بازی پلی‌استیشن جید ریموند یک بازی سرویس‌محور خواهد بود
بازی پلی‌استیشن جید ریموند یک بازی سرویس‌محور خواهد بود
بازی پلی‌استیشن جید ریموند یک بازی سرویس‌محور خواهد بود
بازی پلی‌استیشن جید ریموند یک بازی سرویس‌محور خواهد بود
بازی پلی‌استیشن جید ریموند یک بازی سرویس‌محور خواهد بود
بازی پلی‌استیشن جید ریموند یک بازی سرویس‌محور خواهد بود

انحصاری پلی‌استیشن ۵ جید ریموند احتمالا یک بازی آنلاین خواهد بود

آرش بوالحسنی
۱۵:۵۸ ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
بازی پلی‌استیشن جید ریموند یک بازی سرویس‌محور خواهد بود

به گفته‌ی یک نشریه‌ی ایتالیایی که اعضای استودیوی جید ریموند (Jade Raymon) را به عنوان منبع ذکر کرده، انحصاری جدید این بازی‌ساز کارکشته برای پلی‌استیشن ۵، یک اثر آنلاین سرویس‌محور خواهد بود.

اوایل امسال بود که ریموند، تهیه‌کننده‌ی با سابقه‌ی سری Assassin’s Creed و استودیوی الکترونیک آرتس موتیو (EA Motive)، گوگل را پس از تصمیم برای تعطیل کردن استودیوهای داخلی استدیا ترک کرد. استودیوی جدید او یعنی هیون اینترتینمنت (Haven Entertainment Studios)، در مونترال کانادا تاسیس شده و اولین آی‌پی آن‌ها یک انحصاری برای سونی و کنسول پلی‌استیشن ۵ خواهد بود.

با استناد بر Linkedin، هیون همین حالا هم چندین توسعه‌دهنده‌ی کارکشته از صحنه‌ی مونترال را استخدام کرده است. در این میان می‌توان به نام‌هایی مثل سباستین پیول (Sebastien Pule)، تهیه‌کننده‌ی اسبق Assassin’s Creed و کری می (Corey May)، کارگردان هنری Watch Dogs، اشاره کرد. ریموند پیش از این چندین بار به این موضوع اشاره داشته که احتمالا بازی بعدی‌اش یک تجربه‌ی آنلاین سرویس‌محور خواهد بود. او ماه گذشته گفت که نه توسعه‌دهندگان، بلکه هواداران در تعیین محتوای آینده‌ی یک بازی نقش خواهند داشت:

حرکت بسیاری از فرنچایزهای بزرگ دنیای بازی‌های ویدیویی مثل Grand Theft Auto و Rainbow Six از بازی‌های AAA به مدل‌های سرویس‌محور، قدم بزرگی برای این تعامل دو-جانبه بود. امروزه برای نگه داشتن تمرکز مخاطبان، به قدرت شبکه نیاز دارید. محتوای بازی باید برای بازی‌بازان مهم باشد. چگونه از مهم بودن این محتوای مطمئن خواهید شد؟ باید کاری کنید که آن‌ها برای محتوای بازی تصمیم بگیرند.

ریموند پیش از این بیشتر به خاطر کار در یوبی‌سافت مونترال (Ubisoft Montreal) بین سال‌هایی ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ شناخته می‌شود. او پس از ان در سال ۲۰۱۰ به تاسیس استودیوی یوبی‌سافت تورنتو کمک کرد. استودیویی که در نهایت دست به ساخت بازی Splinter Cell: Blacklist زد. پس از آن شاهد پیوستن ریموند به الکترونیک آرتس موتیو بودیم که مسئول توسعه‌ی بازی Star Wars: Squadrons است.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی پلی‌استیشن جید ریموند یک بازی سرویس‌محور خواهد بود
بازی پلی‌استیشن جید ریموند یک بازی سرویس‌محور خواهد بود
بازی پلی‌استیشن جید ریموند یک بازی سرویس‌محور خواهد بود
بازی پلی‌استیشن جید ریموند یک بازی سرویس‌محور خواهد بود
بازی پلی‌استیشن جید ریموند یک بازی سرویس‌محور خواهد بود
بازی پلی‌استیشن جید ریموند یک بازی سرویس‌محور خواهد بود
بازی پلی‌استیشن جید ریموند یک بازی سرویس‌محور خواهد بود

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • bbb10 گفت:

    😀 😀 😀 :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:عاشق وقتیم که هیت هایی که آدم میکنه برمیگیرده به خودش :)))

  • leftovers گفت:

    ارامش قبل طوفان سونی رو دوس دارم..

