رو بازی کردم خیلی عالی بودند
    و بی صبرانه منتظر horizon و god of war هستم

  • The Cat Lady گفت:

    PC و یوتیوب برای بازی هایی که روی PC عرضه نمیشن.

  • mrkc75 گفت:

    با این قیمتایی که میبیم یوتیوب نسل ۹ که هیچ تا ۱۰ نسل بعدم جوابه…
    جدا از شوخی من ۲۴ سالمه و همچنان عاشق گیمم کنسول مورد علاقمم کلا از بچگی ps بوده چون از ۱ تا ۴ باهام بوده و هیچوقت به دوست قدیمیم پشت نمیکنم. اما دوستان با حقوق ۵٫۶ تومن در ماه و دقدقه های جدید که تو این سن وسال اضافه میشه واقعا نمیدونم چجوری باید ps5 بگیرم.

    • darkwarrior گفت:

      دربدترین حالت شما ماهی ۱میلیون کناربذاری میشه خرید
      اگر ماهی۲تومن ک چ بهتر
      میتونی وام خونگی ثبت نام کنی
      پلی فورت اگر پرو باشه با فروشش تقریبا نصفش جور میشه و نصف دیگشم با پس انداز
      من سی میلیون وام خونگی ثبت نام کردم ماهی۳تومن قسطشو میدم به محض درومدنش یه فایو با یه هدست پالس سه بعدی میگیرم

  • Sina Mohseni گفت:

    من تو همون چند ماه اول که ps5 اومد بدون هیچ نوع فکری راجب پلتفرم‌های دیگه نسخه دیسک خورشو تهیه کردم دلیلشم انحصاریاش و دوال سنس و نسل بعدی عینک واقعیت مجازی بود و کاملا راضی هستم

گپفا؛ چه پلتفرمی را برای نسل نهم انتخاب کرده‌اید و علت آن چیست؟