  • Omid_Fsh گفت:

    یه مسئله که هست اینه که خیلیا تا میفهمن یه بازی آنلاینه یا سرویس محوره اون بازی رو محکوم به بد بودن میکنن به عنوان مثال بازی XDefiant تو پست معرفی بازی همه آرزوی شکست میکردن برا بازی چون بازی استوری مد نداره خب این کاملا مسخرست که بازی رو نیومده قضاوت میکنید.هدف گیم سرگرمیه قرار نیست نوع سرگرمی فقط مطابق میل شما باشه که!! خیلیا اصلا استوری مد بازی نمیکنن مولتی پلیرن عاشق رقابتن و … در کل منظورم اینه که صرفا تا میشنوید بازی آنلاین جبه نگیرید مثل هر بازی اول تجربه کنید ببینید چیه بعد اگه بد بود بزنید بازی رو :yes:

  • SEHSANHS گفت:

    بازی تمام انلاینم حلال شد دیگه انشالله؟

  • جیم رایان بخش تجارت پلی استیشن رو رشد وسیعی داد چه به لحاظ درآمد و سود خالص ولی گویا هنوز جهش بزرگ خود را انجام نداده و تمام تصاحب های استودیو های جدید و در حال خرید و ادغام با دیسکورد حول همین سرویس محور کردن پلی استیشن است و با عرضه بازی های بر روی پی سی و موبایل ، و قابلیت کراس پلی درآمد پلی استیشن احتمالش می رود چند برابر میزان فعلی شود . جیم رایان بهترین گزینه برای رهبری پلی استیشن بود

    • Wild Rage گفت:

      اقا یه چیز برام جالبه.
      ایشون به جای این که به بازی های مورد انتظارش و چیزایی که دوست داره در اینده ببینه فکر کنه بیشتر تو فکر میزان درآمد و سود و … پلی استیشن هست و به به و چه چه از جیم رایان!!!!
      اقا خدایی اگه سهام دار هستی یه کمکی به این هموطن حقیرت بکن. قیمتا رفته بالا یه کنسول برای ما رایگان بفرست تا اخر عمر دعات میکنم.
      یه گاد اف وار رگناروک رو بتونم بزنم از نسل ۹ برام کافیه. اگه رایگان نمیدی حداقل قرض بده

  • Wild Rage گفت:

    من به شخصی هیچ مشکلی با اینکه بازی انلاین بسازن ندارم (همه شرکتا میسازن!!!)
    ولی خدایی جواهری مثل جید ریموند حیفه.
    من وقتی خبر شنیدم که قراره با سونی کار کنه همون اول کاری با خودم گفتم قراره جید ریموند قراره بیاد یه ای پی دهن پر کن داستانی دیگه بسازه.
    والا چی بگم.
    ایشالا بازیش شاهکار در بیاد

    • Star1 گفت:

      ایده ساخت بازی لایو سرویسو خود جید ریموند داده، چی حیفه؟

      • Wild Rage گفت:

        نه اونو که میدونم میدونم
        ولی خدایی به نظرتون بهتر نیست جید ریموند بازی داستانی بسازه؟؟
        تو ساخت یکی از بزرگترین و با خاطره ترین ای پی های صنعت گیم دست داشته این خانم.
        البته این نظر خود خواهانه منه که خب انتظار یه ای پی داستانی داشتم به خوبی Assassin’s Creed.
        ایشالا بازیشون شاهکار شه و همه لذت ببرن.

    • MahyarMsm گفت:

      احسنت :yes: :yes:
      حیفه که ریموند بیاد بازی چندنفره و انلاین بسازه
      منم هی با خودم میگم این کار یه اشتباهه بدید یکی دیگه از این بازیا بسازه این چه کاریه اخه؟
      جید ریموند باید بره یه بازی با شخصیت های خیلی محبوب خلق کنه نه یه همچین بازی

      • Omid_Fsh گفت:

        سوال: اینکه میگی نه یه همچین بازی یعنی چی؟! این بازی چیه چه سبکیه چه مشکلی داره؟ چرا جید نسازه اصلا شاید یه ایده ای داره یه شاهکار آنلاین تحویل داد. کلا یه موجی هست علیه بازیای آنلاین همه هم چشم بسته سوارن

        • MahyarMsm گفت:

          اگه یه بازی جالب با ایده های جالب باشه چرا که نه
          ولی بیشتر میخوام ریموند بازی بسازه که یه دنیای زیبا خلق کنه با یه داستان های جذاب و یه شخصیت پردازی عالی
          من با بازی انلاین مشکلی ندارم به شرطی که تکراری نباشن و زیاد استودیو ها سمتش نرن من زیاد بازی چندنفره و انلاین نمیکنم چون نه وقتش رو دارم و نه اعصاب و حوصلش رو دارم 😀
          امیدوارم موفق بشن پلی استیشن هم اگه یه بازی چندنفره داشته باشه خوبه

    • این دیدگاه آنلاین آفلاین اشتباهه
      مهم بازی خوبه
      چه بسا بیاد یه بازی بده مثل wow و شاهکار تر از شاهکار باشه!
      یا یه بازی بده مثل دوتا دو
      مهم اینه که بازی خوب باشه نه چیز دیگه
      سرویس محور هم الزاما چیز بدی نیست
      من خودم دارم نهایت لذت رو از آپدیت جدید گنشین میبرم و مشکلی هم نیست

  • last of gand گفت:

    هر چی خبره بده امروز اومد بلکه یه خبر خوب بیاد همرو بشوره ببره خسته شدیم خدای بسه دیگه سرویس محور

  • Old Hater گفت:

    سونی تنها راه بقا رو انتخاب کرده :yes:

    • Black Knight گفت:

      هر کی ربط این موضوع به سونی رو فهمید به منم خبر بده ببینم این چی میگه
      پ.ن: پسر خوب طرف رفته پیش سونی گفته میخواد بازی بسازه استودیو ترد پارتی هم هست لزوما به معنی اینکه سونی قید بازی های داستانی رو زده باشه نیست الان مایکروسافت هم داره استودیو Rareش رو Everwild کار میکنه که اونم سرویس محوره پس با این حساب مایکروسافت هم داره میره دنبال بقا !
      همه شرکت ها آثار آنلاین دارن . آنلاین و سرویس محور به هیچ عنوان بد نیست این بده که کلا مثل شرکت هایی مثل EA بری سمت ساخت همچین بازی هایی که سونی هیچوقت نخواهد رفت چون یه فن بیس عظیم داره و خوب میدونه تو این ۴ نسل با چه چیز هایی تبدیل به چیزی که الان میبینیم شده صرفا میخواد تمامی سلایق رو پوشش بده

      • دقیقا کی گفته اوروایلد سرویس محوره؟
        من که خبری ندیدم
        حتی شایعه ای هم ندیدم!

        • Tang Hao گفت:

          تو همین گیمفا دیدم یکی میگفت Fable هم سرویس محوره
          ولی در کل Everwild احتمال این که بخش انلاین داشته باشه خیلی زیاده
          جدیدا هم که خبرش اومد کاملا ریبوت شده و مشخص نیست چه خبره

          • Black Knight گفت:

            بنده هیچوقت نگفتم Fable سرویس محور هستش حرف بالا خودم هم بر اساس همین اخبار گیمفا و شابقه Rare تو این چند وقت زدم نه اینکه بخوام الکی یه چیزی گفته باشم
            اینم لینکش https://gamefa.com/635605/rares-upcoming-everwild-looks-like-a-live-service-

            • everwild تا حالا ۳ ۴ بار ریبوت شده پروژه‌اش ممکنه بینش پروژه سرویس محور هم باشه، اما یک ماه پیش دوباره بازی ریبوت شده و اصلا معلوم نیست چی باشه. اخبارشو باید دنبال کرد تا با این اطمینان بشه در موردش صحبت کرد.

              • Black Knight گفت:

                موضوع بحث من اصلا این نیست آقای کریمی من کاری به سرویس محور بودن ندارم ولی این رو خود سازندگانش هم اشاره بهش داشتن که بازی تمرکز داره رو بخش چند نفره و اینکه حتی تو تریلر های بازی هم همش یه گروه چهار نفره رو نشون میدادن که دارن گروهی یه سری کار ها رو انجام میدن که این نظریه ها رو به واقعیت نزدیک تر کرد من بازی برام سرویس محور باشه داستانی مهم نیست مهم اینه کیفیت خوبی داشته باشه
                بحث کلی من هم درباره اینایی هستش که همش تا خبر میشه سونی یدونه گیم آنلاین داره میسازه سریع میگن سونی قرار این نسل سرویس و آنلاین بسازه و دیگه به بازی های داستانی اهمیت نمیده وگرنه مشکلی با هیچکدوم از این دو ندارم اگه حد وسطش حفظ بشه که بعید میدونم سونی با این فن بیس بزرگ و خواسته طرفدارا برای بازی های داستانی و متوع و همینطور رقیبش که الان یه کوه بازی داستانی داره میسازه بره سمت سرویس محور و فقط آنلاین ساختن

                • دیدم لینکت رو
                  این شایعست و شایعه ی معتبری هم میشه گفت نیست!
                  چون اولا خیلی قدیمیه و پیش گرفته نشد بعدش ، دوما از اون موقع ده ها بار خبر از وضعیت بلاتکلیف ریز اومد
                  اینا تکرار واضحات بود چون آقای کریمی گفته بود
                  من فقط می‌خوام این رو بدونم
                  یه گروه چهار نفره یعنی سرویس محور؟⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩

            • Tang Hao گفت:

              منم نگفتم که شما گفتید
              منظورم از این اشاره این بود که هر وقت اسم مایکرو پشت یه بازی میاد بهش میگن سرویس محور
              بگذریم
              به خاطر سابقه اش منم گفتم که بخش آنلاین به احتمال زیاد داره ولی درباره سرویس محور بودنش هیچ چیز مشخص نیست و باید تا اطلاعات بیشتر صبر کرد

        • Black Knight گفت:

          https://gamefa.com/635605/rares-upcoming-everwild-looks-like-a-live-service-project/
          الان دیگه دیدی
          من از خودم حرف در نمیارم !

  • Black Knight گفت:

    من با ساخت بازی آنلاین و سرویس محور اصلا مشکلی ندارم میخواد چه مایکروسافت باشه یا سونی ولی این مهمه که بازی که میسازی چطوری باشه و همینطوری ایده هایی که داری که تو این زمینه به جید ریموند امید دارم
    پ.ن: تا الان سونی دو تا بازی آنلاین داشته یکی بازی Firewalk Studios با همین بازی جید ریموند امیدوارم جفتشون بازی های موفق بشن سونی هم مسلما اونقدر احمق نیست که همه بازی هاش رو سرویس محور بسازه همین هرمن هالست داشت تو مصاحبه خودش از اهمیت بازی های داستانی صحبت میکرد و میگفت ما چندین آی پی در دست ساخت داریم که نصفشون آی پی های جدید هستن و نصف دیگشون هم دنباله آی پی های قدیمی که همین موضوع نشون میده براش بازی های داستانی اولویت دارن وگرنه انقدر روی کیفیت بازی ها مانور نمیداد و به سبک های مختلف مثل روگ لایک و Returnal اهمیت نمیداد

  • Silverhand گفت:

    اگه آنلاین و سرویس محور باشه، امیدوارم شکست سنگینی بخوره

بازی پلی‌استیشن جید ریموند یک بازی سرویس‌محور خواهد بود